Clasament
Continut
Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 01.02.2020 în toate secţiunile
-
7 puncte
-
7 puncte
-
6 puncte
-
6 puncte
-
6 puncte
-
5 puncteSi iata ca am ajuns la final. Incepand de ieri am camperul inmatriculat, talon nou pentru categoria M1Autovehicul special. Actele au iesit surprinzator de repede, 10 minute pentru depunere, o zi pentru tiparire si 30 minute pentru ridicare. Atasez link-ul de pe siteul “DRPCIV” unde sunt enumerate actele necesare: https://www.drpciv.ro/document-details/inmatriculari/5ab133ccfa4e9422012c2ba2. La fisc a durat cam o ora, am trecut camperul la categoria de impozitare “ autovehicul special” cu 341 ron impozit/ an.
-
5 puncte
-
5 puncte
-
5 puncteBuna dimineata Peste cateva ore parasim orasul Budapesta, ne intoarcem acasa. Va doresc tuturor un weekend excelent oriunde va aflati.
-
4 punctePentru ca a venit timpul sa pregatesc campervanul pentru iesiri, am achizitionat : - navigatie EONON cu Android 10 ( https://www.eonon.com/mobile/Eonon-7-Inch-IPS-Double-Din-Car-Navigation-HD-Full-Touchscreen-with-Android-10-2GB-RAM-Quad-Core-Processor-Split-Screen-Multitasking-Universal-Car-GPS-Stereo.html ) - scarita cu picioare rabatabile - folie izolatoare pentru interior dedicat Citroen Jumper - cale Fiamma - patru nivelatoare aluminiu
-
4 puncte
-
3 puncteVan-urile in ultimii ani au avut de-a dreptul o explozie în vânzări și oferte de producători mari și mici încât cred ca în ziua de azi nu ai nevoie de compromisuri fiind oferta foarte mare. Nu doresc sa intru in discuția van, rulotă, camper, motorhome, dar țin sa precizez ca am trecut prin Briancon urcând pe Colle del Monginevro si m-am întors prin Colle della Maddalena, urc în Alpii elvețieni, austrieci și italieni cu trenul meu de 13x2,50 metri fără probleme, eu ajung acolo unde cei cu Van-urile nu pot ajunge.
-
3 puncte
-
2 puncteSalutari tuturor! Ma numesc Marius Chirea, sunt din Bucuresti si sunt bucuros ca am fost acceptat in aceasta comunitate. Am citit lucruri interesante aici, subiecte multiple, complexe si asa m-am hotarat sa fac parte din comunitatea rulotistilor. Detin de 2 ani o rulota Weinsberg 500 FDK. O zi excelenta!
-
2 puncteAsa pare, dar cand incepi un pic sa sapi, constati ca va fi foarte greu sa gasasti exact ce iti doresti pe o singura platforma. Deci, Citroen sau Pegeot, motor euro 6d-temp, putere: 140 cp, inaltime: H2, lungime: 6 m, paturi individuale, baie cu extindere pe culoar a cabinei de dus, incalzire diesel, frigider cu compresor de minim 80L, la un pret de cca. 50.000 euro. Raul, daca gasesti toate astea pe o singura masina sunt dator de cinste la prima iesire comuna. Raul, ai scris: "... urc în Alpii elvețieni, austrieci și italieni cu trenul meu de 13x2, 50 metri fără probleme, eu ajung acolo unde cei cu Van-urile nu pot ajunge." Te inteleg, e posibil sa fie cum spui tu, insa eu iti pun o singura poza din Passo del Mortirolo (Alpii italieni) unde am trait un cosmar cu campervan-ul meu de DOAR 5,68 m lungime: Altitudinea era rezonabila, insa pe langa unghiurile foarte ascutite ale curbelor, diferenta de nivel in curbe era extrem de mare. Erau curbe in care la limita reuseam virajul dintr-una. Drumul, care era mai lat cam cu 0,5 - 1 m fata de masina mea, era atat de inclinat incat nici frana de motor din treapta I nu avea vreo sansa sa domoleasca coborarea. Emotiile mari le-am avut legat de supraincalzirea sistemului de franare. Pana jos am avut circa 37 de astfel de viraje, cea din imagine dupa cum se vede avea nr. 14. Urcarea pana in pas fusese mult mai lejera, dar coborarea a reprezentat o amintire... pe viata. Sincer, nu stiu Raul aici cum te-ai fi descurcat cu trenul tau de 13 x 2, 50 metri. Sa-ti mai spun cam cum ne albeam la fata soferii care ne intalneam din sensuri opuse ? Si ca sa revin la subiect, in exemplele de mai sus apar doar o parte dintre avantajele campervan-urilor fata de celelalte modele de autorulote - alkoven, semi-integrata si integrata. Spatiu mai mic in interior in schimbul unei manevrabilitati excelente. Dar sigur, nu toti sunt amatori de emisii in exces ale adrenalinei, nu toti sunt amatori de astfel de trasee. Trebuie sa fim multumiti ca piata ne ofera Rv-uri pe toate gusturile, chiar daca cateodata suntem nevoiti sa acceptam si anumite compromisuri.
-
2 puncte
-
2 puncte
-
2 puncte@Dragos M lucrurile s-au petrecut de asa natura incat in 2008 eu am trecut direct de la cort la campervan, nu am avut rulota. Diferenta pentru mine a fost ca de la cer la pamant. Poate daca aveam rulota m-as fi obisnuit cu un spatiu interior mai mare si as fi mers spre semi-integrat sau integrat, dar dupa 9 ani de campervan am ajuns la concluzia ca pot face acest compromis intre un spatiu interior mai mare si o accesibilitate/manevrare mai buna. Am putut merge pe drumuri in care nu as fi putut intra nici macar cu un campervan mai mare (6,36m), daramite cu o semi-integrata sau integrata. Eu sunt pasionat de munte si mai putin de mare, am facut cateva vacante-n Alpi si sper sa mai fac alte cateva. Accesibilitatea si manevrabilitatea van-ului sunt decisive in astfel de trasee: Aici eram in Briancon, un orasel din Alpii francezi unde... datorita cred celei mai injurate femei din Romania (Ioana - IGO) :)) am fost nevoit sa intru, iar dupa parcurgerea a cca. 1 km a acestui drum infernal in rampa accentuata, de exact latimea campervanu-lui, la prima intersectie Ioana imi spune: "acum virati la dreapta" - intersectie la 90 gr. a doua drumuri de aceeasi latime. Binenteles ca nu era posibil asa ceva, astfel ca am fost nevoit sa cobor acel drum de cca. 1 km cu spatele... ... la un moment dat am fost nevoit sa pliez partial una dintre oglinzi pentru a nu atinge zidul caselor. Cam asa arata o zi din vacantele facute de mine in Alpi: Sper ca nu am plictisit. Cunosc Sulzemoos, de acolo mi-am luat campervan-ul in 2008. "La Strada" este o firma premium cu preturi pe masura. Eu voi lua ceva mediu la care voi mai face ulterior ceva modificari in ceea ce consta izolatia campervanului si nu numai. Am fost nevoit sa ies din peisaj pentru doi ani, mi-am ajutat copii sa-si faca casa la curte. Acum sunt aproape de finish si pot reveni la vechile indeletniciri. Va mutumesc ! Cu putin noroc poate reusesc sa-mi iau cam ceea ce imi doresc.
-
2 puncte
-
2 puncte
-
2 puncte
-
2 puncteSalutari tuturor. Sambata la pranz am vizitat piata de vechituri la Brasov. Acolo am achizitionat o lada frigorifica mica, cred ca e de 12-15l care functioneaza cu 12V consum 4A si a costat 40 Ron. Cand am ajuns acasa am curatat si am cuplat la priza masini. Dupa 30 minute de functionare in partea de jos unde se afla si ventilatorul era gheata. Iar ín masina era 20 grade.
-
1 punctEu sunt de părerea ca nu exista Rv-ul perfect, ideal ci Rv-ul care este potrivit pentru noi la momentul potrivit. De ce spun ca multe localități din Alpi sunt off-limits sau aproape pentru cine are un Van, dar eu cu 12x2,50 pot ajunge? Deoarece se face un turism un picuț diferit, eu sunt obișnuit sa campez în vale (Olympia la Dobbiaco, SextePark, etc) las rulota si urc cu mașina pana unde este permis, iar aceste locuri de multe ori cu un Van nu le poți ajunge. Am 16 ani de serviciu pe Salvare și Pompieri in zona alpina si în multe localități nu întram nici cu Vw T6. Din păcate nu te pot ajuta cu sfatul pentru alegerea unui Van, singurul care îl cunosc este Marco Polo
-
1 punct@Gigi Gavrila O putere absorbita de 66 W la tensiunea de 12 V inseamna 5,5 A curent absorbit. Cam acesta este curentul absorbit de un compresor la 12 V Danfoss sau echivalentul chinezesc cu care se pare ca ai echipat frigiderul. Cred ca 2 panouri de 100 W , un regulator de 20 A MMPT si un acumulator de 100-150 Ah sunt suficiente pentru frigider si alti mici consumatori.
-
1 punctSalutare, de curand am achizitionat un frigider pe 12 v / 59 litri, raceste foarte bine si sunt multumit deocamdata ptr ca este alimentat la o sursa de 12 v / 10A / 220 v., consumul este la pornirea compresorului de maxim 92 w si scade catre 64-66 w la final, in schimb na nu stiu ce amperaj ia....contorul imi arata 0.4 dar nu cred ca este adevarat sau nu inteleg eu, dupa mine ar fi de la baterie cam 5-6A, atasez niste poze si poate ma lumineaza cineva, pe viitor vreau o instalatie solara, dar care sa fie dimensionarea uneia? 20200129_191818.mp4
-
1 punctVa salut ! Peste 4 luni implinesc 2 ani de cand mi-am vandut campervan-ul. Motivul vanzarii a fost lipsa timpului aferent iesirilor. In curand, sper sa revin in comunitate. M-am saturat sa va tot urmaresc cu invidie pozele de la iesiri. :)) Initial imi doream sa achizitionez o duba noua sau cu km cat mai putini pe care sa o convertesc in autorulota, insa, la indemnurile si nerabdarea sotiei cred ca voi recurge la achizitia unei autorulote noi (campervan). Conversia ar fi durat ceva timp, lucru care ne-ar fi facut sa pierdem inca un sezon de vara. Asa ca... sfaturile date colegilor in acest topic le iau in serios acum si pentru mine. Si cum va spuneam in prima postare din acest topic: "... Nu exista autorulota perfecta ! Implicit, nu exista campervan perfect ! Cel mai bun campervan este cel care iti reduce la minim numarul de compromisuri pe care trebuie sa le faci..." Campervan-ul pe care mi-l doresc vreau sa aiba urmatoarele caracteristici: 1. Motor de ultima generatie - euro 6d-temp. Prefer platforma/motorizarile de minim 140cp de la Citroen sau Peugeot, motorizari care sunt mai economice si cu mai multe accesorii in echiparea standard fata de Ducato. 2. Configurare cu paturi individuale - posibil compromis - pat frantuzesc. 3. Baie cu extindere pe culoar a cabinei de dus - posibil compromis - baie in tandem cu patul frantuzesc. 4. Incalzire diesel - posibil compromis - gaz. 5. Frigider cu compresor de minim 80 litri - posibil compromis - 65 L. 6. Rezervor de combustibil de 120 litri - posibil compromis - 90 litri. 7. O fata frumoasa - posibil compromis - actuala sotie. Stiu, vreau cam multe ... insa, lasand gluma la o parte sper sa fac compromisuri cat mai putine. Este putin probabil sa gasesc un campervan expus la vanzare cu caracteristicile pe care mi le doresc. As avea sanse mai mari daca as comanda masina cu cele dorite, insa, asta poate insemna multe luni de asteptare pe care nu sunt dispus sa le accept si binenteles, negocierea pretului ar deveni tardiva. In ultima vreme conversia dubelor in campervan-uri ridica probleme serioase producatorilor consacrati dpdv al greutatii, (incadrare de pana in 3.500 kg MMA). Acest lucru a dus la reducerea capacitatii rezervorului de combustibil de la 90 litri la 75 litri in standard. La multi producatori rezervorul de 90 litri a devenit optional (contracost). Binenteles ca noul campervan as dori sa aiba rezervor macar de 90 litri. Am cerut cateva oferte unor dealeri din Romania... insa, cum era de asteptat, tot Germania ramane sursa cu o oferta bogata si rentabila dpdv material. Asa ca in curand, cand va da coltul ierbii, plec cu sotia pentru 1-2-3 saptamani, cat este nevoie, sa ne implinim visul.
-
1 punctMultumesc mult pentru vorbele frumoase! Vreau sa lamuresc o data pentru totdeauna partea cu omologarea. Costurile au fost in jur de 1000 euro. Desi pentru unii colegi este greu de inteles, NU s-a pus problema de spaga. Doar de cunoastere a etapelor, rabdare si iar rabdare. Puteam sa spun " am facut contract cu o firma", dar intamplator cei de la acea firma imi erau prieteni. Asa cum am mai discutat in privat cu unii dintre colegii care au demarat o conversie, discutati si intrebati la RAR despre etapele si cerintele specifice omologarii propriei masini. Fiecare dintre colegi are alte nevoi.Nu va mai luati dupa toti cei care spun "am auzit.....". Si, ca o opinie personala pentru cei care asteapta, vorba romanului, “ mura in gura”: culegeti singuri murele, sunt mai gustoase si veti avea alte satisfactii. Am oferit in acest topic toate informatiile cunoscute, invatate, experimentate de mine, nu am tinut nimic la sertar. Cand nu am stiut am apelat la altii. Multumesc pentru interesul acordat acestui topic care acum se inchide.
-
1 punct@Radu Ghita Multumesc pentru aprecieri. Am fost crescut cu respect fata de munca si incerc ca tot ceea ce fac sa fie bine facut. In ceea ce priveste “ manualul de conversie” , asta este si dorinta mea, sa ofer cat mai multe informatii, reusitele sau nereusitele din timpul conversiei, pentru ca cei care doresc sa sa apuce de asa ceva sa fie in cunostiinta de cauza, evitand timp si bani irositi in cazul unui abandon. Pana la urma asta este menirea forumului, sa impartasim din cunostiintele noastre tuturor.
-
1 punct@Gabriel Schuster ai prezentat aici un adevarat manual de conversie! Sunt impresionat de modul serios in care ai gandit si analizat transformarea, de felul ingrijit, ordonat si "meserias" in care ai dat viata proiectului si mai ales de modul in care ai inteles sa-ti sacrifici din timpul liber (niciodata suficient ), sa ne impartasesti din experienta ta. E un castig sa te avem printre noi! Respect,
-
1 punctConfiguratie verificata: - 2 buc panou fotovoltaic mono x 250 W 1600 lei - regulator MPPT 40 A 800 lei - 4 buc baterii Victron Energy Gel 12 V 90 Ah 4400 lei - invertor sinus pur 12 v - 230 v 1000 W 800 lei - frigiderul acesta 520 lei Total aproximativ 8120 lei La asta se mai adauga materiale marunte: conductori de diferite sectiuni, canal cablu, papuci, pini, etc... Si bineinteles manopera! A mers anul trecut fara probleme cu numai doua baterii. Si am destui consumatori pe rulota...! Anul asta, de prin primavara (cand am instalat bateriile pe rulota) si pana acum niciodata, dar absolut niciodata, tensiunea pe baterii n-a scazut sub 12, 8 volti. La "gradina" unde tin acum rulota, uneori a fost nevoie sa alimentez inca un frigider extern cu capacitatea de 140 litri. Au mers amandoua in plin! Si pentru ca acolo inca n-am curent de la retea, am mai folosit extensiv fie un flex de 850 W, fie o bormasina. Avantaje: - nu mai duc grija buteliei de gaz, toata vara nu-mi trebuie decat una singura; - nu duc grija curentului din baterii - e mai mult decat suficient; - nu mai duc grija punerii in functiune a frigiderului, a verificarii periodice a functionarii sau a opririi acestuia. Practic frigiderul merge non-stop toata vara, chiar si in timpul deplasarii; - mentenanta extrem de simpla a sistemului; - nu-mi sunt necesare ventilatoare suplimentare sau alte artificii care sa imbunatateasca randamentul racitorului pe gaz; - pot alimenta diversi alti consumatori, la 230 V, desigur avand grija sa nu depasesc puterea invertorului; - in orice moment am disponibile, in frigider, cuburi de gheata sau sticle reci cu bere, apa sau diverse alte licori - spatiul din interiorul frigiderului cu compresor e mai mare decat in cealalta varianta; - imi oferta o foarte mare libertate de miscare, pot sa merg off camping pentru orice perioada; Dezavantaje: - costul mare al investitiei; - o oarecare dificultate de a face loc noului frigider, presupune oarece modificari in mobilierul existent. Daca merita sau nu, hotaraste fiecare. Eu sunt extrem de satisfacut de treaba asta si nu regret niciun craitar din banii cheltuiti !
-
1 punctAcum lucrez pentru van-ul meu. Mi-ar place sa pot trai dintr-o afacere de genul acesta, sau un camping, dar nu cred ca acum as obtine profit din asa ceva. Dupa cum vedem, se cauta rulote cat mai ieftine, asta de multe ori in detrimentul calitatii. Marea majoritate cand calatoresc in tara stau off camping, poate si din cauza preturilor care nu reflecta “calitatea” serviciilor oferite. Nu cunosc pe nimeni sa vrea sa transforme o autoutilitara de trei ani vechime, sa foloseasca materiale de calitate si subansamble noi. La sfarsit cand trag linie, voi avea un campervan facut asa cum imi place, la un pret pe masura, dar oricum mult mai ieftin decat unul de fabrica.
-
1 punctGabriel, am sa incerc sa-ti dau cateva sfaturi pe marginea configurarii prezentate. Am ceva experienta si am tot studiat variante de conversii. Am sa-ti prezint un desen la scara pe configurarea de mai sus, dar, ca o prima impresie... ar fi bine sa iei in calcul o alta dimensiune a paturilor. In ultimul timp chiar constructorii traditionali de campervan-uri au adoptat idea paturilor inegale intr-o astfel de configurare. Sfatul meu este sa mergi pe varianta cu paturi inegale (barbat/femeie), respectiv 190 x 60 cm si 180 x 60 cm. Patul cu lungime mai mica va fi montat pe latura cu baia. In viitoarea conversie spatiul trebuie judecat cat mai minutios, fiecare centimetru conteaza. Latimea de 60 cm (maxim 65 cm) este suficienta mai ales in ideea in care intre paturi vei folosi o masa pliabila. Cum spuneam, avand azi ceva timp liber, am sa-ti prezint o varianta la scara exact pe configurarea mentionata de tine.
-
Cauta in forum
-
Subiecte de discuţii
-
-
-

