Clasament


Continut

Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 19.09.2019 în toate secţiunile

  1. 5 puncte
    Mult mai normal se petrec lucrurile in Irlanda dupa cum spui, Alin, insa, aici traim in Romania... Sunt convins ca in mare parte din Europa poti sa-ti faci singur conversia cu respectarea cerintelor necesare si sa-ti obtii omologarea fara probleme. Si aici lucrurile pot fi schimbate, dar, intram intr-o alta discutie de care m-am cam saturat... vorbesc singur.
  2. 5 puncte
    Salutari, inainte sa imi iau trotineta, am citit o recenzie in care spunea ca trotineta, daca vrei sa fie ceva serios, ceva ce folosesti zilnic, trebuie sa aiba motor de minim 350 W, roata de minim 8 inch si bateria mai mare de 9 A. Eu mi-am luat E-Twow Master. Singurul ei dezavantaj fata de bicla e ca iti trebuie o pista cat de cat dreapta si neaparat asfalt (bitum). Nu am luat-o inca cu mine in concediu (e drept insa ca nici nu am avut concedii gen city break), dar in schimb, zilnic, Popesti+ troti + metrou + Pipera = LOVE
  3. 4 puncte
    Neata va spun si eu !
  4. 4 puncte
    oameni buni și o zi minunată!
  5. 4 puncte
    Buna dimineata O zi de joi minunata va doresc
  6. 4 puncte
    Alin, legislatia europeana este o legislatie cadru. In doua cuvinte... legislatia tarilor membre trebuie sa se incadreze doar intre niste limite. Fiecare stat membru isi stabileste regulile fara a iesi din aceste limite. Exemplu: ITP la rulote si autorulote. Cu ceva ani in urma m-am ocupat de alinierea legislatiei din Romania la cea europeana in privinta rulotelor si autorulotelor. Baza mea de negociere cu reprezentantii RAR a constat in alinierea RNTR1 la urmatorea prevedere europeana: - Directiva 96/96/CE de apropiere a legislatiei tarilor membre UE referitoare la inspectia tehnica auto pentru autovehicule si remorcile acestora, [modificata prin M1-Directiva 1999/52/CE, M2-Directiva 2001/9/CE, M3-Directiva 2001/11/CE, M4-Directiva 2003/27/CE, M5- Regulamentul (CE) nr. 1882/2003 al Parlamentului European si rectificata prin C1-Rectificare JO L 67/12.03.2009.p95 (96/96/CE)], anexa 1: Alin, asta-i o anexa dintr-o directiva europeana care se refera la ITP. La categoria 6. se precizeaza: "Autovehicule cu cel putin patru roti, utilizate pentru transportul de pasageri si care nu au mai mult de opt locuri, exclusiv scaunul conducatorului auto - ITP la patru ani de la data la care vehiculul a fost folosit prima data; ulterior, la fiecare doi ani" Asta am obtinut eu in negocierile cu cei de la RAR pentru autorulote in 2011, DAR, acest lucru putea fi obtinut pentru toate autoturismele achizitionate noi, insa nimeni nu s-a zbatut sa obtina asa ceva. Asociatiile de marca sunt mana-n mana cu servisurile si nu au dorit sa le reduca la jumatate numarul de ITP-uri pt. autoturismele noi. Anul trecut a venit legiuitorul si a zis: 3 ani interval ITP pentru achizitia unui autorurism nou. Directiva permitea 4 ani, nu 3 dar cine sa negocieze cu legiuitorul ? In cazul discutat (categoria 6 din anexa), o tara membra poate impune 1;2;3 sau 4 ani periodicitate ITP. Chiar daca directiva zice 4 ani, asta nu-i obligatoriu pentru tarile membre UE. Insa, daca o tara isi stabileste acest interval la 5 ani (peste 4 ani), atunci ea este in culpa, incalca legea cadru de mai sus, depasind limita maxima de 4 ani. Cam asta inseamna o lege cadru. In cazul nostru interval 1-4 ani. Iesi ca stat din aceste limite, esti in culta. Daca va uitati in anexa la categoria 5 - auto de marfa sub 3,5 tone directiva spune tot 4 ani de la prima inmatriculare si ulterior din doi in doi ani. Dupa cum stiti, la noi aceste autovehicule de marfa trebuie sa faca ITP anual. Asta, pentru ca Asociatiile transportatorilor freaca menta in loc sa-si sustina membri prin obtinerea permisa de legislatia UE - ITP la 2 ani. La rulote, in Germania si Belgia se face la 2 ani, in Franta, Anglia nu exista o periodicitate impusa legislativ, in Romania se face la 3 ani, etc. Revin la conversii... Relativ recent, RAR a stabilit ca aceste conversii pot fi facute numai in urma unui proiect inaintat spre aprobarea lor de catre o firma agreata de ei. Am inteles ca a venit acolo un inginer "istet" si a impus aceasta regula. Implicit, firma respectiva isi asuma responsabilitatea ca acea conversie respecta cerintele RAR. Am un prieten care anul acesta a parcurs relativ simplu aceste etape de omologare. Prin luna martie m-a sunat si m-a rugat sa-l ajut. Dupa ce am luat cam la rand firmele agreate RAR, intr-un final am ajuns la o firma cu care s-a stabilit urmatoarea procedura: - am transmis pe mail configurarea conversiei - desen la scara intr-un format dinainte stabilit; - desenul transmis a stat la baza proiectului ce trebuia prezentat la RAR spre aprobare; - am stabilit ca lucrarea (conversia) sa si-o faca prietenul meu, sa nu sara-n aer pretul conversiei; - prietenul, a facut poze la tot ce inseamna lucrari "ascunse"; - inginerul firmei respective a urmarit derularea conversiei facute de prietenul meu impunandu-i anumite cerinte tehnice; - firma a perceput doar pretul pentru proiect, dar specialistul firmei a mers si la RAR in momentul verificarii conversiei propriuzise si obtinerii actelor cu noua incadrare. In prima faza, masina a fost respinsa pe motivul geamului din zona de living care nu avea agrement RAR. Prietenul meu l-a schimbat si la noua prezentare a obtinut modificarea in CIV. Autovehicul Special M1; SA Autorulota. Deci lucrurile nu sunt de nerezolvat. Poti scapa ieftin numai in situatia in care ai ceva abilitati si-ti faci singur conversia. Daca apelezi ca o firma agreata RAR sa-ti faca conversia, nu ai cum sa o faci ieftin, aici este vorba de foarte multa manufactura, practic ei va fac un produs unicat. Sunt filmulete pe net cu aspecte din procesul de productie al firmelor mari specializate in productie de RV-uri, vedeti cate operatii manuale sunt si acolo. Nici ei nu-si permit o SDV-istica foarte scumpa datorita numarului mic de RV-uri/configurare. Spre exemplu... ca sa faci o matrita iti trebuie scos din ea zeci de mii de repere pentru a obtine amortizarea acesteia intr-un interval de timp decent. Uitati-va in topicul de conversii si vedeti cat au durat in timp acele conversii facute de colegii nostri pentru care am o deosebita stima. O firma are anumite regii si binenteles va trebui sa aiba si un profit, cat de mic, dar acesta trebuie sa existe. Am sa deschid un topic si in zona de "conversii autorulote" pentru a da cateva sfaturi legate de aceste transformari.
  7. 3 puncte
    Pe facebook, pe grupuri de whatsapp... etc., Mai e timp.., poate nu au vazut cei interesati... Acum locurile oricum sunt foarte limitate si imi asum ca am anuntat atat de in scurt..., dar voi organiza o intalnire anuntata cu minim 2 luni inainte si supusa unui sondaj inainte, astfel incat prezenta sa fie cat mai mare...
  8. 3 puncte
    Interesant acest aspect, RAR a facut o regula de exclusivitate aici ... In GB si Irlanda (unde sunt cam acelasi reguli/legi/cutume) legea spune ca iti poti face conversia cum vrei tu/unde vrei tu/cu cine vrei tu dar obligatoriu pentru omologare este inspectia unui SQI (Suitable Qualified Individual) care poate fi un inginer auto categoria 7 sau firma care are angajat un inginer auto categoria 7. In speta acest inginer auto calificat (nu agreat RAR) va inspecta conversia si se va asigura ca sunt indeplinite 2 categorii de cerinte: legale si tehnice. In categoria legala intra ceea ce prevede legea pentru acceptarea conversiei: pat care poate fi facut prin rabatare de scaune, chiuveta, aragaz minim 2 ochiuri, zona de luat masa, geamuri laterale, etc.. In categoria tehnica intra: toate locurile de stat orientate catre fata masinii sa fie prevazute cu centuri si sa fie prinse ferm de pardoleala, butelia de gaz sa fie in compartiment etansat, sa nu modifici structura de rezistenta a caroseriei, etc. Ceea ce vreau sa subliniez este ca acest inginer cu pregatirea de baza si experienta necesara is face doar meseria, nu are agreere speciala. Trebuie doar sa se inscrie in lista SQI acceptati daca indeplineste criteriile de eligibilitate (calificare si experienta). Site-ul oficial al Revenue (ANAF-ul romanesc) te sfatuieste ca, inainte sa te apuci de conversie, sa soliciti sfatul unui SQI (si iti da lista completa) ca sa faci treaba bine de la inceput
  9. 3 puncte
    Am facut si eu, cu aparatul lui George, ozonare la masina nevestii, masina de fumator . Iese salon PS Intre timp trebuie sa fac din nou, tot nu s-a lasat de fumat
  10. 3 puncte
    Numai azi nu este maine si vom avea parte de un nou weekend.
  11. 2 puncte
    In urma cu 3 ani, un coleg rulotist din Brasov a venit cu aceasta alternativa la clasica bicicleta aferenta autorulotelor. Intrucat sotia mea avusese o interventie chirurgicala la genunchi, am optat pentru aceasta alternativa in cazul ei, eu, ramanand la clasica bicicleta. Dupa 3 ani de exploatare a trotinetei, pot sa trag concluzia ca aceasta are avantaje notabile fata de bicicleta. 1. Mult mai compacta decat orice bicicleta - 970 x 330 x 145 mm -- pliata 2. Elimina achizitionarea suportului de bicicleta. 3. Aduce economii in anumite situatii la traversarile cu bac-ul (nu altereaza dimensiunea in lungime a autorulotei). 4. Nu necesita efort in deplasare, autonomie foarte mare cca. 25-40 km functie de greutatea utilizatorului. Eu, cu 110 kg, ajung cu autonomia la 25-26 km. 5. Greutate redusa, mai mica decat bicicletele clasice. 6. Pliata, poate fi usor de transportat in magazine, metrou, etc. 7. Viteza de deplasare maxima - 35 km/h. Cert este ca am avut-o cu mine in ultimele vacante cu campervan-ul si m-a convins ca este cea mai potrivita varianta de deplasare in zonele urbane sau chiar extraurbane din jurul autorulotei. Eram in zona lacurilor din St.Gilgen (Austria) si nu-mi iese din minte cat de relaxata mergea sotia pe trotineta... si cat de mobilizat eram eu cu alti doi prieteni la urcarea unor rampe din zona respectiva. La chizitie, am optat pentru una dintre cele mai bune trotinete electrice din lume - E-Twow - inventia unui inginer roman din Craiova: In situatia in care vi se pare ok acest topic, atunci, putem deschide cutia Pandorei, sa intram in mai multe detalii legate de acest mijloc de deplasare aferent autorulotelor.
  12. 2 puncte
    Cum timpul este foarte scurt pe perioada sfarsitului de saptamana am hotarat sa alegem ca loc de dormit cortul in locul rulotei mai ales pe distante mai lungi de drum si daca acesta este mai rau.Cu siguranta rulota ne-ar fi dezavantajat!Toate astea in cazul in care vremea se anunta a fi buna! Ideea cu cortul este a lui Alin, care dormind la cineva in cort i-a placut foarte mult! Noi il aveam din tinerete,dar nu l-am folosit! A mai trebuit sa luam ceva echipament de dormit pentru ei si apoi l-am scos la treba! In drum spre Oravita... Asa ca am plecat mai din timp sa prindem trenul turistic cu plecare de la ora 11:15 din Oravita spre Anina! Nu este caser in gari, biletul cumparandu-se la pretul de 14lei/adult/calatorie direct de la controlor (seful de tren)! A fost o calatorie frumoasa de o ora jumatate in care pe o distanta de 33km se trece peste o multime de podete 89,viaducte 10 si prin tuneluri 14, ultimul fiind cel mai lung de aproape 1km.Se face o pauza in gara din Anina pana in jurul orei 14:40,dupa care se intoarce,ajungand inapoi in jurul orei 16! In cazul in care se pleaca din Anina si se alege un taxi pentru cei 22km de drum rutier Oravita-Anina se va plati 100lei/cursa! Apoi am plecat spre Morile de apa de la Rudaria loc unde am stat si inoptat mai sus de ele !In drum am trecut si pe langa Cascada Bigar,dar nu am mai oprit ca am vazut-o cu ani in urma! Cei 7km de drum inainte de a ajunge in Eftimie Murgu (Rudaria) era destul de rau,dar existau promisiuni ca se va face! Daca se alege sa se mearga cu rulota e bine sa se mearga in cursul saptamani, deoarece pe weekend devine foarte aglomerat si drumul este destul de ingust pentru 2 masini ,dar daca ar avea si rulota ! Se poate intoarce rulota pe loc daca se merge mai sus de mori 2-3km in una dintre cele 2 bucle pana la care drumul continua sa fie asfatat, dar cum ziceam drumul este ingust! Doar la prima bucla se poate intra si campa cu mare atentie la copaci! Am vazut pe multi dintre cei veniti la un gratar lasand gunoiul langa cos, acesta fiind foarte plin! Nu s-au gandit sa si-l ieie si sa-l arunce intr-un loc unde ar fi putut, fara a lasa mizerie! Drumul spre Eftimie Murgu (Morile de la Rudaria) - August 2019 Cele 2 pietre: Adam si Eva Cele mai bune gogosi, direct de la sursa! In vizita de lucru S-au luat porti duble La pescuit !
  13. 2 puncte
    si o zi de joi excelenta, oriunde va aflati!
  14. 2 puncte
    Meteo ne arata peste 20 grade temperatura,daca se mentine este super ok
  15. 2 puncte
    Am trecut cu bine de RAR Calarasi (acolo am gasit loc mai devreme), unde au masurat si cantarit rulota. Cartea a fost gata a doua zi, deci a trebuit sa mai dau o fuga pana la ei. La iesirea de la Vadu am constatat ca sistemul de bete de la cortul rulotei e facut praf (indoit/rupt/etc). Am comandat la Exis tot sistemul de bete si-l astept cu interes. Pe langa inlocuirea boilerului electric cu unul pe gaz cred ca trebuie sa schimb si vent-ul sobei Truma cu unul pe 12V. O sa ma lamuresc in weekendul urmator, la Rucar, cata nevoie am de sistemul de ventilatie noaptea (voi fi in camping, deci cu 220V).
  16. 1 punct
    Suntem un START UP si oferim servicii de igenizare, sterilizare cu ozon. Ozonul este o moleculă formată din 3 atomi de oxigen, O3. Este cel mai robust oxidant cunoscut până în prezent, aspect dovedit stiinţific. Noi va putem ajuta sa eliminati complet: * bacteriile, virusii, ciupercile si mucegaiurile, acestea fiind structural distruse de ozon Ozonul distruge mirosurile de: statut, mancare gatita, carne stricata, transpiratie, fum de tigara, animale, fum si ars, bacteriile si mirosurile provocate de instalatiile de climatizare, etc. Sterilizam rulote, masini, igenizam bazinele de apa (inclusiv sistemul de alimentare de apa). Folosim cele mai performante generatoare de ozon, generatoarele OzonFix (www.ozonfix.ro) ATENTIE!!! Deoarece mirosurile sunt eliminate complet, inclusiv cele de mucegai, NU vom steriliza rulote pe care le suspectam ca au probleme si sunt de vanzare. Serviciul este disponibil pentru Bucuresti, Pitesti, Curtea de Arges si pe o raza de 30 km fata de acestea. Pentru informatii suplimentare si programari: 0787.46.41.44
  17. 1 punct
    Stimati colegi, sunt noob in domeniu. Tocmai mi-am achizitionat prima rulota din viata mea, dupa o experienta la cort la Tuzla. Am hotarat ca e cazul sa trec la next level pentru a putea gusta din savoarea plajelor salbatice din Bulgaria si pentru circuite in Europa. Se da o rulota olandeza din 2001, Dethleffs 420, care arata impecabil in interior, dar care are niste minusuri pe care va trebui sa le rezolv. Respectiv: incarcare solara & acumulator, alimentarea boilerului dintr-un convertor (are boiler de 220V, conectat la priza de aer cald de la soba pe gaz), montarea unei baterii cu dus incorporat la baie si schimbarea lampilor de iluminat cu cele pe LED. In weekendul care vine voi iesi cu ea la Vadu sau Corbu (inca nu e inmatriculata pentru a putea iesi cu ea in BG). Ca tractor am un X1 diesel de 218 cp. Sper ca face fata. In cateva zile sunt programat la montaj carlig si instalatie electrica. Deocamdata devorez forumuri si informatii despre acest domeniu & hobby absolut nou pentru mine. Orice sfat will be much apreciated! 20190819_151512(2).mp4
  18. 1 punct
    Dragi colegi dupa cum stiti an de an am incercat sa ne adunam cat mai multi la Iepuresti in cele doua intalniri,primavara si toamna. A sosit momentul sa o facem din nou in aceasta toamna si daca se poate cat mai multi posibil. Perioada am aleso asa deoarece spre sfarsitul luni posibil sa fie cat mai frig. Daca sunt doritori va asteptam cu drag cu ideii pentru aceasta intalnire. Voi merge personal si voi obtine aprobare de la politie si primarie. Dupa cum se stie nu avem voie sa intram in padure,sa lasam gunoaie pe camp,sa ne jucam cu masinile pe camp,foc facut la intamplare si tot ce tine de bunul simt. Multi vor veni chiar de pe 3 octombrie asa ca cine vrea poate veni mai devreme. Va asteptam cu drag.
  19. 1 punct
    Se da o rulota, doua persoane ocupate cu doua laptopuri si un camping mult laudat. Se mai rataceste cineva in weekend-ul asta prin Rucar? Asa, cat sa-i facem in ciuda ca noi lucram in timp ce altii beau bere. Sic! Promit sa revin cu imagini din teren.
  20. 1 punct
    Aseara am primit niste poze de la o familie apropiata mie care se afla intr-un circuit prin Italia cu campervan-ul. Inainte de plecarea in vacanta si-au achizitionat doua trotinete E-Twow in locul clasicelor biciclete. Vreau sa va spun ca sunt incantati de acest mijloc de locomotie, nu se mai despart de ele. La magazin Conad: Ieri au vizitat salonul RV - Fiere di Parma: Absolut nimeni nu le-a refuzat accesul pe strada, in magazine, sau in locurile vizitate. La italieni inca nu a avut loc "explozia" acestui tip de mobilitate urbana, erau destul de rare trotinetele electrice. Un lucru care i-a impresionat pozitiv la trotinetele E-Twow este legat de autonomia foarte mare... cca. 50 km.
  21. 1 punct
    Salutare tuturor! Eu sunt Florin din Piatra Neamt, 38 de ani si de curand (4 luni) tati. Am un frate care este rulotist de cativa ani si acum ca suntem 3 ma tot gandesc sa imi cumpar o rulota pentru iesiri in natura si nu numai cu fetita si cine stie poate pe viitor marim familia. Ca fiecare incepator sunt nehotarat ce ar trebui sa cumpar. Suma disponibila ar fi undeva spre 4000 de euro... Am ramas momentan la un Swift Corniche din 2000 desi dupa mobila si baie pare din 1998/1999, cu mover su panou solar, asta si pentru ca sotia mi-a pus o conditie sa aiba cel putin o baie decenta. Daca cineva are sau avut modelul il rog sa spuna ceva pareri. Am tot auzit ca rulotele englezesti sunt mai "firave" pentru drumurile noastre. Multumesc pentru rabadare!
  22. 1 punct
    Va multumesc si eu pentru urari si va doresc sanatate tuturor!
  23. 1 punct
    Asa am facut si eu intr-un final, mai am de schimbat garnitura.....cand am luat rulota era cam tare, am dat eu cu ulei de masline dar cred ca este compromisa.
  24. 1 punct
  25. 1 punct
    Am schimbat lampa iluminare exterioară/cort și mi-a rămas cea veche, care, cu excepția faptului că este îngălbenit capacul exterior de plastic, este în stare bună. Este modelul cu aprindere din interior. Cine o dorește mă poate contacta prin PM sau la 0744382789.
  26. 1 punct
    Lampa a ajuns la colegul @Adam Adrian. Să o folosească cu plăcere!
  27. 1 punct
    Well, cu boilerul electric de pe rulota oricum nu mai aveam ce face. Complet inutil fiind probabil l-as fi aruncat...
  28. 1 punct
    Salutare de la serviciu,că munca o face robotul.
  29. 1 punct
    Salut, Se pare ca acesta fraza nu este deplin inteleasa. Repet: "ATENTIE!!! Deoarece mirosurile sunt eliminate complet, inclusiv cele de mucegai, NU vom steriliza rulote pe care le suspectam ca au probleme si sunt de vanzare." Dimineata am fost la un coleg forumist pentru o sterilizare (daca doreste sa lase un feedback, ok, daca nu, eu nu dau nume), ulterior pana in comuna Baneasa (jud Giurgiu) la un "samsar", Viky, Niky, nu prea am inteles bine, ce avea o englezoaica (neinmatriculata) cu grave probleme (infiltratii si mucegai - mult mucegai). Deoarece sunt 90% convins ca o pregatea de vanzare, nu am ozonificat-o, a.i. am ramas cu amintirea (si costul) drumului (nu mai trecusem demult prin Baneasa ). M-am inteles sa terminam operatiunea dupa ce rezolva cu infiltratiile. Amin! . So, daca doriti sa facem cunostinta, spuneti direct, macar nu mai aduc cu mine toate cele . Doar generatorul de mai jos are aproape 20 kg: Multumesc pt intelegere!
  30. -1 puncte
    Totusi Nelu, etau in sus, etau in jos ... mai sunt si altii. Nu te supara