Clasament
Continut
Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 28.02.2021 în toate secţiunile
-
7 puncte
-
7 puncte
-
4 puncteBuna seara, stimati colegi! Vreau sa va prezint o situatie care, daca n-ar conduce la stres si eventual pierderi financiare, ar putea fi socotita hilara si ridicola. Astfel, in cursul zilei de azi conduceam, pe un drum judetean, un ansamblu de vehicule care depasea MMA 3,5 tone, respectiv autoutilitara proprietate personala de 3,5 tone plus remorca (tot personala), de 2 tone. Posed permis conducere B + E , iar vehiculul tractor are in talon mentiunea ca poate tracta remorca de maxim 2 to. Aici sunt in perfecta regula! La un moment dat am fost oprit de un agent de la Politia Rutiera care, dupa verificarea documentelor personale si ale vehiculelor, a spus ca sunt contravenient pentru ca nu am aparat tahograf instalat pe masina. L-am rugat, politicos, sa-mi prezinte prevederea legala. A raspuns ca vad eu dupa aceea, daca citesc PV! Ba mai mult, mi-a aratat un PV pe care tocmai il intocmise altui sofer, cu sanctiunea amenzii de 4.500 ( patru mii cinci sute) lei in termen 15 zile. In continuarea discutiei, am subliniat ca: - nu sunt sofer profesionist si conduc vehicule proprietate personala; - nu am firma de transport rutier si - nu fac transport de marfuri sau persoane. A insistat ca n-am dreptate si ca va intocmi PV de constatare a contraventiei pentru ca am condus ansamblu de vehicule cu MMA mai mare de 3,5 to fara sa am aparat tahograf. I-am replicat ca am condus ansamblu de vehicule cu MMA mai mare de 3,5 to timp de cativa ani si prin toata tara, tractand o rulota si ca niciodata - niciun politist nu m-a oprit sa vada daca am tahograf. Raspunsul lui a fost ca "multi colegi nu stiu ca OG 37 din 2007 prevede obligatia montarii tahografului si ca Politia Rutiera are competente de control si sanctionare". Si ca da, chiar daca tractezi o rulota, iar ansamblul are mai mult de 3,5 to MMA, iti trebuie tahograf......! I-am spus clar ca se afla in eroare si ca voi contesta in instanta PV si voi face plangere impotriva lui pentru abuz in serviciu. Cu toate acestea, a intocmit PV de constatare a contraventiei si a stabilit sanctiune Avertisment. Probabil ca daca aratam mai putina hotarare, ar fi trecut in PV o amenda, ceea ce ar fi insemnat drumuri la Judecatorie, bani si timp pierdut. Ajuns acasa, in fata calculatorului, am constatat ca invocata (de catre polistist), OG 37 din 2007 se refera la inregistrarea timpului de munca pentru lucratorii mobili, recte soferii profesionisti, care efectueaza transport rutier (adica marfuri sau persoane), in scop comercial, angajati fiind de o "intreprindere de transport" Evident, politistul ori nu stia, ori a facut-o cu buna stiinta ca poate tine si astfel mai intra niste bani la buget. Grav, in ambele cazuri! Va invit la o dezbatere pe acest subiect! Cine a mai intalnit o astfel de situatie? Ce-i de facut pentru a o evita? Cum te poti apara impotriva unui abuz sau a greselii unui angajat al institutiei statului, care se presupune ca ar trebui sa functioneze in sprijinul cetateanului?
-
4 puncteBuna, Am profitat de vremea frumoasa si am tras o fuga la mare. Sa aveti un weekend fain!
-
3 puncteSunt dornic de a cumpara o rulota de doua persoane dar cu utilitati multiple! Am un Hyundai ix35 si cred ca pot sa tractez o rulota sh mai generoasa! Am urmarit mai multe prezentari ale domnului Viorel de la un parc de rulote din Germania si am fost incantat de ce am vazut dar mai strang bani un pic! Pentru parcarea la locuinta am un teren de gradinarit cu spatiu suficient, langa bloc si doresc sa o folosesc acolo ca o cabana de vacanta! Va multumesc si doresc o colaborare frumoasa cu marea familie a Rulotistilor!
-
3 puncteNu e obligatoriu sa ai tahograf, cum am mai zis, ci sa demonstrezi timpii de odihna. Ca nu verifica ISCTR ul e una, au ei altele pe cap. Ca și campare off camping, nu e voie, clar prin lege, dar dacă te verifica cineva nu o face aiurea. Am luat trei avertismente scrise, odată am ratat "razant" amenda de 3000 lei, doar ca jandarmilor le-a plăcut ca am cos de gunoi și grătar pe picioare sa nu ard iarba. Cunosc legea, care e clara și nu protestez: "staționarea, consumul de alimente și băuturi alcoolice sau nu, pe domeniile proprietate publica sau privata, care nu au autorizație pentru asa ceva se pedepsește cu...." o grămadă de amenzi. Adică, în camping autorizat, nu altundeva. Care acum cresc, ca e proiect de lege de la Ministerul Mediulu, din 2020, sa se schimbe legea cu camparea, și nu în bine, ca se majorează amenzile. Și eu am cautat legislația, am vorbit și cu avocat, legea exista, doar ca nu se aplica în 99% din cazuri, ma refer la campare off camping.
-
3 puncteBuna dimineata, Astazi am ales sa mergem la targul de la Calugareni. Cautam pomisori ptr noua noastra curte🤗. Sa aveti o zi cu soare!
-
3 puncte
-
3 puncte
-
2 puncteBună dimineața! Dragi colegi, începând cu data de vineri 5 martie și până duminică 7 martie vom fi campați la Heliport - Voroneț. Coordonate: 47.51315846841041, 25.86814283941609. Cine dorește, poate să ni se alăture. Vă așteptăm cu drag!
-
2 puncteMai sterg si eu putin praful pe topic. Am ajuns cam la final cu achizitiile. Cu munca mai putin....am stabilit pozitia peretilor baii, am construit cadrele de sustinere pentru pat si placaj pe partea soferului. Mai am o lista scurta de cumparaturi pentru incheierea proiectului: Sistemul de apa calda si caldura - conceptie eberspacher cluj Bateria - de principiu 180 lithium de la Dl Ivan Marchiza- aici nu ma agit pentru ca am obsevat ca cele cunoscute se monteaza pe plafon in locurile de prindere a portbagajului de pe dreapta. Avand in vedere ca masina este pe firma, investitia facuta este tot pe firma am tinut un calcul pentru cheltuielile efectuate. Pot spune ca am depasit bugetul initial . Cand am gandit conversia plecasem de la o estimare de 6-8000 E masina+ maxim 12E conversia(cu manopera inclusa) deci maxim 20.000E. La acest moment avand toate chetuielile curente + viitoare pe lista situatia sta cam asa: 8000E+tva masina 9000E+tva piese conversie (aici am calculat inclusiv acumulatorul si sistemul de la eberspacher) Marchiza nu am inclus-o inca in costuri pentru ca pot duce conversia la capat si cu ea si fara ea. Presupun ca manopera cu omologare cu tot va mai fi in jur de 5000E. Deci sper sa inchei conversia in jurul sumei de 25.000E. Cu toate ca nu m-am incadrat in bugetul initial consider ca estimarea initiala a fost aproximativ corecta. Multi considera poate o suma imensa pentru un campervan, altii poate o suma mica dar consider ca a fost un compromis. Ma incurajez vazand conversii scoase la vanzare care nu sunt pe gustul meu si vazand campere de fabrica sh care facute pe banda nu se apropie ca si calitate de investitia efectuata la niste preturi care nu sunt deloc mici. Si totodata stiu ca nu prea am facut compromisuri legate de calitatea si cantitatea materialelor/produselor folosite. Totusi sunt deschis la critici constructive. Spor la treaba tuturor si mai ales celor 3 cu care tin legatura si care au conversii Ducato in lucru(va simtiti voi :P )
-
2 puncteBună dimineața, azi zi dedicată motoarelor, în munți aici este raliul laculilor 2021.
-
2 puncteSa vezi la noi, a venit direct vara, am avut 21 de grade toată săptămâna, iar azi dimineață 14 grade...la 970 metri altitudine
-
1 punct
-
1 punctGata!!!! NU MAI INTRU PE "DISCUTII ONLINE"!!! ... ba poze cu zapada cat casa (la Braila n-a mai nins de 3 ani), ba baiatu' asta din Italia cu relatari din varf de munte, acu', asta imi mai trebuia: s-a dezghetat flacara la Sf. Gheorghe!!! ... si a si raschetat din halca, asa, sfaraind!!! GATA!! de acum Intram usurel, pe discutiile tehnice.... Ce mi-o fi trebuit ... "discutii online"?!?
-
1 punctTahografele sunt verificate de către organele de la I.S.C.T.R. Ele opresc autovehicule de transport marfă sau de transport persoane mai mult de 8+1. Ei nu opresc autoturisme.
-
1 punctDa, nu se face distincția între categoriile de autovehicule și in plus sunt referiri exacte la mase, “autovehiculele cu masa între 2,4 și 3,5 tone”, cu sau fără remorca, nici o referire dacă e N1 sau altele.
-
1 punctNu știu unde este reglementat acest lucru. Am fost oprit odată cu un Iveco de 3.5t cu o remorcă 750kg. Noroc că nu ma amendat și mi a explicat că nu am voie să conduc utilitară dacă depășesc 3,5t fără tahograf!
-
1 punct
-
1 punctAm un prieten care aduce bărci cu vele din Suedia, pe peridoc, tras de un Touareg. Numai peridocul are vreo 7 m, ansamblul este impresionant. În afară de controlul MMA-ului și a categoriei de permis, nu l-a întrebat nimeni, niciodată, de tahograf.
-
1 punctBună dimineața! Touareg-ul poate să tragă 3500kg, și este legal că să tragă platformă dar să nu depășească MMA. Și șoferul trebuie să aibă categoria B+E. Dacă vehiculul trăgător este utilitar deja trebuie tahograf! Cea ce vânează vecinii e subansamble de vehicule supra încărcate.
-
1 punct@Cristian A Salut! Chiar a trecut ceva timp de cand nu ne-am vazut! Multumesc pentru interventie! Sigur ca "platforma cu masina pe ea, tractata de un Tuareg este un fenomen impotriva caruia lupta ungurii si austriecii. Legat de treaba asta, uite si opinia unui membru de pe un alt forum: " In interes personal poti sa tractezi remorca de care vrei si cum vrei fara tahograf , insa daca esti firma, ori din asta care aduci pachete la negru din strainatate sau aduci masini pe trailer, lasa-te de remorca ca politia austriaca sau din ungaria nu e proasta.. Si am vazut diferenta, am circulat cu remorca cu nr de romania prin tarile din vest si am circulat si cu nr de italia. Am fost oprit numai cand m-au vazut cu nr romanesti, deci este si o forma de rasism din partea anumitor tari vestice. In final este ca in tarile de vest nu ai nevoie de tahograf daca ai factura pe marfa pe numele tau,, clar,. Adica transporti marfa in interes personal." Insa, eu vorbesc despre deplasarea strict in Romania! Sa ducem dezbaterea mai departe! OG 37 din 2007 stabileste cadrul de aplicare a regulilor privind perioadele de conducere, pauzele si perioadele de odihna ale conducatorilor auto care efectueaza operatiuni de transport rutier ce fac obiectul Regulamentului (CE) nr. 561/2006 al Parlamentului European si al Consiliului din 15 martie 2006 privind armonizarea anumitor dispozitii ale legislatiei sociale in domeniul transporturilor rutiere. Regulamentul (CE) nr. 561/ 2006 stabilește normele referitoare la perioadele de conducere, de repaus și la pauzele care trebuie respectate de către conducătorii auto ce asigură transportul rutier de mărfuri și de călători. Am subliniat sintagma transport rutier pentru ca, in Regulamentul mai sus mentionat, este prevazut: " Articolul 2 (1) Prezentul regulament se aplică transportului rutier: (a) de mărfuri cu vehicule, inclusiv vehicule cu remorcă sau semiremorcă, a căror masă maximă autorizată depășește 3,5 tone sau (b) de călători cu vehicule care sunt construite sau amenajate în mod permanent pentru a putea asigura transportul a mai mult de nouă persoane, inclusiv conducătorul auto și care sunt destinate acestui scop. Concomitent, art. 3, lit h al aceluiasi Regulament, stipuleaza ca Regulamentul nu se aplica la " vehicule sau un ansamblu de vehicule cu o masă maximă autorizată care să nu depășească 7,5 tone utilizate pentru transporturi de mărfuri în scopuri necomerciale" vezi aici In acelasi timp, in OG 37, la art 8, art 1, lit e, se specifica: "Urmatoarele fapte reprezinta incalcarile dispozitiilor Regulamentului (CE) nr. 561/2006,.....e) utilizarea unui vehicul fara a avea instalat/a un/o echipament/aparatura de inregistrare omologat/a sau utilizarea unui vehiculul dotat cu aparat tahograf analogic atunci cand dotarea cu aparat tahograf digital se impunea; (9000-12000 lei /companie)" vezi aici
-
1 punct@Radu Ghita imi pare rau pt experienta avuta. Daca ai si ceva puncte penalizare merita sa contesti in instanta PV, oricum dureaza ceva timp. Plangerea pt abuzul in serviciu, daca o faci , e numai de dragul de a coresponda cu "institutiile statului" , alminteri nu are nici o finalitate in speta asta. Esenta a redat-o @Cristian A, cat timp esti cu rulota nimeni nu are treaba cu tine ( din punctul asta de vedere) ba chiar se mai fac si ca nu te observa uneori ( cand , din motive de Waze sau alta aplicatie , intrii prin mijlocul oraselor , cu ansamblu masina + rulota vizibil peste 3.5 tone ).
-
1 punctDar ca și completare la cele spuse mai sus, nicaieri nu e obligatoriu tahograful, ci dovada timpilor de odihna, cum am menționat, în funcție de tara, adeverință, formular, doi șoferi etc. Exista recomandarea, pe viitor cu tahograful. Recomandarea la nivel UE e datorita ca sunt o jumătate de milion de firme, care nu sunt de transport, dar au auto cu remorci și trebuie taxați și încadrați la mici transportatori, ocazionali sau nu.
-
1 punctBuna seara. Legat de acest subiect am mai auzit asemenea cazuri de politisti slab pregatiti care au sustinut ca au dreptate insa au gresit. Este pacat ca se intampla asa ceva dar va fi destul de urat pentru colegii nostri care nu cunosc legea si vor plati amenzi de pe urma incompententei sau excesului de zel al unor angajati ai statului.
-
1 punctSalutare, am mai adaugat si eu ceva la bagajele de rulota: -umbrar mic (50 lei) dar si o veranda pe sina lunga de 7m pentru umbra (700 lei) cu toate accesoriile. Ambele de fam. Varga! Nu am uitat sa "tunez" si frigiderul putin, asa ca i-am cumparat un ventilator (152lei ) de pe pieserulote.ro. Acum trebuie sa vad cum il montez/alimentez. Urmatoarea achizitie sper sa fie gratarul(gril) neaparat!!! Toate cele bune de la Timisoara !
-
1 punctAstăzi am terminat treaba cu patul și ne-am apucat de curățenie in rulota, in curând însă pun și câteva poze din interior Mai de montat TV-ul, de transformat niște becuri din 220v in 12v, de găsit cum leg bateria de înstalatia 12v a rulotei, de montat panoul solar.
-
1 punctAstăzi rulota a făcut un dus rece Am dat jos mizeria care s-a depus după drumul pana acasă
-
1 punctParerile sunt impartite si sunt multe polemici, dar si multi utilizatori de calore foarte multumiti. Orice solutie ai adopta, trebuie sa fie 100% sigura. Poti avea boiler dar probleme la instalatia de gaz sau poti monta calore respectand indicatiile producatorului (intr-un portbagaj bine aerisit sau pe care eventual il poti lasa deschis cat timp funtioneaza instantul, cu o instalatie de gaz si evacuare corespuzatoare). Deasemenea poti recircula apa din bazin pana la temperatura dorita si vei avea suficienta apa calda, fara sa te frigi si fara sa ramai cu spuma pe tine. Repet si cred ca asta este cel mai important lucru: Indiferent ce solutie adopti, trebuie sa fie 100% sigura.
-
1 punctPoate ar fi bine sa stii: Bateriile obisnuite auto accepta curent de descarcare mare o perioada scurta, cum e la pornirea motorului. Cele cu gel suporta mai bine aceasta sarcina in mod repetat, si de aceea sunt indicate la masinile cu start/stop. Ambele accepta descarcari cam pana la 40% (state of charge sau SOC cum mai vedem pe bord la masini). Sunt mai putin potrivite la rulote si campere pentru care sunt dedicate bateriile deep cycle. Ele permit descarcari mai mari in mod repetat dar la curenti mult mai mici, daca le pui la masina sa pornesti le omori. Mai mult, capacitatea bateriei de pe eticheta e valabila la un consum de 1/20 din capacitate (C/20). Exemplu: la o baterie de 100Ah pe eticheta, capacitatea ei este exact asta cand consumul e C/20 (sau mai mic), adica 100/20=5A. La C/10, adica un consum de 10A, capacitatea ei scade la 87%, adica 87Ah, la C/6 75% etc (Peukert effect). Ce inseamna ca se descarca? Inseamna ca atinge tensiunea limita de 10,5V, cu atat mai repede cu cat consumul creste asa cum am zis. Apoi cu cat o baterie se descarca mai mult la fiecare ciclu, cu atat i se scurteaza viata. Ca sa stii ce cumperi, macar in cunostinta de cauza.
-
1 punctDacă nu ai două mâini stângi îl poți face lejer singur. Sunt câteva reguli de urmat, în rest totul e simplu. Să iei un panou puțin mai mare, o baterie cu ceva amperi în plus nu costă cu mult mai mult. Decât să te trezești apoi că nu îți ajunge. Pe principiul, unde a mers mia merge și suta. Dar te previn: o baterie de 155Ah are vreo 55 kg, una de 100 Ah vreo 35 kg. Adică există și reversul îngreunării rulotei. Indiferent ce baterie iei ține minte că un acumulator pentru a fi de calitate necesită plumb. Altfel spus nu există acumulatori buni și ușori. Excepție Li-ion, dar acolo momentan e de domeniul SF pt cei de rând. Verifică un raport amperi vs kg asemănător cu ce am scris mai sus. Nu te zgârci la materiale, ia ce trebuie și la calitatea potrivită de prima dată. Altfel o să mai dai banii o dată când vei vedea că nu obții rezultatul scontat. Ai grijă ce cumperi. Dacă vrei MPPT vezi că alea de 150 - 200 lei nu sunt decât făcături. Unul adevărat de 20A este în jurul a 100€. Mai mare, evident și mai scump. Ce am testat și merge de minune este marca Epever. Raport calitate - preț foarte bun. Iar cu panoul îți recomand neapărat mono-cristalin. Și mai ales nu îl cumpăra până nu măsori bine spațiul disponibil pe rulotă. De multe ori trapele, gurile de ventilație, antene șamd încurcă grav socotelile.
-
1 punctSalut. Eu am un panou de 260W si o baterie gel de 155 Ah. Boilerul este la fel ca al tau ( consuma 300W, deci este necesar un invertor de cel putin 500-600W ), dar ventul este pe 12V. Configuratia mea imi este suficienta. In conditiile in care boilerul il folosesc intre 30 minute si 1 ora pe zi in functie de necesarul de la bucatarie si de dusuri. Ventul este nesemnificativ dpdv al consumului ( 0.2 - 1A max pe 12V ). Iar vara mai intervine o lada frigorifica cu compresor pe 12V dar si panoul produce mai mult. Televizor nu am. Multi nu socotesc si numarul de telefoane, laptop-uri sau tablete ce necesita incarcate. Eu consider ca nu este ceva neglijabil in conditiile in care un telefon are bateria de cel putin 3000 mA, o tableta sau laptop si mai mult. Daca ai 2, 3 telefoane pe care le incarci o data pe zi consumi si 10A.Luminile daca sunt pe LED si pompa nu cred ca sunt ceva de luat foarte tare in calcul. Eu ti-am spus configuratia si consumurile mele. Mai departe fiecare isi stie necesarul. Daca ai de gand sa iesi iarna ia-ti o marja de eroare de 15-20% in plus pentru ca iarna productia panourilor este mai mica si consumul mai mare decat pe timp de vara. Ca recomandari ( personale, fiecare face ce vrea ) as spune pt controler neaparat MPPT daca panoul are macar 200W si o baterie neaparat deep cycling si daca se poate si gel. In timp isi vor scoate pretul mai mare de nenumarate ori. Experienta personala asa zice. Pt invertor gandeste-te bine ce vrei sa alimentezi. Daca pui aparate mai sensibile ( expresoare de cafea, motoare ce functioneaza la 220V - aici nu intra ventul, incarcatoare de laptop samd ) o sa ai nevoie de unul cu sinus pur. Pt laptop recomand incarcator auto; este mult mai avantajos si ca randament ca din 12V sa faci 20V ( nu din 12V -> 220V -> 20V ) si mai ieftin. Un invertor cu sinus modificat fiind mult mai ieftin decat unul cu sinus pur. Eu ma descurc foarte bine cu boilerul pe 220V dar parca as inlocui ventul pe 220V. Cand vremea este rece o sa ai mare nevoie de el si deobicei este mai putin soare. Daca mai ai intrebari iti raspund in masura cunostintelor. Cat despre rulota, sa o stapanesti sanatos si la cat mai multe iesiri!
-
1 punctMai incerc o data sa postez video pentru ca prima data s-a postat doar legature URL Deci, "Ecourile unui Sarut" - 2018
-
Cauta in forum
-
Subiecte de discuţii
-
-
-

