Clasament
Continut
Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 14.04.2019 în toate secţiunile
-
7 puncte
-
7 puncte
-
7 puncte
-
7 puncte
-
7 puncte
-
7 puncte
-
5 puncte
-
4 puncteBuna ziua dragi colegi! Noi, rulotistii dobrogeni propunem ca iesirea de Paste sa o petrecem in comuna Daeni, judetul Tulcea, la salcii . Aici in spatele digului este o padure de salcie, o poiana, iar in fata o veriga a Dunarii. Eu voi ajunge pe data de 25.04 in jurul pranzului. Este binevenit oricine vrea sa participe.
-
4 puncte
-
3 puncte
-
2 puncteHai noroc la tuata lumea, Imi doresc rulota de cand sunt mic, asa ca am lovit-o si am cumparat cea mai ieftina rulota gasita pe Olx - pe care o voi amplasa in Vama Veche si acolo va ramane. E un Hobby foarte vechi, nici nu stiu exact modelul - iar eu sunt incepator in a fi incepator de rulotist si-o sa va plictisesc cu cele mai penibile intrebari de incepator. Am scormonit oleaca prin topicurile din forumul asta si, pentru inceput, vreau sa va felicit pe toti de pe aici - chiar pare o comunitate foarte misto cu oameni fani. Bravo, ba!
-
2 puncteBună! Suntem familia Ene (Cornel, Rica și copiii Teodor și Oana) din Galați. Aventura noastră a început cu o rulotă Bürstner, însă copiii au crescut mai repede decât ne-am așteptat și era musai să vină schimbarea. Cochetam de mult cu ideea de camper (deplasare, parcare, drumuri mai lungi), visele noastre s-au materializat, în urmă cu câteva zile, într-un camper Fiat Ducato Dethleffs; 1994; 1,9 diesel; acesta continuă tradiția și va primi numele TORC (inițialele celor din familie). Urmează verificări tehnice, igienizare, dotare... și dupa aceea vom reveni cu poze! Toate cele bune!!!
-
2 puncteSalut! Absolut incantat de masina. Perfecta pentru tras in orice conditii, aproape nu se simte rulota. La drum lung/autostrada, boierie. Cruise control si relaxare. Resurse de putere suficiente, m-a sicanat un TIR la un moment dat cand il depaseam, accelerand de la 70km/h cat avea, m-a obligat sa ajung la 140 cu rulota dupa mine.... total nerecomandat. La munte, la fel, pe orice fel de teren si panta. Rulota mea e usurica, masa proprie 615, mma 1000 kg
-
2 puncte
-
2 puncte
-
2 puncteBună ziua. Va recomand un domn serios din Târgoviște care are vreo 12 cuple antibalans Al-Ko, de fapt întreg sistemul nu asa cum se vinde la noi pe OLX. PREȚUL ESTE 250 EURO. NOI tel. 0723 397 957 Sper sa va fie util. Eu am luat azi.
-
2 puncteSalut, Le poti lipi permanent cu Sikaflex 252, colegii lipesc pe acoperis suportii pt panourile solare cu el. Sau folosesti Sikaflex F 11, un etansant cu proprietati adezive si holzsuruburi.
-
2 puncte
-
2 puncte2007, iar kilometraj 330.000 în bord (irelevant), cel mai probabil pe undeva pe la un milion si putin. Dacă tot dau detalii, 4550 Euro pret de achiziție. Mecanic se prezintă foarte bine, cel puțin până la proba contrarie. Si important, inca nu stiu exact, dar s-ar părea că imi consuma destul de puțin, undeva sub 8% goala. După ce rezolv si rugina voi fi chiar mulțumit de ce am in fața casei.
-
2 puncte
-
1 punctImi era dor de Suncuius, unde am mai fost de 3-4 ori. Acum doua saptamani am zis sa mai dau o tura prin zona mai ales ca nu era perioada de prohibitie la pescuit. Am ajuns la locul stiut, unde e si Pestera Unguru Mare. Mi s-a parut foarte mic locul, s-au pus niste bolovani sa nu mai poti intra cu masina sau rulota pe iarba, numai cu cortul (exista si taxa de campare, dar nu asta e problema 5-10 lei, ci aglomeratia). Deci cu rulota numai in parcare, care e aglomerata si prafuita. Am afalat de un alt loc "peste deal" si "dupa colt" la vre-o 150 m mai sus pe rau, exista si o carare prin padure de vre-o 250 m. Cu rulota se face aproape un cerc de 4 km de la pestera Unguru Mare. Se ajunge din Suncuius prin satul Balnaca unde se face dreapta la un moment dat. Drumul este putin mai dificil, nu foarte, in sensul ca nu sunt gropi dar e de pamant si mai ales piatra pe care o arunca rotile unde e panta mai mare (valabil mai ales pentru tractiune pe doua roti). Cu tractiune integrala nu am avut probleme. Drum care e de vre-un km de la asfalt pana la locul de campare, o pajiste imensa pe malul apei (46gr56'12.6''N 22gr32'57.5''E). Pentru perioade mai lungi de 2 zile, chiar merita drumul. Drum pe care l-am si filmat intergral, de la asfalt la locul de campare (fara rulota 4 min si 20 sec, cu rulota vre-o 15 minute). VID_20190329_123722.mp4 VID_20190329_134339.mp4 VID_20190330_090554.mp4
-
1 punctChiar ca tren... L-am parcat în curte la Snagov... Am mers super lejer pe dn1 80-100 fără sa geamă sau sa scârțâie. Am făcut și o manevra sinucigașa într-un Lukoil la Mall Băneasa ca să umflu rotile am întors în peco. A fost super ok dar e lung tare ansamblul... Mulțumesc pt gândurile bune. Asemenea și vouă!!
-
1 punct
-
1 punct
-
1 punctCum si prin ce metode recunosti ca un autoturism (masina SH) pus la vanzare , are kilometrajul manipulat/modificat sau a fost 100% avariata ? Manipularea tahometrului este o mare problema in tranzactionarea masinilor SH. Cu ajutorul unui adaptor și al unei aplicatii, puteti verifica fiecare masina daca a „suferit“ o manipularea frauduloasa sau chiar stilul „agresiv“ al fostului proprietar (viteza medie, consumul mediu, nr. zile si nr. de ore in care masina a fost folosita „la maxim“…etc) Anunturi ca: „Masina tinuta-n garaj, istoric complet la reprezentanta („Vehicle History Report", pe scurt VHR) , eliberez certificat autentic cu pafara „MARCA MASINII“ in orice reprezentanta[oare?],,…. pina la : niciodata lovita/atinsa, nici macar in parcare , vopsea originala…. “La ultima verificare in reprezentanta, masina avea stergatorul lunetei uzat si atat !!! Programata pt schimbare egr ( reecall de fabrica) EGR-ul nu are nimic dar se schimba gratuit!“ - sunt doar cateva fraze melodioase pentru a aduce o nota (majora) de scepticism. Cele mai manipulate tahometre le gasim la marcile de top ( si nu numai!) Audi , Mercedes, BMW si /sau VW. Indispensabil atunci cand cumperi o masina SH este un control al tehnologiei si al mecanicii, precum si un test de incercare (drive-test). Cu un adaptor OBD și o aplicație asemanatoare cu cea a lui "Carly" din München, puteti afla mai multe. Sistemul OBD reprezintă o diagnoza la bord - care se face de obicei in Service. Adaptorul este pur și simplu conectat la portul OBD, care de obicei pozitionat sub volan. Kilometrajul, consumul, memoria de eroare. Diagnosticul nu este inca disponibil pentru toate marcile si modelele, iar costul total este destul de ridicat(aproximativ 100 €). Aplicatia este usor de utilizat (Apple si Android) dezvaluie multe lucruri care sunt utile atunci cand cumparati o masină SH - de exemplu: Kilometrajul real (citit de la mai multe ECU-uri ale masinii) · Viteza medie și kilometrajul mediu - de exemplu, pentru a vedea daca aveti “un vehicul (SH) cu raza lunga de actiune in fata dvs. sau daca masina a fost adesea in trafic scurt“ - pentru motorul cu uzura mai rapida · Consumul real al masinii - aceasta permite, de asemenea, concluzii cu privire la stilul de conducere · Numarul de mesaje de eroare stocate in sistem, inclusiv kilometraj · Daca aplicatia detecteaza un vehicul potential compromis, acesta afiseaza si un avertisment. Cateva „tehnici“ la indemana oricui! Masuri luate : Belgia a introdus CAR PASS , S.U.A –CARFAX , in Germania TÜV si DEKRA (parca prin Germania aceasta verificare , la sange costa intre 50 - 100 €) , in Austria ÖAMTC (stiu sigur, costa 70 € ) … Aici aveti un „material“ cat de usor se poate manipula un Tahometru ! Un reportaj CEA MAI SIGURA METODA pentru verificarea/autentificarea „kilometrilor reali“ sunt facturile din SERVICE. Micro-cips-urile impementate in tahometru , nu mai sunt (atat de)sigure, chiar daca „Update-urile“ efectuate in Service/reprezentanta sunt actuale. @Calin Andritoiu , poate reusesc sa fac "putina lumina" .... ma refer la acest comentariu ! P.S. Cu ajutorul Google-Crome poti sa-ti traduci paginile de mai sus in.... lb. romana !
-
1 punct
-
1 punct
-
1 punct
-
1 punct
-
1 punct
-
1 punct@Angelo nici eu nu te sfatuiesc sa montezi lampile alea pe rulota, mai ales pe lateral. Forma nu ajuta deloc, au suprafata mare de rezistenta la vant. Sunt unele dedicate cu forma aerodinamica pe ebay... Legat de alarma, se gasesc deasemenea alarme sub forma de kit ce se alimenteaza la baterii. Nu cred ca e o avere sa le schimbi lunar. Cateva exemple aici Spor
-
1 punctMa gandeam la sisteme de alarma pentru masini. Astea functioneaza cu 12v.
-
1 punctDa @Mihai-Arad, cu siguranta ii voi spune celui interesat de cumparare toata istoria masinii. Masina are o "istorie" destul de scurta. In afara de inlocuirea unei valve EGR si a reparatiei in urma "prapadului" facut acum doi ani si jumatate de grindina in Petrosani, masina a avut nevoie doar de intretinere curenta. Ulei, filtre, placute frana, etc. Asa ca... nu vad de ce nu! Si chiar daca ar fi fost cazul, tot i-as fi spus! Din cauza de principii! Daca as sti ca toti vanzatorii sunt la fel de corecti cum sunt eu (sau ma rog, cum consider ca sunt), as avea la ora asta atelajul. Dar... Am o nelamurire. Spui ca pana acum ai cumparat peste 10 masini second hand. Din faptul ca ultima e de acum 7 ani deduc ca nu le-ai cumparat pentru vanzare. Atunci, nu pot sa nu ma intreb... nu ai fost multumit de ceea ce ai cumparat? Da, sunt perfect constient de riscurile pe care le presupune cumpararea unei masini din afara (si nu numai). Tocmai de aceea incerc sa nu ma grabesc, sa cantaresc totul cat pot eu de bine si (macar) sa incerc sa cumpar una, nu peste zece! Daca un pret mai mare ar insemna si o calitate mai buna, nu as sta pe ganduri. Din pacate, in multe cazuri un pret mai mare nu inseamna decat o reparatie mai reusita (strict din punct de vedere estetic), asa ca... prefer sa merg pe un pret mai mic. Masina mea, desi nu a fost vopsita intr-un service pe centura ci in fabrica din Germania, pana acum doi ani si ceva, la varsta de 7 ani, nu mai avea luciul unei masini noi. Dar cele de 5000 de euro au! Aproape toate! Cum dracu le-or fi mentinut??? Daca tot e sa fie plasa (e destul de greu de evitat dar nu imposibil), macar sa fie mai mica...
-
1 punctVa salut .... .... le-am vazut (gasit) eu pe aceste site-uri : A la pretul de 8,99 $ /buc B la pretul de 15,44$ / buc C ... aici sunt mai multe oferte ! .... trei site-uri de unde se pot cumpara. Dar, mai apar si din cand in cand pe la Lidl , trebuie urmarite ofertele.
-
1 punctTin sa salut ca nou membru toti rulotistii si autorulotistii, inclusiv adminii!!! Va saluta Narcis Iamandi.
-
1 punctPentru amatorii de off-camping as atrage atentia asupra pct.8 !!!! Daca politistul e in zi proasta nu vad ce l-ar impiedica sa interpreteze si sa aplice norma legala.
-
1 punct
-
1 punctPlouă și la Sibiu, plouă în aproape toată țara...așa că stați în casă, beți o țuică și numărați banii !
-
1 punct
-
1 punctEh, ai noroc! Eu am un laptop si are mufa precum cea din fabrica. Fiecare dupa nevoi!
-
1 punctDaca ramane la Iepuresti as dori sa vorbesc la primarie si sa facem o actiune cu donatii pentru familiile nevoioase gen: haine,incaltamine,jucarii,aparate care nu va mai trebuiesc.
-
1 punctBuna seara.Desi afara este ceata, postarile D-lor N.Predonu si Ionut C.m-au mai lamurit.Am facut ITP-ul in 25 Oct.2018, nu a comentat nimic de ce a vazut ininterior,mi-a spus ca nu am voie sa dau jos panoul despartitor find autoutilitara N1 decat daca o trec la M1 la RAR,insa va fi foarte greu sa o trec din nou la N1.In ceeac e priveste lupta cu RAR-ul nu ma sperii la cei aprope 80 de ani(n.1939).Daca ma voi impotmoli voi cere sfaturi colegilor Sa aveti o seara buna. P.S Ca principiu de viata.Speranta moare ultima.
-
1 punctSa-mi aduc si eu contributia la discutie desi as putea sa stau pe gard si sa privesc doar, ca sunt in Irlanda nu in RO. Si totusi ... Am pornit proiectul meu de conversie in baza faptului ca aici in Irlanda am vazut si discutat cu multi proprietari de campervan-uri convertite de la van. Unii le aveau tot van (autoutilitara) in acte, altii le aveau motorhome. DECI SE POATE. Cum/cat timp/cati bani, asta este alta poveste Momentan sunt in faza de constructie, deci nu am ce sa spun despre acte. Am de facut ITP-ul in 20 februarie, sunt curios daca va trece fara acel panou despartitor (bulkhead) si cu modificarile facute prin adaugarea trapelor si ferestrelor. Am speranta ca va trece avand in vedere ca am vazut multe van-uri facute motorhome si care aveau ITP, se circula cu ele, deci probabil nu este o problema la ITP. Despre modificarea actelor, am mai spus pe undeva ca aici se aplica corect legislatia in sensul ca daca respecti punctele trecute in documentul ref. la conversie adica sa ai minimul necesar (pat fix, masa, aragaz, wc) si dovedesti cu poze si facturi restul este simplu, trimiti toate documentele la Ministerul Transporturilor si iti vine inapoi certificatul de inmatriculare fiind specificat motorhome. Legislatia europeana este doar una, ar trebui sa fie lafel si in RO. Voi vedea si posta la vremea respectiva
-
1 punctDomnule Florin, am intervenit in discutie vazand cat de pornit si vehement sunteti impotriva celor de la RAR. Sa ne lamentam este cel mai usor lucru, sa schimbam cu adevarat lucrurile reprezinta o mare provocare. Aceste lucruri vi le spune unul care a incercat si a si realizat schimbarea unor lucruri ce pareau batute-n cuie. La momentul la care mi-am expus intentiile de modificare a legislatiei si aliniere a ei la cea europeana multi colegi mi-au spus: "Nelule, nu ai nici o sansa!" ; "traim in Romania, nu poti reusi asa ceva". In septembrie 2010 precizarile din cartile de identitate ale rulotelor si autorulotelor starneau rasul. Acelasi vehicul figura sub denumiri diferite de la judet la judet. Am intalnit la acel moment si urmatoarea denumire data unei rulote: "remorca speciala cu o usa" - atunci am avut primul contact cu cei de la RAR. Pana si autorulota mea era incadrata ca vehicul special N1 in loc de M1. M-am prezentat si le-am mentionat ce imi doream (alinierea legislatiei Romaniei la cea europeana). In prima faza am stabilit un program al viitoarelor intalniri cu obiective diferite. Pentru inceput ne-am propus uniformizarea inmatricularilor de rulote si autorulote la nivel national in conformitate cu prevederile normativelor europene. Intr-o singura saptamana acest punct a fost rezolvat. Cu acea ocazie a fost pentru prima data introdus termmenul de "autorulota" la pct.2 din CIV (tipul caroseriei) pana la acel moment la tipul caroseriei scria "rulota". Vreau sa va zic ca nu este deloc usor sa convingi niste profesionisti in domeniu sa-si schimbe parerile. Pentru aceasta modificare am prezentat si definitia din DEX a autorulotei si am mentionat ca este vorba de o denumire proprie limbii romane, nu este vorba de "camper" sau "motorhome". Pe parcursul tuturor intalnirilor mi-am dat seama ca am cu adevarat cu cine sta de vorba. Niste profesionisti in adevaratul sens al cuvantului, foarte deschisi la orice lucru prezentat si argumentat. Dati-va seama domnule Florin, cam cum si cat s-a discutat cu cei de la RAR cand a venit vorba de periodicitatea ITP-ului la rulote si autorulote. Cam cat de documentat trebuia eu sa fiu cu nenumarate exemple favorabile punctelor sustinute de mine din legislatia tarilor membre ale UE si nu numai. Baza legala in care faceam solicitarea avea ca suport... - Directiva 96/96/CE de apropiere a legislatiei tarilor membre UE referitoare la inspectia tehnica auto pentru autovehicule si remorcile acestora, [modificata prin M1-Directiva 1999/52/CE, M2-Directiva 2001/9/CE, M3-Directiva 2001/11/CE, M4-Directiva 2003/27/CE, M5- Regulamentul (CE) nr. 1882/2003 al Parlamentului European si rectificata prin C1-Rectificare JO L 67/12.03.2009.p95 (96/96/CE)], anexa 1, respectiv conform categoriei 6 din anexa 1 care spune asa: "6. Autovehicule cu cel putin patru roti, utilizate pentru transportul de pasageri si care nu au mai mult de opt locuri, exclusiv scaunul conducatorului auto - La patru ani de la data la care vehiculul a fost folosit prima data; ulterior, la fiecare doi ani" - (valabil in cazul autorulotelor) Eu sustineam ITP-ul la rulote la 3 ani datorita duratei medii anuale de folosinta si nu numai, iar ei (cei de la RAR) imi veneau cu exemple ale Germaniei si Belgiei in care ITP-ul se face la 2 ani PLUS verificarea obligatorie a instalatiei de gaz. Totodata ei imi dadeau exemplul pertinent al parcului roman de rulote si autorulote ca fiind un parc batran (romanul isi ia ce-i mai ieftin de Germania si Olanda), iar eu pe de alta parte le argumentam ca Franta si Anglia nu au impus legislativ ITP obligatoriu. Dupa mai multe intrevederi intr-un final, mi-au dat dreptate si mi-au spus: "Pe noi ne-ati convins, insa, pentru a obtine aceasta periodicitate ITP va trebui sa modificati o lege emisa de Ministerul Transporturilor - OG 81/2000" Avand mereu in minte... "Nelule, nu ai nici o sansa!"... dupa alte cateva demersuri la MT am reusit intr-un final sa obtin ITP la 3 ani la rulote si ITP la 4 ani la autorulota de noua dupa care din 2 in 2 ani ... cu sprijinul si tot concursul oamenilor de la RAR. Daca stii cum sa pui problemele, un potential adversar ti-l poti face partener in cauza pe care o sustii.
-
1 punct@Chircu Florin Eu mai am de lucru la conversie. Trebuie sa termin peretii baii si bucataria, apoi instalatia de apa si panoul electric. Singura modificare, pana acum, a caroseriei a fost scoaterea panoului despartitor. Urmeaza trapele si doua ferestre. Pe masura ce inaintez cu treaba , inclusiv discutiile cu RAR-ul, voi scrie tot ce este de interes. Vreau, si nu voi renunta, sa omologhez masina ca autorulota. Asa cum spune si @Ionut C., cu rabdare si vointa se poate realiza orice, indiferent de obtuzitatea care-i caracterizeaza pe unii functionari romani.
-
1 punctBuna seara.Multumesc Dl. Ionut pt.informare. Dupa sarbatori voi incerca si eu la RAR. Atasez cateva poze cu ce am facut.Poate am noroc. Oseara buna
-
1 punctBuna seara, Da, este o locatie mai mult decat senzationala. Din cate am inteles, anul acesta au aparut cateva panouri care interziceau campatul in zona. Pun un link cu un video filmat acolo.
-
1 punct
-
1 punctWow..., mini-vacanta de 1 Mai in Valea Ierii. Hmm, ne este dor de oamenii buni, de atmosfera calda si primitoare, poenita si mirosul verdelui crud, susurul cristalin al apei, zbenguiala cateilor jucausi si a copiilor frumosi. Da, au fost 4 zile minunate, de neuitat care ne-au incarcat bateriile la maxim si care au confirma fara echivoc, ca oamenii speciali cu bun simt care impartasesc aceleasi pasiuni, nu sunt o specie pe cale de disparitie. Pentru viitor speram la cat mai multe asemenea intalniri si postam cateva instantaneee din mirificul tinut al Apusenilor. 20180429_213809.mp4 20180501_154706.mp4
-
1 punctCe a fost a fost, ce va fi va fi,uite ca a venit ultima zi... Dupa vanzoleala ce a precedat plecarii ( pregatit rulota, pilote, perne, cumparat mici...bere...bere), a venit si ziua asteptata, vineri, 28 aprilie. Ca de obicei, consoarta mea nu a fost gata la timp, cu explicatia maraita printre dinti : e zi de lucru, unii mai si muncesc Trece ora 13, vine ora 14,15,16.... La intrebarea mea politicoasa: " Mai ai, draga?", mi se raspunde pe un ton exploziv, printre dintiSa : " Da, draga, am terminat si tocmai ma uit pe pereti" Intr-un binecuvantat final, la ora 18 ....gata... si :.Suntem pe drumul spre Valea Ierii, cu catel ( Happy) si purcel ( gratare si mici) Ora 19,30. Am ajuns in dumbrava fermecata , la Valea Ierii. Initiem protocolul rulotistic de sosire: jos nevasta, jos catel, , calat rulota, montat cort.Montarea cortului dureaza o bere ( poate nu stiti, dar berea este noua unitate de masura a timpului la rulota) Poiana e plina de rulote si tot mai vin. Bai, dar multi mai suntem : pe unde te intorci vezi numai oameni fericiti, bebelusi, copilasi, catelusi, intr-un talmes-balmes colorat si vesel. A inceput mini-vacanta!!!!!!!! Avem rulotisti noi-nouti, carora inca nu li s-a uscat cerneala pe acte : @Mariana Tane, @Hota Valentin, @Keszeg Zsolt, @Rus Marius ( daca am uitat pe cineva, sa ma ierte, a fost avansat fara voie la next level) Nota bene: @Mariana Tane are de 1 saptamana rulota si de o zi catelul Este o initiere in toata puterea cuvantului pe toate planurile. Il ajutam sa puna cortul, cu indicatiile cele mai importante : " Ca sa poti intinde bine cortul de la rulota, trebuie sa deschizi prima data berea, mai!. Sa stie omul ordinea, sa nu greseasca. Activitatile culinare sunt cele obisnuite: ciorba de burta, ciorba de peste,gulas , fasole cu afumatura, mamaliga cu branza, mamaliga cu lapte, etc. Am avut si foc de tabara in fiecare seara, bine ca a fost cu noi @Ovidiu-Betty,, ca aveam si artificii daca nu era el vigilent Din una in alta, a fost o mini vacanta tare frumoasa, intr-o formatie marita, care sper sa se mentina si sa ne intalnim si cu alte ocazii. Invitam si colegi din alte zone sa ni se alature si sa ne bucuram impreuna de vara care vine. La buna vedere, !
-
Cauta in forum
-
Subiecte de discuţii
-
-
-

