Clasament
Continut
Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 21.10.2020 în toate secţiunile
-
3 puncteSalutare, va trimit mai jos linkul pe care l-am facut pentru a prezenta casuta noastra pe roti. Am finalizat zilele acestea conversia unei autoutilitare in campervan, mai exact un Citroen Jumper din 2017, Euro 6 cu aproape 275.000 KM. Am achizitionat masina din Romania la finalul lunii mai 2020 si la jumatatea lunii iunie am inceput sa lucram la conversie. Dupa aproape 4 luni in care am lucrat la conversie am ajuns si la linia de finish. A fost un proiect foarte frumos care a presupus mult timp, energie si motivatie, insa pasiunea pentru calatorii si natura ne-a ajutat sa putem sa vedem casuta pe roti terminata. In aceasta conversie am apelat la sprijin extern in 3 puncte importante pentru noi: 1. la decupajele ferestrelor si trapelor, unde am vrut sa fie facute de persoane specializate si autorizate; 2. la montajul panourilor solare si a echipamentelor Victron (celelalte echipamente electrice fiind montate de noi) 3. la mobila suspendata si la fronturile de mobila (aici, desi am ajuns la concluzia ca puteam sa bifam acest punct si noi, nu am fi reusit sa ajungem la calitatea pe care ne-o doream, astfel incat ii multumim dnului. Andrei, producator de mobila, care ne-a ajutat si ne-a sprijinit la partea aceasta). In rest, greul acestei conversii a cazut pe umerii sotului meu, Razvan, care s-a ocupat de toate aspectele, iar eu am ajutat unde am putut si mai mult cu filmatul :D Noi suntem foarte multumiti de ce am facut si deja am scos Camper-ul la plimbare Ganduri bune tuturor, Anca & Razvan
-
3 puncteoameni buni! La Letca Nouă, +3 grade si un pic de brumă pe alocuri am gasit și eu când m-am trezit. Acum a ieșit soarele O zi frumoasă și spornică tuturor!
-
3 puncteBună dimineața! E frig la noi, bruma a acoperit totul da senzația că a nins. Savurez o , după care mă apuc de roboteală. O zi de miercuri cu spor să aveți!
-
3 puncteProgresul este lent spre foarte lent. Am izolat cat de bine am putut: -Pe tavan si peretii laterali, extrudat de 5cm mai putin in zona unde va fi patul, unde e extrudat de 3cm. De la jumatatea peretilor pana la podea, am mai pus inca 5cm de vata minerala -In colturile dintre tavan si peretii laterali, am pus vata de 5cm (in pungi) -Pe podea, am extrudat de 2 cm plus o folie de parchet (pentru a nivela mica diferenta dintre polistiren si scandurile pe care le-am prins in autoforante) -Deasupra cabinei si in usi am pus vata de 5cm (in pungi) -Toate crevasele si zonele unde nu-mi intra izolatie mai mare, sunt umplute fie cu vata in fasii, fie cu spuma poliuretanica Peste toate, am venit cu o folie isoflect bronxe care are aluminu pe o parte si bule de aer pe cealalta (aproximativ 0.5cm grosime). Podeaua e din tego de 1cm. Regret ca nu am pus mai multe scanduri de sustinere desi deocamdata pare foarte stabila. Cablurile am ales sa le trag astfel incat sa fie puse peste bariera de vapori in caz ca o sa intampin vreodata situatia de a fi nevoit sa am acces mai usor la ele. Regret si trapa dometic pentru ca are doar plasa de insecte fixa. Ideal ar fi fost sa iau una care sa aiba si cortina pentru lumina. O sa trebuiasca sa adaptez ceva. Am copiat de la @Simionescu Dan si am cumparat aceeasi baterie. Pe langa ea am cumparat si 2 panouri solare de 180w pe care le voi monta in momentul in care reusesc sa fac un roofrack. Daca aveti recomandari aici, v-as fi recunoscator. Multi pe-afara si le-au facut din profil UNISTRUT pe care nu reusesc sa-l gasesc la noi. Alternativa ar fi sa-l fac din profil patrat de aluminiu dar in cazul asta trebuie sa confectionez si prinderi pentru a-l monta pe acoperis in punctele de sustinere existente) As mai avea nevoie si de o priza exterioara pe care n-am gasit-o in niciun magazin pana acum. Imi trebuie o priza aparenta cu mufa tata pe care as vrea sa o montez sub masina pe pragul din stanga (pe acolo voi iesi cu cablul). Avand in vedere faptul ca nu intentionez sa ajung prea des in camping-uri, nu stiu daca ar trebui sa pun o priza normala sau una industriala (cum sunt cele de rulota). Prizele de 220v din masina le voi lega la un panou de sigurante astfel incat sa functioneze ori pe invertor, ori pe alimetarea externa. M-am hotarat sa pun un frigider la 220 care va functiona pe invertor. Mi se pare prea mare investitia pentru unul de 12v care ajunge la sume considerabile pentru modelele cu capacitate de aproximativ 80-100l si incarcare laterala. Mi se pare o investitie mai de viitor sa iau inca o baterie. Pentru partea de apa calda, am comandat un instant pe gaz. Ma gandesc sa nu-i montez cos si sa fie pornita ventilatia in momentul in care este in functiune. Pe tavan, pun lambriu din MDF de 7mm grosime. Nu stiu inca daca peretii laterali ii voi imbraca la fel sau cu placaj de 3-4mm. Probabil pe peretele cu dusul voi pune placaj si pe cel opus acelasi lambriu. Mai e mult de munca si prea putin timp pentru asta.
-
2 puncteBuna seara, va mulțumesc pentru accept. Acest an a fost mai dificil și ceva ne-a împins să luăm o decizie.. accea de a ne lua o rulota la 28 de ani și de a călători cu ea doar noi doi. Au trecut fix 4 zile de când suntem proprietari la o rulota Europa 450ES Sterling din 1995, țară de baștină Anglia, destul de dotată, fara infiltrații însă cu ceva probleme știute de la început și enumeram: frigiderul nu răcește, focul de la calorifer nu rămâne aprins atunci se eliberează acea tijă, nu funcționează pompa de apa.. dar am zis că totul se va repara. In rest sa auzim numai de bine și ne bucuram că am intrat în aceasta comunitate!
-
2 puncte
-
1 punctSalutare, De vreo 2 ani ma batea gandul sa convertesc o autoutilitara in camper. Am vazut sute de tururi pe youtube si am pierdut multe ore pe instagram. Datorita latimii interioare si a deciziei de a pune patul transversal, am decis ca platforma Fiat, Jumper, Boxer este cea mai potrivita nevoilor mele. Bugetul initial pentru cumpararea dubei a fost de maxim 5000 euro dar dupa ce am vazut mai multe exemplare intr-o stare nu foarte buna si cu km dati inapoi, am ridicat bugetul si am ajuns sa cumpar un Fiat Ducato Maxi L4H3 din 2015 (euro 5) cu 280.000 km la bord. Ca si dotari mai interesante, are AC, rezervor de 120L si pilot automat. Pe partea mecanica pare in regula desi n-am apucat sa o duc la un service pentru o verificare amanuntita. Ca si gabarit, mi s-a parut imensa in primele cateva zeci de km dar m-am obisnuit la un moment dat. Din pacate, nu am unde sa lucrez la ea in Bucuresti si o tin in curtea parintilor la tara. Avand in vedere faptul ca ma pot duce doar in weekend, n-am apucat sa fac mare lucru la ea pana acum. Sper sa reusesc sa o termin intr-un an... :)) Pe interior era intr-o stare decenta. Avea niste urme de rugina pe podeaua din spate pe care le-am indepartat si am aplicat un strat de grund pe toata suprafata. Am dat jos panoul despartitor si intentionez sa construiesc unul izolat cu posibilitatea de acces in cabina in caz de urgenta in partea superioara. Voi pastra bancheta dubla pentru pasageri. Am ales sa scot panoul metalic original pentru ca e destul de greu si pentru ca m-am gandit ca ar fi o mare punte termica. Am reusit sa izolez peretii cu polistiren expandat de 5cm mai putin in zona patului unde am pus 3cm pentru a castiga cat mai mult loc. Patul va fi amplasat undeva la 100 cm fata de podea pentru a permite depozitarea de biciclete sub el si ar trebui sa aiba o lungime de aprozimativ 1.9m in zona de deasupra saltelei. In coaste am bagat vata de sticla (in pungi in zonele unde am putut face asta). Tavanul il voi izola dupa ce imi ajunge si a doua trapa ce va fi amplasata deasupra patului. voi pune tot xps de 5cm. Podeaua o voi izola cu XPS de 2cm incadrat de un cadru de lemn de 2cm pentru rigidizare. Ma gandesc sa fac si o podea inaltata in zona de podea folosibila. Ca si buget pentru amenajare, sper sa reusesc sa ma incadrez in 5000 euro. Incep sa am indoieli ca voi reusi. Pana acum pe partea de ventilatie am achizitionat un Maxxair fan, o trapa dometic 40x40 (pe care o astept saptamana asta). Intentionez sa mai montez un geam OEM cu deschidere pe usa laterala si daca gasesc ceva finut cu deschidere, inca un geam pe usa din stanga spate. Inca nu sunt hotarat daca sa montez inca o trapa cu ventilator (mult mai ieftina ca maxxair-ul ) si in dus. Daca as face-o, mi-ar incurca planurile pentru terasa pe care vreau sa o fac pe acoperisul dubei. Pe partea electrica, am cumparat pana acum un regulator solar Renogy DCC50s. Am reusit sa-l gasesc doar pe Amazon.de. Partea de cablaj e relativ acoperita din ce avea tata de-acasa. O sa folosesc cabluri cu sectiune de 1mm pentru LED-uri si cu sectiune de 2mm pentru prizele la 12V (mai putin frigiderul) si USB-uri. Cablajul intre baterii si regulator vreau sa-l fac cu cablu de sudura de 1.6cm. Am comandat sigurante automate pentru toate traseele principale si panouri de sigurante pentru circuitele mai mici. Astept sa mai vina si prizele, intrerupatoarele si luminile. Cu bateriile nu stiu inca ce voi face si pentru inceput, vreau sa montez 2 panouri de 180w pe plafon (legate in paralel). Pentru partea de baie, voi folosi un PortaPoti si cadita de dus intentionez sa o fac din inox exact pe dimensiunile podelei. Chiuveta de bucatarie, vreau sa fie cat mai adanca si probabl voi folosi una normala, incastrata in blat. Am cumparat un bazin de 150l de apa curata. Bazinul de apa gri, il voi monta sub masina. Nu m-am hotarat inca unde exact va fi amplasat si volumul acestuia. Pentru incalzirea apei, ma gandeam la un instant pe GPL. Nu m-am hotarat inca daca e mai bine sa-l montez in interior pe peretele dintre baie si chiuveta sau sa-l pun pe usa din dreapta spate si sa-l folosesc doar cu aceasta deschisa (pentru a evita inca o gaura in plafon) Ca si aragaz, as vrea sa folosesc unul de camping cu 2 ochiuri, pe care sa-l pot folosi si in exteriorul masinii (pe o masuta rabatabila din interior) Pentru incalzire, am cumparat un "webasto" chinezesc de 5kw. Am gasit aici pe forum o idee foarte interesanta de a-l folosi si pentru incalzirea apei. Layout-ul interior, l-am gandit in felul acesta pentru maximizarea spatiului si mai ales pentru echilibrarea greutatilor. O sa am nevoie de mult ajutor in gasirea materialelor de constructie necesare. 67acb25a-04fb-46a9-87d2-18276f9df655.jfif
-
1 punctMulțumesc mult @Fejer Antal, @Daniel P și @Teo Raducanu pentru gândurile frumoase și urări! Vă doresc la rândul meu sănătate, bucurii și împliniri alături de familiile dvs.
-
1 punct@Vlad Dumitrescu -intra pe forum ,si vei avea de unde te poti documenta plus de la colegi care ati va sari in ajutor,cu diverese sfaturi.
-
1 puncttrage de o placa in jos si-ti dai seama de ce si cum. Clemele respective, desi nu par cine stie ce, capata o rezistenta in plis prin fixarea placii de lambriu care le acopera. ;)
-
1 punctFoarte faina conversia! sa va ofere momente de neuitat!
-
1 punct@Viorel K Buna ziua, multumim pentru aprecieri! Nu stiu daca ne-am miscat foarte repede , ca noua ni s-a parut ca a durat o vesnicie pana am ajuns la final. Legat de informatii, noi ne gandeam la o conversie de acum 2 ani insa noi nu prea am avut mult timp, nici scule si nici nu stiam daca ne pricepem foarte bine la asa ceva :). Razvan s-a uitat la multe multe video-uri din afara tarii si daca ar fi sa va recomandam pe cineva care explica super in detaliu cum se face totul intr-un campervan este: https://www.youtube.com/c/GregVirgoe/videos. Acest Greg Virgoe explica pas cu pas. Desi nu ne place cum si-a decorat camper-ul, pe partea tehnica a ajutat. Ce am mai facut a fost sa sunam si la dl. @Nelu Predonu care ne-a ajutat cu sfaturi legate de izolatie si ii multumim din nou pe aceasta cale! Si noi ne-am documentat pasii legati de conversie in toate video-urile pe care le-am urcat pe youtube, insa nu la fel de detaliat ca si acest Greg. Ce am facut noi este structurat aici: https://www.youtube.com/channel/UCwPaqT_ojvYvMfF8_f9qtpQ/videos?view_as=subscriber Iar video-ul cu baia este mai jos. Stim ca a starnit multe controverse baia noastra, insa pentru noi functioneaza perfect. Avem un monitor de control al bateriilor (Battery Monitor de la Victron) si avem si pe telefon aplicatia Victron unde monitorizam cu cat se incarca bateriile de la solare, cat consumam si totul in timp real. Avem 2 baterii Ultracell de 250 Ah si 2 panouri solare a 400W fiecare. In total 800W. Aici este video-ul: Aici am supradimensionat putin fata de ceea ce aveam noi nevoie. Insa nu am stiut foarte bine nici noi. Intr-adevar nu avem sistem de monitorizare in rezervor, iar legat de conversia in documente, noi am pastrat masina ca si autoutilitara ca am pastrat peretele despartitor, atat pentru siguranta cat si pentru intimitate si pentru a evita tot procesul birocratic de conversie in autorulota. Stim ca se face un proiect tehnic - acel dosar necesar - care trebuie sa ajunga la RAR. Din cate stim de astfel de proiecte se ocupa firmele specializate in domeniu, care se ocupa de la stadiu de dosar/proiect si pana la finalizarea conversiilor. Noi am preferat sa ne ocupam singuri de proiect si am cerut sprijin doar pe 3 componente unde am vrut sa fim siguri ca sunt ok si anume: decupajele in caroserie (ferestre, trape), la montajul panourilor solare si a aparatelor Victron si la mobila suspendata, unde nu am fi obtinut calitatea dorita daca o faceam noi 100%. In rest, ne-am ocupat noi de tot. Ne bucuram ca va place si noi ne simtim tare bine in camper. Chiar acum va scriem din locul in care suntem campati, undeva in judetul Arges :). Multumim pentru mesaj si daca decideti sa incepeti un proiect de acest fel, suntem aici sa va ajutam cu sfaturi fara probleme. Toate cele bune, Anca
-
1 punct@Anca Dragomirescu Ati facut o super-super treaba. Foarte frumos, elegant si nu in ultimul rand v-at miscat foarte repede. Felicitari. Nu stiu cati nu privesc inghitind putin in sec, eu si mai mult, caci ma bate gandul de ceva timp la o conversie dar desi ma pricep la multe chestii, am si o gramada de scule plus timp si spatiu unde sa lucrez, ceva parca ma tine pe loc .De fapt ar fi un singur motiv: informatia foarte imprastiata pe net, nu te potri increde in ea 100% si foarte vaga de multe ori. Chiar m-ar interesa voi de unde v-ati documentat. As vrea sa vad si prezentarea baii, nu stiu unde sa o caut. Ce nu am vazut, probabil ca nu exista, panoul de control, baterii, nivelul in rezervoare ... Ati facut trecerea la M1 la rar? Intreb ca parca am citit undeva ca ar fi devenit mai dificila. Multumesc si sejururi minunate!!
-
1 punct
-
1 punctSalutare @Sorin Balan Încet dar sigur avansezi! Rezultatul trebuie să fie pe placul tău, și sigur va ieși ceva frumos și făcut cu multe grijă. Succes în continuare!
-
1 punct
-
1 punctLa Mulți Ani, sanătate și gânduri bune urez și eu sărbătoriților de azi, 20 octombrie!
-
1 punctLa Mulți Ani și sănătate vă dorim sărbătoriților zilei de 20 Octombrie! @Vlad Iliescu @Claudiu Muresan @Cojocariu Victor @Costin Croitoru @Costinbv @Dutu Marius @Electro2006 @Georgeta Mitza @Manastire Pavel @Raluca și @Sorin Draniceanu !
-
1 punctBună dimineața! In sfârșit sa anunțat câteva zile fără ploaie. Ieri după masă a sosit și primul transport de materiale pentru garaj. Așa că bem repede o după care în spate și mă apuc de construit. Singura problema deocamdată e frigul, -5 grade Celsius. O zi de marți cu spor să aveți!
-
1 punctBuna, Gabriel, Aici este linkul din Amazon UK: https://www.amazon.co.uk/Reolink-Go-rlgo00-Überwachungscamera-Pixel/dp/B07DW38ZGQ Sper sa ajute. Multumesc, Anca
-
1 punctBuna, @Anca Dragomirescu! Ma bucur ca nu ati luat personal observatiile! Nici eu nu sunt prea diplomat, dar am incercat sa fiu cat mai gentil! In legatura cu cadita, apa va ajunge in podea si aceasta va avea de suferit. Prea putin conteaza acei pereti din lemn, dupa cum ai intuit, ei se pot schimba usor. Sper sa reziste cat mai mult acel silicon pus de Razvan. Am uitat sa zic de prima oara, printre cele foarte bune, este ideea voastra de a avea robinet doar pentru apa calda in dus! Practic ar fi fost o risipa daca aduceati si apa rece, pe de o parte constructiv, pe de alta sa raciti apa dupa ce v-ati chinuit s-o incalziti! Din pacate majoritatea (auto)rulotelor merg pe principiul acumularii si nu pe cel instant. Este mai simplu de realizat, dar contraproductiv. Iar in ceea ce priveste cosul de "fum", nu stiu cat de ok este asa, intr-adevar este un arzator precum cel de aragaz, dar de putere mult mai mare, un consum de oxigen comparabil si emisii pe masura. Pe langa trapele deschise, ca un compromis pentru aceasta solutie aleasa, ar fi bine sa stati si cu usa glisanta deschisa. Chiar si iarna...
-
1 punctBravo! Chiar arata super bine! drumuri bune sa aveti si distractie placuta!
-
1 punctBuna, Laurentiu, nu ne-ai demoralizat, nu-ti face griji. Orice sugestie sau feedback este binevenit/a. Haide sa incep cu acel instant de incalzire :): instantul nu scoate fum si gazele arse sunt efectiv ca cele generate de un "ochi" aprins la aragaz. Noi de fiecare data cand am facut dus am dat drumul doar la trapele pe care le avem instalate si a fost foarte ok. Inainte de instalare l-am testat tocmai ca doream sa vedem nivelul de caldura si daca scoate fum. Nu a fost cazul, asa ca a ramas primul in lista de optiuni. In legatura cu holtsuruburile, intr-adevar, de cele mai multe ori Razvan a dat o pre-gaura (asa o numeam eu), insa este gaura pilot pe care ai punctat-o mai sus. Nu de fiecare data, adevarat, mai ales ca am muncit la campervan atat de la tara, la casa buniciilor lui Razvan, cat si din Bucuresti in apropierea complexului in care locuim. Baia am realizat-o la Bucuresti, unde am fost limitati si ca timp si ca spatiu si de aici si aceste zone de compromis. Daca vom avea probleme cu baia putem oricand sa refacem peretii fara probleme si vom tine cont de toate sugestiile date de tine. Sunt super de folos. In legatura cu bazinul de apa proaspata, noi am optat prima data pentru recipientul dedicat platformelor Fiat Ducato, Citroen Jumper etc - cel de la Reimo care vine exact pe roata, insa nu a fost pe stoc si chiar nu aveam cum sa asteptam. Speram ca optiunea aleasa de noi sa nu ne dea batai de cap. Ramane de vazut. Acel "sipc" a ajuns un fel de "slang" la noi in familie insa ai dreptate ca ar trebui evitat intr-un video de prezentare. Recunoastem ca nu suntem priceputi in ale vlog-ului si nici nu vrem sa pretindem asta :)). Legat de "ca si" este foarte adevarat ca a ajuns sa fie folosit extrem de mult, in special de mine, si a pornit din Ardeal si Banat - iar eu fiind sibianca la ...origine :)), se explica acum folosirea necorespunzatoare. Formularea acestui "ca si" a pornit la mine din dorinta de evita cacofoniile (desi limba romana nu le interzice, doar ca nu suna melodios) si in anumite situatii pare ca textul este saracacios. Dar foarte adevarat ca este gresit folosit si sper sa-l pot elimina la un moment dat. Multumim frumos si ganduri bune! Anca
-
1 punctSalutare, Brambura pe Roti! Sa incep cu clipul: este foarte bine realizat, se vede ca va priit peisajul la editare! Aspectul general este foarte frumos, insa la detalii sunt cateva mici recomandari. In acest clip am vazut acel incalzitor instant de apa si eram curios cum evacuati gazele arse de el. Ati pus un link catre momentul finisajului baii si m-am uitat in speranta ca vad cum iese fumul! Insa acolo am vazut altceva: intotdeauna inainte de a insuruba un holtsurub in lemn (mai ales atat de mari si doua in practic aceeasi pliu al lemnului), faceti intai o gaura - gaura pilot si abia apoi insurubati holtsurubul. De aceea, cel putin in clipul cu finisarea baii, lemnul invariabil a crapat de fiecare data. De asemenea, cautand totusi sa vad cum evacuati gazele arse, am revazut clipul cu instalatia de apa: aici ati fi putut avea mai putine imbinari, ma refer la acele nipluri. Varianta ar fi fost alte armaturi pentru baterie, respectiv racord cu stut in loc de racord filetat si ati fi asigurat direct conectarea furtunului la armatura. Ati fi castigat mai putine zone de unde ar putea curge apa, dar mai ales ati fi castigat ceva greutate in minus. De asemenea, am vazut cum ati montat rezervorul de apa: sus! Inteleg ca ati castigat ceva spatiu pe dedesubt (unde este aripa rotii), dar face rau stabilitatii! Fie ca e plin ochi (120 kg), fie ca este la jumatate, va va bâţâi pe drum! Faianta autocolanta dimpreuna cu siliconul pus la imbinarile verticale si in special la cele orizontale din zona "sezutului" nu va vor ajuta cu hidroizolarea. Era bine daca ati fi pus intai o banda PVC la acele imbinari si apoi restul straturilor. Siliconul pus initial nu va rezista si apa se va infiltra prin acele zone. Util ar fi fost un strat epoxidic pe toata suprafata interioara a lemnului (nevopsit) si nu mai era nevoie nici macar de acel plexiglas (care trebuia neaparat suprapus la imbinari pentru a deveni efectiv etans in acele zone). In alta ordine de idei am auzit in clipul cu finisarea cazii de baie cumva cuvantul "şipc" de cateva (multe) ori? In aceeasi idee, evitati sa folositi expresia "ca şi", un simplu "ca" fara particula "si" este corect. Nu as fi sesizat, daca nu ar fi fost repetat de fiecare data. Sper ca nu v-am demoralizat cu detaliile pe care le-am zarit/auzit si daca va place ceea ce ati facut, veti ajunge sa construiti si versiunea 2.0! Drumuri frumoase si felicitari pentru cele 4 luni de aventura in a construi jucaria voastra! PS: si totusi cum evacuati fumul?!
-
1 punctJos pălăria @Anca DragomirescuA-ți reușit să faceți o conversie GENIALĂ! Să aveți parte de ea, multe iesiri reușite și drumuri bune!
-
1 punctAm citit ca se poate intampla asta si nu intentionez sa pun multa. Preventiv, am bagat oricum silicon intre coaste si panourile de tabla pentru o etansare cat mai buna.
-
1 punctSa nu pui multa spuma in coaste caci iti va desprinde tabla si-o va văluri.
-
1 punctInitial am folosit spuma pentru polistiren dar la un moment dat s-a terminat (mult mai repede decat credeam ) si in continuare am folosit spuma generica. Multumesc pentru idee. O sa incerc sa fac o crestatura pe jumatatea placii in speranta ca se va mula mai usor. Spray-ul nu e o solutie pentru ca tavanul nu are o suprafata chiar regulata. Cred ca acesta se poate folosi in combinatie cu materiale mai moi. Spuma are avantajul ca mai umple din zonele dintre striatiile tablei. Dupa ce fixez polistirenul pe tabla, o sa umplu si coastele de sus cu spuma (care ar trebui sa se prinda si de lateralul placilor de polistiren).
-
1 punctOho, ai ceva de mers in we! La tavan practica niste crestaturi in extrudat, transversal fata de curbura. Sau decupeaza fasii in unghi. In clipuri pe YouTube am vazut ca folosesc niste spray-uri cu care lipesc diverse de caroserie. Ar fi o solutie mai buna decat spuma. Ai folosit spuma speciala sau aceeasi precum cea pentru tamplaria PVC? Vezi ca s-a mai discutat si prezentat si pe forum acest spray.
-
1 punctMultumesc pentru incurajare! M-am gandit si la ciuperca dar parca e mai tentanta o trapa cu ventilatie in-out care sa lucreze in combinatie cu maxxair-ul. Si am gasit una destul de accesibila. trebuie sa mai masor o data weekendul asta sa vad daca am loc de panouri. Pe plafon, as vrea sa fac o platforma din aluminiu pe care sa se aseze si panourile solare, un deflector in partea din fata si niste reflectoare cu LED-uri pe care as vrea sa le montez pe toate laturile. Platforma va avea gauri in dreptul trapelor. Daca imi ramane suficient spatiu, as face si o mica zona de terasa. Pe langa ventilatia panourilor, sper sa ofere si niste protectie trapelor (si panourilor) la contactul cu eventualele crengi pe care le voi lovi. Da, am folosit si voi folosi doar extrudat. Nu stiu de ce am scris expandat. Din nefericire, nu am gasit nicaieri prinderile de care aveam nevoie si a trebuit sa-l lipesc cu spuma poliuretanica. La tavan o sa fie mult mai greu montajul pentru ca placile sunt foarte rigide la grosimea de 5cm si tavanul are o usoara curbura. Peste polistiren voi aplica o folie isoflect bronze ca si bariera de vapori. Nu stiu cu ce sa acopar stalpii metalici care au ramas expusi (in fata, pe jumatatea dubei si in partea din spate). Am bagat vata in ei dar mi se pare ca e degeaba atata vreme cat ramane metalul la vedere. Probabil o sa pun ceva cauciucat pe zona respectiva (daca nu gasesc, voi folosi mocheta) pentru a mai atenua efectul de punte termica. Acelasi lucru ar trebui sa-l fac si pe usi pentru ca vreau cat mai putin metal expus. Am editat locatia. Locuiesc in Bucuresti si conversia se va realiza undeva in Dambovita.
-
1 punct@Sorin Balan, arata foarte bine jucaria! Sa o stapanesti sanatos! iti sugerez ca pentru baie sa iei o ciuperca cu ventilator cu inaltimea cat mai mica, iar platforma terasei s-o faci ceva mai inalta si astfel ai aerisire activa in dus pe timp de iarna. Din descriere am crezut ca ai folosit expandat, dar de fapt ai folosit extrudat! Asa ca o sa ai o izolatie termica de invidiat! De mesterit la ea, cam asa este, destul de greu. Si eu am rulota la tara si doar in week-end-uri (nu toate) am putut mesteri (la un nivel mult redus fata de o conversie) si mi-a luat ceva mai mult de un an sa fie (aproape) gata. Asa ca multa rabdare si o sa iasa ceva fain. Daca urmaresti ceva postari din trecut, am facut sugestii privind diverse solutii adoptate pentru conversii (cred ca majoritatea pe topicul lui @Alin Opran, gasite pe cateva topicuri de conversie pe YouTube, si poate-ti vor folosi si tie. Spor la treaba! PS: locuiesti in "balanascul"?! Ce e asta, un substantiv comun?
-
1 punctVa salut, Vreau sa fac o precizare, Koleos 1 are doua motorizari Diesel, una 2.0 Dci de 110 Kw - 150CP, cod motor M9R 832 si una 2.0 Dci 127 Kw - 173 CP, cod motor M9R 830. Nu exista motorizare 1.9 Dci la Koleos 1. Pe benzina este o singura motorizare - 2,5 I de 126 kW - 171 CP, cod motor 2TR 700. Cu stima, o seara buna tuturor.
-
Cauta in forum
-
Subiecte de discuţii
-
-
-

