Clasament
Continut
Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 28.07.2020 în toate secţiunile
-
5 puncteSalutare! Fara suparare, dar cornierul ala putea sa-l puna si Dorel de la coltul strazii... Macar sa fi scos vechile prinderi care oricum nu mai au nici un rol - se vede ca e smuls lemnul. Apoi, daca nu s-a sinchisit sa le scoata, de ce nu a decupat cornierul macar jos, unde se suprapune?! Arata oribil estetic si chiar daca va fi o masca, munca in dorul lelii tot ramane. Sa nu mai spun de acele holtzsuruburi, care sigur nu sunt din inox! Faptul ca acolo e smulsa mobila din prinderile laterale, indica faptul ca rulota e suie! Daca imi amintesc bine, s-a mai discutat aceasta problema... Cine stie cum a stat pusa in trecut rulota, cum s-a calat etc. In timp probabil va smulge placajul pentru a reveni la statu-quo-ul de dinainte. Trebuia descoperita cauza si apoi tratat efectul. Cat despre service, probabil cel care s-a ocupat a constatat ca are o rulota cu multe probleme si n-a stiut cum s-o raporteze doamnei. Insa nu inteleg de ce nu a rezolvat problemele marunte legate de storuri si ce o mai fi fost pe acolo. De asemenea, pentru ca sunt doua parti implicate, eu nu am gasit nici o prezentare a dumneavoastra pe acest forum, primul post a fost direct o problema cu frigiderul (pornit pe gaz in timpul mersului). Aceasta, coroborat cu cele spuse mai sus imi indica faptul ca nu stiti prea multe despre rulota si... regulamentul forumului pare a fi optional. Cred ca nici dumneavoastra n-ati avut o lista cu ceea ce este de facut si in functie de rezolvarea fiecarui punct sa platiti pe cel care le rezolva.
-
3 puncteDe săptămâna trecută în garajul nostru a mai intrat o fetiță, după Insy și Infy a intrat Pathy. Este vorba despre un Nissan Pathfinder 2,5 din 2006 cu 180 mii de km 174 CV cutie manuală, 7 locuri și foarte important are deja cârlig omologat care altfel m-ar fi costat 1000 € și un an de așteptat pentru omologarea lui. După 2 ani ce căutam un 3.0 238 CV (același motor ce am pe Infy) in variata LE Platinum, găsind doar la niște prețuri absurde, tip 18-20 moi de 10 ani, am decis sa trec la polul opus, un 2.5 174 euro 3 fără FAP (pt blocurile de trafic nu-i bai Infy este un euro 6 pe benzina și Infy euro) asa încât sa îl pot folosi fără teama și la drumuri scurte de putini km. Ocazia a apărut nu departe de mine, un Xe Sport ținut destul de bine, scaunele 6 și 7 nu au fost folosite niciodată, iar cele din rândul 2 foarte foarte puțin, are deloc sau aproape deloc gadgeturi electronice, nici măcar senzori de parcare nu are. A trecut printr-o curățenie generală, dezinfecție totală, iar pe 4.08 va merge la un schimb de orice lichid poate avea în ea cu toate filtrele inclusiv, tot atunci va primi în schimb și discuri, plăcute, tuburi de frâne noi nouțe. Dacă totul va fii asa cum trebuie pe 12. 08 vom pleca cu ea în vacanță în Franța. Printre minus, are un radio chinezesc oribil în locul celui original și caut în disperare unul original cu casete și/sau CD, tavanul este grindina, dar nu ma interesează deloc, oglinda din sx a fost schimbată, dar cu una manuală deci nu se poate regla de la interior, proiectoarele de ceață nu funcționează și farul din dreapta are plasticul spart, dar funcționează. La întoarcere as vrea sa ii pun o bară les deasupra, scut sub motor, suspensie de +5 cm și cauciucuri de 35 MUD, acum i-am pus 4 Allseasons Hankook, masca față neagra totala, telecamera spate pentru când agăț. Dacă aveți una sau ați avut și ma puteți sfătui cu oricice, știți de unde pot lua piesele pt upgrade, va mulțumesc anticipat.
-
3 puncteSeara buna colegi va spun din camping Cuneo, Italia @Raul G mai am putin si ajung la tine. Ai pus berea la rece?
-
3 puncteAm reușit, dar a durat destul de mult la dealer, in special deoarece nu au avut pe cineva care să cunoască rulota și să mi-o prezinte. Până la urmă m-am descurcat cu un tip amabil de la magazin. Totul e la superlativ, n-aș fi crezut că e o diferență atât de mare față de Weinsberg, atât la echipamente, cât și la lucratură. Acum m-am băgat într-un camping pe malul unui lac, păcat că nu pot rămâne aici câteva zile.
-
2 puncte
-
2 puncte
-
2 puncteBuna seara @Liliana Burghelea Imi pare rau sa aud de experienta ta negativa, mai ales ca cel putin eu ti-am recomandat firma asta pt reparatii. Legat de profilul care mascheaza acel profil cu care a tras peretele la loc, nu stiu sa iti spun de unde l-au procurat ei, dar sigur exista deci cu putina rabdare si cautari sigur il gasesti. As incerca la firme de mobila pt recomandari de solutii vizual acceptabile. Sau magazine gen hornbach. Acum, legat de cupla ta antibalan, la o simpla cautare pe net dupa numele ei si model, am gasit manualul de instructiuni. Acolo gasesti tot ce face fiecare indicator: Cu scartaitul acela la cupla, stai linistita, e normal pt cuple cu antibalans. Eu l-am auzit prima data la 3-4 luni dupa ce am luat rulota, pentru ca... nu aveam muzica pornita. Pentru presiunea in roti, cu respect dar daca cauti pe forum vei gasi un calculator foarte precis in functie de anvelopa si greutate. Ca sa iti fie mai simplu, vezi aici: https://www.tyresafe.org/check-your-pressures/caravan-pressure-calculator/ Legat de jaluzele cu arc slabit, exista tot pe acest forum cum se demonteaza, curata si se repun la loc cu arcul tensionat. Este insa o munca de migala care probabil nu este ‘rentabila’ pentru un service. Acum nu pot cauta insa cu putina rabdare gasesti topicul. Eu am inlocuit plasele de tantari si imi aduc aminte ca sigur am impartasit experienta cu colegii de pe forum. Prinderi de perdele gasesti pe la exis.ro sau orice site de accesorii si piese. Nu fii suparate pe aceasta tema, se vor mai rupe si in viitor si nu costa mare lucru. Mi se pare ca se livreaza la set de 10, deci vei avea si de rezerva. PS. Nu pune mai multe decat are in mod norma, eu asa am facut, si perdeaua va culisa mai greu. De recomandat alt service nu stiu, eu doar cu ei am lucrat si experienta a fost una din ce in ce mai buna cu trecerea timpului. Poate, cine stie, veti gasi cale de impacare. Din cate stiu, Ionut C. Care este tatal lui Darius si proprietarul service-ului se uita si scrie pe forum, poate te va contacta el daca crede ca este cazul. In rest sa auzim de bine si sper ca ti-am raspuns la cat mai multe din nedumeriri legate de rulota ta. Seara faina, Cristian Bednar
-
1 punct
-
1 punctSalutare. Numele meu este Bogdan, sunt din Galati si nu am nici rulota, nici caravana auto si nici campervan. :)))) Promit in schimb ca o sa imi iau un camper van . Sau mai degraba as vrea sa imi cumpar o duba si sa o fac campevan. Daca stiti persoane care au reusit acest gen de conversii poate ma puteti ajuta va rog cu cateva linkuri sau indicatii ca sa imi pot face o idee in ce ma voi baga. Multumesc
-
1 punct@Bobi , bine ai venit! Si eu oficial ma numesc Laurentiu, dar prietenii imi spun altfel... Deci, regulamentul mai are sens?!
-
1 punct
-
1 punct@Ionut C. Multumesc pentru raspunsul la postarea mea. In primul rand am ales service-ul dumneavoastra ca urmare a recomandarilor de pe forum dar si ca urmare a impresiei bune pe care am avut-o cand am cititi sfaturile si indrumarile scrise de dumneavoastra. ( inteleg ca sunteti tatal lui Darius si proprietarul service-ului corect ? ). Am sa va respund punctual ca sa fie lucrurile mai clare : 1. Am solicitat o revizie generala pentru ca am rulota de 2 ani si nu i-am facut niciodata o revizie si nu din alt motiv, si nici pentru ca ar avea probleme majore in afara de acel perete. Rulota a fost folosita destul de des iar de curand chiar am locuit in ea timp de 2 luni. Daca va uitati pe devizul trimis catre mine o sa vedeti ca scrie revizie generala si nu verificare. In urma unei revizii astept sa primiesc mai multe informatii despre starea generala a rulotei si despre ce trebuie reparat sau nu la ea. Aici asa cum am precizat anterior, cu greu mi s-a spus ca singura problema este existenta unei infiltratii la partea din spate a rulotei. Asa este, am precizat faptul ca reparatia de la imbinarea sinei de la peretele din spate doresc sa o fac eu. Nu vad ce legatura are acest lucru cu revizia si cu informarea pe care eu ar fi trebuit sa o primesc ca urmare a reviziei. 2. Am precizat la telefon ca nu i-am facut niciodata o revizie deci nu stiu conditiile si modul in care sa prezint rulota la revizie. Eu am golit rulota asa cum am considerat eu ca este ok. Cred ca ar fi fost indicat sa mi se precizeze expres acest lucru. Inteleg pe deplin ratiunea lui dar nu m-am gandit sa golesc rulota complet inainte sa o aduc. O alta ocazie in care sa mi se fi spus ca trebuie sa golesc rulota ar fi fost atunci cand am adus-o dar, din nou, nu mi s-a precizat. 3. Probleme la instalatia de 12V eu nu am, am functionat pe bateria de la rulota weekendul acesta fara probleme. Singura ' problema' pe care am mentionat-o eu a fost aceea ca nu merge frigiderul pe 12V si am intrebat daca este din cauza ca am reductie de priza de la13 pini la 7 si mi-a rspuns ca asa este. 4.Referitor la repararea mobilierului, asa cum am explicat, mi-a s-a dat alta explicatie si mi s-a prezentat doar o alternativa. 5.Nu stiu la ce reparatii va referiti ca as fi refuzat. Eu stiu ce am solicitat si daca verificati conversatia de pe WhatsApp o sa vedeti ca am agreeat absolut toate reparatiile solicitate. Am amanat instalarea panoului solar si a acc necesare, iar service-ul a amanat reparatia podelei. 6.Despre fereastra sparta nu am solicitat nici o reparatie asa este si nici nu am spus ca as fi solicitat. Eu doar am intrebat daca rulota nu trebuia lasata la uscat de catre service? Si a fost o intrebare si nu o acuza 7.Testul de umiditate nu mi s-a prezentat ci doar mi s-a spus, LA INSISTENTE, ca ar fi o zona cu umiditate crescuta peste maximul admis. Ceea ce incerc sa spun este ca informatiile nu mi-au fost oferite ci eu intrebam si de la service mi se raspundea. Daca stiam ce sa intreb, norocul meu ca aflam si informatia. 8.Nu doresc lucrari gratuite la rulota dar nu stiu nici acum ce inseamna revizie si ce s-a verificat si ce nu. Am acceptat preturile fara sa negociez si sa ma targuiesc dar am fost multumita de servicii. 9.Cand iau BMW-ul din service imi zice daca trebuie schimbate placutele de frana sau nu, daca joaca ceva la roata sau nu, daca trebuie schimbat uleiul si cand, daca mai trebuie completat cu freon etc. 10. nu am cerut reparatia jaluzelelor asa este. Era din nou o intrebare nu un repros. O sa repat ce am mai spus : am intrebat de mai multe ori ce presupune revizia si nu mi s-a spus 11. Asa este am primit niste informatii tehnice dar nu si informatii referitoare la materialele pe care sa le folosesc. 12. In ciuda tuturor problemelor de mai sus, dupa ce am luat rulota am mai sunat o data la service pentru a afla ce s-a verificat la revizie si a-i informa de existenta scurtcircuitului din instalatie. Mi s-a spus ca o sa imi trimita raportul dar nici acum nu l-am primit. Multumesc. Cred ca ar fi potrivit sa mutam discutia in privat si sa incercam sa rezolvam toate aceste neintelegeri atat din partea dumneavoastra cat si a mea.
-
1 punct@Liliana Burghelea, imi pare rau ca ati avut o exeprienta neplacuta cu Corda Campers. Nu-mi place sa spa rufele in public, dar nici nu imi place sa fiu acuzat pe nedrept. Ati adus rulota pentru o verificare generala, afirmand ca nu ati folosit-o de multa vreme. Verificarea nu este revizie. Revizia implica o serie de operatiuni (verificari si remedieri), ceea ce nu s-a discutat in acest caz. Rulota ar trebui sa se prezinte goala la service, pentru a facilita verificarile si interventiile dintr-un spatiu oricum limitat. Am trait sa fiu tras la raspundere pentru dezordinea dintr-o rulota adusa la reparat... Instalatia de 230V a fost verificata priza cu priza, probabil ca aveti un aparat cu probleme, ori cablul de alimentare. Dupa constatare, ati fost informat de problemele (improvizatiile) la instalatia electrica de 12 V, iar dv. ati raspuns ca le veti rezolva singura. La fel ati hotarat sa va rezolvati singura multe dintre probleme, iar in ceea ce priveste comunicarea, cred ca ati primit suficiente informatii despre solutii tehnice si materiale pe care intentionati sa le folositi singura. Nu stiu la cate ateliere de reparatii (si nu neaparat rulote) primiti atatea informatii si sfaturi, asa cum se intampla la noi. Din pacate, bunatatea noastra este destul de des confundata cu prostia. Incerc sa ma schimb si sa-i schimb pe cei din jurul meu. Constat deseori ca nu merita sa fii bun tot timpul... Deplasarea mobilierului nu este accidentala, de la o deivelare. Rulota este veche, structura slabita, solutiile de reparatie sunt scumpe, nimeni nu vrea sa plateasca o reparatie mai scumpa decat rulota. Acest lucru v-a fost explicat destul de clar. Acel profil poate fi o soluti provizorie, de lunga sau mai scurta durata, in functie de starea structurii si mai ales de modul de exploatare a rulotei pe drumurile noastre. In ceea ce priveste reparatiile la rulota, ati primit un deviz si ati refuzat efectuarea acestora. Despre fereastra sparta nu ati solicitat vreo interventie (nici nu aveam ce sa reparam, atata timp cat este lipita cu banda adeziva de sina si are un colt spart). Vi s-a prezentat un test de umiditate care confirma infiltratii in rama ferestrei. Nu inteleg cum va puteti imagina ca cineva ar fi obligat sa va faca gratuit lucrari la rulota, doar pentru simplul fapt ca ati dus-o in service. Fara strop de rautate, as vrea sa stiu ce atitudine aveti cand scoateti cu BM-ul din service. Scrieti p eforumuri ca nu v-au scuturat scrumiera, sau ca nu v-au verificat presiunea la roata de rezerva, daca tot a fost pe mana profesionistilor?! Nu ati cerut repararea jaluzelelor si nici nu am fi acceptat aceasta lucrare. Din experienta, este o lucrare migaloasa, piesele sunt impatranite, suruburile ruginite, plasticul copt, prin urmare exista mari sanse sa se distruga in timpul reparatiei. Suntem un mic atelier, incercam sa facem cat mai mult, sunt convins ca nici daca eram o companie mare, cu departament de comunicare cu publicul, nu am fi reusit sa-i multumim pe toti clientii.
-
1 punctSalut , Toata gama Pathy si Navara au avut ambreiaje slabe , comparativ cu multe alte branduri din aceeasi clasa . Intre 200.000 si 250.000 cad anbreiajele . Daca a ajuns la acesti km , schimba ambreiajul sa nu ai surprize mai ales ca tractezi si o rulota . Cand schimbi ambreiajul , schimba disc , placa , rulment , si verifica si volanta cu rulmentul sau bucsa unde intra priza de la cutie . In rest , o masina buna , spatioasa , o transmisie buna , dar fara performante sportive . Cu respect Bogdan
-
1 punctPrima autostradă finalizată în acest an: Tronsonul care se leagă direct de rețeaua de autostrăzi a Ungariei Săptămâna aceasta va avea loc recepția la finalizarea lucrărilor pe primul tronson de autostradă terminat în 2020. https://monitorizari.hotnews.ro/stiri-infrastructura_articole-24196475-autostrada-finalizata-a3-transilvania-biharia-chiribis-ungaria.htm
-
1 punct
-
1 punct@NRLaurentiu Salutare, asa este, s-a mai discutat despre problema cu peretele si de aceea am dus-o la service. Mi-au spus ca doar e plecata mobila de la vreo denivelare ( si cred ca stiu de la care - de pe la inceputul rulotismului meu ) si ca reparatia consta in a presa mobila cu o presa speciala iar apoi se fixaeza acel cornier. Asa a iesit lucrarea. Sper sa nu fie cazul de situatia pe care ai mentionat-o tu, si anume sa fie rulota sui cu totul.... - rulota nu are multe probleme iar ‘ service-ul nu a stiut cum sa o raporteze doamnei ‘.......: cu cuvinte Domnule, cu cuvinte. Daca urmaresti un pic posturile mele ai sa constati ca nu sunt chiar atehnica si nici necoerenta. - prezentarea rulotei exista pe forum trebuie doar sa o cauti. Am sa incerc sa mai scriu si cateva cuvinte despre mine ca sa fie profilul complet. Drumuri bune!
-
1 punctok, multumesc mult! o sa caut atunci. ma obisnuiesc acum cu interfata forumului. multumesc mult inca o data ca exista aceasta comunitate!
-
1 punctBuna dimineata si bine ati venit pe acest forum! Aici este un topic unde va prezentati pe dumneavoastra si nu ideile/intrebarile! Sursele de informare cu care puteti incepe sunt topicurile cu diferite subiecte de interes de pe acest forum. Bafta la cautari!
-
1 punctFelicitari @Vlad Iliescu arata senzational este o adevarata bijuterie. Sa ai parte de ea sí multe iesiri reusite vant din spate si drumuri bune fara evenimente neplacute.
-
1 punct
-
1 punct
-
1 punctSalut Mihai, tot ma uit eu (e pasiunea mea). Asa ca, impartasesc cu voi ce e mai important. Multumesc.
-
1 punctSalutare stimați colegi forumiști! Consider că a sosit timpul să scriu o postare mai detaliată legată de planul meu. Am menționat asta și în topicul de prezentare membri, dar, ce m-a adus aici, cum am descoperit forumul, a fost din multiplele căutări pe internet legate de conversii autoutilitare în autocampere. Multă vreme am căutat doar în engleză, apoi m-am decis să văd dacă găsesc ceva și în limba română, dat fiind faptul că vreau să o fac în România și, cel puțin pentru început, să fac măcar o dată înconjurul țării noastre. Planuri legate de ce vreau să fac eu cu duba am multe, dar să nu intru în aceste detalii înainte de a o avea. Vreau încă din primele rânduri să le mulțumesc domnilor @Alin Opran și @Gabriel Schuster pentru topicurile postate de dânșii referitoare la propriile conversii, desigur să-i felicit încă o dată pentru munca excepțională. De asemenea mi s-a părut foarte faină bancheta pliabilă realizată de domnul @Bogdan Harea (aici) Poate că am început acest topic cam devreme, având în vedere că nu am nici mașina, nici nu am început activ să cumpăr piese. Sunt în căutarea vehiculului și deja întocmesc liste de componente și compar prețuri pentru trape, ventilatoare, încălzitor, frigider etc. Spre deosebire de conversiile menționate mai sus, eu mă orientez spre o autoutilitară mult mai scurtă, un L2H2 (luând în considerare că planul inițial era un VW T5, un L2H2 e imens). Vreau o dubă mai mică (sper că îmi permiteți să o numesc așa) deoarece consider că se strecoară mai ușor în unele locuri comparativ cu (în ochii mei) un monstru de L4. Deși apreciez spațiul bogat pe care îl oferă o autoutilitară lungă, pentru mine e mai practică una scurtă. Ca o listă pe scurt, cam ce îmi doresc de la viitoarea mea autorulotă: un vehicul cât de cât nou, cu AC și Cruise Control. Orice ale extra-opțiuni sunt binevenite dacă se încadrează în buget; conversie făcută de subsemnatul, eventual cu ajutor de la prieteni (cine vrea, cine poate), cu ajutor de la dumneavoastră (în limita bunului simț - nu vreau să abuzez de bunătatea celor de pe forum) și bineînțeles cu o documentare temeinică în timpul operațiunii (foto-video); fără geamuri laterale, fără trape și uși de acces de genul celor pentru alimentare cu apă, curent sau acces casetă WC); Duba să fie cât mai incognito (stealth van); ventilator MAXXfan Air pe acoperiș, în partea din față și o trapă (cu sau fără ventilator), în partea din spate, deasupra patului; nu exclud, de asemenea, poziționarea unor hublouri precum a folosit domnul @Gabriel Schuster. Grozavă idee; pat fix, pe lățime, 180 x 120 - de aici selecția unei dube pe platformă Jumper / Ducato / Boxer; birou / spațiu de lucru fix (detalii mai jos); instalație electrică cu încărcare solară + de la alternator + de la rețea, în cazurile (probabil rare) când stau în camping; Probabil Solar + Alternator îmi va fi suficient. încălzitor diesel, legat direct la rezervorul mașinii. Știu că platformele acestea nu au deja prevăzută la rezervor o ieșire pentru un asemenea încălzitor, dar operațiunea pare destul de simplă. Cu toate că pare simplu, cel mai probabil voi apela la un service autorizat, pentru a nu-mi micșora șansele de omologare; frigider cu mini congelator alimentat la 12v (nu pe gaz fiindcă cel mai probabil nu voi avea instalație GPL); aragaz tip camping, micuț, cu butelie interschimbabilă (pentru moment e de ajuns); chiuvetă mică, cel mai probabil dreptunghiulară, care să fie acoperită de un ”tocător„ din lemn (nu mă sperii să mi-l fac singur); duș 60cm x 60cm, fiindcă duba e mică. Am negociat mult cu mine însumi dacă să adaug sau nu duș, dar i-am găsit destule motive pozitive; înmatriculare / omologare în RO ca autocaper (M1) - aici am mare nevoie de sfaturi și abia aștept să treacă domnul Gabriel prin acest hop, să văd cum a decurs; Tot la categoria ”diferit față de restul” e faptul că plănuiesc (cel puțin pentru o perioadă) să locuiesc full time în această dubă. Așadar îmi va fi casă și birou peste tot prin Europa... Jobul actual îmi permite acest lucru, dar parte din ceea ce fac implică multe ore la calculator, deci am nevoie de un spațiu dedicat unde să mă desfășor. Chestii dintr-alea cu mese pliabile sau tastat cu laptopul în poală, nu sunt pentru mine! Soluția de minim comfort e un birou de aproximativ 120 cm x 60 cm cu o aripă (cotieră) pe partea dreaptă de măcar 30 cm. Patul va fi destul de sus încât "portbagajul" să permită stocarea unei biciclete sub pat. Știu că sunt multiple suporturi externe pentru biciclete, probabil voi adăuga unul la un moment dat, dar pentru moment vreau să știu că atunci când plec undeva să vizitez / sau să mă cațăr pe vreun munte, bicicleta e în siguranță, în interior. Încă un aspect pe care l-am analizat îndelung: peretele dintre habitaclu și zona locuibilă. Dacă îl scot spațiul se mărește considerabil prin adăugarea unui sistem de rotație la scaune. Cu toate acestea, momentan planul e să păstrez peretele (bulkhead) acolo unde se află din mai multe motive pentru a păstra aspectul incognito - din exterior, privind în cabină, va fi ca oricare altă dubă. pentru o mai bună izolație termică a spațiului de locuit pentru o mai bună securitate a "casei". Degeaba am spațiul de marfă fără geamuri, dacă hoțul poate sparge geamul din față și să ajungă peste tot. Păstrez peretele (sau fac altul) DAR vreau să decupez o trecere și să montez/construiesc o ușă de acces. Din motive de siguranță consider că este foarte important să poți să traversezi „casa” și să te așezi la volan cu ușurință, fără să fie nevoie să părăsești incinta. Cam astea sunt ideile principale, momentan. Sunt perfect conștient că unele se vor schimba pe măsură ce proiectul avansează. Mai jos atașez o animație cu ce am explicat mai sus, căci știm cu toții că o imagine face cât 1000 de cuvinte E un model la scară, dar e doar ca să vă formați o idee. Țin să menționez că am oarece experiență și unelte de prelucrare a lemnului și de instalații electrice, (pe altele le voi achiziționa pe măsură ce apare nevoia), deci nu mă sperie conversia în sine. DAR în ceea ce privesc mașinile și rulotele/autorulotele, sunt total novice. Nu am avut niciodată mașină personală, deși conduc de ani de zile mașini împrumutate, închiriate sau de la muncă. Tot ce știu momentan legat de conversii și rulote am învățat de pe internet, citind articole și urmărind zeci de clipuri YouTube. Am experiență cu călătoritul pe perioade lungi și statul în campinguri din diverse țări. În 2017 am pedalat 8000 km în 4.5 luni, din Danemarca până în România (prin 16 țări inclusiv Anglia, Andorra și Spania) și am stat prin tot felul de campinguri. Cum spuneam, e poate prea devreme să încep acest topic, dar nu voiam ca din prea mult entuziasm pentru proiectul meu, să încep să bat câmpii pe tema asta prin alte topic-uri. Am să continui să actualizez aici pe măsură ce apar actualizări importante, de exemplu când găsesc și achiziționez autoutilitara. Vă mulțumesc!
-
1 punct:* Foarte corecte si la obiect argumentele lui Adrian, dar pana la urma totul tine de " boala " fiecaruia , si de ce are in dotare la rulota si doreste sa le foloseasca . Acum si " socoata " lui Cristi reflecta adevarul dar nu exact. Bunaoara pentru traversare plafon rulota este necesar o piesa de traversare, sikaflex care este ceva mai scump, 52 de lei la Exis, daca vrei a-l fixa pe rulota ,inca 130 de lei suporturile coltare de fixare, daca nu-l pui pe rulota este alta treaba, si inca multe altele , dar cum se spune "socotind din cate paturi este facuta o placinta n-o mai mananci ". Daca stai sa calculezi in cat timp se amortizeaza nu mai cumperi ! Ce sa mai spunem ca in anumite locatii pretul de campare cu rulota depaseste pretul pensiunilor, de ce nu mergem la pensiune si preferam rulota ? Dar asta este alta "poveste !" Fara sa folosesti frigider si boiler la 12v cu un acumulator de 100 w n-o sa-ti amintesti niciodata de generator. Eu unul am nu unul ci 2 panouri de 100 de w( unul pe rulota si unul mobil in limita a 20 de m de cablu pentru a fi "pus in soare ", acumulator de 105 Ah, dar am si un generator de 850 w, si incarcare de la masina si nu in ultimul rand posibilitatea de racordare unde este cazul la 220 v. Cert ca nu am mai luat dupa mine generatorul de cand am definitivat "modificarile " la instalatia electrica. Dar nu am boiler , baia mea fiind " cheala " doar ghiuveta si wc. Desii am 2 inveroare unul cu sinusoida modificata de 600 w si unul cu unda pura de 300w, nu le folosesc, fiindca totul functioneaza la 12v (tv, receptor satelit, benzi lumini led si becuri led, pompe apa, incarcatoare tel, un alimentator pentru laptop de la 12v la 19v,pompa dus mobil exterior, radiocass, vent la Truma, alte 2 ventilatoare la 12v, si nu in ultimul rand frigiderul ( dar asta la 12v putere 100w consuma 8A). Frigiderul il folosesc la 12v, in mers , binenteles cu el pornit pe 220 v inainte de plecare cu o zi sau depinde, si racit, in mers incarcand bateria rulotei de la masina, fiind si ziua incarcand si de la panoul de pe rulota. Cert ca ziua in off camping cu soare la ambele panouri ,funcioneaza frigiderul la 12v fara probleme si inca ceva din consumatori , casetofon , 2... 3 ore laptop, si nu scade sub 12v bateria. Ziua , noaptea frigiderul pe gaz . Locuiind la casa, tin rulota sub un acoperis construit special , doar unul din panouri este in soare, noaptea las incontinuu un banda led de 7w aprins in exteriorul rulotei iar ziua merge cass-ul si am facut un" artificiu "si am legat o autofiletanta la bateria rulotei (s-a terminat acumulatorul ei ) si o folosesc destul de mult (chiar si pentru gaurit) dar tot nu scade sub 12v, si daca nu e soare (motorasul autofiletantei este la 14,5 v, si la bateria de 12v consuma mai mult, normal ca merge mai slab). Scuze , va "impartasesc " toate astea din experientele mele pentru edificarea celor in necunostiinta de cauza , privind capacitatea de producere a energiei el si de consum la rulota!
-
-1 puncte
-
Cauta in forum
-
Subiecte de discuţii
-
-
-

