Clasament
Continut
Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 29.06.2020 în toate secţiunile
-
5 puncteși o săptămână frumoasă! După 4 nopți și 4 zile frumoase la Letca Nouă alături de prieteni dragi, ziua de azi e dedicată recuperării
-
4 puncte
-
3 puncte
-
2 puncte
-
2 puncte
-
2 puncteSalut, @Bontas Mugur! Eu am bateria de acumulatori tot de la Victron si este de 90 Ah. Am mai scris pe forum despre instalatia pe care am facut-o la rulota. Nu pot accesa fisierul si neavand informatiile despre ce vi s-a propus, va pot spune doar ca ceea ce am realizat la mine este arhisuficient - daca luati de model sistemul meu. Toti consumatorii sunt la 12 V si nu am nevoie de invertor (risipa din punctul meu de vedere). Cand am spus toti consumatorii m-am referit la luminile LED, pompele, alimentatorul de laptop, incarcatoarele de telefoane, foehn si placa de intins parul consoartei, lada frigorifica in sistem peltier, stabilizator 12 V pentru chestiile mai sensibile precum televizor, player multimedia, HDD extern si sistem audio 2.1. Acesta din urma este alimentat de la USB si consuma mai putin decat un player auto, la o calitate mai mult decat satisfacatoare si la un nivel sonor suficient pentru a nu-i deranja pe cei din jur. De asemenea, tot alimentat de la USB este si un receiver mic bluetooth prin care pun muzica de oriunde m-as afla in zona de campare. Referitor la regulator, desi am mai scris pe forum, este suficient de puternic sa incarce in mai putin de 3 ore atunci cand consum maxim 30 A din bateria de acumulatori. N-am reusit s-o descarc mai mult peste noapte sa vad daca atinge 15 A curent de incarcare. Mai sus este un exemplu cu circa 9 A incarcare, insa nici bateria de acumulatori n-am golit-o prea mult cu o seara inainte ca sa fie nevoie de mai mult. Eu zic ca este foarte important sa va calculati dinainte cat veti consuma la un moment dat, pentru a calibra sistemul energetic astfel incat sa aveti rezerve de putere pe fiecare ramura: regulator, panou si baterie de acumulatori. Astfel nu veti solicita la maxim nici o componenta a sistemului. De asemenea, va sfatuiesc sa tineti cont ca in practica nu veti avea niciodata toti consumatorii porniti in acelasi timp. Spor!
-
2 puncte
-
2 puncteMMTA = masa maxima totala autorizata. Indiferent ca este pe o axa sau doua. Masina + rulota (luand in calcul masele maxime ale fiecareia) nu trebuie sa depaseasca 3.500 Kg pentru categoria B. Depaseste, dar nu sare de 4.250 Kg = categoria B96 (asa zisul B extins). Daca sare si de aceasta valoare, atunci e cazul de categoria BE. Dar, daca pe talonul masinii scrie ca masa maxima totala a ansamblului (adica a masinii+rulota/remorca) nu trebuie sa depaseasca o anumita valoare (de ex. 3.100 Kg), atunci rulota/remorca va trebui sa aiba: 3.100 Kg minus [MMTA auto] = x Kg. De ex. daca masina cantareste 2.450 Kg, indiferent de ce categorie de permis ai, o sa tragi ceva care cantareste maxim... 750 Kg! Adica 3.100 Kg - 2.350 Kg = 750 Kg.
-
2 puncteDaca ai placere si inclinatie catre tehnica, lucrurile se deprind repede, sunt cateva lucruri simple care se lamuresc rapid. Asa cum ti-am scris mai pe fuga intr-un post anterior, instalatia electrica de fabrica contine aparate care functioneaza pe 220 volti alternativ si pe 12 volti continuu. Luminile si alte cateva chestii sunt doar pe 12 volti, de aceea aceasta cutie albastra face trecerea de la 220 alternativ la 12 continuu. Din punctul meu de vedere, invertorul este inutil, altii insa il considera un must have. Iti spun cum am abordat eu partea electrica pe un Weinsberg cumparat nou in 2018, care consider ca in momentul de fata este complet echipat pentru orice situatie. Fata de instalatia de fabrica am adaugat urmatoarele obiecte (o parte le ai deja): - baterie Optima, o ai deja. - mover legat la aceasta baterie - il ai deja - bateria se leaga la cutia alba din stanga cutiei albastre de la tine, pe terminalele marcate, cu fire suficient de groase. In felul acesta vei avea lumini, centrala termica, eventual si frigider atunci cand nu esti conectat la 220 volti extern - adica ceea ce te-a deranjat la livrare. - instalatie solara de 110 W, niciodata n-am ramas in pana de curent, al carei creier se leaga direct la baterie. Am cumparat de la firma Buttner Electronik https://www.buettner-elektronik.de/produkte/solar-komplettanlagen-fuer-wohnmobile-und-wohnwagen/produkt/show/black-line.html - am tras o priza de 12 volti cu mufa ca la masina, pentru a alimenta diverse obiecte in offcamping: telefon mobil etc - am cumparat un generator insonorizat Ford 2200 W cu care aduc curent alternativ 220 V in offcamping, ca sa am aer conditionat si apa calda. M-am intors acum de la Magureni, 3 zile in offcamping, a mers ceva generatorul, ca sa stam la racoare. Cu alte cuvinte nu vad rostul unui invertor, care are la randul lui pierderi de randament si diverse tipuri de sinusoidale, care nu plac anumitor aparate. Daca vrei sa iti mai explic cate ceva, poti da o fuga la Mogosoaia si iti fac o teorie de 30 de minute ca sa nu mai ai nelamuriri pe viitor si sa iti clarifici ce doresti. Sau daca vrei sa ai totul la cheie, mergi la cineva care sa iti faca tot ce doresti, contra cost. De exemplu, e o firma Corda Campers in Pantelimon. Oricum insa e bine sa stii principiile de functionare.
-
2 puncte@Lucian Prodan Ioi am crezuit ca nu vad bine,de ce ai vrea tu sa vi in Arad la tiganii din Pecica sa iti cumperi ce?? despre ce rulota vb la aia?? i stiu ff bine sunt din Arad si crede-ma am umblat mult si bine in tot judetul Arad ca sunt o gramada care se ocupa cu-caratul ,,,gunoaielor,,,ca rulote nu se pot numi,de afara,in anunt scrie ca are aia,aia,si mai are si aia,si cand ajungi la fata locului incep cu ,,dumele ,,de genul pai aia s-a stricat acum si ca aia e asa,crede-ma i stiu si si ei ma stiu [pe mine ,plus ca nu primesti nici un fel de act pe acea rulota decat o hartie facuta la un notar cum ca tu declari ca tu ai luat rulota de la nea ala din Anglia sau de unde au cumparat,,furat,,,rulota,au fost cazuri in care cineva a cumparat rulota si cand a mers cu ea la RAR era data furata de afara,iar tiganul a zis cu tupeu ca ce apare numele lui undeva in careva hartie?? s-a scos omul a ramas fara rulota si a trebuit sa dea expliocatii ca aparea doar numele lui si a celui din Anglia,am vazut foarte multe si crede-ma nu a fost nici una in care sa nu puta a mucegai a infiltratii,pun o gramada de mirositoare,pun ventilatoare in ele,lasa geamurile deschise sa nu mai puta,pot sa mai scriu multe dar sunt satul numai cand aud de ei,apropo eu am cumparat o rulota tocmai din Cluj si pot sa iti spun cu mana pe inima nu imi pare rau de nici un ban ,cat am dat pe ea,nu am nici macar o problema cu acea rulota,acum tu hotarasti ce si cum vrei,dar eu nu as lua de la aia nici macar sa o pun in camp sa doarma canii,este doar parerea mea. Daca am deranjat pe cineva cu postarea mea imi cer scuze,eu sunt o fire mai vulcanica si urasc tzeparii,iar dat fiind faptul ca noi aici suntem o comunitate care ne ajutam unii pe altii,eu sunt genul care nu prea menajez cand vine vorba de corectitudine
-
2 puncteEu am avut Beyerland, Dethleffs și acum am un Chateau Lunar din 2005 ( rulota de Anglia ) Pot sa spun că nu sunt diferente de calitate între cele europene sau englezoaice. Diferente sunt în funcție de marca, nu poți compara un Beyerland cu un Fendt sau nu pot compara Chateau cu Dethleffs. Diferențele de calitate sunt legate strict de marca ( că și cum ai compara Mercedes cu Opel ) Se găsesc rulote bune și de pe Anglia, asta cu clima este doar o poveste și în Olanda exista multă umezeală. -Legat de mover, pot sa îți zic că eu nu am simțit niciodată lipsa lui dar nici nu mă deranja dacă îl aveam. -legat de sistem de racire, nu trebuie neapărat special pentru rulota. In Dethleffs am montat un AC portabil in dulapul de haine, in Grecia la 40 grade afara în rulota făceam lejer 24-25 grade. - in CIV-ul mașinii scrie cât poți tracta cu dispozitiv de frânare, important e sa nu depășești acea valoarea ( eu îți recomand să fie chiar mai ușoară decât scrie acolo ), iar MMA rulota + MMA mașina sa nu depășească 3500kg. Daca depasesti masele, da e bai mare ( dosar penal ), in afara de asta nu ești în siguranță. - nu am auzit lucruri bune despre vânzătorii de rulote din Arad,Pecica. Poate sunt și vânzători serioși dar nici de ei nu am auzit. Daca pot sa te mai ajut cu ceva info mă poți suna oricând.
-
1 punctSalutare! - Sunt Emanuel (pe scurt: Emi), sunt din Sibiu, am 30 ani, casatorit, am 2 copii nazdravani si vreau sa fiu rulotist. (- Buna Emi... ) -Continuam: lucrez in IT, imi plac calatoriile pe roti... dormitul in cort si vreau sa experimentez si dormitul in rulota. Am dat de forumul acesta cautand o rulota pentru familie, impreuna cu parintii mei. Asadar, ma bucur sa va cunosc si abia astept sa citesc enciclopedia rulotelor. Yeeee!
-
1 punctSingurul lac artificial pentru scufundări din România. Loc. Dalnic nr.503 Jud.Covasna Tel. 0755.011.497 GPS - 45.91512, 25.9865 Camping-ul Mylake se afla la Dalnic, la 45 km de Brașov spre Tărgu Secuiesc. Anul acesta (2020) Mylake și-a propus să-și deschida porțile și pentru rulotiști. Camping-ul poate fi gasit si in aplicatia de mobil RoCamping Welcome to My Lake.mp4
-
1 punctAvand in vedere ca sunt destul de multi care vor merge in Grecia in zilele/saptamanile urmatoare, de la 1 Iulie Grecia vine cu noi masuri pentru cei care intra in tara... Am tradus mai jos (cu Google translate) ceea ce spune documentul oficial care il gasiti aici: https://travel.gov.gr/#/ Bine ați venit în Grecia! Începând cu 1 iulie 2020, guvernul elen a stabilit modul în care țara îi va întâmpina pe călători, va efectua screeningul de diagnostic necesar și îi va menține pe toți în siguranță pe tot parcursul sezonului. Formularul de localizare a pasagerilor (PLF) este un element cheie în planificare. Toți călătorii sunt obligați să completeze PLF cu cel puțin 48 de ore înainte de a intra în țară, furnizând informații detaliate despre punctul de plecare, durata sejururilor anterioare în alte țări și adresa șederii dvs. în Grecia. Protocol pentru sosirea la frontierele terestre Sosirea persoanelor la punctul de control. Toate persoanele care intră în țară trebuie să depună un formular de localizare a pasagerilor (PLF) completat la sosirea lor. Pașaportul și controlul vamal sunt efectuate și codul QR unic de răspuns rapid (QR) al fiecărei persoane primite este verificat pe ecranul telefonului mobil sau pe formularul tipărit cu codul QR. În funcție de codul acestora, persoanele care intră sunt direcționate de către personalul de securitate, fie către zona de screening sau au voie să își continue călătoria până la destinația finală din țară, primind instrucțiuni de la personalul de frontieră, cu privire la, în special, la acțiunile necesare în cazul în care apar simptome. de infecții respiratorii, caz în care trebuie să contacteze imediat Centrul de operații al Organizației Naționale de Sănătate Publică (EODY). Dacă persoanele care sosesc intenționează să aibă multiple opriri în Grecia, trebuie să declare acest lucru și să raporteze destinația inițială și itinerariul lor de călătorie pentru următoarele 7 zile. Unitățile mobile de sănătate EODY (KOMY) vor funcționa continuu la punctele de control la frontiera terestră. Până când rezultatele screeningului devin disponibile, persoanele care sosesc care sunt testate pentru noul coronavirus SARS-CoV-2 sunt obligate să se autoizoleze la adresa destinației finale, așa cum este declarată pe formularul de localizare al pasagerilor (PLF). Datele lor sunt introduse în sistemul de informații EODY, care este conectat la registrul COVID pentru a facilita urmărirea contactelor în cazul în care cineva se dovedește pozitiv. După finalizarea proiecției, aceștia intră în țară, primind instrucțiuni cu privire la auto-izolare până la anunțarea rezultatelor screeningului lor. Toți pasagerii trebuie să respecte toate măsurile de igienă preventivă necesare (utilizarea măștilor și distanțarea fizică / socială).
-
1 punctAutorulota ce o detin e un Freetec XS 584G pe sasiu Ford 2.2 din 2011. 4 locuri in centuri 5 locuri de dormit echipata cu frigider aragaz si WC dometic portbagaj destul de generos, posibilitate de montare sus pe barele originale, scaune fata rabatabile, ... Ce imi lipseste inca sunt panourile solare. La capitolul consum pe la 10 la suta drum intins, offroad creste dar nu mult ci pe la 12. Eu sunt adeptul offcamp si merg des la munte. Drumuri cu soare! Dan C
-
1 punctEu ar fi trebuit sa plec pe 4 iulie. Am renuntat. In vama va fi nebunie !!! Se va sta in asteptare multe, multe ore. Daca prinzi 2-3 autocare va fi groaznic pana completeaza fiecare turist formularul. E in limba engleza si e destul de laborios. Trebuie sa declari unde stai, cat stai si pe unde te plimbi. Teoretic, formularul trebuie completat online cu 48 de ore inainte de a trece granita. Primesti un cod de bare pe care il listezi sau il tii pe telefon. Pe baza acelui cod de bare vei fi luat in evidenta de autoritatile elene si tot pe baza lui poti fi fericitul castigator al unui test COVID pe banii grecilor. Daca ai "norocul" sa fii tras la sorti pentru testare esti obligat sa te autoizolezi in hotelul in care vei sta 1-2 zile pana vine rezultatul. Se vor utiliza teste rapide care au o marja de eroare pana la 70 %. Daca esti pozitiv, te vei bucura de un concediu de 14 zile pe banii guvernului grec. In spital vei face un nou test PC-R. S-ar putea sa fie negativ, dar tot vei mai sta 2-3 zile pana vine rezultatul. Asta daca isi aduce cineva aminte de tine si te externeaza. Dupa o poveste de asta, mai are cineva chef de concediu ? Cu cea mai mare parere de rau eu am renuntat la Grecia. Cel putin deocamdata.... PS Pe greci i-a inspaimantat faptul ca desi de la inceputul pandemiei in Halkidiki nu au avut nici un caz, de saptamana trecuta au aparut 4 doar pe Sithonia. Romania e tara "rosie" pentru autoritatile elene ... cam cum era Italia si Spania pana nu demult pentru noi.
-
1 punct@Raul G, frumoasa priveliste! La fel si celelalte! Toate cele bune si relaxare placuta!
-
1 punctA, aha, e bine ca ai descoperit cauza! Va doresc drum bun si minivacanta placuta!
-
1 punct@NRLaurentiu cutiuta cu relee ( e vorba de cea din fabrica sau producatori AM seriosi) e o uzina intreaga plina de switch-uri cu semiconductori (de ex. optocuploare), un microprocesor si, odata conectata la BCM, comunica exact cu sistemul CAN-BUS (Control Area Network) prin diferite protocoale de comunicare. Asa este posibila si codarea modulului iar calculatorul masinii va sti sa deconecteze senzorii de parcare, lumina de ceata si marsarier, si asa cum ai mentionat, sa ajusteze harta de injectie, ESP etc etc atunci cand remorca este cuplata. Cat despre alimentarea rulotei, relee sau nu, prin ce pini si de la ce terminale ale masinii e o alta discutie (poate ca ar merita un topic dedicat care sa cuprinda si electrica masinii si a rulotei) pe care as purta-o cu placere daca vreodata ne vom intalni prin peregrinarile noastre.
-
1 punct
-
1 punctSalutare, Eu am un Mitsubishi Outlander 2.2 si aceeasi problema am avut si eu cu luminile, respectiv se aprindeau instant cand cuplam rulota si farurile stateau aprinse tot timpul. Aceasta problema a disparut dupa ce am schimbat bateria masinii, am aprindere automata a farurilor in functie de luminozitate si luminile de la rulota se aprind doar atunci cand se aprind farurile. Sa nu fie o problema cu bateria. Bafta.
-
1 punctAm vrut sa zic de data trecuta, de cand l-a postat prima oara @Florin Males, raspunsul primit de la politie, desi corect, e formulat alambicat cum numai ei stiu s-o faca! Vezi si morala din bancul cu masa, becul si numarul de militieni necesari pentru insurubare! Si asta e un raspuns formulat de unul care (teoretic) are studii superioare in domeniul comunicarii... Trist!
-
1 punctSalut, @Ene Bogdan! Nu te gandi ca acea cutiuta este ceva fenomenal! Este o cutiuta cu relee. Ea preia semnalul de la stopuri si actioneaza niste relee care trimit 12 V catre semnalizarile de la remorca/rulota. Acesta este primul fir legat la plusul bateriei de acumulatori. Celelalte doua sunt pentru plus permanent la rulota si pentru plus prin contact. Cel de-al doilea este actionat tot de un releu din cutiuta care la randul sau este comandat de 12 V pe linia de accesorii a autoturismului. Unele autoturisme au fost gandite din fabrica sa aiba carlig de remorcare (oare de ce nu s-au gandit toti?!) si au prevazut o mufa speciala langa BCM (Body Control Module) sau cablate chiar pana in spate pentru aceste cutiute "speciale". Aceasta mufa inlocuieste practic "tigania" cu mufe intercalate la stopuri pentru preluarea semnalului. Eu asa consider - o tiganie... Referitor la problema lui @ANDREI DRAGOS, ar mai fi o cauza, desi tot nu vad legatura cu comanda luminilor de zi: unele instalatii de la rulote nu mai au separat semnal pentru pozitii stanga fata de cele din dreapta si au unite plusurile. Fie ca asa se facea pe vremuri, fie ca asa a vazut un "artist" la un moment dat! Stiu ca probabilitatea ca 3 rulote sa aiba aceeasi problema, este mica, dar nu este exclusa! Deci, Andrei, verifica la stecherul rulotei sa ai separat pozitiile de pe stanga de cele de pe dreapta. Gasesti destule scheme cu functiile pinilor, chiar si pe forum. Spor si asteptam sa ne spui ca ai rezolvat, Andrei! PS: masinile care au acea mufa de care vorbeam, "simt" cand legi o remorca, iar calculatorul masinii ajusteaza harta de injectie si, dupa cum spunea cineva pe un alt subiect de discutie, modifica si comportamentul ESP-ului. Acele masinute iti afiseaza chiar si in bord un carlig cand tragi ceva dupa tine! @A. Daniel, cutiuta cu relee e o chestie simpla, nu comunica (de regula) cu BCM-ul masinii ca sa influenteze in vreun fel CAN-BUS-ul.
-
1 punctSalut , Sint un detinator de Toyota Hilux , fabricatie 2015 , si am montat in 2018 instalatie cu 13 pini . Initial am avut cu 7 pini , comandata de noua dar rulota pe care am luat-o are 13 pini si deci a tebuit sa schimb toata instalatia . Cea de 7 pini este legata de la triplele din spate pe cind cea de 13 este mult mai complexa , Are 3 fire direct pe borna plus a bateriei iar celelalte se leaga la tabloul de sigurante . Cred ca sint conexiuni care au legatura cu CAN BUS - ul masini si de aici pot aparea surprizele . In momentul cuplarii unei rulote , este posibil sa ajunga o informatie eronata la calculator de unde rezulta aceasta anomalie . Tu trebuie sa mergi cu rulota cuplata si sa gasesti problema , care poate fi desigur de la montajul instalatiei cu 13 pini . Instalatia vine cu o schema de montaj bine stabilita , pe care electricianul trebuie sa o respecte ca sa poti beneficia de garantie in continuare . Sigur ca ei nu au putut gasi problema deoarece , fara rulota , problema nu exista . Mergi inapoi la Toyota , cu rulota ta , nu cu alta si cere o noua verificare a instalatiei electrice cu rulota cuplata . Toyota nu este o masina cu calculatoare foarte sofisticate , cu tot felul de senzori si softuri avansate . Ea este facuta mai pe varianta spartana , fara prea multa inteligenta artificiala dar care merge la fel si pe autostrada , pe cimp , pe nisip sau pe noroi . Deci , parerea mea este sa mergi cu rulota inapoi la electrician si problema se poate rezolva , daca nu , incearca la alt dealer , in alt oras , deoarece daca vei incerca tu sau pe la diversi meseriasi , vei pierde garantia masini . Cu respect Bogdan
-
1 punctInseamna ca e grav A scris extrem de clar NRLaurentiu si Mihai Arad ti-a dat si schema electrica. Atunci cand esti conectat la 220V, cutia albastra iti transforma aceasta tensiune in 12 V pentru aparatele ce functioneaza pe aceasta tensiune, iti lasa tensiunea de 220 V sa treaca spre prizele de curent alternativ prin sigurante, este locul in care se strang conexiunile de la baterii si solar. Deci este inima sistemului electric. Daca nu ai inclinatii si pricepere tehnica, treaba asta cu rulota poate deveni un chin... Fara sa vreau sa te supar, dupa intrebarile de pina acum, treaba nu suna prea bine.
-
1 punctMultumim @Marian Popa . Campingul este destu de aproape de mine insa acuma aud prima data despre ea. Urmeaza sa fac o vizita cat de curand
-
1 punctSalut, @Bob Simona Liliana si @Vasile Oae! Primul lucru pe care ar trebui sa-l faceti este proiectarea. Nu ma refer la schema electrica, ci la ceea ce vreti vs. ceea ce puteti investi si abia apoi sa treceti la realizarea propriu-zisa a instalatiei. In functie de ceea ce alegeti sa puneti (calitate vs. cantitate) este bine sa aveti idee si de consumul generat de aparatele pe care le folositi. De aceea eu sunt de parere ca este bine ca aproape toti consumatorii sa fie legati la iesirea regulatorului (daca exista) pentru a avea o idee despre consum. Exista alternativa, insa este mai scump de realizat. La o chinezarie de tip PWM care are de regula trecuta valoarea de 10 A la iesire, este bine sa aveti legati consumatori cu maxim 8 A insumati (cu toate ca in practica nu o sa-i aveti pe toti porniti in acelasi timp). Consumatorii energofagi, precum fohen, placa de intins parul, compresor aer, fierbator apa (!) etc. vor avea priza de 12 V dedicata si de putere (minim 15 A, in practica o sa gasiti de maxim 20 A, mai mult eu nu am vazut in oferte) legata direct la bateria de acumulatori printr-o siguranta de 25 A, pe traseul cel mai scurt. Tot direct printr-o siguranta adecvata va fi si inverter-ul (eu sunt contra prezentei acestuia). De asemenea, este bine ca toata instalatia generatoare de curent sa fie grupata intr-un singur loc - se evita traseele de cabluri lungi. Referitor la situatia descrisa de @Vasile Oae, iesirea regulatorului este prevazuta cu o siguranta, deci nu se va arde regulatorul, ci siguranta. Daca regulatorul crapa, are drept cauza calitatea acestuia sau realizarea defectuoasa a instalatiei electrice. In rest, va recomand sa mai cititi pe aceasta arie si veti descoperi raspunsuri si sfaturi utile.
-
1 punctNu este inverter... Este practic sistemul electric al rulotei care contine sigurantele, sistemele de automatizare si transformatorul (de la 220 V/3,2 A la 12,5 V/32 A) cu un randament de circa 55 %.
-
1 punctSa luati si o bona! Sa va traiasca! Generatorul poate sa duca sau nu aerul conditionat, in functie de putere. Dar... face zgomot. Daca gasiti umbra (nu cunosc zona) este mult mai bine, bineinteles cu toate geamurile deschise. In rest va recomand sa cititi cat mai mult despre subiectul curent electric (si nu numai) pe acest forum.
-
1 punctImpresii de peste weekend. Cum am spus, s-a animat bine in weekend. A fost party atat vineri seara cat si sambata seara. Nu ne-a deranjat, noi fiind campati destul de departe de zona respectiva, asa ca am dormit bustean. De asemenea si plaja a fost mai aglomerata, dar fara sa iti faci probleme ca nu gasesti loc; e suficient de generoasa. Magazinul alimentar este de fapt un minimarket, dar foarte bine aprovizionat. Daca vrei sa stai 3 luni aici, magazinul din camping iti pune la dispozitie tot ce ai nevoie. Usor dezamagit de taverna. Nu au un sortiment prea mare de preparate, iar mancarea a fost buna, dar fara sa te dea pe spate. Pretul platit pe o masa a fost in schimb cam maricel, sau cel putin asta a fost impresia mea. Ne-a costat 50 euro 3 portii de mancare, doua beri si o sticla de apa. Daca mancarea ar fi fost extraordinara, probabil ca nu as fi comentat nimic, dar altfel... Spre exemplu, ieri am fost sa mancam in Sarti. Ne-a costat tot vreo 50 euro dar mancarea a fost intr-adevar deosebita, 4 portii de mancare, doua frappe-uri facute cum trebuie (cu inghetata), un fresh si un nectar pt copii, o sticla de apa, iar la final am primit din partea casei nu unul, ci doua deserturi. Chiar si ospatarul ce ne-a servit a fost deosebit. Si ca veni vorba de Sarti, ei bine, aici e pustiu. Chiar daca plajele sunt deschise, tavernele asemenea, magazinele in marea lor majoritate sunt deschise, lipsesc turistii. Ma simteam ca in extrasezon. Extrem de putini turisti.
-
1 punct
-
1 punct
-
1 punct
-
1 punctAstazi m-am ocupat de reparatie, pana acum se prezinta foarte bine, dar am sa revin aici dupa o saptamana si o iesire ca sa va spun cum a rezistat zona reparata. Pana atunci, iata cum am procedat. 1. Am dat geamul jos, exact cu mi-a fost sugerat mai sus. 2. Am dat cele doua gaurele pentru stoparea extinderii crapaturii, pe ambele foi de geam. 3. Am degresat si curatat bine pe o latime de 2-3 cm stanga-dreapta de crapatura. 4. Am zgariat cu sminghel fin toata suprafata pe care o rezervasem pentru aplicarea solutiei de lipit. 5. Am sters din nou foarte bine cu alcool izopropilic. 6. Am preparat lipiciul din imagine conform indicatiilor de pe cutie. 7. Am inceput intai cu fata de interior a ferestrei. Am aplicat lipici in gaurile date anterior si pe zona crapata, avand grija sa o indepartez un pic pentru ca lipiciul sa patrunda si intre foi. Am aplicat banda adeziva din fibra de sticla, din imagine, presand pentru uniformizare. 8. Am aplicat adeziv pe toata suprafata benzii din fibra de sticla. 9. Am repetat operatiile pentru fata exterioara a ferestrei. 10. Am lasat la uscat, fara sa o misc, 12 ore. Cum spuneam, pana acum arata bine, revin aici sa va spun si cum rezista. Va multumesc tuturor si in special lui @NRLaurentiu si @Popescu Ionut
-
1 punctSalutare. Daca cauti un loc mai retras, dupa ce se termina pasunea ( fara sa treci podul) la vreo 20 de metri se face un drum forestier la stanga. Vei ajunge intr-o poiana cu destula umbra pe malul apei, si poti intoarce lejer.
-
1 punctSalut! Cum treci podul din fata pensiunii de langa pestera, pe dreapta sunt locuri frumoase si linistite pentru campat, avantajos fiind si covorul de iarba! Atentie la bagaje. Eu am plecat intr-o drumetie si cand m-am intors am gasit bidonul de apa dat jos de pe scaunul pe care statea si scaunul disparut!
-
1 punct
-
1 punct
-
1 punct
-
1 punct
-
1 punct
-
1 punctSalut, se poate campa off chiar in fata pensiunii de langa pestera, pe iarba, pe amble parti ale raului, o sa vezi ca sunt multe rulote acolo. Si eu am foat acolo anul trecut tot pentru catarat. Domnul de la white wolf care inchiriaza echipamentul de via ferrata este foarte de treaba. Ajung si eu in zona in iulie. Te salut.
-
1 punct
-
1 punct@Radu CatalinCatalin polemica asta nu se va încheia niciodată. In fiecare zi văd postări de genul pe grupurile de pe Facebook.
-
1 punctBravo ! Ai si scos -o la mare ! Ce ai pus pe pereti si pe tavan ? Parcă ai vândut heaterul ,sau ai luat 2 ? Ce e chestia de inox de după heater ,un boiler ? Trimis de pe al meu SM-A320FL folosind Tapatalk
-
1 punct
-
1 punct
-
1 punctSalut, @Lucian Pop, Iti recomand Dekaseal 8936. Eu am luat gri, ambalat sub forma de "salam" de 600 ml de la Obelink si l-am pus intr-un pistol pentru silicon de la Lidl (300 ml). Acest mastic este folosit de unii producatori de rulote (ai sa gasesti clipuri video in care ei folosesc pe linia de asamblare acest produs). Cel original folosit la rulota mea (sper ca tot Dekaseal), avea cam aceeasi consistenta cu cel nou (dupa ce-l framantam un pic devenea maleabil si extrem de lipicios). Asa ca daca isi pastreaza proprietatile dupa 21 de ani, eu consider ca este bun. La Exis are doar varianta de culoare negru, la tub de 310 ml. Spor la reparat!
-
Cauta in forum
-
Subiecte de discuţii
-
-
-

