Clasament
Continut
Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 23.09.2020 în toate secţiunile
-
4 puncte
-
2 puncteAdaug: verificarea cu mana a temperaturii jantelor. Mi-a intrat de mult in reflex ca atunci cand fac pauza de la condus sa ma invart in jurul masinii si sa pun un deget pe fiecare janta sa vad daca exista diferente de temperatura pe aceeasi axa. Daca pauza este dupa o coborare (in care nu ati folosit frana de motor!) si ati pus piciorul copios pe frana, jantele sunt fierbinti si va parliti la degete, deci atentie! Asadar, daca sesizati o diferenta (mai les la jantele din spate) atunci aveti un sabot/placuta de frana care atinge tamburul/discul. Cauza cea mai frecventa este cablul de la frana de mana este dereglat stg/dr. Daca jantele din spate sunt fierbinti, cablul de frana este prea strans. In mod normal jantele din fata sunt mai calde decat cele din spate. Mai sunt si alte cauze, dar nu este cazul sa intru in amanunte. Si tot in mod normal, la condus normal fara franari bruste/dese, jantele sunt cel mult calde, nu fierbinti.
-
2 puncteDeci, s-a deschis M5, podul Ciurel si lotul de autostrada de pe A3 . Azi, lansare ofertate pe A1, primul sector adevarat de munte : "Astazi a fost lansata licitatia [CN1024696] "PROIECTARE SI EXECUTIE "Autostrada Sibiu – Pitesti, Sectiunea 3: Cornetu – Tigveni". Valoare estimata: 5.324.779.469,00 RON fara TVA Durata contractului: 137 luni Fonduri: POIM Termen depunere cerere participare: 10.11.2020 Licitatia este o licitatie restransa, deci se face o preselectie inainte de depunerea ofertelor. Unul dintre factorii de evaluare este durata de executie. Quote Autoritatea Contractanta puncteaza durata de executie a contractului*) ofertata prin raportare la durata de 77 luni stabilita de Autoritatea Contractanta ca durata maxima de executie a contractului, dupa cum urmeaza: - Pentru oferta care prezinta o durata de executie a contractului mai mica cu 4 luni fata de durata maxima de executie a contractului se vor acorda 2 puncte ; - Pentru oferta care prezinta o durata de executie a contractului mai mica cu 8 luni fata de durata maxima de executie a contractului se vor acorda 4 puncte ; - Pentru oferta care prezinta o durata de executie a contractului mai mica cu 12 luni fata de durata maxima de executie a contractului se vor acorda 6 puncte ; - Pentru oferta care prezinta o durata de executie a contractului mai mica cu 16 luni fata de durata maxima de executie a contractului se vor acorda 8 puncte ; - Pentru oferta care prezinta o durata de executie a contractului mai mica cu 20 luni fata de durata maxima de executie a contractului se vor acorda 10 puncte . *) Prin durata de executie a contractului se intelege durata care incepe sa curga de la Data de Incepere a contractului si cuprinde atat durata de proiectare, cat si cea de executie a lucrarilor, pana la receptia la terminarea lucrarilor. Nota 1: Nu se acorda punctaje intermediare. Nota 2: Punctajele nu se cumuleaza. Autoritatea Contractanta acorda punctaj DOAR pentru ofertele care prezinta una dintre cele 5 optiuni. Nota 3: Durata de executie a contractului ofertata va fi sustinuta prin specificarea in cadrul Propunerii Tehnice a solutiilor tehnice adoptate, tehnologiilor si materialelor pe care Ofertantul le va utiliza in vederea respectarii duratei ofertate. In Propunerea Tehnica, ofertantul va descrie modul in care Programul de Executie ofertat este corespunzator in vederea respectarii duratei ofertate, prin prezentarea abordarii generale si a modalitatii de realizare a activitatilor din cadrul contractului (proiectarea si executarea lucrarilor), inclusiv prin descrierea detaliata a metodelor de lucru pentru componentele majore ale lucrarilor si a materialelor pe care le va pune in opera, astfel incat ofertarea unei durate de executie mai mica sa nu se faca doar la nivel declarativ in vederea obtinerii unui punctaj mare pentru acest factor de evaluare. Neprezentarea acestor informatii in cadrul Propunerii Tehnice va conduce la neacordarea punctajului aferent factorului de evaluare. Nota 4: Nu se accepta o perioda de proiectare mai mica de 12 luni si nici o perioada de executie a lucrarilor mai mica de 45 de luni."
-
2 puncte
-
2 puncte
-
2 punctemultumim pentru urari. Chiar este un forum al celor pasionati. Felicitari tuturor.
-
1 punctPe un site strain de specialitate am mai gasit un material despre conducerea cu rulota, l-am tradus si adaptat pe ici-colo. Nu e ceva extraordinar, mai ales pentru cei cu vechime, dar cred ca si ei gasesc macar mici chestii utile. Daca sunt si completari, cu atat mai bine. VIRAJELE La sensurile giratorii si la colturile intersectiilor, rolota nu va urmari traiectoria rotilor masinii ci mai pe la interior, cu cat mai lung ansamblul si cu cat mai strans virajul, cu atat mai mult. Va trebui sa va inscrieti mai larg, sufficient de mutl cat rulota sa se mentina pe banda de circulatie. VITEZA Urmariti viteza, mai ales pe coborari. Instabilitatea in astfel de situatii este mult mai greu de controlat la viteze mari, cand rulota vine peste masina, spre deosebire de cazul opus, cand urcati un deal. Viteza mai mica sau adecvata situatiilor de traffic este benefica si consumului de carburant. Depasirile vor lua mai mult timp datorita lungimii ansamblului si a scaderii capacitatilor vehiculului tragator fata de cazul solo, asa ca asigurati-va ca aveti timp pentru a efectua depasirile si a reveni in siguranta pe banda. Rabdarea e cuvandul de ordine si obisnuiti-va cu gandul ca durata calatoriilor va fi considerabil mai mare decat in cazul solo. Luati-va timp suficient pentru drum, inclsiv pauzele. Pe langa risc, graba e stresanta pentru toti cei din masina si ar trebui sa fie incompatibila cu vacantele. PORNIREA IN DEAL Pornirile in deal necesita mai mult “gaz” si debreierea delicata, astfel incat sa nu vi se opreasca motorul. Evitati opririle in deal schimband la timp vitezele catre in jos si mentinand o distanta mai mare fata de vehiculul din fata pentru cazul cand acesta ar opri momentan pentru a depasi ceva care urca foarte incet, caruta, biciclist, o masina defecta, iar pe banda opusa vin alte vehicule. FRANAREA Tineti cont ca distanta de franare creste cu aproximativ 20%. Anticipati situatiile de traffic si evitati franarea violenta. INSTABILITATEA Balansul este cea mai comuna forma de instabilitate si de cele mai multe ori se petrece ca urmare a incarcarii defectuaose a rulotei, greutate pe carlig incorecta, viteza excesiva, presiune in cauciucuri neconforma sau o combinatie de factori care luati fiecare in parte nu ar fi cauzat mari neplaceri. Chiar cu totul in regula, la trecerea pe langa autotrenurii sau autocare se poate produce balans. La depasirea unor astfel de vehicule, mentineti o distanta laterala cat puteti de mare. Ceea ce produce dezechilibrarea rulotei in astfel de cazuri este viteza diferita a aerului de pe un perete lateral al rulotei fata de celalalt. Si la turism este acelasi lucru, doar ca efectul este resimtit mai slab datorita formei si marimii mai mici. Instabilitatea pe verticala se produce indeosebi cand rulota trece cu o roata print-o groapa sau peste o ridicatura din carosabil. In oricare caz, nu franati cu pedala ci doar reduceti acceleratia partial sau total, intrand in frana de motor. Un stabilizator poate ajuta in aceste situatii, dar nu poate corecta in totalitate greselile pe care le-ati facut in pregatirea rulotei sau in conducerea hazardata. Pentru autovehiculul tragator exista sisteme electronice ca ESP (electronic stability program) sau TSP (trailer stability program), cel din urma fiind o optiune mai buna. In lipsa TSP pe autovehicul, exista sisteme pentru rulote, cum este AL-KO ATC and BPW iDC. OBOSEALA Desi cu rulota faceti depasiri mai putine si in general viteza mai mica este mai putin obositoare, totusi un anumit gen de incordare si stres exista, iar euforia de vacanta a dv si a familiei, desi intitial va este benefica la condus, in timp poate contribui la acumularea mai rapida a oboselii. Revenind la Incordare si stress, s-a constatat ca ele duc involuntar la o respiratie mai rara si mai superficiala, ceea ce in timp genereaza somnolenta. Regula generala este o pauza de 20 de minuta la fiecare 2 ore. Poate prima pauza sa o faceti mai devreme si mai scurta, si doar de verificare a bagajelor in rulota, daca stau cuminti unde le-ati pus, plus o privire rapida la protap, daca e totul in regula, PARTICIPANTII LA TRAFIC In cazul tractarii rulotei, conducand cu viteza mai mica decat ceilalti participanti la traffic, evident ca sunt momente cand stanjeniti, indeosebi pe portiunile unde nu puteti fi depasiti si unde se poate forma coloana in urma dv, Daca puteti face ceva in sprijinul lor, facet-o, dar in limitele regulilor de circulatie si ale sigurantei. Uneori prea mult bun simt strica si nu foarte multi il merita, cel putin la noi. Nu dv sunteti de vina, de exemplu, ca pe un drum lung si sinuos, cu depasirea interzisa, nu s-au creat macar din loc in loc benzi pentru cei cu viteza mai mica. Nu mergeti in convoi. Din nou, la urcarea dealurilor, atentie sa nu fiti nevoiti sa opriti. Pastrati o anumita distanta fata de cel din fata, in caz ca opreste sau incetineste foarte mult dar pentru scurt timp, sa nu fiti nevoit sa faceti si dv la fel. Este o greseala pe care o fac majoritatea soferilor care merg in coloana, nu neparat cei cu rulote si nu neaparat la deal, generand in lant efectul de armonica, efect de care “beneficiaza”, pe rand, toti cei din spate care merg bara la bara, si care nu dispare pana ce un sofer nu a pastrat o distanta suficient de mare ca sa nu fie nevoit sa franeze dupa cel din fata. Semnalizati din timp virajele si intentiile de depasire si asigurati-va din nou chiar in momentul cand incepeti manevra. Faptul ca nu vedeti exact in spatele dv sa nu ascunda o masina care vine cu viteza si tocmai atunci se angajeaza intr-o menevra pe care nu ati anticipat-o. Priviti la masinile din fata si anticipati din timp ce au de gand sa faca, adaptandu-va mersul preventiv si evitand franarile sau manevrele bruste.
-
1 punctPachetul de iarna contine Duo Controlul (incalzeste gazul din butelii la intrarea in rulota), are incalzire in pardoseala (recircula apa calda din boiler printr-un circuit din pardoseala - dar am inteles ca porneste doar sub -5 grade), are izolate tevile de scurgere de sub rulota, Neamtul de la care am cumparat-o zicea ca peretii sunt dintr-o spuma speciala (asta n-am cum sa verific). Are doua sisteme de ventilare a aerului cald in interior: unul la picioare si unul pe toti peretii rulotei. In rest... are dus separat, cort exterior nou, estetic e mai mult decat ok iar panourile, bateria de 150 si controlerul le-am pus eu (am preferat sa nu pun permanent panourile solare ci sa le mut dupa soare...) acum ceva poze:
-
1 punctMerci. Are 7150 mm si 1350 kg. Am vrut neaparat dormitor separat si dus separat. Nu am gasit mai mici...
-
Cauta in forum
-
Subiecte de discuţii
-
-
-

