Clasament


Continut

Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 27.02.2020 în toate secţiunile

  1. 6 puncte
    Buna seara La noi a venit iarna. A inceput sa ninga si intr-o jumatate de ora deja stratul de zapada este peste 3 cm.
  2. 6 puncte
  3. 6 puncte
    rulotisti si sa aveti o zi de vineri excelenta, oriunde va aflati!
  4. 6 puncte
  5. 6 puncte
    Neața bună ! Vă doresc o zi frumoasă !
  6. 6 puncte
  7. 6 puncte
  8. 6 puncte
    Gata ! De astazi este autorulota cu acte in regula. Ieri am primit cartea, iar astazi la ora 14 am ridicat talonul nou in care sunt trecute cuvintele magice AUTOVEHICUL SPECIAL M1. Am fost placut surprins sa constat ca toate formlitatile legate de schimbarea actelor au durat numai o zi. Cheltuielile facute pentru omologare, cam 1000 euro, incep deja sa se amortizeze. Asigurarea pe un an, valabila in toata Europa, a costat 740 ron, vinieta 130 ron, iar impozitul este in jur de 350 ron. ITP-ul se face la 2 ani, si nu mai trebuie sa dau spaga de cate ori il fac. Omologarea a fost mai greoaie. din vina mea, pentru ca m-am grabit si am trimis masina la RAR fara s-o termin. A fost respinsa pentru ca nu dadusem jos panoul despartitor, masa nu era gata, iar bateriile suplimentare nu erau bine fixate. Dupa ce am rezolvat toate aceste probleme masina a trecut. Nu au fost probleme tehnice, cu toate ca in ultimii 2 ani si jumatate masina a mers numai 2500 de km si aveam ceva temeri cu privire la frane. Nu s-a legat nimeni de modificarile facute de mine ; panouri solare, trapa, geamuri, veranda retractabila, platforme scaune rotative, aragaz, antena si alte minuni. Adevarul este ca tot ce am folosit la conversie a fost cumparat de nou, si toate sunt omologate pentru autorulota. Am sa revin zilele astea cu ceva poze. S-a mai schimbat ceva si la exterior, in sensul ca masina a primit un Snorkel si overfendere. Spre marea mea bucurie tinuta de mers a masinii nu s-a modificat. In urma montarii mobilei si a tuturor echipamentelor din interior nu s-a lasat aproape deloc. Am folosit numai materiale usoare pentru izolatie, iar mobila este toata din lemn natural.
  9. 5 puncte
    Buna dimineata O zi de joi cu multe reusite va doresc.
  10. 5 puncte
  11. 4 puncte
  12. 4 puncte
    Va multumesc ! Postez si cateva poze cu interiorul, chiar daca mai am putin de lucru
  13. 4 puncte
  14. 4 puncte
    Buna dimineata tuturor! O zi frumoasa!
  15. 3 puncte
  16. 3 puncte
  17. 3 puncte
    E un Philips de 22 inch cu tuner care acopera toate standardele necesare. Sa dau si eu exemple unde nu a mers nimic: Iepuresti, Rucar, Zabala, Mahmudia, Sankt Wolfgang - Austria, Homburg - Germania, Valea Loarei, astea enumerate la iuteala. Fiecare isi evalueaza singur nevoia de confort. Aceeasi greseala am facut-o si cu aerul conditionat: initial am achizitionat o unitate portabila, speciala pt rulota, insa la o treime de pret fata de un aparat Truma . De fiecare data, un ritual enervant: despacheteaza, monteaza, demonteaza, ambaleaza. Dupa 5 astfel de exercitii am cumparat aer conditionat cu montaj permanent si am incheiat discutia. Haideti sa fim cinstiti si sa recunoastem ca totul trece prin buzunar. Toata lumea, inclusiv eu, incearca initial sa gaseasca o solutie simpla, cu costuri inexistente sau minime. De multe ori aceste variante dau gres, de obicei exact cand ai nevoie de ele. Daca nu ar fi vorba de costuri semnificative, cu totii am avea antena de satelit automata pe acoperisul rulotei.
  18. 3 puncte
    Seara bună prieteni!
  19. 3 puncte
    Bună dimineața, vine primăvara în gradinuta mea
  20. 3 puncte
    Salutare. Eu folosesc aplicația Horizon. Am vreo 115 programe tv. Monitorul este de fapt o tabletă de 15" cu wi-fi. Aplicatia este a celor de la UPC (sau Vodafone, mai nou). Și eu mă gândisem inițial la antena, receiver, monitor de 12v, trepied pt. antena... Un amic m-a sfătuit sa încerc aplicația asta si vreau sa spun ca sunt f mulțumit. Internet am ori de la Telekom, ori de la Vodafone. Eu mă pot uita la ce program doresc, copiii cu tableta lor, tot asa. Trebuie doar să am grijă sa le încarc.
  21. 3 puncte
    Astăzi se găsesc (aproape) toate dispozitivele uzuale cu alimentare la 12V cc. Personal nu vad utilitatea unui invertor la rulotă. Poate sunt câteva mari consumatoare de energie (espresor, mașina de pâine), dar cred ca ne putem lipsi de ele în concediu.
  22. 2 puncte
    Seara frumoasa colegi !
  23. 2 puncte
    Salutare, Nu e vorba doar de costuri la antenele montate pe acoperisul rulotei. Fie ele si automate. Am avut una si am vandut-o. Tot timpul trebuia sa caut un loc in care sa pozitionez rulota in asa fel incat pe directia Thor-ului sa nu am copaci inalti sau distanta fata de acestia sa fie suficient de mare. Si de obicei acest loc era in plin soare. In plus, in campingurile din Grecia locurile de campare erau sub copaci sau sub copertine si desi antena se pozitiona pe satelit semnalul era foarte slab sau deloc. Acum am un kit Focusat, cu cartela pe care o incarc cand am nevoie, vreo 20m de cablu si mut antena unde vreau in asa fel incat sa am semnal. In cele mai grele conditii date de topografia locului niciodata nu mi-a luat mai mult de 5 min sa fixez antena pe directia semnalului. Da, exista dezavantajul faptului ca trebuie sa montez antena, se leg cablul la receiver, dar am avantajul ca pozitionez rulota unde imi place si apoi mut doar antena in asa fel incat sa fie pe azimutul satelitului. Si am mai avut o problema cu antena automata. Desi aparent functiona fara probleme, de vreo cateva ori s-a pozitionat fix aiurea si nu intelegeam de ce nu aveam semnal desi nu existau motive. Atunci puneam mana pe busola si o fixam manual pe directie. Asta pana intr-o zi ... Aceeasi problema o avea si un austriac cu antena de pe camper si a trebui sa-l invat cum sa orienteze antena cu busola si cu aplicatia de pe telefon Stiu, sunt si antene automate care pot fi asezate langa rulota. Dar atunci singurul avantaj al acestora ar fi pozitionarea automata pe directia satelitului. Insa diferenta de pret 700 euro vs. 300 de lei mi se pare nejustificat de mare pentru 5 min pana gasesc semnalul de la satelit.
  24. 2 puncte
    Salut, eu am ales sa cumpăr televizor pe 220 LG Smart (pe 12v nu mi se par foarte reușite) și folosesc un HDD extern pe usb Pt arhiva cu filme , desene , povesti Pt copii și merge și Netflix foarte bine. Invertor am ales un Hexa 400w care funcționează perfect și Pt un laptop, am pus și becuri cu led pe 220 V și au funcționat perfect. Sper sa nu se considere reclama , acesta este invertorul. https://www.invertoare12-24.ro/invertoare/HEX-400-12 Pe viitor intenționez sa iau o Antena Focus Sat sau ceva de genul , nu am cunosc multe detalii deocamdată. Ca idee îți recomand sa îți iei un Tv pe 220 și invertor pe care o sa îl folosești doar când campezi OFF , când mergi in camping o sa ai 220 de acolo.
  25. 2 puncte
    Si eu am crezut initial ca ma voi descurca cu programe tv via internet. Dupa mai multe experiente nereusite, mi-am dat seama ca este o utopie. Intr-adevar, au fost si cazuri in care treaba a functionat, de exemplu, la mare. Imediat ce am campat in zone rurale, fluxul de date necesar vizionarii tv s-a dovedit insuficient. De asemeni, in strainatate nici nu se pune problema folosirii netului pt tv, vitezele de transmisie sunt net inferioare celor cu care suntem obisnuiti in tara. Alt exemplu: multi utilizatori de net grupati in acelasi loc (camping). Capacitatea fluxului de date pe o antena se imparte la nr de solicitanti, abia mai poti citi mail-ul. Deci, pentru cine vrea sa vada la tv ca si acasa, fara intreruperi, artificii si alte neajunsuri, singura varianta este antena. Apesi pe buton si merge. Eu am facut un topic pe aceasta tema acum vreo 3 saptamani. Intre timp, am infipt in tv si un card CI de la Orange, deci am eliminat receptorul, cablul intra direct in tv, care are un tuner destept (decodeaza satelit). Asa se face treaba ca la carte, restul sunt zbateri inutile, credeti-ma, am trecut prin ele.
  26. 2 puncte
    "Astăzi s-a semnat contractul dintre CNAIR și compania italiană TIRRENA SCAVI SpA, care vizează modernizarea Centurii Rutiere a Municipiului București, pe o lungime de 11,5 km, între DN2 și A2. De asemenea, vor fi executate 2 pasaje noi, vor fi reabilitate alte 2 și va fi realizată o intersecție denivelată cu DJ 301. Valoarea lucrării este de 235,7 milioane de lei, fără TVA, iar termenul de execuție asumat e de 15 luni. Este vorba despre lucrările ce rămăseseră neexecutate, ca urmare a rezilierii contractului, cu 5 ani în urmă, dintre CNAIR și Asocierea Tehnologica Radion - Consitrans - Pro Cons XXI, din cauza slabei mobilizări a antreprenorului, care realizase doar 7% din lucrări și nu arăta interes să recupereze întârzierile." Sursa: https://www.facebook.com/IrinelScriosteanu/
  27. 2 puncte
    sa aveti o seara deosebita !
  28. 2 puncte
    Orice electronică in plus este un punct slab și o posibila sursa de defecte. Eu am ales varianta cea mai simpla, adică tv la 12v. Sunt tv care consuma 19w. Am dat 490 pe un tv nou de 47cm. Un invertor bun costa mai mult.
  29. 1 punct
    Este un proiect la care lucrez de aproape 1 an. Inca nu este gata, fapt ce nu m-a oprit s-o scot la ceva drumuri tot anul trecut. Dupa cun se vede este un Sprinter 315, 4Matic, motor 2.2, 150 cp, tractiune integrala, cutie automata cu 5+1 trepte. Am tinut neaparat sa fie 4x4 pentru ca nisipul de la Vadu este, parca, in fiecare an tot mai mare, iar mie imi place sa campez cat mai aproape de apa, iar la munte nu ratez nici un drum in off road. Am dotat masina cu tot ce este necesar pentru off camping prelungit ; are rezervor de apa curata de 105 litri, pe langa care mai am si 2 canistre de cate 20 litri + 10 litri in boilerul electric de 1500w de la Ferolli Are 4 panouri fotovoltaice, flexibile, de cate 150 w, lipite pe acoperis care sunt monitorizate de o unitate ce este dotata cu incarcator solar si invertor 24 v--220 v cu o putere de 3000 w. Are 2 baterii cu gel, de cate 120 A pentru transformarea in 220 v, inca o baterie gel de 120A pentru necesarul de 12 v din cabina si, desigur, bateria masinii la care nu am legat nici un alt consumator. Are aragaz cu aprindere piezo si monitorizare flacara, o butelie de 5 litri pentru gpl, 2 frigidere, unul de 100 si unul de 40 l, ambele la 220 v, aer conditionat de 9000 btu. cu functie de incalzire si purificare aer.Deasupra bucatariei are o trapa dotata cu un ventilator cu senzor de temperatura Urmeaza sa primesc si incalzitorul in stationare de 5 KW, pe care l-am comandat de pe E Bay. Are toaleta cu golire exterioara si cabina de dus+ dus exterior. Izolatia termica are 4 straturi iar tavanul este dublu. Inaltimea de 220 de centimetri de la interior mi-a permis sa realizez o perna de aer de 7 cm intre tavan si plafonul masinii. Vara, cand afara aveam aproape 40 grade si masina statea in plin soare, la interior, atat tavanul cat si peretii erau reci. Am izolat cu Armaflex ( izolator termic elastomer pentru tevi de apa, care este un fel de burete mai dens cu adeziv pe o fata si rata de transfer termic de 0.039 W) Al 2-lea strat este vata bazaltica Al 3-lea strat este folie dubla de aluminiu cu perna de aer intre folii, care are o rata de transfer termic de 0,02 Al 4-lea strat este lambriul de lemn Podeaua are 5 cm grosime = Armaflex+folie akuminiu+structura de lemn+tego+parchet Masina inca nu este omologata ca Autorulota pentru ca, inca mai am de lucru la interior. Proiectul este depus la RAR, urmand sa ma prezint la omologare atunci cand va fi gata. Poze cu interiorul am sa postez abia dupa ce masina va fi omologata
  30. 1 punct
    Salutare si bun venit alaturi de noi @VasileT
  31. 1 punct
    Salut. Să înțeleg că e un fel de DVBT cu card CI de la Orange, nu? Am fost anul trecut în iulie la Gura Diham și n-am avut nici cea mai mică problema cu semnalul. Comuta, ce-i drept din 4G în 3G, dar am avut internet ca pe țeavă. Capabilitatea de 4G, este de 11 useri per channel, iar canale per celula sunt sute... Dacă în densitatea aia de acolo, am avut semnal, ce mai pot spune... Până și pe serpentinele dintre Bâlea lac și Cârțișoara am avut 4G. Părerea mea e că ne complicăm viața cu receivere, antene, cartele care câteodată uităm să le mai plătim, amperi, ... Sârme multe într-un cuvânt. Dar asta e doar părerea mea. Nu e neapărat de urmat.
  32. 1 punct
    Bună seara colegi, cam asta ar fi "garsoniera" mea de weekend.uri, un Kip 34 EK din '89, suficientă pentru 2 persoane. Pat destul de mare pt noi locuri de depozitare destule. Am găsit.o întâmplător la vânzare, adică eu am sunat pentru altceva și am venit cu rulota. Oricum in acea zi am bătut vreo 5-600 de km in căutarea unei rulote și am găsit.o pe aceasta la 30 de km de casa. A mai avut nevoie de o toaleta, deoarece nu avea și de trapa de pe acoperiș la care i.a zburat capacul in drum spre casa. Tocmai ce am gătat cu înmatriculatul deci e good tot go!! Pe viitor vreau sa.i mai adaug un boiler și să confecționez eu o marchiză.
  33. 1 punct
    si o seara linistita sa aveti . Eu
  34. 1 punct
    API pe Facebook După mai bine de 2 ani și 7 luni de la lansarea licitației, în sfârșit se poate semna contractul pentru proiectarea și execuția Secțiunii 5 (tronsonul Pitești-Curtea de Argeș) din Autostrada A1 Sibiu-Pitești! Înalta Curte de Casație și Justiție (ÎCCJ) a respins ca fiind inadmisibilă contestația asocierii China Railway-Viaponte. În procedura de achiziție pornită în 11.07.2017 au fost depuse 8 oferte în 27.10.2017, costul estimat fiind de 1,83 miliarde RON (30,35 km de autostradă). Ca orice licitație derulată de CNAIR care se respectă, a fost nevoie de DOI ANI de evaluări și contestații pentru a fi desemnat un câștigător în august 2019: italienii de la Astaldi. Însă asocierea chinezo-română a deschis o cale de atac excepțională la ÎCCJ în încercarea de a anula deciziile anterioare din justiție, încheiată abia în 20.02.2020. Cerem responsabililor din Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere să semneze în cel mai scurt timp contractul, astfel încât până la începutul lui 2021 să fie gata proiectarea (termen 12 luni) și să înceapă execuția lucrărilor estimată a dura 4 ani. În plus, solicităm CNAIR să dea drumul imediat pe circuitul inter-ministerial proiectului de Hotărâre de Guvern necesară exproprierilor și să urgenteze finalizarea procedurii de selecție a inginerului consultant ce a fost lansată în iulie 2019, fiind depuse 4 oferte în octombrie 2019, încă neevaluate!
  35. 1 punct
    Nu ești singurul care ar vrea să se mute la rulotă! Și eu visez la acest lucru. Sper să fac acest lucru când voi ieși la pensie. Vreau să scriu chiar un articol pe acest subiect, am început să adun materiale. Îți spun de la început, tranșant, că mai bine ar fi să ai un camper, nu o rulotă. Poți vinde mașina și cu banii pe care îi mai ai îți poți lua un camper mai modest, dar bun. Este foarte greu să locuiești la rulotă. Părerea mea. În schimb, este mult mai ușor la camper. Am întâlnit mulți nemți și francezi care au renunțat la viața cotidiană, la casă, proprietăți și chiar servicii și s-au mutat la ... Atenție!!!! Camper, nu rulotă! Aceștia sunt prietenii mei: Vanexperience pe Facebook (https://www.facebook.com/vanexperienceroadtrip/) Sunt din Belgia, respectiv Franța. Au renunțat la tot, inclusiv la serviciu și acum sunt tot timpul pe drumurile lumii!!! Noi i-am întâlnit anul trecut, în august, întâmplător la Voroneț. La acest moment, ei postează fotografii de pe continentul african. O altă variantă germană: Alt stil de viață ar fi acesta, DAR la noi în România nu a prins încă amploare: un fel de Dauercamper. Dauercamper înseamnă să îți ții rulota - mai rar camperul - ca pe o locuință de vacanță. Îți închiriezi permanent un loc/ parcelă pentru cel puțin un an într-un camping și vii acolo la sfârșit de săptămână sau în vacanțe. Ai incluse în preț: posibilitatea de a te racorda (contra cost) la apă, curent . Ai în camping posibilitatea de a schimba și butelia; altele, mai bine dotate au chiar și supemarketuri. Iată aici câteva articole făcute de diferite televiziuni germane, elvețiene, de pe Yotube (pentru a-ți face o oarece impresie): Iată și o versiune mai frumoasă: La noi, din păcate, nu este deloc dezvoltat acest tip de camping/ campare. Poate vor apărea și la noi. Dacă oamenii cu potențial financiar ar putea dezvolta acest gen de rulotism/ camperism, ar fi super!!! Nu știu câte campinguri sunt deschise pe perioada iernii în România. De aceea îți propuneam la începutul postării mele, o variantă cu un camper. Îl poți folosi mai ușor. De câțiva ani mă gândesc și așa (nu știu dacă îmi voi păstra ideile): să cumpăr un microbuz și să îl organizez în timp într-un camper (după cum voi vrea eu), eu singur. Ar fi cea mai bună variantă, cea mai ieftină și cea mai practică. M-am abonat la topicul tău, aștept părerile tale și noutăți pe această temă, de la toți colegii. O zi frumoasă tuturor! PS. Problema curentului se poate rezolva 100 % prin montarea unor panouri fotovoltaice. Pentru toate există o soluție! Să nu te sperie nimic!
  36. 1 punct
    Am povestit intr-una din primele postari ca exact la inceputul calatoriei frigiderul nu a mai functionat pe gaz fortandu-ma sa tin totul la rece doar pe curent astfel ca nu am putut vizita obiectivele off camp pe care mi se propusesem Fenomeniul nefunctionalitatii s-a petrecut in felul urmator: dupa ce porneam frigiderul pe gaz (pornea flacara din prima), indiferent cat de mult tinem apasat butonul de gaz flacara nu ramanea aprinsa. Desi am dat jos frigiderul intr-una din locatiile in care am stat, nu am putut sa-mi dau seama care era problema. Parea ca electrovalva nu mentine supapa deschisa (nu o atragea Cand am ajuns acasa am dat jos frigiderul si ansamblul robinetului de gas ca sa identific problema. Totul ducea catre electrovalva sau catre senzorul de flacara defect, cel care genereaza tensiunea care mentine electrovalva. Am masurat tensiunea generata, 0,5V dar nu am gasit nicaieri informatia daca e tensiunea corecta sau mica Am cautat sa cumpar de pe ebay doar acest senzor dar intre timp am studiat acest ansamblu robinet-supapa-electrovalva sa inteleg functionalitatea si am dedus ca in momentul apasarii tijei robinetului, capatul metalic al tijei (supapa metalica) trebuie sa atinga solenoidul electrovalvei astfel incat tensiunea pe care o genereasa senzorul de flacara, desi mica, mentine atrasa supapa. La mine, tija nu impingea suficient supapa pana la atingere astfel ca nu se putea automentine. Totul doar din cauza butonului de plastic care, avand interiorul mai lung decat tija robinetului facea ca sa se opreasca in panoul frigiderului cnd impingeai neputand sa oimpinga tija suficient Rezolvarea, banala, a fost sa adaug putina hartie in gaura butonului Astfel ca frigiderul nu a avut nimic dar un defect de design al butonului de plastic mi-a stricat mie socotelile. Am postat acest lucru in cazul in care mai pateste cineva o problema asemanatoare. Daca scoteam butonul din prima si incercam pornirea frigiderului ar fi mers din prima si scapam de toata bataia de cap
  37. 1 punct
    Reintoarcerea in Anglia si traversarea catre Holyhead Traversarea cu ferry s-a facut noaptea (cele mai scazute tarife) astfel ca am ajuns in Dover in jurul orei 2am. Fiind deja o locatie cunoscuta, am oprit in zona Promenadei (Marina) unde am dormit pana dimineata. Dupa cafeluta de dimineata am purces la drum catre obiectivul zilei, Stonehenge Obiectivul turistic Number One al Angliei Dearece mai mult de o ora nu ai ce face vizitand acest ansamblu de pietroaie (in mijlocul campului, langa Salisbury) am plecat spre o ferma pentru a innopta. Am gasit pe park4night ferma Stowford Manor Farm situata pe malul raului Frome cu review-uri f. bune. Intrarea in ferma f.ingusta dar atmosfera tipic englezeasca cu o pajiste superba au facut toti banii. toti cei 27 lire pe zi. Macar curentul era inclus
  38. 1 punct
    Ultima locatie in care am stat in Franta a fost la o ferma in apropierea Pas-de-Calais unde am savurat linistea si frumusetea naturii si plimbari in regiune. Ferme de L'Horloge, N 50°51’45.4752” E. 8 euro/24 ore + 4 euro curent electric. Proprietara fermei, Madame Marie este o persoana cu totul exceptionala, am ramas prieteni si acum Cum a venit vremea sa facem traversarea canalului Manecii in Anglia am plecat spre Calais si, conform obisnuintei, am petrecut cateva ore vizitand orasul. Am ajuns sa cunosc bine orasul, e o placere sa-l vizitam cu fiecare ocazie
  39. 1 punct
    Urmatorul popas pe meleaguri franceze a fost in localitatea Le Crotoy situata pe malul unui vast golf cu priveliste frumoasa. Am avut noroc sa nimerim pe perioada unui festival, gen zilele orasului. Multi turisti si voie buna
  40. 1 punct
    Reintoarcerea in Franta Dupa minunatele zile petrecute in muntii Spaniei de nord si pe plaja din San Sebastian a venit vremea sa facem cale intoarsa catre Franta si sa o luam usor-usor catre Calais. Avand destule zile la dispozitie ne-am decis sa mai facem cateva popasuri. Primul a fost in Meschers-sur-Gironde, un satuc cu istorie bogata. Malul abrupt contine niste pesteri dspre care se spune ca au fost folosite de pirati Ne-a incantat atat de mult acest orasel incat daca as avea posibilitatea mi-as cumpara o casuta la pensie Aires unde am parcat. arata mai mult a camping decat parcaj PLAJA: ORASELUL: Piata de Fructe de mare, peste si fructe: Activitati specifice campatului: Zona de deversare ape gri si alimentare apa proaspata:
  41. 1 punct
    Dupa 2 zile de ploaie a iesit soarele asa ca ne-am intors in San Sebastian:
  42. 1 punct
    Pe 25 iulie am plecat spre destinatia mult visata, San Sebastian. Toate review-urile o recomanda ca cea mai frumoasa plaja urbna din Europa. Nu stiu daca este cea mai frumoasa, dar este splendida Ne-am parcat langa un Aires (singurul) la cca 1 km de plaja: Din pacate vremea nu a tinut cu noi decat in ziua in care am ajuns, prognoza afisa 3 zile de ploi masive si o scadere drastica de temperatura. Asa ca am decis sa nu stam cu privirea lunga catre plaja ci sa plecam in munti in cautarea unui loc unde ne putem plimba si relaxa. Am identificat campingul Iskibi Kanpina langa un satuc Goizueta:
  43. 1 punct
    In perioada cat am stat in Cap Breton, 2 zile, valurile nu au fost suficient de mari (batea vantul dinspre uscat) pentru serferi dar prea mari pentru o baie asa ca ne-am multumit doar cu privitul:
  44. 1 punct
    Dupa 2 zile de relaxare/scaldat in mare/ plimbare pe insula cu bicicletele ne-am continuat calatoria spre sud in dorinta de a ajunge la punctul cel mai departat al calatoriei, San-Sebastian, Spania. Am purces la drum catre Bordeaux: Am citit niste review-uri f.bune despre plaja de la Cap Breton care este cautata de surferi de peste tot din cauza valurilor extrem de mari asa ca am decis sa facem un popas in Aires care are cca 300 locuri. A fost o sedere de nedescris, atmosfera sudic/mediteraneana a oraselului ne-au cucerit Activitati specifice la campare: O gustarica:
  45. 1 punct
    Mi-am dat seama ca am uitat complet de acest post, a ramas undeva la jumatate . Sa scormonesc dupa arhiva de poze si sa-mi aduc aminte traseul sa pot finaliza acest post. Nu de alta dar se apropie concediul urmator, pana in iunie nu mai e mult
  46. 1 punct
    Pana la momentul camparii in Paris totul a fost programat si rezervat anterior. Dupa Paris am zis ca ne vom face traseul dupa decizii de moment dar intre Paris si coasta de Vest vom vizita Valea Loarei unde nu am fost niciodata. Ne-am propus sa vedem cat mai multe castele dar informandu-ma si afland ca sunt nu mai putin de 64 mi-am zis ca e cam mult Asa ca am facut un plan sa le vedem pe cele mai vestite/interesante. In toate recomandarile apar pe primul loc cel din Blois si Chambord, ambele la doar 15 km distanta unul de altul. Am ales sa incepem cu Chambord care se afla in drum si se specifica ca are si o parcare dedicata motorhome. Are. Mare, prafuita, fara utilitati DELOC si costa 18 euro/24h. Mult In fine, ne-am parcat pe seara, am mers sa vedem castelul si imprejurimile pe dinafara iar a doua zi de dimineata am vizitat si interiorul. Nu voi spune nimic, las doar multe poze sa vorbeasca de la sine
  47. 1 punct
    Capitolul 2 - Franta partea I Traversarea catre Spania Am avut ferry seara deci am ajuns in Calais la miezul noptii. Prima panica a fost la primul sens giratoriu unde, din obisnuinta, am luat-o la stanga in loc de dreapta. Noroc ca nu a venit nimeni din fata Dupa un an si jumatate de condus pe partea cealalta a drumului mi s-a parut putin ciudat sa revin la condusul pe partea dreapta desi am condus pe dreapta 30 de ani. Trebuie sa mentionez din capul locului ca am folosit aplicatia Wase pentru navigare unde am bifat optiunea "avoid toll roads" adica sa evite drumurile cu taxa. Nu autostrazile deoarece sunt si autostrazi fara taxa in Nordul Frantei. Deasemenea Wase, fata de Maps, are facilitatea de a introduce C'rit de Aires, adica timbrul de calitate a aerului (am mentionat untr-un post anterior despre ce este vb) astfel ca Wase a stiut sa ma duca pe drumuri ce nu traverseaza zone restrictionate. Folosind acest setup am reusit performanta de a nu achita nici un euro pe taxe de drum. Fata de anul trecut unde am platit cca 200 De asemenea, maaareeeee atentie la respectarea vitezei, e plin de radare fixe pe sosele in Franta. Ca regula generala, soselele cu o singura banda de mers au restrictie la 80km/h, cele cu 2 benzi 90km/h, pe autostrazi 110 sau 120 sau 130 dupa cum sunt semnalizate. Daca anul trecut am folosit doar autostrazi si nu am vazut mai nimic, anul acesta, folosit soselele nationale (care sunt f.bune) traversezi Franta rurala care merita din plin vazuta Pana in acest moment nu mi-a venit acasa nici o amenda Deoarece, cum am mentionat anterior, am fost nevoit sa caut pentru innoptare doar Aires cu curent electric am ales Aires din Bulogne-sur-Mer care este la distanta mica de Calais: Coordonate N 50°42’41.0364” E 1°34’31.116” Access securizat cu bariera, taxa 10 euro/24 ore platibila doar cu card. Toate facilitatile de Aires. Localizat chiar langa plaja dar pe un promotoriu de unde se cobora la nivelul marii: Cum mai era inca o zi pana la rezervarea facuta in camping in Paris am decis ca, dupa ce am vizitat oraselul si dupa prima baie in mare, sa mergem mai departe catre Paris dar tinant tot coasta Atlanticului. Asa am ajuns la Le Treport. Un orasel cochet, dispus pe o coasta de deal in varful caruia se gaseste un Aires cu vedere superba peste coasta/mare dar care, din pacate, nu avea prize de curent. Asa ca am coborat dealul la al doilea Aires listat pe Park4night care se gaseste in oras mai la periferie. Acelasi sistem de acces cu bariera, 10 euro/24 ore, apa fresh si deversare apa gri + caseta wc. Curent electric cu limitare la 6 amperi. Nota: mentionez preturile per 24 ore atunci cand stationarea este permisa de la ora la care ai intrat pana a doua zi la aceeasi ora. Este o treaba buna comparativ cu campingurile sau alte Aires (le voi mentiona) unde plata se face pentru pana a doua zi la ora 12 indiferent de ora de sosire. Aires Le Treport, coordonate N 50°3’34.5636” E 1°23’22.02” Urmatoarea etapa de drum a fost direct catre Paris unde am avut rezervare in Camping de Paris localizat in buricul targului, in Bois-de-Boulogne. Adresa web a campingului: https://www.campingparis.fr/en/ Am achitat 206 euro per 3 zile. Un camping mare, prea mare pentru gustul meu, destul de ingramadit, unde desi se specifica ca parcela de campare este de 100mp in realitate ti se aloca mai mic functie de ce utilaj ai. Iese o tantica de la receptie care iti inspecteaza cu un ochi critic atelajul dupa care primesti numarul parcelei impreuna cu o harta a campingului spre a localiza parcela. Eu am primit una de cca 60mp care, fara a fi carcotas, a fost cam la limita. Campingul are 3 stele dar dpmdv nu se ridica decat la 2 stele inclusiv grupurile sanitare care sunt unisex Avantajul campingului este ca se afla localizat in buricul targului de unde, cu bicicleta, nu faci decat 30 minute pana la obiectivele de vizitat adica Arcul de Triumf, Turnul Eiffel, Champ Elizee, etc: Exista un shuttle care pleaca din poarta campingului si te lasa aproape de Arcul de Triumf si gura de metrou, cost 2 euro biletul dus-intors de persoana. In cele 3 zile in care am stat campati in Paris am profitat sa vizitam (din nou) orasul:
  48. 1 punct
    Salutare tuturor Am reusit in sfarsit sa downloadez sutele de poze facute in acest concediu si mi-am zis ca ar cam fi timpul sa postez ca nu mai e mult si incep planurile pentru concediul viitor Asa cum am mai mentionat, deoarece am trecut prin multe locuri o sa fac o sumarizare pe capitole, in principiu pe tarile traversate. Incerc sa postez info folositoare celor care vor ajunge prin acele locuri dar si poze care sa va incante ochiu' Primul capitol ar fi plecarea din Dublin catre Wales, calatorie deacum banala cu ferry traversand Marea Irlandei. Pretul biletului pentru 2 adulti + 1 copil + catelul din dotare + motorhome 7.5m 396 euro dus-intors, pret care include o reducere de 20% ca a fost luat din timp. Primul popas a fost in statiunea de munte Llamberis, Parcul Natural Snowdonia la picioarele muntelui Snowdon, unde am identificat pe aplicatia park4night o zona free de oprit peste noapte chiar pe malul lacului. Localizata la cca 40km de portul de sosire a fost cea mai convenabila avand in vedere ora la care am debarcat 00:30. Am dormit neintorsi pana dimineata. Coordonate: Statiunea full de turisti, exista un tren cu locomotiva cu abur care urca pe munte pana in varf de platou. Nu am facut aceasta excursie, vom avea destule ocazii sa o facem in viitor:
  49. 1 punct
    Salut prieteni S-a incheiat vacanta mult visata, duminica 11 August la ora 6am a ajuns ferry in portul Dublin, la ora 7 eram acasa Nu am intrat sa postez poze in timp real deoarece am dorit sa fac o sumarizare pe etape petrecute in diversele tari pe care le-am strabatut Acesta prima postare se doreste o statistica pe care doresc sa o impartasesc cu cei interesati de calatorii in Anglia/Franta/Spania. Din capul locului doresc sa precizez ca ne-am intors toti bine, sanatosi, nu am avut probleme cu Sprinterul pe drum, a functionat ireprosabil. Mici probleme inerente le voi detalia pe masura ce voi povesti Primele date: 1. Calatoria a durat fix 30 zile 2. Am strabatut cca 4.200km 3. Am cheltuit cca. 3.000 euro impartiti dupa cum urmeaza: - 350 + 196 euro cele doua traversari cu Ferry, dus-intors - 550 pe motorina, mult sub ce ma asteptam - 1.300 pe mancare si bautura, mult peste ce am preconizat - 350 pe cele 3 campinguri, cel din Londra, Paris si cel din Spania, 7 zile in total - cca 150 pe Aires (parcari MoHo) - diferenta pe suvenirului, bilete de autobuz, etc Deoarece vacanta s-a desfasurat traversand mai multe tari m-am gandit sa impart impresiile pe capitole, Wales si Anglia, Franta si Spania. Voi incerca sa pun cat mai multe detalii folositoare celor care doresc sa calatoreasca in aceste tari dar si poze din locurile vizitate/locuri de campare
  50. 1 punct
    Spicuiesc din mai multe articole si forumuri referitoare la subiect, cu oarece traducere libera si adaptare. Completari sau observatii sunt binevenite. Cat timp sunteti plecati cu rulota, aruncati-va un ochi pe prognoza meteo permanent. Daca prognoza este de vant cu 40 km/h sau mai mult, evitati sa va puneti in miscare. Retineti ca de multe ori la prognoza este data viteza medie, la rafala poate fi mult mai mult, poate chiar dublu. Nu va panicati si nu brucati comenzile. Tineti ferm ambele maini pe volan, pregatiti sa reactionati in caz de nevoie. Micsorati viteza pana la limita la care va simtiti in siguranta, dar retineti ca chiar si o viteza foarte mica nu inseamna ca rulota nu se poate rasturna, daca vantul este suficient de puternic si este coroborat cu alti factori (incarcarea defectuoasa a rulotei, manevre bruste cu creare de balans, curenti de aer formati la trecerea in viteza a unor masini mari etc). Daca totusi viteza la care stapaniti ansamblul devine foarte mica, mai bine opriti undeva, preferabil la adapost de vant, in general in localitati. Nu va stresati familia mai mult decat e cazul, ca sa nu fie ultima iesire cu rulota pentru ei. Chiar daca va simtiti stapan pe condus, daca ei insista sa opriti, faceti-o. Ar fi bine ca inca de cand va planificati calatoria/concediul sa luati in considerare astfel de eventualitati si sa va intocmiti un program care accepta usor modificari. Tot legat de familie, nu vorbiti in casa despre ce periculos poate fi mersul cu rulota sau si mai rau, sa le aratati filmulete sau poze cu accidente si rasturnari de pe net. Nu va ajuta cu nimic, si in plus induceti o teama in membrii familiei de care nu au nevoie. Daca stiti dv pericolele e suficient, pentru ca dv sunteti "la butoane". Evitati autostrazile. Sunt mai expuse la vant decat drumurile nationale pe care si viteza generala este mai mica, cu toate avantajele care decurg pe vreme cu vant. Atentie la indicatoarele rutiere de vant. Conduceti mai atent si eventual mai incet in zona lor, mentinand banda de circulatie. Cine le-a pus, in mod sigur nu le-a pus degeaba, iar ca si conducatori cu rulote sunteti dintre cei mai vizati de aceste indicatoare. Incercati sa determinati periodic directia vantului si sa aproximati taria lui, indeosebi in afara localitatilor, unde bate mai tare, observand diverse lucruri de pe margine cum ar fi steaguri care flutura (sunt pe la benzinarii), copaci, sau chiar sa opriti si sa coborati din masina, apreciind pe pielea dv taria lui. Ceea ce ar fi si indicat, ca sa va mai uitati si prin rulota daca lucrurile mai sunt unde le-ati pus. Dupa curbe tineti cont ca veti fi suflati dintr-o noua directie. Vantul din laterlal este evident cel mai periculos. Pe parcursul calatoriei, directia vantului sigur se va schimba, posibil si intensitatea, depinde si de distanta parcursa, in general cam dupa cateva zeci de km puteti sa va asteptati la ceva schimbari. Daca vedeti motociclisti si mai ales biciclisti pe drum, bucurati-va. Pe un vant care v-ar crea pericol de resturnare, ei nu ar putea merge. Atentie la balansul rulotei din timpul depasirilor. O inclinare contra vantului e inofensiva, dar implicit va urma imediat una spre partea cealalta, si adugata la forta vantului poate crea probleme. In tot cazul, la depasiri, daca e musai sa le faceti, trebuie luat de volan usurel, atat la inceputul depasirii cat si la sfarsit, la reintrarea pe dreapta. Daca sunteti campati si considerati, sau prognoza este ca vantul este atat de puternic incat va poate chiar rasturna, intoarceti rulota cu fata sau cu spatele inspre vant, si daca aveti loc pe teren, puneti autoturismul in calea vantului ca paravan si mai aproape de rulota. Chiar daca autoturismul e mai scund decat rulota, in situatii extreme conteaza. Preferabil strangeti cortul cat inca nu bate vantul foarte tare sau daca nu, verificati ancoarea si asigurati-l suplimentar (ar fi bine ca de acasa sa plecati pregatiti pentru astfel de situatii). Foarte important este ca toate chingile sa fie bine intinse. Oricat ar fi de solide si prinse bine in pamant, daca nu sunt intinse, miscarea permanenta din timpul furtunii le va slabi. Daca aveti in plus o chinga sau funie, puteti sa il legati suplimentar de trunchiul unui copac solid din partea din care bate vantul. Daca in apropiere este un obstacol mai mare in directia de unde bate vantul, movila de pamant, cladire, gard etc, va puteti proteja mutand rulota la adapostul lui. Uitati-va imprejur dupa obiecte care se pot disloca la furtuna si mai ales copaci uscati care se pot rupe cu totul sau doar crengi, si sa cada peste rulota/masina si preferabil relocati-va. Asta cu copacii ar fi bine sa o faceti de cand va campati, indiferent de vreme si de prognoza, o vijelie poate aparea oricand (vara). Noaptea, in caz de vijelie, obiectele pe care le lasati sub cerul liber s-ar putea sa devina mici proiectile indreptate spre rulota/masina dv sau ale vecinilor. La pregatirea de plecare la un drum cu vant, asezati bagajele in rulota mai cu atentie. Regulile le stiti. Cele mai grele pe podea si cat mai pe ax. Obiectele de sus care sunt cat de cat mai grele, mutati-le in masina. Nu fac bine acolo rulotei, in schimb veti ajuta masina la stabilitate. Presiunea corecta in roti devine foarte importanta, asa ca masurati-o cu manometrul ajustati-o daca e cazul.