Clasament


Continut

Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 09.12.2019 în toate secţiunile

  1. 7 puncte
    Mă număr și eu printre cei care așteaptă scuzele colegului @Viorel Vilcu , pentru că si eu folosesc un generator la iesirile de iarna cu rulota. Mai departe, văd că discutia degenerează și se îndepărtează de la subiectul topicului. Asta pentru că este suficient să apară de undeva o scânteie si imediat se găsesc niște colegi binevoitori care au o placere deosebită sa pună paie pe foc, sau sa "bage bațul prin gard". Ca atare va rog și INSIST, ca cei care mai aveți ceva de comentat, să o faceti pe marginea subiectului topicului, altfel veți fi sanctionați pentru off-topic și credeți-mă, nu-mi doresc asta !
  2. 6 puncte
    Buna dimineata ! Multora dintre noi le ia de doua ori mai mult sa faca un lucru lunea decat le-ar lua in orice alta zi a saptamanii.
  3. 5 puncte
    Cabo de Gata - O bijuteria naturala a Mediteranei pe care o recomand cu placere. Impresiile placute pe care le-am "adunat" in aceatsa vacanta , ma determina sa-mi organizez vacanta viitoare (2020) catre Spania- Andalusia si sud-vestul Portugaliei. De cand ma aflam acolo am decis sa va indrum print-o scurta descriere, dar mai ales prin poze sa o descoperiti /cunoasteti. Este vorba de Parcul Natural Cabo de Gata-Nijar. Cand ne gandim la un Parc, Natural ne imaginam multa vegetatie, copaci,... etc. Dar, acest parc e tocmai invers/contrariu, mai ales ca e intr-o regiunea foarte arida din Europa continentala. Poate cea mai arida. Ploile abia daca exista, deci are un peisaj unic, format din vegetatie uscata. ( acesta fiind unul dintre criteriile regizorilor de-a alege zona pentru "secvente de fim". Unul dintre ele nominalizat cu 7* Oscar!!!). Si totusi, acest Parc, ce-l face atat de frumos?! Marea....de un albastrul infinit (sa-i spun asa!). Fiind o rezervatie naturala, turismul (ala in masa) NU-I tocmai la el acasa. Plaje naturale, neamenajate cu nisip fin sau amestecat, cu ape cristaline numai bune pentru snorkeling. Flora si fauna submarina fiind foarte bogata. Explorand locurile, la cativa km poti gasi plaje semivirgine, unde faci baie doar tu si pestii... Ceea ce-am si facut ! M-am simtit ... liber ! Se poate fi vizitata in orice anotimp, doar de stiut ca vara, la pranz, caldura poate fi insuportabila, prilej bun de a te racori la vreo terasa cu o bere rece si ... tapas. Sper ca v-am trezit curiozitatea. Am campat Off , alaturi de luxoasele autorulote din Olanda, Gemania...Belgia fara probleme. Aici ! Locuri suficiente ! ... la plaja. Arrecife de las Sirenas
  4. 5 puncte
    In primul rand acest forum nu-i doar un loc pentru discutii tehnice interesante. E mult mai mult! E locul in care ne punem sufletul pe masa. Deci nu trebuie sa permitem nimanui sa arunce cu jigniri. In al doilea rand, postarea ta are scopul sa inflameze! Eu astept un raspuns de la Viorel Vilcu. Poti continua linistit discutia, nu te impiedica nimeni, nici macar de la Ploiesti. Si daca ai dubii in ceea ce priveste ce pot sau ce nu pot sa fac in calitate de moderator ai la indemana butonul "Semnaleaza". Altii sunt cei ce au dreptul sa analizeze activitatea mea aici! In ceea ce priveste scuzele, le asteptam in continuare! Nu doare pe nimeni sa ceara scuze atunci cand greseste, asa-i civilizat. Eu insumi am facut-o atunci cand a fost cazul!
  5. 4 puncte
    "Astăzi e luni. Există şanse mari ca mâine să fie marţi." Aforism de Valeriu Butulescu
  6. 4 puncte
  7. 4 puncte
    oameni buni și spor în tot ceea ce v-ați propus să realizați în această săptămână!
  8. 4 puncte
    Buna dimineata Ziua de luni este o zi grea. Va doresc sa o treceti cu bine!
  9. 4 puncte
    Bună dimineața ! Să aveți un start bun în noua săptamână !
  10. 4 puncte
    Buna dimineata tuturor O zi de luni usoara, si o saptamana cu multe realizari va doresc
  11. 3 puncte
    O seara minunata va doresc
  12. 3 puncte
    Bună dimineața și o săptămână cât mai bună!
  13. 3 puncte
    @Viorel Vilcu Te somez sa ceri scuze public "cocalarilor" cu generator! Printre noi sunt destui rulotisti care poseda un generator, pe care il cara dupa ei si il pun in functiune zile intregi pentru binele tuturor celor prezenti la o intalnire. De altfel, contributia ta la acest forum este minima (35 de postari pana in acest moment) si nu ai,nici din acest punct de vedere, vreun drept sa jignesti pe cineva de aici! Vad ca te intereseaza sa-ti faci doar reclama! Repet, astept ca in urmatoarea postare sa ceri scuze public celor pe care i-ai jignit!
  14. 2 puncte
    Salut! Sunt un cocalar cu generator... cei care ma cunosc sa spuna daca deranjez cu generatorul la intâlnirile la care particip si ofer curent tuturor...Adevar ai spus @Radu Ghita!
  15. 2 puncte
    Adresa aici! Preturi , detalii ... aici ! Plaja superba !
  16. 2 puncte
    ... plaja cât vezi cu ochii. Camping 🏕 cotat la 3*. ASCI. Utilități, are tot ce vrei. Incl. cursuri de dans... Preturi accesibile (17 €/zi. 2 pers + RV-ul). Parcela, la umbra... 80m2. Mai multe poze când ajung acasă.
  17. 1 punct
    Salutare stimați colegi forumiști! Consider că a sosit timpul să scriu o postare mai detaliată legată de planul meu. Am menționat asta și în topicul de prezentare membri, dar, ce m-a adus aici, cum am descoperit forumul, a fost din multiplele căutări pe internet legate de conversii autoutilitare în autocampere. Multă vreme am căutat doar în engleză, apoi m-am decis să văd dacă găsesc ceva și în limba română, dat fiind faptul că vreau să o fac în România și, cel puțin pentru început, să fac măcar o dată înconjurul țării noastre. Planuri legate de ce vreau să fac eu cu duba am multe, dar să nu intru în aceste detalii înainte de a o avea. Vreau încă din primele rânduri să le mulțumesc domnilor @Alin Opran și @Gabriel Schuster pentru topicurile postate de dânșii referitoare la propriile conversii, desigur să-i felicit încă o dată pentru munca excepțională. De asemenea mi s-a părut foarte faină bancheta pliabilă realizată de domnul @Bogdan Harea (aici) Poate că am început acest topic cam devreme, având în vedere că nu am nici mașina, nici nu am început activ să cumpăr piese. Sunt în căutarea vehiculului și deja întocmesc liste de componente și compar prețuri pentru trape, ventilatoare, încălzitor, frigider etc. Spre deosebire de conversiile menționate mai sus, eu mă orientez spre o autoutilitară mult mai scurtă, un L2H2 (luând în considerare că planul inițial era un VW T5, un L2H2 e imens). Vreau o dubă mai mică (sper că îmi permiteți să o numesc așa) deoarece consider că se strecoară mai ușor în unele locuri comparativ cu (în ochii mei) un monstru de L4. Deși apreciez spațiul bogat pe care îl oferă o autoutilitară lungă, pentru mine e mai practică una scurtă. Ca o listă pe scurt, cam ce îmi doresc de la viitoarea mea autorulotă: un vehicul cât de cât nou, cu AC și Cruise Control. Orice ale extra-opțiuni sunt binevenite dacă se încadrează în buget; conversie făcută de subsemnatul, eventual cu ajutor de la prieteni (cine vrea, cine poate), cu ajutor de la dumneavoastră (în limita bunului simț - nu vreau să abuzez de bunătatea celor de pe forum) și bineînțeles cu o documentare temeinică în timpul operațiunii (foto-video); fără geamuri laterale, fără trape și uși de acces de genul celor pentru alimentare cu apă, curent sau acces casetă WC); Duba să fie cât mai incognito (stealth van); ventilator MAXXfan Air pe acoperiș, în partea din față și o trapă (cu sau fără ventilator), în partea din spate, deasupra patului; nu exclud, de asemenea, poziționarea unor hublouri precum a folosit domnul @Gabriel Schuster. Grozavă idee; pat fix, pe lățime, 180 x 120 - de aici selecția unei dube pe platformă Jumper / Ducato / Boxer; birou / spațiu de lucru fix (detalii mai jos); instalație electrică cu încărcare solară + de la alternator + de la rețea, în cazurile (probabil rare) când stau în camping; Probabil Solar + Alternator îmi va fi suficient. încălzitor diesel, legat direct la rezervorul mașinii. Știu că platformele acestea nu au deja prevăzută la rezervor o ieșire pentru un asemenea încălzitor, dar operațiunea pare destul de simplă. Cu toate că pare simplu, cel mai probabil voi apela la un service autorizat, pentru a nu-mi micșora șansele de omologare; frigider cu mini congelator alimentat la 12v (nu pe gaz fiindcă cel mai probabil nu voi avea instalație GPL); aragaz tip camping, micuț, cu butelie interschimbabilă (pentru moment e de ajuns); chiuvetă mică, cel mai probabil dreptunghiulară, care să fie acoperită de un ”tocător„ din lemn (nu mă sperii să mi-l fac singur); duș 60cm x 60cm, fiindcă duba e mică. Am negociat mult cu mine însumi dacă să adaug sau nu duș, dar i-am găsit destule motive pozitive; înmatriculare / omologare în RO ca autocaper (M1) - aici am mare nevoie de sfaturi și abia aștept să treacă domnul Gabriel prin acest hop, să văd cum a decurs; Tot la categoria ”diferit față de restul” e faptul că plănuiesc (cel puțin pentru o perioadă) să locuiesc full time în această dubă. Așadar îmi va fi casă și birou peste tot prin Europa... Jobul actual îmi permite acest lucru, dar parte din ceea ce fac implică multe ore la calculator, deci am nevoie de un spațiu dedicat unde să mă desfășor. Chestii dintr-alea cu mese pliabile sau tastat cu laptopul în poală, nu sunt pentru mine! Soluția de minim comfort e un birou de aproximativ 120 cm x 60 cm cu o aripă (cotieră) pe partea dreaptă de măcar 30 cm. Patul va fi destul de sus încât "portbagajul" să permită stocarea unei biciclete sub pat. Știu că sunt multiple suporturi externe pentru biciclete, probabil voi adăuga unul la un moment dat, dar pentru moment vreau să știu că atunci când plec undeva să vizitez / sau să mă cațăr pe vreun munte, bicicleta e în siguranță, în interior. Încă un aspect pe care l-am analizat îndelung: peretele dintre habitaclu și zona locuibilă. Dacă îl scot spațiul se mărește considerabil prin adăugarea unui sistem de rotație la scaune. Cu toate acestea, momentan planul e să păstrez peretele (bulkhead) acolo unde se află din mai multe motive pentru a păstra aspectul incognito - din exterior, privind în cabină, va fi ca oricare altă dubă. pentru o mai bună izolație termică a spațiului de locuit pentru o mai bună securitate a "casei". Degeaba am spațiul de marfă fără geamuri, dacă hoțul poate sparge geamul din față și să ajungă peste tot. Păstrez peretele (sau fac altul) DAR vreau să decupez o trecere și să montez/construiesc o ușă de acces. Din motive de siguranță consider că este foarte important să poți să traversezi „casa” și să te așezi la volan cu ușurință, fără să fie nevoie să părăsești incinta. Cam astea sunt ideile principale, momentan. Sunt perfect conștient că unele se vor schimba pe măsură ce proiectul avansează. Mai jos atașez o animație cu ce am explicat mai sus, căci știm cu toții că o imagine face cât 1000 de cuvinte E un model la scară, dar e doar ca să vă formați o idee. Țin să menționez că am oarece experiență și unelte de prelucrare a lemnului și de instalații electrice, (pe altele le voi achiziționa pe măsură ce apare nevoia), deci nu mă sperie conversia în sine. DAR în ceea ce privesc mașinile și rulotele/autorulotele, sunt total novice. Nu am avut niciodată mașină personală, deși conduc de ani de zile mașini împrumutate, închiriate sau de la muncă. Tot ce știu momentan legat de conversii și rulote am învățat de pe internet, citind articole și urmărind zeci de clipuri YouTube. Am experiență cu călătoritul pe perioade lungi și statul în campinguri din diverse țări. În 2017 am pedalat 8000 km în 4.5 luni, din Danemarca până în România (prin 16 țări inclusiv Anglia, Andorra și Spania) și am stat prin tot felul de campinguri. Cum spuneam, e poate prea devreme să încep acest topic, dar nu voiam ca din prea mult entuziasm pentru proiectul meu, să încep să bat câmpii pe tema asta prin alte topic-uri. Am să continui să actualizez aici pe măsură ce apar actualizări importante, de exemplu când găsesc și achiziționez autoutilitara. Vă mulțumesc!
  18. 1 punct
    Se poate. Depinde de lichidul din ceașcă...
  19. 1 punct
    https://dexonline.ro/definitie/cocalar-cocalar
  20. 1 punct
    Se poate starta asa si continua asa . Succes garantat!
  21. 1 punct
    Cel putin de doua ori mai mult!
  22. 1 punct
    Buna diminera oriunde v-ati afla! Nu uitati:, O duminica petrecuta frumos, aduce o saptamana buna.
  23. 1 punct
    Multumim si felicitari pentru invitatie @Ninel . Daca nu intervine vreo problema, suntem si noi prezenti din data de 30 pana in data de 02.
  24. 1 punct
    Felicitari @Alexandru Marin pentru noua achizitie. Sa aveti parte de ea multe iesiri reusite si drumuri bune va dorim.
  25. 1 punct
    Salutare. Nu vreau sa supar pe nimeni. Viorel informatia nu este chiar reala. Producatorul minte grav, vezi https://batteryuniversity.com/ Nu am auzit NICIODATA ca un VRLA, AGM sau orice altceva deep cycle sa aiba doar 300 de cicluri de incarcare!!! Poate 3000 sau 6000 sau 10000 de cicli .... Acumulatorii prezentati au 14.4 nominal (litiu 3.6/celula) dar 16.8v incarcati la maxim!! Pt litiu ai nevoie de incarcatoare dedicate, da se pot folosi cele pt plumb numai ca nu ajung la aceasi tensiune nominala 16.8v, trebuie reconfigurate (modificate piesele din incarcator) sau schimbate. Acumulatorii cu Litiu sunt slabi, nu au Optiunea de jdemii de cicluri!! Cei mai buni acumulatori Litiu din lume sunt produsi de Enerland (Corea) care ajung la 90C descarcare (de 90 de ori capacitatea) si pot fi incarcati cu max 6C, adica in 10 min, si sunt in tehnologie (Silicon-Graphene infused Dual-Voltage LiPo). Astia au nominal 45C continuu si 90C burst, si ii garanteaza pt 45C la 500 cicli dar nu cu incarcarea de 5/6C! Un LI daca il descarci la tensiunea aia (2.5v) in max 200 de cicli e mort!!! vezi https://batteryuniversity.com/ Vezi A123 care produce acumulatori litiu extrem de buni pt stocare!!! Inca o data nu vreau sa supar pe nimeni dar cand apare un producator care scrie ca are xxxx cicli cu litiu si ca VRLA, AGM, Gel ... are 300 de cicli e dubios!!!
  26. 1 punct
    Pentru a nu avea probleme la ITP prinderea o sa o fac cu sufa otelita si intinizatoare
  27. 1 punct
    In acest weekend am reusit sa o izolez cu polistien extrudat de 30mm si peste Hdf de 3mm, mai trebuie sa gasesc niste ornamente sa maschez capsele, sa izolez usa si geamul, sa schimb telescoapele la usi, sa fac legaturile in panoul electric sa montez cutia pentru baterie pe protap, mai sunt destule de facut, dar iarna-i lunga....
  28. 1 punct
    A fost una din cele mai frumoase partide de pescuit, desi am prins doar 4 pesti ,am dormit mai bine ca acasa...
  29. 1 punct
    Salutare dragi colegi forumiști, Am promis să vă țin la curent cu progresul, așadar iată ultimele vești: Am devenit proprietarul unui Citroen Jumper L2H2 Alb, 2015 (Euro5), 188000 Km. Mâine dimineață am programare la înmatriculări și apoi gata, e oficial! Are deja o aerisire în plafon, dar va fi înlocuită cu un MaxxFan cândva în procesul de conversie. Interiorul e placat cu tablă zincată care, bineînțeles, va fi înlăturată ca primă etapă a transformării. Am început să comand cele necesare, încet, încet. Sent from my SM-N960F using Tapatalk
  30. 1 punct
    Buna seara Multumesc pentru urari/postari Referitor la incarcare - cum bine spunea D-ul Laurentiu un charger solar mai rasarit poate fi setat sa opreasca incarcarea la 16.4, la fel si o sursa AC/DC pentru incarcarea bateriei de la priza. Incarcarea de la alternatorul masinii este si ea posibila folosind un modul DC/DC ridicator de tensiune (pana in 100 lei) insa personal nu recomand sa va bazati pe acest mod de incarcare din mai multe motive: -puteti incarca bateria rulotei acasa inainte de plecare. -in camping aveti priza sau daca nu doriti/aveti atunci veti incarca de la panoul solar. -este de evitat conectarea firelor de curent de la baterie pana la mufa de remorca. -durata calatoriei este de obicei mult mai mica comparativ cu cea a camparii. -pentru confortul Dvs si a celor din jur este de evitat pornirea masinii in locul de campare (pentru a reincarca bateria) Cu un sistem bine calculat putem avea confortul "electric" dorit, in liniste - nu ascud faptul ca ii consider pe cei cu generatoare pornite in locul de campare, niste cocalari.
  31. 1 punct
    Revin cu intrebarea: cum se incarca acumulatorul tau la (auto)rulota? Alternatorul si regulatorul panourilor fotovoltaice furnizeaza maximum 14.4 V iar tensiunea de incarcare este de 16.4 V, asa cum scrie in prezentarea de mai sus.
  32. 1 punct
    Treaba cu CICLURILE (NU CICLI) nu e nici pe departe lamurita. Toti producatorii invoca multitudinea de factori care determina durata de viata a unui acumulator si flutura numarul de cicluri in conditii ideale sau de laborator. In pracica e de multe ori diferit.. Deocamdata nu stiu sa existe in piata acumulatori pe litiu NMC folositi 10 ani macar, pentru ca e o tehnologie scumpa si relativ noua (dpdv al accesibilitatii) pentru public. Acumulatori cu plumb, in special tehnologie GEL am vazut dupa 8-10 ani de folosinta, inca in stare de functionare (minim 60-70% din capacitateea initiala). La telefon nu m-a tinut vreodata un acumulator mai mult de 3 ani, cu toate ca nu l-am descarcat frecvent sub 30% si incarcandu-l complet in fiecare noapte. Probabil la telefoane este alta tehnologie, dar asta am simtit eu la bateriile LI-Ion. Am vorbit despre bateriile telefoanelor de calitate (samsung), nu despre alte dispozitive la care acumulatorii au cedat mai repede. Nu sunt impotriva noului, totusi viata m-a invatat sa fiu mai retinut in fata tehnologiilor scumpe. Prefer un acumulator cu GEL sau AGM verificat si dovedit fiabil, la 15-20% din pretul unuia cu litiu, despre care nu stiu decat ca e mult mai usor, insa pentru mine, restul sunt promisiuni ale producatorilor.
  33. 1 punct
    Dupa parerea mea, nu se pot folosi la autovehicule baterii cu Li-ion din cauza tensiunii pe element (3,7 V). 3 elementi scot 11.1V, prea putin pentru consumatori importanti (compresor frigider, incalzitoare Webasto sau Truma etc), iar 4 elementi (14,8 V) nu pot fi incarcati la capacitate nominala decat cu redresor, alternatorul furnizand maximum 14,4 V. In plus, necesita circuite de incarcare dedicate, nu se pot incarca la fel ca un acumulator cu plumb. La cicluri de descarcare sunt cam la fel cu tehnologia AGM (400-1200 Li-Ion vs 500-1300 AGM - conform wikipedia). E drept, Li-Ion suporta descarcari profunde fara a se defecta, insa in practica nu ai de ce sa descarci o baterie sub 10V, nu va mai fuctiona mare lucru pe rulota... Dupa mine, un acumulator potrivit intr-o instalatie bine gandita e suficient pentru aplicatia noastra (rulota). Pretul unui acumulator Li-Ion nu s-ar justifica decat din punctul de vedere al volumului si al masei, mult reduse fata de cele cu plumb.
  34. 1 punct
    Faină inițiativa... Și eu vreau sa fac tot pe un l2h2 dar mi-e teama ca totuși în practica nu încape totul pe acolo... E foarte util sa se strecoare ușor în orașe dar nu știu dacă asigura minimul de confort. Ai cumva un plan 2d cu dimensiuni sa ne convingem ca întra totul? Patul de 180 nu e prea mic în lungime ținând cont ca nici lățimea nu e generoasa încât sa stai "pe diagonala"?. Din animație pare super. Succes!
  35. 1 punct
    Salutare, dragi colegi! Aici aveti un clip despre un panou solar flexibil care s-a stricat relativ repede. Tipul demonstreaza si cauza defectiunii (caldura care a dus la imbatranirea plasticului, dar si calitatea indoielnica a panoului propriu-zis). Eu pledez pentru un panou solar rigid si mobil pentru ca-l pot amplasa oriunde fata de rulota si la unghiul potrivit pentru eficienta maxima. De asemenea, pentru a fi mai usor cu trambalatul din rulota - afara si vice-versa, ma gandesc sa manufacturez un suport special pentru a-l monta in spatele rulotei, la exterior, avand ca baza ancorele pentru suportul pentru biciclete (suportul nu-l am si nici nu o sa pun).
  36. 1 punct
    Am poze de la "turnarea fundatiei" pana la ultimul surub, cu toate etapele. Daca va intereseaza mai spicuiesc din ele si mai postez.
  37. 1 punct
    Salutare tuturor! Pentru ca in weekend a fost o vreme superba si se apropie si vacanta de 1 Mai, m-am hotarat sa ma apuc de treaba. Zis si facut... 1. Panou Solar monocristalin 12v 100W PV-100-M-36: Panou. Suportul pentru panou era deja montat pe rulota. 2. Controller solar Powersave PWM 30A 12/24V SR-HP2430: Controller 3. Acumulator VRLA Ultracell cu GEL 12V, 100Ah UCG100-12: Acumulator 4. Invertor unda pura Pro Power 600W: Invertor 5. Senzor gaz, alarma acustica; monitorizeaza prezenta gazelor Propan/Butan,GPL,Narcotice si CO; Senzor 6. Monitor AOC 22"si Raspberry Pi3, pentru filme, muzica + TV. Cablurile in rulota au fost trase prin acoperis, printr-o conexiune electrica pentru tavan MULTIBOX si lipita cu Sikaflex 252. Multibox Am etansat una din trape. Nu dadea semne ca intra apa, dar pentru mai multa siguranta am curatat siliconul vechi si am etansat corespunzator cu Sikaflex 221. Verificare si curatare aragaz. Am curatat arzatorul, duza de gaz si evacuarea. Verificare incalzire Truma, verificat cosul de evacuare si verificare boiler. Verificare frane. Curatat gresoare si bagat vaselina la cilindrul de franare. Cred ca nu mai avea deloc, pentru ca a intrat un tub intreg. Mult sau putin, nu stiu... Verificare instalatie electrica, pompe, baterie baie si bucatarie. Verificare instalatie de gaz, umplut butelia. Deocamdata cam atat. Minivacanta placuta tuturor!!
  38. -1 puncte
    Dar ce înseamnă cocalar? Ninel pare mândru de chestia asta. Poate e de bine.