Clasament
Continut
Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 23.07.2020 în toate secţiunile
-
5 puncte@Gabriel I , felicitari pentru subiect! In ceea ce priveste campingurile de la noi, sunt doua mari tendinte: - campinguri ieftine si - campinguri scumpe. Referitor la cele ieftine, eu sunt de parere ca nu vor disparea pentru ca amatorii de gratare/muzica sunt superiori cantitativ in procentul populatiei rulotiste. Aceste campinguri nu se vor schimba/dezvolta in bine, cred ca niciodata. Interesul este sa iasa banul cu investitii minime. Principiul este sa bifeze niste casute: spatiu - este; fosa septica - este, curent - este; apa - este = gata, merge afacerea! Eu am fost de doua ori intr-un astfel de camping, m-am simtit bine si am avut norocul sa nu fie aglomerat. Am toata stima pentru cel care administreaza campingul (dl. Sorin) este un om cu bun simt, modest si muncitor. Dar cu o floare nu se face primavara. Patronii unor astfel de stabilimente nu vor impune un regulament pentru ca-si pierd clientii. Iar daca investesc pentru imbunatatirea conditiilor, invariabil vor trebui sa creasca pretul. In timpul celei de-a doua sederi acolo nu am fost ocolit de o situatie, cel putin neplacuta dpdv al delimitarii parcelelor (inexistent): s-au pus unii cu cortul chiar la 3 m in fata protapului, desi era loc cat cuprinde in restul campingului. Ii cataloghez drept nesimtiti sau... prosti. Nu stiu care eticheta ar fi mai potrivita. Pe langa lipsa intimitatii si invariabil a zgomotului produs (familie din moldova cu doi copii si masina de firma cu numar de Bucuresti), daca voiam sa plec, nu aveam cum fara sa ii "deranjez" sa stranga cortul sau sa ma chinui eu sa mut rulota (lucru periculos pentru ca terenul unde am campat era in panta!) Pe parcursul sederii a mai fost si fum de gratar cu lemn/carbuni, dar mi-am asumat acest aspect, desi in camping exista un gratar imens amenajat cu cos inalt unde cred ca oricine isi putea frige carnea. Mai este mult pana cand ne vom civiliza noi clientii sa facem gratar doar cu gaz. Dar fara sanctiuni din partea proprietarilor de campinguri, nu se va civiliza niciodata aceasta categorie de rulotisti. Iar aceste sanctiuni nu vor veni, am spus mai sus de ce. Referitor la cele scumpe, vor avea clienti - dintre cei cu pretentii normale (atentie: nu-i consider pretentiosi, ci doar doritori de confort minim garantat in camping), dar si cu dare de mana. La pretul pe care unele dintre ele il cer, sunt sigur ca unii vor prefera sa stea la pensiune. Aceasta ruptura exista pentru ca la noi in tara este adanc inradacinata cutuma: profit rapid. Nu exista termenul de investitie pe termen lung. Stiu, este alimentat un astfel de comportament si de conditiile aspre de finantare. De asemenea, ar trebui privit in ansamblu turismul, precum si pe paliere (existente la tipul de cazare): camping, agroturism (ca tot s-a vorbit mai devreme), regim de pensiune, precum si hotelier. Iar in concordanta cu stratificarea aceasta sa fie si preturile (ar fi chiar ideal!) Eu unul nu sunt dispus sa platesc pentru un loc in camping normal (asa cum a descris Gabriel la inceput) mai mult decat la o pensiune de 4-5 margarete. De asemenea, as prefera ca toate campingurile sa aiba dotarile descrise de Gabriel (nu doar bifate, la modul sa fie acolo), iar diferentierea de pret sa fie data de numarul de facilitati puse la dispozitie (toalete, dusuri, spalatoare etc.) si calitatea acestora, dar si de calitatea amenajarii interioare a respectivului camping: despartire cu gard viu, alei, zona divertisment, dotari diverse de mobilier etc. Sper sa nu supar pe cei care detin campinguri, dar amabilitatea nu este suficienta pentru un concediu aproape desavarsit!
-
4 puncteDe ceva timp, mai ales de cand am conchis ca anul acesta, cel mai probabil il vom petrece in tara, ma intreb de ce nu avem si noi campinguri civilizate. Din 2018 am vizitat cateva campinguri in Romania, inclusiv unele infiintate de curand si nu am putut sa nu remarc cateva lucruri: - nici unul din cele vizitate de mine nu are parcele de campare delimitate/numerotate. Am observat la unii o tendinta( nu stricta ) de a le delimita situatie in care par ca nu au auzit de cei minim 80 mp pe care trebuie sa ii asigure pt o parcela de campare si care in nici un caz nu ar trebui confundate cu locurile de parcare; - destul de putine au locuri amenajate decent unde sa golesti si sa cureti caseta chimica. E destul de peste mana sa golesti caseta intr-un WC si sa faci ture cu ea pana la o sursa de apa pana o speli; - probabil de la lipsa delimitarii parcelei nu se pune problema alimentarii cu apa si curent electric macar in proximitate. M-am invatat sa car dupa mine doua canistre pt apa , cablu electric de 50 m si , eventual un triplu-stecher; - nu am vazut nici un site profesional care sa iti arate imaginea de ansamblu, harta campingului, nu mai vorbesc de rezervari, alegerea parcelei, clasificarea campingului, etc; Initial m-am gandit ca administratorii/ proprietarii campingurilor nu stiu ca se poate si asa, ulterior am constatat ca exista reglementari destul de precise in domeniu inca de acum 20 ani, dar... Stiu ca multi din cei care au campinguri sau intentioneaza sa isi deschida o afacere in domeniu citesc forumul nostru, asa ca poate, cine stie , macar in viitor, vom putea merge intr-un camping in care: - sa avem clar delimitata "patratica" ; - eventual "patratica" sa aiba pe o latura o priza, o gura de apa, o gura de conectare la canalizare; - accesul pana la ea sa fie macar pietruit , daca nu betonat; - sa stim si noi "cate stele" are campingul ( nu cele din recenziile de pe Google) ca sa stim la ce conditii ar trebui sa ne asteptam; - sa putem sa ne rezervam o anumita categorie de parcela sau chiar o parcela anume( asta inseamna ca operatorul campingului incaseaza niste bani in plus si anticipat ); - sa nu se lase cu harmalaie de muzici si zeci de fumuri de gratare ( apropos, va ganditi ce inseamna un incendiu in multe din campingurile unde sunt claie peste gramada corturi printre rulote si masini lasate alandala?). Nu am vrut sa dau exemple concrete la ce v-am spus mai sus, pt. ca multi pun suflet si poate si ceva banuti in afacerile lor si nu as vrea sa le dauneze, dar cred ca mai mult pierd decat sa castige cel putin pe termen lung. Va invit pe voi colegii de forum si clienti de campinguri sa aratati ce v-ati dori de la un camping, poate , cine stie , influentam pe cineva in bine!
-
4 puncteCorect! Cred ca tine de mentalitatea “lasa ca merge asa, ce sa imi bat capul “. Eu zic totusi ca se faulteaza singuri si pierd banuti. Vorbeam cu un propietar de camping daca isi da seama cati turisti a pierdut pt ca nu mai aveau loc din cauza ca ceilalti de puneau care pe unde apucau. Parea surprins de abordare dar nu as mai merge acolo sa vad daca l-am inspirat in vreun fel.😁 @Mihai-Arad poate se educa in timp proprietarii si reusesc sa ii civilizeze si pe alti clienti . Eu cel putin ocolesc ce mi de pare nepotrivit si, din alta perspectiva, impartasesc prin reviewuri experienta avuta ca sa sprijin, pe cat pot si pe altii sa nu aiba surprize.
-
3 puncte
-
3 puncteEu as mai adauga si masuri minime de siguranta: o supraveghere video consider ca este strict necesara. Deasemenea, un minim regulament intern cred ca este un beneficiu foarte important pt o astfel de locatie. Nu in ultimul rand, dupa cum a spus si @Gabriel I, sper ca macar unii dintre administratorii de campinguri sa citeasca acest forum si sa inteleaga ca harmalaia, manelaraia si alte asemenea activitati, lungite pana tarziu in noapte, nu fac decat sa le dauneze imaginii. Exista aceste forumuri, exista "n" siteuri de felul "am fost acolo" pe care majoritatea le citim inainte de a pleca intr-un concediu, sejur sau excursie, iar daca dam de o postare in care sunt descrise asemenea evenimente nocturne, fiti convinsi dragi administratori de campinguri, ca vom cauta o alta locatie. Felicitari @Gabriel I pentru initiativa! Topicul acesta ar merita sa fie sticky.
-
2 puncteSalut Mihai, tot ma uit eu (e pasiunea mea). Asa ca, impartasesc cu voi ce e mai important. Multumesc.
-
2 puncteAu început lucrările pentru construcția sectorului din A3, lot Târgu Mureș - Ungheni și Drum de Legătură. https://www.facebook.com/cnadnr/videos/734905530674249
-
2 puncteBuna dimineata ! Am revenit in tara dupa 16 zile petrecute in Grecia..., totul este ok acolo..., mai putina lume, dar per ansamblu merita...
-
2 puncte
-
2 puncte
-
1 punctSalutare, dragi colegi! Astazi, pe canalul Youtube "The Trudgians", Dan Trudgian a postat un film explicativ extrem de bine pus la punct, prin care arata cum se utilizeaza toaleta chimica de la rulota/autorulota. In cele 8 minute, el acopera toate aspectele legate de cum se umplu/golesc rezervoarele, diferite aspecte legate de sistemele uzuale de "tras" apa, dar si sfaturi privind utilizarea toaletei la drum, dar si iarna. Filmul se poate traduce automat intr-o romana aproximativa, eu nu am urmarit subtitrarea nici in engleza (generata automat si ea!), dar este posibil sa fie greseli grosolane (inerente unei traduceri automate). Dan Trudgian face parte dintr-o comunitate de rulotisti din Anglia si este bine vazut printre acestia. Este autorul multor filme explicative si despre reparatii in regim DIY. Filmul il gasiti aici. Zile frumoase si fara... mirosuri neplacute din toaleta!
-
1 punct@Vlad Iliescu Tot ceea ce stiu (stiam) s-a prezentat astazi la stirile Pro Tv (23.07.2020 ora 19:00). Pe site-ul MAE , ultima actualizare a fost data: 20.07.2020, dar, comparand cele transmise la stiri cu ceea cei postat pe site, ... nu-i nicio diferetna. """ EXCEPȚII ȘI PREVEDERI PRIVIND TRANZITUL: TRAFIC DE PASAGERI: Cu privire la tranzit, autoritățile ungare au precizat că acesta este permis, în următoarele condiții: durata tranzitului să nu depășească 24 de ore; persoanele nu prezintă simptome specifice infecției cu COVID-19 să prezinte un document din care să rezulte fără echivoc scopul deplasării şi ţara de destinaţie, respectiv să aibă asigurată intrarea pe teritoriul statului vecin Ungariei, aflat pe ruta de tranzit către ţara de destinaţie. Tranzitul se va efectua doar pe traseele desemnate şi publicate pe pagina web a poliţiei ungare, fiind indicate în mod explicit locurile de oprire/odihnă. (http://www.police.hu/hu/hirek-es-informaciok/hatarinfo?field_hat_rszakasz_value=román+határszakasz)."""" Incearca : 1. Serviciul Teritorial al Politiei de Frontiera Arad Arad, Strada Marasesti nr. 18 - 20, cod 310032, judetul Arad, Telefon: 0257.231.103, Fax: 0257.256.099, e-mail: ijpf.arad@mai.gov.ro. 2. Sectorul Politiei de Frontiera Turnu Turnu, judetul Arad, Telefon: 0257.533.123, Fax: 0257.533.123. 3. Sectorul Politiei de Frontiera Nadlac II Nadlac, judetul Arad, Telefon: 0257.474.593, Fax: 0257.474.593. 4. Serviciul Teritorial al Politiei de Frontiera Bihor Oradea, Strada Calea Aradului nr. 4, cod 410223, judetul Bihor, Telefon: 0259.418.924, Fax: 0259.418.922, e-mail: ijpf.bihor@mai.gov.ro. 5. Sectorul Politiei de Frontiera Bors Oradea, Strada Calea Aradului nr. 4, cod 410223, judetul Bihor, Telefon: 0259.431.529, Fax: 0259.431.529. Vad ca site-ul (nou creat de UE) nu functioneaza ( nu-i actualizat: RE-OPEN
-
1 punctAm ajuns si eu in zona, dar fara rulota! Drumul la urcarea din poienita este destul de inclinat si cu multa piatra si nu a-si fi resusit sa-l mai urc, daca-l coboram cu rulota! Iarba era crescuta destul de mare ,semn ca nici animalele nu mai vin sa o pasca! Cum nu e asa circulat vegetatia il va inchide Apa il spala pe unele portiuni La iesire in poienita Am venit intr-o plimbare pe poteca dinspre pestera Unguru Mare! In apropierea poienitei se poate vedea un tunel prin care trece trenul! La pestera Unguru Mare este amenajat un spatiu pentru campare cu rulota ! Aici la fiecare loc se va trage apa si curent ! WC si apa este in apropiere! Pentru rulota se plateste 30 lei,iar pentru cort 20lei.
-
1 punctRevin cu noutati, lucrurile se precipita din punct de vedere al restrictiilor care se zvoneste ca vor fi luate de tarile vecine, raportate la Romania. Ca urmare, incerc sa plec cat mai curand, cred ca sambata. Maine imi fac test Covid, sa fie acolo, desi cred ca nu voi primi rezultatul decat luni. Am sunat la ambasada Austriei, inteleg ca va trebui sa am o declaratie ca doar tranzitez fara oprire sau cazare + documente privind scopul calatorei si astfel pot trece fara test covid. Acelasi lucru si pentru Ungaria, cu control medical la frontiera, documente privind scopul calatoriei si angajamentul ca nu ies din culoarul desemnat si parasesc Ungaria in mai putin de 24 ore. Daca are cineva price informatii verificate (nu presupuneri sau interpretari) care sa confirme sau nu cele scrise de mine mai sus, va rog sa comentati. N-am nici un chef de surprize neplacute si intors din drum. Multumesc.
-
1 punct@Gabriel I , multumesc frumos pentru pasaj. Am citit textul ieri in diagonala si mi s-a parut ca as avea sorti de izbanda daca la noi in tara ar fi reglementat sa fie o institutie (respectiv ANPC) care sa solutioneze astfel de situatii. Intre timp, am gasit un site (https://www.fritz-berger.de/) care are mover-ul (Truma GO2) la acelasi pret cu Obelink-ul si care are livrare in tara (circa 48 Euro). Mi-ar fi ajuns cu circa 5 milioane de lei mai ieftin decat cel mai ieftin magazin din tara! Pierderea este a lor... Dar si a mea caci am alte prioritati financiare in aceasta vara...
-
1 punct@Raul G Multumesc pentru ajutor. Pentru moment, nu gasesc nimic in Italia, dar este foarte reconfortant ca pot primi suport daca este cazul. O zi frumoasa! Cristian
-
1 punct
-
1 punct@Alin Opran Salutare Se pare ca ti-ai schimbat traseul, sau ? Daca esti prin zona, iti recomand Chalon sur Saone, Dole si Besancon ! Minunate! In Chalon s Saone gasesti parcare pt RV (central-gratuit). In Dole 2x Parcari (gratuite) ptr RV, in Besancon exista parcare pt RV central (plata!) dar se merita... Scriu din ceea ce stiu. Le-am folosit frecvent in vacantele mele ...
-
1 punct@Mihai-Arad , cred ca am raspuns la intrebarea cu ocolitul! Daca le ocolim noi, au altii ocazia sa impamanteneasca anumite obiceiuri! Clienti vor fi. Ce putem face noi? Cred ca o asociatie de tipul celor din Anglia. Atunci vor fi clare lucrurile, cel putin in cazul campingurilor reglementate. Off-camping, la noi inca este posibil in zonele care nu sunt declarate rezervatii. Dar multe locatii off-camping sunt foarte aglomerate si au obiceiuri traditionale.
-
1 punctMultumim @Sionut Esti singurul care ne prezinta stirile (de interes pentru multi dintre noi) despre drumuri. Felicitari !
-
1 punctBine ai venit, @Ungureanu Kristina ! Peste o luna cand vei scrie ceva in forum, cand iti vom raspunde, cum iti vom spune: Kristina sau Razvan? Sa nu crezi ca o sa mai tinem minte sa-ti verificam de fiecare data prezentarea pentru a ne incadra in gen! Nu degeaba in regulament scrie sa-ti folosesti numele real si macar o initiala, nu o porecla sau in cazul tau, al konsoartei...
-
1 punctUltimele noutăți legate de înmatricularea rulotelor din Anglia: Rulota adusa din Anglia nu are acte pentru că acolo poartă numărul mașinii. In Romania îți trebuie sa inventezi un act de vânzare cumpărare între un englez cu adresa de Anglia și tine. In dreptul tău treci adresa de Romania, dar și cnp-ul tau. In act trebuie trecuta marca rulotei (ex Avondale, Swift etc.) și seria rulotei. La cele vechi cu serii mici, primele două cifre reprezintă anul de fabricație iar următoarele două litere marca rulotei. Prețul in act să fie in lire sterline. E bine sa faci actul bilingv englezo-roman că să nu mai dai banii și pe traducere. Nu contează că tu ai cumpărat rulota de la un intermediar din țară, tu trebuie sa ai act de v-c între tine și englez. Actul sa nu fie mai vechi de 30 zile că iei amenda de la taxe și impozite. Nu îți trebuie nici Cris și nici certificat de la fabricant (chiar daca ai, nu le arata la nimeni că nu-i interesează și te mai pun sa le și traduci de amorul artei) Al doilea document ptr RAR îl reprezintă declarația notariala. In declarație nu declari că ai adus-o tu că nu interesează pe nimeni. Declarația trebuie să cuprindă: Declar că rulota marca ... cu seria... este adusa din Marea Britanie și nu a fost NICIODATĂ înmatriculată ptr că acolo este considerata accesoriu al mașinii trăgătoare. Dau prezenta declarație în vederea înmatriculării. Atât îți trebuie la RAR. Atenție: mai nou rulota trebuie sa aiba: seria bătută pe șasiu ( la proțap sub masca de plastic sau pe lateral sub rulotă) și obligatoriu o plăcuță de aluminiu pe caroserie fie in exterior lângă ușă fie in interior deasupra uși care să conțină ori seria ori kilogramele. Fără această plăcută nu se mai trece la RAR. Concluzie: La RAR îți trebuie: act v-c între tine și englez și declarație notarială că nu a fost niciodată înmatriculată. Serie pe șasiu și plăcută pe caroserie. Cine are rulota de Anglia să o înscrie până la sfârșitul anului că de la anul s-ar putea să plătească vama. Doamne ajuta!
-
1 punctAsta cand ai de unde alege. 😁 @Costin Lipan orice persoana juridica e obligata prin lege ( 333/2003)sa isi ia masuri de securitate , de cativa ani se face asta in baza unei analize de risc, dar probabil majoritatea fac ce au de facut doar din punct de vedere birocratic nu al eficientei. La fel si cu regulamenul de ordine interioara.
-
1 punct@ Gabriel sunt întru totul de acord cu tine. As adăuga grup sanitar modern, baie separată pentru copii cu dușuri special amenajate. Un restaurant și un bar plus alimentara cu strictul necesar. @ Cosmin eu într-o parcelă de 80 mp nu ma duc, trebuie sa aibă minim 100 altfel nu întru, iar dacă nu au ma duc la altul.
-
1 punctSi cum doua poze fac cat 2.000 de cuvinte, iata care era situatia la ora 9:30 in dimineata zilei de 16 iulie (atunci m-am trezit si am pus panoul la treaba ):
-
1 punctUn tufis ceva mai mare, gen boschet Mi.au ramas stickerele de la primul camper avut in Irlanda, le-am pus sa dea putina culoare la alb
-
1 punctAtentie maine cei din zona : CNAIR Facebook: "Circulația rutieră se închide pentru 24 de ore pe Autostrada A1, între Nodul Rutier Cunța și Nodul Rutier Sebeș Vest (Vintișoara)." "Închiderea circulației rutiere este necesară pentru lucrări de construcție ale Autostrăzii A10 la conexiunea cu A1,"
-
1 punct
-
1 punct
-
1 punct@Irina Ursache- încă nu. Doar vreau să testez, prin închiriere. Anul acesta, fiind anul lui COVIDEL, a trebuit să regândim puțin strategia și modul de a face concediul. Și cel puțin în plan, toate se potrivesc. Aurora boreală, pe care vrem de ceva vreme să o vedem, 4 țări pe care nu le-am văzut și curiozitatea unei aventuri cu autorulota, s-au mulat perfect. Dacă ne iese, dacă ne place, abia atunci luăm în calcul ceva. Ne tentează, achiziționarea unei mașini gen sprinter și .... transformarea ei în ceva similar camperului.
-
1 punctEu sunt adeptul convins al principiului KISS asa ca am cautat si gasit oferta in RO, si asa este suficient de complicata si de durata o transcriere mai ales in SV unde se fac programari peste cel putin o luna, o luna si jumatate doar la inmatriculari, ce sa mai zic de RAR. Azi chiar am reusit, am numere!
-
1 punct
-
1 punctM-am mai documentat, momentan fara test Covid, traseul spre Germania ar fi Ungaria, Slovacia, Cehia. La austrieci, chiar daca esti doar pentru tranzit, trebuie sa ai test Covid.
-
1 punctMultumim @Ursu Florin pentru prezentare sí pentru poze Multe iesiri reusite si drumuri bune va dorim in continuare
-
Cauta in forum
-
Subiecte de discuţii
-
-
-

