Clasament


Continut

Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 06.10.2019 în toate secţiunile

  1. 5 puncte
    @Radu Ghita Multumesc pentru aprecieri. Am fost crescut cu respect fata de munca si incerc ca tot ceea ce fac sa fie bine facut. In ceea ce priveste “ manualul de conversie” , asta este si dorinta mea, sa ofer cat mai multe informatii, reusitele sau nereusitele din timpul conversiei, pentru ca cei care doresc sa sa apuce de asa ceva sa fie in cunostiinta de cauza, evitand timp si bani irositi in cazul unui abandon. Pana la urma asta este menirea forumului, sa impartasim din cunostiintele noastre tuturor.
  2. 5 puncte
    @Gabriel Schuster ai prezentat aici un adevarat manual de conversie! Sunt impresionat de modul serios in care ai gandit si analizat transformarea, de felul ingrijit, ordonat si "meserias" in care ai dat viata proiectului si mai ales de modul in care ai inteles sa-ti sacrifici din timpul liber (niciodata suficient ), sa ne impartasesti din experienta ta. E un castig sa te avem printre noi! Respect,
  3. 4 puncte
    Am tot zis că fac o prezentare a campingului, așa că profit de topicul deschis de colegul Radu și postez câteva poze. Campingul e deschis de vreo 4 ani, are toaleta cu dus și mașina spalat, posibilitate de conectare la apa și curent. Prețul rezonabil. Gazde foarte amabile. Spatiu foarte mare de campare. Interzisa muzica, asa că este perfect. Exista un bar (unde este un televizor și internet) și o bucatarie cu terasa acoperita, unde se mănâncă foarte bine. Nu sunt multe variante de ales, dar se schimba in fiecare zi. Păcat doar că drumul din Berca este tare denivelat. Mergeți încetișor că altfel sar toate de prin dulapuri.
  4. 3 puncte
    S-a dus si saptamana asta, da' nu-i bai maine incepe alta! Eu fac bilantul si planuri pentru ce va urma Va urez sa aveti parte de o seara linistita, iar de maine dimineata succes in tot ceea ce veti intreprinde!
  5. 3 puncte
    La 2 ore și ceva de casa, un camping într-o zona de poveste, indiferent de anotimp. Highly recommended! Sent from my SM-G975F using Tapatalk
  6. 3 puncte
    Buna ziua deja, la Curtea de Arges, dupa o ploaie matinala a iesit soarele! Va doresc sa va bucurati de soare oriunde v-ati afla in aceasta duminica de toamna!
  7. 2 puncte
    Multumim frumos tuturor celor prezenti ,in ciuda vremii tot am fost in jur de 35 de echipaje si o atmosfera foarte frumoasa..
  8. 2 puncte
    Sau în cazul unui accident nefericit ..... P.s. @Adam Adrian vezi că și în talon sunt trecuți cei 840 kg mma remorcabil cu sistem de frânare ..... verifică la tine ca să te convingi
  9. 2 puncte
    Numai la fentat vă stă gândul... :( În cazul în care vă trage pe dreapta să facă un control de rutină (nu mai zic de cazul când s-a încălcat o regulă de circulație), credeți că îi este greu agentului să verifice ce poți trage cu mașina, dacă tractați în acel moment o rulotă/remorcă?!
  10. 2 puncte
    Duminica placuta tuturor!
  11. 2 puncte
    Buna dimineata O duminica magica va doresc tuturor.
  12. 2 puncte
    Va dati seama, cei care au recomandat schimbarea masinii, ca NU o sa schimb masina pe care am luat o acum un an, asa praf cum e ea, cu 3 pistoane, fara sa poata trage o rulota...etc Asa cum am mentionat mai sus, masina a fost achizitionata din alte ratiuni, la vremea respectiva...nu anticipam rulota, ce urmeaza sa vina. In sfarsit... Multumesc celor care m-au ajutat cu sfaturi. Chiar mi au fost utile in alegerea uneia. Pana la urma am ales o rulota Eldiss, adusa din UK, din 1990, care arata ff bine pentru varsta ei, are 700 de kg si am luat o chiar din Slatina. Multumesc inca o data pentru suport. Urmeaza sa montez carligul si partea electrica pe masina, iar pentru rulota imi mai trebuie cateva chestii: baterie, adaptor butelie gaz (este din UK).
  13. 2 puncte
    Mulțumesc pentru răspuns! Chiar ma uitasem aseară pe net la niște campevans gata făcute (extraordinar de scumpe) dar ce am observat era ca multe erau pe platforma de Jumper/Ducato, exact cum ai spus și tu. Deci m-am mai liniștit Sunt perfect conștient, de aceea nu mi-am luat deloc gândul de la un Jumper... Mai ales ca ieri tot experimentam cu dimensiuni de pat, să văd care e minimul meu de confort ca lungime. De multe ori dorm pe burtă și poate pentru unii nu e evident, dar ai nevoie de mai mult spațiu când dormi pe burtă decât când dormi pe spate. Mulțumesc! Nu mai rămâne decât să-mi găsesc Jumper-ul visat Sent from my SM-N960F using Tapatalk
  14. 2 puncte
    @Mihai-Arad, bine spus, foarte bine punctat. In ultimul an s-au intamplat multe, bune si rele. Sotiei mele i-a murit o prietena, s-a dus in cateva luni, anul trecut ne trimitea poze de pe plaja, din Turcia si anul acesta in aprilie am condus-o pe ultimul drum. Exact asa zicea si sotia mea, cine stie ce se poate intampla pana anul viitor, se face repede TARZIU in viata. Ca si cheltuiala, sa fim seriosi, chiar trei lulele-trei surcele. Ca si amintiri ...a fost grozav.
  15. 2 puncte
    Azi am fost la service. S-a rezolvat rapid cu frana de mana, a fost nevoie doar de curatare si degripant. La fel si cu cablurile schimbatorului de viteza. Am primit recomandarea sa scot masina la drum, pentru ca au ruginit discurile de frana de atata stat degeaba. Ieri am luat covorasul si a venit si platforma rotativa. Bineinteles ca m-am apucat sa o montez pe scaunul pasagerului si atunci am inteles care este diferenta dintre platforma soferului si cea a pasagerului. Pentru ca se roteste 270 grade , pentru a avea scaunul loc de rotire sensul este catre mijlocul cabinei. Deci va beneficia si soferul de platforma rotativa, pentru ca deja este montata acolo. Pentru pasager am comandat-o deja la Exis, dar nu este pe stoc si mai dureaza livrarea. Ca si observatie, platforma este grea (15 kg) si finisajul lasa de dorit. Pentru pretul platit aveam alte asteptari, dar nu se vede si important este sa-si faca treaba. Azi au venit si husele pentru scaune, arata bine, dar nu le-am montat din cauza ploii, nu am avut chef de stat afara. Ca si sfat pentru oricine se apuca de o conversie, cheful de lucru scade proportional cu durata lucrarii!!! Deci nu am chef sa lucrez in acest week- end, ma voi ocupa de altceva. @Alin Opran, mai asteapta putin cu pozele, se apropie inaugurarea!
  16. 1 punct
    N-am rezistat prea mult si mi-am luat o noua rulota CHATEAU 2000, care este de ajuns pentru iesirile mele . Nu are decat 3 locuri de dormit. Eu voi folosi 2, restul aragaz, frigider, baie este functional . INTREBARE : La transformatorul rulotei din imagine cei doi papuci unde indica caravan battery sunt pentru cuplarea bateriei ?....Intreb intrucat cablurile de legatura nu le am si asta ar insemna sa le confectionez eu .
  17. 1 punct
  18. 1 punct
    Multumesc @Radu Ghita ! Incerc ,incerc sa ii pun baterie si panou si sa fac la Tulcea un pescuit de final,la Pardina ,daca nu merg pe bateria ce o am si pe generator si am terminat balciul.Pe anul acesta zic
  19. 1 punct
    @Radu Ghita Știu foarte bine ce scrie in carte. Intentia mea a fost sa arăt că MMA remorcabilă nu e trecută în talon.
  20. 1 punct
    Din CI auto, pe care o prezinti, se trag urmatoarele concluzii: 1. poti trage o remorca cu MMA 3500- 2410= 1090 kg cu permis categoria B; 2. poti trage o remorca cu MMA 4250-2410= 1840 kg cu permis B extins; Dar stai...asta nu e tot! (apropo de reclamele alea tampite gen Dry Cooker) 3. poti trage chiar si o remorca cu MMA 2000 kg daca ai categoria B + E Toate cu dispozitiv de franare! Totusi ceva mi se pare ca nu bate in CI. La MMA ansamblu (punct 7) scrie 4510 kg, deci remorca ar putea fi de 4510 - 2410= 2100 kg, insa la O.1 este precizata MMA doar 2000 kg. O fi vreo greseala, sau stie altcineva sa explice?
  21. 1 punct
    Exact asa era, înghețat bocnă, iar palinca groasa și cu mărgeluțe. Going home... Sent from my SM-G975F using Tapatalk
  22. 1 punct
    Salut!@Flavius Ivan Se pere că la mine nu scrie,sau poate nu știu eu.
  23. 1 punct
    @NRLaurentiu Salut,eu nu am scris nimic de fentat.
  24. 1 punct
    PS: @Ovidiu Gavrila: iarta-ma, am omis sa scriu un lucru important: s-o stapaniti sanatosi, este exact ceea ce aveti nevoie si va doresc sa petreceti clipe frumoase in natura cu ea! Toate cele bune, Laurentiu
  25. 1 punct
    @Ovidiu Gavrila Greutatea maxima de tractare(840) scrie doar in cartea mașinii, care sta acasă,deci.... La forma e identica cu a mea,nu știu la interior.
  26. 1 punct
    @Radu Clapadaca stai sa te uiti in trafic, majoritatea dubitelor sunt din familia Fiat Ducato( Fiat, Peugeot , Citroen) sau Mercedes Sprinter. Despre diferentele dintre ele s-a scris destul in forum. Ca fiabilitate nu se pune problema, o dubita este construita sa care 3500 kg sute de mii de kilometri, deci la o medie de 5000 km pe an la un campervan nu se pune problema defectiunilor. Manopera si piesele nu sunt exagerat de scumpe, doar Renault-ul sare peste medie. In privinta celor 10 centimetri, acestia sunt “aur”, vei vedea cat de mult conteaza fiecare centimetru. Daca ai citit topicul, ai vazut ca am schimbat de doua ori planul din cauza a doi centimetri in minus. Platforma rotativa inalta scaunul cu aproximativ 4 cm, nu se pierde nimic din zona de sub scaun.
  27. 1 punct
    Până una-alta, le raspund eu colegilor care au întrebat cum e vremea, că sunt la 7-8 km, la Letca Nouă . S-a oprit ploaia azi-noapte, azi e mai mult noros și mâine prognoza arată și ceva Off-topic @Eugen David, ma bucur că v-ați simțit bine și sunteți bine-veniți oricând...mai ales că de la 1 martie, timpul liber nu va mai fi o problemă pentru mine...
  28. 1 punct
    și din Letca Nouă! Weekend plăcut vă doresc !
  29. 1 punct
  30. 1 punct
    Nu puteai sa alegi si tu alt loc, unde sa te duci?.............Si pe deasupra......asta-i vreme de plecat de acasa?......
  31. 1 punct
    @Emil Vinteler Multumim. Foarte frumos.... He-he-he, se pare ca, "TIMPUL" nu-i numai dusmanul meu (cel mai mare!). Dedicatie: Pink Floyd - Time ... Tired of lying in the sunshine staying home to watch the rain. And you are young and life is long and there is time to kill today. And then one day you find ten years have got behind you. Racing around to come up behind you again. The sun is the same in a relative way but you're older Shorter of breath and one day closer to death. Every year is getting shorter; never seem to find the time. P.S. Vorba aia, "ce poti face azi, nu lasa pe maine. Maine poate fi prea,prea tarziu (din 'nspe mii de motive!) Banii, ... ai multi, cheltui multi sau le duci dorul, le porti de grija. Ai putini, cheltui putin, si nici n-ai dureri de cap. Sau ?
  32. 1 punct
  33. 1 punct
    Cred că aceea e mufa prin care poți doar să încarci bateria. Dar de la baterie spre rulota ar trebui un alt cablu. Nu cred că acea mufa ar suporta întreg consumul rulotei. Uită-te cate circuite ai pe ieșirea de 12V a redresorului. Ar însemna că acea mufa sa suporte totul, și nu prea cred.
  34. 1 punct
    E normal, dar e aproape triplu fata de cumparatul/montatul pe cont propriu...Daca mai iau in calcul si o zi de concediu sa merg in Craiova, din Slatina... Pana la urma daca iau o rulota de 840 de kg, pe care o suporta si masina si carligul...ce se poate intampla rau?!)
  35. 1 punct
    Fara sa știi masa maxima a rulotei, masa maxima de tractare și masa maxima a ansamblului, e ca și cum ai da cu banul! În ceea ce privește cârligul (dacă îmi este permis sa îmi dau cu părerea ca doar na, e sport național la noi), fa un efort și pune original Opel! Dai un leu în plus acum, dar te scutești de probleme în viitor. Am un Opel de 10 ani și vorbesc din experienta, iar dacă ți se pare mult gândește-te ca eu am plătit 3000€ cârligul (nu pe Opel căci nu tractez cu el) Priza musai cu 13 pini vine din Italia și în 2002 aveau toate 13 pini deci cu 7 nu ai ce face. Cum spuneam nu știu despre ce rulota este vorba, dar ma întreb cine cumpără cu 3,75 lei și vinde cu 3 lei? Doar cine vrea sa se scape de ceva foarte repede, altfel ma doare sa îți dau "anunțul" ca Moș Crăciun nu există [emoji1787][emoji1787][emoji1787]
  36. 1 punct
    Am mai inaintat cu treaba. Dupa ce am curatat cabina, am scos scaunele si le-am dus la curatat. Am scos suportii metalici ai scaunelor si i-am curatat bine. Nu am mai cumparat, cel putin deocamdata alte scaune ( gasisem doua scaune din piele la 1400 ron, cu reglaj manual la pretul de 1400 ron). Nu vreau cu reglaje electrice pentru ca trebuie sa caut si blocul de relee si cablajul aferent, greu de gasit la dezmembrari. Poate doar daca gasesc o masina la dezmembrari si le demontez eu. Asa ca am socotit in felul urmator: - curatat scaune 50 ron - comandat covoras tip tavita pentru toata cabina 150 ron - comandat doua huse comode, calitative ( cel putin asa suna reclama) 305 ron cu transport inclus - comandat platforma rotativa pentru scaunul pasagerului la Exis 870 ron cu transport inclus Total 1375 ron si ma incadrez in bani, rezolvand estetica si functionalitatea cabinei. De restul de 25 ron iau bere. Am programat o vizita la un service pentru a regla/ repara frana de mana, ocazie cu care voi profita de rampa/elevator pentru a monta rezervorul de apa gri. Singurul lucru ramas nefacut este dulapul pentru tabloul electric, sunt in pana de idei si tot gasesc altceva de facut pana imi vine inspiratia. Nu am montat incalzitorul, are loc sub scaunul pasagerului si cred ca voi apela la cineva specializat pentru montaj, parca mi-a mai trecut din elan si nu mai am chef de treaba. Dar sunt aproape gata!!!
  37. 1 punct
    Am continuat si azi cu mici lucrari. Una din ele a fost montarea lampii in baie. Am cumparat o plafoniera pentru baie de la Hornbach, i-am scos fasungurile pentru becurile de 220 V si am montat trei module cu LED-uri la 12V in paralel. Apoi am fixat-o in baie, terminand astfel baia.
  38. 1 punct
    Am reusit sa termin azi si instalarea panourilor solare. Dupa cum am prezentat anterior, spatiul din modulul bucatarie l-am considerat spatiu tehnic. Am destul spatiu de depozitare si consider ca este util sa am acces imediat la instalatia de apa si cea de alimentare electrica. Am incercat sa separ zona de apa de zona de baterii pentru a nu avea surprize. Instalatia de apa este sub boiler, la vedere. Nu am imbinari de furtune in spatiile ascunse. Am finalizat si instalatia de scurgere a chiuvetei de bucatarie in care am introdus si un furtun de la supapa boilerului, care foloseste si la golirea boilerului. Boilerul si instantul pe gaz au prevazuti robineti de separatie, am scos una din supape pentru ca nu imi permitea golirea acestuia. Am lasat si doua furtune apa calda/rece cu dopuri la capete, pentru golirea instalatiei.
  39. 1 punct
    Iata ca a venit timpul sa mai scriu despre evolutia lucrarilor. Azi stau cam asa: - instalatia de apa este gata , finalizata. Urmeaza sa umplu rezervoarelei sa fac proba . Aici trebuie urmarite eventualele scurgeri de apa, mai ales ca in cazul unei rulote/ autorulote sunt multe coliere, instalatia este facuta din furtun , etc. Voi pune poze maine si voi transmite rezultatele probelor. Totul a depins de instalatia electrica, am vrut sa fac probe de functionare a instalatiei de apa fara improvizatii electrice. Pompa am cumparat-o de pe ebay. com , este chinezeasca cu presostat, cu un debit de 15 l/ min. Fata de cele “ clasice” este la 1/3 din pret si personal am fost placut impresionat de cum este construita si de cum bazaie fara apa, maine voi vedea functionarea si cu apa ! - instalatia electrica este gata. Am avut o mare bucurie sa termin azi toate lucrarile. Nu va puteti inchipui cum este sa apesi pe buton si sa vezi cum NU SARE SIGURANTA !!! Toate circuitele functioneaza asa cum au fost gandite. Maine dimineata ar cam fi cazul sa pun pe hartie schema electrica finala, am lucrat doar cu schema din minte. Am reconfigurat circuite, au ramas si rezerve, deci este important sa desenez ! Ca si principii de lucru, este de retinut : puneti sigurante pe fiecare circuit in functie de consumul estimat, corelat si cu conductorul folosit ( considerati 6 A / mmp). Aveti grija la selectivitatea protectiilor ( sigurantelor), imaginati- va un brad. In varf este sursa ( acumulatorul) cu siguranta cea mai mare si spre baza cresc circuitele, scazand valoarea sigurantelor folosite. Adunand consumul simultan , nu trebuie sa depasim valoarea sigurantei generale cu suma sigurantelor folosite simultan. Poate pentru specialisti suna aiurea aceste cuvinte, dar pentru cei neinitiati sigur suna mult mai bland aceste cuvinte. ( Si mie mi- e greu sa caut cuvinte sugestive pentru toti, pregatirea mea are si o puternica latura electrica) Pentru usurarea lucrului, marcati fiecare cablu. Eu am folosit tub termocontractibil de diferite culori sau combinatii de culori. Am folosit un modul cu sigurante cu 10 circuite care semnalizeaza prin aprinderea unui LED rosu arderea unei sigurante. Am folosit un modul cu 6 intrerupatoare si un voltmetru creat pentru barci, cumparat de pe ebay.com. Distributia intrerupatoarelor este : 1. lumini dormitor, 2. lumini zona intrare, 3. lumina baie, 4. pompa apa, 5. frigider, 6. electrovana golire rezervor apa gri. - am finalizat blatul dulapului de bucatarie si am montat chiuveta si aragazul. Chiuveta aleasa este germana, firma Blanco, cu dimensiunile 440/330 mm si o adancime de 140 mm ( 235 ron). Bateria aleasa este cu brat flexibil si am schimbat si perlatorul cu unul cu 50% economie. Plita incorporabila este Electrolux, doua ochiuri , cu dimensiunile 510/290 mm ( 400 ron). - am finalizat si sertarul culisant pentru sticle . Postez si cateva poze facute in graba pe inserat. Va urma.....
  40. 1 punct
    Azi am facut instalatia de apa, mai putin montarea pompei si a vasului de expansiune. Este simplu , furtun dedicat, coliere si fitinguri de alama. Deoarece voi folosi si un instant pe gaz in afara de boilerul electric, am pus supape de sens la ambele surse de apa calda. Nu era neaparat nevoie, dar le aveam cumparate si le-am montat. Am alimentat electric si frigiderul cu cablu de 2,5 mmp de 2 metri lungime. Datorita compresorului Danfoss BD 35F la 12 V, se recomanda folosirea cablului cu sectiune mai mare, electronica fiind sensibila la tensiunea de intrare. Am montat si un ventilator comandat de automatizarea frigiderului, pentru racirea compresorului. In zona frigiderului am montat doua grile de ventilatie, sus si jos, pentru a asigura ventilatia naturala.Am montat si la dulapul de bucatarie doua grile de ventilatie, in acelasi scop. Nu am facut inca fotografii, dar le postez cu prima ocazie. Mai este putin, foarte putin...
  41. 1 punct
    Salut!@Gabriel Schuster Mai întreba cineva pe aici de conversie. Arata-le și lor cum se face indrumandu-i spre topicul tau.
  42. 1 punct
    Am incercat si eu acum cca doi ani o schema de automatizare, conceputa de mine, care a mers. Am montat-o in locul celei originale ale rulotei sa vad daca functioneaza si a mers. Dupa doua luni am dat-o jos, ca erau doua automatizari care faceau acelasi lucru. Nu e trecut regulatorul, care la mine era prins pe panou si care trebuie inserat dupa panou. Ideea de baza era sa pot alimenta acumulatorul sau consumatorii rulotei prin orice metoda, fara a se intalni diferite tensiuni in circuit. Am folosit contactori, de la alte automatizari, dar cu relee e mai ok si ocupa spatiu mai putin. Am postat pe undeva pe forum "automatizare rulota" sau ceva in genul. Se poate simplifica, in functie de cerinte.