Clasament


Continut

Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 08.09.2019 în toate secţiunile

  1. 10 puncte
    Suntem atat de diferiti de la individ la individ incat este dificil sa ne multumeasca cineva pe toti. Eu fac exact ce nu faceti dvs. Am gatit in camper in nenumarate randuri cand nu am putut face acest lucru afara. Oare de ce aceste RV-uri sunt dotate cu aragaz ? Dar absolut toate au aragaz ! Sa-l contemplam, sa ne uitam la el ca la un bibelou ? Avem trape, avem ferestre, putem rapid sa aerisim interiorul. Credeti ca eu suport sa dorm in miros de mancare ? Dar nu este cazul, in 5 minute am aerisit tot camperul. Trebuie inteles ca producatorii de campervan-uri nu fac lucruri inutile cum spuneti mai sus, ei incearca sa satisfaca cat mai multe doleante ale clientilor. Ce-i inutil pentru unul, poate fi foarte util pentru altul. Va inteleg, v-ati dori o transformare minimala. Firmele de autorulote de la noi sunt in principiu niste dealeri cu posibilitati limitate in a face ceva in plan tehnic. Sunt putini cei care au conditii sa poata face o minima servisare. Nici firmele traditionale de afara nu fac autorulote la comanda, au cateva modele standard pe care adauga sau nu diverse optionale. Intrati in sectiunea conversilor de van-uri de pe forum si veti vedea ca majoritatea executiilor sunt facute de catre proprietrii autoutilitarelor respective. Inca, la noi, acest domeniu se afla intr-o faza incipienta. Stiu cateva firme care repara rulote, dar nu stiu in ce masura se angreneaza intr-o conversie. Stiu ca firma lui Ionut Costache agreata RAR face conversii, nu mai stiu daca Gerard de la Exis mai abordeaza astfel de proiecte. Oricum, este de prospectat in aceasta privinta piata de la noi. Am auzit ca ar mai fi o firma agreata RAR la Galati si alta la Brasov. A-ti face singur conversia este un lucru de apreciat. Faci economie la bani, daca ai si doua maini de dreapta poti face anumite lucruri mai bine decat producatorii consacrati. Iti dovedesti totodata ca poti face lucruri la care nu te-ai fi gandit vreaodata... si nu in ultimul rand, satisfactia lucrului implinit iti provoaca un sentiment de mandrie aparte. Am intalnit niste tineri francezi in Alpii austrieci care-si facusera o conversie de genul celei despre care discutam. Personal, mi se parea de toata jena acea conversie, ceva lemne taiate si incropit la repezeala un pat, o bancheta si o masa. Nici nu va puteti imagina cat de mandri si fericiti erau acei tineri de conversia lor. Atunci am realizat ca nu intotdeauna calitatea lucrului finit conteaza. Mai sunt si lucruri care tin de suflet... Va multumesc pentru aprecieri vis-a-vis de acest topic.
  2. 9 puncte
    Avand in vedere trecerea din ce in ce mai mare a posesorilor de rulote catre autorulote, m-am gandit ca ar fi binevenit un topic in care sa discutam despre autorulota cea mai mica ca dimensiuni, cea mai accesibila ca pret, respectiv, despre campervan. Dupa ceva ani de experienta, ca posesor al unei astfel de autorulote, am decis ca nu ar fi rau sa dau cateva sfaturi in ceea ce priveste achizitia unui campervan. Nu va ascund faptul ca de cand mi-am vandut van-ul am tot studiat aceasta piata in dorinta de a reveni in breasla. In urma acestor mentiuni, am ajuns si la cateva concluzii... Nu exista autorulota perfecta ! Implicit, nu exista campervan perfect ! Cel mai bun campervan este cel care iti reduce la minim numarul de compromisuri pe care trebuie sa le faci. Vorbind despre campervan-uri noi... exista o multitudine de configurari, de la 5,4m la 6,36m - lungime van. Campervan 5,4m Cele mai ieftine sunt cele de 5,4m, dar asta numai pentru configurarea clasica - pat transversal pe spate: Ieftin: https://www.clever-mobile.de/cleverly-basic-line/ Dupa cum se poate vedea in link-ul de mai sus, exista la aceasta dimensiune si variante cu 3 sau 4 paturi. Si alta configurare la bani mai multi: https://www.dreamer-van.de/fourgon-dreamer-d42.php Campervan 5,99m Aici exista configurari clasice, deasemenea cu pat transversal, dar, deja la aceasta dimensiune isi fac loc modelele cu doua paturi individuale pe spate in lungul caroseriei. Ieftin, cu paturi in lungul caroseriei: https://www.clever-mobile.de/roomer-classic-line/ Si alta configurare cu panou spate modificat, la bani mai multi: https://globe-traveller.eu/models/active-zs/ Tot la aceasta lungime putem gasi configurari deosebite cu 4 locuri de dormit, dar la care va recomand sa nu cautati pretul, va stricati buna dispozitie: https://globe-traveller.eu/models/pathf ... finder-xs/ Campervan 6,36m Datorita lungimii mari, exista cam toate configurarile posibile. Insa, nu-i obligatoriu ca preturile sa fie peste variantele la 5,99m. Mai exista si ceva clase de dimensiuni intermediare, date de alti producatori de platforme in afara Fiat, Citroen, Peugeot. Binenteles, exista o multime de producatori de campervan-uri. Exista preturi ce variaza intre 37.000 euro si 90.000 euro functie de producator, configurari, dotari, etc. Cateva sfaturi legate de configurari. Paturi Pat dublu transversal: Pe fostul campervan am avut pat dublu transversal care m-a nemultumit total. In general, aceste paturi sunt amplasate si la o inaltime considerabila fata de podea in ideea constructorului de a oferi si un portbagaj cat mai spatios. Unele necesita chiar scarita de urcare/coborare. Imaginati-va ce se intampla cand peste noapte partenerul de "la perete" are nevoie la baie. Trebuie efectiv sa-l sara pe cel de la margine si sa "caute" cu piciorul eventuala trapta de la scara, daca exista asa ceva, sau sa-si continuie saritura pana pe podea. Facand acest exercitiu de imaginatie banuiesc ca va dati seama de inconvenientele acestui tip de pat. Eu, sunt adeptul ideii... sa ne calarim cand vrem noi, nu cand vrea vezica partenerului. :)) Indviduale dispuse longitudinal: Nu necesita nici un deranj al partenerului in momentul folosirii patului. Sunt adeptul acestui mod de configurare a zonei de dormit. Pat frantuzesc: Patul frantuzesc este un pat dublu, amplasat longitudinal in zona din spate pe unul din peretii laterali. Coborarea din pat a partenerului de la perete este mai facila fata de coborarea dintr-un pat transversal. Coboara pe la picioare. Insa, patul frantuzesc intr-un campervan este limitat la latimea de 1,25m. Pentru doua persoane mai suple, mai tinere care-si doresc intrepatruderea cat mai mare :)) poate fi ok. Avantajul oferit de acest gen de pat vine in sprijinul unei bai mai spatioase... ajungem si acolo. In mare, cam asta putem discuta de paturi. Binenteles, exista si modelul de pat transformabil in diverse variante, in zona de living cu precadere. Baia Exista mai multe variante de bai disponibile pe campervan-uri. In mare, ar fi cam aceste trei modele: 1. Baie clasica ... pozitionata in zona de mijloc a van-ului, pe peretele opus intrarii. Functie de inventivitatea constructorului, aceasta poate fi mica (cu elemente fixe) sau mica pe dinafara si mare pe dinauntru prin amplasarea unor elemente rabatabile (chiuveta), retractabile (wc) sau pivotante (cabina de dus). Nu stiu insa cat de fiabile pot fi aceste elemente in miscare. 2. Baie cu cabina de dus extinsa pe culoarul de acces. Acest tip de baie necesita o incapere ceva mai mica decat baia clasica tinand cont de extinderea in culoar. Nu am avut o astfel de baie, nu stiu mare lucru despre ea, insa ideea imi place. Nu stiu in ce masura usile culisabile pe raze, in mers cand sunt stranse, pot produce zgomote deranjante. Daca cineva are in dotare o astfel de baie, il rog sa ne puna cateva impresii despre exploatarea acesteia. 3. Baie laterala spate in tandem cu patul frantuzesc. Este un model de baie care imi place foarte mult datorita spatiului in lungime pe care-l ofera, dar pentru asta este musai sa agreem latimea patului frantuzesc de 1,25m. Zona living In general aceasta este formata din bancheta fixa de doua locuri echipate cu centuri, masa, si scaunele fata pivotante. Bancheta La modelele mai noi, aceasta este formata din doua scaune individuale alipite dar cu posibilitatea de extindere a celui dinspre culoar cu cca. 10 cm pt ca doua persoane asezate pe bancheta sa poata sta mai comod. Masa Mai nou, sau la modelele mai sofisticate, pentru un acces mai facil exista mese formate din mai multe blaturi (2-3) rabatabile pe lungime Pat prin transformare Este foarte binevenit ca un pat suplimentar chiar daca dimensiunile acestuia nu sunt foarte comode pentru un adult de dimensiuni mai mari :)) Dimensiunile living-ului sunt functie de configurarea generala a van-ului. Disconfortul apare in momentul accesului la bancheta si se regaseste fizic printr-o masa cu latime mai mica. Bucataria. Toate sunt cam la fel. Pot contine frigiderul sau nu, situatie in care spatiul aferent depozitarii este mai mare. Frigiderul Poate fi amplasat in mobilierul bucatariei sau intr-unul dintre modulele de mobilier apropiate. Poate fi cu compresor 12v sau gaz/12/220v. Am avut cu compresor si am fost foarte multumit. As recomanda sa aiba minim 80L cu congelator pe intreaga latime a frigiderului. Au aparut si frigidere (Dometic, parca) la care poti deschide usa si din partea stanga si din cea dreapta cum iti vine mai comod la momentul respectiv. ... Detalii despre pretul de achizitie Ma voi referi in special la achizitiile de afara (Germania) a autorulotelor noi. Nu luati de baza pretul afisat !!! Acel pret este pentru necunoscatori, necunoscatori care nu de putine ori pica in capcana de a-l si achita. Negociati-l la sange ! Daca pretul afisat este sa zicem... de 70.000 euro, in mod sigur puteti obtine prin negociere o reducere de 4-6.000 euro. Am obtinut o astfel de reducere la un semi-integrat Hymer pentru o plata foarte rapida - in cateva ore au avut banii in cont. Acest argument al dvs. cu plata rapida, nu mai zic... cash, ii face sa coboare substantial pretul. Nu cadeti in plasa de a le da ce ati obtinut la negociere pe diverse accesorii - markiza, camera spate, multimedia, panouri solere, etc. Va vor prezenta niste preturi exagerat de mari fata de cele normale, atat de mari incat iti va fi jena sa incerci sa le negociezi. Dati o paine de mancat si firmelor din tara ! Nu va bazati pe vechea zicala... cand faceai o treba ok... spuneai... "am facut-o nemteste." A cazut de mult aceasta zicere, de multe ori "neamtul" de azi este turc, arab, ceh si nu de putine ori... chiar roman. La achizitia unei autorulote din tara nu puteti obtine discount-uri semnificative. Aici, cu multa stradanie poate sa obtineti o alarma sau ceva presulete. :)) Si este normal sa fie asa. Ar da si ai nostri, dar nu au de unde. Producatorul RV-ului acorda discount-uri functie de numarul de unitati vandute/unitate de timp. Pe acest considerent, neamtul, care vinde un numar incomparabil mai mare de unitati fata de dealerul din Romania, isi permite reduceri substantiale la pret. Recitind, constat ca mai sunt multe de spus. Nu am pomenit inca nimic de spatiile de depozitare, accesorizare, motorizare, etc. De tipul de incalzire :)) Dar, controversele argumentate pe aceasta tema sa le lasam pentru mai tarziu. Chiar daca postarea a iesit lunga, am incercat sa tratez cat mai pe scurt tema propusa. Traind in Romania unde banii nu ne dau afara din casa, binenteles ca putem discuta aici si despre achizitia de campervan-uri SH. P.S. Am mai deschis un topic similar si pe alt forum, unde, din pacate, acolo lumina este mai mult stinsa decat aprinsa. Sper ca nu deranjaza acest lucru.
  3. 5 puncte
    ... in continuarea primei postari din topic Spatii de depozitare in campervan Sa o luam din fata spre zona de portbagaj. Spatiul de deasupra locurilor - sofer si pasager... Acest spatiu este deosebit de util. Eu spre exemplu, acolo imi pun lucrurile pe care trebuie sa le am la indemana si care nu intra lejer in spatiile de depozitare superioare amplasate pe perimetrul van-ului. imbracamintea de ploaie, rucsaci, bete de trekking, etc. in general lucruri usoare. La modelele mai noi, spre clasa premium, acest spatiu a fost desfiintat pentru a face loc unui plafon vitrat. vezi imaginea atasata. S-a castigat la aspect si la confortul celor doi din fata. Cand te ridici de pe locurile din fata, nu mai dai cu capul de acel spatiu de depozitare, dar s-a pierdut din utilitate si izolatie (cele mai mari pierderi de caldura au loc in zona suprafetelor vitrate). sfat: pentru varianta in care exista acest spatiu disponibil, nu depozitati in el obiecte cu greutate foarte mare sau recipienti cu lichide. Spatiul de sub bancheta living. Daca acest spatiu este liber si nu contine centrala termica sau rezervorul de apa proaspata, este un spatiu generos de depozitare. Acolo este un spatiu in care iti poti tine incaltarile aferente vacantei, si lucruri agabaritice fata de corpurile superioare de depozitare, lucruri la care umbli mai rar. Este un loc de depozitare cu acces nu foarte rapid sau comod. Spatiul de depozitare superior din zona de living, desupra ferestrei Acel spatiu este in general destinat gadget-urilor. Baterii, ap. foto-video, invertor mic, si multe alte maruntisuri pe care trebuie sa le ai la indemana. Spatiul aferent zonei de bucatarie Acolo unde stabilim sa tinem vesela este obligatoriu sa punem sub aceste obiecte un material textil antiderapant. Acest spatiu din mobilierul bucatariei poate fi foarte generos daca nu include frigiderul sau suficient in prezenta acestuia. El este destinat veselei, accesoriilor de bucatarie si produselor alimentare neperisabile. Sfat: Atentie la recipientii cu lichide gen... ulei, otet, etc. Daca mobilierul nu contine un cos jolly, va trebui ca acestor produse sa le gasiti un loc cat mai stabil atat in stationare, dar mai ales in mers. Spatii de depozitare la nivel superior dispuse pe perimetrul van-ului, mai putin cele despre care am discutat anterior Aceste spatii/dulapuri, nu sunt putine la numar. Ele sunt destinate in principal depozitarii de haine de corp sau de zi. In general, proprietarii campervan-ului isi stabilesc de la inceput aparteneta spatiilor respective. Sfat: nu omiteti un spatiu cu destinatie - lucruri murdare. Spatii de depozitare in baie Baile fiind reduse ca dimensiune, ofera un minim de astfel de spatii destinate in principal produselor cosmetice si de igiena zilnica. Spatiul de depozitare aflat in zona de portbagaj cu aces din spatele van-ului sau din interior in anumite configurari. Ce este foarte impotant de urmarit la achizitie in privinta acestui spatiu. In marea majoritate a configurarilor aici vom gasi buteliile aferente sistemului de incalzire, aragazului si frigiderului daca nu-i cu compresor. In general, inaltimea buteliilor de 11 kg conduc la stabilirea nivelului fata de podea al patului dublu sau al paturilor individuale. Dupa cum spuneam in prima postare, exista modele cu 4 locuri de dormit (doua paturi duble suprapuse pe spatele campervan-ului) Constructorul, pentru a face loc etajarii, coboara cu patul de jos pana la nivelul de acces al unor butelii de 5 kg. Exista pe piata campervan-uri cu incalzire Truma pe gaz alimentata din DOAR 2 butelii de 5 kg. Lucru pe care sub nici o forma nu va sfatuiesc sa-l acceptati. In situatia in care constructorul opteaza pentru incalzirea diesel atunci totul este ok. Buteliile de 5 kg sunt suficiente pentru o autonomie decenta a functionarii aragazului si eventual a frigiderului. Am vazut ca exista si configurari in care pe laterala golului central al acestui spatiu exista o usa de acces la butelii. Aceasta dispunere este deosebit de incomoda in momentul scoaterii sau introducerii buteliilor. Configurarile cele mai multe si ok sunt cu acces la butelii direct din spatele campervan-ului. Spatiul de depozitare trebuie sa aiba niste dimensiuni suficiente pentru accesul celor mai uzuale accesorii... masa si scaune. Bine ar fi ca acest spatiu sa dispuna de un sistem simplu de iluminare. Sfat: In compartimentul buteliilor exista pe podea o grila ce are rol de priza de aer. Nu acoperiti sub nici o forma acea priza de aer. Binenteles, dispunerea in spatiile de depozitare si-o face fiecare cum doreste, eu am dat doar niste variante, insa, ce va sfatuiesc sa faceti... este sa pastrati pemanent destinatia acestor spatii asa cum ati gandit-o initial. Cand veti cauta un lucru, nu veti pierde timp, el va fi intotdeauna la locul lui.
  4. 5 puncte
    și o duminică frumoasă oameni buni! LA MULȚI ANI colegilor și membrilor de familie ai acestora, care poartă numele Sf. Fecioare Maria!
  5. 4 puncte
    Salutare rulotisti! Duminică plăcută! La multi ani consoartelor si nu numai ce poarta numele Maria! La multi ani si soției mele ce poarta acesy nume de sfântă, Maria! Sa-închinăm un pahar un cinste lor! Acum daca va fi si o sticlă nu-i problemă!
  6. 4 puncte
    La multi ani colegelor si colegilor care poarta numele Sf. Maria! rulotisti si sa aveti o duminica excelenta, oriunde va aflati!
  7. 4 puncte
    Buna dimineata O zi de Duminica superba va doresc.
  8. 3 puncte
    Cu vreo 12 km înainte de Râmnicu vâlcea,în satul Bogdănești,comuna Bujoreni,într-un peisaj mirific,se găsește cel mai nou camping pentru rulote și corturi.Fiind deschis recent,nu te poți aștepta la teren plan cu gazon tuns la milimetru,dar utilitățile sunt de nota 10:energie electrică, apă de la rețea,băile cu dușuri cu apă caldă permanent,foarte curate.Proprietarii,Gigi și Mili Gaică,niște oameni de nota 12+,ne-au întâmpinat cu țuică și șuncă de casă,ne-au arătat împrejurimile și ne-au povestit de planurile lor.Au construit trei foișoare,cel mai mare cu zonă de bucătărie,au o căbănuță și o rulotă de închiriat,loc de grătare,plus 3 hamace în pădurea din spate.Noi ne-am simțit ca acasă,sigur vom reveni și vă recomandăm cu drag acest loc minunat.
  9. 3 puncte
    Mulțumim,@Nelu Predonu .De exemplu:la mine prioritar ar fi wc și dus separat,și patul. Bucatarie...nu gătesc niciodată în rulota fiind în aceeași încăpere cu locul unde dorm. As renunța la unele locuri de depozitare (unele sunt goale tot timpul, poate că suntem doar doi).Nu știu ce criterii au producătorii dar multe lucruri sunt inutile. Poate de aceea unii au început să-și facă singuri conversie. Firmele de autorulote configurează și la comanda?
  10. 2 puncte
    Florine, e atat de simplu, de ce le incurci? In talonul tau scrie clar la punctul G ca masina are goala 1410 kg si incarcata MMA ul este de 1855kg, asta inseamna ca nu poti incarca in masina mai mult de 445 kg (greutatea oamenilor si a bagajelor). In cartea de identitate scrie clar ca la masina ta nu poti atasa o remorca cu dispozititv de franare mai grea de 1300 kg (acesta fiind MMA ul remorcii = greutate proprie + incarcatura). Tot in cartea de identitate a masinii scrie clar ca nu poti atasa o remorca fara dispozitiv de franare mai grea de 500 kg. Daca remorca ta este fara dispozitiv de franare si are MMA mai mare de 500 kg si te opreste politia sau ARR, ai pus-o fara nici o cantarire. Clar?
  11. 1 punct
    Cu siguranță nu deranjează @Nelu Predonu și mulțumesc că ai ales să impartășești cu noi câte ceva, din vasta ta experință! Sunt sigur că sunt sau vor fi mulți colegi interesați de subiectul topicului, fie că sunt interesați de achiziționare, fie de conversie.
  12. 1 punct
    @Fejer Antal mie îmi consuma C-Crosser-ul 11.5-12l la suta cu rulota,asta mergând în orice conditii,mai ales la munte unde urcă fara probleme.
  13. 1 punct
    @Adi Aloman buna dimineata. Nu te-ai “ars” pentru ca daca ai avut fisa medicala ti-au facut permisul pe zece ani de acum. Cand mergi fara fisa, valabilitatea ramane in limita celui vechi. Stiu asta de anul trecut cand fara fisa fiind m-au intrebat daca nu vreau sa revin cu fisa sa il am pe zece ani... asa expira in 2 ani...
  14. 1 punct
    Multumim @Silviu Pascu pentru informatii. Anul acesta am epuizat zilele de vacanta la mare la Navodari la Camping ENA unde ne-am simtit ok. Poate la anul vom campa la Hahamace, dar sa ajungem sanatosi.
  15. 1 punct
    @Silviu Pascu, felicitari pentru achizitie. Nu este rau sa faci un pic de promovare cu poze. Poate, la anul, venim la tine, daca esti disponibil.
  16. 1 punct
    Salutare, Tocmai ce mi.am luat B96 si la depunerea actelor am avut si fisa medicala si cazier judiciar (asa mi.a fost indicat de la scoala) si la DRPCIV am avut surpriza sa.mi spuna ca trebuia sa ma prezint doar cu buletin, permis si adeverinta de la scoala. Am scris aici sa nu se mai friga si altii si sa plateasca fisa medicala. Numai bine!
  17. 1 punct
    Probabil am estimat la 1100 lei reconditionarea intregrala a peretelui frontal, nu doar reparatia panoului de fibra. Diferenta probabil reprezinta costuri manopera, regie si profit. Sunt curios cum ti-a iesit lucrarea si mail ales cat va dura. De cele mail multe ori fisurile apar in urma slabirii structurii. Nu ma mai ocup cu reparatii deocamdata, insa ajut cum pot pe oricine cu idei si solutii.
  18. 1 punct
    Pentru cei interesati in reconditionarea unei rulote, filmuletul atasat poate raspunde la multe intrebari.