Clasament


Continut

Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 04.09.2019 în toate secţiunile

  1. 4 puncte
    Nu am experiență cu rulota sau autocamper, dar în 2017 am fost într-un tur cu bicicleta prin Europa (5 luni, 8000km, 16 țări). În fine, am ajuns la un camping într-o seară târziu și era închis (eram în Franța). Cât timp am stat eu să citesc afișele de la intrare, un tip cu autocamperul a ajuns și el. I-am spus că e târziu și că e închisă recepția. Ce mi-a sugerat a fost să intru, să-mi pun cortul, și să plătesc a doua zi când deschide recepția. El a făcut exact asta: s-a dus la cineva care deja era cazat ca să-i deschidă bariera, a intrat și s-a parcat. Ce-a făcut a doua zi dimineață nu mai știu, căci nu l-am mai văzut după ce a intrat în camping. Nu spun cu asta că e un lucru de făcut la campingurile din RO, căci probabil va ieși cu scandal sau mai știu eu ce .... Dar mi s-a părut o chestie faină. Cât timp omul e cinstit și a doua zi și-a plătit taxa, nu cred că proprietarul s-a supărat. Mai ales dacă a stat doar o noapte și apoi a plecat. La alt camping, o situație similară, dar era lăsat un număr de telefon. Dai sms și anunți că ai intrat, a doua zi plătești. Menționez că asta se întâmpla prin septembrie, când (din ce am dedus eu) sezonul era spre final și programul la recepție e mai scurt.
  2. 4 puncte
    prieteni și o zi minunată!
  3. 4 puncte
    Buna dimineata O zi de miercuri excelenta va doresc tuturor
  4. 4 puncte
    O zi usoara va doresc.....si fiti optimisti....numai maine nu-i poimaine si dupa.... vine,vine, vine ....stiti voi. Celor liberi din diverse motive.. Traiasca libertatea! si.... Distractie maxima!
  5. 4 puncte
    rulotisti si sa aveti o zi de miercuri excelenta, oriunde va aflati!
  6. 3 puncte
  7. 2 puncte
    Mulțumesc tuturor pentru primirea călduroasă. Am petrecut cam toată ziua de ieri răscolind forumul pe subiectul Conversie autoutilitare în autorulote și am citit cam tot ce s-a scris. Sunt plăcut impresionat că și alții au făcut asemenea transformări și au documentat minuțios transformarea. Vă mulțumesc!
  8. 2 puncte
    Salut! Eu duc patutul pliant in care doarme acasa si il montez seara rabatand masa. Se simte mai in largul lui. E rulotist de la 2 luni. Cel mai frig a prins la 7 luni, in Alpi, unde am stat 10 zile intr-un camping iarna la 2000 m altitudine, -21 grade trei zile la rand. L-am obisnuit sa doarma afara, in carucior si iarna.
  9. 2 puncte
    Pentru ca mai aveam o saptamana de concediu am hotarat sa merg in camping Dara's ( https://www.darascamping.com/ ) (24.08 - 01.09.2019 ) imbiat si de prezentarea facuta pe alt forum de colegi care aproape ca au inaugurat campingul. Astfel, campingul este nou nout cu toate dotarile frumoase, aspectuoase si functionale. Proprietarii sunt de o ospitalitate iesita din comun si dispusi sa asculte orice propunere de imbunatatire, ba chiar pun in practica cu o viteza uimitoare. In mai multe dimineti m-am trezit cu rezolvarea sau imbuntatirea propusa cu o zi inainte deja pusa in practica. Drumul de acces: urmand Google Maps sau descrierea de pe site-ul lor ajungeti negresit. Carosabilul este intr-o stare acceptabila ( peticit, dar fara gropi pe vreo 4-5 km inainte de camping ) iar ultimii 200m sunt de macadam decent. Zona este deluroasa ( altitudine cam 300m ), apreciez ca fiind foarte frumoasa cu multiple atractii in zona: Sighisoara, castele, biserici fortificate samd. Dotari: Au 4 casute de lemn ultra-dotate ( vedeti site pentru mai multe amanunte ) - pretul actual 200 lei / noapte. La capitolul dotari comune casute / rulote amintesc o terasa unde se poate sa serviti masa ( am inteles ca la cerere fac si mancare din ingredinte bio ), din incinta puteti achizitiona apa, sucuri, bere, vin, inghetata la preturi decente ( vedeti lista de preturi de mai jos ), piscina, leagane, hamace, sezlonguri, umbrelute, trambulina si mobilier de gradina pentru copii, gratare. Cei de la casute sunt rasfatati, fiecare avand gratarul + ceaunul si trepiedul lui. Pentru rulote sunt 2 gratare mari. Proprietarii au cativa cai de rasa si ponei cu care va ofera diverse distractii derivate ( tot in lista de preturi de mai jos vedeti amanunte ). De asemenea au si stana de unde puteti procura produse specifice. Atentie: apa de la robinet nu este potabila dar este ok pt spalat vase sau utilizari similare. Pentru cei pasionati exista si un iaz. Am inteles ca este bine populat cu peste. Dar nu pot spune ce si cat ascunde luciul apei. Sa va zic si de cele legate mai strans de cei ce campeaza cu rulota sau camperul. Grupul sanitar pentru rulote se afla in niste casute de lemn ( in genul celor aflate la vanzare in magazinele de bricolaj ) in lateralul locului de campare. Toaletele sunt foarte curate, au chiuveta in interior si oglinda, hartie igienica prezenta mereu. Destul de incapatoare dar care se incing cam rau in zilele calduroase. Intre cele doua cabine se afla dusul unde am avut tot timpul apa calda ( obtinuta prin panou solar ). Dar cu precizarea ca, cel putin pentru moment, dusul este neacoperit. Asta insemnand ca nu poate fi folosit in zilele reci sau folosit doar de temerari. Probabil vor remedia si asta in viitor. Daca am numarat bine sunt 7 robineti de apa cu 7 locuri de deversare apa gri / caseta wc si 4 panouri de conectare la energia electrica. Toate pentru o capacitate de 10 locuri de campare. Mai mult decat suficient, zic. In viitor si-au propus sa dubleze numarul de locuri de campare sapand in malul dintre locul actual de campare si casute. Cel mai mare neajuns, cel putin pentru mine, este ca locurile de campare se afla pe pietris. Am inteles ca aceasta solutie a fost necesara deoarece dupa ploi locul devenea foarte noroios. Au zis ceva de genul ca vor lasa iarba sa creasca si in viitor nu se va mai campa direct pe pietris. Vom trai si vom vedea. Dar recunosc, oricat de tare imi place mie sa campez pe iarba, uneori exista si anumite avantaje ale pietrisului. In ceea ce priveste preturile inca sunt in perioada de tatonare dar in mare ar fi 45 lei / echipaj de 2 persoane ( curent inclus ), 10 lei pentru fiecare persoana in plus ( 5 lei pt copiii sub 14 ani ), 10 lei masina si 5 sau 10 lei ( nu stiu exact ) pt animalul de companie. Per general a fost o experienta placuta care ma face sa imi doresc sa revin. Sunt convins ca se vor dezvolta si imbunatati in continuare. Nu exista semnal GSM ( se zvoneste ca ar urma montarea unei antene in apropiere ) dar exista WI FI foarte bun de la cabana.
  10. 2 puncte
    Sa stai la poarta pana la ora 14 mi se pare o tampenie... nu regula... de ce 14? De ce nu 12? Sau 10?... Inteleg sa nu intri cu camperul la 2 noaptea in camping ca deranjezi... dar nici chiar asa.. Am mai vazut reguli ca nu se intra sau iese intre 10 11 noaptea si 7 dimineata.. P.s. 115 lei pt un echipaj de 2 e enorm dpmdv.. daca mai ai si 2 3 copii ajungi la 150... nu as da atatia bani din principiu pe o parcela de pamant, si o priza...
  11. 2 puncte
    Nu stiu de ce deranjeaza faptul ca sunt reguli si trebuie respectate. Asa este peste tot in lumea civilizata. La fel nu ar trebui sa deranjeze preturile. Fiecare om care investeste banii se asteapta sa si recupereze investitia. In cat timp este alegerea lui. Structura preturilor este tot la alegerea lui. Important este ca totul sa fie TRANSPARENT! Daca este asa, fiecare este liber sa aleaga daca intra sau nu in acest camping. Daca cei mai multi nu intra, poate este un semnal pentru proprietar ca este timpul sa modifice ceva pentru a atrage turistii.
  12. 1 punct
    Buna ziua. Ma numesc Adi Muntean, cochetez de mult cu libertatea de miscare intr-un regim autonom familiar si confortabil. Anul acesta am reusit sa-mi duc la bun sfarsit ideea, am facut o conversie din van in autorulota si .. voila :
  13. 1 punct
    Ca în fiecare an târgul de la Duesseldorf aduce cu el noutățile care vor circula pe străzile Europei de la anul. Una forte interesantă din punctul meu de vddere este noua Weinsberg 390 PUH gândită pentru cuplul fără copii. https://www.weinsberg.com/de-de/wohnwagen/caraone/grundrisse/390-puh/serienausstattung.html Cei de la Al-KO au prezentat noul ATC pt rulote pana la 3500 kg. Adria a prezentat o concurenta pt Hobby Landhaus, rulote destinate celor care le țin fixe în campinguri.
  14. 1 punct
    Salutare tuturor. Vreau sa va prezint noua achizitie, de care suntem extrem de incantati. Hobby 495 Excellent, an 2010. Ce sa zic... a fost dragoste la prima vedere. Batrana doamna, (Hobby 400, 1997) ramane in familie, deoarece cumnatul meu s-a virusat si el. Nu mai poate fara rulota. Toate cele bune tuturor!!
  15. 1 punct
    Salutare, Numele meu este Radu, născut și crescut în Roman, Neamț. Momentan sunt plecat din țară, dar plănuiesc să revin. Dintotdeauna mi-au plăcut rulotele și autorulotele, chiar am avut o rulotă mică în 2014 și am călătorit cu ea din Franța până în România, după care am vândut-o căci nu aveam unde să o țin. Acum mi s-a reaprins dorința mea mai veche de a transforma o autoutilitară în camper, așa că am început serios să mă documentez. Sunt nenumărate clipuri video pe internet și articole scrise, dar nu de la noi din țară... sau nu am găsit încă. După cum v-ați dat seama aș vrea să o fac și să o înregistrez în RO, chiar dacă apoi voi fi plecat pe drumuri cu ea prin toată europa. Am descoperit forumul încercând să mă informez în legătură cu legislația din țară legată de asemenea mașini transformate și să văd dacă mai sunt și alții care au asemenea dube convertite, să învăț cât pot de mult din experiențele voastre. Sunt poate mai începător decât majoritatea, fiindcă deși am carnet (Cat B) de mulți ani, nu am avut niciodată mașină pe numele meu. Am condus doar mașini de la muncă sau închiriate. Această dubă ar fi prima mea mașină. Cam atât despre mine, iar despre ”van” am să dezvolt subiectul mai pe larg în alt topic. Bine v-am găsit și mulțumesc pentru includerea în grupul vostru!
  16. 1 punct
    Foarte frumoasa!Daca vrei,niste poze la interior?
  17. 1 punct
    @Mihai-Arad Multumesc. E un site pe care l-am "tocit" de cate ori am intrat pe el. Vara asta au avut si o oferta cu 10% reducere. Tot weinsberg mai vinde un anume Peti Luidort (daca nu gresesc numele), prin Dej, cu cateva sute, nu multe, de euro mai ieftin. Si am inteles ca ar fi un individ de treaba. Geniala 390puh, cu patul care se ridica la tavan. Eu, daca ar fi sa iau din gama actuala, as lua 400lk. Are 2 paturi suprapuse ceea ce nu ma deranjeaza, ba chiar mi se pare un avantaj fata de paturile pt 2 persoane cu iesirea prin lateral. In plus e mai spatioasa si are masa cu canapele mai mari (390 are masa comparabila sau chiar mai mica decat masa mea de camping). Iar pentru anumite "situatii", se poate face si pat mare.
  18. 1 punct
  19. 1 punct
    salutare, Revin si eu asupra subiectului. Aveam probele cu frigiderul Electrolux pe gaz: nu racea deloc, mai mult se prostea. In week-end l-am dat jos, curatat, rotit in toate pozitile si lasat cate 12 ore, i-am curatat duza si arzatorul, etc, apoi am montat 2 ventilatoare de 12 V. Aseara i-am dat drumul PE GAZ pentru prima data si l-am lasat pe perioada noptii cu ventilatoarele pornite. A pornit de la 30 grade in interior. Afara pe perioada noptii au fost cam 16-18 grade. Mare mi-a fost surpriza cand dimineata am gasit: 1 grad in frigider si -19 grade in congelator. Eu zic ca merita sa montezi ventilatoare. Pozitia optima ar fi pe grila superioara sa traga aerul afara. Eu le-am montat pe radiatorul frigiderului si imi baga caldura/gaze f putin pe langa frigider in interiorul rulotei. Va multumesc pt sfaturi!
  20. 1 punct
    Stiu ca nu este nici o problema la strand.Baietii sunt pregatiti si pentru iarna. Apa calda, apa fierbinte, jeturi. Cu programul de seara in camping, am unele dubii, nu mai este acelasi lucru, dar cu putin anigel din ala de prune de-al tau, cred ca se rezolva. Distractie maxima!
  21. 1 punct
    Nu este o tampenie, este cutuma locului des intalnita in strainatate. Personalul de la receptie nu poate sa lucreze 14-15 ore per zi, pentru ca suntem noi turisti cu rulota. La prima vedere si mie mi s-a parut absurd, dar nu-i asa. De pilda, am stat la poarta unui camping din Berlin de la ora 13.30 pana la ora 15.00 ca sa-mi spuna in final ca nu pot campa mai mult de 2 zile fara rezervare.
  22. 1 punct
    @Mircea Exact ca in concediu la munte!
  23. 1 punct
    Sa aveti o noapte linistita, iar maine imbracati gecile caci temperatura scade cu pana la 10 grade
  24. 1 punct
    Multumesc tuturor celor care s-au gândit la mine și vă doresc tuturor sănătate si drumuri bune.
  25. 1 punct
  26. 1 punct
    Multumiri @Nelu Z aici este cam racoare a sí plouat destul. Insa suntem inauntru sí este fantastic.
  27. 1 punct
    Cu multa placere. Cand ai informatii utile pentru rulotisti si cand poti promova un loc de calitate este pacat sa nu impartasesti si cu altii.
  28. 1 punct
    Va multumesc la toata lumea ptr urari!!!😍😍😍😍😍😍😍
  29. 1 punct
    Sa ne auzim cu bine... Eu adun informatii cat mai multe. Sunt multe campinguri ce se lasa cu greu descoperite, precum cel din Sankt Petersburg pe care l-am gasit pe site-ul FICC. Inca n-am stabilit perioada vacantei, am prefera sa prindem noptile albe la Sankt Petersburg, dar depindem si de serviciu, scoli... Eu voi posta toate informatiile pe care le gasesc pentru a putea beneficia si alti colegi de ele.
  30. 1 punct
    La multi ani si sanatate, va dorim colegilor care astazi 02 Septembrie isi sarbatoresc ziua de nastere
  31. 1 punct
    Blaturile din bucatarie si baie le-am refolosit ca suport, masa am refact-o in totalitate, oricum am facut-o initial la repezeala sa pot sa inaugurez si eu RV-ul inaintea iernii . I-am facut un design mai elaborat decat cel initial(curbe, racorduri, etc) deorece noua varianta tehnologica mi-a permis asta fara sa mai am grija canturilor. La baie am integrat prin frezare chiuveta de plastic in blat, am finisat imbinarile , apoi am vopsit tot ansamblul (de 100 de ori :)) pana mi-a iesit imitatia de granit, lucru ingreunat de concavitatea chiuvetei . La urma am imbracat-o in rasina epoxidica (ceva similar se foloseste si la pardoseli). Acelasi lucru si la masa si blatul de bucatarie. E un procedeu greoi, sunt multe detalii tehnice ce nu le aflii decat prin incercari, e o treaba foarte "murdara" trebuie protejat totul in jur si locul e si-asa destul de inghesuit, rasina e cam scumpa (mai ales daca faci o gramada de experimente) , dar in final poate iesi ceva deosebit.
  32. 1 punct
    Update la blatul de bucatarie si masa.
  33. 1 punct
    Am trecut la camper de la rulota si nu imi pare rau. Pentru turismul de o noapte sau doua camperul e vis. Nu regret ca am facut schimbarea. Plec mai repede, ma instalez mai repede, strang mai repede, si ajung acasa mai repede si am scapat de stresul condusului cu ceva in spate 🤪.
  34. 1 punct
  35. 1 punct
    Multumesc tuturor pentru aprecieri, o rasplata in plus pentru efortul depus! Tocmai ne-am intors din prima expeditie, am fost in weekend la Poiana Marului, suntem novici in domeniu, insa ne place independenta si natura. Totul a functionat perfect, am testat si izolatia, dimineata aveam 18 grade inauntru desi afara erau vre-o 8. Am consumat apa ca acasa, cred ca eram singurul ce-si batea capul cu rationalizarea. Trebuie instruit echipajul (2 copii+sotia). Fiind vorba doar de doua zile, nu m-am stresat . N-am apucat sa montez aeroterma pe motorina, o am, dar parea ca nu e graba, speram sa prind vara plina. Acuma incepe sa fie. Imagini cu patul copiilor (in sfarsit am primit salteaua ce am comandat-o) si cateva din prima iesire.
  36. 1 punct
    Geamurile laterale mari ce erau din constructia masinii le-am dublat la interior cu policarbonat pentru izolatie. Tot din policarbonat am facut si geamuri la usile spate caci nu avea. Tot dublate ,gen termopan. A fost un cosmar gasirea adezivului care sa lipeasca policarbonatul, e un material foarte dificil. In schimb este inpenetrabil, efectiv am lovit cu ciocanul coala de 3mm (adevarat ca statea pe masa), deci am dat cat am putut si nici macar nu l-am botit. Si flexibil. Aproape ca-l poti face cerc. Spre deosebire plexiglasul, (din pacate la rulote geamurile alea ce costa o caruta de bani sunt facute din plexi) desi pare la fel e absolut diferit. E casant si se sparge/fisureaza foarte usor, doar ca e la jumatate de pret. Tot in pozele astea am prins "making of" panourile usilor spate, cu gaurile de geam si capitonarea si o simulare grosolana a plasamentului si gabaritelor diferitelor piese (masa, blat bucatarie). Desi sunt obisnuit sa fac proiecte la milimetru si apoi sa incep lucrarile, in cazul asta nu am putut mai mult decat un proiect de ghidaj, restul lucrarilor trebuind facute prin sablonari, incercari succesive, etc. Locul e foarte greu de simulat, sunt zeci de repere ce incurca si am vrut sa folosesc fiecare centimetru posibil. Puteam sa plachez grosolan si se simplifica oarecum, dar per total ar fi fost o pierdere prea mare de spatiu.
  37. 1 punct
    Am poze de la "turnarea fundatiei" pana la ultimul surub, cu toate etapele. Daca va intereseaza mai spicuiesc din ele si mai postez.
  38. 1 punct
    Buna ziua, In Decembrie am reusit sa imi iau microbuzul. Mi l-am dorit de cativa ani buni, iar acum i-a sosit vremea. Am apucat sa il inmatriculez zilele trecute, si acum e ready to hit the offroads. E un VW T4 Multivan din 1994 (m.a.c. 1.9 TD) dar a avut cam tot ce cautam la un bus. Deci a fost love at first sight. Tabla e intr-o stare acceptabila spre buna (big issue la Transportere pana in 2000 cand nu au folosit tabla galvanizata), motorul de 1.9 l-am ales intentionat din motive de costuri, iar masina are geamuri termopane in lateral (ambele culisante) si luneta, 5+1 locuri, scaunul pasagerului se roteste, in spatele soferului e un scaun cu cool-box sub el, masa, pat, trapa electrica mare in jumatatea masinii, standheizung...Cauciucuri bune, ce sa mai...Cam tot ce imi doream. Doar ca nu a fost chiar asa simplu. Am luat masina in 4 Decembrie iar in 5 sau 6 mi-am facut programare la inmatriculari in Sibiu, si m-au programat in 31 ianuarie. Am un noroc urias sa fiu intr-o comunitate de oameni pasionati si dedicati Transporterelor aici in Sibiu, asa ca am bagat-o direct la reparatii in timpul asta mort pana la inmatriculare. Am schimbat toate lichidele masinii, discuri de frana, saboti de frana, placute, rulemnti fata, amortizoare, pivoti, bielete, semibielete, bare de directie, kit timonerie, am pus un ambreiaj cu volanta de Golf 4 TDI, garnituri la capacul de chiuloasa, termostat, vas de expansiune, coolant (de 2 ori), termoswitch pentru ventilatoare, toate becurile, suport cutie de viteza, kit de reparatie al timoneriei, relee, sigurante, am curatat si reaparat eberpacher-ul, am luat baterie noua (bateria auxiliara de sub scaunul soferului - acum am 2 x 75 A 12 V instalate) si am schibat si grila radiatorului, pentru ca era rupta. Si rectificat alternatorul (dupa ce mi-a cazut). Overall cred eu ca am schimbat cam tot ce trebuia schimbat la masina, acum e inmatriculata si e ready to hit the road. Mai trebuie doar sa ma apuc sa fac un sertar/portbagaj, iar pentru cei interesati de asa ceva (pentru T4 Multivan) va las linkul acesta : http://www.t4-wiki.de/wiki/Heckschublade Sunt doar eu si prietena mea care folosim campervan-ul asta. Este mic si compact, de iesit in weekend-uri sau pierdut vremea la mare si in Delta. Ne orientam mai mult spre off-camping. See you on the side of the roads !
  39. 1 punct
    @Costin Dumitru 140km/h ... kamikaze pe drumurile publice ? Te-ai gandit la consecinte ? Calculele tale nu corespund cu "placerea de-a te afla in mijlocul naturii ". Dupa cinci ani , nu-mi trece ....(acest virus, daca la el te referi), si tind sa cred ca multora nu le "trece" ..... Cu respect , pentru varsta d-voastra ! Sanatosi sa fim ! Sa ne bucuram de multe vacante cu rulota sau cu camper-ul !
  40. 1 punct
    Felicitari pt achizitie si pt ca ai ales modelul asta care aduce multe avantaje. Am avut fix acelasi model tot cu trapa mare la mijloc. La un momentat voi reveni la multivan pt ca mie mi se pare masina perfecta. Desi nu are acelasi grad de comfort ca si t5 mie tot mai mult imi place t4 , chiar si ca si compartimentare, ma refer aici la masa dreptunghiulara care este pe stanga, fata de cea rotunda pe mijloc la t5. Eu l am folosit si ca masina personala, mergeam la servici cu ea si sa ma ajut la diverse filamari (fiind cameraman) videoclipuri nunti etc. Si in concedii de care cei drept nu am avut parte pe cat mi as fi dorit. Mare munte delta un singur cuvand: perfect. Dupa cum spuneai poti ataca si drumuri destul de nasoale cu el chiar daca nu este syncro , dar nu chiar off road. Trapa de deasupra in serile calduroase de vara mirifica. Un alt mare avantaj in cazul in care vrei sa faci excursii pe afara este ca nu este considerata rulota ci autoturism. Poti intra in orase, poti ramane peste nopate in parcari neamenajate special pt rulote etc. Atentie totusi la stradutele inguste si intortocheate in genul celor din sudul frantei si satele mici din nordul spaniei. Mai ales in zonele turistice strazile sunt super aglomerate multe din ele destul de lungi, inguste si curbate iar indoarcerea devine f dificila. Asta in cazul in care vrei sa fi aventurier si sa vezi frumusetile originare ale locurilor. Eu unul chiar daca ma rupeau sensurile giratorii alegeam totusi drumurile nationale in defavoarea autostrazilor. Au alt farmec , vezi mult mai multe iar drumul lung trece mai usor fata de autostrazi. In rest poti parca in parcari unde peste drum ai plaja parcari normale sau cele de ale market urilor. Despre echipare si accesorii nu iti dau sfaturi pt ca asta tine de fiecare si din cate vad esti destul de bine pregatit. Inca odata te felicit pt ce ai ales si iti doresc cat mai multe plimbari frumoase si experiente de neuitat (pozitive bineintele)!
  41. 1 punct
    Sa-l stapaniti cu drag, drumuri bune si vacante minunate ! PS...Niste poze de la interior ar fi binevenite...
  42. 1 punct
    Corect spus Dragos, dar trendul, "moda" nu-i doar la noi. Cam asa arata evolutia si pe plan european: cu mentiunea ca statistica de pe 2017 contine doar situatia de pe primele 3 trimestre.
  43. 1 punct
    Asa este @Mircea,ai perfecta dreptate fiecare discutie nu face altceva decat sa ne sporeasca bagajul de cunostinte ca si noi la randul nostru sa spunem mai departe As fi carcotas sa nu recunoasc ca mi-as dori si autorulota DAR.......poate fiul meu ,cine stie ?
  44. 1 punct
    Asa este @Sorin Leitoiu ; ceea ce conteaza este rulotismul. Aceste discutii pro si contra au doar rolul de a indruma pe mai tinerii colegi si chear pe unii dintre noi care nu am avut inca experiente complete cu rulote si campere, sa putem alege in cunostinta de cauza, fiind la mijloc sume importante de bani care se pun in joc. Fiecare parere conteaza si este binevenita. Eu personal multumesc tuturor colegilor care au participat la discutie, avand in vedere si intentia pe care am avut-o anul trecut de a trece de la rulota la camper.
  45. 1 punct
    Una peste alta ,ca avem rulota sau autorulota ,ca avem sau nu cheltuieli mari sau mici ,sa fim sanatosi si sa rulotim multi ani de acum incolo caci timpul trece ,imbatranim dar cu doi de i raman pe pozitie Voi ati dezbatut problema teoretic si practic,pro si contra DAR pana la urma ramane distractia si prietenia Eu ma multumesc cu ce am si sunt multumit Ma rog de sanatate ...ceeace va doresc si voua stimati colegi
  46. 1 punct
    Ai un miros fin si corect. Se va intampla asta in mod sigur! Problema este cand? La noi inca circula masini din 1970 si parcul auto este preponderent mai vechi de 10 ani. Eu cred ca vor mai trece minim 10 ani pana electricul va cuceri piata noastra. Si, in 10 ani, masina cumparata de tine AZI, va fi deja veche si oricum va trebui inlocuita. Nu lasa timpul sa treaca pe langa tine. Uita-te in buletin si vezi ce varsta vei avea peste 10 ani . Merita sa astepti atat?
  47. 1 punct
    Pentru ca am fost intrebat si in privat si sunt destul de multi cei care m-au intrebat de ce am renuntat la camper in favoarea rulotei, am sa scriu si eu mai jos parerea mea..., cred ca am experienta destul de mare in a putea face comparatii... Ca si experienta, de-a lungul timpului am avut o rulota englezeasca (prima, de acolo a inceput "microbul"), apoi o alta rulota Hobby 540 din 2011, un camper cu alkoven Knaus 650 din 2012, alt camper semi integrat Dethleffs din 2014, urmand Camperul integrat Hymer Star Light din 2014... Am mers cu camperele cam 15-18.000 km pe an, adunat cam 2-3 luni pe an, plecat de acasa..., in multe tari din Europa..., cel mai departe am fost pana in Spania la Oceanul Atlantic... (o luna si o saptamana a fost acea iesire..) Revenind la diferenta dintre camper si rulota, eu am ajuns la concluzia ca, cu camperul sunt pur si simplu blocat in camping... (nu sunt adeptul offcamping, imi place confortul din camping-uri, sunt mai comod de fel...), de exemplu in Parga Grecia unde am fost anul acesta, la vreo 20 km de Parga era o plaja faimoasa..., (nu retin numele) nu am putut sa ajung din cauza ca nu am avut masina..., cu bicicleta nu se putea, cu un scuter iar nu se putea, (suntem 3, 2 adulti si un copil), cu camperul era exclus sa strang tot sa ies din camping... si sa merg intr-o parcare la acea plaja, iar apoi sa revin in camping...era mult prea mare deranjul..., insa daca aveam masina era foarte simplu... Tot in Grecia (ca si exemplu) la cativa km era un magazin cu peste si fructe de mare..., poate mi-ar fi placut sa fac niste creveti la gratar insa cum sa ajung acolo ? cu camperul nu puteam sta 30 min sa strang tot (afara si in interior, ca altfel nu poti pleca cu camperul) si 30min sa le astez din nou, pentru a merge cativa km... Oriunde as merge mi se pare mai comod sa las rulota intr-un camping si sa plec cu masina..., am fost in multe locatii pentru a vizita, orase mari... (Viena, Praga, Barcelona..., Venetia, Salzburg... etc.) in toate aceste orase puteam foarte usor sa merg si cu rulota..., toate au la marginea lor camping-uri unde se poate lasa rulota..., iar de acolo fie pleci cu masina fie cu transportul in comun cum am mers in orase mari... In Salzburg am fost in 2016 si am vizitat multe atractii din imprejurimi (la 20-40 km) acolo a fost destul de dificil sa merg cu camperul..., in parcari unde nu prea aveam loc, parcam pe 3 locuri de masina..., chiar am fost certat de un "paznic" al unei parcari ca ocup 3 locuri de parcare... Avantajul camperului este in mers, mai ales pentru familie (eu stau la volan si la camper si la masina... ), mai ales pentru fii-mea care in mers dormea sau se uita la TV, (cu rulota nu mai sunt aceste avantaje) in rest diferente nu prea ar fi..., camperul meu era de 7,20 m lungime, deci destul de mare pentru a fi parcat pe un loc de masina normala..., (cum spunea cineva mai sus). Sa nu mai lungesc discutia..., am ales sa trec la rulota, am cumparat un FENDT Opal 520 din 2016, interiorul este net superior oricarui camper..., in rulota fata de camper este "living" (mai ales ca este de 2,5 metri latime), ca si viteza de deplasare merg exact la fel ca si cu camperul 110 km/h (cei care spuneti ca e mare viteza, ganditi-va ca in actele rulotei este omologata pentru 100km/h, deci 10 km peste este foarte ok, mai ales ca o trag cu un jeep de 205 cai putere), apoi ca si campare, am mover full automat, (deci simplu de parcat), in loc de cort am Omnistor de 4,5 metri (ca si la camper) iar destul de simplu, aer conditionat, antena automata si restul dotarilor care erau pe camper sunt si pe rulota..., confortul si spatiul din rulota atunci cand este campata nu se compara cu camperul (trebuie sa tineti cont ca nici rulota nici camperul nu sunt modele mici, nici inferioare ca marci...si nici prea vechi...) Ca si intretinere clar rulota este mai usor de intretinut..., iar ca si costuri de achizitie camperul costa cam cat 3 rulote si ceva... , cosumul de motorina este fix acelasi (masina care trage rulota vs camper) Concluzia mea este daca mergi 2 zile intr-o locatie 1 zi in alta si tot asa, nu ai copii (sau ma rog nu merg cu tine), atunci e ok camperul..., insa daca stai cateva zile in camping si esti mai mult de 2 persoane (deci nu te poti misca cu un scuter) e clar mai ok cu rulota..., cel putin aceasta e parerea mea... Offcamping daca ies aici in Ro, ies maxim un week-end, deci nu conteaza daca e rulota sau camper... Deci pentru cei care doriti camper, ca vad o "moda" trecerea de la rulota la camper, ganditi-va bine ce veti face cu el... si daca vi se potriveste... Daca totusi mai aveti nelamuriri si va pot informa din experienta care o am, va stau la dispozitie ! Am mare rugaminte ca in acest topic sa nu se mai posteze offtopic, pentru ca este un topic de interes major.
  48. 1 punct
  49. 1 punct
    Ziua bună. N-am mai scris pe-un forum de rulote de 2 ani... Noroc cu forumrulote.ro că postează chestiile interesante pe facebook și așa am văzut și eu acest subiect. Vă spun părerea mea, în calitate de fost cortist, fost rulotist și actual camperist... Există excursii care merg mănușă pe camper sau rulotă, în rest se poate face orice cu orice. Excepțiile astea ar fi cam așa: 2 săptămâni de concediu pe an la mare, în rest muncă: pensiune sau hotel. Rulota și autorulota necesită întreținere și înțelegere, și ambele presupun timp. Excursia perfectă pentru rulotă: Deplasare de-acasă în camping, pe urmă 3 săptămâni în respectivul camping și vizitat zona. Se poate merge în respectivul camping cu un camper dar se va simți lipsa unui mijloc de transport în zonă. Scuter/motocicletă nu merge la familie cu copii, vara daca-i cald nu se poate merge cu bicicleta că te coci. În funcție de zonă transportul în comun poate fi sau nu o soluție. Excursia perfectă pentru camper: Circuit de 3 săptămâni, stat maxim 2 nopți în fiecare loc, dormit în parcări, camper-stopuri etc. Asta pur și simplu nu se poate cu rulota, indiferent de ambițiile unuia sau altuia. Dacă nu suntem în aceste extreme atunci ține de buget și preferințe, cu mențiunea că eu tot autorulota aș alege-o. Motivul: se parchează mai ușor la benzinărie sau la magazin, se întoarce mai ușor, se vizitează toaleta infinit mai ușor. Noi pe autostradă folosim toaleta chiar și în mers. Pentru copii opresc, dar una-i să găsești un loc în care să poți opri mașină+rulotă în siguranță, să ai și spațiu să poți coborî în siguranță, alta-i să parchezi un camper din care nu trebuie să cobori ca să mergi la toaletă. Aceste mici avantaje se adună, într-atât încât la un drum de mai mult de 3-4 ori parcă prefer să merg cu camper-ul chiar și în detrimentul mașinii mici! Situații și comparații: Deplasare: Rulota: scaunele mașinii sunt ceva mai confortabile, mașina este mai bine izolată fonic, sigur are mai multe airbag-uri și centuri de siguranță mai bine poziționate (din cauză că nu te poți mișca - sic) Camper: un oarecare disconfort fonic, spațiu mai aerisit, mai ușor de umbrit geamurile (au jaluzele!) deci soarele deranjează mai puțin. Acces facil la toaletă. Posibilitatea legală de a merge cu viteză mai mare, siguranță sporită la viteze mari (auto + rulotă poate intra în balans la viteză), în cazul meu (camper modern) posibilitatea tehnică de a merge cu viteză mai mare. Deși rulota o trăgeam cu un SUV 4x4 cu 183 cai putere și nici o dată puterea motorului nu mi-a limitat viteza de deplasare, cu camper-ul obțin viteze medii mai mari! Camper-ul meu are 134 cai putere. Aprovizionare la destinație: Rulota: ai la dispoziție mașina Camper: folosești camper-ul pentru aprovizionare. Înainte de camping oprești în Lidl și alimentezi să ajungă, nu-i greu și din experiență nu constituie o mare problemă. Vizitarea zonei la destinație: Rulota: ai la dispoziție mașina. Camper: de regulă excursiile cu camper-ul sunt organizate astfel încât să poți vizita ce-ți propui să vizitezi direct cu camper-ul. Dacă-i vorba de vizitat muzee sau alte chestii urbane atunci e de mers cu transportul în comun (asta-i adevarat și la mașină+rulotă, mai ales în vest unde nu găsești parcare, și dacă găsești costă mai mult decât tramvaiul). În rest biciclete, scuter pentru maxim 2 persoane, mașină închiriată. Pentru mine deplasarea în zonă la destinație a fost foarte rar o problemă, și atunci am închiriat o mașină. Sanitare: Rulota: are toaletă, unele modele au și duș, după părerea mea dușul la rulotă nu-i utilizabil decât dacă ești în camping conectat la utilități. Camper: are toaletă mai ușor accesibilă decât la rulotă, rezervor de apă curată și uzată mult mai mare decât la rulotă. Exemplu: noi, familie de 4 persoane putem face FIECARE câte 2 dușuri cu un singur rezervor de apă. Dacă nu suntem în camping și nu facem duș în rulotă atunci un rezervor ajunge... ce să mai, nu am terminat nici o dată un rezervor de apă în camping cu spălat pe mâini. Criterii de selecție și puterea motorului: rulota și autorulota se aleg în primul rând după gabarit și aranjamentul interior, motorul e secundar DAR este criteriu eliminatoriu. Motorul trebuie să fie suficient, dar suficient înseamnă lucruri diferite pentru fiecare. Cred că cel mai greu de înțeles pentru un rulotist care trage cu ochiul la campere este că excursia cu camper-ul se organizează altfel. Abia după ce ai făcut o excursie corect organizată cu camper-ul poți aprecia cu adevărat diferențele.
  50. 1 punct
    Sa vada si lumea care nu a fost aici despre ce este vorba.