Clasament
Continut
Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 19.07.2019 în toate secţiunile
-
3 puncte
-
3 puncte
-
2 puncte
-
2 puncte
-
1 punctCa sa fac un rezumat, pentru cei care isi cumpara rulota cu provenienta englezeasca si sunt din Bucuresti, pasii care trebuie parcursi pana la inmatriculare (cel putin de mine) au fost urmatorii: (pe la fiecare ghiseu la care mergeti o sa va trebuiasca copii de buletin si alte copii. Nu o sa scriu aici decat actele importante, si va recomand sa va uitati pe site-urile institutiilor respective ca sa vedeti documentatia completa) 1. Eu am cumparat-o de la un cetatean englez care venise cu ea pana in Romania asa ca am facut un contract vanzare/cumparare romanesc in 5 exemplare parca (completand la vanzator cu datele si adresa lui din UK). Faceti totusi si un contract/factura in limba engleza (o sa detaliez la pct. 4) 2. In baza contractului (de fapt a seriei de sasiu) am facut un RCA pe 6 luni. 3. Cu contract + asigurare am mers la DRPCIV (Politia din Pipera si am luat pe loc numere rosii (de fapt numar rosu pt ca la rulote e suficienta o singura placuta) 4. Programare telefonica la RAR Voluntari - termenul a fost cam peste o saptamana jumate si ar fi de notat: Am avut un fel de factura/contract in limba engleza in care vanzatorul (cu datele lui personale) spunea ca mi-a vandut mie rulota marca Swift, modelul Challenger 520 cu seria de sasiu...... . Nici macar nu a scris valoarea in ea. Asta ca sa dovedeasca provenienta. Fara ea, ar fi trebuit sa merg la un notar si sa dau o declaratie pe proprie raspundere ca am cumparat-o din UK si ca nu am alte acte la ea in afara de contract (asa mi-au zis cei de la RAR). Fiind incepator in tractari, am preferat sa o duc cu o seara inaintea programarii in fata la RAR si sa o parchez undeva in apropiere si bine am facut. Dimineata mi-ar fi luat cateva ore sa o leg la masina si sa ies cu ea prin traficul din zona casei. Cei de la RAR au cautat placuta metalica cu specificatii tehnice, seria de sasiu de pe protap, au testat franele si luminile si s-au uitat pe sub ea (max 30 de minute a durat totul). Apoi m-au trimis acasa si mi-au zis ca ma suna ei cand obtin un cod de omologare deoarece modelul nu se afla in baza de date. I-am rugat atunci sa tina cont si de rotile de 15 de pe ea si au zis ca nu e problema ca sunt oricum trecute pe acea placuta metalica. M-au sunat o saptamana mai tarziu ca e gata cartea. Foarte dragut, domnul de la RAR si-a aminit de rugamintea cu rotile si mi-a zis sa verific ce cauciucuri am pe rulota ca sa le treaca si pe alea in caz ca nu sunt exact aceleasi cu cele de pe placuta. 5. Cu cartea obtinuta de la RAR, contractul (toate exemplarele) si fisa de inmatriculare (facuta la un ghiseu cu acte auto) m-am prezentat la Directia Taxe si Impozite Sector 2 (Gara Obor). Cu bon de ordine am avut de asteptat cam 1h jumate. Aici mi-au vizat pe loc toate copiile de contract si fisa de inmatriculare si mi-au dat decizia de impunere pentru plata impozitului pentru anul viitor (in anul achizitiei nu se plateste impozit). 6. Cu cartea, ITP-ul (tot de la RAR), RCA, contractele vizate si fisa de inmatriculare am mers la DRPCIV (Politia/inmatriculari din Pipera) si cu bonul de ordine am asteptat vreo 3h pana sa imi vina randul. Am ales numarul preferat pentru rulota, am achitat taxele de nr. si talon si marti ma duc sa le ridic (am depus actele vineri). Desi nu am vazut sa scrie undeva la ei pe site, am aflat de la colegii de pe forum ca NU este nevoie si de acea dovada de TVA eliberata de ANAF in cazul masinilor achizitionate din afara Romaniei. Cam asta e povestea inmatricularii unei englezoaice in Bucuresti. Sper sa fie de folos celor care vor fi in situatia mea Seara faina va doresc.
-
1 punctOrice instalatie de racire ati alege, va avea nevoie de energie electrica. Din acumulatori este exclus, v-ar trebui o capacitate foarte mare, ar fi nevoie de cateva sute de kg de acumulatori cu Pb sau cateva mii de euro pentru acumulatori Li-ion, In plus, apare probelema sursei de incarcare a acestora, o combinatoe intre panouri solare si alternator marit si poate un generator auxiliar, cu motor termic. Toate astea ocupa totusi destul de mult spatiu si ingreuneaza serios masina. Repet: o izolatie corecta si o trapa in plafon, eventual ventilata, cred ca rezolva problema climatizarii. Sa fim totusi rezonabili, turismul cu camperul (mai ales cu unul compact) nu poate oferi conditiile unei camere de hotel, in schimb are cu totul alte avantaje!
-
1 punct
-
1 punct
-
1 punctSalut, @Panait Constantin! Daca bugetul iti permite, ai putea simplifica numarul prizelor, al firelor, dar mai ales utilizarea de-a lungul timpului a remorcilor. Cum? Montand o priza cu 13 pini la masina si un stecher cu 13 pini la rulota. Iar pentru a conecta fisele cu 7 pini de la celelalte remorci, exista un adaptor de la 13 pini la 7 pini, ieftin, mic si usor. Spor!
-
1 punctIeri mi-am montat cârligul și instalația electrica la mașina, am fost la cei de la ATI motors, mulțumit de manopera dar dezamăgit de calitatea instalației electrice, cabluri foarte subțiri pentru. Vreau sa fac următoarea modificare mai precis a pinilor 9, 10, 11, 13. Pinii 13 si 11 sun pini (-) au fost legați direct cu strap din pinul 3... vreau sa găsesc o masa ok pe mașina și ii înlocuiesc cu doua cabluri MFY (VLPY) de 2.5mmp Pinul 10 care este plus de la contact vreau sa îl înlocuiesc cu un plus permanent (cablu MFY de 2.5mmp) in serie cu un releu de 50A normal închis care când pun contactul începe intra pe deschis cu o siguranță de 20A sau 25A) Acum vine întrebarea mea... Ce face pinul 9 care este plus permanent? Având în vedere ca instalația a venit cu cablul de plus permanent (pin 9) de 1.5mp, care alimentează modulul CAN-BUS, rulota exercita o sarcina mare pe acest pin? In consecință trebuie sa il înlocuiesc si pe acesta cu un conductor mai gros? sau cel mai important este pinul nr. 10 care încarcă bateria rulotei.
-
1 punctSalut! Azi am fost la RAR Deva si am primit toate lamuririle necesare pentru a inmatricula rulota mea Meibro pentru care nu detin nici un document: Pasul 1. Declaratie pe propria raspundere data in fata notarului din care sa rezulte modul de dobandire a rulotei cost = 62 lei. Deja am facut acest document in baza actului de identitate si a datelor de pe placuta montata pe protapul rulotei: poza postata de mine aseara Marca Meibro, tipul 330 S, seria sasiu 3273037, greutatea rulotei 514 kg si greutatea maxim admisa 650 . Precizez ca alta placuta sau serie poansonata pe sasiu, nu am gasit. Pasul 2. Programare la RAR (urmeaza). Pasul 3. Prezentarea rulotei la RAR pentru identificare. Am inteles ca aceasta costa circa 600-700 lei. Va promit ca va tin la curent.
-
Cauta in forum
-
Subiecte de discuţii
-
-
-

