Clasament


Continut

Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 11.03.2021 în toate secţiunile

  1. 5 puncte
    .Bună dimineața. A nins si la Branesti. Bucuria Albei acum a văzut prima dată zăpadă. Vă doresc o zi minunata si multa sanatate.
  2. 5 puncte
    Bună dimineața! La Sfântu Gheorghe un strat nou de zăpadă a acoperit orașul! O zi de Joi liniștită vă doresc tuturor!
  3. 3 puncte
    Buna seara .Am revenit la Cernavoda,dupa ce treci Dunarea alta lume,numai era de loc zapada soare 5 gr. si un pic de vant.M-am bucurat pt. cateluse a fost prina ei zapada,chiar a gustato.Va doresc o seara inunata.
  4. 1 punct
    Mă tot intrebam pe unde imi intră apa in rulotă ori de câte ori mă prindea ploaia pe drum. In staționare n-aveam nici o problemă, dar când ploua si eram in deplasare cu rulota, pentru mine era un coșmar. Ajungeam la locul de campare si in loc sa ma relaxez cu o bere, trebuia să scot mocheta afară să se poată usca. La revenirea din concediu de anul trecut, am identificat in sfârșit problema. In urma unei explozii de acum câtiva ani, s-a spart evident și podeaua rulotei pe care am reparat-o la vremea respectivă si am descris operațiunea la momentul respectiv in Reparatie podea rulota. Singurul loc pe care nu-l verificasem era carenajul de plastic de deasupra roții, imposibil de observat dacă nu dai roata jos. Când am revenit din concediu, am dat ambele roți jos si așa am observat că unul din cele două carenaje era spart... așa că apa aruncata de roată in timpul mersului, patrundea pe acea spartură in rulotă, ca la ea acasă. Am demontat aripa, apoi carenajul respectiv prins din fabrică cu ajutorul unor capse care unele au putut fi scoase, altele mai ruginite s-au rupt. L-am spalat, am apropiat marginile spărturii si le-am lipit provizoriu cu un letcon. Apoi am aplicat cu pensula rașină și fibră de sticlă atat pe interior cat si pe exterior, fiind acum mai rezistent decat a fost din fabrică. Găuri pentru holzșuruburi pe margine, pentru că aveam i-am aplicat si două mâini de vopsea clor-cauciuc, sikaflex 11 FC si l-am prins inapoi de podea, rezolvând definitiv problema care mi-a dat atâta timp batăi de cap. Numai bine tuturor si vacanțe frumoase!
  5. 1 punct
    Salut cu drag pe toti membrii acestui site , oameni inimosi cu iubire de natura si cu o dorinta de a-si petrece timpul liber intr-un mod cit mai placut ! M-am gindit sa va anunt ca mi-am schimbat rulota Burstner( am vindut-o ) si am cumparat o englezoaica tip Bailey Ranger 460/4 , foarte bine intretinuta si care mi-a placut mult pt.modul compartimentarii , faptul ca poseda mover cu telecomanda , facilitind mult manevra de parcare ; Am studiat putin documentatia ei si pot da acum ceva sfaturi privind aceasta rulota , bineinteles pt.cei care doresc ! Sunt foarte multumit de ea , cu exceptia frigiderului si a faptului ca acum citeva zile m-am " trezit" cu o fisura in geamul fata ( de la protap) in partea dreapta sus , deci va trebui sa-l schimb !
  6. 1 punct
    sa aveti o seara linistita !
  7. 1 punct
    Noul ministru intra in paine . A3 : CNAIR a notificat Antreprenorul în vederea rezilierii contractului pentru proiectarea și execuția lucrărilor de construcție a sectorului de autostradă Chețani - Câmpia Turzii Joi, 11.03.2021, CNAIR a notificat Antreprenorul Asocierea SC Straco Grup SRL – SC Total Road SRL – SC Specialist Consulting SRL în vederea rezilierii contractului „Proiectare și Execuţie pentru Realizarea Autostrăzii Brașov - Târgu Mureș - Cluj - Oradea, Secțiunea 2A: Ogra - Câmpia Turzii, Lotul 3: Chețani - Câmpia Turzii, km 21+500 - km 37+191". Decizia rezilierii acestui contract este consecința faptului că Antreprenorul nu a respectat un număr de 3 înștiințări de remediere și a abandonat șantierul. Precizăm că după deschiderea traficului rutier pe Nodul Rutier Chețani, în data de 18.09.2020, Antreprenorul a redus considerabil ritmul de execuție a lucrărilor. La data deschiderii traficului, progresul fizic era de 36,81%, iar în prezent progresul fizic înregistrat este de 37,86%, Antreprenorul înregistrând un progres de aproximativ 1% în ultimele 5 luni. Menționăm că rezilierea efectivă intră în vigoare în 14 zile de la notificarea Antreprenorului. După rezilierea contractului, CNAIR va elabora o nouă documentație de atribuire în vederea relicitării acestui contract pentru finalizarea lucrărilor de construcție a acestui sector de autostradă. http://www.cnadnr.ro/ro/comunicare/comunicate-de-presa/interes-general/cnair-notificat-antreprenorul-în-vederea-rezilierii-0
  8. 1 punct
    Felicitări, un camping la mine în oraș. Am unde trage dacă voi reuși sa ajung acasă......vreodată
  9. 1 punct
    Sunt Gabi Albu de la Alba. Mai exact Galda de Jos. Momentan la a 3-a rulota desi cu primele nu am umblat prea mult. Prima - de familie - adica luata cu fratele si cu parintii, este si acum amplasata permanent in muntii Sureanu in Luncile Prigoanei (drumul spre domeniul skiabil Sureanu de la lacul Oasa); a doua un Dethleffs Nomad mai veche cu care am mers doar la Sovata. Actuala Un Dethleffs Beduin cu pachet de iarna (winter packet), din 2004. Impreuna cu sotia suntem pasionati de Off, de Grecia, de ski si chiar de full-time living in a camper.
  10. 1 punct
    Multumim @Daniel P pentru prezentarea foarte detaliată! Arată foarte bine rezultatul final ! Toate cele bune !
  11. 1 punct
    Topicul îl poți deschide AICI
  12. 1 punct
    Asa voi face ... voi deschide un topic dedicat cu planurile, proiectului pe care vreau sa-l execut.Multumesc inca odata tutror .... Intrebare: unde pot deschide acel topic?
  13. 1 punct
    Salutare, eu am inlocuit becurile 2 buc C5W din lampa iluminat exterior cu becuri led Osram care consuma foarte putin si lumineaza foarte bine. Am un link de unde le-am cumparat si unde gasiti si piese auto la preturi foarte bune: https://targuldepiese.ro/bec-lumini-interioare-osram-6418dwp-01b-tdpid-914254.htm Numai bine!
  14. 1 punct
    Salutări prieteni ! Săptămâna trecută am reușit să finalizez suplimentarea sistemului fotovoltaic de la Letca Nouă. Am mai achiziționat 9 panouri de 250 W si am trecut de la vechiul sistem pe 24 V la unul nou pe 48 V ( invertor hibrid de 5,5 Kw, cu incarcare 100 Amperi, MPPT, 4 baterii de acumulatori pe gel a câte 200 Ah și panouri cu o putere totală insumată de 4000 W ). Ca să mă mai folosesc de vechile baterii un timp, am păstrat și vechiul sistem care funcționează cu un invertor de 3 kw și 8 baterii de 100Ah, exclusiv pentru iluminatul exterior. Mai am câte ceva de aranjat, de pus la punct, dar am vrut să-i dau drumul mai repede și acum sistemul este funcțional. Acum pot să spun că am o oarecare independență energetică si această problemă a fost rezolvată.
  15. 1 punct
    @Dorin Pestereanu Mai bine mai tarziu decat niciodata. Poate ne spui si ce destinatii deosebite ai descoperit in acesti aproape 6 ani de cand ai venit pe Forum printre noi. Multa sanatate si drumuri line pe plaiurile patriei. Cu stima, al tau tiz.
  16. 1 punct
  17. 1 punct
    Ce să mai zic eu! La noi a plouat in zori iar acuma ninge abundent și bate vântul tare, iar termometrul arată -3 grade Celsius!
  18. 1 punct
    sa aveti o zi placuta !
  19. 1 punct
    oameni buni! Vreme extrem de urâtă azi la Letca Nouă. Plouă, bate vântul tare și + 2°C la ora asta.
  20. 1 punct
    Bună dimineața! O zi de miercuri fain să aveți!
  21. 1 punct
    Si iata-ne implinind 4 ani de rulotism. Ce inseamna acesti 4 ani? Incepand cu acest forum si terminand cu iesirile, constat ca viata de rulotist este una cat se poate de frumoasa si ofertanta. Am cunoscut pe acest forum oameni foarte faini. Pe unii chiar personal, cu care ne-am chiar imprietenit de-a dreptul. Am acumulat cunostinte noi. Fobia mea de fire si electric, a disparut odata cu achizitia primei rulote, chiar urmand cursuri in domeniul electric. Mai mult sau mai putin nevoit am studiat prin diverse metode fel si fel de lucruri in domeniu. Deci ruloteala a venit la pachet cu descoperirea de noi abilitati, lucru de care sunt convins ca poate fara sa ne dam seama, multi membri se pot lauda. Rulotismul, din punctul meu de vedere este o buna autogospodarire a spatiului si a resurselor din acest spatiu locuibil limitat. Iesirile noastre se pot cataloga in multe feluri. Iesiri doar eu si sotia sau iesiri cu grupuri cu rulote, corturi, autorulote. Iesiri de weekend la munte, pe perioade de 8-12 zile la mare. Iesiri in off camping, in camping sau chiar innoptari in parcari, in tranzit fiind, doar cu acordul administratorilor locatiilor respective. Anul 2019 a inceput cu o problema de sanatate care nu ne-a mai permis sa iesim atat de des. Apoi a venit 2020 cu pandemia, si restrictiile la care toti am fost supusi. In concluzie, ne place asta si abia asteptam sa treaca perioada restrictiilor si sa putem relua programul de iesiri dese. Felicitari administratorilor, moderatorilor si tuturor membrilor Forum Rulote, pentru frumoasa si indispensabila comunitate creata.
  22. 1 punct
    A2 si Pod Cernavoda : https://www.digi24.ro/stiri/economie/transporturi/se-deschid-santierele-pe-autostrada-soarelui-incep-lucrarile-la-podul-de-la-cernavoda-se-monteaza-garduri-de-protectie-inalte-de-2-m-1464662?__grsc=cookieIsUndef0&__grts=53842668&__grua=67642df3ff725edd49ad4d65c217d0d9&__grrn=1
  23. 1 punct
    Om gospodar, nu gluma..
  24. 1 punct
    oameni buni, o zi frumoasă si spor la cele 44 de pahare ! Termin cu și mă apuc de ele...
  25. 1 punct
    sa aveti o zi insorita !
  26. 1 punct
    Buna ziua. Ma numesc Adi Muntean, cochetez de mult cu libertatea de miscare intr-un regim autonom familiar si confortabil. Anul acesta am reusit sa-mi duc la bun sfarsit ideea, am facut o conversie din van in autorulota si .. voila :
  27. 1 punct
    Salutare oameni buni! Viața continuă și în aceste vremuri!
  28. 1 punct
    Multumesc Daniel! Cam ceva de genul, aveam de mult dar n-am mai zis nimic! Si cum n-am mai plecat niciunde in afară de 3 săptămâni în Italia am zis să-i dăm "un pic de viață"!
  29. 1 punct
    Va salut cu drag, am lipsit mult de pe forum, turnee, probleme medicale, pictura, căutări și in final lucrurile s-au rezolvat conform speranțelor. Granduca a plecat spre un alt amator, și-a făcut treaba, am parcurs câteva mii de km fara probleme, mi-a plăcut mult , m-am obisnuit e mai comod acest mod de turism . Acum am arvunit o alta mai spațioasă , mai tânăra și ceva mai dotata, va ajunge la Caransebes pe 27.11. sper sa fie ceea ce trebuie...!
  30. 1 punct
    deoacmdata rar-ul mai poate sa astepte, eu oricum o folsesc de ceva vreme. AM fost la Atena, Costinesti, Ungaria, etc. Pe drum sunt ok, am 6 locuri pe talon. Doar ca vreau sa fie oficial 100%. Au comentat la omologare ca nu am acte pe scaunele din spate (care erau pe masina cand am inmatriculat-o si atunci erau bune). Ce dracu sa mai argumentezi la asa intebari? Mai sap, dar cu entuziasm scazut.
  31. 1 punct
    Buna ziua, Aici va fi topicul utilajului meu. O sa-l prezint si o sa cer ajutor pentru problemele aparute. Asadar: Citroen C25 San Remo. AF 1990 Provenienta: Austria. Mi-a fost adusa pe roti pana in Brasov de catre vanzator, o cunostinta care este stabilta in Austria. O avea mai de mult, si cand a aflat ca sunt in cautarea unei autorulote, mi-a facut o oferta de nerefuzat. Am inceput sa-mi dau seama de ce - apar tot felul de mici probleme. Pretul a fost 3900 euro adusa pana in curte. Are motor de 1,9 diesel simplu, de 51 kw. Are 5 locuri de dormit (3 paturi) si 6 locuri de calatorit (in actele de Austria) Ca dotari - cam tot ce era posibil in anii 1989-1990, cu mentiune ca boilerul e defect si caut in continuare un boiler truma sau carver. Baia are si cadita de dus + dus. Am si un invertor de 300w, care e cam inutil deoarece bateria autorulotei e pe moarte. Am rezervor de apa curata de 90 litri, cel de apa murdara fiind mai mare, deoarece am golit deja un rezervor jumate de apa curata si cel de apa menajera nu s-a umplut. O sa revin cu mai multe poze si intrebari. Mai jos aveti poza din actele de omologare austriece in care e prezentata cum arata la vanzare in 1990. (acu e un pic diferita)
  32. 1 punct
    Blatul din baie montat . Plus unitatea multimedia integrata din bord.
  33. 1 punct
    Blaturile din bucatarie si baie le-am refolosit ca suport, masa am refact-o in totalitate, oricum am facut-o initial la repezeala sa pot sa inaugurez si eu RV-ul inaintea iernii . I-am facut un design mai elaborat decat cel initial(curbe, racorduri, etc) deorece noua varianta tehnologica mi-a permis asta fara sa mai am grija canturilor. La baie am integrat prin frezare chiuveta de plastic in blat, am finisat imbinarile , apoi am vopsit tot ansamblul (de 100 de ori :)) pana mi-a iesit imitatia de granit, lucru ingreunat de concavitatea chiuvetei . La urma am imbracat-o in rasina epoxidica (ceva similar se foloseste si la pardoseli). Acelasi lucru si la masa si blatul de bucatarie. E un procedeu greoi, sunt multe detalii tehnice ce nu le aflii decat prin incercari, e o treaba foarte "murdara" trebuie protejat totul in jur si locul e si-asa destul de inghesuit, rasina e cam scumpa (mai ales daca faci o gramada de experimente) , dar in final poate iesi ceva deosebit.
  34. 1 punct
    Update la blatul de bucatarie si masa.
  35. 1 punct
    Va salut! De ieri sant posesorul unui camper Hymer C524 din 2004, motor de 2.3td pe șasiu de Fiat Ducato. Are 6locuri pe centura, aer conditionat la motor, totul este perfect funcțional...(truma combi, frigider, aragaz, bazin apa de 100l) și urmează înmatricularea, igienizarea și sa ne bucurăm cât mai mult de ea!?.
  36. 1 punct
    Nu stiu cum e cu italienii,dar va zic cum a fost cu al meu. A vrut transfer bancar.( am platit cu tranfer go prin 3 tranferuri rapide in 30 min de 2600 euro si restul cash ,banii au intrat in 4 ore) . am fost la ACI (birou de acte) .aici e o problema : mi-a lasat omul asigurarea si masina neradiata si am facut o hartie cu timbru ACI prin care el spune ca mi-a vandut camperul. Dupa ce o inmatriculez (daca pot asa) ii trimit copii dupa actele mele sa o radieze el. Daca nu pot o sa ii trimit actele si numerele sa imi faca hartii de export si o inmatriculez dupa. Eu am luat de la un om de incredere (am folst la el in casa) fost politist. daca ii faceam inainte actele de export nu o mai puteam conduce pana acasa sau riscam si mergeam cu ea radiata. Limba engleza e un impediment pentru ei (batranii nu prea vorbesc engleza,dar te intelegi cu copii lor). Rezervarea: dupa ce am gasit-o si am negociat-o in bugetul avut am rugat o ruda din italia sa sune si sa vorbeasca daca mi-o retine 2 saptamani) Pe langa asta am mai gasit 2 in zona ca back-up. PS : incercati sa luati din nord. Dupa Roma in jos cam au faima de tepari.
  37. 1 punct
    Cred ca în "tractoarele" noastre călătorim mult mai confortabil, cortul nu este obligatoriu eu unul folosesc unul Pneumatic marca Lampa model Rally Plus care are nevoie de 15 minute pentru a-l pune și tot atât pentru a-l da jos, dar am de gând sa îmi pun și un F65 sau Thule Omnistor echivalent, nu umblu niciodată cu mai mult de 5 litri de apa în rezervor și aceștia pentru wc doar. Pentru a colinda prin Europa unde campingurile sunt oriunde noi preferam rulota într-unul din ele ca baza și "tractorul" pentru vizite prin împrejurimi și orașe. Nu uitați ca în Europa toate marile orașe si nu numai au blocat traficul pentru vehicule diesel Euro 3 sau 4 ajungând uneori și la Euro 5. De exemplu în nordul Italiei nu se poate intra în niciun oraș cu peste 30 mii de locuitori cu vehicule diesel euro 3, iar de la anul cu euro 4. P.s A mea nu vrea sa fie în niciun caz o critica sau sa ma cred deținătorul retetei absolute al turismului itinerant în aer liber pentru ca nu cred ca exista mijlocul de recreatie ideal, ci unul ideal pentru o anumita perioada a vieții. Am scris mai sus doar din putina mea experienta pentru a fi de folos celor noi care întra și cauta informații. Va reînnoiesc felicitările mele, drumuri bune și speranța că ne vom intalni pe străzile bătrânului continent. ???
  38. 1 punct
    incalzirea tocmai ce am definitivat-o, am folosit o suflanta (sirocou) pe motorina. O aveam, dar a trebuit sa-i fac o recondiyionare ca a stat cam multisor. Scotea fum si pornea tare greu. Acuma merge ca noua, surprinzator de silentioasa, dar inainte de a reusi reconditionarea din disperare am comandat una noua. E un pic mai dichisita, are programator digital, arata mai bine panoul de comanda, are putere mai mare, desi nu sunt convins ca e nevoie, ma rog, e cumparata. Dupa ce o montez o voi vinde pe asta curenta. E un eberspacher 1800w. cu termostat de ambient. Deci am experimentat deja la a doua iesire si incalzirea si a fost peste asteptari, am pus termostatul (l-am montat mai in spate, in zona patului, sa pot noaptea sa-l accesez daca e nevoie) la 20 gr si de-acolo si-a vazut singura de treaba toata noaptea. Dupa ce a mers initial vre-o ora (seara) si a adus temperatura de la vre-o 12 la 22, a mai pornit restul noptii doar o data si a mers max 10 min , apoi inca o data dimineata. Pentru campervan, varianta sirocou mi se pare cea mai convenabila. din toate pdv.
  39. 1 punct
    Multumesc tuturor pentru aprecieri, o rasplata in plus pentru efortul depus! Tocmai ne-am intors din prima expeditie, am fost in weekend la Poiana Marului, suntem novici in domeniu, insa ne place independenta si natura. Totul a functionat perfect, am testat si izolatia, dimineata aveam 18 grade inauntru desi afara erau vre-o 8. Am consumat apa ca acasa, cred ca eram singurul ce-si batea capul cu rationalizarea. Trebuie instruit echipajul (2 copii+sotia). Fiind vorba doar de doua zile, nu m-am stresat . N-am apucat sa montez aeroterma pe motorina, o am, dar parea ca nu e graba, speram sa prind vara plina. Acuma incepe sa fie. Imagini cu patul copiilor (in sfarsit am primit salteaua ce am comandat-o) si cateva din prima iesire.
  40. 1 punct
    Geamurile laterale mari ce erau din constructia masinii le-am dublat la interior cu policarbonat pentru izolatie. Tot din policarbonat am facut si geamuri la usile spate caci nu avea. Tot dublate ,gen termopan. A fost un cosmar gasirea adezivului care sa lipeasca policarbonatul, e un material foarte dificil. In schimb este inpenetrabil, efectiv am lovit cu ciocanul coala de 3mm (adevarat ca statea pe masa), deci am dat cat am putut si nici macar nu l-am botit. Si flexibil. Aproape ca-l poti face cerc. Spre deosebire plexiglasul, (din pacate la rulote geamurile alea ce costa o caruta de bani sunt facute din plexi) desi pare la fel e absolut diferit. E casant si se sparge/fisureaza foarte usor, doar ca e la jumatate de pret. Tot in pozele astea am prins "making of" panourile usilor spate, cu gaurile de geam si capitonarea si o simulare grosolana a plasamentului si gabaritelor diferitelor piese (masa, blat bucatarie). Desi sunt obisnuit sa fac proiecte la milimetru si apoi sa incep lucrarile, in cazul asta nu am putut mai mult decat un proiect de ghidaj, restul lucrarilor trebuind facute prin sablonari, incercari succesive, etc. Locul e foarte greu de simulat, sunt zeci de repere ce incurca si am vrut sa folosesc fiecare centimetru posibil. Puteam sa plachez grosolan si se simplifica oarecum, dar per total ar fi fost o pierdere prea mare de spatiu.
  41. 1 punct
    Am poze de la "turnarea fundatiei" pana la ultimul surub, cu toate etapele. Daca va intereseaza mai spicuiesc din ele si mai postez.
  42. 1 punct
    Masina are 6 locuri , mai bine zis avea. Deci pe talon sunt 6, asa am cautat-o cand am ales-o. Inca nu am facut omologarea ca si rv, momentan o folosesc asa, insa daca se poate as dori sa o fac. Se pare ca e tot mai anevoios, asa suntem noi mai catolici decat Papa. In Uk trimiti doar poze la registru si daca li se pare ok ce-ai facut iti trimit prin posta schimbarea din talon. La noi iti trebuie ditamai dosarul, carosieri, proiecte, .. te doare capul, nimeni nu mai intelege nimic, nici o firma nu se baga, m-am scarbit de atata "nu se poate". Daca stie cineva vre-o firma ce ar putea sa se ocupe de documentatia pt RAR, m-as bucura si m-ar ajuta.
  43. 1 punct
    Dintre toate cele mentionate, cea mai "grava" problema, sau ca nu fiu drastic, inconvenientul major mi lipsa servodirectiei. Parca nici nu-mi vine sa cred ca nu are asa ceva, la cat de mare este masina. Ai nevoie de manevre in scurt la parcari, doar nu esti culturist. A vazut-o un mecanic? Poate are, dar nu functioneaza... Personal imi este greu sa cred ca cineva a conceput o masina sa ~ 3,5 tone, fara servo...
  44. 1 punct
    Aia transparenta nu e chiar asa transparenta incat sa vezi stelele. Sunt 2 straturi acolo, capacul exterior iar la interior dublura-grila. Nu vezi stele insa clar intra mai multa lumina pe acolo (am eu asa ceva, cand mi-a crapat cea veche de batranete si care era alb-mat, am optat ptr. transparenta)
  45. 1 punct
    Poze recente, asa arata acum. Dupa cum vedeti are si copertina, suport pentru 2 motociclete/scutere, suport ptr. 2 biciclete si scara de aluminiu pentru plafon.
  46. -1 puncte
    Pentru fiecare din aceste probleme, te rog sa postezi in sectiunile corespunzatoare din Probleme tehnice ruluta sau sa initiezi acolo topicuri noi si sa lasam acest topic exclusiv pentru prezentare... Asta pentru ca daca cineva ar avea nevoie de o informatie despre modul de rezolvare a unei o probleme tehnice, sigur nu ar cauta aici, intr-un topic de prezentare a autorulotei...