Clasament


Continut

Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 28.04.2021 în toate secţiunile

  1. 3 puncte
    Stație meteo cu senzor extern. Caracteristici: temp de funcționare de la - 20 la + 50 grade, senzorul extern ( care la rândul lui are afișaj LCD cu temperatura și umiditatea) are raza de max 109 m. Are: alarma, presiune aer, umezeala aer interior/ exterior, afișaj baterie interior/ exterior, temperatura interior/ exterior, indicații vreme pentru grătar (?), apusul și răsăritul soarelui soarelui, locația, faza lunii, data, afișaj ora, istoric.... Poate fi montat pe perete sau are picioare de sprijin pliabile. Are și 5 baterii AA incluse. Eu îl folosesc de un an și jumătate, dar am mai luat unul, în caz ca se strica. La Lidl, 70 lei.
  2. 3 puncte
    Vorbesc strict despre modul cum sa integrati o baterie in circuitul de 12 V a rulotei. Trebuie sa identificati sursa de alimentare a rulotei care transforma curentul de la 220 V curent alternativ, la 12 V curent continuu, necesar pentru iluminat si pompa de apa. Cumparati acest comutator: https://www.dedeman.ro/tulcea/comutator-circular-cu-came-metop-63-017-3-poli-pozitie-1-0-2-16a/p/1019884?k=comutator&apn=4&pn=1&idc=983&pip=0&osa=1&upf=1 sau similar. Comutatorul are trei randuri de borne (+ si -), doua de intrare si una de iesire. Consultati schema de conectare. Iesirea de 12 V a sursei de alimentare a rulotei, o conectati la una dintre intrarile comutatorului. Cablurile (+ si -) care alimenteaza consumatorii rulotei cu 12 V si care inainte erau conectate la iesirea sursei de 12 V, le veti conecta la bornele de iesire ale comutatorului. Cablurile (+ si -) de la baterie, le conectati la cea de-a doua intrare pe comutator. Cu alte cuvinte, cand comutatorul este in pozitia "0", instalatia de 12 V a rulotei nu va fi alimentata. Pe pozitia "1" instalatia primeste curentul din baterie si pe pozitia "2", primeste curentul din sursa de alimentare. Sau invers in functie de cum se fac legaturile pe comutator. Mare atentie la conectica comutatorului, pentru a nu "amesteca" curentul furnizat de baterie cu curentul furnizat de sursa ! Spor !
  3. 2 puncte
    Nu-ti raspunde nimeni daca nu esti explicit. "Click - Clack" nu este un tip de conector. Pune o poza cu butelia, daca vrei sa primesti ajutor
  4. 2 puncte
    Cu mare drag @Florin Smolnicki, oridcând! Prețul întradevăr este destul de mare. Astea sunt piesele de schimb... bine că totusi se găsesc! Nici curățatul lor nu este usor. Panoul, cu răbdare și puțin timp am reusit să-l repar. L-am curățat, slefuit, aplicat două mâni de fibră cu răsină, chit de reparație cu fibră, chit fără fibră, slefuit, primer și vopsea! Partea de finisaj mi-a dat cel mai mult de lucru . O să atasez poze cu reparația. În weekend vreau să fac prima iesire pe anul ăsta . Numai bine .
  5. 1 punct
    Hotărârile în graba(fără documentare) duc la achiziții neinspirate și costuri ulterioare! Într-o singura zi sa faceți instalația pt 12v,sa achiziționați charger, panou, invertor este foarte puțin probabil! Fiind femeie, singura, fără experienta și cunoștințe tehnice nu recomand sa va grăbiți!
  6. 1 punct
    Nu cunosc povestea. V-as fi recomandat initial bateria asta, pentru ca o am, dar nu o mai au pe stoc: https://www.e-acumulatori.ro/acumulatori/acumulator-vrla-bsb-12-v-90-ah-cod-dc12-90.html#resp-tab6 Trag de ea de 11 ani si cu mover-ul de 5 si inca o mai storc. Depinde si de noroc.
  7. 1 punct
    Acum, pentru cei care vor sa aiba un sistem usor si net superior celor conventionale , eu am facut o varianta. Ei bine costa ceva dar totusi am sa postez pentru doritori. Asa cum spuneam 2 panouri 300++W . Apoi am achizitionat un 3 in unul, si anume, redresor, invertor, MPPT de la Well de 1000W. (asta pentru cei care nu consuma exagerat in acelasi interval de timp) baterii lifepo4 4 buc de 3,2 200Ah descrise si mai sus, in alta conversatia si un BMS 100A care urmeaza sa-l primesc, fiind pe drum. 2 panouri / cca 1000 lei cu tot cu transport. Well 3 in 1 1250 lei. Bateriile Lifepo4 2200 lei. BMS-ul 55$+ 90 lei taxe vamale , dupa spusele postei. Cam 4800 lei. Cand ajung acasa revin cu poze pentru fiecare in parte.
  8. 1 punct
    oameni buni! S-aveți o zi frumoasă și spor la pregătirile de sarbători!
  9. 1 punct
    Vremea la Sfântu Gheorghe e foarte tristă, plouă fără oprire de ieri Vă doresc o zi de miercuri liniștită!
  10. 1 punct
    Pregătiri pentru sezonul cald: Frigider, cărucior pentru plaja și suport lada frigorifica...
  11. 1 punct
  12. 1 punct
    Astăzi la Întorsura Buzăului in stația Petrom! Sunt sigur că mulți mai ales generația după 1990 nu știe ce este!
  13. 1 punct
    mi-a sosit BMS-ul. saptamana viitoare imi vine panoul si ma apuc de treaba. are conexiune bluetooth. se pot vedea pe telefon toti parametrii.
  14. 1 punct
    Salutare, Dupa cum am scis pe celalalt topic, am vandut Citroenul care ne ramasese "mic"... Si am luat camperul ce va fi descris in acest topic. In primul rand, schimbarea camperului vechi a avut la baza urmatoarele chestii: - nu avea servodirectie - motorul cam slab - 71cp - spatiu insufficient ptr. 2 adulti si 2 copii , desi avea 5 locuri de dormit, dar spatial efetciv era mic. Asa ca am cautat ceva la aceeasi bani, dar sa indeplineasca conditiile de mai sus. Am vandut Citroenul cu 4700 euro si nu am cautat mult pana am luat LMC-ul cu 5100 euro. E vorba despre un Fiat Ducato LMC Liberty 6400 din 1990. In acte are motor de 2,5 simplu si 55 kw, dar fostul proprietar a schimbat acest motor cu un motor de 2,5TD - 70kw adica 95 cp care sunt excelenti. Motorul e foarte nou, merge perfect, nu consuma ulei, porneste foarte usor. Mi s-a spus ca a fost luat de pe un camper din 1993, accidentat, care avea in jur de 85 000 km la bord. Ma rog, important e ca motorul e bun si puternic. Are evident servodirectie => va fi condus si de sotie, si e mai lung cu circa 1 m decat fostul camper. Are 6 locuri de dormit, din care 2 in paturi suprapuse ptr. copii - ceea ce a contribuit decisive la decizia de cumparare. Are baie cu cabina de dus separate, are frigider mare cu 3 cai, cu congelator mare. Are aragaz cu 3 ochiuri din care merg doar 2....dar voi rezolva pe parcurs. Are priza de gaz exterioara cu cupla rapida. Are 2 butelii mari de gpl prinse de sasiu (cred ca fiecare e de 50 sau 60 litri) Are terasa Fiamma de vreo 4 metri. Are carlig de remorcare si suport ptr. 2 biciclete. Are rezervoare mari de apa curate si gri. Are veceu cu golire pe dedesupt. Acoperisul e "vopsit" cu un fel de vopsea cauciucata gri, care a inceput sa se exfolieze. Probleme: - intre 70 si 90 km/h are un fel de vibratie foarte deranjanta care parca vine de la rotile din spate.....o sa schimb cauciucurile sa vad daca rezolv. Culmea e ca daca trec de 90, nu se mai simte acea vibratie deranjanta. Datorita motoului bun si puternic, ajunge lejer la 110 - 120 km/h. Si duce lejer o viteza de croaziera de 90..100 km/h (cam cu 20 km/h mai mult decat Citroenul). - trapa principal era crapata si astfel erau infiltratii - am schimbat trapa cu una noua, se vede in poze. - bateriile de la chiuveta bucatarie, baie si dus erau defecte, am rezolvat deja bateriile de chiuvete, ramane sa repar si bateria de la dus. - rulota are un fel de sursa care preia curentul de 220 si-l transforma in 12v...sursa asta e defecta si am dat-o la reparat. - rulota are o baterie de 100ah Jarett, deep cycle, care cred ca e la sfarsit de viata …. - frigiderul are lipsa un buton care regleaza marimea flacarii pe gaz. - franele erau approximative dar le-am reparat/inlocuit complet in service reprezentanta FIAT ocazie cu care am schimbat si amortizoarele pe fata, un tampon de motor, bieletele de directie etc. Si am si reglat directia. Apoi am trecut la imbunatatiri: - sistem solar compus din 3 panouri flexibile de 100W fiecare legate la un regulator MPPT de 40A (asa scrie pe el, dar nu cred ca e MPPT). (mai am de "aranjat" firele pe acoperisul rulotei) - voltmetre electronice in bord ptr. fiecare baterie (are si rulota din fabricatie ceva voltmetru analog pe panoul de control, dar nu functioneaza) - urmeaza sa refac izolatia de pe acoperis, am gasit ceva interesant (un fel de vopsea cauciucat-bituminoasa) in Hornbach. O sa mai revin cu chestii pe masura ce apar. In prima decada din august vreau sa merg la mare si voi reveni cu info dupa acest drum. Poze:
  15. -1 puncte
    Salut Sionut. Da este facuta la IonutC. Mai exact este fosta lor autorulota. Doresc sa nu aduc in discute pretul.