Clasament
Continut
Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 09.09.2019 în toate secţiunile
-
5 puncterulotisti si sa aveti o zi de luni excelenta, oriunde ati fi! Pentru cei mici o urare speciala ; sa aiba un an scolar cu multe realizari!
-
4 puncte! Celor mici care incep scoala ,un an bun le doresc ,iar parintilor rabdare si iar rabdare Al meu fiind clasa a XI-a este deja ,,plictisit " dar si eu, cu rabdare si tutun mergem mai departe O saptamana frumoasa sa aveti !
-
4 puncteO saptamana usoara, va.doresc. Cei care incep scoala cu copii sau cu nepotii.... Pune-ti mana pe carte! Educatii-i, caci numai asa vor deveni rulotisti de nadejde ! MULTA BAFTA!!!
-
4 puncteprieteni și o săptămână frumoasă! Succes copiilor în noul an școlar ce tocmai a-nceput!
-
3 puncteCu vreo 12 km înainte de Râmnicu vâlcea,în satul Bogdănești,comuna Bujoreni,într-un peisaj mirific,se găsește cel mai nou camping pentru rulote și corturi.Fiind deschis recent,nu te poți aștepta la teren plan cu gazon tuns la milimetru,dar utilitățile sunt de nota 10:energie electrică, apă de la rețea,băile cu dușuri cu apă caldă permanent,foarte curate.Proprietarii,Gigi și Mili Gaică,niște oameni de nota 12+,ne-au întâmpinat cu țuică și șuncă de casă,ne-au arătat împrejurimile și ne-au povestit de planurile lor.Au construit trei foișoare,cel mai mare cu zonă de bucătărie,au o căbănuță și o rulotă de închiriat,loc de grătare,plus 3 hamace în pădurea din spate.Noi ne-am simțit ca acasă,sigur vom reveni și vă recomandăm cu drag acest loc minunat.
-
3 puncte
-
3 puncteUpdate... inca o masina la garaj Ford Expedition MAX 3.5 L dual turbo (ecoboost), 400 CP , 8 locuri , 4x4, trage maxim 5000 kg
-
3 puncte
-
3 puncteBuna dimineata O zi de luni usoara sí o saptamana cu multe realizari va doresc. Iar pentru copii un an scolar cu multe reusite sí numai note bune.
-
2 puncteSalutare si bine v-am regăsit. Sâmbătă seara am ajuns din concediu,a fost superb. Total 5800 km cu rulota după Vitara. Am stat în 5 locuri,după cum urmeaza: Camping Filippion (Paralia Panteleimonos)7 nopti,199€ (masina,rulota,2 adulți 1 copil,electricitate) loc pe plaja.Campingul e fain,super curăț,personalul foarte ok,preturi normale.Toate locurile sunt la umbra unor copaci înalți si stufosi. Problema e ca multe locuri sunt ocupate permanent. Din cele 5 de pe plaja au mai rămas doar 2 . În schimb plaja e mare si nu e aglomerată. Camping Sikia,nu recomand! Arata foarte bine dar după ora 23 nu mai ai voie nici să vorbești,decat in șoaptă! Noi fiind 11 autorulote+1 rulota (+/- 46 persoane) nu prea puteam sa respectăm regula asta [emoji16]. Prin urmare ne-am hotarat sa părăsim campingul a doua zi(oricum au zis ca trebuie sa plecam) fiindca nu aveam nici unul peste 65 ani ca sa corespundem profilului campingului. Plaja foarte îngustă si aglomerată,se stătea ca in autobuz . Copaci mici in camping,deci umbra cam lipsea.Preț 34,50€ masina,rulota,2 adulti+1 copil,electricitate. 3. Camping Chorefto 6 nopti,recomand din inima! Un camping amenajat si utilat,foarte curat, cu copaci si tot tacâmul dar in stilul mai sălbatic. Aveai impresia ca esti off-camping dar cu utilități. Personal super simpatic,preturi decente,atmosfera faina. Băieții de la bar stăteau cat stăteam si noi,gen 4-5 dimineata. Accesul nu e cel mai usor,drumul de la Volos la camping e îngust și plin de virane 180 grade,si pe urcare si pe coborare(vezi google maps). În 36 km,în prima jumătate urci intru-na pana la 1200m iar in a doua cobori . Eu nu am avut probleme,nici masina dar unii pasageri si chiar unuia de la volanul unei auto-rulote li s-a făcut rau [emoji1787] . A treia zi am făcut drumul cu Vitara fără rulota...doar starea de rau a soției m-a potolit pe alocuri[emoji3]. Asa,deci camping de nota 10, preț 162€ cu 10% discount cu cardul ACSI. (Aceiasi configurație,masina,rulota etc.) Off-camping 3 nopti,Papakosta Beach. Foarte fain,e si o terasa cu bar si ceva mâncare,tinuta de niste băieți simpatici. Noaptea pescuiau si ne ziceau ce ne pot pregăti. Ne-au facut si o ciorba de pește . Platou de campare destul de mare,plaja lată cu nisip. Primul sat era la 6km. La anul deja l-am trecut pe lista pt o săptămână. Camping Blue Dream, Kassandra,2 nopti. Camping ok dar cam înghesuit. Dușuri pe si toaletele vechi si in stare nu chiar bună. Fără hârtie igienică la toaleta,dușuri cu o cheița pe cate o încărcați cu bani(30 cenți 6 min) . Plaja îngustă si aglomerată,in schimb apa mica 100m,cu nisip,bună pt copii. Restaurantul din camping a fost peste așteptări si cu preturi normale. Preț 65€ cu 10% discount cu card ACSI. Sent from my SM-G973F using Tapatalk
-
2 puncte@Laurentiu Perjeru, eu cred ca trebuie sa ai niste parametri pe care sa-i urmaresti. Altfel, masini hibride sunt multe. Cea mai celebra este Toyota Prius. Opinia mea este ca ceea ce le spune si numele, asta si sunt: un hibrid - adica o struto-camila pe romaneste. Nu fac bine nici pe partea de combustibil electric, nici pe partea de combustibil fosil (pe partea de motor termic - celebrul raport CP/Kg, pe langa masa automobilului clasic, misca si o masa - inerta cand bateria este epuizata/terminata fizic - compusa din motorul electric, bateria de acumulatori si instalatiile aferente). Asa ca ori un fosil pur ori un electric pur! Dupa cum ne-a aratat si @Mihai-Arad exista si optiuni de automobile pur electrice. Totul depinde de buget. Daca as dispune de finante, as pune un automobil electric in fata rulotei atunci cand stiu ca undeva in pustietate se poate incarca de la un panou fotovoltaic... Pana atunci, un diesel este cel mai potrivit pentru mine! Bineinteles, afirmatiile de mai inainte sunt in nota personala.
-
2 puncteMultumesc mult, Laurentiu. Platforme campervan Incerc sa va prezint cateva informatii legate de platforma campervan-ului. Intr-un procent foarte mare piata acestui tip de autorulota si nu numai, este acaparata de familia Ducato (Fiat, Citroen, Peugeot). Cum s-a ajuns aici, in patria Mercedes si VW - Germania, tara cu cei mai importanti producatori de RV-uri din Europa ? Citeam intr-un material publicat in Auto Bild ca pe parcursul ultimelor decenii cei de la Fiat au fost cei mai deschisi in colaborarea cu producatorii de RV-uri. La doleantele producatorilor de RV-uri, Fiat a raspuns cel mai prompt in materie de modificari legate de platforme, accesorizari, gadget-uri si nu numai, la costuri de bun simt. La momentul actual familia Ducato vine pe piata cu cea mai potrivita caroserie pentru conversii de campervan-uri, cea mai lata la interior, cu cca, 10 cm fata de concurenta. Dar, nu numai acest aspect este primordial. Pe parcursul timpului Fiat si-a mentinut standardul in privinta calitatii legate de tabla si caroserie in general. Sprinter-ul, duba de la Mercedes, la modelele de dupa 2005 a pierdut mult la acest capitol. Nu de putine ori vedem pe strada acest tip de masina cu tabla impuscata de rugina si ma refer la masini cu vechime de pana-n 5 ani. Foarte multi se plang in ultimi ani de calitatea tablei de la Sprinter. Zic "calitatea tablei" in mod generic, acolo este vorba de grosime, tratamente si binenteles, de acoperiri. Un alt motiv care duce familia Ducato pe primul loc in acest top, este dat de pretul platformei. Acest pret este deosebit de important pentru producatorii de autorulote, astfel, reusindu-se mentinerea preturilor finale la RV-uri in limite de bun simt. Sa nu care cumva sa credeti ca sunt fan Fiat, ba din contra, dar in acest segment trebuie sa recunosc suprematia ocupata de aceasta marca. Pentru campervan-uri exista doua modele de platforme: cu MMA de 3.300 kg si MMA de 3.500 kg. Mai exista platforme utilizate in conversii de la: Renault (in acest an Masterul a primit o noua fata), Ford, Hyundai H350 (destul de rar), MAN (spre clasa premium), etc. Motorizari Campervan Motorizarile de ultima generatie trebuie sa satisfaca standardul euro 6d-Temp. Ducato are disponibila aceasta motorizare, ba mai mult, de curand, la salonul de la Dusseldorf incheiat ieri, a venit si cu o cutie automata in 9 trepte de viteza: Dar, sa revenim cu picioarele pe pamant, mai aproape de spatiul in care traim. Ideal ar fi ca motorizarea unui campervan sa fie cat mai mare, insa, acest lucru costa ceva bani in plus. In oferta de campervan-uri actuala puterea motoarelor porneste de la 120 cp in sus. Trebuie tinut cont ca aceste vehicule nu vor fi niciodata goale, la greutatea unei dube goale. Ele din start au greutatea proprie cam de pe la 2.700 kg in sus. Avand in vedere ca aici discutam de van-uri (aerodinamica buna) cred ca si motoarele de 120 cp pot fi multumitoare, insa, daca va permiteti va recomand de la 130 cp in sus. Chiar daca familia Ducato beneficiaza de aceleasi caroserii, in cazul motoarelor, acestea vin pentru fiecare-n parte de la Fiat (Iveco), Citroen si Peugeot. Aici parerile sunt impartite, fanii marcilor respective se vor indrepta spre ce le este lor mai drag. Fiabilitatea motoarelor In ceea ce priveste aceasta caracteristica va sfatuiesc sa nu va faceti probleme. Sunt motoare facute sa duca multe sute de mii de km. Ca-i de la Renault, Fiat, Ford, Citroen, Peugeot, etc. nu va vor dezamagi pentru distantele mici parcurse de o autorulota. Poate aici conteaza mai mult performantele legate de consum si norma euro. Cateva cuvinte despre motorizarile compervan-urilor achizitionate la mana a doua (SH). Dupa parerea mea, aceste motorizari ar trebui sa porneasca de la 100 cp in sus. Asta, pantru a nu avea probleme la drumurile in rampa lungi sau cu vantul din fata pe autostrada, masina sa fie vioaie, nu sa ajungi sa te rogi de ea. Cel mai important lucru la achizitia unui van sh este sa mergi cu el, si cand zic sa mergi, sa nu-i mangai pedala de acceleratie, sa-l conduci agresiv, sa vezi cu adevarat ce poate. Sunt situatii in care acei cai mentionati scriptic arata in realitate ca niste martoage, sau pot fi cu adevarat niste cai naravasi. Sigur, aici lucrurile tin si de modul in care este acordat motorul cu cutia de viteze, dar acest lucru tine de ce a urmarit cu precadere constructorul platformei, forta sau agilitatea imprimata acesteia. Eu spre exemplu, la van-ul Ford Transit pe care l-am avut, in treptele I-II simteam forta degajata de masina, iar de la treapta III in sus aveam senzatia conducerii unui autoturism. Am fost foarte multumit de acest comportament, masina avea 140 cp. Din ce in ce mai mult, pe langa aceste caracteristici ale motoarelor, la achizitia SH va trebui sa luam in calcul si norma de poluare. Accesul in marile orase deja incepe sa fie restrictionat pentru motoarele de generatie mai veche, norme euro mai mici. Ori, unul dintre marile avantaje ale campervan-ului este ca iti permite sa ajungi in "buricul targului." Personal, nu cred ca-i dracul atat de negru pe cat pare legat de moatoarele diesel atata timp cat acestea figureaza inca in ofertele celor mai numerosi producatori auto. Consider ca apusul acestor motorizari va fi sigur, dar facut treptat in muti ani de acum incolo. Mai ales in cazul RV-urilor folosite cu precadere de turisti. Noi aici chiar nu avem alternative viabile pentru alt tip de motorizare. Anul acesta, la salonul amintit mai sus, de la Dusseldorf, palid si timid si-a facut aparitia un hibrid parca de la Mercedes si o electrica 100% de la Ducato. Dar, mai e mult pana departe.
-
2 puncteM-am apucat si eu de interior, mai precis am realizat mobilierul modular din tego de 18 mm. 3 bancute care se transforma in pat prin mutarea podelei. Urmeaza masuta si saltelele. Dimensiuni interioare: 145 x 200 cm cu banchete de 48 cm spatiu intre banchete 48cm.
-
2 puncteVa multumesc mult pentru urari! Sa aveti parte si dumneavoastra de o zi frumoasa si un an bun! Constantin Diaconu
-
2 puncteHartile nu iti povestesc despre impresiile create de camping si de interactiunea cu cei de acolo.
-
2 puncteBuna dimineata, @Nelu Predonu! Felicitari pentru laborioasa descriere a acestui tip de vehicul recreational! Pentru a intercala text intre fotografii, procedezi astfel: inainte sau dupa ce termini de redactat textul, incarci toate fotografiile necesare postarii. Apoi, in locul unde vrei sa apara o fotografie, pozitionezi cursorul si apesi. Dupa acest pas, apesi pe fotografia pe care o vrei intercalata (ea se afla deja afisata in partea de sub text). Util ar fi ca poza sa fie pe o linie fie sub text fie deasupra textului care face referire la ea. De asemenea, ai posibilitatea sa determini si marimea fotografiei afisate. Dupa ce ai intercalat-o in text, apesi de doua ori pe ea si te pune sa alegi latimea (pastrand raportul de aspect). Toti acesti pasi sunt indicati in spatiul de editare. Multumim frumos!
-
2 puncteMulțumesc frumos pentru urări și gândurile frumoase! Sănătate multa și liniște în suflet va doresc!
-
2 puncte@Adrian, Esti prea pesimist si zic asta... vazand ce varsta ai. Gandeste pozitiv ! Noi astia mai purii, am apucat sa traim si in comunism si in capitalism. Cine ar fi crezut ? Pe vremea comunistilor nici nu as fi indraznit sa visez la asa ceva. Lucrurile se schimba intr-o viata de om. Eu sper sa faci conversia mai repede, sa apucam sa bem berea aia, ca se trezeste. Altfel, nu stiu daca mai am rabdare sa te astept inca... 50 de ani. Scuze pentru off-topic.
-
2 puncteSuntem atat de diferiti de la individ la individ incat este dificil sa ne multumeasca cineva pe toti. Eu fac exact ce nu faceti dvs. Am gatit in camper in nenumarate randuri cand nu am putut face acest lucru afara. Oare de ce aceste RV-uri sunt dotate cu aragaz ? Dar absolut toate au aragaz ! Sa-l contemplam, sa ne uitam la el ca la un bibelou ? Avem trape, avem ferestre, putem rapid sa aerisim interiorul. Credeti ca eu suport sa dorm in miros de mancare ? Dar nu este cazul, in 5 minute am aerisit tot camperul. Trebuie inteles ca producatorii de campervan-uri nu fac lucruri inutile cum spuneti mai sus, ei incearca sa satisfaca cat mai multe doleante ale clientilor. Ce-i inutil pentru unul, poate fi foarte util pentru altul. Va inteleg, v-ati dori o transformare minimala. Firmele de autorulote de la noi sunt in principiu niste dealeri cu posibilitati limitate in a face ceva in plan tehnic. Sunt putini cei care au conditii sa poata face o minima servisare. Nici firmele traditionale de afara nu fac autorulote la comanda, au cateva modele standard pe care adauga sau nu diverse optionale. Intrati in sectiunea conversilor de van-uri de pe forum si veti vedea ca majoritatea executiilor sunt facute de catre proprietrii autoutilitarelor respective. Inca, la noi, acest domeniu se afla intr-o faza incipienta. Stiu cateva firme care repara rulote, dar nu stiu in ce masura se angreneaza intr-o conversie. Stiu ca firma lui Ionut Costache agreata RAR face conversii, nu mai stiu daca Gerard de la Exis mai abordeaza astfel de proiecte. Oricum, este de prospectat in aceasta privinta piata de la noi. Am auzit ca ar mai fi o firma agreata RAR la Galati si alta la Brasov. A-ti face singur conversia este un lucru de apreciat. Faci economie la bani, daca ai si doua maini de dreapta poti face anumite lucruri mai bine decat producatorii consacrati. Iti dovedesti totodata ca poti face lucruri la care nu te-ai fi gandit vreaodata... si nu in ultimul rand, satisfactia lucrului implinit iti provoaca un sentiment de mandrie aparte. Am intalnit niste tineri francezi in Alpii austrieci care-si facusera o conversie de genul celei despre care discutam. Personal, mi se parea de toata jena acea conversie, ceva lemne taiate si incropit la repezeala un pat, o bancheta si o masa. Nici nu va puteti imagina cat de mandri si fericiti erau acei tineri de conversia lor. Atunci am realizat ca nu intotdeauna calitatea lucrului finit conteaza. Mai sunt si lucruri care tin de suflet... Va multumesc pentru aprecieri vis-a-vis de acest topic.
-
1 punctAvand in vedere trecerea din ce in ce mai mare a posesorilor de rulote catre autorulote, m-am gandit ca ar fi binevenit un topic in care sa discutam despre autorulota cea mai mica ca dimensiuni, cea mai accesibila ca pret, respectiv, despre campervan. Dupa ceva ani de experienta, ca posesor al unei astfel de autorulote, am decis ca nu ar fi rau sa dau cateva sfaturi in ceea ce priveste achizitia unui campervan. Nu va ascund faptul ca de cand mi-am vandut van-ul am tot studiat aceasta piata in dorinta de a reveni in breasla. In urma acestor mentiuni, am ajuns si la cateva concluzii... Nu exista autorulota perfecta ! Implicit, nu exista campervan perfect ! Cel mai bun campervan este cel care iti reduce la minim numarul de compromisuri pe care trebuie sa le faci. Vorbind despre campervan-uri noi... exista o multitudine de configurari, de la 5,4m la 6,36m - lungime van. Campervan 5,4m Cele mai ieftine sunt cele de 5,4m, dar asta numai pentru configurarea clasica - pat transversal pe spate: Ieftin: https://www.clever-mobile.de/cleverly-basic-line/ Dupa cum se poate vedea in link-ul de mai sus, exista la aceasta dimensiune si variante cu 3 sau 4 paturi. Si alta configurare la bani mai multi: https://www.dreamer-van.de/fourgon-dreamer-d42.php Campervan 5,99m Aici exista configurari clasice, deasemenea cu pat transversal, dar, deja la aceasta dimensiune isi fac loc modelele cu doua paturi individuale pe spate in lungul caroseriei. Ieftin, cu paturi in lungul caroseriei: https://www.clever-mobile.de/roomer-classic-line/ Si alta configurare cu panou spate modificat, la bani mai multi: https://globe-traveller.eu/models/active-zs/ Tot la aceasta lungime putem gasi configurari deosebite cu 4 locuri de dormit, dar la care va recomand sa nu cautati pretul, va stricati buna dispozitie: https://globe-traveller.eu/models/pathf ... finder-xs/ Campervan 6,36m Datorita lungimii mari, exista cam toate configurarile posibile. Insa, nu-i obligatoriu ca preturile sa fie peste variantele la 5,99m. Mai exista si ceva clase de dimensiuni intermediare, date de alti producatori de platforme in afara Fiat, Citroen, Peugeot. Binenteles, exista o multime de producatori de campervan-uri. Exista preturi ce variaza intre 37.000 euro si 90.000 euro functie de producator, configurari, dotari, etc. Cateva sfaturi legate de configurari. Paturi Pat dublu transversal: Pe fostul campervan am avut pat dublu transversal care m-a nemultumit total. In general, aceste paturi sunt amplasate si la o inaltime considerabila fata de podea in ideea constructorului de a oferi si un portbagaj cat mai spatios. Unele necesita chiar scarita de urcare/coborare. Imaginati-va ce se intampla cand peste noapte partenerul de "la perete" are nevoie la baie. Trebuie efectiv sa-l sara pe cel de la margine si sa "caute" cu piciorul eventuala trapta de la scara, daca exista asa ceva, sau sa-si continuie saritura pana pe podea. Facand acest exercitiu de imaginatie banuiesc ca va dati seama de inconvenientele acestui tip de pat. Eu, sunt adeptul ideii... sa ne calarim cand vrem noi, nu cand vrea vezica partenerului. :)) Indviduale dispuse longitudinal: Nu necesita nici un deranj al partenerului in momentul folosirii patului. Sunt adeptul acestui mod de configurare a zonei de dormit. Pat frantuzesc: Patul frantuzesc este un pat dublu, amplasat longitudinal in zona din spate pe unul din peretii laterali. Coborarea din pat a partenerului de la perete este mai facila fata de coborarea dintr-un pat transversal. Coboara pe la picioare. Insa, patul frantuzesc intr-un campervan este limitat la latimea de 1,25m. Pentru doua persoane mai suple, mai tinere care-si doresc intrepatruderea cat mai mare :)) poate fi ok. Avantajul oferit de acest gen de pat vine in sprijinul unei bai mai spatioase... ajungem si acolo. In mare, cam asta putem discuta de paturi. Binenteles, exista si modelul de pat transformabil in diverse variante, in zona de living cu precadere. Baia Exista mai multe variante de bai disponibile pe campervan-uri. In mare, ar fi cam aceste trei modele: 1. Baie clasica ... pozitionata in zona de mijloc a van-ului, pe peretele opus intrarii. Functie de inventivitatea constructorului, aceasta poate fi mica (cu elemente fixe) sau mica pe dinafara si mare pe dinauntru prin amplasarea unor elemente rabatabile (chiuveta), retractabile (wc) sau pivotante (cabina de dus). Nu stiu insa cat de fiabile pot fi aceste elemente in miscare. 2. Baie cu cabina de dus extinsa pe culoarul de acces. Acest tip de baie necesita o incapere ceva mai mica decat baia clasica tinand cont de extinderea in culoar. Nu am avut o astfel de baie, nu stiu mare lucru despre ea, insa ideea imi place. Nu stiu in ce masura usile culisabile pe raze, in mers cand sunt stranse, pot produce zgomote deranjante. Daca cineva are in dotare o astfel de baie, il rog sa ne puna cateva impresii despre exploatarea acesteia. 3. Baie laterala spate in tandem cu patul frantuzesc. Este un model de baie care imi place foarte mult datorita spatiului in lungime pe care-l ofera, dar pentru asta este musai sa agreem latimea patului frantuzesc de 1,25m. Zona living In general aceasta este formata din bancheta fixa de doua locuri echipate cu centuri, masa, si scaunele fata pivotante. Bancheta La modelele mai noi, aceasta este formata din doua scaune individuale alipite dar cu posibilitatea de extindere a celui dinspre culoar cu cca. 10 cm pt ca doua persoane asezate pe bancheta sa poata sta mai comod. Masa Mai nou, sau la modelele mai sofisticate, pentru un acces mai facil exista mese formate din mai multe blaturi (2-3) rabatabile pe lungime Pat prin transformare Este foarte binevenit ca un pat suplimentar chiar daca dimensiunile acestuia nu sunt foarte comode pentru un adult de dimensiuni mai mari :)) Dimensiunile living-ului sunt functie de configurarea generala a van-ului. Disconfortul apare in momentul accesului la bancheta si se regaseste fizic printr-o masa cu latime mai mica. Bucataria. Toate sunt cam la fel. Pot contine frigiderul sau nu, situatie in care spatiul aferent depozitarii este mai mare. Frigiderul Poate fi amplasat in mobilierul bucatariei sau intr-unul dintre modulele de mobilier apropiate. Poate fi cu compresor 12v sau gaz/12/220v. Am avut cu compresor si am fost foarte multumit. As recomanda sa aiba minim 80L cu congelator pe intreaga latime a frigiderului. Au aparut si frigidere (Dometic, parca) la care poti deschide usa si din partea stanga si din cea dreapta cum iti vine mai comod la momentul respectiv. ... Detalii despre pretul de achizitie Ma voi referi in special la achizitiile de afara (Germania) a autorulotelor noi. Nu luati de baza pretul afisat !!! Acel pret este pentru necunoscatori, necunoscatori care nu de putine ori pica in capcana de a-l si achita. Negociati-l la sange ! Daca pretul afisat este sa zicem... de 70.000 euro, in mod sigur puteti obtine prin negociere o reducere de 4-6.000 euro. Am obtinut o astfel de reducere la un semi-integrat Hymer pentru o plata foarte rapida - in cateva ore au avut banii in cont. Acest argument al dvs. cu plata rapida, nu mai zic... cash, ii face sa coboare substantial pretul. Nu cadeti in plasa de a le da ce ati obtinut la negociere pe diverse accesorii - markiza, camera spate, multimedia, panouri solere, etc. Va vor prezenta niste preturi exagerat de mari fata de cele normale, atat de mari incat iti va fi jena sa incerci sa le negociezi. Dati o paine de mancat si firmelor din tara ! Nu va bazati pe vechea zicala... cand faceai o treba ok... spuneai... "am facut-o nemteste." A cazut de mult aceasta zicere, de multe ori "neamtul" de azi este turc, arab, ceh si nu de putine ori... chiar roman. La achizitia unei autorulote din tara nu puteti obtine discount-uri semnificative. Aici, cu multa stradanie poate sa obtineti o alarma sau ceva presulete. :)) Si este normal sa fie asa. Ar da si ai nostri, dar nu au de unde. Producatorul RV-ului acorda discount-uri functie de numarul de unitati vandute/unitate de timp. Pe acest considerent, neamtul, care vinde un numar incomparabil mai mare de unitati fata de dealerul din Romania, isi permite reduceri substantiale la pret. Recitind, constat ca mai sunt multe de spus. Nu am pomenit inca nimic de spatiile de depozitare, accesorizare, motorizare, etc. De tipul de incalzire :)) Dar, controversele argumentate pe aceasta tema sa le lasam pentru mai tarziu. Chiar daca postarea a iesit lunga, am incercat sa tratez cat mai pe scurt tema propusa. Traind in Romania unde banii nu ne dau afara din casa, binenteles ca putem discuta aici si despre achizitia de campervan-uri SH. P.S. Am mai deschis un topic similar si pe alt forum, unde, din pacate, acolo lumina este mai mult stinsa decat aprinsa. Sper ca nu deranjaza acest lucru.
-
1 punct
-
1 punct
-
1 punctSalutare, Am explicat in alt post experienta mea cu aceasta baterie, pe scurt, nu, nu recomand sub nici o forma. Acum folosesc un Banner semitractiune de 100 Ah. S-a comportat foarte bine pana acum. Cheers!
-
1 punctCa si costuri la comun sunt doar daca ne hotaram sa facem ceva concursuri la fata locului. In rest vine fiecare cu ce poate pentru familia sa,o sa vedeti ca se vor forma grupulete care vor face mancare la comun. Pentru o intalnire unde se aduna circa 50 de rulote este greu sa faci totul la comun
-
1 punct
-
1 punctInainte de a merge mai departe, as dori sa va prezint o modalitate de a viziona imaginile de pe YouTube subtitrate in limba romana, indiferent de limba vorbita in filmul respectiv. Spre exemplu, doresc sa vizionez pe YouTube conversia unei dube in campervan si dau de o conversie facuta de un neamt, binenteles acesta vorbeste in limba germana. You Tube ii ofera posibilitatea celui care vizioneaza filmul sa-l aiba subtitrat in limba sa materna. Binenteles, intr-o traducere relativa, dar acceptabila. Va prezint mai jos modalitatea in care trebuie setat ecranul YouTube pentru a face acest lucru. Imaginea 1. In partea dreapta jos, sub cursorul filmului exista mai multe pictograme. Prima din stanga se refera la subtitrare. Imaginea 2 Apasand pe pictograma de subtitrare, ne apare subtitrarea in limba originala a producatorului. Imaginea 3 Apasam pictograma de setari, "rozeta" din dreapta pictogramei de subtitrari. Se deschide o caseta peste imagine in dreapta jos. In acea caseta apasam pe "subtitrari - germana (generata automat)" si se deschide o alta caseta (imaginea 4) Imaginea 4 Aici apasam pe "Traducere automata" si trecem la imaginea 5. Imaginea 5 Selectam din caseta derulanta deschisa "Romana" si avem imaginea 6 Imaginea 6 filmul subtitrat in limba romana Aceasta optiune este valabila pentru filmele care au pictograma de subtitrare. Marea majoritate au acea pictograma. Poate sunt colegi care cunosc acesta setare succesiva, dar sunt sigur ca multi nu au cunostinta de asa ceva. PS. Mi-as fi dorit sa pot aseza imaginile in linie, cu textul intercalat, dar nu stiu cum pot face acest lucru pe aceasta platforma. Nu-mi apare sau nu vad eu butonul "asaza in linie"
-
1 punct... in continuarea primei postari din topic Spatii de depozitare in campervan Sa o luam din fata spre zona de portbagaj. Spatiul de deasupra locurilor - sofer si pasager... Acest spatiu este deosebit de util. Eu spre exemplu, acolo imi pun lucrurile pe care trebuie sa le am la indemana si care nu intra lejer in spatiile de depozitare superioare amplasate pe perimetrul van-ului. imbracamintea de ploaie, rucsaci, bete de trekking, etc. in general lucruri usoare. La modelele mai noi, spre clasa premium, acest spatiu a fost desfiintat pentru a face loc unui plafon vitrat. vezi imaginea atasata. S-a castigat la aspect si la confortul celor doi din fata. Cand te ridici de pe locurile din fata, nu mai dai cu capul de acel spatiu de depozitare, dar s-a pierdut din utilitate si izolatie (cele mai mari pierderi de caldura au loc in zona suprafetelor vitrate). sfat: pentru varianta in care exista acest spatiu disponibil, nu depozitati in el obiecte cu greutate foarte mare sau recipienti cu lichide. Spatiul de sub bancheta living. Daca acest spatiu este liber si nu contine centrala termica sau rezervorul de apa proaspata, este un spatiu generos de depozitare. Acolo este un spatiu in care iti poti tine incaltarile aferente vacantei, si lucruri agabaritice fata de corpurile superioare de depozitare, lucruri la care umbli mai rar. Este un loc de depozitare cu acces nu foarte rapid sau comod. Spatiul de depozitare superior din zona de living, desupra ferestrei Acel spatiu este in general destinat gadget-urilor. Baterii, ap. foto-video, invertor mic, si multe alte maruntisuri pe care trebuie sa le ai la indemana. Spatiul aferent zonei de bucatarie Acolo unde stabilim sa tinem vesela este obligatoriu sa punem sub aceste obiecte un material textil antiderapant. Acest spatiu din mobilierul bucatariei poate fi foarte generos daca nu include frigiderul sau suficient in prezenta acestuia. El este destinat veselei, accesoriilor de bucatarie si produselor alimentare neperisabile. Sfat: Atentie la recipientii cu lichide gen... ulei, otet, etc. Daca mobilierul nu contine un cos jolly, va trebui ca acestor produse sa le gasiti un loc cat mai stabil atat in stationare, dar mai ales in mers. Spatii de depozitare la nivel superior dispuse pe perimetrul van-ului, mai putin cele despre care am discutat anterior Aceste spatii/dulapuri, nu sunt putine la numar. Ele sunt destinate in principal depozitarii de haine de corp sau de zi. In general, proprietarii campervan-ului isi stabilesc de la inceput aparteneta spatiilor respective. Sfat: nu omiteti un spatiu cu destinatie - lucruri murdare. Spatii de depozitare in baie Baile fiind reduse ca dimensiune, ofera un minim de astfel de spatii destinate in principal produselor cosmetice si de igiena zilnica. Spatiul de depozitare aflat in zona de portbagaj cu aces din spatele van-ului sau din interior in anumite configurari. Ce este foarte impotant de urmarit la achizitie in privinta acestui spatiu. In marea majoritate a configurarilor aici vom gasi buteliile aferente sistemului de incalzire, aragazului si frigiderului daca nu-i cu compresor. In general, inaltimea buteliilor de 11 kg conduc la stabilirea nivelului fata de podea al patului dublu sau al paturilor individuale. Dupa cum spuneam in prima postare, exista modele cu 4 locuri de dormit (doua paturi duble suprapuse pe spatele campervan-ului) Constructorul, pentru a face loc etajarii, coboara cu patul de jos pana la nivelul de acces al unor butelii de 5 kg. Exista pe piata campervan-uri cu incalzire Truma pe gaz alimentata din DOAR 2 butelii de 5 kg. Lucru pe care sub nici o forma nu va sfatuiesc sa-l acceptati. In situatia in care constructorul opteaza pentru incalzirea diesel atunci totul este ok. Buteliile de 5 kg sunt suficiente pentru o autonomie decenta a functionarii aragazului si eventual a frigiderului. Am vazut ca exista si configurari in care pe laterala golului central al acestui spatiu exista o usa de acces la butelii. Aceasta dispunere este deosebit de incomoda in momentul scoaterii sau introducerii buteliilor. Configurarile cele mai multe si ok sunt cu acces la butelii direct din spatele campervan-ului. Spatiul de depozitare trebuie sa aiba niste dimensiuni suficiente pentru accesul celor mai uzuale accesorii... masa si scaune. Bine ar fi ca acest spatiu sa dispuna de un sistem simplu de iluminare. Sfat: In compartimentul buteliilor exista pe podea o grila ce are rol de priza de aer. Nu acoperiti sub nici o forma acea priza de aer. Binenteles, dispunerea in spatiile de depozitare si-o face fiecare cum doreste, eu am dat doar niste variante, insa, ce va sfatuiesc sa faceti... este sa pastrati pemanent destinatia acestor spatii asa cum ati gandit-o initial. Cand veti cauta un lucru, nu veti pierde timp, el va fi intotdeauna la locul lui.
-
1 punctBuna dimineata Dupa 7 ore de condus cu trei pauze scurte am ajuns acasa. A fost o vacanta frumoasa. Nu trebuie sa prezint campingul de la Nyírbátor ca deja este prezentat pe forum. O recomand locatia pentru cei care au nevoie de liniste, aer curat, bazine cu apa termala sí apa curata. Totul la un preti foarte bun. La cateva km se afla localitatea Nyíregyháza, sí acolo se afla gradina zoologica pe o suprafata de 30 hectari sí care este cea mai mare din Ungaria. Touareg-ul sa comportat cu brio, tragea rulota fara problema, Unde era bun drumul mergeam cu 100km/h, Consumul era cam mare 11,23l/100km media. Va doresc o zi de sambata excelenta sí un weekend minunat.
-
1 punctSalut, @Laurentiu Perjeru! Conform datelor de aici, cuplul este de 211 Nm la 4.500 rpm. Si asta la modelul nou cu motor benzina de 2,4 litri. Nu stiu cum e cel din 2014 de 2 litri, dar banuiesc ca este mai slab. MMA masina este de 2,4 T, iar MMA tractabila de 1,5 T. Eu am la masinuta mea de vreo 1,5 T un cuplu de 130 Nm obtinut de la vreo 1.800 rpm si rulota de 1 T. Se descurca, insa e loc de mai bine. Prin extrapolare, masina pe care ti-ai propus-o este cam slaba pentru o rulota chiar si de 1 T. Urmaresc de ceva timp subiectul electricelor, iar singura care poate trage ceva decent este Tesla (750 kg daca imi amintesc bine). Majoritatea au 0 kg la tractare, din specificatiile fiecarui producator in parte!
-
1 punct@Sorin S ,Sa o stapanesti sanatos si sa te bucuri de ea ! Vizavi de treapta 1 , in sensul ca este foarte scurta , ar trebui sa te bucure . Este facuta cu intentie in acest fel pentru a incerca , pe cat posibil , sa "inlocuiasca " lipsa cutiei de transfer . Este de ajutor atunci cand ai de urcat o rampa , zona cu noroaie , zapada , drumuri grele pe care sa circuli cu viteza foarte redusa .
-
Cauta in forum
-
Subiecte de discuţii
-
-
-

