Clasament


Continut

Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 06.04.2020 în toate secţiunile

  1. 4 puncte
    prieteni și o săptămână frumoasă!
  2. 4 puncte
    Un scurt rezumat al zilei de ieri de astazi. Ieri m-am ocupat de usa glisanta. A fost data jos initial pentru a putea monta geamul mai usor si, cu acesta ocazie, am observat ca rolele sunt fff uzate asa ca am comandat altele noi. Au venit rolele si, cum se anunta ploaie dupa-amiaza, am zis ca e cazul sa pun usa la locul ei. Daca tot era demontata, am profitat de ocazie ca sa verific si binenteles ca la partea inferioara prezenta niste rugina. Am frecat cu smirghel si am dat un strat de primer (vopsea alba la culoare nu am ca sunt magazinele inchise) Avand de la Sprinter niste material "4 way stretch carpet" bej, 2x2m, am imbracat usa. Arata altfel acum fata de tabla goala Binenteles ca inainte de capitonare am introdus in goluri izolatie. Pe partea de jos a usii va fi un panou, carpetat si el, prins in capse de plastic. Menirea lui este de a putea accesa mecanismele usii in caz de nevoie. Va fi montat la sfarsit. A urmat lucrarea la plafon, izolarea si montarea lantetilor de sustinere a partii vizibile a plafonului. Am modificat felul de cum am lucrat la Sprinter. Acum voi avea placile montate transversal fixate de 5 sipci de lemn lonfitudinale pentru o mai buna rigiditate. Placa izolatoare am fixat-o cu acele "stick pins", un fel de cuie cu talpa metlica cu dublu adeziv. Se prind ferm de tabla strapungand placa izolatoare. Se asigura cu saibe. Un scurt video: Cam atat in aceasta seara. Maine continui cu izolatia peretilor.
  3. 3 puncte
    Așa cum vă spuneam în urmă cu aproximativ o lună în acest topic, că odată ce mă voi pensiona voi avea timp sa pot continua proiectele la care visam de ceva vreme, ei bine am trecut la fapte. Da, de la 1 Martie m-am mutat cu arme și bagaje la Letca Nouă și trăiesc full time la rulotă Fiecare weekend il petrec cu familia care vine in vizită și nu ies decât dacă am nevoie să cumpăr ceva d-ale gurii, GPL pentru butelii sau materiale de construcții. Spre deosebire de cei mai mulți dintre voi, care asteptati cu nerăbdare ridicarea restricțiilor de circulație ca sa puteți ieși cu rulota și să vă bucurați de venirea primaverii, eu mă consider un mare norocos că am acest "colț de rai" in care imi găsesc liniștea și mă încarc efectiv cu energie. Am deja 5 săptămâni de când locuiesc la rulotă și în loc să mă plictisesc, parcă e din ce in ce mai frumos. Primăvara se instalează incet-încet, natura prinde iar viață și te bucuri să vezi din nou verdele-crud al ierbii, cum înfloresc pomii fructiferi, cum te trezești dimineața în ciripit de păsărele, ce bine merge berea la prânz când arde soarele, etc... În fine, gata cu poezia! Cum nu pot sta degeaba și nici berea nu e bere dacă nu facem puțin efort, am decis să aloc maxim 5-6 ore zilnic, pentru a duce la bun-sfârșit proiectele pe care mi le-am propus și care sper să fie gata cel mai târziu la 1 Mai. Voi reveni asupra fiecăruia cu detalii și poze.
  4. 3 puncte
    rulotisti si sa aveti o zi de luni excelenta, oriunde va aflati! Aveti grija de voi si de cei dragi! PS La noi sunt 12 grade , si un vant rece de la sud est.
  5. 3 puncte
    Buna dimineata.Se anunta o zi frumoasa,la noi 9 grade.Spor la treaba celor care au de lucru pe la rulote si nu numai.Sa fiti sanatosi.
  6. 3 puncte
    Buna dimineataO zi de luni usoara si o saptamana excelenta va doresc tuturor oriunde va aflati.
  7. 2 puncte
    Alineee! Esti tareee! Sunt bucuros, ca am cunoscut un om asa de priceput ca tine! Nota 10+ din partea mea! Asteptam cu interes continuarea proiectului 2.. Si de ce nu 3,4,5,6,7,8..spor!
  8. 2 puncte
  9. 1 punct
    prieteni! Iata ca apare un nou topic de conversie, al doilea la mine, de aceea l-am intitulat si V2. O parte dintre voi au aflat/citit ca Mercedesul l-am vandut aici in Irlanda si cum am prins gustul conversiilor am zis sa-mi fac mana si pe Ducato. Deci pun piatra de temelie a celei de-a doua conversii aici in forum prin a posta primele poze cu utilajul achizitionat. Detaliile tehnice: - Inmatricutat in aprilie 2015, deci are fix 5 ani - km sub 100 mii - model xlwb L4H2 avand zona cargo L/l/h 412/187/193 cm. - motorizare 3.0 cu 160 cp In momentul de fata se afla in Irlanda de Nord (de unde l-am cumparat), urmeaza sa-l aduc in Dublin dupa ce rezolv cu asigurarea. La inspectie nu a prezentat probleme tehnice, pe exterior cateva probleme cosmetice pe care le voi trata cu seriozitate. Primul pas a fost sa comand geamurile, 2 laterale cu deschidere si 2 pe usile din spate. Toate cu tenta fumurie 80% as cum le-am avut la Sprinter.
  10. 1 punct
    Iar acum obisnuitul update de seara cu lucrarile incheiete astazi Nu am avut mult timp azi la dispozitie pentru a lucra la conversie dar in 2-3 ore am montat materialul (4 way stretch carpet) pe zona usilor din spate. Am preferat sa o fac acum cat nu ma impiedica nimic decat sa ajung ca la Sprinter cand a facut la final, greu, printre panouri montate si piese de mobilier. E clar ca a doua conversie iese mai bine evitand tot ce nu a fost facut bine la prima Si cateva poze spre exemplificare: Noutati maine seara
  11. 1 punct
    Sasiul nu se deformeaza decat in caz de accident. El poate cel mult sa flexeze, in functie de cat ridica fiecare cala in parte. Bineinteles flexarea apare si dinamic, in timpul mersului. Pe de alta parte, partea superioara nu este atat de flexibila, iar in cazul in care aceasta flexeaza, sectiunea se modifica din dreptunghi/patrat in paralelogram/romb. Mobila e cel mai putin deformabila si astfel vor apare desprinderi din punctele de fixare ale acesteia de peretii rulotei. Ca sfat general, pe langa calarea expusa mai sus de colegi, in timpul mersului cocoasele trebuie luate drept si nu oblic, atunci cand aveti rulota in spate, si viceversa atunci cand sunteti doar cu masina. Bineinteles la viteza cat mai mica.
  12. 1 punct
    I-am spus strangere pentru ca actionez in sensul strangerii asupra surubului piciorului de calare. De aceea am si pus si ghilimele, dar este vorba despre cuplul la manivela cu care fixez rulota pe cele 4 picioare de calare ale ei. Daca acest cuplu este aproximativ egal la toate, am garantia ca ele preiau greutatea rulotei in mod egal si nu risc deformarea sasiului.
  13. 1 punct
    @Ovidiu-Betty MULTUMIM! Dotati si renovari pana trece nebunia. Ani ar fi vrut sa iesim chiar si in weekend-ul dinaintea impunerii restrictiilor, insa nu aveam nunerele scoase, si am zis ca nu merita sa scot numar rosu pentru asta. La cum se preconizeaza, anul asta sigur iesim pe partea voastra(Sovata si Praid), ca in partile unde suntem obisnuiti, probabil se vor ridica restrictiile mai tarziu. Asteptam inceperea cu bine a sezonului. Deci se preconizeaza ca negresit ne vedem.
  14. 1 punct
    Am intampinat si eu problema respectiva si am folosit un cric hidraulic pentru a readuce dulapul la loc.Apoi am asigurat cu niste holsuruburi scurte dar un pic mai groase.Daca peretele e sanatos nu vor fi probleme. In plus unde s a putut am suplimentat cu niste cornier de duraluminiu lipit cu Sicaflex si apoi am bagat prin el autoforante....Sper sa ti fie de folos...stima...
  15. 1 punct
    Trebuie acordata atentie si calarii rulotei, mai ales la rulotele la care calele sunt prinse direct pe sasiu. Calele trebuie ''stranse'' cat de cat egal si nu exagerat de tare. De cand am avut si eu aceeasi problema cu mobilierul, dupa ce le fixez mai trec inca o data pe la fiecare ca sa ma asigur ca sunt stranse egal. In cazul unor sederi mai lungi (mai ales pe teren moale sau nisip) mai verific strangerea si dupa cateva zile.
  16. 1 punct
    Cauza preponderenta in aparitia unor astfel de dislocari isi are originea in stilul de condus. Mergand in masina tractoare care are o anumita silentiozitate, multi, nu realizeaza ce se intampla de fapt in interiorul rulotei (suspensie mai rigida), mai ales la parasirea asfaltului. Dar chiar si pe carosabil asfaltat, la trecerea cu viteza neadecvata peste calmatoarele de viteza se pot intampla astfel de necazuri.
  17. 1 punct
    Buna ziua,e greu de spus de la ce s-a intamplat minunea ,tavanul se lasă de la zăpadă sau s-a urcat careva pe plafon să dea zapada. De acolo pleaca si desprinderea peretelui, mai e și starea drumurilor de la noi ...Cert e ca trebuie prins peretele cu alte holzsuruburi mai groase dar nu mai lungi că vor ieși prin tabla exterioară ! Pe toată linia verticala unde au fost găurile vechilor șuruburi ar trebui da fie sub placaj o sipca de lemn .Se pot pune chiar mai multe din 20 in 20 cm ,apoi astupate cu un coltar , ceva cere sa mascheze.Eventual apropierea peretelui poate fi facuta si prin împingerea din exterior cu o scândură lată ( sa nu deterioreze tabla ) ptr a strânge suruburile .Dacă e lasata asa ,va scartai si va slăbi structura mai rau .Spor si #stamacasa! Trimis de pe al meu SM-A320FL folosind Tapatalk
  18. 1 punct
    Felicitări Bogdan și să o folosiți sănătoși. Apropo... este exact cum ai spus, identică la interior cu ce am avut noi și din punctul meu de vedere e cea mai bună pentru o rulotă de asemenea gabarit. Vă pupăm și vă dorim să o folosiți sănătoși și fără probleme. Cred că Ani de-abia așteaptă să o scoateți la plimbare.
  19. 1 punct
    Felicitari pentru noua achizitie si numai vacante minunate cu in spate
  20. 1 punct
    Sa va aducă numai bucurii! Drumuri bune!
  21. 1 punct
    @Bogdan C.sa o stapanesti sanatos si sa te bucuri de ea ! Daca ti-a palcut tie ne place si noua ,asa ca drumuri bune sa ai in continuare!
  22. 1 punct
    Multumesc! Spor ma munca in continuare. Foarte bina ca te-ai inscris pe forum. Aici gasesti multe informatii de care ai nevoie. Cand terminam lucrarile, facem o iesire la Oroshaza. Doamne ajuta se se termine odata cu bina, restrictiile si nebunia asta de pandemie. Te salut!
  23. 1 punct
    prieteni! Un scurt rezumat al zilei Spuneam acum ceva postari ca am 2 probleme la caroserie de care trebuie sa am grija. Astazi m-am ocupat de partea de pe stanga, niste rugina pe langa sina pe care culiseaza usa. Cum am dat jos usa glisanta sa-i montez mai usor geamul si ca sa-i schimb rolele am zis ca e momentul sa ma ocup de zona asta. Am dat jos sina glisanta si am descoperit surpriza: Nu am avut mult de munca deoarece asa cum am mai mentionat, tabla este zincata iar rugina doar de suprafata. Am smirgheluit bine, am dat un strat de chit si un strat de vopsea (nu mai mult ca nu e nuanta exacta). La sfarsit am luat la flex sina (care este de inox) cu smirghel de 320/400/800/1200 sa o fac ca noua Dupa ce am montat totul inapoi m-am ocupat de instalatia electrica de 12V si 230V. Am tras cablurile de 2x1.5mm respectiv 3x1.5mm prin copex ignifug. Am tras si 2x6mm de la plafon pana la locul unde va fi controlerul mppt. Legaturi cositorite Diferit fata de ce am facut la Sprinter a fost sa "adun" in acelasi loc toate indicatoarele/instrumentele/comutatorii astfel incat sa fie totul organizat intr-un singur loc. O sa vedeti Cam atat pe seara asta,
  24. 1 punct
    Salutare @Alin Opran Parca avansezi mai repede cu lucrarea asta fata de Sprinter. Se vede ín fiecare detaliu profesionalismul. Succes in continuare.
  25. 1 punct
    Urmatorul pas a fost sa aplic placile de amortizat zgomotele (sound deadening) pe fiecare panou de tabla: Am mai taiat in caroserie Si daca tot eram pe plafon, am aruncat si panourile fotovoltaice. 2x100w monocristalin Pana acum pot spune ca am lucrat la partea de pregatire, de maine voi incepe treaba cu adevarat. Ma apuc de instalati electrica, 12V si 230V dupa care intru la izolatia plafonului si a peretilor O seara linistita
  26. 1 punct
    A venit momentul sa va mai povestesc progresul conversiei din ultimele 3 zile In primul rand am terminat podeaua, este facuta cu lanteti de 34x34mm intr-un caroiaj in care am respectat zona de imbinare a placilor podelei dar si distributia greutatii in zonele cu mai mult/putin trafic. Iata ce a iesit: Modificari fata de cum am procedat la Sprinter: - am schimbat OSB-ul de 18mm cu placaj tare de 12mm. Ar fi trebuit de 15mm - lantetii i-am lipit cu adeziv de tabla podelei nu prinsi in holtzsuruburi prin tabla. sper sa nu mai scartaie - am orientat lantetii transversal pe ranforsarile podelei _/-\_ astfel ca exista sub toata podeaua un strat de 1cm liber. in caz de apa... Deoarece a trebuit sa ma deplasez la Belfast sa ridic geamurile achizitionate (trebuiau trimise pe curier dar s-a decretat si aici lockdown) m-am apucat de treaba sa le montez. 4. 2 pe lateral cu deschidere prin culisare orizontala si 2 fixe pe usile din spate:
  27. 1 punct
    Asa cum am postat mai devreme, am inceput in a achizitiona materialele sa ma apuc de treaba serioasa. Am inceput cu demontarea bulkhead-ului (panoul despartitor) si scoaterea carpetei din cabina deoarece era rupta si murdara. Ramane de vazut daca voi gasi una originala sau voi achizitiona un material din care voi confectiona una noua: Primele materiale achizitionate: - board spuma densa aluminizata, 6 buc de 30mm pentru plafon si podea, 4 bic 50mm pentru pereti - 3 placi placaj 12mm cu una din fete material dur - sipci 34x34 mm pentru caroiajul podelei ... si ce o mai fi Maine voi continua cu partea din spate a podelei (caroiajul) si umplerea golurilor cu placa de spuma. Va urma izolarea cu banda de aluminiu peste care voi veni cu placajul. Noroc de vreme buna, 17 grade in Dublin cu soare. Inca vreo 5 grade si e vara De maine ma astept sa imi soseasca cele comandate in UK, urgenta ar fi cele de montat pe plafon. Acum ma retrag la culcare,
  28. 1 punct
    Am rezolvat cu asigurarea (30 zile pe numar de UK) asa ca duminica am adus vanul acasa. Ieri m-am apucat serios de treaba in a-l pregati pentru conversie asta insemnand scoaterea placajelor de pe laterale si a podelei urmat de un spalat serios cu apa cu presiune. Desi este din 2015 ma asteptam sa gasesc zone cu rugina din cauza ca aceste vanuri sunt folosite la munca, se car diverse cu ele si proprietarii nu au grija de ele. Al meu a fost proprietatea unei companii de manufactura electrice (cabluri, etc) astfel ca nu am avut suprize in ceea ce priveste rugina dar am avut o surpriza placuta constatand faptul ca tabla caroseriei este galvanizata iar putinele zone cu rugina gasite prin colturi este defapt rugina de suprafata. Sunt tare incantat de acest fapt. Ce nu mi-a placut deloc este faptul ca panourile nu au nici un fel de insonorizare, este tabla goala asa ca voi incepe cu a pune "sound deadening", acele foi autoadezive grele care vor atenua zgomotele. Momentan am comandat doar geamurile, 2 pe laterale cu deschidere prin culisare orizontala si 2 fixe pe spate. Pana nu merg cu ea la inspectie pentru verificare in vederea inmatricularii in Irlanda nu pot face nici o modificare dar pot lucra la podea, sa montez trapele si panoul fotovoltaic si montez atenuatoarele de zgomot pe tabla. Cam atat . Sper sa rezolv cu inmatriculatul pana la sfarsitul saptamanii, este doar o formalitate.