Clasament
Continut
Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 12.03.2020 în toate secţiunile
-
5 puncte
-
4 puncte
-
3 puncte
-
3 puncte
-
2 puncte
-
2 puncte
-
2 puncte
-
2 punctenoi am fost anul trecut in vara in campingul Shkorpilovtsi si am fost foarte placut surprinsi de curatenie, liniste, oameni cumsecade, loc de joaca copii interior si in apropiere, amplasare (100m de mare si restaurante in zona la 50m) , apa, curent tot la fiecare pitch , foarte multi straini (nemti cei mai multi), zonele de campare sunt mari, incapatoare...etc. si aveau acest ghid al campingurilor pe care ti-l dadeau gratis la receptie..foarte ok realizat. La noi nu s-ar misca cineva sa faca un astfel de ghid pt Romania..
-
2 puncteAsa arata când este deschisa ca o terasă, are 4 fermoare și într-un minut este închisă. Cele doua geamuri mari paralele cu rulotă se pot echipa cu doua plase de țânțari, am dat cred 50-60 € pe ele. La colțuri are de pus tie-down, este un chit furtună para se chema, alți 25 €. A mea are pereți din tabla neteda și cei 2 stâlpi de lângă rulotă se pot prinde cu un kit de ventuze, tot în stâlpi se pot pune și doua bastoane de fibra (nu m-au interesat, motto-ul meu a fost : fără bastoane). Pana anul trecut am folosit pompa manuala din dotatie, anul acesta am luat cea electrica alți 95€.
-
2 puncte
-
2 puncte
-
1 punctCum am mai spus, vreau sa "dotez rulota" cu 2 baterii pentru o mai mare autonomie "electrica"! Detin si 2 panouri fotovoltaice x 100 w, pentru incarcarea solara. In acest sens am facut o schema dupa care sa pot sa ma ghidez, dar intreb colegii mai priceputi daca este bine sau mai trebuie ceva modificat? Deci, panourile sunt controlate la incarcare de un regulator solar de 20A, (o chinezarie cu functie MPPT), dar care a deservit bine instalatia , in cazul unei baterii de 105Ah. Acum, eu am facut "ceva modificari" la vecheea instalatie electrica a rulotei, dar si la masina care nu a fost dotata din fabricatie cu "carlig de imperechiere", si anume: - la masina: Avusesem de gand sa montez cablaj pentru deservire priza cu 13 pini, dar am renuntat, am montat doar priza cu 13 pini, cablajul conform schemei originale ale conductoarelor destinate semnalizarii rutiere, mai putin mersul inapoi (nu l-am considerat ce nefiind imperios necesar, tot nu vezi in spatele rulotei). Am montat un circuit pentru incarcarea bateriei rulotei de la masina in timpul mersului (sectiune 2x6mm patrati), alimentat prin intermediul unui modul dedicat, ( releee, sig etc), renuntand la circuitul pentru functionare frigider in timpul mersului de la masina). In priza cu 13 pini fiind 3 pini dedicati "masei ( - )" (pin 3 , 11 si 13) am facut punti intre ei, atat in priza de pe masina cat si in fisa de la rulota, pentru un contact cat mai bun, dar am creat contact la masa masinii atat la baterie cat si in spatele masinii! - la rulota: Am folosit cablul cu 7 conductoare (cel ce 13 l-am pus la vanzare), dar cum spuneam am schimbat fisa, cu una de 13 pini. In doza de ramificatie de sub rulota circuitele dedicate semnalizarii rutiere au ramas intacte, in schimb am intrerupt circuitul de alimentare frigider. Sosirea de la masina (2 x 2,5 mm patrati), am intregit-o pana la baterie pentru incarcare in mers (am intercalat in circuit pe (+ ) o dioda de 35 A destinata impiedicarii descarcarii bateriei rulotei in stationare cu "masina cuplata". Circuitul spre frigider, din doza de sub rulota, numai bine a ajuns la bateria montata in rulota. L-am intregit prin intermediul unei sig de 30A. Nu am vazut rostul a 2 circuite de la masina, in conditiile ca ai baterie la rulota! Asadar am racordat frigiderul de la bateria rulotei, (cazul meu, sig 13 si 14, adeca + si - din panoul de sig al rulotei) implicit alimentand instalatia originala a rulotei la 12v! Este acolo un "RELEU DESTEPT" ce intrerupe alimentarea la 12v de la baterie cand este alimentat la 220v, prin priza rulotei! Dar alimentand la 22ov, se alimenteaza numai instalatia veche a rulotei, cea "noua" functioneaza "bine merci" de la bateria rulotei ( panou nou, circuite separate, lumina + prize 12v). Am mai creeat legaturi suplimentare la masa rulotei (avea doar 2), implicit la baterie. Acum cum am mai spus doresc sa folosesc si un frigider cu compresor la 220v de 50l, 50w! In acest sens voi folosii si un invertor sinus pur de 600 w,(cel modificat, nu-l " duce" ). Am in acest sens montat in "circuitul nou" protectie suplimentara dupa invertor, sig 220v x 10 A ( nu mai mari), dar si un voltmetru la 220v. Este singurul consumator la 220v, frigiderul! Asadar anexez o schema a ce vreau sa fac! Va rog comentarii, sfaturi, "barfe", orice, nu ma supar! Pana acum am avut noua instalatie racordata din regulator (dupa cum arata schema pe el), dar am modificat-o, direct de pe baterie! Cum se vede in schema! Mai am o nedumerire; daca s-a comportat bine incarcarea de la masina si pentru bateria rulotei de 105Ah, oare cum va fii in cazul cresterii capacitatii de incarcare, la 2 baterii pe langa cea a masinii? Sau poate ar trebuii sa n-o mai folosesc, in mers? Oricum ziua incarca si panoul de pe rulota! Nu stiu cat in mers, nu poti sta in ea sa vezi, nu este permis! Multumesc! Deci schema!
-
1 punctSalutare. De curand mi-am cumparat autorulota Renault Master cu urmatoarele dotari: Mobilier nou, modern, cu accesorii de calitate. Izolatie speciala, atat pe pereti cat si pe plafon. Rezervor apa curata 100 litri, pompa cu presostat (instalatie sub presiune). Rezervor de apa gri, cca 50l. Incalzire: aeroterma Webasto, pe motorina, distributie uniforma a aerului, inclusiv spre pat. Apa calda menajera: Webasto Thermotop 5kW, pe motorina plus rezervor acumulare (boiler) inox de 24 litri. Baie cu dus multijet, hidromasaj, WC Thetford cu caseta, evcuare din exterior, cadita de dus rigida. Trapa de sticla heliomat, actionata electric, plasa antiinsecte si obturator de lumina. Instalatie electrica rulota cu baterie separata, panouri solare 200W. Frigider cu compresor la 12V. Iluminat interior + exterior pe LED. Marchiza Fiamma F45 - lungime 3, 5 m Multiple spatii de depozitare. Carlig de remorcare si priza cu 7 poli. Urmeaza si pozele in curand.
-
1 punct
-
1 punct
-
1 punctCei de la Camping.bg tocmai au actualizat un ghid cu campingurile din Bulgaria. Puteti vedea in format PDF aici: http://camping.bg/root/ckfinder/userfiles/files/Camping-Guide-2020-temp6.pdf Harta interactiva aici: https://camping.bg/ro/
-
1 punctCamping BalatonFured daca drumul tau trece pe langa Vesprem,este un camping de 4 stele am fost in 2015 acolo,trebe rezervare acolo.
-
1 punct@Radu Ghita daca te consoleaza, multe piese de Renault sunt mai ieftine decat la Vag, iar fiabilitatea imi pare mai mare la frantuzoaice. La Vag e doar un mit. Le stiu pe ambele, foarte bine. Si pana la urma am ramas pe Renault. @Popescu Ionut Felicitari pentru achizitie! Sa o folosesti sanatos!
-
1 punct
-
1 punctComanzi mastic banda si mastic la tub, dai jos tot ce inseamna sina de aluminiu, curatat sinele si rulota de resturile de mastic vechi, curatat de urmele de mastic trape, guri de ventilatie usi si guri de vizitare, si te apuci de aplicat masticul nou. Apoi montezi la loc sinele. recomand ca lucrarea sa se faca la temperaturi de peste 15-16 grade, pe vreme uscata. Poti comanda si garnitura noua pentru sine, deoarece cea veche sigur e coapta si intarita. Poti aplica si pe sub chederele geamurilot, de jur imprejur, mastic la tub. Este o lucrare obligatorie si foarte necesara, care ar trebui facuta fiecarei rulote. Nu e chiar usor, dar nici chirurgie pe creier nu e. te-ar ajuta mult o hala. Bafta si spor!
-
1 punct
-
1 punctAzi am reusit sa montez si eu noul acumulator la rulota... Dupa cum se poate observa in foto l-am montat sub pat si l-am fixat cu ajutorul unor coltare pe care le-am prins in podea cu holzsuruburi, care sa impiedice plimbarea prin rulota , iar dedesubt am bagat o bucata de polistiren de 10 mm cu rol de amortizare impotriva socurilor din timpul mersului...Metoda de fixare pare rudimentara, dar a fost testata cu succes la vechii acumulatori anul trecut, asa ca nu-mi fac niciun fel de probleme din acest punct de vedere... Obisnuit cu doi, deja ma mananca pielea sa mai comand inca unul... Am montat deasemenea definitiv si un redresor gen Lidl, care va fi conectat permanent la 220V pentru a mentine bateria incarcata 100% si de care ma voi folosi si atunci cand voi conecta rulota la un generator iarna in off-camping sau in alte situatii...
-
Cauta in forum
-
Subiecte de discuţii
-
-
-

