Clasament
Continut
Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 17.09.2019 în toate secţiunile
-
9 puncteSalut, Se pare ca acesta fraza nu este deplin inteleasa. Repet: "ATENTIE!!! Deoarece mirosurile sunt eliminate complet, inclusiv cele de mucegai, NU vom steriliza rulote pe care le suspectam ca au probleme si sunt de vanzare." Dimineata am fost la un coleg forumist pentru o sterilizare (daca doreste sa lase un feedback, ok, daca nu, eu nu dau nume), ulterior pana in comuna Baneasa (jud Giurgiu) la un "samsar", Viky, Niky, nu prea am inteles bine, ce avea o englezoaica (neinmatriculata) cu grave probleme (infiltratii si mucegai - mult mucegai). Deoarece sunt 90% convins ca o pregatea de vanzare, nu am ozonificat-o, a.i. am ramas cu amintirea (si costul) drumului (nu mai trecusem demult prin Baneasa ). M-am inteles sa terminam operatiunea dupa ce rezolva cu infiltratiile. Amin! . So, daca doriti sa facem cunostinta, spuneti direct, macar nu mai aduc cu mine toate cele . Doar generatorul de mai jos are aproape 20 kg: Multumesc pt intelegere!
-
7 puncte
-
6 puncte@Gabriel Schuster La acest pret (250 euro) un incalzitor de 5 Kw, nou, reprezinta... big deal. In aceasta situatie, cred ca amatorii de conversii ar fi bine sa mearga pe o varianta mai puternica (4 - 5 Kw). Air Top 2000 STC pe care l-am recomandat anterior (pe considerente de pret mai mic), este la limita, necesitand o foarte buna izolatie a caroseriei. Nu-i rau sa ai totusi o rezerva de putere de incalzire, sa n-ajungi ca in zilele foarte reci sa tremuri... precum cateaua la vaccinat. As mai reveni cu cateva precizari legate de incalzitorul de apa diesel Thermo Top Evo prezentat in postarea mea anterioara la pct. 3. Acest tip de incazitor vine cu lucruri extrem de benefice atat pentru motorul masinii, cat si pentru confortul pasagerilor pe timp de iarna. Dupa cum stim, motoarele diesel, iarna, ajung la regimul optim de functionare intr-un timp destul de indelungat in functie de cilindreea acestuia. Pana la intrarea motorului in regimul optim de functionare (temperatura lichidului de racire 80 grade) acesta genereaza un consum foarte mare de carburant. Incalzitorul Thermo Top Evo elimina acest neajuns, creste fiabilitatea motorului... si nu numai. Pornit cu 20 de minute inainte de plecarea la drum in sezonul rece, acesta incalzeste motorul prin intermediul lichidului de racire in circuitul caruia se afla. Pe aceasta perioada de functionare, la maxim (4 kw), incalzitorul consuma cca. 0,17 litri de motorina. In momentul pornirii motorului, acesta porneste rapid, exact ca in sezonul cald indiferent de cate grade cu minus sunt afara. Din primul moment pasagerii vor beneficia de o temperatura decenta in interiorul masinii, parbriz dezghetat, sistemul de incalzire livrand din prima aer cald. Creste fiabilitatea motorului datorita faptului ca acesta va fi cald la pornire (ulei cald si subtiat in blocul motor). Modelul Thermo Top Evo se preteaza mai mult masinilor echipate cu moatoare diesel, motoare subturate fata de benzinare, la care timpul de intrare in regimul normal de functionare este mai indelungat.
-
4 punctePoze de prin Apuseni.... pe Somesul Rece, Somesul Cald, Cris....Maguri Racatau, lacul Belis, Ic Ponor, Doda Pilii, Giucuta de Sus Poiana Horea, Marisel, lacul Tarnita, Suncuius, Cheile Tureniului....Muntii Trascau.....
-
4 puncte
-
4 puncte
-
4 puncte
-
4 puncteIata ca a venit timpul sa mai scriu despre evolutia lucrarilor. Azi stau cam asa: - instalatia de apa este gata , finalizata. Urmeaza sa umplu rezervoarelei sa fac proba . Aici trebuie urmarite eventualele scurgeri de apa, mai ales ca in cazul unei rulote/ autorulote sunt multe coliere, instalatia este facuta din furtun , etc. Voi pune poze maine si voi transmite rezultatele probelor. Totul a depins de instalatia electrica, am vrut sa fac probe de functionare a instalatiei de apa fara improvizatii electrice. Pompa am cumparat-o de pe ebay. com , este chinezeasca cu presostat, cu un debit de 15 l/ min. Fata de cele “ clasice” este la 1/3 din pret si personal am fost placut impresionat de cum este construita si de cum bazaie fara apa, maine voi vedea functionarea si cu apa ! - instalatia electrica este gata. Am avut o mare bucurie sa termin azi toate lucrarile. Nu va puteti inchipui cum este sa apesi pe buton si sa vezi cum NU SARE SIGURANTA !!! Toate circuitele functioneaza asa cum au fost gandite. Maine dimineata ar cam fi cazul sa pun pe hartie schema electrica finala, am lucrat doar cu schema din minte. Am reconfigurat circuite, au ramas si rezerve, deci este important sa desenez ! Ca si principii de lucru, este de retinut : puneti sigurante pe fiecare circuit in functie de consumul estimat, corelat si cu conductorul folosit ( considerati 6 A / mmp). Aveti grija la selectivitatea protectiilor ( sigurantelor), imaginati- va un brad. In varf este sursa ( acumulatorul) cu siguranta cea mai mare si spre baza cresc circuitele, scazand valoarea sigurantelor folosite. Adunand consumul simultan , nu trebuie sa depasim valoarea sigurantei generale cu suma sigurantelor folosite simultan. Poate pentru specialisti suna aiurea aceste cuvinte, dar pentru cei neinitiati sigur suna mult mai bland aceste cuvinte. ( Si mie mi- e greu sa caut cuvinte sugestive pentru toti, pregatirea mea are si o puternica latura electrica) Pentru usurarea lucrului, marcati fiecare cablu. Eu am folosit tub termocontractibil de diferite culori sau combinatii de culori. Am folosit un modul cu sigurante cu 10 circuite care semnalizeaza prin aprinderea unui LED rosu arderea unei sigurante. Am folosit un modul cu 6 intrerupatoare si un voltmetru creat pentru barci, cumparat de pe ebay.com. Distributia intrerupatoarelor este : 1. lumini dormitor, 2. lumini zona intrare, 3. lumina baie, 4. pompa apa, 5. frigider, 6. electrovana golire rezervor apa gri. - am finalizat blatul dulapului de bucatarie si am montat chiuveta si aragazul. Chiuveta aleasa este germana, firma Blanco, cu dimensiunile 440/330 mm si o adancime de 140 mm ( 235 ron). Bateria aleasa este cu brat flexibil si am schimbat si perlatorul cu unul cu 50% economie. Plita incorporabila este Electrolux, doua ochiuri , cu dimensiunile 510/290 mm ( 400 ron). - am finalizat si sertarul culisant pentru sticle . Postez si cateva poze facute in graba pe inserat. Va urma.....
-
3 puncteSuntem un START UP si oferim servicii de igenizare, sterilizare cu ozon. Ozonul este o moleculă formată din 3 atomi de oxigen, O3. Este cel mai robust oxidant cunoscut până în prezent, aspect dovedit stiinţific. Noi va putem ajuta sa eliminati complet: * bacteriile, virusii, ciupercile si mucegaiurile, acestea fiind structural distruse de ozon Ozonul distruge mirosurile de: statut, mancare gatita, carne stricata, transpiratie, fum de tigara, animale, fum si ars, bacteriile si mirosurile provocate de instalatiile de climatizare, etc. Sterilizam rulote, masini, igenizam bazinele de apa (inclusiv sistemul de alimentare de apa). Folosim cele mai performante generatoare de ozon, generatoarele OzonFix (www.ozonfix.ro) ATENTIE!!! Deoarece mirosurile sunt eliminate complet, inclusiv cele de mucegai, NU vom steriliza rulote pe care le suspectam ca au probleme si sunt de vanzare. Serviciul este disponibil pentru Bucuresti, Pitesti, Curtea de Arges si pe o raza de 30 km fata de acestea. Pentru informatii suplimentare si programari: 0787.46.41.44
-
3 puncteSuper tare si felicitari,in sfarsit un om care nu face pentru bani,,orice,,
-
3 puncteBuna ziua va spun si eu.. colegi , am lipsit o perioada de pe aici, insa incerc sa revin asa usor... Din cate se vede cam slaba activitatea in ultima vreme..., au fost ceva certuri, probleme ?
-
3 puncte
-
3 puncteSistem de incalzire - campervan. Daca in urma cu ceva ani Truma pe gaz reprezenta singura varianta de incalzire de luat in calcul, in prezent, putem discuta si de noua varianta Diesel. Din capul locului vreau sa va spun ca ambele sunt foarte ok dupa parerea mea. Stiu ca lumea este impartita vis-a-vis de aceste doua alternative si pe multe forumuri din lume acest versus este amplu dezbatut. Despre incazirea pe gaz este mai putin de discutat, aceasta, fiind arhicunoscuta in randul posesorilor de RV-uri. Nu-mi doresc sa nasc controverese. Doresc doar sa prezint mai in detaliu variantele diesel, variante mai putin cunoscute. Centralele Diesel de ultima generatie, sunt in mare parte necunoscute, multi asimilandu-le cu incalzitoarele diesel din circuitul de racire al motoarelor de pe autoturisme, dube, etc... din urma cu ceva ani, pe care multi le considera adevarate "pocnitori" urat mirositoare. Pentru ca oferta este mai bogata in modele la Webasto, am sa discut despre acestea. 1. Air Top 40 / 55 Evo (Air Top 2000 STC) Acest tip de incazitor diesel, este un incalzitor de aer disponibil in trei variante de putere de incalzire: - Air Top 2000 STC (diesel) - 0,9 - 2 kw - consum: 0,12 - 0,24 l/h - sufucient campervan-urilor cu caroseria foarte bine izolata (pt. amatorii de conversii); - Air Top Evo 40 - 1,5 - 3,5/4 kw - consum: 0,18 - 0,43/0,49 l/h; - Air Top Evo 55 - 1,5 - 5/5,5 kw - consum: 0,18 - 0,61/0,67 l/h. Pot fi montate: in exterior, in podeaua dubla sau in interiorul autorulotei. Poate fi programat prin aplicatia ThermoCall App. de pe smartphone. 2. Dual Top Evo 6/8 Acest tip de incalzitor diesel, este un incalzitor de aer + apa calda menajera dedicat RV-urilor (autorulote, barci), disponibil in doua variante de putere de incalzire de pana la 8 kw; apa calda - pana la 70 de grade. Performanță eficientă la altitudini de până la 2,200 de metri. 3. Thermo Top Evo: Acest tip de incalzitor de apa poate fi montat suplimentar pe o autorulota in compartimentul motorului fiind integrat in circuitul de apa al vehiculului. Incalzitorul are ca scop preincalzirea motorului in sezonul rece inainte de pornire... poate fi si o încălzire dedicată compartimentului șoferului prin intermediul prizelor de aer din bordul autovehiculului. Putere de incalzire variabila intre 2,5 si 5 kw. Incalzitorul din imaginea de mai sus este un optional des intalnit si la autovehicule normale: autoturisme, dube, etc. Deci, acesta stie sa incalzeasca DOAR apa si functioneaza pe timp limitat in sezonul rece, doar inainte de pornirea motorului. Pe acest considerent, producatorul nu a urmarit o izolare fonica deosebita a acestuia. Acesta-i modelul pe care multi il confunda cu incazitorul de aer necesar la interiorul RV-ului. Faptul ca incalzitoarele diesel sunt o solutie viabila de incalzire in autorulote, vine si din faptul ca... cel mai important producator de instalatii de incalzire pe gaz - Truma, are in oferta si doua variante de incalzitoare diesel - Truma Combi 4D si Truma Combi 6D. Pentru amatorii de conversii van... ... in situatia in care izolatia caroseriei este "beton", va recomand incalzitorul de aer Air Top 2000 STC diesel (atentie cand il comandati... exista acelasi model si pe benzina), Acesta pentru aer cald (incalzire), iar pentru apa calda puteti opta pentru un boiler pe gaz, sau, pentru incalzitorul de apa Thermo Top Evo in circuitul unui boiler. Ideal ar fi... Dual Top Evo 6 care rezolva si incazirea aerului, dar si a apei menajere, insa, pretul acestuia este destul de mare, iar pe langa acesta, mai trebuie acceptat compromisul legat de altitudine. Exista numeroase oferte de incalzitoare Air Top 2000 de ocazie, SH. Nu va recomand achizitia de SH-uri in acest caz. Aici discutam de un intreg kit, nu-i vorba doar de incalzitorul propriuzis. Sunt cateva puncte in care nu va sfatuiesc sa aveti prioritara economia de bani, acesta este unul dintre ele. Mai bine decat SH, mergeti pe varianta nou - Aliexpres. Sau, poate pe o Truma Combi 4D SH. Revenind la achizitia unui cv nou. Cum aminteam intr-o postare anterioara, exista configurari de cv in care producatorul prevede 2 butelii de 5 kg, din lipsa de spatiu. In aceste situatii este obligatoriu ca cv sa dispuna de incalzire diesel. Doar doua butelii de 5 kg aferente unei incalziri pe gaz scade mult autonomia centralei si faceti poteca spre statia GPL. Incalzire pe gaz - Truma Combi 4 - singura centrala existenta pe campervan-uri. Cateva concluzii personale... GAZ (Truma): Avantaje: - fiabilitate foarte buna, dovedita in timp; - zgomot redus in functionare; - nu exista miros de gaz in exteriorul RV-ului; - consum mai mare, dar pret de cost ceva mai mic fata diesel. Dezavantaje: - procurarea dificila a propanului in Romania - gazul cel mai indicat functionarii centralelor Truma; - recipienti voluminosi, reduc spatiul de depozitare; - genereaza un surplus de greutate cv-ului; - genereaza probleme vis-a-vis de alimentarea buteliilor in alte tari europene; - disconfort in manevrarea recipientilor de gaz. - probleme aparute in ultimul timp vis-a-vis de umplerea buteliilor in statiile GPL. DIESEL(Webasto) Avantaje: - autonomie mare comparativ cu gazul in situatia in care avem doua baterii in dotarea cv; - ofera un surplus in spatiul de depozitare; - greutate proprie mai mica a cv; - elimina disconfortul creat de manevrarea recipientilor de gaz; Dezavantaje: - zgomot ceva mai mare in functionare, dat in special de tacanitul pompei de alimentare diesel; - miros perceptibil in exterior, in apropierea evacuarii. Poate fi deranjant pentru vecini; - consum electric mai mare. Autonomia poate fi diminuata, nu de carburant, ci de acest consum electric... mai ales in situatia unei singure baterii disponibile in partea de rulota. In concluzie, oricare dintre cele doua variante este foarte buna. Functie de configurarea autorulotei, constructorul decide pe ce varianta sa mearga, Dar, in situatiile in care configurarea ii permite, majoritatea au in lista de optionale si cealalta alternativa fata de cea din echiparea standard. In situatia unui cv dotat cu frigider cu compresor si incalzire diesel (ambele cu consum ridicat de energie electrica), va recomand adaugarea unei baterii in plus, langa cea existenta si inlocuirea alternatorului cu unul de putere majorata in situatia in care acesta nu exista deja. In situatia unui cv dotat cu frigider cu absorbtie si incalzire diesel, consumul de curent electric este mai echilibrat. In situatia unui cv dotat cu frigider cu compresor si incalzire pe gaz, consumul de curent electric este mai echilibrat. In situatia unui cv dotat cu frigider cu absorbtie si incalzire pe gaz, consumul de curent electric este la minim, in schimb se inregistreaza o crestere totusi nesemnificativa la consumul de gaz. Accesorii Consumatori electrici... voi reveni. P.S. @Gabriel Schuster, am urmarit cu interes conversia. Felicitari !!!
-
2 puncteImportant e sa fie cat mai multe echipaje prezente..., locuri de campare gasim noi..., mai in camping mai pe langa... Pana atunci pornim lista participantilor: 1. @Dragos M 2. @Fejer Antal 3. @Cristian A
-
2 puncteO frumoasa analiza a diferitelor optiuni. PS @Nelu PredonuEu am ales un incalzitor de 5 kW diesel ( masina are rezervor de 125 litri). L-am comandat de pe ebay.de, produs in China. Pretul a fost 250 euro, inclus kit-ul de montaj si transportul. L - am vazut folosit in multe conversii si am decis sa-l incerc, mai ales ca este la un sfert de pret fata de Webasto.
-
2 puncteMultumesc, Gabriel ! Ai dreptate, poate in acel caz am fost un pic rautacios. Ce sa fac ? La varsta mea se intampla sa o mai iau si pe aratura, sa scap in decor. Imi cer scuze !
-
2 puncte
-
2 puncte
-
1 punctO alta iesire cu cortul am facut-o la campingul din Moneasa loc unde am mai fost cu cativa ani un urma! Cost camapre cort 25lei,iar la rulota era 40lei+10lei curent! Fiind weekend am gasit campingul cu un grad de ocupare de 100%, dar si asa oameni au pastrat curatenea peste tot! De data asta am gasit o statiune cu totul schimbata datorita lipsei pomilor de alta data, acestia find rupti in urma furtuni din Septembrie a lui 2017! Am prins si o expozitie de arta mestesugareasca! Fiind canicula de cateva zile am ales sa ne racorim la strandul din statiune, biletul fiind de 15lei/adult si 10lei/copil! Un strand in mare parte destul de ingrijit, dar unde te puteai taia in gresia de pe fundul bazinului de la copii! Apa a fost curata si foarte buna de baie ajungand si la 28 de grade. Am mai facut o scurta plimbare la lacul cu nuferi si prin centru, iar masa am incercat sa o servim in incinta restaurantului Laculul Linistit, dar nu mai era mancarea asa buna ca acum cativa ani plus ca li se tot termina ciorbele, asa ca am ales sa mancam peste drum la vecini lor in complexul turistic Tanamera, unde am putut gasi mancare mai buna si mai ieftina! Drumul de la Arad pana la moneasa este tot asa plin de petice si se merge ca pe valuri, dar trecand peste toate astea ne-am simtit cu toti bine! O scurta vizita la frumoasa biserica catolica de la Vinga Noi tovarasi de joaca Bufetul strandului La campingul din Moneasa Plimbare
-
1 punctAvand in vedere trecerea din ce in ce mai mare a posesorilor de rulote catre autorulote, m-am gandit ca ar fi binevenit un topic in care sa discutam despre autorulota cea mai mica ca dimensiuni, cea mai accesibila ca pret, respectiv, despre campervan. Dupa ceva ani de experienta, ca posesor al unei astfel de autorulote, am decis ca nu ar fi rau sa dau cateva sfaturi in ceea ce priveste achizitia unui campervan. Nu va ascund faptul ca de cand mi-am vandut van-ul am tot studiat aceasta piata in dorinta de a reveni in breasla. In urma acestor mentiuni, am ajuns si la cateva concluzii... Nu exista autorulota perfecta ! Implicit, nu exista campervan perfect ! Cel mai bun campervan este cel care iti reduce la minim numarul de compromisuri pe care trebuie sa le faci. Vorbind despre campervan-uri noi... exista o multitudine de configurari, de la 5,4m la 6,36m - lungime van. Campervan 5,4m Cele mai ieftine sunt cele de 5,4m, dar asta numai pentru configurarea clasica - pat transversal pe spate: Ieftin: https://www.clever-mobile.de/cleverly-basic-line/ Dupa cum se poate vedea in link-ul de mai sus, exista la aceasta dimensiune si variante cu 3 sau 4 paturi. Si alta configurare la bani mai multi: https://www.dreamer-van.de/fourgon-dreamer-d42.php Campervan 5,99m Aici exista configurari clasice, deasemenea cu pat transversal, dar, deja la aceasta dimensiune isi fac loc modelele cu doua paturi individuale pe spate in lungul caroseriei. Ieftin, cu paturi in lungul caroseriei: https://www.clever-mobile.de/roomer-classic-line/ Si alta configurare cu panou spate modificat, la bani mai multi: https://globe-traveller.eu/models/active-zs/ Tot la aceasta lungime putem gasi configurari deosebite cu 4 locuri de dormit, dar la care va recomand sa nu cautati pretul, va stricati buna dispozitie: https://globe-traveller.eu/models/pathf ... finder-xs/ Campervan 6,36m Datorita lungimii mari, exista cam toate configurarile posibile. Insa, nu-i obligatoriu ca preturile sa fie peste variantele la 5,99m. Mai exista si ceva clase de dimensiuni intermediare, date de alti producatori de platforme in afara Fiat, Citroen, Peugeot. Binenteles, exista o multime de producatori de campervan-uri. Exista preturi ce variaza intre 37.000 euro si 90.000 euro functie de producator, configurari, dotari, etc. Cateva sfaturi legate de configurari. Paturi Pat dublu transversal: Pe fostul campervan am avut pat dublu transversal care m-a nemultumit total. In general, aceste paturi sunt amplasate si la o inaltime considerabila fata de podea in ideea constructorului de a oferi si un portbagaj cat mai spatios. Unele necesita chiar scarita de urcare/coborare. Imaginati-va ce se intampla cand peste noapte partenerul de "la perete" are nevoie la baie. Trebuie efectiv sa-l sara pe cel de la margine si sa "caute" cu piciorul eventuala trapta de la scara, daca exista asa ceva, sau sa-si continuie saritura pana pe podea. Facand acest exercitiu de imaginatie banuiesc ca va dati seama de inconvenientele acestui tip de pat. Eu, sunt adeptul ideii... sa ne calarim cand vrem noi, nu cand vrea vezica partenerului. :)) Indviduale dispuse longitudinal: Nu necesita nici un deranj al partenerului in momentul folosirii patului. Sunt adeptul acestui mod de configurare a zonei de dormit. Pat frantuzesc: Patul frantuzesc este un pat dublu, amplasat longitudinal in zona din spate pe unul din peretii laterali. Coborarea din pat a partenerului de la perete este mai facila fata de coborarea dintr-un pat transversal. Coboara pe la picioare. Insa, patul frantuzesc intr-un campervan este limitat la latimea de 1,25m. Pentru doua persoane mai suple, mai tinere care-si doresc intrepatruderea cat mai mare :)) poate fi ok. Avantajul oferit de acest gen de pat vine in sprijinul unei bai mai spatioase... ajungem si acolo. In mare, cam asta putem discuta de paturi. Binenteles, exista si modelul de pat transformabil in diverse variante, in zona de living cu precadere. Baia Exista mai multe variante de bai disponibile pe campervan-uri. In mare, ar fi cam aceste trei modele: 1. Baie clasica ... pozitionata in zona de mijloc a van-ului, pe peretele opus intrarii. Functie de inventivitatea constructorului, aceasta poate fi mica (cu elemente fixe) sau mica pe dinafara si mare pe dinauntru prin amplasarea unor elemente rabatabile (chiuveta), retractabile (wc) sau pivotante (cabina de dus). Nu stiu insa cat de fiabile pot fi aceste elemente in miscare. 2. Baie cu cabina de dus extinsa pe culoarul de acces. Acest tip de baie necesita o incapere ceva mai mica decat baia clasica tinand cont de extinderea in culoar. Nu am avut o astfel de baie, nu stiu mare lucru despre ea, insa ideea imi place. Nu stiu in ce masura usile culisabile pe raze, in mers cand sunt stranse, pot produce zgomote deranjante. Daca cineva are in dotare o astfel de baie, il rog sa ne puna cateva impresii despre exploatarea acesteia. 3. Baie laterala spate in tandem cu patul frantuzesc. Este un model de baie care imi place foarte mult datorita spatiului in lungime pe care-l ofera, dar pentru asta este musai sa agreem latimea patului frantuzesc de 1,25m. Zona living In general aceasta este formata din bancheta fixa de doua locuri echipate cu centuri, masa, si scaunele fata pivotante. Bancheta La modelele mai noi, aceasta este formata din doua scaune individuale alipite dar cu posibilitatea de extindere a celui dinspre culoar cu cca. 10 cm pt ca doua persoane asezate pe bancheta sa poata sta mai comod. Masa Mai nou, sau la modelele mai sofisticate, pentru un acces mai facil exista mese formate din mai multe blaturi (2-3) rabatabile pe lungime Pat prin transformare Este foarte binevenit ca un pat suplimentar chiar daca dimensiunile acestuia nu sunt foarte comode pentru un adult de dimensiuni mai mari :)) Dimensiunile living-ului sunt functie de configurarea generala a van-ului. Disconfortul apare in momentul accesului la bancheta si se regaseste fizic printr-o masa cu latime mai mica. Bucataria. Toate sunt cam la fel. Pot contine frigiderul sau nu, situatie in care spatiul aferent depozitarii este mai mare. Frigiderul Poate fi amplasat in mobilierul bucatariei sau intr-unul dintre modulele de mobilier apropiate. Poate fi cu compresor 12v sau gaz/12/220v. Am avut cu compresor si am fost foarte multumit. As recomanda sa aiba minim 80L cu congelator pe intreaga latime a frigiderului. Au aparut si frigidere (Dometic, parca) la care poti deschide usa si din partea stanga si din cea dreapta cum iti vine mai comod la momentul respectiv. ... Detalii despre pretul de achizitie Ma voi referi in special la achizitiile de afara (Germania) a autorulotelor noi. Nu luati de baza pretul afisat !!! Acel pret este pentru necunoscatori, necunoscatori care nu de putine ori pica in capcana de a-l si achita. Negociati-l la sange ! Daca pretul afisat este sa zicem... de 70.000 euro, in mod sigur puteti obtine prin negociere o reducere de 4-6.000 euro. Am obtinut o astfel de reducere la un semi-integrat Hymer pentru o plata foarte rapida - in cateva ore au avut banii in cont. Acest argument al dvs. cu plata rapida, nu mai zic... cash, ii face sa coboare substantial pretul. Nu cadeti in plasa de a le da ce ati obtinut la negociere pe diverse accesorii - markiza, camera spate, multimedia, panouri solere, etc. Va vor prezenta niste preturi exagerat de mari fata de cele normale, atat de mari incat iti va fi jena sa incerci sa le negociezi. Dati o paine de mancat si firmelor din tara ! Nu va bazati pe vechea zicala... cand faceai o treba ok... spuneai... "am facut-o nemteste." A cazut de mult aceasta zicere, de multe ori "neamtul" de azi este turc, arab, ceh si nu de putine ori... chiar roman. La achizitia unei autorulote din tara nu puteti obtine discount-uri semnificative. Aici, cu multa stradanie poate sa obtineti o alarma sau ceva presulete. :)) Si este normal sa fie asa. Ar da si ai nostri, dar nu au de unde. Producatorul RV-ului acorda discount-uri functie de numarul de unitati vandute/unitate de timp. Pe acest considerent, neamtul, care vinde un numar incomparabil mai mare de unitati fata de dealerul din Romania, isi permite reduceri substantiale la pret. Recitind, constat ca mai sunt multe de spus. Nu am pomenit inca nimic de spatiile de depozitare, accesorizare, motorizare, etc. De tipul de incalzire :)) Dar, controversele argumentate pe aceasta tema sa le lasam pentru mai tarziu. Chiar daca postarea a iesit lunga, am incercat sa tratez cat mai pe scurt tema propusa. Traind in Romania unde banii nu ne dau afara din casa, binenteles ca putem discuta aici si despre achizitia de campervan-uri SH. P.S. Am mai deschis un topic similar si pe alt forum, unde, din pacate, acolo lumina este mai mult stinsa decat aprinsa. Sper ca nu deranjaza acest lucru.
-
1 punctCum timpul este foarte scurt pe perioada sfarsitului de saptamana am hotarat sa alegem ca loc de dormit cortul in locul rulotei mai ales pe distante mai lungi de drum si daca acesta este mai rau.Cu siguranta rulota ne-ar fi dezavantajat!Toate astea in cazul in care vremea se anunta a fi buna! Ideea cu cortul este a lui Alin, care dormind la cineva in cort i-a placut foarte mult! Noi il aveam din tinerete,dar nu l-am folosit! A mai trebuit sa luam ceva echipament de dormit pentru ei si apoi l-am scos la treba! In drum spre Oravita... Asa ca am plecat mai din timp sa prindem trenul turistic cu plecare de la ora 11:15 din Oravita spre Anina! Nu este caser in gari, biletul cumparandu-se la pretul de 14lei/adult/calatorie direct de la controlor (seful de tren)! A fost o calatorie frumoasa de o ora jumatate in care pe o distanta de 33km se trece peste o multime de podete 89,viaducte 10 si prin tuneluri 14, ultimul fiind cel mai lung de aproape 1km.Se face o pauza in gara din Anina pana in jurul orei 14:40,dupa care se intoarce,ajungand inapoi in jurul orei 16! In cazul in care se pleaca din Anina si se alege un taxi pentru cei 22km de drum rutier Oravita-Anina se va plati 100lei/cursa! Apoi am plecat spre Morile de apa de la Rudaria loc unde am stat si inoptat mai sus de ele !In drum am trecut si pe langa Cascada Bigar,dar nu am mai oprit ca am vazut-o cu ani in urma! Cei 7km de drum inainte de a ajunge in Eftimie Murgu (Rudaria) era destul de rau,dar existau promisiuni ca se va face! Daca se alege sa se mearga cu rulota e bine sa se mearga in cursul saptamani, deoarece pe weekend devine foarte aglomerat si drumul este destul de ingust pentru 2 masini ,dar daca ar avea si rulota ! Se poate intoarce rulota pe loc daca se merge mai sus de mori 2-3km in una dintre cele 2 bucle pana la care drumul continua sa fie asfatat, dar cum ziceam drumul este ingust! Doar la prima bucla se poate intra si campa cu mare atentie la copaci! Am vazut pe multi dintre cei veniti la un gratar lasand gunoiul langa cos, acesta fiind foarte plin! Nu s-au gandit sa si-l ieie si sa-l arunce intr-un loc unde ar fi putut, fara a lasa mizerie! Drumul spre Eftimie Murgu (Morile de la Rudaria) - August 2019 Cele 2 pietre: Adam si Eva Cele mai bune gogosi, direct de la sursa! In vizita de lucru S-au luat porti duble La pescuit !
-
1 punctÎn prima faza am văzut: sterilizare cu OZN. Poate fac și eu la primăvară.
-
1 punct
-
1 punct
-
1 punct@Nelu Predonu nu pot spune decat “jos palaria” pentru acest topic..., foarte complex si de ajutor ! Multumim !
-
1 punct
-
1 punct
-
1 punct@Nelu Predonu Multumesc mult pentru acest topic. Vad ca sunt multi colegi care, dupa cativa ani de rulotit vor sa faca pasul urmator catre campervan/ camper. Informatiile prezentate sigur vor fi citite si recitite de toti colegii si vor sta la baza viitoarelor achizitii. Dupa cum stii, eu am ales varianta unei conversii, poate si pentru faptul ca nu ma satisfaceau configuratiile aflate la vanzare. Acum ma aflu la final, dupa un an si jumatate de munca. Imi place ce a iesit si abia astept sa plec in primul voiaj. Am creat un topic dedicat pentru toti cei care cocheteaza cu ideea unei conversii. Acolo sunt toate informatiile, inclusiv cele financiare. Deci, dragi colegi, adunati toate informatiile din forum si cumpaniti bine inainte de a face primul pas. Dupa aceea, sunteti porniti pe un drum care obligatoriu merge inainte ( nu-mi place sa spun “ fata intoarcere” ) !
-
1 punctDupă vacante lungi și faine, revin cu noutăți Legat de B96 vs BE eu personal am ales sa merg pe varianta B96. Am considerat că este cea potrivită nevoilor mele. Timpul pierdut și bătaia de cap cu un examen pt BE nu meritau pentru foarte putinele cazuri în care as fi avut nevoie de categorie, așa că am mers pe B96, care este foarte rapid, mai ieftin și fără bătăi de cap. Legat de experiența cu rulota, după o tură lunga de doua săptămâni prin țări străine, am rămas cu un regret mare: de ce nu m-am apucat eu mai repede de ruloteală măi frate??? A fost minunat, copiii au crescut în două săptămâni cât alții în 4, și-au făcut prieteni noi, au experimentat o mulțime de lucruri fascinante. Noi ne-am relaxat și am hotărât că experiența nu va rămâne singulară
-
1 punctAici ati fost chiar rautacios! Banii sunt o chestiune f. relativa, ceea ce pt unul e extrem de scump, poate fi pentru altul ieftin, diferenta cred ca o face atitudinea... Revenind la subiect , parca mai degraba as plati 30-40.000 eur pt un cv nou , in garantie, decat 20.000 pe unul vechi de 10 ani, asta daca , bineinteles . mi-as permite cheltuiala. Si asta , bineinteles daca as trece de la rulota la autorulota, cel putin deocamdata. In alta ordine de idei frumoasa initiativa dvs de a impartasi din cunostiintele din domeniu intr-un mod clar si articulat. Felicitari!
-
1 punctPentru doritori exista si un loc frumos, off camping, dar cam la 3-4 km de festival. Cei care au stat acolo anul trecut au fost foarte multumiti (eu am stat in camping Mustang).
-
1 punctSalut, Sunt cateva varibile ce pot modifica destul de mult costul final. In primul rand distanta pana la rulota, in al doilea rand, cine pune la dispozitie energia electrica. In plus, daca se doreste si ozonificarea masinii, se mai face un discount, etc. Dar ca un indice, daca rulota este in Bucuresti, Pitești sau Curtea de Arges, iar curentul este asigurat de mine, doar pt rulota costul este de 100 ron, rulota + masina 130.
-
1 punct
-
1 punct
-
1 punctDe la pestera Polovragi drumul este forestier in buna stare vreo 15km apoi urci pana in Curmatura Oltetului(nu recomand cu rulota !). La coborare drumul este destul de abrupt si nu in foarte bune conditii !(vreo 5 km) Honda CRV din cate stiu nu are reductor !La urcare si la coborare iti trebuie reductor ! Pe Strategica nici o sansa cu rulota ! De la Ciungetu este drum betonat de pe timpul lui raposatu dar este plin de cratere !(nu recomand cu rulota !) Daca vrei mai multe amanunte ma poti suna la 0722299447 ps: se poate campa oriunde gasesti un loc ! ps:am facut acest traseu(50km !)de 5-6 ori,ultima data anul trecut
-
1 punctSalut Adi! Ai sesizat corect ca la un acoperis din mai mult de o foaie pot aparea infiltratii. Am avut 6 ani o englezoica facuta pt Europa cu usa pe partea dreapta cu acoperis dintr-o bucata fara nici o infiltratie sau alta problema. Succes in gasirea rulotei dorite. ps:cauta pe forum un topic de-al meu cu titlul ceva de genul: comparatie rulote anglia vs europa
-
1 punctANDU ! Iti recomand sa ceri ajutorul unui coleg de forum din orasul in care ai gasit o rulota. Colegul se duce o vede si iti spune daca merita sa bati drumul. Cu drag in Craiova te ajut ! ps: vezi ca pe forum este un topic deschis de mine cu o comparatie rulote Anglia vs continentale suna-ma sa iti sugerez ceva(0722 299447) Succes !
-
1 punct
-
1 punct
-
1 punct
-
1 punct
-
1 punctCum a zis colegul Mircea, esti un povestitor innascut Haioasa relatare, ne-am amuzat copios, trebuie sa iti dau un follow sa iti urmaresc postarile, esti un adevarat narator
-
Cauta in forum
-
Subiecte de discuţii
-
-
-

