Clasament
Continut
Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 18.02.2021 în toate secţiunile
-
6 puncteRulota este la Cluj, m-am inteles cu transportatorul și o va aduce el acasă la Brasov maine sau sâmbătă
-
4 puncteBună dimineața! La Sfântu Gheorghe -4 grade Celsius și ninge! O zi de Joi excelentă să aveți!
-
3 puncte1. Lasa-le de 4 mm, nu o sa ai mai mult de 20 A. Scoate rigletele acelea, cositoreste firele si izoleaza-le cu termocontractibil. O sa arate mai frumos si eviti oxidarea in rigleta. Banuiesc ca sus la panou sunt mufe. 2. Tot conductor de 4 mmp. Bateriile de acumulatori... Hmm... Doua?! Daca pui doua, trebuie sa iei si un egalizator. Eu zic una montata cat mai aproape de restul componentelor. 3. Daca tii mortis sa pui doua, aseaza-le una langa alta, altfel ai pierderi si, in plus, nu sunt nici macar identice sa stea egalizate. Conductorul de legatura pentru cutiuta cu sigurante, in functie de ceea ce legi la ea (puterea totala), este arhisuficient de 6 mmp. De 10 mmp doar daca vrei sa pui cine stie ce energofag (mover, intvertor, compresor etc.) si oricum este nerecomandata aceasta instalare! Astea le alimentezi pe fiecare separat, nu prin acea cutie cu sigurante! Plusul si minusul le iei de la bornele bateriei de acumulatori cea mai apropiata (daca montezi in continuare doua...) 4. a. Daca nu pui fierbatoare la ele, le montezi la cutia cu sigurante intr-o singura pozitie (cu siguranta de 10 A) cu conductor de 2,5 mmp. 4. b. Daca vrei sa fie de putere (compresor, fierbator, foehn, uscator de par etc.) le faci fiecareia circuit separat cu siguranta de 15 A si conductor de 4 mmp. 4. c. etichetezi fiecare priza de 12 V cu puterea maxima suportata. 5. Luminile deja existente in rulota din fabricatie trebuie sa aiba deja un circuit. Cauta-l. Ce pui tu suplimentar, faci asa cum ai zis, dar fiecare cu legatura spre cutia cu sigurante (e suficient sa ocupi o pozitie din cutie). 6. Nu inteleg. Te referi la circuitul 230 V? Ai lumini la 230 V? 7. De asemenea, ar trebui sa ai deja un circuit original pentru pompa de 12 V. Daca nu ai/nu-l gasesti, il creezi: conductor de 2,5 mmp, comutator si siguranta in functie de amperajul pompei plus ceva in plus sa rotunjesti pentru ca nu exista/se gasesc extrem de greu sigurante atipice. De ex. de 4 A (cat se recomanda pentru pompa de WC de la Thetford) - pui de 5 A in acest caz. 8. De asemenea, conductor de 2,5 mmp si siguranta cum am spus la pct. 7. Tine cont si de lungimea fiecarui traseu. Teoretic este suficient un 1,5 mmp, dar la lungimi mai mari de 2 m si curent de 4 A, pompa o sa lucreze sub parametri. 9. Frigiderul original lucreaza la 12 V doar cand tractezi. Atat. Altfel iti goleste bateriile de acumulatori in 2-3 h. Daca tii mortis sa faci asa ceva, in functie de lungime pui conductor de 4 sau 6 mmp si siguranta de 15 A (banuiesc ca ai rezistenta de 120 W). 10. Exista TT si cu alimentare duala, la 230 V si la 12 V (sau modele separat, nu mai tin minte). Din cat imi amintesc are putere de circa 150 W pe partea de 12 V. Faci circuit similar cu cel de la pct. 9. Siguranta de 15 A. 11. Invertorul are doar varf la 3.ooo W. Continuu are circa 1.5oo W. Calculezi sectiunea conductorului la o putere de maxim 2.5oo W, coroborat cu traseul cel mai scurt alegi sectiunea minima recomandata. 12. O singura siguranta pentru tot. Eu asa am si inca nu am folosit 230 V in camping, doar acasa sa dau cu aspiratorul! Ca o actualizare a sistemului 230 V, schimba ce ai acum pus la siguranta automata cu o alta siguranta automata dar cu sistem identic de prindere in tablou pentru a nu face alte adaptari si cu curba B de declansare (de ex. B10 in loc de C10). Banuiesc ca este de 10 A acum siguranta. 13. Nu ai prize de 230 V acum? Sunt atat de distruse traseele de vrei sa le schimbi? Daca da, atunci nu! Nu cred ca ai nevoie de 2,5 mmp! Banuiesc ca acum sunt de 1,5 mmp si asa ar trebui sa le lasi. In camping, daca ai nevoie de un radiator, cu unul mai puternic de 500 W nu o sa ai ce face cu el. Pana sa sara siguranta de la tine, sare aia din camping! Asa ca e bine sa ai in dotare un radiator de 500 W sau in doua trepte (500/1.ooo W). 14. Nu ai legatura acum de la priza externa? O lasi asa cum e acum. In locul sursei 230 V-12 V montezi o sursa in comutatie (nu ai achizitionat-o inca). Montezi (parca s-a discutat asta deja) intrerupatoare pentru a evita perpetuum mobile. 15. + 16. Legi la intrarea in siguranta 230 V circuitul de la iesirea invertorului. Din nou, cu comutator pentru a evita... Circuitul de 12 V va avea alimentare din regulatorul solar/bateria de acumulatori (dupa cum preferi) sau de la sursa in comutatie 230 V la 12 V (pe care nu ai luat-o inca). Uita de acel stabilizator la rulota. 17. Nu cunosc specificatiile/nu am timp sa caut. Banuiesc ca este doar pentru 230 V si nu-l vei folosi la 12 V. 18. a. Da 18. b. intrebare: ai doze in rulota? 19. In functie de borne, ai papuci speciali. Spor!
-
3 puncte! Braila -2 grade ,ninge usor ! sa aveti o zi insorita ,daca se poate ,daca nu, excelenta sa fie!
-
2 puncteSalut, @Ducan Vasile si bine ai venit! Incearca sa gasesti un comutator care opreste alimentarea cu 12 V spre bateria de acumulatori cand rulota e cuplata la 230 V. Daca nu exista, probabil circuitul este deschis spre ea (undeva in centrala, probabil la conexiunile unui releu). Oricum acumulatorii AGM sau GEL au alte caracteristici de incarcare si de aceea s-a anulat. Nu ai ce face cu sursa actuala. Ea da (probabil) doar 13,8 V, iar cu aceasta valoare poti strica acumulatorii de tip nou. Presupun ca ai masurat la bornele batriei de acumulatori cand sursa este alimentata de la 230 V si nu se observa ca se ridica tensiunea de la cat e ea in repaus.
-
2 puncteSite CNAIR : (pasajul de la Drajna peste CF (calea ferata)) Miercuri, 17.02.2021, CNAIR a semnat contractul „Proiectare și Execuție Pasaj denivelat superior DN 21, km 105+500”, cu S.C. ARCADA COMPANY S.A. Valoarea contractului este de 98.120.978,01 lei fără TVA. Traseul are o lungime de 2739 m, din care pasaj denivelat 305 m. Sursa de finanțare: Fonduri Europene Nerambursabile Durata contractului este de 24 de luni, din care: 6 luni perioada de proiectare; 18 luni perioada de execuție a lucrărilor. Perioada de garanție a lucrărilor este de 60 de luni.
-
1 punctSalutare, astăzi am achiziționat din Germania o rulota Burstner Premio 450 Urmeaza ca o firma de transport sa o ridice miercuri de la dealer și sa o aducă la Cluj de unde o sa o preiau eu sa o aduc a acasă Sunt puțin nerăbdător sa o văd “pe viu” pentru ca am văzut doar poze și câteva video-URI.
-
1 punctFăină tare rulota ❗👍👍👍 Să o stăpâniți și să o folosiți sănătoși în cât mai multe ieșiri reușite ❗
-
1 punctAm cumpărat anul trecut pentru rulota Sava Trenta2 205R14 C all sezon de care sunt foarte mulțumit. Au și indice de încărcare 109, suporta peste 1 tona pe roata, ideale pentru off camping. Plus ca au un talon mai mare și mai ridica puțin rulota. La mașină numai anvelope de la BF Goodrich all seazon all terrain (cu marcaj m+s și fulg de zăpadă) cu care tractez fără probleme pe noroi, gheata sau zăpadă, ma refer inafara șoselelor, dar asta depinde și de mașină.
-
1 punct
-
1 punctSalutare si multumesc mult pt lamuriri, ca de obicei, foarte folositoare si la subiect. Te mai stresez cu mici lamuriri: 1. de unde ies firele de sub panou si pana la rigletele din foto nu sunt alte mufe. din acest motiv as fi zis sa pun in loc de riglete mufe MC4 - cei de aici: https://www.dedeman.ro/ro/set-conector-pni-mc4-mama-tata/p/1054763 2. parca nu as vrea sa renunt la una din baterii, mai ales ca le am deja (asa am luat rulota), si nici nu stiu la care sa renunt - cea de 200 Ah e mai veche, dar e mare, iar cea de 150 Ah are vreun an, dar e mai mica. 3. daca le pun una langa alta pe o roata (opus fata de frigider), dar in spatele sobei truma e ok? sau ar trebui intr-una din lazi? Momentan n am mover, si daca o fi sa ii pun ii fac circuit separat, asa cum se recomanda…compressor nici atat, invertor – la ce fel de invertor te referi? 4. a) prizele in mare parte o sa fie folosite pt incarcarea telefoanelor, a tabletei fetei si tv (eventual receiver) => cum leg 4 prize intr-o singura pozitie in fusebox? Pentru a evita contactele imperfecte ma gandeam sa se intalneasca fiecare priza cu cablul ei de 1.5 intr-o doza “legate” cu cleme de derivatie (de genul asteia https://www.dedeman.ro/ro/cleme-derivatie-5-fire-wago-222-415-5-bucati/p/1027802?k=cleme derivatie&apn=2&pn=1&idc=1340&pip=0&osa=1&upf=1 ) si din doza in cutiuta de sigurante cu cablu de 4mm cu siguranta de 15 b) ma gandesc ca ar fi bine sa fie de putere ca cine stie ce idei ii vin consoartei de uscatoare de par, aparat de cafea, lada frigorifica etc… => a+b -> ma gandesc ca in cazul asta sa trag 1 sau 2 prize circuit separat cf indicatiilor tale (4mmp cablu cu sig 15A fiecare) 5. luminile pe 12v sunt trase acum la comun cu prizele, de aceea as vrea sa le refac (sa le separ) ca sa nu am surprise (tot cirucitul de 12v e haotic). Cablu de de 1.5 mmp pt fiecare lampa, toate in doza (aceiasi situatie ca la prize), din doza in fusebox cu ce cablu?siguranta de 15A pe toate luminile e de ajuns? 6. nu, ma referem la 12v, nu am lumini pe 220v si nici nu vreau. sig de 15a pe circuitul de lumini e de ajuns? Si cablu de 4mmp sa alimenteze cele 2 doze (prize si lumini)? 7. o sa il creez, pe pompa scrie “use 7.5 amp slow blow fuse” => siguranta de 10A 8. cred ca cu tot cu ocoliri si toate cele o sa fie peste 2m => 2.5 mmp cu siguranta citesc pe pompa ce scrie. 9. ok, il lasam fara alimentare pe 12V, nu vreau sa raman fara baterii 10. sa incerc sa vad ce e pe acolo, daca are si circuit de 12/220 11. invertorul vreau sa pun imediat langa baterii, deci circuitul de la baterii pana la el va fi scurt, zic eu un maxim de 1m pentru pozarea cablurilor. Acest calcul ma cam bate, daca ma poti ajuta? 12. singurele sigurante existe in momentul de fata in rulota sunt cele din foto (cele 2 de langa controller-C10 intrerup alimentarea din panou) si cea de langa priza exterioara (langa invertor in poze). Singura priza de 220 pe care am testat-o a fost cea de la instalatia de AC (ventilatie cu apa) pe care mi-a aratat fostul proprietar ca functioneaza. 13. are vreo 3 prize trase, dar nu cred ca sunt folosite firele vechi si oricum prizele sunt vai de mama lor. Nu cred ca o sa fie cazul de radiator, eventual daca simt nevoia vreodata o sa iau pe gaz (din ala de se pune pe butelie) 14. are legatura la priza exterioara, dar nu stiu cat de corect e facuta. Inteleg ca din priza ext se leaga sursa in comutatie? Cu cablu de ce diametru? Rugaminte: cand ai timp poti sa imi recomanzi o sursa in comutatie buna pentru rulota? Unde se leaga acele intrerupatoare? 15+16. ce diametrul sa aibe cablul de la iesirile invertorului si pana la siguranta de 230v? si ce diametru sa aibe cablul de la sursa in comutatie la instalatie de 12v? 17. ok, nu il mai bag in seama 18. b) am vreo 2 doze prin rulota care nu stiu la ce folosesc. Eu ma refeream la dozele de legaturi de la luminile de 12v si prizele de 12v de mai sus. 19. o sa caut papuci. Multumesc inca o dtaa din suflet pentru lamuriri.
-
1 punct@Ursu Florin sa fii pregatit cu galeata/furtunul s-o speli din primul minut cand ajunge! Sarea aceea face minuni... Felicitari!
-
1 punctPăi au reușit că au folosit mașini vechi! Și normal că au fost "determinați" gandindu-se la sumele câștigate de la YouTube.
-
1 punct
-
1 punctAzi mi-au sosit celulele LIFEPO4. 60Ah si 1.8kg fiecare. Remintesc cateva dintre avantajele acestora fata de cele AGM. greutate redusa. 7.2kg LiFePo4 vs 44kg 140Ah AGM; curent mare pe tot parcursul incarcarii. la cele pe acid ultima faza, de vreo 10%, se face la curenti mici; 2-3000 de cicluri vs 500-800. Am dat comanda si la un BMS de 60Ah. Acesta are modul bluetooth si pot vedea pe telefon toti parametrii bateriei. Balansare, temperatura, capacitatea ramasa, curent incarcare si descarcare.
-
1 punctBuna ziua , domnilor In ultimii 10 ani am experimentat singurel , pe banii mei , problema anvelopelor pentru un camion si doua turisme . Am cumparat non name , resapate , ieftine , chinezesti , iarna si vara si am ajuns la un rezultat . Anvelopele se impart in 3 mari categorii , directie , tractiune si remorca . Dupa ce alegem destinatia , avem low cost , mediu cost si premium . Mai avem pe urma , tipul de profil , coeficientul de consum la rulare cit si coeficientul de zgomot sau viteza maxima . Acum trec la subiect , rulota este o remorca , unde in primul rind trebuiesc anvelope cargo , C- uri , un profil all seazon ar fi bun , dar cu un bun coeficient la acvaplanare , si ca brand de la mediu in sus , adica Hankook , BF Goodrich , Continental , Michelin etc . Recomand all seazon , deoarece compazitia cauciucului este ok , atit pentru vara cit si pentru iarna , iar un alt atu este faptul ca nu se circula cu viteze mari . In general C- urile explodeaza datorita supraincarcarii . Daca C-urile nu rezista , atunci nu va rezista nici un alt tip de anvelopa . Iarna este bine sa aveti acele huse textile antiderapante pe care sa le montati cu usurinta in situatia in care circulati pe zapada sau gheata , sau plasele antiderapante Michelin . Drumuri bune si concedii frumoase va doresc . Cu respect Bogdan .
-
1 punctBuna ziua. La noi zi frumoasa de iarna soare,+1gr. numai buna de plimbare pt. ce care au timp.Va doresc o zi minunata si multa sanatate.Daca tot se anunta ger in continuare m-am sa pornesc furnalul.
-
1 punctAzi am primit Garmin Camper 760. La prima vedere pare cam marisor fata de ce eram obisnuit ( 7' diagonala). Are doar doua variante : autoturism si autorulota( probabil incepand cu varianta 770 apare si rulota in optiuni). Am bagat insa dimensiunile si masele totale ale ansamblului la setarile pt autorulota. In schimb m-a lasa sa aleg pe post de indicator auto+rulota. Vad ca are cateva aplicatii pt campinguri ( a gasit niste campinguri de care nici nu stiam in zona ) Pare ca stie sa faca o multime de chestii ( probabil mai multe decat voi descoperi eu...). Ideea e ca azi il bag intr-un test sa vad daca imi gaseste o ruta alternativa la restrictia de 3.5 t, in functie de asta vad daca il pastrez sau nu.
-
1 punctDupa agitatia de dinainte de alegeri, in sfarsit se mai intampla ceva in domeniu. Ieri s-a dat ordinul de incepere si pentru A0 Sud, primul lot. Deci pe A0, 2 loturi sunt in executie (e acelasi constructor). Pe A2, de maine, incepe reabilitarea altei bucati, din Fundulea - Bucuresti (partea cu betoane ,sensul spre Bucuresti).
-
Cauta in forum
-
Subiecte de discuţii
-
-
-

