Clasament
Continut
Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 13.08.2020 în toate secţiunile
-
10 punctePrima ieșire din viață cu rulota, cu bune și rele! Salut, cu permisiunea dumneavoastră și cu riscul de a mă face de râs, vă povestesc pățaniile mele la prima ieșire cu rulota. După aproape un an de la cumpărare, am reușit în sfârșit să scot rulota la plimbare. Rulota este Compass Rally 482 din 2005 trasă de un Touareg 3.2 din 2003, le-am prezentat la înscrierea pe forum. Este primul concediu cu ea, de fapt chiar prima mea ieșire pe stradă cu rulota după mine. Neavând BE la momentul înscrierii, fratele meu a mers cu ea la RAR. Am revizionat frânele, saboți noi, rulmenți noi, am desfăcut tot pe la proțap, până la urmă nu am mai schimbat bucșele de la tija împingătoare (nu le-am găsit), dar după gresare s-a redus considerabil jocul. Am reușit să definitivez montarea mover-ului (acela care vine foarte jos față de asfalt...) și am terminat instalația solară (panou mobil plus controller). Soția s-a ocupat de tot ce înseamnă dotarea rulotei, vreau să rămână totul în ea, nu să car din casă și înapoi, m-a costat mai mult decât revizia rulotei! Cu vreo două zile înainte de plecare am zis să umblu și la pastilele de la cupla antibalans, arătau bine dar, una nu a vrut să mai intre la loc și tot sucind-o eu, am reușit să îi rup o parte din tija de susținere cam de la jumătate și nu prea mai stătea la locul ei cu cupla scoasă. Nu mai aveam de unde să comand așa de în scurt, bun zic, nu-i bai, înainte să o leg de mașină, pun pastila, las cupla pe cârlig și nu mai are unde se duce de acolo. Am început să încarc rulota, eu am un obicei tare prost, car după mine toate prostiile dacă am loc, așa că lucrurile au început să scape de sub control. A mai fost o problemă, am fost 3 familii cu două rulote, un cort și două mașini. Fratele meu, la cort fiind, a avut și el o grămadă de cioroboaie, care au trebuit băgate în rulotă. Am încercat să pun greutatea pe Touareg, adică cortul rulotei (care este mare și greu), două lăzi frigorifice (cele care merg la 12V/220V și pe gaz) pline cu BERE! Au mai intrat ceva bagaje de mână, și gata portbagajul. În rulotă, bagaje în partea din față până la nivelul geamurilor, în rest pe jos, prin toată rulota... Pe cârligul mașinii am avut cam 100 kg apăsare (scrie 140 kg max). Per total cred că am depășit lejer MMA-ul de 1600 kg al rulotei. Am plecat la drum și prima oprire. Mi-a fost cam teamă la început, rulota lungă, grea, în sfârșit. Surprinzător însă venea foarte frumos după mine! Nu am apucat să-mi iau oglinzi suplimentare (cele primite cu rulota nu s-au potrivit), nu le-am simțit foarte tare lipsa dar nu strică, vreau să vă spun că tot drumul nu mi-am văzut în retrovizoare amicul, cu rulotă cu tot, decât în curbe. M-am cam păcălit un pic cu presiunea în pneurile rulotei, am băgat 3.8 și pe drum făceau ceva burtă și se cam încălzea talonul. De-abia la Năvodari am reușit să bag 4.2 în ele... De mers am mers la Vadu, pentru poveștile frumoase despre plaja sălbatică, și acolo la fel, pentru prima dată. Am ajuns luni dimineață, am alimentat cu apă la magazinul de la intrarea în sat și ne-am aventurat în biosferă. Drumul relativ ok, trebuie mers încet. La prima cherhana am rămas mut! Plin de rulote, una lângă alta, pe ambele părți ale drumului! Plus corturi... Zic, nu stau aici nici mort! Am făcut dreapta, spre poligonul de trageri, și am tot mers. Rulote cât vezi în față, am oprit cu gândul să las rulota și să merg doar cu mașina să caut loc, de frică că nu mai am unde întoarce. Am tras lateral rulota, am pus o scândurică sub roata de manevră, am tras frâna de mână și am încercat să o ridic de pe cârlig. Nu am reușit, rulotă grea, nisipul afânat, se afunda. Am renunțat și hai cu tot cu rulotă înainte. După vreo 10 m tot trăgea greu, ei zic, nisipul ăsta, lasă că bag greul. Și dăi cu greul. Rulota tot țopăia în spatele meu... Trec pe lângă un rulotist care dă din mâini disperat, mă dau jos, zice „- Domne, ți s-a blocat ceva la mover, că nu se mișcă roata!” Mă uit pe ambele părți, mover-ul la loc, mirosea însă a încins, trec pe lângă proțap spre mașină, arunc un ochi și văd frâna de mână ca un stindard ridicată spre cer... Pfff, bine măcar că ține! :))) În capăt de tot, penultima intrare spre plajă, la vreo 200 m de gardul poligonului am găsit în sfârșit mai liber, dar dacă campai pe drum nu vedeai nimic, este o dună spre plajă. Plus căldură, plus țânțari, plus în imediata vecinătate a tufișurilor cu mirosurile aferente... După acea dună mai este un drum de nisip, paralel cu marea, exact înainte să înceapă plaja. Acolo era bestial de frumos, dar intrarea era toată cu nisip, la fel și drumul. Eu și amicul meu cam circumspecți, Touareg-uri ca Touareg-uri, dar nisipul rămâne nisip și rulota, rulotă! Dar nevestele nu și nu, acolo ne campăm! Bun, ne-am făcut curaj și am zis să încercăm. Amicul meu are o rulotă mai mică binișor, a intrat din prima. Am intrat și eu, dar trebuie să faci dreapta când ajungi la plajă și pierzi din elan, am bagat-o eu, dar după aceea trebuia mers cu spatele ca să o poziționez corect față de plajă și să las și loc de trecere. Aici a intervenit șufa, cu o mașină am împins-o din proțap, cu cealaltă am tras-o legată cu șufa de șasiu. A mers mai bine decât mă așteptam! Dar totul a depins de mașini, nu vă aventurați că dați bani la tractarea de la cherhana. Numai eu am tras în prima zi 3 mașini care nici măcar nu au încercat să ajungă unde eram noi... Mașinile le-am parcat regulamentar, la drum, dar la rulote le-am spus că dăm sigur amendă dacă vin rangerii, nu eram pe plajă sau pe vegetație, dar nu eram nici la distanța necesară de mare. Unde am stat noi nu a fost aglomerat, doar vineri după masă au mai apărut corturi, dar nu foarte aproape de noi. În schimb, la vreo 300 metri spre nord/cherhana erau vreo 7-8 rulote, toate direct pe plajă, cu 4 umbrare 3x3 m unite și cu mese întinse ca la botez, cu niște boxe imense de evenimente pe stative, cu fire pit-uri seara (au venit cu lemne la ei, pentru că pe acolo nu găsești un băț), artificii seara, pfff, nebunie. Și asta pe plaja sălbatică Vadu unde cauți liniște. Acum sincer, prea tare nu ne-au deranjat, vântul nu bătea din direcția lor, nu se auzea decât seara niște muzică în surdină și focurile de artificii, însă astea se terminau repede. Peisajul de vis, vedeam de oriunde marea, inclusiv din rulotă răsăriul de soare și cel de lună, care mi s-a părut chiar mai spectaculos! Iar faptul că ieșeam din cortul rulotei direct pe plajă, stăteam seara pe șezlonguri la povești, de neuitat. Părți proaste, vântul... A bătut în continuu de luni până sâmbătă la plecare, am avut nisip pe unde nici nu vă închipuiți! Un nisip fin care intră peste tot, dacă nu aveam dușul rulotei, nu rezistam. Plus zgomotul mării, îmi era dor de el, dar fără valuri mari, după trei zile aveam în urechi tot o vâjâială. Dar a avut și partea lui bună, nu am avut țânțari. Într-o singură seară s-a potolit un pic și era plafonul cortului plin de gângănii!!! Cu cele două lăzi, plus cele 2 frigidere, am domnit-o, am dat bere rece și la vecinii de plajă! Cadac-ul a funcționat ireproșabil, l-am cumpărat cam nehotărât dar face toți banii. Totul la rulotă a funcționat foarte bine, încărcarea solară de asemenea, în condițiile în care au fost dimineți în care am scos afară panoul abia pe la 10-11 dimineața. În câteva ore intra în float. Mi-a fost teamă cu căldura în plin soare dar, culmea este că pe timpul zilei cel mai răcoare era în rulotă cu toate trapele ridicate, cu doar două geamuri și ușa deschisă. Exact în ziua plecării, sâmbătă pe la 9 dimineața, au venit și rangerii, bineînțeles amendă pentru campat/calat rulota la mai puțin de 150 m de linia cea mai înaintată a mării. Mi-au dat un fluturaș cu amenzile aplicate, de la 500 la 1000 lei și au plecat la mașină să scrie. Ei, să vezi că am pus-o! Dar au fost băieți ok, au dat o singură amendă de 250 lei în loc de trei, doar mie, și au spus că dacă nu participă și ceilalți se întorc și le aplică și lor! :))) Peripeții? La mover i-am crăpat carcasa de jos, pe stânga, la prima ieșire dintr-o parcare pe carosabilul supraînălțat, iar pe cea din dreapta în nisip. Funcționează, dar prezintă ciufulit din punct de vedere estetic. La plecare am ieșit mai bine din nisip, după ce am poziționat-o pe direcție din șufă. Culmea este că amicul meu a ieșit mai greu. Eu am, pe lângă greu, și diferențial central blocabil, el nu are a treia poziție, poate contează și asta. La întoarcere am fost mai ușor considerabil, am venit foarte bine. Acum, vă aduceți aminte treaba cu pastila de la antibalans? Și la dus, și la întors m-am lăudat de cât de mult contează antibalansul la o rulotă mare și grea, mai ales în condițiile în care amicul meu gresează cârligul anulând astfel efectul antibalansului (de, șofer de modă veche). Viteza de croazieră a fost 80-100 km/oră, cu mici vârfuri de 110. Bun, ajung acasă, mă iau să descarc și să duc prin garaj diverse. La un moment dat m-a bufnit un râs de a venit fratele meu după mine! Pastila! Pastila de la antibalans era pe banc! Am plecat la ora 3 dimineața și în grabă am uitat să o pun! Mă miram eu că nu se strânge prea tare când apeși cupla antibalans, dar na, așa o trebui! Așa că antibalansul meu a lipsit cu desăvârșire! O singură dată am simțit un mic balans, dar nimic spectaculos, cred că a compensat greutatea mare a mașinii. Consumul mașinii a fost de 15%, pentru un motor de 3.200 V6 benzină și cu greutate pe el și după, este onorabil zic eu. Amicul cu Touareg-ul de 3.000 diesel și cu rulotă mai ușoară a comsumat cam 11 și ceva la %. Concluzii? Da, mi-a plăcut cu rulota, nu ești la fel de zglobiu pe șosea, dar este ok. Am dormit foarte bine în ea, am avut toate condițiile, la cort nu reușeam să rezist atât. În legătură cu camparea, hmm, totuși nu cred că mai vreau campare direct pe nisip, în plin soare. Au fost momente când a trebuit să mă hidratez serios! Și parcă tânjesc după apa din Grecia... Mulțumesc pentru timpul acordat și concedii cât mai plăcute vă doresc!
-
6 puncte
-
5 punctePlecarea in vacanta pe timp de pandemie nu este misiune imposibila, chiar daca multe restrictii de calatorie sunt inca in vigoare si numeroase zboruri inca sunt anulate (din pacate!). Corona-virusul nu a disparut, ba chiar numarul de infectari noi este intr-o continua crestere in toata lumea (pe mine ma intereseaza Europa, dar din pacate si aici sunt vestile proaste), dupa ce tot mai multe state au luat masuri de relaxare. Cu siguranta, 2020 nu va fi anul vacantelor la mare distanta de casa (pentru multi dintre noi), dar aceasta nu inseamna ca nu ne putem bucura de vara, cu conditia ca masurile de siguranta, de distantare sociala si de igiena (stricta!) sa fie respectate cu strictete. Distantare, apa + sapun ! Un camping "mic-necunoscut" ! Familiar ! Am ales sa calatoresc spre si prin Austria. Mi-am ales trasee si rute mai putin cunoscute ! Rute greu accesibile (serpentine, urcare 15-17% inclinare). Trasee montane dificile (sic!) dar totusi accesibile ... Austria nu este doar Viena (pe care am vizitat-o de vreo' 5 ori) si nici doar schi. Austria nu este doar shopping la Designer Outlet Pandorf. Din punctul meu de vedere inseamna mult mai mult decat o simpla destinatie turistica. Este un loc cu "suflet" - acolo esti primit altfel decat in alte parti, ai de asemenea ocazia sa vezi lucruri cu adevarat deosebite fata de ceea ce esti obisnuit sa intalnesti in excursiile culturale, si de asemenea, foarte important - exista o alternanta mai mult decat binevenita a caracteristicilor fiecarui obiectiv. Sti de ce spun asta? Vezi Stephan Dom (Viena), pt ca apoi sa ajungi in mijlocul unor peisaje fantastice, vezi casa cu acoperis de aur (Innsbruck) pt ca imediat apoi sa te racoresti pe potecile ce insotesc o cascada de (sau din!) vis. Sunt putine locuri in lume care au o astfel de varietate de obiective. Cel putin eu nu le stiu! Le sti tu? Scrie-ne despre ele! Si, care sa fie atat de accesibile… (mai ales celor din vestul RO) Nu stiu sigur ce m-a impresionat astazi (desi am fost de "n" ori); Austria insorita, traseele prin padure, curatenia sau oamenii care iti zambesc pe traseu, neconditionat? Sau sa fie toate reunite sub "umbrela" unei zile reusite? Va urma!
-
5 puncteAm șlefuit toată podeaua dubei la mânuță deoarece cu msina de șlefuit nu reușeam să intru bine intre onduleurile de pe podea. Vopseaua o sa o aplic cu pensula într-un strat mai gros după ce curat praful rămas după șlefuire și degresare cu diluant Avansez greu pentru că am timp 2-3 ore pe seara sa lucrez la duba dar până în luna iunie e musai sa o termin. Urmează să dau ușile jos cele din spate pentru că trebuie să revopsesc balamalele care au ceva rugina ( o sa le vopsesc in negru ) și ușa culisanta o dau jos pentru a schimba rolele la recomandarea lui @Alin Opran, pentru că nu se închide cum trebuie. Preț set role: 250 lei
-
3 puncteAjunși azi de dimineață, m-am oprit vreo 3 ore într-o benzinărie pe autostrada undeva pe la Marsilia. Drumul perfect fără trafic și evenimente, vamă între Italia ȘI Franța nu există. Mașina sa spunem ca s-a comportat bine, cu un consum de 12% la 1800 kg și 1100 km autostrada aproape in totalitate. Chiar dacă pe hârtie este cu peste 500 kg mai grea decât Infy suferă "palma" della tiruri mai mult, apoi cei 70 cai ( el puțin de noi aceasta era diferența) se simt mult, dar am mers întins cu 87 km/h pe GPS in viteza 5 la 2000 turații. Votul este pozitiv și când vom ieși în echipa completa va fi tractorul familiei.
-
3 puncte
-
2 puncte@Ursu Florin scuze pentru comentul retoric dar sfatul a venit dupa o zi de munca si probabil de asta si reactia...... Multumesc pentru sfat.
-
2 puncteMulțumim pentru impresii si foto @Bogdan D. ! Felicitări pentru prima experientă reusită cu rulota!
-
2 puncte
-
2 puncteGata, am gasit prelata, am dat comanda, ma apuc de adunat si restul. Revin cu detalii, daca imi iese ceva bun... astept comenzi :).
-
2 puncteBuna seara, dragi colegi! Va scriu din camping si confirm cele scrise pana acum, inclusiv caa drumul mai lung prin Pitesti-Campulung este cel mai bun. Am facut un dus excelent la 9 seara cu apa fierbinte, cred ca au centrala. Dusurile (3, 4 cel putin) sunt cu anticamera, deci te poti desfasura in voie. De asemenea, sunt multe lavoare si toalete, n-am stat sa le numar! De asemenea, exista hartie igienica si sapun lichid, iar curatenia este exemplara! Nu sunt mirosuri, ba chiar se simte si iz de parfum! Mai problematic este cu apa pentru rulota - pana in zona unde am campat sunt circa 150 m, precum si la deal. Asa ca este indicat sa aveti un carucior pentru bidon sau, si mai util, un bidon cu roti. Panorama face toti banii! Adica 2 persoane cu masina si rulota, facilitati si curent incluse = 50 lei/noapte. Cateva poze edificatoare:
-
2 puncte@Cristi D inghesuiala nu, insa nici pustiu! Am postat poze de pe plaja ca sa va faceti o idee despre cum este. Berea impecabila. La piscina nu am stat, daca tot aveam marea langa... Overall o experienta placuta. Nu e pomul laudat dar comparat cu campingurile din Ro de pe litoral, cu siguranta peste
-
2 puncteBuna ziua. Uite ca dupa doi ani ne vedem nevoiti sa revenim aici. Decat in GR cu frica in san la fiecare minut ca se inchide, ca mai introduc o procedura la intrare, am ajuns la concluzia ca fratii Bulgari se vor bucura de valuta noastra. Si ce se mai bucura. Citeam postarea mea de acum 2 ani, preturile sunt un pic actualizate. Pentru o noapte de cazare masina si rulota acum este 40 de leva sau 35 daca stai de la 5 nopti in sus. Peisajul este identic, nu au facut nimic in plus in astia doi ani. Singura schimbare este la carciuma de pe plaja, care acum are noi proprietari, servesc si mancare, bunicica si relativ corecta la pret. Noi am incercat berea lor aseara, tot buna si rece, insa 4 leva, nu 3 ca acum doi ani, frape tot 4 leva. Mult mai aglomerat ca acum 2 ani, insa gasesti totusi un loc cu vedere la mare, chiar daca esti in planul 3-4. Vorbind cu o familie din BG care avea deck in fata rulotei, am inteles ca ei iau locul pentru un an dar isi inchiriaza rulota dupa pentru doritori. Interesant business, ei erau la inceput, nu erau siguri ca renteaza tare, insa curajosi. Bravo lor, orice initiativa e bine-venita. Oricum locul pe an este 1000 euro, multicel insa dar locatia are un vibe pozitiv si personal imi place MULT mai mult decat la marea noastra. Apa tot cu miros de sulf, insa dupa primele 2 zile te obisnuiesti si nu te mai deranjeaza. Taxa de campare include si apa, si curent si copil si masina si piscina, tot. Noi tot preferam sa stam ca in off camp, sa vad eu bateriile cum se descarca noaptea si dimineata se incarca, ne producem singuri 220v pt diverse aplicatii. Internetul lipseste in camping, ca acum 2 ani, insa cu 15 leva iti iei o cartela de 15 gb net de la primul magazin GSM ( Vivacom) din Balchik si bagat intr-un mic hot-pot generator merge impecabil. Si daca tot vorbim de Balchik, aflati ca este tot asa cum l-am lasat acum 2 ani. Faleza misto, restaurante misto dar mai piperate ca in complex, si la Balchik Palace cam aglomerat pt gustul nostru mai ales pe pandemia asta. Apropos si de pandemie, aici nimeni nu are masti, nici ospatarii nici clientii de orice fel. Sunt si cateva echipaje din Ro, amabili si saritori, asa cum ii stim. Acum 2 ani ne-am intalnit cu un cuplu dragut din CT, el jandarm, care ne-a ajutat cu cortul and stuff, acum, alta familie din B, tot draguti si saritori, el tot jandarm, fireste, care la fel, ne-a ajutat cu setup-ul initial. Acum fara cort, doar cu marchiza, lucrurile au mers mult mai repede, insa in 2, au mers chiar pe turbo inainte. Plaja un pic mai aglomerata decat o stiam, 30 leva pt doua sezlonguri si o umbrela, insa apa extrem de calda, lina la intrare, si foarte-foarte curata. La grupurile lor sanitare nu am fost, banuiesc ca sunt ca acum doi ani, le dadusem nota 7 din 10 atunci, nimic din jur nu arata vre-o renovare, deci banuiesc ca sunt asa cum le-am lasat. Pe moment cam astea sunt noutatile, drumul din Bucuresti dureaza 5.5 ore cu rulota si limitarea de 100 km/h impusa de rulota. Vama pe la Negru Voda, eram singura masina, am trecut lejer. Daca aveti intrebari, noi mai suntem cateva zile aici si va raspundem cu drag. Sa ne vedem cu bine!
-
1 punctVa salut. Dat fiind faptul ca in concediu incerc sa folosesc telefonul doar pentru a fotografia si laptopul pe cat posibil sa nu il folosesc, va prezint concediul nostru in poze doar acum, revenind acasa. Traseul ales a fost de 560 km, pe ruta Tarnaveni (MS) - Brasov - Ploiesti - Slobozia - Podul de la Harsova - Navodari (CT). Drumul a fost mai bun decat ma asteptam, nu avea rost sa ajung pe autostrada pentru cei 80km/h (max 90km/h) cu care mergeam. Cateva poze : Plecarea din fata casei, Scurt popas dupa urcarea de la Timisul de Sus catre Azuga Cafeluta in parcare Lidl Navodari, aici am ajuns aprox la miezul noptii, am dormit, asteptand deschiderea dimineata pentru aprovizionare. Am ales camping GPM Navodari, pretul mi s-a parut foarte mare, dar m-a convins sotia sa ramanem, pentru ca acceptau vouchere de vacanta (cine e bugetar stie, eu nu sunt bugetar J ) Erau multi in camping dar se trageau la umbra, noi am ales un loc in fata, la soare (deh, pandemia asta si distantarea sociala) Dupa 7 zile am pornit spre meleaguri mai apropiate de casa noastra. Am facut un popas scurt, de 1 noapte la Camping Muddy Land, vizitand vulcani noroiosi si gustand lichiorul de catina si socata casei. Dupa asta am plecat catre locuri mai cunoscute, la lacurile de pescuit din Subcetate (HR) unde am stat 6 zile la pescuit, savurand ciorba de peste a casei (din pacate poza nu o mai gasesc). Caldura mare, pesti mofturosi dar amintiri frumoase. Dimineata racoare Dar ziua caldura mare Si cateva din preparatele pe care le am savurat la rulota in zilele de concediu: Dupa 15 zile petrecute in total cu rulota a trebuit sa ajungem acasa, concediul este pe gata, dar in drum catre casa déjà ne planificam urmatoarele iesiri, drept ca scurte, doar de weekend, atat ne permite serviciul.
-
1 punctDe săptămâna trecută în garajul nostru a mai intrat o fetiță, după Insy și Infy a intrat Pathy. Este vorba despre un Nissan Pathfinder 2,5 din 2006 cu 180 mii de km 174 CV cutie manuală, 7 locuri și foarte important are deja cârlig omologat care altfel m-ar fi costat 1000 € și un an de așteptat pentru omologarea lui. După 2 ani ce căutam un 3.0 238 CV (același motor ce am pe Infy) in variata LE Platinum, găsind doar la niște prețuri absurde, tip 18-20 moi de 10 ani, am decis sa trec la polul opus, un 2.5 174 euro 3 fără FAP (pt blocurile de trafic nu-i bai Infy este un euro 6 pe benzina și Infy euro) asa încât sa îl pot folosi fără teama și la drumuri scurte de putini km. Ocazia a apărut nu departe de mine, un Xe Sport ținut destul de bine, scaunele 6 și 7 nu au fost folosite niciodată, iar cele din rândul 2 foarte foarte puțin, are deloc sau aproape deloc gadgeturi electronice, nici măcar senzori de parcare nu are. A trecut printr-o curățenie generală, dezinfecție totală, iar pe 4.08 va merge la un schimb de orice lichid poate avea în ea cu toate filtrele inclusiv, tot atunci va primi în schimb și discuri, plăcute, tuburi de frâne noi nouțe. Dacă totul va fii asa cum trebuie pe 12. 08 vom pleca cu ea în vacanță în Franța. Printre minus, are un radio chinezesc oribil în locul celui original și caut în disperare unul original cu casete și/sau CD, tavanul este grindina, dar nu ma interesează deloc, oglinda din sx a fost schimbată, dar cu una manuală deci nu se poate regla de la interior, proiectoarele de ceață nu funcționează și farul din dreapta are plasticul spart, dar funcționează. La întoarcere as vrea sa ii pun o bară les deasupra, scut sub motor, suspensie de +5 cm și cauciucuri de 35 MUD, acum i-am pus 4 Allseasons Hankook, masca față neagra totala, telecamera spate pentru când agăț. Dacă aveți una sau ați avut și ma puteți sfătui cu oricice, știți de unde pot lua piesele pt upgrade, va mulțumesc anticipat.
-
1 punctSalut comunitatea. Numele meu este Willy am 66 de ani și sunt relativ nou in rulote nu și în drumeții cu mașina sau cort. Kilometri rulați; de la vreo 3 milioane în țară și Europa, am pierdut șirul. Conduc atestat 2 și 4 roti din 1974. Rămâne să ne mai auzim. Va salut cu respect.
-
1 punctDeoarece am trecut la camper trebuie sa ne despartim de rulota. In partea din spate este o canapea in forma de U ce se poate face pat, iar in fata un pat fix langa care este baia cu wc fix si cadita de dus. Aer conditionat special pentru rulota montat sub patul din fata ce functioneaza si in locatiile cu sigurante de 4A. Boiler pe gaz sau 220 V Carver. Panou 130w si baterie de 100Ah pentru offcamping. Cupla antibalans winterhoff noua. Cauciucuri C aproape noi. Cadita de dus in fata wc-ului. Iluminat led. Suport roata de rezerva sub rulota. Plase de tantari si rulouri antitermice la toate geamurile. Moover reich cu telecomanda Rezervor de apa de 60litri, fix, cu alimentare exterioara. Pompa de apa shurflo cu vas de expansiune. Frigider electrolux 77litri cu congelator mare. Functioneaza pe gaz/220v/12v Soba pe gaz cu vent pe 12V si aprindere electronica. Mocheta originala Hobby. Unic proprietar in Romania. Terasa cu un perete lateral si/sau cort. Portbagaj pentru 2 biciclete MMA 1350 kg. An fabricatie 2002. ITP valabil Pret 8900 Euro Telefon 0723830014, iar la cerere trimit mai multe poze pe wup. Rulota se afla in Voluntari Ilfov.
-
1 punctBuna, numele meu este Roland si sunt din Arad, am achizitionat recent o rulota si am decis sa ma alatur acestei comunitati si aici pe forum.
-
1 punctFelicitari @Bogdan D. pentru iesirea reusita. Sí multumim pentru impresi sí poze.
-
1 punct
-
1 punct
-
1 punct
-
1 punctLa Panorama am reusit fara balans/avant sa urc panta fara sa incing ambreiajul. Mi-ai spus de avant, dar m-am oprit sa dau telefon, sa nu intru ca berbecul in camping! E drept ca s-a chinuit un pic Dusterul sa ia turatii in trepta intai, dar am urcat bine pana sus.
-
1 punct@Bogdan D. o povestire de neuitat! Ma bucur ca ai avut curent cat trebuie, poate nu-ti mai iei alt panou! E bine sa plecati mai multi deodata, are cine sa te ajute! Noi suntem la munte, Camping Panorama - Rucar.
-
1 punctEu am power shift (dublu ambreiaj) la o masina si automata clasica la cealalta. Pot sa spun ca la urcarea de pante cu viteza mica si la mersul pe teren accidentat, cutia automata cu convertor de cuplu e sfanta. Si la dublu ambreiaj, si la cutie manuala e foarte probabil sa dai foc la ambreiaj cand urci o panta de tipul accesului in camping Panorama. Avand ambele modele, pot spune ca dublu ambreiaj este o placere la sosea buna, la autostrada,in schimb automata clasica este imbatabila la deplasarea cu viteza redusa in panta sau teren accidentat.
-
1 punct""".... Cutie manuală versus automată: Skoda Superb / Clasa mijlocie ! La Skoda, spre deosebire de BMW, merge totul altfel: aici mașina cu cutie manuală este alegerea mai bună. Motivul: DSG își permite multe slăbiciuni mici. La pornire, sistemul funcționează aspru, iar funcția start&stop pare adormită alături de automată. Cutia preschimbă comenzile de kickdown de cele mai multe ori cu întârziere – astfel, cutia automată este în avantaj cel mult la o deplasare lentă. În schimb, tranzițiile fără pauză, cizelate, fac posibilă o senzație de rulare foarte confortabilă. Dar la Superb cu cutie manuală schimbarea vitezelor face cu adevărat plăcere. Totul este fluent, timoneria e corectă, motorul poate să își dezvolte plin de viață cuplul său generos. Pe scurt: mașina se simte mai vioaie, mai activă, mai rapidă. Asta o arată și cifrele: cu toate că îi lipsește o treaptă de rulare, Superb cu schimbare manuală sprintează tot atât de rapid ca mașina cu DSG, care schimbă vitezele mai rapid. Concomitent, Superb cu cutia cu șase viteze realizează o viteză maximă superioară și consumă în comparativul nostru „o idee' mai puțin carburant. Însă, la viteza de 130 km/h în ultima treaptă, turația este mai mare – cei care au deplasări dese pe autostradă vor avea un consum mai mare. Fix despre asta vorbeam la Insignia, de exemplu, unde nu se reflectă această diferență în favoarea automatei. Un alt beneficiu la automată este un plus de confort dacă parcurg pe autostradă distanțe considerabile. Nu este cazul în România, cu rețeaua noastră de drumuri de mare viteză, dar totuși, contează și acest lucru. Gândește-te bine!""" Situatia se schimba atunci cand vorbim de .... mega-giga-super PORSCHE Cayman (300 CP) ! E vorba de PDK (Porsche Doppel Kupplung) , nu de DSG. Dar,.... O alta clasa (ceva mai inalta!), ptr cei cu buzunarele pline, nu!? Distractie placuta, la sofat (condus!). Fie ca, sofati o masina cu cutie manuala sau automata.
-
1 punct@Gabriel Schuster salut! Pana maine, sambata, vom sta. Nu am cautat un restaurant, deci nu pot mentiona nimic din punctul acesta de vedere. Pe langa conserve si alimente reci, avem si un aragaz mic, stil Campingaz, dar care a venit cu bonus o placa de gratar cu acumulare grasime, asa ca am avut si ceva cald la gratar (ieri carnaciori, iar azi vom face trei fripturi de pulpa porc, fezandate - de la Profi). Magazine sunt "de cartier", diverse si destul de aproape (pana intr-un kilometru), iar mai rasarit e Profi la 3,1 Km. Acum suntem 3 rulote in terasa de sus (cea cu vedere panoramica la munti), iar daca vremea nu e promitatoare si sperie "pantofarii" s-ar putea ca duminica sa gasesti loc bun aici si sa nu fie aglomerat. A plouat ieri circa un sfert de ora, apoi soare, dar... asa este la munte! De mentionat ca daca ai unghiul de degajare mic (adica ai spatele departe de axa) nu o sa poti urca in terasa de sus. S-ar putea sa ma insel, dar oricum sa ai pe cineva sa te anunte daca atinge spatele. Drum bun si sejur placut!
-
1 punct@NRLaurentiu faza e ca aici la cluj aceeasi firma e reprezentanta : ford,mercedes,hyundai, jaguar,land rover,mazda. Si acum intreb ce draq sa cumperi? Nici aia de la VW nu sunt mai rasariti. De la Toyota...daca vrei sa vorbesti singur...cumperi masina de la ei. Imi vine sa imi iau bicicleta!!!!
-
1 punctMufa se introduce dupa "cheie", apoi partea exterioara se roteste (efect de surub) intrand astfel pana la capat mufa. Totodata tii capacul prizei ridicat. Cauta pe YouTube cum se introduce mufa in priza, daca nu te descurci.
-
1 punctSalut! Sa va spun su eu povestea mea. Ford Kuga 2.0 diesel 4x4, AWD, automat,2019. Luata din reprezentanta de la Cluj. Cand am luat masina nu avea carlig,prin urmare le-am cerut carlig si sa fie instalatie pe 13 pini. Si uite asa au montat baietii si carlig. Dupa montarea carligului nu mai merge lumina in portbagaj,si nici priza 12V din portbagaj. Senzorii spate nu se decupleaza,trebuie sa ii decuplez eu manual din butonul de pe bord. Cat despre alt mod de lucru al ESP, alt mod de lucru al motorului sau al cutiei nici nu poate fi vorba. Eu am tot semnalat problemele astea si am ramas cu ele semnalate si cam atat. Deocamdata nu imi bag eu mainile ca masina e in garantie...dupa aceea mai vedem. Cert e ca a trebuit sa ma adaptez...ca asa e in Romania, dai 30.000€+ pe o masina noua si tot tu trebuie sa te adaptezi dupa fiecare electrician nepriceput.cand spui ca e o masina destul de scumpa...ei spun ca nu iti iei Dacie....cand vii cu probleme...iti spun ca nu e mercedes...si toto asa!!!
-
1 punct
-
1 punct
-
1 punct
-
1 punct... din cauza pandemiei, am ales sa-mi petrec cateva zile la munte. Doar cateva ! Impotriva aglomeratiei (distantarea), am ales trasee mai "dificile", dar totusi accesibile ... Regiune (zona) sub tutela UNESCO. intr-acolo, unde se vede cascada, m-a purtat traseul ales.... Am ajuns dupa ore bune de "urcat" batraneste ! Vacanta placuta
-
1 punctSalut, Florin! Daca te incanta ideea sa mesteresti un pic, dar foarte putin (!), mai mult va dura procesul de cumparare, ai nevoie de urmatoarele: - de la Lidl iei 3 cozi prelungitoare din Al cu trafalet de 30 lei fiecare (trafaletul e bonus!). Au avut de curand (circa 3 saptamani?) si poate mai gasesti pe stoc intr-un magazin. Eu am vrut sa iau, dar aveau doar doua la raft, mi s-au parut trainice; - de la Exis iei snur pentru cort, atatia metri cat ai nevoie; - ramane doar sa cauti un material pentru prelata care sa te satisfaca (sfatul meu e sa fie si cat mai deschis la culoare, nu numai opac, pentru ca se va incinge mai putin si nu vei simti ceva dogorind deasupra ta); - niste ocheti (sau cum le spune la chestiile metalice prin care trece o sfoara); - o banda de material gros pentru a face un tiv perimetral sa intaresti prelata; - cordelina si ata de cusut groasa. De asamblat, nu cred ca e cazul sa-ti spun, iti dai seama cum se face. Avantajele sunt: pret mic, calitatea pe care o dai tu, modul de impachetare (sul, pliata). Sa stii ca nu e greu sa pui pe sina snurul pentru cort, cred ca-ti va lua tot atata timp s-o intinzi ca si o marchiza cu buzunar. De asemenea, o poti face direct cu o parte care sa atarne in fata sa ai umbra si de acolo. A, si o croitoreasa sa ii dai de lucru si se va bucura caci nu e ceva delicat/complicat, trebuie doar cusut drept si trainic! Spor!
-
1 punctVa multumesc tuturor pentru aprecieri. Da @Fejer Antal , a facut fata cu brio, ma bucur ca am avut ocazia sa vad un Cadac in actiune la tine, mai ales ca am ocolit in acest concediu tot ce inseamna terase, restaurante, inclusiv pe vanzatorii de porumb de pe plaja @Ovidiu-Betty planul initial a fost la Rica cateva zile pe urma vedem, GPM sau off la Vadu...dar na...sotiile au putere de convingere mare cateodata (dar asta stim cu totii, unii recunosc si altii nu )
-
1 punctN-am apucat să văd niciun nr. de inmatriculare, că poate recunoșteam pe cineva. DAR, nu pot să trec cu vederea și să nu remarc această dorință nebună a românului de a intra pe plajă cu masina, rulota, autorulota, cort, s.a.m.d...să fie el cât mai aproape de apă, că dă bine pe Facebook si il dor picioarele dacă se deplasează căteva zeci de metri până la apă. Apoi vin cu miloaga să-i ajuți să iasă din nisip, că au fost proști si n-au stiut că se pot impotmoli acolo ca fraierii. Din acest punct de vedere le dau dreptate celor care aplică legea si dau amenzi. Pacat că din cauza acestor specimene, au și cei cu bun simț de suferit. Mai e mult până ne vom civiliza, mai e mult până departe.
-
1 punct
-
1 punctSalut, nu te-as sfatui sa inlaturi vreo componenta(capac/intaritura) au rol de a tine mufele conectate. Incearca sa slabesti/demontezi mufa de pe masina ca le poti conecta ferm(capacul sa "cada" in locasul de retinere, apoi misca mufele si cablurile. Daca tot ai intreruperi inseamna ca ai ceva contacte imperfecte in una din mufe. Fabrica o placuta aditionala care sa-ti permita sa lasi mufa mama mai jos. Spor!
-
1 punct
-
1 punct@Cristi D salutare. Asa cum am scris, toate sunt incluse in pret si undeva la 20-30 m de orice loc de campat. Apa are conexiune normala de furtun, curentul are mufa normala de 220v. Fac si niste poze, sa fie totul clar:
-
1 punctSalutare, Sunt nou pe aici(si pe site si cu rulota ), incerc si eu sa inchiriez un camper si sa "fug" in campingul asta (daca ne mai primesc bulgarii) Cristian, poti sa-mi zici cum este cu utilitatile aici? curent, apa?cam la ce distanta sa ma pregatesc? Eu la inceputul lui septembrie vreau sa ajung; ceva sfaturi? Multumesc
-
1 punctMultumesc pentru apreciere @Daniel P @Fejer Antal ! Cand ma gandesc initial ca nu aveam "curaj/timp/resurse" nici pentru remasticare parca nu imi sa cred. Multumesc oricum si pentru suportul initial de am ajuta cu remasticare. Am avut initial in plan sa vin pana la Sfantul Gheorghe! Eu dau berea pentru ca te ocupi de acest forum si in continuare gasesti aici foarte multe informatii pretioase!!! (si celortlati care se ocupa evident daca ii voi intalni pe undeva si chiar mi-ar face placere)! Multumesc inca odata tuturor celor de pe forum si voi reveni si cu alte postari!
-
1 punctFelicitari @Ciprianmirescu pentru lucrarea facuta. Ai dat dovada ca daca vrei poti! Jos palaria multi dintre noi, nu se apuca sa faca o lucrare de acest gen. Daca candva ne intalnim ai de la mine o sticla de palinaca de prune semn pentru aprecierea lucrului facut de tine la rulota.
-
1 punctSalutare colegi de pe forum! Am luat o pauza cu descrierea lucrarilor de reparatie insa nu si de la reparatia efectiva. De la ultima prezentare (si prima ) am reusit sa finalizez aproape toata lucrarea. Dupa ce am montat si placajul la panoul frontal am inceput sa refac masticarea la sinele exterioare. Pentru asta am inceput cu demontarea sinei de pe acopris care imbina tabla cu panoul posterior realizat din plastic. Am desfacut siliconul existent, suruburile au iesit foarte usor, am dat jos sina, am curatat, degresat si montat la loc cu sikaflex 11FC. Peste vreau sa pun apoi si o banda de sigilare de la sika. Am demontat apoi trapa de la baie si cea de la bucatarie (cea de la baie era prinsa mai sanatos cu mastic decat cea de la bucatarie) unde am observat putina infiltratie la lemnul care borda golul dar l-am smirgheliul si l-am lasat o zi in lumina soarelui pentru se usca. Am spalat bine ambele trape, curatat masticul existent, degresat si apoi lipit /etansat la loc tot cu sikalefx11FC. Am trecut apoi la montarea sinelor de la geamurile din panoul frontal, tot la fel spalate, degresate, pregaurire pentru suruburile de fixare si apoi pus adeziv sika11FC. Am reusit apoi sa continui cu demontarea sinei din lateral insa ultima bucata din sina care avea si partea curbata m-a tinut in loc cateva zile bune, si mi-am facut o gramada de nervi. Am avut vre-o 10 suruburi care nu se mai desfiletau, erau ruginite, si cu capul stricat. Am incercat sa dau cu putin spray w40 pentru deblocare, sa fac un sant cu flexul , am cumparat inclusiv tarozi prenu desfiletare suruburi dar NIMIC..... Cred ca am reusit sa scot doar unul din cele 10 care erau blocate. Am zis ok, trecem la alt nivel dam gaura cu burgiul prin suruburi si scot sina iar apoi trebuie sa fie usor sa il desfiletez. Cu aceasta varianta am reusit sa mai desfiletez vreo3-4 bucati dar dupa ce am stricat cateva burghie, aproape cate unul pentru fiecare surub. Am primit de la un vecin o masina de ascutit burghie vazand ca tot ma chinui cu bormasina ore bune pe zi. Suruburile cred ca sunt tratate sau din ceva mai rezistent ca se gaureau foarte greu si cu taroti de desfiletat nici macar nu dadeau semn ca se face vre-un filet. Am cumparat chiar doua modele de tarozi dar cu nici unul nu am avut succes. Dupa cateva zile de chinuiala la suruburile ramase ne mai avand solutii, am facut cu surubelinta pe langa holsurub un pic mai mare gaura in sina si asa am reusit sa o demontez si ulltimul tronson din sina. Vazand cat de greu a fost la acest tronson si faptul ca arata destul de bine a doua sina m-am hotarat sa nu o mai desfac si doar sa curat frumos pe langa iar apoi sa remastichez. Am curat totul frumos, (tabla, sina) am degresat si montat la loc cu sika11FC , terminand lucrarea in jur de ora 12.30 noaptea. Am luat cateva zile pauza din cauza vremii si am am constatat ca imi trebuie si cauciucurile schimbate cele existente fiind din 2000. Am trecut apoi la masticarea sinei proapat montate si dupa am trecut la remasticarea celei de a doua sina respectand etapele de curatare , degresare dar de acesta fara a mai demonta sina. Pentru remasticare am folosit Sika Flex521UV alb deoarece atunci cand am facut aprovizionarea cu materiale, cei de la exis nu aveau pe stoc sika lastomerul si nici in alte parte nu l-am gasit. Am pus geamurile din panoul frontal inapoi si evident ca cel din mijloc mi-a dat ceva emotii cand am vazut ca nu intra inapoi pe pozitie! Am reusit sa il pozitionez la loc dupa ce am dat jos cele doua laterale si l-am bagat pe sina cu mare atentie fiind la un pas sa il fisurez. Am trecut apoi la montarea tapetului pe peretele lateral. Am folosit praf dizolvat in apa de la Bison pentru lipire tapet dar din pacate a doua zi tapetul a inceput sa se dezlipeasca, iar unde inca statea lipit era suficient cea mai mica atingere si acesta se dezlipea. L-am desfacut pe fasii si l-am lipit inapoi cu adeziv de lipit lemn, asta il aveam pe stoc. Evident ca nu a fost o varianta buna, se incretea foarte repede , nu puteai sa il mai misti etc.... Pentru restul tapetului am luat un adeziv pasta gata facut pentru lipit tapet pe suprafete lucioase PAL, si a fost alta treaba, te jucai cu el ..... Am refacut zonele cu tapet in zona dulapului care era demontat, am dat cu putin lavabil tavanul di zona respectiva si apoi am montat la loc dulapul. Am astupat spaltiul ramas dintre tavan si dulap cu silicon alb. Am desfacut si trapa din zona patului mare, am curatat bine toate zonele si apoi am trecut la reparatia cu zonelor fisuratea sau rupte cu fibra de sticla si rasina. Am remasticat si antena, respectiv cosulde de la soba. Am montat chederele la geamuri, la geamul din stanga cred ca am exagerat putin cu siliconul. Pentru cele din panoul frontal am avut mai mare grija si a iesit mai bine. Din pacate orpitoarele de la geamul mare din fata stau pe cheder si a trebuit sa pilesc din ele ca nu trecea manerul de la geam . Am incercat sa reglez putin manerul fixat pe geam dar nu este destul loc. Chederul de la geamul din mijloc l-am inlocuit cu unul nou. Mai am de remasticat usa de la intrare, dar si alte cateva mici reparati pe la portbagaj, inlocuit saboti frane, lipit stikere... Va doresc multa sanatate, multe iesiri linistite, si cu siguranta voi reveni cu descrierea de finalizare lucrare.!
-
1 punctAm terminat de dat bacul si evaluarea ( fetele, nu eu ) ,drept rasplata ,ce mergea mai bine ,o iesire la racoarea padurii.Asa am probat si cortul .L-am prins superficial ,sa vad daca ,,vine bine ".Am măsurat de 3 ori inainte sa dau găuri în plafon să prind sina de aluminiu !Mai trebuie sa prind o sina si jos pentru fusta ,iar cea de sus sa o prind definitiv si sa dau cu Fc11 sub ea si la șuruburi. Spor si vant din spate ! Trimis de pe al meu SM-A320FL folosind Tapatalk
-
1 punctO folosesc la stupina de aproape o luna , frigiderul merge perfect , nu ma așteptăm sa înghețe chiar așa de bine .
-
Cauta in forum
-
Subiecte de discuţii
-
-
-

