Clasament
Continut
Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 15.06.2019 în toate secţiunile
-
4 puncte
-
4 puncte
-
3 puncte
-
2 puncte
-
1 punctVa salut domnilor! Incep si eu acest topic care sper ca in viitor se va transforma intr-unul cu multe poze, cu siguranta multe intrebari, si sper la fel de multe raspunsuri. Insa sa incepem cu inceputul: mi-am propus ca si proiect pentru anul 2020 transformarea unei dube de marfa in campervan. De ce abia atunci? Pentru ca am planificat deja concediile pana la inceputul anului viitor si ar fi pacat sa am van-ul gata si sa nu ma pot bucura de el cum trebuie, pentru ca imi place sa ma documentez bine de tot inainte sa ma apuc de un lucru si nu in ultimul rand pentru ca vrea sa procur tot ce este necesar pentru a duce acest proiect la bun sfarsit odata ce m-am apucat de el, si asta intr-un timp nu neaparat scurt, dar macar rezonabil. De ce vreau sa fac acest lucru? Eh, aici poate multi nu o sa fie de acord cu mine: nu neaparat pentru ca sunt un impatimit al camping-ului dar mai ales pentru ca imi place sa mesteresc, imi place sa-mi cumpar sculele potrivite si vad acest proiect ca pe un mod extrem de placut de a-mi ocupa timpul liber. Si nu in ultimul rand pentru ca am cochetat de multe ori cu ideea de a inchiria un camper si a vedea nu lumea, dar macar o parte importanta din europa cu el. Si ca un ultim motiv, pentru ca tatal meu este pescar si cred ca s-ar bucura tare mult sa i-l imprumut la cate o iesire pe balta. Cum vad eu acest proiect? Pai deja mi-am trasat in linii mari cateva idei de baza de care probabil nu o sa ma despart. In primul rand masina: fara sa supar posesorii de gama Fiar/Peugeot/Citroen dar exclud din start aceste modele. O sa merg pe Crafter sau Sprinter, in functie de ce o sa gasesc la momentul respectiv sa imi convina cel mai mult, si am sa explic de ce. Am condus ultimii 2 ani un Citroen Jumper scurt, prin natura ocupatiei mele, aproape zilnic. Recent am trecut pe un Crafter mediu fiindca aveam nevoie de ceva mai mult spatiu. Diferenta dintre cele pentru mine ca si sofer este de la cer la pamant. Nu m-as mai urca la volanul Jumper-ului nici impuscat. Avand in vedere ca am de gand sa parcurg distante destul de mari la volanul masinii, este foarte important ca eu sa ma simp confortabil la volan. Apoi am ales modelul mediu, L2H2, cu o lungime interioara de 3.2-3.3 metri. Mi-am planificat in mare interiorul si ma pot incadra foarte bine cu tot ce este nevoie in aceste dimensiuni. Si plus de asta, este mult mai usor de manevrat masina fiind mai scurta (comparativ cu varianta L3, cea lunga), dupa cum am spus mai sus, imi este important sa ma pot misca destul de usor cu masina prin orase, pe stradute, sa o pot parca cat de cat lejer. Nu am nevoie de baie separata, voi monta o toaleta undeva intr-un corp de mobila si ma gandesc sa improvizez un dus undeva intre usile din spate, cu o prelata. De asemenea, voi integra un pat dublu de 1.40x1.90, pentru 2 persoane, pat ce se va aduna pe timpul zilei la 1.40x1.30 probabil, pentru a lasa mai mult spatiu. Aragaz pe butelie, un rezervor de aprox 100 de litri pentru apa montat undeva sub pat, altul pentru apa murdara undeva sub masina, incalzitor cum au luat colegii din China, trapa cu ventilatie, panouri solare de 300 de W, un frigider de dimensiuni si buget mediu. In mare cam asta e ideea de baza, o sa incerc sa punctez pe fiecare capitol in parte cu idei dar si cu intrebari si nelamuriri unde sper sa ma ajute colegii de aici. Momentan imi fac lista de cumparaturi, incerc sa stabilesc un buget si apoi o sa dau incet incet drumul la comenzi.
-
1 punct
-
1 punct
-
1 punctSalut @Mihai Bradu Esti din Timisoara si nu sti costurile la vigneta din Ungaria ? Serios ? N-ai iesit "pina acum" din tara , pina-n Ungaria ? Prieteni tai , ce spun ? Ah, l-ai intrebat pe prietenul nostru comun (da, ala de-i spune Google!) , si nu ti-a spus ? Nu vreau sa fiu rau (critic/acid) dar parca lenea e la ea acasa. Nici nu vreti sa cititi postarile de pe forum, nu vreti sa cautati (prima cautareiti arata toate costurile din Europa!) "rasfoind milioane de site-uri" ca-i greu , nu-i asa mon cher ? ... Dar uite, ai aici detalii despre TAXE SLOVENIA si ... ITALIA ! Campig in zona Rimini !
-
1 punctEu luna aceasta am primit toți banii de la timbru de mediu plus dobânda la diferenta de o saptamana(de la mașina pe care am vandut-o la dezmembrări)
-
1 punctSalut, am exclus aceste variante pentru ca sunt mult prea mici. Una din conditii ar fi sa pot sta in picioare, eu avand 1.80m. Am avut multivan, il folosea mai mult tatal meu la iesirile la pescuit si am un vito acum, dar il folosesc pentru transport marfa. Sunt mult prea mici pentru a-ti putea asigura un spatiu confortabil, din punctul meu de vedere. M-am gandit foarte mult inainte sa ma hotarasc asupra masinii, mi se pare ca trebuie sa fiu 100% convins ca e ceea ce trebuie avand in vedere ca o sa investesc in ea mai mult decat in conversie. Am vazut cam tot ce se putea vedea pe Youtube in ceea ce priveste diferite variante de conversii si dimensiunea medie imi este suficienta. Cand vorbeam de parcari in oras, m-am referit la parcari de zi pentru a vizita diverse locuri. Evident ca noaptea masina se va afla in camping in mare parte a timpului, de aici am renuntat la cabina de sus, camping-urile din vest fiind dotate din ce am vazut cu dusuri si toalete civilizate.
-
1 punct
-
1 punct
-
1 punct
-
1 punctprieteni! Weekend plăcut cu vreme frumoasă, distracție și voie bună, vă urez de pe acum!
-
1 punctNormal ar fi, in urma solicitarilor , o modificare a legii. Dar nu traim intr-o normalitate. Omologare individuala pare a fi solutia.
-
1 punctImi cer scuze daca am deranjat. De fel, sunt pragmatic. Nu pot investi niste bani intr-un proiect care nu are finalitate. Nu cred ca legea in Romania se va schimba ca mi-o doresc eu. Eu intai intreb despre acte si abia dupa despre lucrul in sine. Cu siguranta se poate trece si RAR-ul cu "bunavointa". Nu sunt inversunat fata de voi, Doamne fereste, imi sunteti dragi, dar nu suport jumatatile de masura.
-
1 punctAm gasit un articol mai jos in legatura cu ce gaz e recomandat sa se foloseasca la butelii de aragaz(de care folosesc eu la rulota)! Adevarul e ca gazul ce l-am incarcat in ea era GPL si flacara la aragaz imi ardea albastru cu mult rosu si cam afuma oalele! Pana la urma merge in caz de forta majora,dar nu se recomanda! Nu stiu exact ce fel de gaz se foloseste pentru buteliile de la rulota si inplicit instalatie.Ce am vazut eu cu coada ochiului uitandu-ma repede prin instructunile de folosire ar fi GPL.Dar nu sunt sigur! Articolul: Reprezentantii autoritatii care reglementeaza functionarea acestor aparaturi, ISCIR, au afirmat in repetate randuri ca astfel de practici sunt ilegale si extrem de periculoase. In mod normal, butelia clasica de aragaz are 11 kg amestec de butan si propan, suficient cat sa asigure o vaporizare si un consum eficient. La supraincarcare se diminueaza aspectul de vaporizare, permitand astfel combustibilului sa ajunga in stare lichida la arzator, fapt ce ar putea declansa o explozie. Umplerea buteliilor cu gaz auto de la statiile de benzina este deosebit de periculoasa, din mai multe motive, explica un specialist in domeniu. Trebuie stiut ca difera compozitia aragazului fata de cea a autogazului. Aragazul (sub aceasta denumire se regaseste gazul din butelia umpluta in statia de imbuteliere) este compus din: butan - min. 98%, propan - max. 1,5%. Acest amestec are punctul de fierbere -0 grade C. Asta inseamna trecerea din faza lichida in faza gazoasa, care permite arderea la ochiul de aragaz. Presiunea pe butelie la 40 grade C (vara) poate ajunge la max. 3,5 bari. Autogazul are in compozitie un procent mare de propan, care poate trece de 50% din amestec. Propanul este un gaz petrolier care are punctul de fierbere minus 40 grade C, presiunea pe butelie la 40 grade C (vara) poate ajunge la 15 atm. Asta inseamna o presiune in butelie de pana la 5 ori mai mare in cazul autogazului de la skid. Foarte important de stiut e si modul in care se realizeaza instalatiile, adica legatura dintre butelie si aragaz. Astfel, e nevoie de un furtun de cauciuc - care in multe cazuri este inpropriu folosirii la gaze, e vechi si are microfisuri. Un element important este si reductorul (ceasul). In general, reductoarele folosite sunt de slaba calitate si construite pentru o presiune pe butelie de max. 4 atm. In cazul in care butelia are 10 - 15 atm., acestea nu mai pot, la un moment dat, sa regleze corect presiunea la focurile aragazului. Presiunea marita stinge flacara, iar gazele nearse creeaza mediu exploziv care, la cea mai mica scanteie, duce la explozie. Butelia incarcata la statia de imbuteliere aragaz este verificata din punct de vedere a etansarii. Acest lucru nu se face la statia autogaz. Supusa periodic suprapresiunilor determinate de umplerea repetata cu autogaz, se deformeaza si poate sa provoace aparitia unor pori in zona sudurilor, prin care poate sa iasa gaz, si se pot genera acumulari de gaz, cu mare pericol de explozie. Ventilul buteliei cedeaza rapid in cazul incarcarii la skidul de autogaz, atat din cauza presiunilor mari ale propanului, cat si din cauza cuplarii la racorduri artizanale neomologate, de proasta calitate. GPL-ul nu are mercaptan, iar scurgerile de gaz nu pot fi sesizabile. Gazul de la butelie are mercaptan si se simte imediat cand apare o scurgere. De asemenea, gazul de tip GPL este mult mai greu decat aerul, pierderile nu sunt volatile, se lasa la nivelul solului, iar pericolul de intoxicare este mult mai mare. Nu exista nici un operator de distributie GPL auto autorizat sa incarce butelii de aragaz. Reprezentantii ISCIR efectueaza periodic controale, dar nu au existat, firme descoperite cu racorduri ilegale de acest gen. Pentru astfel de fapte ar trebui aplicate sanctiuni drastice. Operatorii trebuie sa fie autorizati. Daca un lucrator e prins ca incarca butelia pentru aragaz cu gaz special pentru masina, risca suspendarea autorizatiei date de ISCIR. Daca e la prima abatere, risca retragerea autorizatiei pentru cateva luni. E sancyionat operatorul, pentru ca fapta ii apartine. In cazul in care operatorul nu e autorizat, se poate aplica o amenda intre 2.000 si 15.000 lei, iar instalatia este sigilata. Nu au existat astfel de cazuri, toti operatorii aveau autorizatii. Au fost prinsi insa lucratori care incarcau butelii. Cel care inÂcarca butelia de aragaz la GPL e inconstient, nu a fost proiectata pentru un asemenea gaz, care este mult mai inflamabil. GPL-ul e doar pentru masina! E adevarat, arde diferit, face o flacara mai mare, dar e foarte periculoasa. Este interzisa folosirea flacarii pentru verificarea etansietatii buteliei, a regulatorului de presiune, a tubului de cauciuc si a aparatului consumator. Se folosesc doar apa si detergent.Butelia se transporta asezata in pozitie verticala! Mihaela Cazacu
-
1 punct@Florea Mihai-Micki Foarte interesanta treaba cu albumele/revistele cu imagini din calatorii
-
Cauta in forum
-
Subiecte de discuţii
-
-
-

