Clasament
Continut
Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 03.09.2019 în toate secţiunile
-
8 punctePentru ca mai aveam o saptamana de concediu am hotarat sa merg in camping Dara's ( https://www.darascamping.com/ ) (24.08 - 01.09.2019 ) imbiat si de prezentarea facuta pe alt forum de colegi care aproape ca au inaugurat campingul. Astfel, campingul este nou nout cu toate dotarile frumoase, aspectuoase si functionale. Proprietarii sunt de o ospitalitate iesita din comun si dispusi sa asculte orice propunere de imbunatatire, ba chiar pun in practica cu o viteza uimitoare. In mai multe dimineti m-am trezit cu rezolvarea sau imbuntatirea propusa cu o zi inainte deja pusa in practica. Drumul de acces: urmand Google Maps sau descrierea de pe site-ul lor ajungeti negresit. Carosabilul este intr-o stare acceptabila ( peticit, dar fara gropi pe vreo 4-5 km inainte de camping ) iar ultimii 200m sunt de macadam decent. Zona este deluroasa ( altitudine cam 300m ), apreciez ca fiind foarte frumoasa cu multiple atractii in zona: Sighisoara, castele, biserici fortificate samd. Dotari: Au 4 casute de lemn ultra-dotate ( vedeti site pentru mai multe amanunte ) - pretul actual 200 lei / noapte. La capitolul dotari comune casute / rulote amintesc o terasa unde se poate sa serviti masa ( am inteles ca la cerere fac si mancare din ingredinte bio ), din incinta puteti achizitiona apa, sucuri, bere, vin, inghetata la preturi decente ( vedeti lista de preturi de mai jos ), piscina, leagane, hamace, sezlonguri, umbrelute, trambulina si mobilier de gradina pentru copii, gratare. Cei de la casute sunt rasfatati, fiecare avand gratarul + ceaunul si trepiedul lui. Pentru rulote sunt 2 gratare mari. Proprietarii au cativa cai de rasa si ponei cu care va ofera diverse distractii derivate ( tot in lista de preturi de mai jos vedeti amanunte ). De asemenea au si stana de unde puteti procura produse specifice. Atentie: apa de la robinet nu este potabila dar este ok pt spalat vase sau utilizari similare. Pentru cei pasionati exista si un iaz. Am inteles ca este bine populat cu peste. Dar nu pot spune ce si cat ascunde luciul apei. Sa va zic si de cele legate mai strans de cei ce campeaza cu rulota sau camperul. Grupul sanitar pentru rulote se afla in niste casute de lemn ( in genul celor aflate la vanzare in magazinele de bricolaj ) in lateralul locului de campare. Toaletele sunt foarte curate, au chiuveta in interior si oglinda, hartie igienica prezenta mereu. Destul de incapatoare dar care se incing cam rau in zilele calduroase. Intre cele doua cabine se afla dusul unde am avut tot timpul apa calda ( obtinuta prin panou solar ). Dar cu precizarea ca, cel putin pentru moment, dusul este neacoperit. Asta insemnand ca nu poate fi folosit in zilele reci sau folosit doar de temerari. Probabil vor remedia si asta in viitor. Daca am numarat bine sunt 7 robineti de apa cu 7 locuri de deversare apa gri / caseta wc si 4 panouri de conectare la energia electrica. Toate pentru o capacitate de 10 locuri de campare. Mai mult decat suficient, zic. In viitor si-au propus sa dubleze numarul de locuri de campare sapand in malul dintre locul actual de campare si casute. Cel mai mare neajuns, cel putin pentru mine, este ca locurile de campare se afla pe pietris. Am inteles ca aceasta solutie a fost necesara deoarece dupa ploi locul devenea foarte noroios. Au zis ceva de genul ca vor lasa iarba sa creasca si in viitor nu se va mai campa direct pe pietris. Vom trai si vom vedea. Dar recunosc, oricat de tare imi place mie sa campez pe iarba, uneori exista si anumite avantaje ale pietrisului. In ceea ce priveste preturile inca sunt in perioada de tatonare dar in mare ar fi 45 lei / echipaj de 2 persoane ( curent inclus ), 10 lei pentru fiecare persoana in plus ( 5 lei pt copiii sub 14 ani ), 10 lei masina si 5 sau 10 lei ( nu stiu exact ) pt animalul de companie. Per general a fost o experienta placuta care ma face sa imi doresc sa revin. Sunt convins ca se vor dezvolta si imbunatati in continuare. Nu exista semnal GSM ( se zvoneste ca ar urma montarea unei antene in apropiere ) dar exista WI FI foarte bun de la cabana.
-
6 puncte
-
5 puncte
-
5 puncte
-
5 puncte
-
5 puncte
-
4 puncte
-
4 puncte-lor, de data aceasta de la campingul "La munca". Atat ... si... saptamana usoara unora, Distractie maxima! , preafericitilor.
-
3 puncte
-
3 puncteCu multa placere. Cand ai informatii utile pentru rulotisti si cand poti promova un loc de calitate este pacat sa nu impartasesti si cu altii.
-
3 puncteSa stai la poarta pana la ora 14 mi se pare o tampenie... nu regula... de ce 14? De ce nu 12? Sau 10?... Inteleg sa nu intri cu camperul la 2 noaptea in camping ca deranjezi... dar nici chiar asa.. Am mai vazut reguli ca nu se intra sau iese intre 10 11 noaptea si 7 dimineata.. P.s. 115 lei pt un echipaj de 2 e enorm dpmdv.. daca mai ai si 2 3 copii ajungi la 150... nu as da atatia bani din principiu pe o parcela de pamant, si o priza...
-
3 puncteSalutare, La 3 zile dupa achizitionarea rulotei am si facut prima iesire, direct off-camping, in Muntii Sureanu, chiar in Parcul National Gradistea Muncelului - Cioclovina. Peisaje superbe, vreme pe masura, trupa mare (10 familii). Foarte frumoasa experienta, avand in vedere ca in ultimii ani am fost tot cu cortul. E clar, este "next next level" in rulota. O zi faina tuturor!
-
2 puncteSalutare, Numele meu este Radu, născut și crescut în Roman, Neamț. Momentan sunt plecat din țară, dar plănuiesc să revin. Dintotdeauna mi-au plăcut rulotele și autorulotele, chiar am avut o rulotă mică în 2014 și am călătorit cu ea din Franța până în România, după care am vândut-o căci nu aveam unde să o țin. Acum mi s-a reaprins dorința mea mai veche de a transforma o autoutilitară în camper, așa că am început serios să mă documentez. Sunt nenumărate clipuri video pe internet și articole scrise, dar nu de la noi din țară... sau nu am găsit încă. După cum v-ați dat seama aș vrea să o fac și să o înregistrez în RO, chiar dacă apoi voi fi plecat pe drumuri cu ea prin toată europa. Am descoperit forumul încercând să mă informez în legătură cu legislația din țară legată de asemenea mașini transformate și să văd dacă mai sunt și alții care au asemenea dube convertite, să învăț cât pot de mult din experiențele voastre. Sunt poate mai începător decât majoritatea, fiindcă deși am carnet (Cat B) de mulți ani, nu am avut niciodată mașină pe numele meu. Am condus doar mașini de la muncă sau închiriate. Această dubă ar fi prima mea mașină. Cam atât despre mine, iar despre ”van” am să dezvolt subiectul mai pe larg în alt topic. Bine v-am găsit și mulțumesc pentru includerea în grupul vostru!
-
2 puncte
-
2 puncteSa ne auzim cu bine... Eu adun informatii cat mai multe. Sunt multe campinguri ce se lasa cu greu descoperite, precum cel din Sankt Petersburg pe care l-am gasit pe site-ul FICC. Inca n-am stabilit perioada vacantei, am prefera sa prindem noptile albe la Sankt Petersburg, dar depindem si de serviciu, scoli... Eu voi posta toate informatiile pe care le gasesc pentru a putea beneficia si alti colegi de ele.
-
2 puncteSalut,@Vlad Iliescu Priveliștea și zona e frumoasa,dar și la celelalte era frumoasă (ba chiar mai frumoasa la unele). Pretul e mare comparativ cu celelalte campinguri pe unde am fost:35,40,25,50 lei(inclusiv curent). Aici ai preț separat pentru orice. Imi pare rau că nu am făcut o poză la preturi:30 /rulota,25/persoana,10/ mașina,daca ai suv (cum am eu plătești cat pentru 3 masini,30 lei),15 lei curent.Sa nu mai zic că ne-a întrebat dacă avem copii sau animale. Am răspuns că nu și el a spus:"A și eu pa ce va mai iau bani.Sa stai la rulota e un lux ,numai aia care stau off se uită la 30,40 lei in plus".Regulile poate e bine că se respecta dar unele mie nu mi-au placut. Ex:ora de intrare 14. Daca ajungi mai devreme aștepți chiar daca campingul e jumate gol. Ora de ieșire e 12, daca depășești plătești inca 50% daca vrei sa mai stai până seara(trebuia sa stau cu ochii pe ceas,sa nu depășesc ).Pe noi ne-a costat 115 lei(masina,rulota,2 persoane și curent). Mie mi se pare mult față de preturile care se practica în România.(mai ales la Râșnov unde și cazările la pensiuni sunt ieftine,fratele meu a stat și cu 80 lei la pensiune acolo,destul de ok).
-
1 punctSalutare tuturor! Ne-am intors azi din prima noastra iesire cu rulota. Initial am vrut sa ajungem doar pana la Piatra Neamt dar pe drum ne-am hotarat sa mergem la Durau. Zis si facut. Am ajuns in zona undeva pe la ora 18.00 si am campat la Camping Leon care e cam la 1 km inainte de a intra in statiune pe partea dreapta, peste un pod de lemn. Peisajul superb, campingul e la poalele padurii si nu a fost nici foarte aglomerat, tinand cont ca era weekend. Pretul pt rulota 30 lei, curentul inclus. Erau bai cu dus,(curatenia lasa un pic de dorit), apa calda doar seara de la 19.00 pana dimineata, o mini bucatarie, chiuveta pt spalat vasele. Conditii destul de bune, dar oricum eu nu am termen de comparatie, tinand cont ca e primul camping in care merg. Mie mi-a placut. Lume civilizata, liniste, fara muzica la maxim. Frumos. As mai merge cu mare placere.
-
1 punctPfuuu, campingul unde ne-am simtit cred ca cel mai bine, ANT Camping campingant din Erdek. ”Vinovat” pentru asta este gazda, dl. Ahmet, un om de toata isprava. Locatia este extrem de frumoasa, pretul este derizoriu, se iese din camping direct pe o plaja cu nisip fin, la Marmara, umbra, conditii foarte bune, tot ce-ti doresti pentru o vacanta reusita. Am stat 10 zile aici...
-
1 punctCa în fiecare an târgul de la Duesseldorf aduce cu el noutățile care vor circula pe străzile Europei de la anul. Una forte interesantă din punctul meu de vddere este noua Weinsberg 390 PUH gândită pentru cuplul fără copii. https://www.weinsberg.com/de-de/wohnwagen/caraone/grundrisse/390-puh/serienausstattung.html Cei de la Al-KO au prezentat noul ATC pt rulote pana la 3500 kg. Adria a prezentat o concurenta pt Hobby Landhaus, rulote destinate celor care le țin fixe în campinguri.
-
1 punct
-
1 punctBuna ziua, Ma adresez voua pentru a ma lamuri. Ma bate serios gandul sa incerc conversia unei dube intr-un proiect motorhome. Nelamurirea mea consta la partea de hartogarie. Cum priveste RAR-ul acest gen de proiecte? Dupa terminarea proiectului trebuie, sau nu, sa merg la omologare? Daca trebuie, ce acte imi sunt necesare? Tinem cont ca in C.I.V.-ul masinii este trecut autoutilitara MMA 3500kg. Va multumesc. Orice sfat imi este necesar.
-
1 punctMa numesc Burlacu Valentin Sorin. Am 33 de ani si m-am indragostit de romania inca de la 16 ani. Nu detin inca o rulota, dar asta este urmatorul pas. Am fost in cateva locuri din tara noastra si am dormit in cort, in masina sau la cazare. Am plecat anul trecut cu un amic care detine o rulota si am ramas uimit de ea. Anul acesta m-am hotarat sa inchiriez una pentru o saptamana si sa strabat tara. Am fost multumit si uimit de cat de bine si minunat a fost condediul cu rulota dupa mine. M-am hotarat ca pana in primavara anului viitor sa imi achizitionez o englezoaica decenta de 4 persoane. Va multumesc pentru accept si va doresc vreme frumoasa la iesiri.
-
1 punctSa aveti o noapte linistita, iar maine imbracati gecile caci temperatura scade cu pana la 10 grade
-
1 punctO informatie aflata ulterior postarii ,este ca sfarsitul sezonului in tot complexul Aprilia Park, are loc la 1 septembrie.
-
1 punct
-
1 punctNu stiu de ce deranjeaza faptul ca sunt reguli si trebuie respectate. Asa este peste tot in lumea civilizata. La fel nu ar trebui sa deranjeze preturile. Fiecare om care investeste banii se asteapta sa si recupereze investitia. In cat timp este alegerea lui. Structura preturilor este tot la alegerea lui. Important este ca totul sa fie TRANSPARENT! Daca este asa, fiecare este liber sa aleaga daca intra sau nu in acest camping. Daca cei mai multi nu intra, poate este un semnal pentru proprietar ca este timpul sa modifice ceva pentru a atrage turistii.
-
1 punctMulțumim pentru foto @Radu BOGDAN și felicitări pentru prima ieșire cu rulota!
-
1 punct
-
1 punct@Vlad Iliescu erau 2 câini albi de talie mica,unul a stat cu noi la masa. Nu par deloc agresivi,dar nu pot să știu ce reacție au fata de câinele tau. Mai erau turiști cu câini și nu am observat nimic. Iar drumul cred că l-au declarat monument UNESCO că nu s-a schimbat nimic.
-
1 punct
-
1 punct
-
1 punctScuze pt raspunsul intarziat, concediu... regularorul l-am luat tot din magazin din Olanda (Obelink) , 80 euro a costat. Schimba singur de o butelie pe alta (cand una se termina), fara sa stinga focul! E foarte util iarna daca ramai fara butelie noaptea...nu mai stai sa o schimbi in frig!
-
1 punctIeri la Kaufland (Barbu Vacarescu) au acest soldatel pe care poti gati afara (si jos pui vesela, tigaile, sa nu intre praf in ele)! Pretul mi se pare foarte interesant, eu am luat unul. Mai au diverse mese metalice si scaune dar mi s-au parut mari si prea grele pt rulota!
-
1 punct
-
1 punct,... stau foarte-foarte linistit si nici NU ma grabesc. Linistit fiindca asa cum a spus (candva) si N. Iorga: Nu mie frica de nimic. Nu sper nimic. Sunt un OM liber. Traieesc azi, maine poate nu mai fii (nu mai exist!). Ah, si sa nu uit: Pe LUMEA asta, exista bere, sex si placeri... Pe cealalta (?), nu stiu... Am invata sa "dansez" in furtuna, asa ca, in ploaie, mi se pare floare la ureche... Dragut (!) din partea ta,... Dar, NU ma astepta! La "pachet" vine EXACT ceea ce-ai "pastrat/pregatit" din timp... (ma refer la sanatate in mod special!) P.S. „Trăieşte o viaţă onorabilă. La bătrânețe vei putea să te bucuri a două oară de ea.” — Dalai Lama ""Totul e acum, mâine nu e nimic! Cea mai bună metodă de a fi fericiţi, sănătoşi şi plini de energie în viitor este de a fi fericiţi, sănătoşi şi plini de energie în prezent.""" O duminica linistita & frumoasa tuturor, va doresc !
-
1 punctIeri si azi am avut zile pline, am lucrat cu spor, zic eu. Am terminat cu inchiderile si finisajul stalpilor laterali din fata si a traversei dinspre cabina , precum si cu inchiderea partii superioare a usii laterale. Am folosit stofa auto pentru plafon, care este elastica, acoperita cu cativa milimetri de burete si , cu putina atentie poate acoperi si forme mai curbate. Nu a fost deloc usor, nu am mai lucrat cu asa ceva. Ca adeziv am folosit spray Tesy de la Dedeman, impreuna cu spray de curatat adeziv de la aceeasi firma. Si a fost nevoie de curatare a mainilor, pana m-am prins cum se lucreaza cu stofa. Am pus stofa si pe peretele din spatele scaunului soferului, asa ca am terminat cu cabina. Nu am poze , este greu de facut poze sugestive din cauza spatiului ingust. Dar ma credeti pe cuvant .... Azi am pus linoleumul. Am folosit linoleum de trafic greu, antibacterian, de 2 m latime , producator Tarket. Cred ca este cel mai scump din oferta Dedeman, dar merita. Am folosit adeziv la cutie Bisson, tot de la Dedeman si o pensula. In prealabil am chituit toate gaurile cu holzsuruburi din podea si am finisat la final. Am curatat bine si am degresat podeaua cu alcool. Sfat pentru cine vrea sa converteasca o autoutilitara: dupa ce faceti izolatia podelei si o acoperiti cu placaj/tego/ orice altceva puneti linoleumul!!!! Intra mai mult, dar este usor de pus si construiti apoi peste. Daca nu faceti asa va asigurati de folosirea intensa a cunostiintelor de geometrie si de o manopera criminala. A trecut, mai ales ca pe caldura asta adezivul se evapora si am avut parte de vapori pe saturate. Tot azi am montat, in spatiul ramas dupa instalarea scurgerii lavoarului, a unui sertar de 10 cm pentru sticle si alte maruntisuri gospodaresti. Asa am utilizat la maxim fiecare spatiu liber. Deja incepe sa semene a camper, urmeaza bucataria si apoi gata cu tamplaria, trec la lucruri mai familiare mie( instalatia electrica si sanitara). Atasez cateva poze facute pe seara.
-
1 punctVa salut domnilor! Incep si eu acest topic care sper ca in viitor se va transforma intr-unul cu multe poze, cu siguranta multe intrebari, si sper la fel de multe raspunsuri. Insa sa incepem cu inceputul: mi-am propus ca si proiect pentru anul 2020 transformarea unei dube de marfa in campervan. De ce abia atunci? Pentru ca am planificat deja concediile pana la inceputul anului viitor si ar fi pacat sa am van-ul gata si sa nu ma pot bucura de el cum trebuie, pentru ca imi place sa ma documentez bine de tot inainte sa ma apuc de un lucru si nu in ultimul rand pentru ca vrea sa procur tot ce este necesar pentru a duce acest proiect la bun sfarsit odata ce m-am apucat de el, si asta intr-un timp nu neaparat scurt, dar macar rezonabil. De ce vreau sa fac acest lucru? Eh, aici poate multi nu o sa fie de acord cu mine: nu neaparat pentru ca sunt un impatimit al camping-ului dar mai ales pentru ca imi place sa mesteresc, imi place sa-mi cumpar sculele potrivite si vad acest proiect ca pe un mod extrem de placut de a-mi ocupa timpul liber. Si nu in ultimul rand pentru ca am cochetat de multe ori cu ideea de a inchiria un camper si a vedea nu lumea, dar macar o parte importanta din europa cu el. Si ca un ultim motiv, pentru ca tatal meu este pescar si cred ca s-ar bucura tare mult sa i-l imprumut la cate o iesire pe balta. Cum vad eu acest proiect? Pai deja mi-am trasat in linii mari cateva idei de baza de care probabil nu o sa ma despart. In primul rand masina: fara sa supar posesorii de gama Fiar/Peugeot/Citroen dar exclud din start aceste modele. O sa merg pe Crafter sau Sprinter, in functie de ce o sa gasesc la momentul respectiv sa imi convina cel mai mult, si am sa explic de ce. Am condus ultimii 2 ani un Citroen Jumper scurt, prin natura ocupatiei mele, aproape zilnic. Recent am trecut pe un Crafter mediu fiindca aveam nevoie de ceva mai mult spatiu. Diferenta dintre cele pentru mine ca si sofer este de la cer la pamant. Nu m-as mai urca la volanul Jumper-ului nici impuscat. Avand in vedere ca am de gand sa parcurg distante destul de mari la volanul masinii, este foarte important ca eu sa ma simp confortabil la volan. Apoi am ales modelul mediu, L2H2, cu o lungime interioara de 3.2-3.3 metri. Mi-am planificat in mare interiorul si ma pot incadra foarte bine cu tot ce este nevoie in aceste dimensiuni. Si plus de asta, este mult mai usor de manevrat masina fiind mai scurta (comparativ cu varianta L3, cea lunga), dupa cum am spus mai sus, imi este important sa ma pot misca destul de usor cu masina prin orase, pe stradute, sa o pot parca cat de cat lejer. Nu am nevoie de baie separata, voi monta o toaleta undeva intr-un corp de mobila si ma gandesc sa improvizez un dus undeva intre usile din spate, cu o prelata. De asemenea, voi integra un pat dublu de 1.40x1.90, pentru 2 persoane, pat ce se va aduna pe timpul zilei la 1.40x1.30 probabil, pentru a lasa mai mult spatiu. Aragaz pe butelie, un rezervor de aprox 100 de litri pentru apa montat undeva sub pat, altul pentru apa murdara undeva sub masina, incalzitor cum au luat colegii din China, trapa cu ventilatie, panouri solare de 300 de W, un frigider de dimensiuni si buget mediu. In mare cam asta e ideea de baza, o sa incerc sa punctez pe fiecare capitol in parte cu idei dar si cu intrebari si nelamuriri unde sper sa ma ajute colegii de aici. Momentan imi fac lista de cumparaturi, incerc sa stabilesc un buget si apoi o sa dau incet incet drumul la comenzi.
-
1 punctMult succes, bani, timp si forta de munca ca o sa ai nevoie Ma bucur sa vad exista inca cineva care impartaseste aceleasi idei/pareri cu ale mele, voi urmari conversia si in caz de nevoie cere si vei primi sugestii si recomandari. Ai de gand sa o omologhezi autorulota/camper?
-
1 punctIdeea de campervan in cazul meu, asa cum am spus mai sus, e legata de lucra la acest proiect. Imi place sa mesteresc, sa vad tutoriale, sa invat si sa pun in practica. Si nu doar ca imi place, dar imi si ies bine chestii de genul asta. Ma fascineaza efectiv ceea ce au putut sa faca unii dintr-o banala duba de marfa si vreau sa fac si eu asta. In plus, mie personal mi se pare mult mai usor sa ma misc intr-o bucata decat in doua. Adica un singur ansamblu in loc de 2. Plus de asta, am avut si rulota. Am venit cu ea din hamburg in romania. N-a fost cea mai placuta experienta pentru mine. Evident ca la banii pe care o sa-i investesc in microbuz+transformare mi cumpar o rulota foarte smechera, dar nu mi-am pus niciodata ideea asa. Mi se pare ca un DIY campervan are farmecul lui, lucrul muncit e tine...e altceva
-
1 punctAm trecut prin vami de cateva ori - fara probleme si am fost oprit de politia din slovenia si amendat pentru vigneta. Offtopic: Am intrat in Slovenia (din Ungaria) si am mers cam 15-20 minute pe autostrada (desigur urma sa ma opresc la o benzinarie sa ma dezmortesc si sa cumpar vigneta). Departe gandul sa circul fara vigneta doar ca nu am considerat necesar sa opresc pe linia de granita sa cumpar. In Romania trebuie cumparata in ziua in care intrii (sau in intervalul de 24h parca). Cand am trecut pe langa o masina de politie pe autostrada am vazut ca s-a uitat cu binoclul la mine apoi a venit cu girofarul dupa mine, m-a condus in afara autostrazii, acte alea alea si mi-a dat amenda 150Euro ca de ce nu am luat vigneta. Le-am spus eu ca de abia ce am intrat si ca urma sa ma opresc si sa iau, ei nu si nu... La intoarcere, dinspre Italia, erau tot asa, la putini km de granita, incetineau masinile si se uitau la parbriz(vigneta).
-
1 punctSalut. Vad ca devine din ce in ce mai populara treaba cu conversia (sau DIY) asa ca va impartasesc si eu cu drag experienta mea: Desi nu am poze recente pun aici ceva poze de anul trecut. Foarte mari modificari nu sunt doar cateva estetice. Povestea: De vre-o 3 ani am vazut tot internetul legat de un DIY de campervan asa ca am inchiriat 4 zile o autorulota de la haff si apoi anul trecut (cam pe vremea asta) m-am decis sa cumpar un van si sa-l transform. Nu cred ca e nevoie sa va explic “de ce?” :) Ce voiam: - Minim 3 locuri cu centuri - fiind o familie cu un copil (8 ani) - din care un loc(copil) in spate - 3 locuri de dormit - toaleta (cerinta obligatorie pentru sotie) - buget masina undeva pe la 6000euro - AC - permis cat B Asa ca trebuit sa aleg un van in care sa incapa ce am scris mai sus. Pentru asta am ales cel mai lat van - sasiul de la Ducato/Boxer/Jumper (le-am masurat pe toate - Sprinter, Transit, LT). Am cautat un Ducato 4x4(Dangel) - nu am gasit. Pentru ca omologarea ii destul de scumpa si complicata am ales un 8+1 (nu am gasit mixt cu AC) care teoretic are in talon si locurile din spate si e un M1. - poveste lunga aici… Am luat un Peugeot Boxer din 2008 8+1 cu 6000e si am facut totul singur cam in ordinea asta: - dat jos pana la tabla tot ce ii in spatele scauneler din fata (pastrat scaunele din spate in garaj) - montat panouri solare semiflexibile 100w+150w pe masina (olx) 600ron+850ron+100ron controller - trapa 40x40 spate (exis.ro) 200ron? - spalat, si pus extrudat de 5cm pe tavan si podea si de 3cm pe lateral. Masina ii destul de paralelipipedica deci nu ii stres mare aici - LeroyMerlin - 300ron? - pus folie aluminizata (cum se pune sub parchet) - LeroyMerlin - tras cabluri spoturi tavan, spot podea si prize (3) cu usb si 12v - 2 baterii 100ah deep-cycle , sigurante, etc 2x450ron bateriile (olx noi) - redresor 10A - 200ron? - fara inverter - mac-ul se incarca la usb - legat (cu intrerupator) - bateriile aux la alternator - in caz ca am nevoie - Cumparat (olx) inca un scaun sofer si pus in locul banchetei de 2 din fata (prinderile sunt identice - se potrivesc) - 100euro? - pus bancheta de 2 locuri din fata(are centura) in spatele scaunului soferului - camera marsalier cu oglina display - 100ron (emag) - cumparat (exis.ro) suport scaune rotative pentru modelul meu (nu prea gasesti second in ro, sau poate daca ai mare noroc) pt scaunele din fata - astea au fost scumpe. (1400ron?) se monteaza relativ usor - Pe jos linoleum imitatie parchet - diego LVG? - facut in spate - pe latimea masinii - pat dublu jos si single sus (pentru ca sus e pat single se poate sta comod in sezut pe patul de jos). burete la mp, huse bumbac, etc - facut cabina pentru dus/wc intre pat si bancheta dubla - plywood (placaj stratificat?) - holver - 200 ron? - Usa cabina baie evantai - dedeman 140ron - cumparat wc portabil(nou) si pus in cabina - 500ron - facut pe partea cu usa culisanta blat cu chiuveta si sub un bidon de 60l apa curata si 30l apa gri + sertar + dulap jos cu etajere oale, borcane, etc - Pompa presostat cu vas expansiune (olx si aliexpress) - 200ron - Masa pliabila ce se monteaza in spatele scaunului soferului facand cu scaunele fata intoarse masa de 4 persoane - Aragaz portabil - decathlon (100ron) - Termometru interior-exterior (lidl), detector monoxid carbon (emag), etc (100ron) - Frigider(cu freon) dometic 36 12V - (nu va pierdeti vremea cu racitoare si alte abureli) - 2500ron (emag) - montat pe suport glisiera sertat de sub pat - Incalzitor siroccol nou eberspacher D2 (sub scaunul pasagerului fata) - 2500ron - asta l-am montat in toamna - Am croit parasolare din folie izolatoare parchet aluminizata - dupa forma parbrizului+usilor laterale- gasiti si de cumparat dar ii cam scumpa. Eficienta mare cand sunt montate in exterior - Draperie separare cabina fatza zona spate - mentine intimitate/stealth - Plasa tzantzari usa culisanta (voal negru de la mercerie?) - cu prindere scai - In spate draperie - dintr-o pilota subtire vara/vatelina - folosita doar iarna la usile din spate - cantarit masina (fara bateriile auxiliare) +200kg (de la 2.4t la 2.6t) - nu-i tragic - Dus solar portabil (din acela cu presiune) - decathlon (180ron?) - Cadita dus custom fibra - a iesit foarte bine :) - Am schimbat chiuveta - am pus una mai mare - Urmeaza - rezervorul apa gri sub masina - Urmeaza - Suport biciclete pe carlig(il are masina stock) - (ne-a lipsit f f mult) - …ce am mai uitat sa zic Exceptand cadita de dus custom (pe care am facut-o primavara asta) si draperia spate(pt iarna) si siroccol - cele de sus le-am facut cam in 2 luni (aprilie, mai 2018) dupa sau chiar in timpul serviciului. Dar am bagat tare sa o termin si sa plecam… Si am plecat in 2018: - CJ - marea neagra - 2 sapt de la Jurilovca pana la Vama veche (recomand Tuzla far) - CJ - Venetia - 2 sapt - CJ - Barcelona - 3 sapt - Apuseni - 1 sapt - Rimetea, festival Garana, Bucovina, manastiri, etc - din cand in cand - schi Sureanu (-10C afara +20 masina), schi Vatra Dornei, schi Marisel in speranta ca va fii util cuiva - cu drag…
-
1 punctDomnule Florin, am intervenit in discutie vazand cat de pornit si vehement sunteti impotriva celor de la RAR. Sa ne lamentam este cel mai usor lucru, sa schimbam cu adevarat lucrurile reprezinta o mare provocare. Aceste lucruri vi le spune unul care a incercat si a si realizat schimbarea unor lucruri ce pareau batute-n cuie. La momentul la care mi-am expus intentiile de modificare a legislatiei si aliniere a ei la cea europeana multi colegi mi-au spus: "Nelule, nu ai nici o sansa!" ; "traim in Romania, nu poti reusi asa ceva". In septembrie 2010 precizarile din cartile de identitate ale rulotelor si autorulotelor starneau rasul. Acelasi vehicul figura sub denumiri diferite de la judet la judet. Am intalnit la acel moment si urmatoarea denumire data unei rulote: "remorca speciala cu o usa" - atunci am avut primul contact cu cei de la RAR. Pana si autorulota mea era incadrata ca vehicul special N1 in loc de M1. M-am prezentat si le-am mentionat ce imi doream (alinierea legislatiei Romaniei la cea europeana). In prima faza am stabilit un program al viitoarelor intalniri cu obiective diferite. Pentru inceput ne-am propus uniformizarea inmatricularilor de rulote si autorulote la nivel national in conformitate cu prevederile normativelor europene. Intr-o singura saptamana acest punct a fost rezolvat. Cu acea ocazie a fost pentru prima data introdus termmenul de "autorulota" la pct.2 din CIV (tipul caroseriei) pana la acel moment la tipul caroseriei scria "rulota". Vreau sa va zic ca nu este deloc usor sa convingi niste profesionisti in domeniu sa-si schimbe parerile. Pentru aceasta modificare am prezentat si definitia din DEX a autorulotei si am mentionat ca este vorba de o denumire proprie limbii romane, nu este vorba de "camper" sau "motorhome". Pe parcursul tuturor intalnirilor mi-am dat seama ca am cu adevarat cu cine sta de vorba. Niste profesionisti in adevaratul sens al cuvantului, foarte deschisi la orice lucru prezentat si argumentat. Dati-va seama domnule Florin, cam cum si cat s-a discutat cu cei de la RAR cand a venit vorba de periodicitatea ITP-ului la rulote si autorulote. Cam cat de documentat trebuia eu sa fiu cu nenumarate exemple favorabile punctelor sustinute de mine din legislatia tarilor membre ale UE si nu numai. Baza legala in care faceam solicitarea avea ca suport... - Directiva 96/96/CE de apropiere a legislatiei tarilor membre UE referitoare la inspectia tehnica auto pentru autovehicule si remorcile acestora, [modificata prin M1-Directiva 1999/52/CE, M2-Directiva 2001/9/CE, M3-Directiva 2001/11/CE, M4-Directiva 2003/27/CE, M5- Regulamentul (CE) nr. 1882/2003 al Parlamentului European si rectificata prin C1-Rectificare JO L 67/12.03.2009.p95 (96/96/CE)], anexa 1, respectiv conform categoriei 6 din anexa 1 care spune asa: "6. Autovehicule cu cel putin patru roti, utilizate pentru transportul de pasageri si care nu au mai mult de opt locuri, exclusiv scaunul conducatorului auto - La patru ani de la data la care vehiculul a fost folosit prima data; ulterior, la fiecare doi ani" - (valabil in cazul autorulotelor) Eu sustineam ITP-ul la rulote la 3 ani datorita duratei medii anuale de folosinta si nu numai, iar ei (cei de la RAR) imi veneau cu exemple ale Germaniei si Belgiei in care ITP-ul se face la 2 ani PLUS verificarea obligatorie a instalatiei de gaz. Totodata ei imi dadeau exemplul pertinent al parcului roman de rulote si autorulote ca fiind un parc batran (romanul isi ia ce-i mai ieftin de Germania si Olanda), iar eu pe de alta parte le argumentam ca Franta si Anglia nu au impus legislativ ITP obligatoriu. Dupa mai multe intrevederi intr-un final, mi-au dat dreptate si mi-au spus: "Pe noi ne-ati convins, insa, pentru a obtine aceasta periodicitate ITP va trebui sa modificati o lege emisa de Ministerul Transporturilor - OG 81/2000" Avand mereu in minte... "Nelule, nu ai nici o sansa!"... dupa alte cateva demersuri la MT am reusit intr-un final sa obtin ITP la 3 ani la rulote si ITP la 4 ani la autorulota de noua dupa care din 2 in 2 ani ... cu sprijinul si tot concursul oamenilor de la RAR. Daca stii cum sa pui problemele, un potential adversar ti-l poti face partener in cauza pe care o sustii.
-
1 punct
-
1 punct@Chircu Florin Eu mai am de lucru la conversie. Trebuie sa termin peretii baii si bucataria, apoi instalatia de apa si panoul electric. Singura modificare, pana acum, a caroseriei a fost scoaterea panoului despartitor. Urmeaza trapele si doua ferestre. Pe masura ce inaintez cu treaba , inclusiv discutiile cu RAR-ul, voi scrie tot ce este de interes. Vreau, si nu voi renunta, sa omologhez masina ca autorulota. Asa cum spune si @Ionut C., cu rabdare si vointa se poate realiza orice, indiferent de obtuzitatea care-i caracterizeaza pe unii functionari romani.
-
1 punctOmologarea aduce cateva avantaje, in primul rand de natura fiscala. Rovinieta este mult mai mica decat la autoutilitara, la fel ca la autoturisme. Asigurartea obligatorie, RCA, este aproape la jumatate din cea pentru autoutilitare. Impozitul este aproximativ egal cu cel pentru autoutilitara, daca este declarata corect, adica autovehicul special, iar nu autoturism! RAROM ar trebui sa accepte omologarea conform legii, fara a pretinde proiecte si alte baliverne. Atata timp cat nu se intervine asupra caroseriei, legea permite transformarea in autorulota. Modificarile aduse caroseriei (montarea ferestrelor, trapelor sau a altor acesorii) se poate face, conform legii, doar de carosieri autorizati, care vor elibera un certificat de conformitate pentru lucrarea respectiva. Din pacate, cei respinsi de RAROM necunoscand legislatia, se descurajeaza. Ar trebui sa ceara in scris motivul refuzului omologarii, cu referire clara la articol de lege. Daca nu doriti sa omolologati autorulota, trebuie sa pastrati autoutilitara cu perete despartitor intre spatiul de marfa si habitaclu. In rest, nici o lege nu va interzice si nimeni nu poate obiecta asupra marfii pe care o transportati, nici macar pentru faptul ca e fixata in suruburi. E greu sa ai o autorulota fara ferestre, dar unele autoutilitare au si ferestre, din fabrica...
-
1 punctCred ca in jur de 900-1000 de lei in 2015. Schimbare categorie autovehicul si ITP. Nu stiu daca s-au modificat tarifele intre timp. Cel mai bine te interesezi la RAR.
-
1 punctMobilierul mi l-a facut un prieten, care cu asta se ocupa, dupa desenele mele. Corpurile au aceleasi dimensiuni la baza si se pot amplasa in mai multe moduri, putand renunta la unele daca am nevoie de mai mult spatiu liber. Ancorarea lor de caroserie se face cu chingi folosite la bagajele de cala in aviatie cumparate din targul de vechituri cu 15 lei bucata. Acum rulota este functionala. Am dormit deja de cateva ori in ea si sunt multumit. Izolatia termica si fonica foarte buna. Mai trebuie frigider si pana la toamna un Siroco pt incalzire.
-
1 punctBuna dimineata Dan Marin ! Am lucrat anul trecut aproximativ 3 luni ( ian - martie ) la o astfel de conversie a unei autoutilitare in camper. Parerea mea este ca merita cu varf si indesat munca si investitia, mai ales la final cand vezi ce ai facut . Eu lucrez cu acest camper , in fiecare zi si ma simt cu atat mai multumit cand stiu ca este facut de mine . Sfaturi o sa primesti cate vrei tu, unele foarte bune altele mai putin bune . Esti singurul in masura care poate pune in balanta daca merita sau nu sa te apuci de o asemenea lucrare. Volumul de acte, planuri , piese, drumuri la autoritati este imens si tu decizi ce faci si cum I-ti doresc succes si spor la treaba daca te gandesti sa te apuci de un asemenea proiect
-
1 punctStatiunea, orasul Erdek, este o statiune pentru turistii turci. Sunt foarte putini turisti europeni (doar rulostisti), ceea ce te face sa descoperi adevarata fata a Turciei, bucataria, oamenii... Nu e nimic impachetat frumos, doar de dragul de a vinde, e pur si simplu... Turcia. Preturile sunt rezonabile si ai ce face, peninsula e foarte mare, sunt si cateva ruine de vizitat, ramasite ale civilizatiei antice, ramasitele unei manastiri. E un oras de munte unde poti vedea ce inseamna o piata/targ turcesc. E cum am mai spus... Turcia.
-
1 punctAm vrut sa spun ca voi incerca sa continui postarile, lucrarea e aproape finalizata, mai am de facut mici retusuri. Rectific dimensiunile baii: 70 x 100, nu 100 x 100. Pat longitudinal nu aveam cum sa montez, lungimea totala a spatiului de rulota este 360cm, din care 100 cm ocupa baia. Neavand cum sa pun baia in spate, am ales pat transversal, cca 130 x 175. Varianta unui pat rabatabil a fost luata in calcul, insa solutia patului transversal nu are nevoie de rabatare. In plus, o saltea tip RELAXA, dintr-o bucata, este mult mai confortabila. Masina e gandita pentru drumuri lungi si pauze scurte. Am pus accent pe confort, economie de combustibil, autonomie energetica, spatiu de bagaje. Imi place sa calatoresc, miscarea o fac pe jos, in masina doar ma spal, mananc si ma odihnesc. Apoi plec in alta parte.
-
Cauta in forum
-
Subiecte de discuţii
-
-
-

