Clasament
Continut
Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 08.04.2020 în toate secţiunile
-
8 puncteSeara bună prieteni! Așa cum vă spuneam, îmi propusesem încă de astă-toamnă un plan de bătaie în sensul să rezolv câteva lucruri in această primăvară până la 1 mai, apoi pauză, relaxare, piscină, bere rece și doar lucrări de intreținere până la 1 septembrie când mă voi apuca de altele... Prima lucrare care necesită mai multă muncă, dar și un buget consistent pentru materiale s-a dorit a fi realizarea unei bucătării de vară, cumva în sistem terasă, care să includă un grătar, aragaz, o chiuvetă și blat de bucătărie, mașina de spălat si bineințeles un loc de a bea o țuică în timp ce ard lemnele... Pentru cei care n-au fost pe la mine, eu am două rulote. Una staționară, un Burstner Club fabricatie 1991 care a fost prima mea rulută in 2008 și un Hobby 450 DeLuxe din 1999 achizitionată in 2015, cu care am ieșit și ies in concedii sau ori de căte ori am ocazia. Am hotărât să construiesc bucătăria de vară odată cu modificarea acoperișului rulotei vechi, in sensul că a fost prost făcut de la inceput pentru că nu a avut o înclinatie rezonabilă pentru scurgerea apei de ploaie sau cea rezultată din topirea zăpezii. Am facut și eu ce-am putut la vremea respectivă, constrâns fiind de timpul liber extrem de limitat dar și de lipsa de experientă in domeniu construcțiilor. Acum cred că am invățăt din greșeli și ce voi meșteri pe viitor vor fi lucrări de calitate, cu bun gust și pe lungă durată În fine, demontarea panourilor fotovoltaice, relocarea acestora, refacera instalatiei electrice, demolarea acoperișului vechi, prelungirea stâlpilor de susținere, cofrag și o mică fundatie de 15 cm, grinzi și căpriori, un mic pod in care să depozitez una-alta sunt doar căteva secvențe. Dar ced că cel mai bine vă puteți edifica din pozele ce urmează și dacă sunt intrebări vă răspund cu plăcere. In paralel am lucrat și n-am neglijat nici celelalte proiecte pe care mi le propusesem și pe care vi le voi destăinui mai târziu. Voi reveni...
-
4 puncteMultumesc pentru sfaturi @Adam Adrian @Fejer Antal @NRLaurentiu si @Ursu Florin ! Deocamdată o să-l las așa si sper să nu mi se pună pata de el după un pahar de țuică in plus E bine știut faptul că la astfel de gratare va trebui să aprinzi focul treptat, cantitatea de lemne și flacăra vor trebui să crească treptat până se vor incălzi pereții si hota...Altfel, dacă bagi multe lemne la inceput, flacară mare și el fiind rece, ai șanse 100 % să crape... Da, l-am testat weekendul trecut si arde foarte bine. Va trebui doar să adaug o tablă jos, atunci cand fac gratar cu lemne si nu cu cărbuni, pentru că mare parte din jar se pierde prin găurile cenușarului...cu carbuni nu mai ai această problemă și te ajută foarte mult tirajul care e foarte puternic În rest, dacă știi cum să-l folosești e foarte OK
-
4 puncte
-
4 puncte! Si la Braila se anunta o zi frumoasa Azi am in plan revizia motorului de barca,schimbat bujii,schimbat ulei,schimbat racorduri de benzina,filtre si vedem la urma ce iese. Sa aveti o zi buna !
-
4 puncterulotisti si sa aveti o zi de miercuri excelenta, oriunde va aflati! Aveti grija de voi si de cei dragi!
-
4 puncteoameni buni! Azi-noapte m-a lăsat butelia și m-am trezit cu 12 °C in rulotă Se anunță o zi frumoasă azi și tocmai bună de treabă. S-aveți spor!
-
4 puncte
-
4 puncteBuna dimineata colegi si sa aveti pofta lasi nu in ultimul rand spor la mesterit rulota
-
3 puncte
-
3 puncte
-
2 puncteCNAIR predă antreprenorului ampalasamentul în vederea începerii construcției Pasajului de la Mogoșoaia Joi, 9 aprilie 2020, începând cu ora 10:00, la intersecția DN Centura București cu DN 1A, CNAIR va preda amplasamentul către Antreprenorul STRABAG SRL pentru demararea lucrărilor de construcție a pasajului peste DN 1A de la Mogoșoaia. La eveniment vor participa domnul Secretar de Stat, Ionel Scrioșteanu și Directorul General Adjunct al CNAIR, Ovidiu Barbier. Până la începerea efectivă a lucrărilor, Antreprenorul va face organizarea de șantier și se va aproviziona cu materialele necesare execuției acestora. Contractul pentru proiectarea și construcția Pasajului de la Mogoșoaia este în valoare de 32.259.665,70 lei fără TVA. Obiectivul de investiții "Pasaj Mogoșoaia pe Centura București peste DN 1A" este situat pe Centura București, între km 66+540 - km 67+340 include rampa de urcare (km 66+580 – km 66+810) și rampa de coborâre km (66+920 - km 67+150), pasajul superior peste DN 1A, precum și breteaua de acces 7 (km 66+870 - km 67+340) și breteaua de acces 8 (km 66+870 km 67+280). În conformitate cu prevederile contractuale, durata de realizare a acestui contract este de 30 luni, din care 6 luni pentru activitatea de proiectare și 24 luni pentru execuția lucrărilor (de la emiterea ordinului de începere a lucrărilor și de la predarea amplasamentului către antreprenor). Menționăm că Antreprenorul a ofertat o perioadă de garanție a lucrărilor de 10 ani.
-
2 puncteSalut @Adam Adrian ! De azi mă apuc să bat cheresteaua, o las să se usuce câteva zile și apoi învelesc cu șindrilă bituminoasă maro, să fie la fel ca celelalte acoperisuri din curte. N-am bagat material in acele camere si am folosit un adeziv Superflex de la Weber.
-
1 punctLa gratarul asta trebuie sa folosesti o aplicatie ceva sa monitorizezi caloriile ca altfel ...o ia razna cantarul ! PS. Ingenioase chestiile tehnice . M-ai impulsionat sa extind si eu garajul sa fac loc pt rulota. Felicitari!
-
1 punctDaca vrei sa lipești lemn de tabla:moment fix sau așa ceva eu am folosit la camper(da greu îl mai dezlipești.
-
1 punctNu sunt sigur dar cred ca merge cu adeziv pt poliester. Ai grija ca toate portiunile lemnoase sa fie tratate.
-
1 punctE f. Bun, cel de 5kw e numai bun, poate putin prea mare. Nu recomand folosirea lui vara, se incinta tare ... 1000 lei mi se pare pitin cam mult dar, daca il ai pe loc, merita luat
-
1 punctAm un prieten care a încercat încălzirea apei din rezervor cu ceva de genul, dar dura destul de mult pana apa se încălzea și a ales montarea boierului TT2.
-
1 punctMultumesc pentru urări si sfaturi mai astept si alte opinii..poate alti colegi au sau au avut si diesel!
-
1 punctMy 2 cents: Adrian, daca cauti sa elimini gazul de pe camper, eu recomand acest boiler Truma TT2. Este ce am avut pe Sprinter, tot asta voi monta si pe Ducato. Daca vei monta un heater diesel atunci e combinatia perfecta, iarna cand vei folosi caldura vei avea apa calda gratis trecand tubulatura de aer prin el.Apa va fi fierbinte tare Vara, daca ai fotovoltaice si 2 baterii de 100Ah il vei folosi fara probleme. E mic, discret, il poti monta unde iti este bine, nu trebuie sa tai caroseria pentru evacuare fum, teava de gaz, etc
-
1 punct
-
1 punctEra varianta cea mai simpla... Doar rezistenta fixata intr-un lateral al rezervorului si conexiunea electrica. In rest, daca vrei sa fie simpla de tot instalatia, pui doar o siguranta de 20 A langa conexiunea la bateria de acumulatori si un comutator de putere intr-un loc accesibil si... atat! Ai grija doar sa opresti cand e suficient de calda apa si sa nu pornesti daca scade nivelul apei aproape de rezistenta sau cand nu ai productie suficienta de la panoul fotovoltaic.
-
1 punct@Daniel P nu știu cât ai folosit acel grătar, ai grija cum faci focul în el. Mie mi-a crăpat hota care a fost schimbata în garanție, dar procedura e foarte greoaie, în rest e ok grătarul, era bine dacă hota era totuși puțin mai mare, sa iasă în afara grătarului și asa nu mai venea fum în fata deloc.
-
1 punctCand se curata instalatia, se curata tot circuitul, fie ca e pe ramura de apa rece, fie ca e pe cea de apa calda - deci si boilerul. De asemenea, daca este accesibil, se spala si rezervorul de apa cu o carpa. Spor!
-
1 punctIntr-adevar, un horn inalt inseamna si un tiraj mai bun. De asemenea, sa ai grija atunci cand aprinzi lemnele sa nu faci palalaia prea mare - tirajul mare antreneaza si particule incandescente care cine stie unde aterizeaza... Pentru linistea ta, daca sunt prevazute goluri in caramizi, pune si niste fiare de armatura sa nu te trezesti cu cosul ca se varsa peste acoperis la vant/cutremur. Spor la treaba!
-
1 punctSpor la treaba @Daniel P Cred ca dupa ce se va termina cu starea asta epidemica, vei fi foarte aglomerat. Multi te vor vizita, mai ales cei care au si promis. Hornul lasa asa, e mai ok sa fie mai inalt decat unul mai scund.
-
1 punctSalut,@Daniel P .Eu zic să îl lași așa. După ce o sa fie învelit acoperișul nu o sa te mai deranjeze că nu se mai vede. Cu ce o sa învelești? Vezi că la acele cărămizi de horn nu trebuie băgat material în camerele dintre pereți.
-
1 punctEu am avut un Freelander 1 pe benzina 177 cai cu cutie automata din 2002. O masina foarte buna pentru tras rulota. Problema era ca pe spate avea frane pe tamburi si nu erau eficiente ca cele de pa fata. In rest probleme de intretinere ca la orice masina, am fost multumit de ea. Am facut cu rulota de 3 ori TRANSALPINA si o data TRANSFAGARASANU
-
1 punctEh, acum ca ti-ai prezentat utilajul la sectiunea in care trebuia sa spui cateva cuvinte despre tine iti pot da acelasi sfat: cauta pe forum, sunt destule reparatii. Gandeste-te ca nu sta nimeni sa-ti spuna pas cu pas - asta extragi tu din lucrarile respective. In cazul tau, tehnologia este aceeasi cu cea de la rulotele acelor ani. In rest, Burstner-ul face mobila foarte buna - una din primele rulote pe care am vazut-o atunci cand am cautat sa cumpar, a fost un Burstner Club din 1989. Era cam prapadita, insa am ramas impresionat de calitatea mobilei din interior. Aici gasesti un neamt care a tot mesterit la autorulota si rulota si are o gramada de clipuri video utile. Marca e aceeasi Eriba Nova, iar sasiul este de Fiat. Insa, structural, este aceeasi Marie dar cu alta palarie. In aceasta perioada vad ca s-a apucat de reconditionat un motor de Fiat Ducato si-i iese tare fain lucrarea! Spor la documentat!
-
1 punctDacă e compatibil ansamblul, nici nu se pune problema. Mașina să fie OK din punct de vedere tehnic, in rest va trage fără probleme rulota pe care o ai. S-o stăpânesti cu drag, drumuri bune și vacante minunate!
-
1 punct
-
1 punctSalut,@Bogdan Ionut !Eu am avut Freelander 1 pe benzină și am tras rulota de 900 MMA. Mai greu da a mers. Cu diesel cred că nu ai probleme. Mare grija cu cuplajul vâscos de pe cardan,sa functioneze că dacă nu strici diferențialele.(eu am pățit). In rest ea e o mașina buna mai ales pe teren accidentat.
-
1 punctSalut @Bogdan Ionut Felicitari pentru achizitie. Sa ai parte de ea, multe iesiri reusite si drumuri bune sa ai cu noua ansamblu. Un aprieten a avut un freelander cu motor de BMW. Era multumit de masina, mai putin cu incalzirea, trebuie mult timp pana se incalzea iarna. El a luat ca sa traga platformra sa aduca masini de afara. A facut cateva drumuri cu ea insa pana la urma a vandut, sí a luat un sprinter. El era multumit cum sa comportat cu platforma. De pe forum parca @Draghiciu Dumitru a avut un freelander.
-
1 punct
-
1 punctSalutare @Adam Adrian ! Boilerul respectiv il am și eu pe rulotă. Are o rezistența electrică de 300 Wati, capacitate de 5 litri și incălzește apa cam in 20-30 min, depinde căt de fierbinte vrei să fie. E foarte bun dacă ai o sursă externă de 220V...Dacă nu, il poți folosi și pe invertor, dar ca să nu omori foarte tare bateria e bine să- l folosești atunci când e soare și razele cad aproape perpendicular pe panoul solar. Eu am făcut o probă acum câțiva ani in off-camping la Gura Râului, undeva intre orele 13.00-14.00 și a mers excelent pe invertor. Adică să faci un duș, să speli niște veselă cu apă caldă la prânz, când soarele e în formă maximă, e OK...în rest, omori bateria și nu e deloc indicat. Încălzește puțin apa și prin funcționarea truma-ventului, dar foarte puțin. Deasemenea să ai mare grijă inainte de iarnă, să sufli bine cu aer instalația de apă, că altfel rămâne în el și crapă la primul ger. Simpla golire de la robineți nu e suficient. Baftă!
-
1 punct
-
1 punct
-
1 punctSalut , am avut eu Subaru Forestier 2.0 158 cp și 195nm cuplu cu gpl , mașina este foarte buna dar și consumul este pe măsura . Piesele costa destul de mult , de apreciat tracțiunea senzațională . Consum 16 - 17 litri pe gpl cu rulota in spate , 14 benzina , în oraș consuma destul . Sincer sfatul meu pentru ceea ce facem noi , diesel este indicat , cuplu foarte mare începând de la motoare de 1.5 in sus , de la 250 nm până la 400-500 nm la motoare de 2.5 . Tine cont de norma de poluare , in majoritatea orașelor mari și aici și în Europa exista taxe de poluare . Subaru diesel sa îți iei gândul de la el , probleme mari pe vibrochen , se rup până în 200 mii , papa ulei . Benzinarele aspirate au cuplu mic , cele turbo au cuplu mare dar papa benzina , au tehnologie învechită , cele noi sunt destul de scumpe . Gândește-te și la întreținere , când pica ceva tre sa bagi mana adânc în buzunar . Dacă iți plac asiaticele poți merge pe Nissan , Mitsubishi pe europene sânt multe modele , eu unul am renunțat la Subaru pentru Duster model nou... Bafta,
-
Cauta in forum
-
Subiecte de discuţii
-
-
-

