Clasament
Continut
Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 17.02.2021 în toate secţiunile
-
3 puncteBuna ziua , domnilor In ultimii 10 ani am experimentat singurel , pe banii mei , problema anvelopelor pentru un camion si doua turisme . Am cumparat non name , resapate , ieftine , chinezesti , iarna si vara si am ajuns la un rezultat . Anvelopele se impart in 3 mari categorii , directie , tractiune si remorca . Dupa ce alegem destinatia , avem low cost , mediu cost si premium . Mai avem pe urma , tipul de profil , coeficientul de consum la rulare cit si coeficientul de zgomot sau viteza maxima . Acum trec la subiect , rulota este o remorca , unde in primul rind trebuiesc anvelope cargo , C- uri , un profil all seazon ar fi bun , dar cu un bun coeficient la acvaplanare , si ca brand de la mediu in sus , adica Hankook , BF Goodrich , Continental , Michelin etc . Recomand all seazon , deoarece compazitia cauciucului este ok , atit pentru vara cit si pentru iarna , iar un alt atu este faptul ca nu se circula cu viteze mari . In general C- urile explodeaza datorita supraincarcarii . Daca C-urile nu rezista , atunci nu va rezista nici un alt tip de anvelopa . Iarna este bine sa aveti acele huse textile antiderapante pe care sa le montati cu usurinta in situatia in care circulati pe zapada sau gheata , sau plasele antiderapante Michelin . Drumuri bune si concedii frumoase va doresc . Cu respect Bogdan .
-
3 puncteBuna ziua. La noi zi frumoasa de iarna soare,+1gr. numai buna de plimbare pt. ce care au timp.Va doresc o zi minunata si multa sanatate.Daca tot se anunta ger in continuare m-am sa pornesc furnalul.
-
3 puncteSalutare @Dragos M și @Ursu Florin ! Eu recomand să clarificați ne înțelegerea cu @Mircea ! Dânsul este zilnic pe forum și este membru din 2015! Din anumite motive numai postează de câteva luni, și asta trebuie clarificat! Păcat pentru un om valoros!
-
3 puncteSubscriu la cele de mai sus, am avut o experienta foarte placuta timp de 6 ani cu prima generatie de Kleber Quadraxer pe o Corsa. Pentru a nu fi off-topic complet, @Timofti Razvan, iti sugerez sa cauti sa cumperi anvelope cu indicele C (cargo), indiferent de anotimp. Acestea suporta lejer 450 Kg si, de regula, sunt ranforsate pe lateral. De asemenea, daca alegi stilul all season cu profilul benzii de rulare a anvelopei in forma de V (adica stilul Michelin CrossClimate+) , un avantaj ar fi ca in caz de ploaie abundenta cu formare de pelicula de apa, vei simti efectiv cum se lipesc de drum si iti franeaza masina cand trece peste acumularile de apa. Ma refer la viteze de autostrada, desi si in Bucuresti am simtit efectul acesta prin baltile uzuale. Si nu in ultimul rand cu un DOT cat mai recent! Spor la cautat!
-
3 puncte
-
3 punctedupa cum am promis pe topicul lui @Alin Opran, V3 , vin cu noutati: asa cum spuneam la inceput am dus-o la doctor, spitalizarea ducand undeva spre 2 luni : ambreiaj nou - disc, placa si rulment distributie noua - pompa de apa, role si curea turbosuflanta noua - manca ulei de dracii o gasea - mai facea si autoaprindere cand intra turbina semeringuri supape / rectificat chiulasa + garnitura segmenti , cuzineti biela - plus o biela care era stramba debitmetru aer senzori abs + un rlment la o planetara filtre (ulei, motorina, aer) + ulei si cam atat la capitolul mecanica pe partea electrica e cat de cat ok, mai trebuiesc niste lampi (de numar) niste mufe, in rest e ok partea de inchideri usi spate si glisanta .... am luat aproape totul nou si tot nu le-am dat de cap :(. e atat de frustrant cand ai de schimbat o piesa, de desfacut 2 suruburi - unul nu se deface si altul se rupe.... Lista: maner interior usa dr spate cheder usa glisanta / cheder 5 m pentru usile din spate incuietoare aditinonala usa spate stanga jos yala usa glisanta yala usa spate dreapta cheder usi spate incuietoare aditionala usa spate dreapta sus butuc cheie usa spate Ghidaj cu role, usa glisanta jos set covorase bolt usa dreapta spate sus Tampon inchidere capota portbagaj Ghidaj cu role usa glisanta OE FIAT 1344234080 Ghidaj cu role usa glisanta OE FIAT 1344266080 Maner usa glisanta cu cabluri pentru ghidaj cu role jos..... si alte plastice care de pe unde mai lipsea - noi toate am comandat geamuri acum 2 luni - inca n-au venit :( ar mai fi ceva de lucrat (tinichigerie/ vopsitorie ) dar frigul nu mi permite sa ma apuc - si nici nu am un garaj / hala in care s-o duc! si ma incurca tare ca as fi vrus sa termin cu exteriorul inainte de a ma apuca de interior. Probabil ca in weekend ma voi apuca sa curat rugina in van acolo pe unde a mai aparut - nu e multa, dar trebuie facuta. am montat camera marsarier si un android player,,rama dedicata pentru ducato si boxe (ca nu avea) asta ca sa nu zic ca stau degeaba! zic ca am facut treaba buna! Si tot ca sa nu stau degeaba am scos si scaunele si tot pana la tabla (in cabina) am strans o galeata de pamant - daca aruncam o mana de porumb, la vara aveam recolta - am spalat am curatat incusiv cam toate plasticele etc. Cam astea sunt noutatile - tragem tare, mergem inainte!
-
3 puncteAm scris un papier luuung, dar după aceea mi-am da seama și mi-am adus aminte de niște mesaje private primite și am șters totul. Pe rulotă nu are importantă, important sa fie indicele de greutate corect.
-
3 puncteRulota a fost ridicată astăzi de la dealer, vineri ajunge la Cluj și sâmbătă cred ca o iau eu de acolo
-
2 puncteSubscriu și eu cele de sus! La Touareg și la Hilux folosesc cauciucuri All season. Când am primit Hilux-ul (mașină de serviciu) avea cauciucuri All season așa a fost adusă din Germania! Singura dezavantaj, e mai zgomotos asta probabil că este și de AT. Pe rulotă tot de All season am!
-
2 puncte
-
2 puncteCulmea ar fi ,când e gata V3 ,să-i placă asa mult lui Florin ce a iesit încât sa o cumpere si să-și vândă rulota...Oricum va fi la final ,suntem cu ochelarii pe topicul asta.Spor la treaba ,,dom 'profesor " de campervanuri ! Trimis de pe al meu SM-A320FL folosind Tapatalk
-
2 puncteE bine ca ai pus în frază cuvântul "personal" și nu ai generalizat. Folclorul ăsta, cum că anvelopele all seasons nu sunt bune de nimic, chiar nu îl pricep. Există niște teste din care te poți lămuri dacă sunt performante sau nu. Eu nu cred că zace pe aici vreun pilot sau ceva de genul ăsta, care ajunge să testeze limitele cauciucurilor. Eu am avut șapte rânduri de jante prin pod și primăvara/toamna mă găseai în fața porții, schimbând la toate mașinile. La un moment dat am zis să economisesc 2500 euro la S-max și să încerc all seasons. 4 ani cât am ținut-o, iarnă/ vară nu am simțit nici cea mai mică problemă de aderență/zgomot. La Volvo mi-au dat roțile de iarnă la pachet cu mașina, dar dacă nu era ăsta situația, tot all seasons luam, chiar dacă e pe 20 inch. Cred că o roată are vreo 40 kg, m-am deșelat când le-am suit în pod. Abia aștept să le dau jos și să le urc pe cele de iarnă, hernia mă paște. Oricum, mai bine singur, decât la coadă la vulcanizare.
-
1 punctSalutare din nou prieteni! Așa cum spuneam acum mai bine de un an de zile in prezentarea mea, îmi doream de mult sa încep o conversie! Și tocmai când mă hotărâsem să renunț, din considerente financiare - a se citi prețul unui van, săptămână trecută "mi-a sărit" în ochi un Fiat Ducato 2008 X250, 2287 cmc, 88kw, euro 4 - XLH3 (adică L4H3 "cea mai lungă și cea mai înaltă" cum se exprimă negustorii) cu mulți kilometri, dar la un preț de nerefuzat (evident, după negocieri sângeroase). Mașinuca are ceva probleme tehnice, așa cum mă așteptam, dar nimic de nereparat! Raționamentul a fost relativ simplu - decât să dau mai mulți bani pe un van ceva mai nou si relativ bun, mai bine iau ceva în care voi investi ceva mai mulți bani in reparații, dar am garanția faptului că știu că e pusă la punct de mine. Pentru siguranța si liniștea mea, va trece printr-un amplu proces de reparații care vor consta, dar fară a se rezuma, la distribuție nouă, ambreiaj nou și orice altceva ce domnul mecanic va considera că trebuie schimbat - piese noi, nimic din dezmembrări, piese de origine de preferat sau cat mai mai de calitate. Partea electrică va fi la rândul ei revizuită cap coadă, astfel încât - așa cum le spuneam și oamenilor care mă ajută să o aduc "în mințile ei" este o mașină cu care plec să relaxez, nu să rămân în pană pe cine știe ce coclauri! Ce mă bucură enorm este ca din punct de vedere al caroseriei este foarte ok (a avut instalație frigorifică) si sunt doar câteva mici zone in care are urme de rugină superficială - a se citi "fără găuri" După ce trecem de problemele de ordin tehnic - va urma procesul de transformare - proces pe care l-am citit de nenumarate ori la unii dintre dumneavoastră. Layoutul va fi unul clasic, vezi poza, pentru că mașina va fi căsuță pentru 2, sau cel mult 3 persoane. Cam atât pentru acum, cu permisiunea domniilor voastre vă voi inoportuna cu foarte multe întrebări și poze!
-
1 punctSalut prieteni Asa cum spune titlul, a venit vremea sa ma apuc de cea de-a treia conversie. Mai repede cu cca 2 luni decat mi-am propus dar, aparand oportunitatea de a achizitiona un van cu istoric cunoscut, am achizitionat-o acum. Pentru cei mai curiosi, van-ul achizitionat este cel care l-a detinut colegul si prietenul @Ursu Florin. Multumesc Florin Date tehnice: an 2010, E4, 230 mii km, AC, revizie si distributie schimbata de Florin. Nu necesita nici o investitie. Am mers tot pe varianta Ducato L4H2 deoarece dpdv al caroseriei este identic cu cel facut anterior, doar anul fabricatiei difera. Am multe template-uri pe care le-am facut in conversia anterioara si care ma vor ajuta in procesul de executie. Va urma o perioada de achizitionare a componentelor necesare dupa care, probabil in martie sau inceput de aprilie, ma voi apuca in forta de lucru. Asa cum v-am obisnuit, voi face multe poze si voi posta fiecare etapa a conversiei cu amanunte de executie. Prognozez ca undeva in luna iunie sa fie gata inclusiv cu omologarea la autorulota astfel incat sa-i pot face un test de cca 2 saptamani inainte de a o pune in vanzare. Tineti aproape
-
1 punctBună ziua si sănătate să aveți în primul rând. Sunt nou nouț și pe acest forum dar și în ideia de a călători prin țară. Am un Renault Kangoo an 2008 și vreau să fac din el un minicaper.M-am tot interesat și "răsfoit" internetul pentru a-mi îmbogăți ideile și m-am gândit și la voi oameni minunați care poate v-ați întâlnit cu așa ceva până acum prin călătoriile dumneavoastră. Sunt deschis oricărei idei din partea voastră și vă mulțumesc tuturor
-
1 punct
-
1 punctEu V2 nu e vanduta, urmeaza un proces indelungat de omologare si inmatriculare in RO dar, pana atunci, o folosesc. Nu asa des cum mi-as dori
-
1 punctcred ca ti-ai raspuns singur, cand ai spus ca vrei si iarna ....deci all -season;
-
1 punctMultumesc Raul Intradevar, pe continent este necesar AC-ul. Voi dota si celalalt camper cu AC dar probabil unul de plafon
-
1 punct
-
1 punct@Alin Opran Felicitari pentru achizitie. Spor la treaba si ...multe poze! Si pe mine ma mananca degetele sa mai fac o conversie, dar vremurile ma fac sa mai astept. Pana atunci, ca sa nu ma plictisesc voi face ceva modificari/imbunatatiri. Astept vremea mai calda .
-
1 punctTocmai pentru ca a luat-o pe "nepipaite", are avantajul ca in 14 zile poate s-o returneze daca nu-i place! @Ursu Florin, s-o stapaniti sanatosi, sa va bucurati de ea si s-o tineti cel putin un an!
-
1 punctSa o stapanesti sanatos si sa o plimbi cat mai mult. Si pentru a fi 1+ .... mare curaj ai avut sa o iei asa pe "nepipaite".
-
1 punctSalut Razvan. Personal, pentru mine, anvelopele all season nu sunt nici cal, nici magar. Par a fi mai mult o gluma proasta. Dar avand in vedere ca le pui pe rulota, care nu este de tractiune, poti scapa cu ele de eventualele controale, daca alegi sa iesi in sezonul rece. Deci doar din acest punct de vedere, ar merita, mai ales daca diferenta de pret nu este mare. Pot spune ca vara se comporta bine, mai ales pe carosabil umed. Tine insa nont de sarcina de incarcare, iar daca gasesti poti pune chiar cu o sarcina mai mare. Alegerea care o faci, sa fie cat mai buna! Bafta!
-
1 punctPrima noastra iesire din 2021 a venit la pachet cu prima mare aglomeratie a anului . Am facut traseul Bucuresti - Zarnesti in "doar" 7h ! Imediat ce am trecut de Valea Prahovei am prins o vreme mai degraba de toamna tarzie si fara mare aglomeratie . Dupa cum v-am obisnuit, mai jos gasiti si un scurt film al aventurii
-
1 punct
-
1 punctBravo domnilor @Alin Opran & @Ursu Florin! chiar ma intrebam cui ai dat masina Florine, dar parca nu-mi venea sa te amaresc! Ma bucur cu a ajuns pe mana lui Alin, sunt sigur ca la experienta ta o sa iasa un vis de camper! spor! vin si eu cu ceva updateuri - imediat ce-mi ling ranile portofelului :(
-
1 punctIn ultimele saptamani din dorinta de a face totul bine , practic si cu cap simt ca am gandit prea mult si nu am lucrat fizic aproape nimic. Dar azi cu aparitia proiectului V3 al lui @Alin Opran sa umplut paharul , si a reaparut motivatia . Nu mai im pasa de -5c grade ma apuc de lucru. In doua saptamani am reusit doar se scot podeaua veche care era lipit atat de bine ca am scos-o in bucati si am curatat siliconul de mi sa acrit ( a mai ramas o bucata de un metru in fata dar nu-l mai scot pun peste el izolatia , se dezlipeste foarte greu si am indoit si zgariat podeaua in multe locuri ) Am comandat un instant de gaz Calore cn7 . ( parea cea mai buna solutie ) Am constatat ca nu gasesc sipci cu latura de 30mm si 20mm nici la Dedeman si nici la Leroy Merlin ( ma vad nevoit sa le debitez eu ) Am concluzionat cu un prieten ca lambriul cel mai ok calitativ e cel de Leroy Merlin cu eticheta "Romanel" ( tavanul totusi o sa fie din lambriu ) Am simulat din placaje cat de cat cum o sa arate mobilierul ( e super aglomerat fata de rulota , dar asta e pretul campervan -lui ) Da am nevoie si de ajutor : Daca puteti recomanda ceva panouri fotovoltaice ok dar nu exagerat de scumpe . ( teoretic doresc sa pun panou minim 500w )
-
1 punctSunt sigur ca o sa faci ceva frumos din ea @Alin Opran Spor la treaba și ma bucur tare mult ca mașina a ajuns la o persoana cunoscuta
-
1 punctV3 Sunt cu nervi la pamant tu esti la V3 si eu bat pasul pe loc cu varianta 001. O saptamana nu mai intru pe net si ma apuc de lucru . ( Presimt ca V3 o sa se finalizeze foarte rapid )
-
1 punct! La Braila sunt -4 grade ,soare cu dinti dar in rest e binisor ! Sa aveti o zi placuta prieteni !
-
1 punctIn primul rand subiectele tehnice, legislative etc s-au cam epuizat si le cam stie toata lumea. Peste tot, la rarele dezbateri pe teme noi apar imediat tot felul de ''specialisti'' si sfatuitori, care raspund fie dupa interes, fie dupa ce au aflat din folclor, fie dupa cum se pricep si ei, astfel incat a devenit aproape inutil sa mai deschizi vreun subiect. Moderarea se face si ea dupa reguli uneori depasite si nu intotdeauna cu aceeasi obiectivitate. De exemplu esti realmente urmarit sa-ti faci prezentarea (obligatorie) la inscriere, care pe un forum cu membri multi s-a transformat intr-un fel de parada Miss. Toata lumea te priveste, incearca sa te evalueaze si cam atat, fiindca dupa o saptamana oricum te uita complet daca nu le mai spui si altceva. Iesiri se mai fac destule, chiar si acum in pandemie, dar lumea rulotistilor a devenit atat de pestrita incat, exceptandu-i pe cei ale caror singure preocupari sunt mancarea, bautura si galagia/chiotele, cu greu se mai gasesc si alte persoane compatibile care sa iasa impreuna. ''Discretii'' si-au format de mult grupurile lor si nu mai scriu pe forumuri despre intalniri pentru a nu-si divulga ultimele refugii si a nu se trezi cumva cu vreun nepoftit, iar ''galagiosii'' nu mai scriu fiindca au fost adesea criticati pentru felul cum inteleg sa se distreze. Asa ca nici despre intalniri/iesiri nu prea se mai scrie, sau cel putin nu la vedere pe forum. In orice caz, Facebook pare sa castige teren in fata forumurilor la cel putin 3 capitole: 1) usurinta infiintarii unui grup nou; 2) administrarea/moderarea dupa reguli si criterii mult mai selective 3) informatiile si discutiile se pastreaza intr-un cerc mult mai restrans, audienta fiind destul de usor de controlat.
-
1 punctBună dimineața! La Sfântu Gheorghe ninge și termometrul arată -11 grade Celsius! O zi de marți frumoasă vă doresc!
-
1 punct@Ursu Florin ma bucur daca Daniel este langa noi,o zi buna va doresc.
-
1 punct
-
1 punct
-
1 punctActivitatea pe forum este scăzută mereu in perioada de iarna Tot mai multe persoane prefera grupurile de FB in loc de forum. După cum spunea un coleg mai sus tot forumul este baza informației pentru ca aici informația rămâne. Legat de ce spune nea Mircea, tind sa nu ii dau dreptate, moderatorii acestui forum nu sunt oameni angajați, facem ce putem și când putem, avem diferite probleme, diferite locuri de munca Sunt sigur ca din primăvara activitatea forumului va creste. @Teo Raducanu, Daniel nu a părăsit forumul, încă este aici cu noi
-
1 punctBună dimineața!La Sfântu Gheorghe -9 grade Celsius și fulguiește. O duminică binecuvântată vă doresc tuturor ori unde v-ați afla!
-
1 punct
-
1 punctCamperVan SFX 1 Ducato Vehicul de baza Fiat Ducato 2016 pus la dispozitie de client. • Izolație Kflex 26 mm • Bidon apa curata 90 litri in vehicul • Bidon apa gri 93 litri sub vehicul • 2 geamuri Carbest 1100/450 cu jaluzea și plasa de țânțari • Sistem electric cu panou CBE • Baterie 110 A • Sistem iluminare interioare cu 6 leduri in plafon, baie, bucătărie, sub podea • Încălzitor Autoterm 4 KW cu 3 guri de încălzire in zona din față și una sub pat • Mobilier din placaj de plop fețe de nuc o Dulap pe toata lungimea vehiculului pe partea pasagerului o Dulap deasupra banchetei o Dulap sub bancheta o Corp de bucătărie • Chiuveta si aragaz incorporat • Butelie 12,5 litri • Senzor de gaz • Masa cu un picior cu prindere de perete • Baie cu dus 1200/600 mm • Toaleta portabila • Pompa cu presostat • Boiler electric 12V/6 litri • Podea tego cu linoleum • Frigider 12 V Vitifrigo • Trapa Fiamma 400/400 deasupra patului • Trapa Fiamma 280/280 in baie • Instalare bancheta neomologata • Omologare RAR Pret 15.000 EUR Optionale cu pret separat fata de pachetul de baza: • Încălzire bidon apă gri • Ventilator Maxxfan • Baza de rotire scaun șofer si pasager • Marchiza 4 m Fiamma 80S • Leduri Marchiză • Camera marșarier after-market cu display • Senzori de parcare • Panouri solare Victron • MPPT Victron • Cyrix Victron combinator de baterii – încărcarea bateriei de la alternator • Invertor Produsul de serie va avea configuratia de baza descrisa mai sus.
-
1 punct@Agapia Cristi, vezi ca are TV Vortex de 24" la Auchan Militari cu alimentare la 12 V! Daca scoti vechiul traf, legi firul de alimentare cu 12 V a instalatiei preexistent al rulotei (cel care ramane nealimentat) cu tensiune de la regulatorul solar.
-
1 punctȘtiu că sunt puțin off-topic chiar pe topicul meu. Intre timp, astăzi am adus și rulota acasă. Sunt foarte bucuros, incantat. Totuși, instalația electrică e destul de simpla. Are alimentare de la 220v, și un transformator care alimentează niste becuri cu 12v. Nu are încărcător și nici spatiu pentru baterie. Are ceva modificări făcute de fostul proprietar. Probabil că o să astăzi și să studiez câteva zile, să vad daca pot sa mă înham sa fac instalația asta. Ar trebui în primul rând să scot tot ce e făcut suplimentar de fostul proprietar și să pornesc ceva de la zero, ca sa știu ce fac. Sper sa reușesc să prind curaj. Acum când mă uit în încâlciturile alea mă ia capul. [emoji23] Sunt foarte mulțumit de dinamica ei - am condus pentru prima oară cu o remorca după mine de la Târgu Secuiesc la Tecuci, trecând pe la Ojdula - un drum destul de sinuos, și am simtit-o foarte stabilă și mi-a dat încredere. Va mulțumesc tuturor pentru informații. Probabil că dacă o să mă depășească problema, o să mă îndrept către service-ul de la Dărmănești, care mi-a lăsat o impresie buna. Trimis de pe al meu Redmi Note 9 Pro folosind Tapatalk
-
1 punctSalut @Adrian Mihai . Invertorul se leaga direct la baterie iar toti ceilalti consumatori de 12v la iesirea din regulatorul de la panoul solar (este inscriptionat cu un bec). Eu asa am facut legaturile si atunci cand tensiunea scade sub o anumita valoare se intrerupa curentul automat pt a proteja bateria.
-
1 punctPoate ar fi bine sa stii: Bateriile obisnuite auto accepta curent de descarcare mare o perioada scurta, cum e la pornirea motorului. Cele cu gel suporta mai bine aceasta sarcina in mod repetat, si de aceea sunt indicate la masinile cu start/stop. Ambele accepta descarcari cam pana la 40% (state of charge sau SOC cum mai vedem pe bord la masini). Sunt mai putin potrivite la rulote si campere pentru care sunt dedicate bateriile deep cycle. Ele permit descarcari mai mari in mod repetat dar la curenti mult mai mici, daca le pui la masina sa pornesti le omori. Mai mult, capacitatea bateriei de pe eticheta e valabila la un consum de 1/20 din capacitate (C/20). Exemplu: la o baterie de 100Ah pe eticheta, capacitatea ei este exact asta cand consumul e C/20 (sau mai mic), adica 100/20=5A. La C/10, adica un consum de 10A, capacitatea ei scade la 87%, adica 87Ah, la C/6 75% etc (Peukert effect). Ce inseamna ca se descarca? Inseamna ca atinge tensiunea limita de 10,5V, cu atat mai repede cu cat consumul creste asa cum am zis. Apoi cu cat o baterie se descarca mai mult la fiecare ciclu, cu atat i se scurteaza viata. Ca sa stii ce cumperi, macar in cunostinta de cauza.
-
1 punctDacă nu ai două mâini stângi îl poți face lejer singur. Sunt câteva reguli de urmat, în rest totul e simplu. Să iei un panou puțin mai mare, o baterie cu ceva amperi în plus nu costă cu mult mai mult. Decât să te trezești apoi că nu îți ajunge. Pe principiul, unde a mers mia merge și suta. Dar te previn: o baterie de 155Ah are vreo 55 kg, una de 100 Ah vreo 35 kg. Adică există și reversul îngreunării rulotei. Indiferent ce baterie iei ține minte că un acumulator pentru a fi de calitate necesită plumb. Altfel spus nu există acumulatori buni și ușori. Excepție Li-ion, dar acolo momentan e de domeniul SF pt cei de rând. Verifică un raport amperi vs kg asemănător cu ce am scris mai sus. Nu te zgârci la materiale, ia ce trebuie și la calitatea potrivită de prima dată. Altfel o să mai dai banii o dată când vei vedea că nu obții rezultatul scontat. Ai grijă ce cumperi. Dacă vrei MPPT vezi că alea de 150 - 200 lei nu sunt decât făcături. Unul adevărat de 20A este în jurul a 100€. Mai mare, evident și mai scump. Ce am testat și merge de minune este marca Epever. Raport calitate - preț foarte bun. Iar cu panoul îți recomand neapărat mono-cristalin. Și mai ales nu îl cumpăra până nu măsori bine spațiul disponibil pe rulotă. De multe ori trapele, gurile de ventilație, antene șamd încurcă grav socotelile.
-
1 punctSalut. Eu am un panou de 260W si o baterie gel de 155 Ah. Boilerul este la fel ca al tau ( consuma 300W, deci este necesar un invertor de cel putin 500-600W ), dar ventul este pe 12V. Configuratia mea imi este suficienta. In conditiile in care boilerul il folosesc intre 30 minute si 1 ora pe zi in functie de necesarul de la bucatarie si de dusuri. Ventul este nesemnificativ dpdv al consumului ( 0.2 - 1A max pe 12V ). Iar vara mai intervine o lada frigorifica cu compresor pe 12V dar si panoul produce mai mult. Televizor nu am. Multi nu socotesc si numarul de telefoane, laptop-uri sau tablete ce necesita incarcate. Eu consider ca nu este ceva neglijabil in conditiile in care un telefon are bateria de cel putin 3000 mA, o tableta sau laptop si mai mult. Daca ai 2, 3 telefoane pe care le incarci o data pe zi consumi si 10A.Luminile daca sunt pe LED si pompa nu cred ca sunt ceva de luat foarte tare in calcul. Eu ti-am spus configuratia si consumurile mele. Mai departe fiecare isi stie necesarul. Daca ai de gand sa iesi iarna ia-ti o marja de eroare de 15-20% in plus pentru ca iarna productia panourilor este mai mica si consumul mai mare decat pe timp de vara. Ca recomandari ( personale, fiecare face ce vrea ) as spune pt controler neaparat MPPT daca panoul are macar 200W si o baterie neaparat deep cycling si daca se poate si gel. In timp isi vor scoate pretul mai mare de nenumarate ori. Experienta personala asa zice. Pt invertor gandeste-te bine ce vrei sa alimentezi. Daca pui aparate mai sensibile ( expresoare de cafea, motoare ce functioneaza la 220V - aici nu intra ventul, incarcatoare de laptop samd ) o sa ai nevoie de unul cu sinus pur. Pt laptop recomand incarcator auto; este mult mai avantajos si ca randament ca din 12V sa faci 20V ( nu din 12V -> 220V -> 20V ) si mai ieftin. Un invertor cu sinus modificat fiind mult mai ieftin decat unul cu sinus pur. Eu ma descurc foarte bine cu boilerul pe 220V dar parca as inlocui ventul pe 220V. Cand vremea este rece o sa ai mare nevoie de el si deobicei este mai putin soare. Daca mai ai intrebari iti raspund in masura cunostintelor. Cat despre rulota, sa o stapanesti sanatos si la cat mai multe iesiri!
-
1 punct@Dragos M -sincer sunt pensionar,dar inca mai lucrez cu carte de munca,aproape nu e zi sa nu trec pe la forum macar sa spun un colegilor de pe forum si alte diverse discutii ,si tot sincer mai trec si pe la rulotisti de pe FB dar asta nu inseamna sa imi parasesc forumul de unde am invatat multe si ma facut mare in ale cunoasteri Imi pare rau ca Daniel P.a parasit acest forum.
-
1 punctDin cauza FB-ului, clar. Treaba asta insa are si o parte extrem de buna, am observat ca toti chibitii sau cei cu samanta de scandal (din pacate un procent peste 50 dintre rulotisti) au migrat pe FB unde se dezlantuie iar pe forum au ramas strict discutiile civilizate si informatia de valoare.
-
1 punctBuna seara rulotisti, eu sunt destul de nou pe aici (nu am inca nici un an, abia in ianuarie se implineste un an) dar nu cred ca e asa important. Intre timp am observat ca am trecut la membru senior. Pot spune cu mana pe inima ca daca nu gaseam, respectiv nu eram acceptat pe forum era foarte nasol pentru mine. Aici am gasit foarte multe informatii din ale rulotismului si inca mai descopar. Pe aceasta cale le multumesc din nou tuturor celor care au facut si care fac in continuare ca acest forum sa existe, dar si membrilor care impartasesc experientele lor fie ca sunt frumoase sau mai putin placute. Cat am putut am incercat sa ofer si eu la randul meu experientele traite si o voi face in continuare! De intrat pe forum recunosc ca atunci cand am timp intru de mai multe ori pe zi sa vad ce postari, membri au mai aparut. RESPECT TUTUROR !
-
1 punctBuna seara, interesant subiect. Eu intru aproape saptamanal, incerc sa citesc continutul necitit care ma intereseaza sau imi atrage atentia. Insa, sincer, nu cred ca trebuie sa scri ceva daca nu ai o informatie noua sau un raspuns pentru cineva cu o intrebare la care poti raspunde cu informatii, nu cu rautati sau reprosuri. Eu personal am avut un an greu dar cu mai multe zile la rulota decat in anii anteriori. Cand am descoperit ceva nou (gen gratarul multifunctional pe gaz) am scris, cand am gasit un accesoriu interesant pt rulota, am scris, insa nu vad scopul mesajelor fara fond sau malitioase. Va urez tuturor o seara excelenta si iernare usoara pentru rulote!
-
Cauta in forum
-
Subiecte de discuţii
-
-
-

