Clasament
Continut
Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 02.05.2019 în toate secţiunile
-
6 puncte
-
6 puncte
-
6 puncte
-
5 puncte
-
5 puncte
-
5 puncte
-
5 puncte
-
3 puncteMergeam cu părinți pe Valea Cerbului de cînd aveam 4 ani( cu dacia + cortul),cînd am devenit major mergeam cu prietenii tot cu cortul, apoi in 2008 am luat prima rulota si de atunci vin pe Valea Cerbului cam de 5-6 ori pe an( stau cam 2-3 zile, acum de exemplu am stat 2 zile, veneam de la Sovata si am zis să stau 2 zile să ne odihnim si sa vizităm stațiunile din împrejurimi) ...de fiecare dată in ultimii ani cînd ajung in zona de campare dupa bazinul de apă sint locuri împrejmuite cu sîrmă, locuri care in cele 2- 3 zile cît stau eu nu stă nimeni dar de cite ori vroim să campez pe ele veneau băștinașii că nu pot campa deoarece este locul lui x sau y care" vine acum-a plecat aseară dar vine maine"- etc după ce mă rățoiam puțin la ei lasau capul jos , rupeam sirmele si campam rulota..surpriză ...cit am stat acolo nu venea nimeni..de fapt locurile erau împrejmuite de ei..( deh, romania)..Miercuri (24.04)in timp ce am plecat spre Sovata am oprit la Primăria Bușteni (cea care administrează terenul din zona de campare) , unde după 20 minute de discuții cu 2 funcționari ai primăriei mi s-a spus clar: terenul din zona de campat este teren public, administrat de primaria Bușteni, este ilegal inprejmuirea cu gărdulețe, sîrmă, etc , ridicarea de constructii, cotețe, camaruțe, etc, nu poți să plătești pe o luna, 2-5 luni si să imprejmuiesti locul ca este al tău, dacă nu tii rulota pe loc aceasta ramane liber...nu este nici un loc nominal...in cazul in care un loc este inmprejmuit si nu ni se permite accesul de ceilalti "băștinași "trebuie sunat la Politie Comunitară Bușteni, ei au competența de a amenda pentru ingradirea cu intentie a unui spatiu public.Luni (29.04) după amiază ajung pe vale, in centru 2 locuri împrejmuite, mă apuc să dezleg sirma de la țarc si....apar talibanii...ca este loc platit, ca a plecat aseară proprietarul locului, etc...le spun de discuția avută cu cei de la primărie,îl întreb pe cel mai vehement dacă este de acord sa îl filmez pentru ca ma împiedică să campez pe acel loc ca sa am dovada la cei de la poliția comunitară și...surpriză...talibani au inceput sa faca pasul inapoi.Apoi a început subtil să îmi spună ca ei sint o comunitate unită, ca pot sa am probleme, pot să arunce resturi de mîncare sub rulotă sa vină ursul la mine să îmi rupă cortul, bla, bla...Seara bătrânelul cu rulota de lângă mine a venit la mine si ce să vezi" ca nici el nu este de acord" cu imprejmuirea locului de campare si apoi lasat așa " ca poate mai vin si luna viitoare, să am locul asigurat"..A doua zi m- am apucat cu un patent (sub privirile talibanilor care stateau pe la colturile rulotelor ) să tai toate cablurile la locurile împrejmuite si pe care nu era parcata nici o rulotă..Surpriză- bătrânelul care îmi dădea dreptate aseară acum " de ce tai domnule sirmele ca bieții oameni au venit din ianuarie si au imprejmuit locurile " ...păi boss unde sint oamenii care au împrejmuite locurile?Iarăși au aparut talibanii " ca ei au platit pentru locurile rezervate, bla, bla...am pus mana pe telefon si m-am făcut ca sun la poliția locală...zici ca am dat cu gaze...nimeni nu avea nimic cu nimeni,a vină domnule toata lumea pe vale că e loc destul..Le- am zis să facă o delegație si să se ducă la primărie să propună să pună barieră la pod la bazinul de apă..că de...ei sint o " comunitate" mai aparte...Astept cu nerăbdare urmatoarea iesire pe vale, dar inainte vreau să cer un punct de vedere oficial scris de la primărie...ca apoi sa chem si pe cei de la poliția comunitară să rezolvăm o dată problema...
-
2 puncte@Drinovan Ovidiu Multumim ! GPS : 45°40'27.5"N 23°10'02.0"E / 45.674306, 23.167226 Adresa: Orastioara de Sus (din Orastie) Despre tarife: detalii la cele doua nr. de telefon ! Telefon : +40 727 496 535 / 0722 564 107 - Ghe. Crisan sau Nasta Viorel Email: cabanasargetia@yahoo.com Descriere campare (vezi aici ) Camping Sargetia - campare cu cortul in Costesti in zona Cetatilor Dacice Din Muntii Orastie. Este situat linga drumul de acces la Cetatile Dacice si raul Orastie puteti petrece clipe de neuitat in mijlocul naturii Campingul beneficiaza de grup sanitar propriu, apa curenta(nepotabila) 10 mese acoperite si 3 seminee unde se poate face un gratar. Cei de facut prin zona ? - vizitarea cetatilor Dacice ( la 30 minute de mers la pas de catatea dacică Costești-Cetătuie, 60 min de mers pe jos de cetatea Blidaru, la 60 minute de mers cu mașina către cetatea dacică de la Fețele Albe și centrul spiritual al dacilor Sarmizegetusa Regia.) - pelerinaje ( mănăstirile renumite din zonă: Prislop, Măgureni, Valea Rea, Râmeț, etc…) - drumetii (Traseele turistice din zonă sunt accesibile atât iubitorilor de drumeții cât și pasionaților de montanbike, ATV sau off-road ) - pescuit sportiv ( se poate practica pescuitul sportiv specific apelor de munte)
-
2 puncteHristos a Înviat! Multumim din suflet initiatorilor acestei oportunități. Ne-am simtit minunat cu voi si lângă voi. La mai multe iesiri si distractie frumoasă in continuare.
-
2 puncte
-
2 puncteLasam in urma zapada de la Paltinis, impreuna cu linistea de la Curmatura Stezii si coboram incet pe stradutele inguste ale Rasinari-ului spre Sibiu, ca apoi dupa ce facem plinul cu alimente sa o luam spre Chile Galzii! Am fi vrut sa campam in Poiana Galdei, dar negasind nici un loc am continuat drumul, care de aici a inceput sa nu mai fie asfaltat, ci doar pietruit! O data cu acest drum a inceput si aventrua! Zic acest lucru pentru ca pe langa frumusetile locurilor din acea zona a aparut si o necunoscuta, acea a drumului ce urmeaza a fi parcurs nestiind daca are vreo iesire spre Abrud, mai ales ca am tot intrebat putini localnici din acele sate izolate si toti au spus ca nu stiu sa fie vreun drum, chiar daca noua pe harta ne arata ca este! Dupa vreo doua ore de plimbat , undeva la inceputul comunei Mogos ne-a prins noaprea! Aici am gasit o familie ce nea primit sa inoptam si care ne-a indrumat pe unde sa mergem a doua zi! Cumva aici era capat de linie, dar mai exista un drum care era practicabil doar in sezonul cald deoarece trebuia urcat un deal destul de anevoios pentru a ajunge in comuna Mogos! Am avut ceva emoti pentru a doua zi ca nu stiam ce ma asteapta, daca voi putea trece de acest deal sau va trebui sa fac cale intoarsa pe unde am venit asta insemnand un drum destul de rau ,deci si o viteza mai mica ! Urmatoarea zi dimineata m-am intalnit cu un sofer de microbuz pentru copii si intrebandu-l cum este drumul mi-a spus ca se poate, nefiind acoperit cu zapada! Asa ca am hotarat sa mergem tot inainte chiar, daca nu stiam cum o fi ! Spre surprinderea noastra drumul a fost uscat destul de practicabil putand ajunge cu bine in partea cealalta a Mogos-ului ,unde pot spune ca aparea din nou civilizatia si drumul incepea a fi cat de cat afaltat! Un loc care pare a fi un fel de camping Intrarea in comuna Mogos Camparea facuta pe timpul nopti! O zona foarte frumoasa mai ales, cand totul este verde! Multumim propietarului pentru gazduire! Fosta scoala din zona! Si incepe aici incepea drumul de ca imi era teama! Coborare spre Mogos Un drum mai putin practicabil daca este ud! Drumul prin Mogos in drum spre Abrud De aici am continuat drumul spre Brad - Orastie- Costesti avand ca punct terminus cetatea dacica - Sarmisegetuza Regia! Locul unde am campat Ba pe jos,ba pe sus,doar e mic! La intrarea in cetate La plecare a inceput sa fulguie! In zona este un camping frumos amenajat! In drum spre casa Aceasta a fost iesirea facuta de noi! O iesire in care mai mult am calatorit, avand ocazia sa vedem locuri noi! Legat de vreme pot spune ca soarele si-a facut aparitia, doar cand si cand lasand loc in mare parte norilor si vantului !
-
2 puncteDupa scurta stationare peste noapte facuta la lacul Dumbravita, am plecat din nou la drum spre Sambata de Sus, ajungand in scut timp la Manastirea Brancoveanu pe care am vizitato si langa care am inoptat, pentru ca a doua zi sa mergem sa vedem izvorul lui Arsenie.De aici am plecat sa vedem de un loc bun pentru a inopta si am gasit pe frumoasa valea a Sadului! Urmatoarea zi am ajuns la Sibiu, unde am mai facut mici cumparaturi la un super market, iar in imediata apropiere a lui am mers la un local de fast food pentru a lua masa (la Super mamma). Aici se poate gasi mai tot timpul mancare buna si la un pret acesibil! Tot la Sibiu ne-am oprit la un exercitiu de simulare incendiu al pompierilor din zona, iar dupa terminarea acestuia am plecat sus spre munte, la Paltinis pentru un pic de zapada.Apoi la lasarea seri ne-am coborat pentru a inopta la Curmatura Stezii, deaorece sus se anunta a fi vant destul de puternic peste noapte!
-
2 puncteContinuam calatoria noastra spre inaltimi mai mari pentru a vedea frumoasa creasta a Muntilor Piatra Craiului la sfarsit de iarna, facand o oprire in satul Pestera,ca apoi a doua zi sa coboram doar cu masina spre Magura,iar de aici dupa o coborare pe drum cu noroi si zapada o luam la stanga mergand 3km spre Manastire Sfanta Treime, aflata deoacamdata in lucru sau asa parea nefiind nimeni pe acolo. De aici plecam spre Prapastile Zarnestilor, incercand sa intram de la bariera, pe jos spre iele,dar nu putem merge prea mult deoarece drumul era destul de alunecos si ne intoarcem dupa vreo 10 min, de mers.Tot aici la intersectia se afla si Fantana lui Botorog, langa care vizavi este amenajat un foisor si langa un spatiu pentru campare cu cortul(probabil vara cu mult praf, facut de la masini) ! Ne intoarcem inapoi la rulota ocolind prin Zarnesti, deoarece la cum drumul era destul de alunecos la coborare, nu am mai avut curaj sa-l urc, siguranta fiind prioritara! Urmatoarea zi la primele ore ale diminetii, natura a inceput sa-si arate forta, incepand sa sufle cu un vant in rafale ce veneau din toate partile, asa ca nu am mai stat pe ganduri (mai ales ca am vazut cum zboara tot felul de obiecte pe langa noi, de la mari la mici) si ne-am strans repede, coborand mai jos, alegand repede o alta locatie si anume Lacul Dumbravita din jud.Brasov! Aici am stat o zi si o noapte, pozitionand ansamblu cu fata spre vantul ce sufla ziua cu o viteza de 75km/h (dupa spusele celor de la meteo cu o atentionare de cod galben de vant),iar spre seara acesta sa mai linistit lasand loc ploii, care a inceput pe la miezul nopti fiind destul de insemnata cantitativ, lucru care ma facut sa scot tot ansamblu de pe malul apei la sosea, deoarece am vazut ziua ceva urme de masina pe pamant si m-am gandit ca nu cumva sa se faca moale la contactul cu apa! De aici daca vremea este mai buna poti avea o frumoasa priveliste spre Poaiana Brasov si respectiv Muntii Bucegi, munti pe care inca se mai putea vedea zapada!
-
1 punctAsa cum am promis, deschid un nou topic in care voi vorbi despre micile sau (sper sa nu fie cazul) mai marile mestereli la rulota mea. Topicul "Sfaturi achizitie rulota", topic care mi-a fost de mare ajutor, se va inchide (le multumesc pe aceasta cale tuturor celor care au contribuit la "luminarea" mea cat de cat in vederea achizitionarii rulotei pentru bunavointa si mai ales rabdarea de care au dat dovada). Problema cea mai mare e ca nu stiu unde sa deschid acest topic, avand in vedere ca se doreste a fi un topic cu toate problemele de care ma voi lovi de-a lungul timpului. Asa ca... rog un moderator (daca e cazul) sa-l mute unde considera de cuviinta. Cu siguranta voi intampina destule dificultati. Poate in unele cazuri unii colegi care s-au lovit de o anumita problema imi vor putea da un sfat, poate in alte cazuri o idee care imi vine mie poate fi utila si altor colegi. Deocamdata... nu prea am despre ce lucrari sa scriu, pana acum am facut doar curatenie in rulota. Dar sincer sa fiu si aici am avut o dilema si anume cum sa curat husele de pe canapele. Daca in cazul husei de la salteaua de pe pat (rulota a fost modificata de fostul proprietar si in fata are acum un pat mare fix in loc de canapele) lucrurile au fost simple, (desfacut fermoarul-scos husa-trimis la curatatorie), in cazul huselor de pe banchetele din spate e mai complicat. De ce? Din cauza acelor nastrusnici de "bumbi" care dau aspectul de capitonaj si care in prima faza mi s-au parut nu greu de desfacut dar aproape imposibil de montat la loc in asa fel incat sa nu se vada ca s-a umblat acolo, m-am gandit ca imi va fi foarte greu sa nimeresc lungimea sforii care leaga cei doi bumbi astfel incat sa stranga toti la fel. In prima faza m-am gandit ca o spalare cu o solutie in genul celor pentru curatat covoare sau tapiterii ar fi ok si nu m-as complica foarte mult. Dar, daca nu m-as complica... nu as mai fi eu! Asa ca am decis sa studiez problema mai in amanunt. Am cautat pe forum... nimic de genul asta. Apoi, dupa ce am tras vre-o doua cruci... m-am apucat de treaba. Solutia pe care am gasit-o eu e cat se poate de simpla (poate exista si alte solutii mai simple dar... asta mi-a trecut mie prin cap) si consider ca merita incercata. O spalare in masina de spalat cred ca merita un mic efort, mai ales la igienizarea de dupa achizitionarea rulotei, dar nu numai. Acei "bumbi" de care vorbeam sunt prinsi unul de altul (ma refer la cei doi aflati in aceeasi pozitie de o parte si de alta a pernei) printr-o sfoara dubla. Din fericire, sfoara nu este trecuta printr-un orificiu din "bumb" ca in cazul nasturilor asa cum am crezut initial ci acei "bumbi" au un fel de carlig cu siguranta care agata sfoara. Deci... usor de demontat si usor de pus la loc! Atata doar ca, pentru ca acei "bumbi" sa exercite o presiune asupra pernei si sa dea aspectul de capitonaj, sfoara este mai scurta decat grosimea pernei. Ca sa nu pierd capetele sforii si ca sa nici nu o scot si sa ma chinui sa o bag la loc prin acea gaura din burete (riscam sa nu mai nimeresc exact gaura si "bumbii" sa nu mai fie centrati pe perna) am ales solutia de a trece prin acea sfoara o sarma mai lunga, sarma pe care, dupa demontarea unui "bumb" am tras-o prin perna tragand de "bumbul" din partea opusa. Sarma ramane in perna pana la spalarea si uscarea husei, fiind folosita apoi la tragerea sforii inapoi prin aceeasi gaura. Sfoara ramane bine inteles atasata de sarma. Nu stiu daca ii va fi utila cuiva aceasta postare, poate multi dintre voi ati aplicat aceasta metoda sau altele mai simple, dar daca un singur coleg de forum s-a gandit sa spele husele la masina de spalat (sau curatatorie) si a renuntat din cauza acelor "bumbi" (asa cum era sa fac eu)... inseamna ca nu e chiar inutila! Chiar nu e complicat deloc, se demonteaza si se monteaza totul la loc in cateva minute (poate doar daca nu am fost eu destul de explicit) si eu consider ca merita!
-
1 punctSalutare comunitate. In sfarsit dupa o luna de zile de la achizitie, reusesc sa imi prezint si eu rulotica. Conform celor citite pe forum, doresc sa dau dreptate multora care au spus ca nu tu gasesti rulota, ci ea te gaseste pe tine. Dupa ce am fost nevoit sa miros o gramada de "englezoaice puturoase"(infiltratii, ciuperci si mucegai) deoarece aveam impresia ca acele modele ni se potrivesc mai bine, am dat de micuta "Olandeza zburatoare" care parca a spus ca este potrivita pentru noi. Mai jos am atasat niste imagini cu ea. Va rog ca cei care aveti ceva asemanator, daca puteti sa ma ajutati cu sfaturi, etc. Aceasta nu are baterie si se pare ca nici loc pentru baterie cu toate ca pe consola de sigurante, exista un locas cu siguranta la care scrie caravan Akku. Ma gandeam ca in cazul in care doresc offcamping, mi-ar fi util sa pot sa incarc telefoanele, sa mearga lumina etc. A primit la ea un panou solar care se pune langa rulota si un convertizor de la 12V la 220V dar mi se pare putin atipic. Ma gandeam ca in viitor sa atasez o baterie, un panou solar mai mare, etc. Pentru cazurile de urgenta majora (tarziu pe autostrada sau oboseala) am lipit niste benzi LED care functioneaza cu 3 baterii AA sub garnisele de la geamuri si e lumina cat sa nu iti bagi degetele in ochi. . In rest, ma gandeam ca sa o folosim in camping cu legatura la 220V. Intre timp am reusit sa adaug si un carlig la masina (ca deh.... trebuie sa o si trag cu ceva nu sa stea ca bibelou in curte). La ea am primit si cort dar din pacate inca nu am reusit sa il montez pentru ca spatiul din curte nu imi permite. Va multumesc tuturor care va-ti facut timp cand cautam rulota sau carlig sa imi raspundeti si sa imi dati sfaturi utile si pertinente.
-
1 punct@Radu Ionescu ma bucur ca te-ai putut bucura de frumusetea acelor locuri. Mi-a facut mare placere sa ne vedem acolo. Chiar te rog sa postezi filmuletul cu intreg drumul, poate vor fi si alti amatori de drumetii.
-
1 punct
-
1 punctSalut Am intampinat si eu aceeasi problema acum doi ani. Rezolvarea a fost urmatoarea: - am gaurit cu o carota care avea diametrul mai mare cu 2 - 4 mm mai mare decat partea filetata a piesei de plastic - furtunul de carton l-am bagat fortat in gaura creata (trebuie sa intre destul de greu) - am infiletat piesa de plastic in interiorul tubului de carton.....se infileteaza destul de greu dar a iese o fixare sigura si destul de etansa Daca gaura creata este prea mare......aia e....trebuie sa gasesti o alta varianta. Daca gaura creata este prea mica poti sa o majorezi prin pilire. daca poti sa faci o proba pe alt material ar fi prefect.....sa vezi la ce diametru trebuie sa ajungi cu gaura O seara buna
-
1 punctIn privinta chederului... cred ca voi aplica ambele metode! Mai intai incerc sa ma obisnuiesc cu el, apoi, daca nu reusesc, aplic metoda lui @Stefan Adam! Nu aia cu bumbii!
-
1 punctAșa cum am spus și mai sus, am decis să campăm în Richiș, la Curtea Richvini. Richiș este o localitate mică în apropierea Biertan-ului(aprox. 5 km) de unde se pot iniția vizite cam în toată Țara Oltului, fiind în centrul acestui ținut. Despre obiective n-am să povestesc întrucât topicul este despre camping. Așadar, camping-ul este destul de micut, în curtea unei case săsești. Camping-ul este dotat cu 2 grupuri sanitare (barbați si femei), bucătărie dotata cu plita electrica si un minifrigider. De asemenea exista si o masina de spalat ce poate fi utilizata contra-cost. In incinta camping-ului mai exista o zona de mese, acoperită. La intrarea in camping exista si un magazin alimentar, destul de aprovizionat, dar si o cârciumă ce are mușterii mai toată ziua... Amplasamentul cârciumii este destul de deranjant, mai ales spre seară, când aburii alcoolului încep să-și facă de cap generând limbaj „buruienos” și cam multă gălăgie... Revenind la dotările camping-ului, consider că bucătăria ar putea arăta mai bine cu investiții minore, dar poate nu eram în sezon si... Prețurile de campare mi s-au parut mari făcând o analiză cost/calitate, dar parcă și proprietarii sunt în asentimentul meu, așa că am platit 56 lei/zi vs. 81 lei/zi cât calculasem inițial că ar trebui să plătim pentru 2 adulți și 2 copii.
-
1 punctPrima poză am facut-o după ce am plecat de la Primăria Bușteni, am intrat pe vale pentru a mânca ceva si pentru a bea o cafea( am stat cam o ora), a 2-a poză este cu locul care era " rezervat" pentru nimeni după cum se vede..si era un loc generos...
-
1 punct
-
1 punctNu vad de ce vrei sa îți complici viata, accomodarea o poți face în țară, ai berechet unde. Un weekend pana la Viena înseamnă să îl petreci pe autostrada, nu uita ca viteza maxima admisa este 80 km/h si in afara nu iartă. P. S. Am citit ca vei face vacanta de vara în Italia, dacă ai nevoie pot sa te ajut cu informații, asistenta sau orice îmi este în putere, sunt doar 30 de anu de cand îmi duc veacul pe aicea.
-
1 punct
-
1 punctSalutare, Eu am un Koleos 2.0dCi 175 Cp si trag o rulota cu MMA 1200. Anul trecut pe un drum de 3000 km, dus-intors in Grecia + vreo 500 local pe Sithonia, cand am ajuns acasa computerul de bord mi-a indicat 9,2l/100km cu o viteza medie de 64 km/h. In general nu am depasit 100 km/h pe autostrada. La un alt drum Onesti-Mamaia-Onesti am inregistrat un consum de 10,2 l/100km, iar Onesti-Sovata-Onesti un consum de 9,5 l/100km. La mers, chiar urcand rampe de 10-12% prin Grecia, nu am simtit cine stie ce rulota. Pe drum drept, chiar nu o simt deloc. Din cate imi aduc aminte motorul de 175 Cp are un cuplu de vreo 360Nm la 2000rot/min. Cel de 150 Cp parca are vreo 320Nm... In general, merg cu tractiune 50-50, dar are posibilitatea sa transfer totul pe fata sau sa cuplez 4x4 -pana la 40 km/h- si sa ies din orice noroaie. Nu am avut preobleme deosebite - e adevarat ca avea 60k km cand am luat-o - si acum are 124 k km cu rulota am facut cam 10.000 km. Are distributie pe lant, sistemul de tractiune 4x4 e de la Nissan Xtrail, iar motorul e acelasi de pe Renault Master ceea ce inseamna ca poate face multi km. Quashqai nu am avut, nu pot sa compar, dar pentru rulota compara cuplul intre cele 2 masini si nu Cp. Poate intervine cineva care are Quashqai si atunci te lamuresti. Toate cele bune,
-
Cauta in forum
-
Subiecte de discuţii
-
-
-

