Clasament


Continut

Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 13.01.2020 în toate secţiunile

  1. 4 puncte
    Pronostic confirmat ! Primul premiu a si venit pentru Affinity Camper Vans - Polonia - "Campion Social Media" la salonul CMT Stuttgart Si sunt sigur ca dupa acest premiu vor mai urma si altele. La CMT Stuttgart se sta la coada pentru vizitarea acestui campervan... campervan cu o configurare noua si inovatoare pentru aceasta clasa.
  2. 4 puncte
    Am fost, am vazut, am plecat Cam asa as descrie vizita noastra in Viena. Am ajuns in 22 decembrie la 5 dimineata in Viena si am mers direct la Reisemobil Stellplatz Wien unde am intrat fara probleme chiar daca nu era nimeni la receptie. Grad de ocupare cca 40%. Dimineata dupa trezire am mers la receptie sa ne inregistram. 20 euro per zi (de la 12 la 12) plus 2 euro curentul. Cel mai scump motorhome stoper de pana acum din toata Europa In aceeasi dupa amiaza am mers in Stefanplatz sa vizitam regiunea dar sincer, poate din cauza ploii si a vantului, nu am fost foarte incantati de ceea ce am vazut. Multe luminite, toate suvenirurile si diversele delicii locale f.scumpe Desi am platit pentru 2 zile, ziua urmatoare, pe seara cand trebuia sa mergem in piataa primariei, din cauza ploii destul de serioase, am decis sa plecam. Am mers dintr-o bucata pana in Drobeta Turnu-Severin, orasul unde m-am nascut si unde avem rude. Daca ar fi sa mai vizitez Viena as face-o doar vara cand e cald si ziua lunga, iarna nu m-a incantat ps: asa cum se observa intr-una din poze, a trebuit sa pun botnita la catel ca sa pot circula pe mijloc de transport in comun
  3. 3 puncte
  4. 2 puncte
    Ideea banchetei care se transforma in doua paturi suprapuse mi se pare geniala. Ideea bucatariei in spatele banchetei am vazut-o doar la autorulote integrate, s-o "indesi" intr-un campervan, este inca o provocare. Singurul lucru care nu-mi place este baia ingusta, dar sunt constient ca nu le poti avea pe toate, mai ales intr-un campervan. Oricum, asa cum a spus si Nelu mai sus, este un campervan foarte luminos si aerisit. Probabil va fi atractia salonului, vom vedea la final aprecierile pe care le va primi. Si-au dorit sa prezinte ceva nou si au reusit. Bravo lor!
  5. 2 puncte
    Bună dimineața și o săptămână cât mai bună!
  6. 2 puncte
  7. 2 puncte
    prieteni și o săptămână frumoasă!
  8. 2 puncte
    Buna dimineata. O zi usoara sí o saptamana cu multe realizari va doresc
  9. 2 puncte
    @Klaudiu B Fara compromisuri nu se poate. Nimic nu-i perfect pe lumea asta. Bafta multa la achizitie !
  10. 2 puncte
    Salut Mihai ! Multumesc de urari, asemenea si tie ! In comparatia facuta aveam in minte o statistica din 2011 a noptilor de cazare in camping/Europa de Est facuta de un statician neamt (Dr. Bernhard Harrer dwif-Consulting GmbH). Ce-i drept, a trecut ceva timp de atunci si se pare ca lucrurile s-au mai schimbat. Dar oricum, la ce populatie au (peste 38 milioane) si suprafata, tot prost stau in materie de turism cu RV-ul si spun asta raportandu-ma la liderul detasat al europei de est, Croatia. Si noi si polonezii suntem la "etc". Aceasta statistica de la sfarsitul lui 2011 o aveam in minte cand am facut precizarea la care te referi, Mihai. In tabelul 2 este vorba de noptile de cazare in camping. Cu mentiunea ca in dreptul Romaniei cifrele sunt mult mai sus... spun asta gandindu-ma la cati dintre noi, cand am intrat intr-un camping... am si primit chitanta aferenta perioadei de campare. In scripte neamtul are dreptate tinand cont de datele oficiale, dar aici in Romania, din pacate, realitatea este alta. Mihai, am bolduit ce probabil ai trecut cu vederea, m-am referit strict la configurarea campervan-urilor. Inteleg ca nu esti de acord cu mine... "Nu vor fi NICIODATA peste cei mentionati de tine", dar imediat spui: "Da, pot produce (manufactura) ieftin, la costuri mici (dar cu materie de calitate), produse de "top" pentru aceste RV-uri, (si nu numai!)" Cu acest lucru pe care-l spui sunt si eu total de acord. Asta cred ca ne dorim toti, produse ieftine cu materiale de calitate. Ca o paranteza vis-a-vis de ce fac nemtii. Campervanul pe care l-am achizitionat de nou din Germania in 2008 exista si azi in oferta Possl si Globecar (producatori specializati in campervan-uri sub licenta Dethleffs), in proportie de 95% aceeasi configurare. Polonezii de la Globe-Traveller, infiintati in 2009, au scos cateva configurari pe campervan cu totul deosebite, iar acum apar alti polonezi, care de azi, vor rupe gura targului... Affinity RV. Mihai, eu, care de cativa ani urmaresc noile configurari aparute pe campervan-uri, dau un pronostic legat de aceasta editie deschisa azi la CMT Stuttgart si spun ca Affinity RV - Polonia va fi firma cu cea mai spectaculoasa/apreciata configurare la clasa "campervan". Nu-i nevoie sa fii de acord cu mine, este doar un pronostic pe care il dau. Vom trai si vom vedea.
  11. 1 punct
    Este un proiect la care lucrez de aproape 1 an. Inca nu este gata, fapt ce nu m-a oprit s-o scot la ceva drumuri tot anul trecut. Dupa cun se vede este un Sprinter 315, 4Matic, motor 2.2, 150 cp, tractiune integrala, cutie automata cu 5+1 trepte. Am tinut neaparat sa fie 4x4 pentru ca nisipul de la Vadu este, parca, in fiecare an tot mai mare, iar mie imi place sa campez cat mai aproape de apa, iar la munte nu ratez nici un drum in off road. Am dotat masina cu tot ce este necesar pentru off camping prelungit ; are rezervor de apa curata de 105 litri, pe langa care mai am si 2 canistre de cate 20 litri + 10 litri in boilerul electric de 1500w de la Ferolli Are 4 panouri fotovoltaice, flexibile, de cate 150 w, lipite pe acoperis care sunt monitorizate de o unitate ce este dotata cu incarcator solar si invertor 24 v--220 v cu o putere de 3000 w. Are 2 baterii cu gel, de cate 120 A pentru transformarea in 220 v, inca o baterie gel de 120A pentru necesarul de 12 v din cabina si, desigur, bateria masinii la care nu am legat nici un alt consumator. Are aragaz cu aprindere piezo si monitorizare flacara, o butelie de 5 litri pentru gpl, 2 frigidere, unul de 100 si unul de 40 l, ambele la 220 v, aer conditionat de 9000 btu. cu functie de incalzire si purificare aer.Deasupra bucatariei are o trapa dotata cu un ventilator cu senzor de temperatura Urmeaza sa primesc si incalzitorul in stationare de 5 KW, pe care l-am comandat de pe E Bay. Are toaleta cu golire exterioara si cabina de dus+ dus exterior. Izolatia termica are 4 straturi iar tavanul este dublu. Inaltimea de 220 de centimetri de la interior mi-a permis sa realizez o perna de aer de 7 cm intre tavan si plafonul masinii. Vara, cand afara aveam aproape 40 grade si masina statea in plin soare, la interior, atat tavanul cat si peretii erau reci. Am izolat cu Armaflex ( izolator termic elastomer pentru tevi de apa, care este un fel de burete mai dens cu adeziv pe o fata si rata de transfer termic de 0.039 W) Al 2-lea strat este vata bazaltica Al 3-lea strat este folie dubla de aluminiu cu perna de aer intre folii, care are o rata de transfer termic de 0,02 Al 4-lea strat este lambriul de lemn Podeaua are 5 cm grosime = Armaflex+folie akuminiu+structura de lemn+tego+parchet Masina inca nu este omologata ca Autorulota pentru ca, inca mai am de lucru la interior. Proiectul este depus la RAR, urmand sa ma prezint la omologare atunci cand va fi gata. Poze cu interiorul am sa postez abia dupa ce masina va fi omologata
  12. 1 punct
    Salutare tuturor!Ma numesc Ciprian Mogosanu din Matasaru Dambovita si sunt bucuros ca am fost primit in comunitatea rulotistilor.O zi buna va doresc!
  13. 1 punct
    Avand in vedere trecerea din ce in ce mai mare a posesorilor de rulote catre autorulote, m-am gandit ca ar fi binevenit un topic in care sa discutam despre autorulota cea mai mica ca dimensiuni, cea mai accesibila ca pret, respectiv, despre campervan. Dupa ceva ani de experienta, ca posesor al unei astfel de autorulote, am decis ca nu ar fi rau sa dau cateva sfaturi in ceea ce priveste achizitia unui campervan. Nu va ascund faptul ca de cand mi-am vandut van-ul am tot studiat aceasta piata in dorinta de a reveni in breasla. In urma acestor mentiuni, am ajuns si la cateva concluzii... Nu exista autorulota perfecta ! Implicit, nu exista campervan perfect ! Cel mai bun campervan este cel care iti reduce la minim numarul de compromisuri pe care trebuie sa le faci. Vorbind despre campervan-uri noi... exista o multitudine de configurari, de la 5,4m la 6,36m - lungime van. Campervan 5,4m Cele mai ieftine sunt cele de 5,4m, dar asta numai pentru configurarea clasica - pat transversal pe spate: Ieftin: https://www.clever-mobile.de/cleverly-basic-line/ Dupa cum se poate vedea in link-ul de mai sus, exista la aceasta dimensiune si variante cu 3 sau 4 paturi. Si alta configurare la bani mai multi: https://www.dreamer-van.de/fourgon-dreamer-d42.php Campervan 5,99m Aici exista configurari clasice, deasemenea cu pat transversal, dar, deja la aceasta dimensiune isi fac loc modelele cu doua paturi individuale pe spate in lungul caroseriei. Ieftin, cu paturi in lungul caroseriei: https://www.clever-mobile.de/roomer-classic-line/ Si alta configurare cu panou spate modificat, la bani mai multi: https://globe-traveller.eu/models/active-zs/ Tot la aceasta lungime putem gasi configurari deosebite cu 4 locuri de dormit, dar la care va recomand sa nu cautati pretul, va stricati buna dispozitie: https://globe-traveller.eu/models/pathf ... finder-xs/ Campervan 6,36m Datorita lungimii mari, exista cam toate configurarile posibile. Insa, nu-i obligatoriu ca preturile sa fie peste variantele la 5,99m. Mai exista si ceva clase de dimensiuni intermediare, date de alti producatori de platforme in afara Fiat, Citroen, Peugeot. Binenteles, exista o multime de producatori de campervan-uri. Exista preturi ce variaza intre 37.000 euro si 90.000 euro functie de producator, configurari, dotari, etc. Cateva sfaturi legate de configurari. Paturi Pat dublu transversal: Pe fostul campervan am avut pat dublu transversal care m-a nemultumit total. In general, aceste paturi sunt amplasate si la o inaltime considerabila fata de podea in ideea constructorului de a oferi si un portbagaj cat mai spatios. Unele necesita chiar scarita de urcare/coborare. Imaginati-va ce se intampla cand peste noapte partenerul de "la perete" are nevoie la baie. Trebuie efectiv sa-l sara pe cel de la margine si sa "caute" cu piciorul eventuala trapta de la scara, daca exista asa ceva, sau sa-si continuie saritura pana pe podea. Facand acest exercitiu de imaginatie banuiesc ca va dati seama de inconvenientele acestui tip de pat. Eu, sunt adeptul ideii... sa ne calarim cand vrem noi, nu cand vrea vezica partenerului. :)) Indviduale dispuse longitudinal: Nu necesita nici un deranj al partenerului in momentul folosirii patului. Sunt adeptul acestui mod de configurare a zonei de dormit. Pat frantuzesc: Patul frantuzesc este un pat dublu, amplasat longitudinal in zona din spate pe unul din peretii laterali. Coborarea din pat a partenerului de la perete este mai facila fata de coborarea dintr-un pat transversal. Coboara pe la picioare. Insa, patul frantuzesc intr-un campervan este limitat la latimea de 1,25m. Pentru doua persoane mai suple, mai tinere care-si doresc intrepatruderea cat mai mare :)) poate fi ok. Avantajul oferit de acest gen de pat vine in sprijinul unei bai mai spatioase... ajungem si acolo. In mare, cam asta putem discuta de paturi. Binenteles, exista si modelul de pat transformabil in diverse variante, in zona de living cu precadere. Baia Exista mai multe variante de bai disponibile pe campervan-uri. In mare, ar fi cam aceste trei modele: 1. Baie clasica ... pozitionata in zona de mijloc a van-ului, pe peretele opus intrarii. Functie de inventivitatea constructorului, aceasta poate fi mica (cu elemente fixe) sau mica pe dinafara si mare pe dinauntru prin amplasarea unor elemente rabatabile (chiuveta), retractabile (wc) sau pivotante (cabina de dus). Nu stiu insa cat de fiabile pot fi aceste elemente in miscare. 2. Baie cu cabina de dus extinsa pe culoarul de acces. Acest tip de baie necesita o incapere ceva mai mica decat baia clasica tinand cont de extinderea in culoar. Nu am avut o astfel de baie, nu stiu mare lucru despre ea, insa ideea imi place. Nu stiu in ce masura usile culisabile pe raze, in mers cand sunt stranse, pot produce zgomote deranjante. Daca cineva are in dotare o astfel de baie, il rog sa ne puna cateva impresii despre exploatarea acesteia. 3. Baie laterala spate in tandem cu patul frantuzesc. Este un model de baie care imi place foarte mult datorita spatiului in lungime pe care-l ofera, dar pentru asta este musai sa agreem latimea patului frantuzesc de 1,25m. Zona living In general aceasta este formata din bancheta fixa de doua locuri echipate cu centuri, masa, si scaunele fata pivotante. Bancheta La modelele mai noi, aceasta este formata din doua scaune individuale alipite dar cu posibilitatea de extindere a celui dinspre culoar cu cca. 10 cm pt ca doua persoane asezate pe bancheta sa poata sta mai comod. Masa Mai nou, sau la modelele mai sofisticate, pentru un acces mai facil exista mese formate din mai multe blaturi (2-3) rabatabile pe lungime Pat prin transformare Este foarte binevenit ca un pat suplimentar chiar daca dimensiunile acestuia nu sunt foarte comode pentru un adult de dimensiuni mai mari :)) Dimensiunile living-ului sunt functie de configurarea generala a van-ului. Disconfortul apare in momentul accesului la bancheta si se regaseste fizic printr-o masa cu latime mai mica. Bucataria. Toate sunt cam la fel. Pot contine frigiderul sau nu, situatie in care spatiul aferent depozitarii este mai mare. Frigiderul Poate fi amplasat in mobilierul bucatariei sau intr-unul dintre modulele de mobilier apropiate. Poate fi cu compresor 12v sau gaz/12/220v. Am avut cu compresor si am fost foarte multumit. As recomanda sa aiba minim 80L cu congelator pe intreaga latime a frigiderului. Au aparut si frigidere (Dometic, parca) la care poti deschide usa si din partea stanga si din cea dreapta cum iti vine mai comod la momentul respectiv. ... Detalii despre pretul de achizitie Ma voi referi in special la achizitiile de afara (Germania) a autorulotelor noi. Nu luati de baza pretul afisat !!! Acel pret este pentru necunoscatori, necunoscatori care nu de putine ori pica in capcana de a-l si achita. Negociati-l la sange ! Daca pretul afisat este sa zicem... de 70.000 euro, in mod sigur puteti obtine prin negociere o reducere de 4-6.000 euro. Am obtinut o astfel de reducere la un semi-integrat Hymer pentru o plata foarte rapida - in cateva ore au avut banii in cont. Acest argument al dvs. cu plata rapida, nu mai zic... cash, ii face sa coboare substantial pretul. Nu cadeti in plasa de a le da ce ati obtinut la negociere pe diverse accesorii - markiza, camera spate, multimedia, panouri solere, etc. Va vor prezenta niste preturi exagerat de mari fata de cele normale, atat de mari incat iti va fi jena sa incerci sa le negociezi. Dati o paine de mancat si firmelor din tara ! Nu va bazati pe vechea zicala... cand faceai o treba ok... spuneai... "am facut-o nemteste." A cazut de mult aceasta zicere, de multe ori "neamtul" de azi este turc, arab, ceh si nu de putine ori... chiar roman. La achizitia unei autorulote din tara nu puteti obtine discount-uri semnificative. Aici, cu multa stradanie poate sa obtineti o alarma sau ceva presulete. :)) Si este normal sa fie asa. Ar da si ai nostri, dar nu au de unde. Producatorul RV-ului acorda discount-uri functie de numarul de unitati vandute/unitate de timp. Pe acest considerent, neamtul, care vinde un numar incomparabil mai mare de unitati fata de dealerul din Romania, isi permite reduceri substantiale la pret. Recitind, constat ca mai sunt multe de spus. Nu am pomenit inca nimic de spatiile de depozitare, accesorizare, motorizare, etc. De tipul de incalzire :)) Dar, controversele argumentate pe aceasta tema sa le lasam pentru mai tarziu. Chiar daca postarea a iesit lunga, am incercat sa tratez cat mai pe scurt tema propusa. Traind in Romania unde banii nu ne dau afara din casa, binenteles ca putem discuta aici si despre achizitia de campervan-uri SH. P.S. Am mai deschis un topic similar si pe alt forum, unde, din pacate, acolo lumina este mai mult stinsa decat aprinsa. Sper ca nu deranjaza acest lucru.
  14. 1 punct
    Sterckeman este o marca mediu-joasa franceza, un sfat scoate de pe lista. Fiind posesor de Knaus te sfătuiesc sa vezi și acesta marca împreună cu bestbuy-lor Weinsberg, știu ca au dealer la București și câțiva din forum sunt foarte mulțumiți.
  15. 1 punct
    Salut @Mihai-Arad! Multumesc mult pentru informatii. Voi intra in Rusia din Letonia, dar m-ai pus pe ganduri cu rezervarea pentru intrarea in Rusia. Si la iesire o fi la fel? Ma refer la iesirea din Rusia si intrarea in Finlanda... Trebuie sa cercetez serios problema. Astept totusi si ponturile tale pentru Tarile Baltice Multumesc anticipat!
  16. 1 punct
    Mulțumesc, mă bucur să vă cunosc.
  17. 1 punct
    Incepand de astazi s-a deschis salonul CMT de la Stuttgart - 2020. Ieri, prin intermediul amatorilor de campervan-uri prezenti la fata locului, am avut posibilitatea sa vad cea mai buna configurare aferenta unui campervan. (dupa parerea mea) Este vorba de firma poloneza Affinity RV care isi face debutul pe piata mondiala acum, la CMT Stuttgart 2020. In doua cuvinte... firma a fost fondată de Jacek Jaskot, care a lucrat anterior la Globe-Traveller - Polonia. Ce m-a impresionat la aceasta configurare: - interiorul extrem de aerisit practic si vizual; - finisajele impecabile... demne de clasa premium; - ingeniozitatea transformarii celor doua paturi suplimentare; - versatilitatea... transportarea a doua biciclete in interiorul camperului... lift actionat electric pentru creerea spatiului necesar; - pretul... 69.900 euro pe varianta Peugeot Boxer. Daca acest model era conceput si executat de o firma germana premium sunt sigur ca pretul depasea lejer 100.000 de euro. Cu toate ca Polonia sta rau la capitolul RV avand o infrastructura de campare la nivelul Romaniei, poate chiar sub, specialistii polonezi in configurarea campervan-urilor au ajuns sa dea clasa la acest capitol firmelor de traditie din Europa, indiferent ca acestia sunt nemti, francezi sau italieni. Vezi produsele Globe-Traveller si de acum, de azi... Affinity RV.
  18. 1 punct
    Te salut @Alin Mihaila Un altfel de plan, ...unul foarte indraznet. Vreau sa-ti "amintesc" ca, pentru Federatia Rusa, ai nevoie de viza (stiai, nu?) Uite ce zice aici: " Ultima actualizare: 28 octombrie 2019 Condiţii de intrare şi regim de şedere: Intrarea şi şederea cetăţenilor români în Federaţia Rusă sunt reglementate prin Acordul între Comunitatea Europeană şi Federaţia Rusă privind facilitarea eliberării vizelor pentru cetăţenii Uniunii Europene şi ai Federaţiei Ruse. Intrarea şi şederea pe teritoriul Federaţiei Ruse se fac numai pe bază de viză, cu excepţia deţinătorilor de paşapoarte diplomatice şi de serviciu. Intrarea pe teritoriul Federaţiei Ruse se poate face în baza unui document de călătorie (paşaportul simplu electronic, paşaportul simplu temporar, paşaportul de serviciu, paşaportul diplomatic) valabil cel puțin 6 luni de la data expirării vizei." Se poate obtine VISA si de aici! (direct de la ... https://romania.mid.ru/web/romania_ro/vize) Exista si posibilitatea unei asa zise eVisa (electronica) gratuita , valabila numai 8 zile ! Aici: http://electronic-visa.kdmid.ru/index_en.html (info despre "visa Rusia pe wikipedia : -> https://en.wikipedia.org/wiki/Visa_policy_of_Russia) Iti (re)amintesc, ai nevoie de ASIGURARE MEDICALA (polita de asigurare medicala cu suma min. asigurare de 30 000 Euroi, valabila pe teritoriul Federatiei Ruse pe toata perioada calatoriei) + pentru insotitori. Referitor la trecerea frontierei din Estonia (Talinn- Camping and caravan park Vanamõisa) to Fed. Rusa: - pentru a trece in Fed. Rusa, pe la vama terestra (ex: Narva) ai nevoie de o "rezervare" ( se poate face on-line, daca ai deja visa), altfel astepaterea poate dura chiar si 6 (sase) zile !!! """Border crossing without waiting. Before our service was implemented at Estonian borders, vehicles queued for up to 6 days. Now only up to 2 hours!""" Rezervarea pentru trecerea granitei se poate face aici. (iti voi spune si despre locul de "parcare" in asteptarea trecerii frontierei...) Despre Tarile Baltice,... (am cateva pont-uri, dar tu deja ai traseul stabilit).
  19. 1 punct
    Eu unul, nu sunt neapărat contra englezoaicelor. Sunt de parare că lucrul cel mai important este modul cum a fost exploatată si intreținută, nu de unde provine. Dar tu fiind la a doua rulotă, mă gândesc că ai acumulat ceva experiență și cred că ai ales în cunoștință de cauză. S-o stăpânești cu drag și să vă ofere cele mai frumoase vacanțe!
  20. 1 punct
    Salut, Asa arata rulota. Este Weinsberg 450FU. Am facut poza de sus de la balcon. Se vad panourile solare La intrare pe stanga are un coltar in U care se transforma intr-un pat destul de mare pentru doi adulti. La noi vor sta copiii in el. Asa arata deschis La mijlocul rulote este bucataria cu chiuveta, aragaz si frigider. In partea dreapta este un pat francez. si toaleta cu dus La exterior are un alt dus si o iesire pentru gaz (pentru gratar pe gaz). Mai are si o priza de curent si de antena TV la exterior. Mai are montate doua butelii GPL si sistem DuoConfort CS. Incalzirea este Truma (gaz) si boiler Truma (220V). Seara faina, Florin
  21. 1 punct
    La invitația lui @Ursu Florin, vă prezint și rulota mea: vezi <subj>. O poză cu ea proaspăt scoasă din fabrică, și una în spatele curții gata de plecare spre Austria (mamă ce am mai dat la zăpadă ) Nu, încă nu are nume... B