Clasament
Continut
Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 05.04.2020 în toate secţiunile
-
3 puncterulotisti si sa aveti o duminica excelenta, oriunde va aflati! Aveti grija de voi si de cei dragi!
-
3 puncte
-
3 puncte
-
3 puncteprieteni! Un scurt rezumat al zilei Spuneam acum ceva postari ca am 2 probleme la caroserie de care trebuie sa am grija. Astazi m-am ocupat de partea de pe stanga, niste rugina pe langa sina pe care culiseaza usa. Cum am dat jos usa glisanta sa-i montez mai usor geamul si ca sa-i schimb rolele am zis ca e momentul sa ma ocup de zona asta. Am dat jos sina glisanta si am descoperit surpriza: Nu am avut mult de munca deoarece asa cum am mai mentionat, tabla este zincata iar rugina doar de suprafata. Am smirgheluit bine, am dat un strat de chit si un strat de vopsea (nu mai mult ca nu e nuanta exacta). La sfarsit am luat la flex sina (care este de inox) cu smirghel de 320/400/800/1200 sa o fac ca noua Dupa ce am montat totul inapoi m-am ocupat de instalatia electrica de 12V si 230V. Am tras cablurile de 2x1.5mm respectiv 3x1.5mm prin copex ignifug. Am tras si 2x6mm de la plafon pana la locul unde va fi controlerul mppt. Legaturi cositorite Diferit fata de ce am facut la Sprinter a fost sa "adun" in acelasi loc toate indicatoarele/instrumentele/comutatorii astfel incat sa fie totul organizat intr-un singur loc. O sa vedeti Cam atat pe seara asta,
-
2 puncteUn scurt rezumat al zilei de ieri de astazi. Ieri m-am ocupat de usa glisanta. A fost data jos initial pentru a putea monta geamul mai usor si, cu acesta ocazie, am observat ca rolele sunt fff uzate asa ca am comandat altele noi. Au venit rolele si, cum se anunta ploaie dupa-amiaza, am zis ca e cazul sa pun usa la locul ei. Daca tot era demontata, am profitat de ocazie ca sa verific si binenteles ca la partea inferioara prezenta niste rugina. Am frecat cu smirghel si am dat un strat de primer (vopsea alba la culoare nu am ca sunt magazinele inchise) Avand de la Sprinter niste material "4 way stretch carpet" bej, 2x2m, am imbracat usa. Arata altfel acum fata de tabla goala Binenteles ca inainte de capitonare am introdus in goluri izolatie. Pe partea de jos a usii va fi un panou, carpetat si el, prins in capse de plastic. Menirea lui este de a putea accesa mecanismele usii in caz de nevoie. Va fi montat la sfarsit. A urmat lucrarea la plafon, izolarea si montarea lantetilor de sustinere a partii vizibile a plafonului. Am modificat felul de cum am lucrat la Sprinter. Acum voi avea placile montate transversal fixate de 5 sipci de lemn lonfitudinale pentru o mai buna rigiditate. Placa izolatoare am fixat-o cu acele "stick pins", un fel de cuie cu talpa metlica cu dublu adeziv. Se prind ferm de tabla strapungand placa izolatoare. Se asigura cu saibe. Un scurt video: Cam atat in aceasta seara. Maine continui cu izolatia peretilor.
-
2 puncteAm intampinat si eu problema respectiva si am folosit un cric hidraulic pentru a readuce dulapul la loc.Apoi am asigurat cu niste holsuruburi scurte dar un pic mai groase.Daca peretele e sanatos nu vor fi probleme. In plus unde s a putut am suplimentat cu niste cornier de duraluminiu lipit cu Sicaflex si apoi am bagat prin el autoforante....Sper sa ti fie de folos...stima...
-
2 puncteBuna dimineata.La Cernavoda zi frumoasa,13 grade,numai buna pt. cei care au voie de o plimbarica.Poate luna care a inceput n-o sa fie atat de rea,cum zic unii.Va doresc o Duminica binecuvantata.
-
2 puncte
-
2 puncte
-
2 puncteUrmatorul pas a fost sa aplic placile de amortizat zgomotele (sound deadening) pe fiecare panou de tabla: Am mai taiat in caroserie Si daca tot eram pe plafon, am aruncat si panourile fotovoltaice. 2x100w monocristalin Pana acum pot spune ca am lucrat la partea de pregatire, de maine voi incepe treaba cu adevarat. Ma apuc de instalati electrica, 12V si 230V dupa care intru la izolatia plafonului si a peretilor O seara linistita
-
1 punctBuna ziua. A venit momentul sa ne prezentam noua achizitie. Este un Caravelair Bamba de Luxe 395, am '99. Este o rulota usoara si cocheta, cu 680 kg masa proprie si 1000 kg mma, cu o lungime totala de 5.7m. Mult sub ce am avut anterior. Este cu doua spatii de dormit, iar partea facuta cu pat fix, a venit din fabrica, ca optional in locul celor doua banchete modulare cu masa. De fapt nu in locul lor, deoarece exista si ele si se pot monta oricand. Rulota a fost achizitionata din Danemarca, si dupa achizitionare, am facut un drum pana la Stuttgart, vizitand cu aceasta ocazie targul de rulotism CMT Messe 2020( ceva ce marita vazut de price rulotist si de unde am plecat cu ochii in lacrimi si cu elanul taiat). A urmat fara graba, perfectarea actelor, iar acum, avand in vedere situatia actuala de izolare si distantare sociala, la fel fara graba, urmeaza lucrari de intretinere si imbunatatire. Dotarile sunt destul de precare, fata de ce am mai avut anterior. Am inceput igienizarea. Desfacut tapiterii, spalat, calcat, montat la loc, cu toate ca rulota a fost bine intretinuta si este foarte curata. Asa pentru linistea noastra. Imbunatatirile propuse sunt: - descoperirea posibilitatii de a lega un acumulator si montarea acestuia, pentru a crea independenta energetica, rulota fiind dotata doar cu conectare 230v, si sursa de transformare 12v cu iluminatul si pompe 12v. Voi cauta ajutor pe forum, pentru a descoperii unde voi conecta acumulatorul. - imbunatatirea iluminatului, care probabil va fi facut de la zero cu instalatie, benzi led si spoturi led slim, cu intrerupatoare incastrate, renuntand la plafonierele cu intreruparor incorporat. - iluminat cu banda led exterior. - montarea de: panou fotovoltaic semiflexibil de 100w(deja achizitionat), invertor 12v-220v(deja achizitionat), Acumulator gel 100-120 Ah, plus o rezerva de 42 Ah( pe care il detin). - confectionarea si montarea unui suport pentru roata de rezerva, de preferinta amplasat sub rulota in partea din spate( care ar putea deveni si suport pentru bazinul de apa gri). Aici am rugamintea la colegii care detin rulote Chateau sau Caravelair cu astfel de suporti, sa ma ajute cu cateva poze si indicatii. Ne avand in momentul achizitiei roata de rezerva, i-am cerut ajutorul lui @Eugen David, care stiam ca are un cochet Caravelair, in vederea masurarii distantei intre prezoane, iar traseul stabilit de 2500 de km, parea cam riscant fara roata de rezerva. Problema care am intalnit-o a fost la aflarea distantei intre prezoane. 4x130. Ceva rar, aproape imposibil de gasit. Avand C-uri si rulota usoara, am zis ca asta e si am purces la drum. Abia abia am gasit set de doua bucati la cineva din Deva, la.pretul de 100 de lei / buc. Omul stia cat sunt de rare si a fost de neclintit in negociere. Mai are doua, si le vinde doar perechi. In cazul.ca mai sunt doritori, le pot achizitiona si trimite in tara. - montarea unui Calore tn7, amplasai un portbagajul din fata( care este surpirinzator de mare si incapator). Aici am balanta. Cele doua optiuni sunt: 1. montarea instantului pe instalatia de apa existenta, cu un singur curcuit pentru apa rece si reglarea instantului la o temperatura potrivita. 2. Crearea unui circuit dedicat de apa calda, in paralel cu circuitul de apa rece si schimbarea bateriilot cu unele cu doua cai. Rog sfaturi si idei. - montare de prize usb si 12v(deja achizitionate). - montare de trumavent 12v. Va multumesc tuturor celor care m-ati ajutat pana acum, si anticipat celor care imi vor oferi suportul.necesar in continuare. Scuze pentru incursiunile facute pe parcursul postarii.
-
1 punctMulțumesc frumos pentru urări! Multă sănătate le doresc celorlalți sărbătoriți, precum și tuturor membrilor acestei frumoase comunități!
-
1 punct
-
1 punctMultumesc de mesaj @Bogdan C.. Imi poti spune te rog si cum sa accesez colierul acela? Furtunul din poza e de scurgere sau de alimentare ?
-
1 punct
-
1 punctrulotisti si sa aveti o zi de sambata excelenta, oriunde va aflati! PS Si la noi se anunta o zi excelenta cuAcum 10 grade si ne pregatim de plaja!
-
1 punctBuna dimineata O zi de sambata geniala va doresc tuturor. Vremea la noi este foarte frumoasa, acum inca -3 grade si soare din belsug. Mai am vreo doua ceasuri de lucru la firma dupa care acasa si ma apuc de mesterit ín mansarda. La Multi Ani @MirceaMulta sanatate.
-
1 punct
-
1 punct
-
1 punct
-
1 punctrulotisti si sa aveti o zi de vineri excelenta, oriunde va aflati! Aveti grija de voi si de cei dragi!
-
1 punct
-
1 punctBuna dimineata O zi de vineri usoara si un inceput de weekend excelent va doresc tuturor oriunde va aflati.
-
1 punctEtape premergatoare conversiei... In primul rand trebuie sa va decideti daca conversia o veti face in regie proprie... sau daca veti apela la o firma specializata in conversii. Conversie in regie proprie Am tot respectul pentru cei ce iau aceasta decizie, insa, inca de la inceput este bine sa stiti la ce va inhamati. Puteti lua aceasta decizie daca: - sunteti o persoana cu inclinatii si aptitudini tehnice. Aici fac o paranteza... Am avut la un moment dat un angajat - muncitor necalificat, "un Dorel" care mi-a strivit niturile tuturor ruletelor de masurat care i-au iesit in cale. Cand l-am intrebat de ce a facut acest lucru... mi-a spus ca-l deranja la masuratori miscarea tablitei de capat a ruletei. Daca aveti astfel de "aptitudini", va recomand sa nu va apucati de o conversie. Si ca subiectul sa nu ramana neelucidat, cum i-am explicat si angajatului meu, acel joc al tablitei de la ruleta este necesar pentru masurarea cotelor atat de exterior cat si de interior... "jocul" trebuie sa fie egal cu grosimea acelei tablite; - aveti suficient timp liber; - aveti in dotare sau acces la sculele si dispozitivele necesare pe parcursul conversiei; - aveti la dispozitie o persoana de ajutor in anumite faze ale conversiei; - dispuneti de un spatiu cat de cat rezonabil ca marime pentru realizarea anumitor elemente necesare conversiei si depozitare. La noi la romani, pe parcursul anilor trecuti s-a impamantenit o vorba: "Las' ca merge si asa !" Pe parcursul acestui proiect va recomand sa uitati aceasta zicere, ba din contra, sa apelati la vorba croitorului: "Masor de 10 ori si tai o data !" Nu va grabiti si nu faceti rabat la calitate. Conversie facuta de catre o firma specializata Apelarea la o firma specializata in conversii... costa... si nu putin. Daca nu dispuneti de cele enumerate la punctul anterior si totusi doriti conversia, nu va ramene dacat sa bagati mana mai adanc in buzunar. Daca apelati ca o firma agreata RAR sa va faca conversia, nu aveti cum sa o faceti ieftin, aici este vorba de foarte multa manufactura, practic ei va fac un produs unicat. In nici un domeniu nu exista produs unicat ieftin ! O firma are anumite regii, adaosuri la materialele procurate in vederea conversiei, taxe de transport, magazinaj-depozitare si binenteles, aceasta va trebui sa aiba si un profit, cat de mic, dar acesta trebuie sa existe. In situatia in care apelati la o astfel de firma este esential sa stiti exact ce va doriti, ce le cereti de fapt sa realizeze. Costul conversiei Acest pret este compus din: - pret achizitie van - Nu va speriati de numarul mai mare de km, aceste dube sunt facute sa duca multe sute de mii de km. Odata conversia facuta, numarul de km parcursi ca autorulota va fi mult mai mic. Evitati caroseriile cu probleme... pete de rugina, inchideri precare ale usilor, acestea sa nu stea pe caroserie precum șaua pe vaca. Pentru un van de dupa 2006, pretul de achizitie poate fi functie de pretentiile investitorului, de la 4.500 euro in sus. Pentru unul cu ultima "fata" de dupa 2015 preturile pornesc de la 7-8.000 de euro; - pret materiale necesare conversiei - Acest pret este functie de buzunarul proprietarului, functie de ce tip de subansambluri prefera - noi sau sh. In varianta sh acest pret ar trebui sa fie in jurul valorii de 3000 euro, iar in varianta "noi" undeva intre 5.000 - 7.000 euro, chiar si peste aceste cifre in functie de nivelul de accesorizare dorit. Preturile materialelor necesare comunicate mai sus, depind in mare parte de sursele de achizitie. Pentru piesele noi exista variatii extrem de mari de pret intre comerciantii traditionali si alte surse. Deci, incercati ca inainte de inceperea conversiei sa studiati bine ofertele accesoriilor necesare acesteia. Poate veti gasi chiar posibilitatea achizitionarii mai multor accesorii de la acelasi furnizor cu obtinerea implicit a unui discount per total care sa va avantajeze; - pret manopera conversie - In situatia in care proprietarul decide sa-si faca singur conversia, aceasta suma scade drastic, ea fiind reprezentata doar de cheltuielile aferente diverselor executii in colaborare. In cazul executiei in regie proprie, sfatul meu, va repet, este sa nu faceti lucrurile dupa ureche, sa va documentati foarte bine si sa apelati in particular la specialisti in domeniile ce stau la baza conversiei (electricitate, gaz). In cazul in care se apeleaza la o firma de conversii... pretul manoperei va fi mare, cum spuneam mai sus... ca pentru executia unui produs unicat. - pret cheltuieli necesare actualizare/modificare CIV - In situatia in care doriti inscrierea conversiei in cartea masinii - Transformarea din "Autovehicul N1" in "Autovehicul special M1 - autorulota" atunci trebuie sa apelati la o firma agreata RAR. Conversia se poate face numai pe baza unui proiect al firmei respective avizat de RAR. Daca se doreste modificarea numarului de locuri intr-o alta dispunere... lucrurile devin mai complicate... numarul firmelor agreate RAR pentru astfel de modificari (nr. locuri) sunt mult mai putine si implica costuri mai mari. ...
-
1 punctAlin, ai in vedere deja... prinderea de podea a structurii viitoarei centuri de siguranta aferenta banchetei din spate.
-
1 punctMy 2 cents: Daca panoul fotovoltaic este deja achizitionat ( inteleg ca da, 100W), atunci mppt-ul nu va ajuta cu nimic. Pentru eficienta va trebui ca tensiunea panoului sa fie mult mi mare decat cea debitata de un panou de 100w. Ar fi si varianta montarii a inca unui panou identic inseriat cu primul si atunci da, se va simti eficienta in special in perioadele noroase sau iarna. Vara, in soare, nu prea.
-
1 punctDaca masina are CAN-BUS si functioneaza corect acum, cu priza de 7 pini, nu o sa ai probleme. Tu practic pui doar plusul/plusurile pentru frigider si acumulator la noua priza cu 13 pini, iar acestea nu au nici o legatura cu CAN-BUS. Eventual tragi si un fir de la plus lumini mers inapoi (undeva pe traseul din portbagaj spre stopuri) si faci legatura si pentru pinul respectiv din noua priza cu 13 pini. Aici s-ar putea sa iti apara eroare de bec in bord cand dai inapoi cu rulota. Parerea mea este ca nu ai nevoie de un alt modul. Scheme pentru identificarea pinilor gasesti pe forum, cred ca am pus si eu pe undeva pe aici. Spor!
-
Cauta in forum
-
Subiecte de discuţii
-
-
-

