Clasament


Continut

Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 26.03.2019 în toate secţiunile

  1. 8 puncte
    Salut. Vad ca devine din ce in ce mai populara treaba cu conversia (sau DIY) asa ca va impartasesc si eu cu drag experienta mea: Desi nu am poze recente pun aici ceva poze de anul trecut. Foarte mari modificari nu sunt doar cateva estetice. Povestea: De vre-o 3 ani am vazut tot internetul legat de un DIY de campervan asa ca am inchiriat 4 zile o autorulota de la haff si apoi anul trecut (cam pe vremea asta) m-am decis sa cumpar un van si sa-l transform. Nu cred ca e nevoie sa va explic “de ce?” :) Ce voiam: - Minim 3 locuri cu centuri - fiind o familie cu un copil (8 ani) - din care un loc(copil) in spate - 3 locuri de dormit - toaleta (cerinta obligatorie pentru sotie) - buget masina undeva pe la 6000euro - AC - permis cat B Asa ca trebuit sa aleg un van in care sa incapa ce am scris mai sus. Pentru asta am ales cel mai lat van - sasiul de la Ducato/Boxer/Jumper (le-am masurat pe toate - Sprinter, Transit, LT). Am cautat un Ducato 4x4(Dangel) - nu am gasit. Pentru ca omologarea ii destul de scumpa si complicata am ales un 8+1 (nu am gasit mixt cu AC) care teoretic are in talon si locurile din spate si e un M1. - poveste lunga aici… Am luat un Peugeot Boxer din 2008 8+1 cu 6000e si am facut totul singur cam in ordinea asta: - dat jos pana la tabla tot ce ii in spatele scauneler din fata (pastrat scaunele din spate in garaj) - montat panouri solare semiflexibile 100w+150w pe masina (olx) 600ron+850ron+100ron controller - trapa 40x40 spate (exis.ro) 200ron? - spalat, si pus extrudat de 5cm pe tavan si podea si de 3cm pe lateral. Masina ii destul de paralelipipedica deci nu ii stres mare aici - LeroyMerlin - 300ron? - pus folie aluminizata (cum se pune sub parchet) - LeroyMerlin - tras cabluri spoturi tavan, spot podea si prize (3) cu usb si 12v - 2 baterii 100ah deep-cycle , sigurante, etc 2x450ron bateriile (olx noi) - redresor 10A - 200ron? - fara inverter - mac-ul se incarca la usb - legat (cu intrerupator) - bateriile aux la alternator - in caz ca am nevoie - Cumparat (olx) inca un scaun sofer si pus in locul banchetei de 2 din fata (prinderile sunt identice - se potrivesc) - 100euro? - pus bancheta de 2 locuri din fata(are centura) in spatele scaunului soferului - camera marsalier cu oglina display - 100ron (emag) - cumparat (exis.ro) suport scaune rotative pentru modelul meu (nu prea gasesti second in ro, sau poate daca ai mare noroc) pt scaunele din fata - astea au fost scumpe. (1400ron?) se monteaza relativ usor - Pe jos linoleum imitatie parchet - diego LVG? - facut in spate - pe latimea masinii - pat dublu jos si single sus (pentru ca sus e pat single se poate sta comod in sezut pe patul de jos). burete la mp, huse bumbac, etc - facut cabina pentru dus/wc intre pat si bancheta dubla - plywood (placaj stratificat?) - holver - 200 ron? - Usa cabina baie evantai - dedeman 140ron - cumparat wc portabil(nou) si pus in cabina - 500ron - facut pe partea cu usa culisanta blat cu chiuveta si sub un bidon de 60l apa curata si 30l apa gri + sertar + dulap jos cu etajere oale, borcane, etc - Pompa presostat cu vas expansiune (olx si aliexpress) - 200ron - Masa pliabila ce se monteaza in spatele scaunului soferului facand cu scaunele fata intoarse masa de 4 persoane - Aragaz portabil - decathlon (100ron) - Termometru interior-exterior (lidl), detector monoxid carbon (emag), etc (100ron) - Frigider(cu freon) dometic 36 12V - (nu va pierdeti vremea cu racitoare si alte abureli) - 2500ron (emag) - montat pe suport glisiera sertat de sub pat - Incalzitor siroccol nou eberspacher D2 (sub scaunul pasagerului fata) - 2500ron - asta l-am montat in toamna - Am croit parasolare din folie izolatoare parchet aluminizata - dupa forma parbrizului+usilor laterale- gasiti si de cumparat dar ii cam scumpa. Eficienta mare cand sunt montate in exterior - Draperie separare cabina fatza zona spate - mentine intimitate/stealth - Plasa tzantzari usa culisanta (voal negru de la mercerie?) - cu prindere scai - In spate draperie - dintr-o pilota subtire vara/vatelina - folosita doar iarna la usile din spate - cantarit masina (fara bateriile auxiliare) +200kg (de la 2.4t la 2.6t) - nu-i tragic - Dus solar portabil (din acela cu presiune) - decathlon (180ron?) - Cadita dus custom fibra - a iesit foarte bine :) - Am schimbat chiuveta - am pus una mai mare - Urmeaza - rezervorul apa gri sub masina - Urmeaza - Suport biciclete pe carlig(il are masina stock) - (ne-a lipsit f f mult) - …ce am mai uitat sa zic Exceptand cadita de dus custom (pe care am facut-o primavara asta) si draperia spate(pt iarna) si siroccol - cele de sus le-am facut cam in 2 luni (aprilie, mai 2018) dupa sau chiar in timpul serviciului. Dar am bagat tare sa o termin si sa plecam… Si am plecat in 2018: - CJ - marea neagra - 2 sapt de la Jurilovca pana la Vama veche (recomand Tuzla far) - CJ - Venetia - 2 sapt - CJ - Barcelona - 3 sapt - Apuseni - 1 sapt - Rimetea, festival Garana, Bucovina, manastiri, etc - din cand in cand - schi Sureanu (-10C afara +20 masina), schi Vatra Dornei, schi Marisel in speranta ca va fii util cuiva - cu drag…
  2. 6 puncte
    rulotisti si sa aveti o zi de marti excelenta!
  3. 5 puncte
    Buna dimineata.La Cernavoda soare si +7*numai buna pt. orice tip de activitati.Inca nu am scapat de gripa.
  4. 5 puncte
  5. 5 puncte
    Neața bună ! Să aveți o zi reușită !
  6. 5 puncte
    prieteni și o zi excelentă!
  7. 4 puncte
  8. 3 puncte
  9. 3 puncte
    Sunt născut în Petroșani, crescut la Deva, iar apoi în '92 copil fiind am venit în Italia cu familia. După cum poți vedea rulota și tractorul meu sunt de cea mai noua generație, dar îmi plac mult cela vintage, am avut un Nissan Patrol care a fost vandut, iar acum sunt în tratatative pt altul și nu neg ca mi-ar place o mica jucarue de tras în spate cand ies doar eu c u nevasta, dar visul nostru se cheamă Airstream sau T@b....cine știe la bătrânețe. Sinceritatea este una din calitatile cele mai rar întâlnite în timpurile moderne, dar nici nu mai este acceptata de majoritatea omenirii, eu nu fac parte din majoritate. 🍺🍺🍺
  10. 2 puncte
    vand remorca cort Raclet in stare foarte buna, itp valabil pana in 2020, cauciucuri 2 sezoane (sub 2000 km), rezerva buna. se compune din 2 spatii de dormit generoase (144/2 *2) cu saltele foarte bune, spatii de depozitare in banchete si lada protap,portbagaj. Cort inchis foarte mare in fata plus extensie lateral, suprafata desfasurata 18-20m (aprox. 3.5/2 zona de dormit si 4.5/2.5 zona de zi), mma650kg Are instalatie electrica cu cablu de 20 m , transformator la 12v, lampi cu intrerupatoare la 12 v, mufa bricheta, prize (220 si 12v), pregatita si pt offcamping (loc baterie, cablaj si baterie dar slaba), acte in regula pe cluj, ofer fiscal. an fabricatie 1999 pret 990 euro usor negociabil la vizionare. 0758794700
  11. 2 puncte
    Pentru că sunt membru nou, eram dator cu ceva date și fotografii despre rulotica noastră. Este un Agenți Royal,cam batrinică 1986,dar este foarte bine întreținută și dotată, și pentru asta îi mulțumesc fostului proprietar un om demn de tot respectul. Am avut o primă ieșire anul acesta la Cheile Dobrogei,și am niște poze.
  12. 2 puncte
    Da! Din ce in ce mai mult încep sa ma conving că așa este. Așa ca... nu-mi rămâne decât să caut o rulotă uscată, cu dotari minime si până în 4 m. Așa ceva sper totuși să găsesc. În privința congelatorului... da! Erau ideile unui novice plin de speranțe, dar care de atunci a mai revenit cu picioarele pe pământ... Am mai studiat problema de când am scris acea postare și am ajuns la concluzia că nu merită. Sau oricum nu e ceva de luat în calcul acum. În privința dușului... varianta propusă de tine presupune încălzirea apei pe un aragaz. Mă gândeam mai degrabă la un încălzitor instant pe gaz și o pompă la 12 V. Ceva de genul ăsta: https://www.olx.ro/oferta/incalzitor-apa-boiler-instant-cu-gaz-gpl-pentru-rulota-IDaEf7h.html și o pompa cu 100-150 RON. E ceva mai scump dar cred că merită. Nu mai trebuie să încălzești apa. În plus, să ai apă caldă atunci când ai nevoie e un mare avantaj, nu numai pentru dush. Greșesc? Crezi că ar fi un sistem bun? În privința impurităților din apă... nu cred că ar fi o mare problemă. Un butoi de plastic nu e greu de cărat în rulotă (gol). Rulota va fi folosită în principal în două locuri: la lacul Vidra, Obârșia Lotrului, unde apa este cristalină, mai curată decât am eu la robinet și la Dunăre, unde nu știu dacă ai încercat, dar apa lăsată o jumătate de oră la decantat devine chiar destul de curată! Bineînțeles, decantată în găleți și pusă în butoi printr-o sită. Eu la asta m-am gandit. E cu mult mai simplu să decantez apa și să o strecor (am timp toată ziua la cât de bine manancă peștele în ziua de azi...) după care să folosesc sistemul de care vorbesc decât să încălzesc apa pe aragaz. Cel puțin așa văd eu lucrurile acum. Greșesc? Dacă îmi scapă ceva, te rog să-mi spui unde greșesc! Panourile cu invertor... deocamdată nu intră în discuție acum, la achiziționare, dar cred că merită acea greutate suplimentară. Dar... toate la timpul lor! La început aveam și "pretenția" existenței a două zone de dormit. Dar, cum spuneam, am mai revenit cu picioarele pe pământ... Rulota pe care o voi cumpăra sunt convins că o să difere foarte mult de ceea ce aveam eu în cap la început, dar, în timp, multe se pot îmbunătăți... Deci... rămâne varianta unei rulote USCATE (la asta nu pot să fac rabat), de cel mult 4 m, cu gardă la sol destul de mare (deși din câte am văzut la cele până în 4 m nu ar fi o problemă, fiind scurte nu dau așa ușor cu burta de pământ). Dacă crezi că greșesc undeva te rog să-mi spui. Nu mă deranjează deloc, ba din contră! Poate par puțin cam încăpățânat, o țin pe a mea chiar dacă mi se spune altceva, dar... am "prostul" obicei de a-mi susține punctul de vedere. Dacă mi se aduc argumente... da! Cedez! Până la urmă, ăsta e motivul pentru care am intrat pe forum. Să-mi schimb ideile preconcepute cu care am venit! Și, din păcate, o bună parte din ele au fost schimbate. Ce frumos ar fi fost să fie totul așa cum visam eu... Încă ceva și nu mă mai lungesc. Am scris la început că mașina care va tracta rulota va fi un Grand Vitara cu motor de 1,6 benzină, așa că am șinut foarte mult să fie o rulotă foarte ușoară. Până la urmă... m-am convins că nu e o opțiune bună și am schimbat-o. Tocmai am lansat comanda pentru o mașină cu motor de 2000 cmc. Cu asta sper să pot tracta o rulotă cu masa proprie în jur de 750 kg. Greșesc? Bine. știu că dieselul ar fi indicat, dar... dieselul nu intră în discuție.
  13. 2 puncte
    Am tras niște sfori și pot spune și eu prezent la această întâlnire și voi fi la locație începând cu joi seara. Vreme bună să avem că de rest.... nu ducem lipsă!!!
  14. 2 puncte
    prieteni! Desi am avut ceva emotii (nefondate dealtfel) Certificarea Sprinterului s-a incheiat. Cu succes Conform actului atasat acum este categoria M1, 4 locuri cu centuri si 8 geamuri. Maine urmeaza sa trimit toate actele la Revenue pentru a calcula VRT (Vehicle Registration Tax), o taxa asemanatoare cu ceea ce am avut si noi in RO, Taxa de Mediu sau cum s-a mai numit ea. Inca astept restituirea sumei de 6.540 lei Da, in Irlanda exista aceasta taxa si nu este deloc mica . Voi astepta sa-mi soseasca corespondenta sa ma anunte cat am de platit. Ma astept intre 1.500 si 2.500 euro. Ultimul act va fi de a trimite spre preschimbare Certificatul de Inmatriculare si sa-mi schimb in Asigurare camperul. Aici asigurarea nu este pe masina, este pe persoana astfel ca daca schimbi masina nu faci o alta asigurare ci schimbi masina in certificat. Pe email. Complicat rau ...
  15. 2 puncte
  16. 2 puncte
  17. 2 puncte
    prieteni! Maine este ziua cea mare, la ora 10 am programare la firma agreata in a verifica si certifica conversia, Sper sa treaca fara probleme Am mai lucrat ieri si astazi la amanunte. Unul dintre ele este rezervorul de apa gri care nu il aveam. L-am achiztionat impreuna cu cele aferente: muge, furtunuri, coliete, etc. L-am montat sub masina cu ajutorul unui kit de ansamblare dedicat astfel de lucrari. Ma nemultumeste gura de golire, este mica dar este singura pe care am gasit-o in magazinul cu articole de campere. Momentan o las asa pana trec de omologare si re-certificare dupa care voi cauta sa o schimb cu una de cca 1 toll. Am mai comandat si sosit diverse maruntisuri: VSR - Voltage Sensitive Relay - o componenta electronica ce se monteaza intre cele 2 baterii, a masinii si a camperului si care permite incarcarea acesteia in timpul mersului. Conectarea si decontarea se face automat pe baza de tensiune: Pentru sporirea comoditatii am comandat si 4 buzunare de plasa elastica spre a le pozitiona in locurile unde vom petrece timpul. Utile in a pune o carte, telefonul, maruntisuri: Am achizitionat si o camera pentru vizualizarea partii din spate, model dedicat Sprinter. Va functiona conectata la un sistem DVR auto care va inregistra in toata perioada deplasarii si se va activa la miscare/coliziune. Cum a trage fire acum este cam imposibil am cumparat un sistem video sender dedicat auto ce va permite sa transmit semnalul din spatele camperului in fata wireless: Avand in vedere deplasarile lungi pe care le am in plan am achizitionat si un tester profesional dedicat Merc Sprinter. As putea spune ca este aproape gratis in sensul ca trebuind sa ma deplasez la o reprezentanta Mercedes spre a sterge eroarea de SRS din bord aparuta ca urmare a mutarii banchetei de 2 locuri din fata in spate si afland ca distractia ma costa 85 euro + TVA am preferat sa dau acesti bani pe acest tester. Voi sterge eroarea de SRS si voi ramane cu aparatul Inchei tu 2 poze facute in momentul testarii terasei, este prima oara cand o deschid complet. M-am gandit ca poate o vor deschide maine si sa nu foe surprize... Maine voi reveni cu detalii despre cum a mers omologarea ...
  18. 1 punct
    Anul acesta m-am hotărât și voi petrece sărbătorile de Paște și 1 Mai tot la Letca Nouă. Față de acum un an, am mai făcut câteva amenajări și îmbunătățiri în locație, mai am puțin de lucru, dar până atunci sigur vor fi gata de folosință. Așadar cine dorește să fie alături de noi, să pregătim ceva la ceaun sau gratar, să bem un pahar de vin sau altceva , va fi binevenit și bineprimit. Singura rugăminte e să-și anunțe prezența aici, unde voi răspunde și la eventuale intrebări...fără telefoane, mesaje private, sms-uri, etc... Cum a fost anul trecut...
  19. 1 punct
    Bună! Peste aproximativ trei săptămâni voi începe sa bat târgurile, parcurile de rulote, etc. Motivul? Achiziționarea unei rulote de mici dimensiuni, ieftină (cam... până în 10.000 Ron), care să poată fi tractată cu o mașină Suzuki Grand Vitara model 2000-2004, 1.6i. Până atunci caut informații, nu aș vrea să iau țeapă... Rulota va fi folosită la pescuit, deci partea de 220V este irelevantă, pentru două, maxim trei persoane. Ca dotări: - cort. O voi folosi destul de mult pe Dunăre, zonă cu vânt destul de puternic și de... prezent, deci o terasă nu m-ar avantaja foarte mult. E nevoie de pereți laterali; - aragaz. Da, știu că toate au. Dar... nu știu dacă există mai multe dimensiuni, tipuri... Pentru doi-trei bărbați, care stau vara în căldurile de pe Dunăre, trebuie răcită destulă "apă". Cum se comportă frigiderele din rulote, pe gaz? Fac față? Merg mai bine pe gaz sau la 12V? Pe lângă frigider, având în vedere că urmează să fie folosită pentru ieșiri destul de lungi, mă gândesc la achiziționarea ulterioară a unui congelator. Se poate? Tot pe gaz, bineînțeles. Sau, având în vedere că în plan intră și achiziționarea ulterioară a unei instalații solare, pe curent... Nu știu. Păreri???; - duș. Obligatoriu! - despre infiltrații... nu cred că are rost să vorbesc. Nimeni nu are în plan să cumpere o rulotă cu așa ceva. Dar... cum mă feresc de ele??? Cum pot să-mi dau seama că există daca talentul vânzătorului în a le masca depășește talentul meu în a le depista??? Da, știu că e o întrebare fără răspuns. Sincer, de asta mi-e cel mai frică. Am tot citit despre modalitățile de a depista urmele de infiltrații, dar... rămân sceptic. Am mai citit despre cumpărători care după ce au luat rulota, la RAR au avut surpriza să constate că există o problemă cu seria, că rulota a mai fost la RAR și e blocată în sistemul lor, nu poate fi înmatriculată. Dacă notez frumos pe o hârtiuță seria poansonată pe șasiu și mă duc la RAR... oare nu îmi spun aceste lucruri înainte de a cumpăra rulota? Având în vedere mașina care urmează să tracteze, cred că o rulotă de aproximativ 750 kg sau chiar mai puțin cu MMA în jur de 1000 kg ar fi ceea ce îmi trebuie. Greșesc? Există la dimensiunea (greutatea) asta spații separate de dormit sau nu? Având în vedere intenția de a mai adăuga un congelator (în timp), există vre-o posibilitate să îl bag în rulotă? Bănuiesc că pentru asta trebuie să scot altceva. Sau... nu? Are cineva informații despre congelator de rulotă? Cam la ce preț, funcționare, etc... Deși, dacă mă gandesc bine, asta nu ar trebui să intre în discuție acum, la cumpărare. Asta e... de viitor. La ce ar trebui să mă uit în mod special (în afară de infiltrații) la cumpărarea unei rulote? Cam care sunt firmele care ar trebui să consider că merită întâietate (în cazul unor dotări și preț similare) și care sunt firmele pe care ar trebui să le evit? Ma refer la firmele constructoare de rulote. Care ar fi posibilele defecte ascunse de care m-aș putea lovi? La ce ar trebui să fiu atent? De unde ar trebui să încep? Târguri, parcuri de rulote, să contactez un importator și să îi cer să îmi aducă o rulotă cu specificațiile mele??? Habar nu am cum e mai bine să procedez. Dacă mă uit pe unele saituri din afară constat că prețurile sunt comparabile cu prețurile de la noi, deci pentru mine e destul de clar că rulota cumpărată în România a avut în țara de origine un preț cu mult mai mic, cu defectele de rigoare și a fost reparată pentru revânzare. Care ar fi vânzătorii care nu sar prea mult calul în ceea ce privește ascunderea defectelor prin reparații de mântuială, care să ia doar ochii în momentul vânzarii, pentru ca după cateva luni să te trezești cu ditamai problemele? Bănuiesc că în aproape toate cazurile e așa, dar depinde cât de departe e dispus intermediarul să meargă! Știu că sunt nou pe acest forum, sunt conștient că (până acum cel puțin) contribuția mea la acest forum e zero, dar deja am lansat o mulțime de întrebari și, culmea, mă aștept să mai și primesc răspunsuri! Totuși, cred că fiecare a fost la rândul lui începător și, dacă nu a uitat cum e, poate cineva își face timp să îmi răspundă și mie măcar la o parte dintre întrebări...
  20. 1 punct
    Ma numesc Dumitru, am 40 de ani si sunt din Bucuresti. Am achizitionat de curand prima noastra rulota, un model mai vechi Bayerland 450D si abia asteptam prima noastra escapada. Ma bucur ca sunt aici, ca fac parte din aceasta comunitate. Voi urmari cu interes discutiile de pe acest forum.
  21. 1 punct
  22. 1 punct
    @Stefan Adam, uite sectiunea CUMPARARI
  23. 1 punct
    @Calin Andritoiu, iarta-ma, nu vreau sa fac o gluma proasta, dar cred ca ti s-ar fi potrivit rulota noastra, care a fost vanduta de 2 saptamani. Am vandut-o cu 2500 euro, cu cort inchis, mare, instant apa calda, baterie si panou solar. MIcuta avea si doua spatii de dormit, un pat fix, cealalta doua banchete si masuta. S-a mutat doar la 30 km mai incolo, la un coleg rulotist din Cluj. Am observat ca au aparut multe rulote de vanzare pe grupul de pe Facebook Rulote de vanzare. Piese de schimb. Succes! Cu siguranta o sa gasesti ceea ce doresti!
  24. 1 punct
    la ce vrei tu incepe de la 4000 EURO
  25. 1 punct
    Multumesc @Raduvasil Chiar ma gandesc serios sa-mi umplu timpul liber cu o asemenea activitate. Lipsa spatiului adecvat pentru lucru ar fi marea problema
  26. 1 punct
    Vă mulțumim frumos pentru urări!!!!!
  27. 1 punct
    ,si o zi minunata!
  28. 1 punct
    tuturor! Si o saptamana asa cum ne-o dorim!
  29. 1 punct
    Nu mai bine îi sfătuiești pe cei de pe acel grup de facebook să vină pe forum?
  30. 1 punct
    Buna ziua. Fac parte dintr-un grup pe facebook unde lumea pune intrebari scurte despre rulote, autorulote, itinerarii sau campinguri si mi se pare ca grupul asta are nevoie de oameni experimentati ca membrii acestui forum. Cei care doriti sa ii ajutati si pe altii cu experienta voastra cu siguranta sunteti bineveniti pe acest grup. https://www.facebook.com/groups/CalatoriCuAutorulota/
  31. 1 punct
    Conform programarii am efectual proba cantarului oficial Surprinzator, e cam grea , mai exact 3.140kg . Inainte de a ma apuca de treaba cantarea (in acte) 2.230kg deci s-a "ingrasat" cu 910kg in conditiile in care am avut montata butelia plina precum si rezervorul de apa plin total cca 100 kg. Inca mai am 360kg pana ajung la limita. Cam putin ... Etapa urmatoare va fi luni cand voi merge pentru adevaratul test, acela al conformitatii cu regulile CE in domeniu ... sper sa nu am surprize
  32. 1 punct
    Asa cum am promis revin cu poze cu lucrarea finalizata: Ieri a fost zi libera in Irlanda ca urmare a zilei Nationale cunoscuta ca si St.Ptrick's Day (17 Martie) asa ca am mai progresat cu lucrarea la detalii. Am finalizat baia (montat/siliconizat/probat doar cu apa ), am montat suport reglabil de TV (cu TV-ul aferent), facut proba la invertor/charger solar/charger 230v... Mai am niste finisaje de terminat (capitonaj arcada usi spate, usa laterala, profil mascare imbinare placi tavan, etc) ce se vor executa in zilele/saptamanile urmatoare. Alt set de poze: In acest moment sunt focusat pe finalizarea actelor de conversie. Astfel, maine la ora 2pm am programare la cantarul oficial. In urma cantaririi se va emite un Certificat cu care trebuie sa ma prezint luni 25 Martie la inspectia de conformitate. Cum obtin Certificatul de conformitate fuga la Revenue sa depun actele De la momentul depunerii actelor cam in 10 zile voi avea Certificatul de Inmatriculare nou si voi putea face prima pe anul acesta
  33. 1 punct
    Nu pot scrie "ca sa fie clar pentru toata lumea", asa cum afirmi tu, costurile exacte, fiindca aici apar cateva plusuri sau minusuri. In suma pe care am specificat-o, intra motorina si vignetele la unguri 12 euro si cea de la austrieci de 8,50 euro. Totodata, trebuie avut in vedere, la suma postata de mine, ca alimentez intotdeauna din afara autostrazilor, fiind pretul mai mic la combustibil. Despre mancare ce sa zic?! Fiecare stie cat si ce consuma si este liber sa faca cum pofteste. Referitor la cazare, mereu incerc sa rezolv in ziua respectiva totul, plecarea organizand-o de asa natura sa se ajunga dimineata, la primele ore. Intotdeauna m-a obsedat timpul avut la dispozitie, stiind faptul ca majoritatea firmelor au program pana la ora 17, cateva si pana la ora 18. Orice distanta parcursa acolo nu o masor in kilometrii, ci in minute. Asta este! Cateodata mai sunt si blocaje pe cate o autostrada si nimeni sa nu fie in pielea mea. Cazarea nu este scumpa, daca sti unde sa cauti, de regula este 25 de euro patul la un hotel de 2 stele, dar eu sunt pe principiul ca plec de acasa sa rezolv treburile si nu sa caut cazare. Pentru mine, acum nu mai este o problema atat de mare, deoarece am avut sansa sa cunosc o familie de olandezi si mereu ajung la ei cand am posibilitatea. Despre actele pentru export, in care sunt incluse contractul olandez de vanzare-cumparare, radierea (RDW), numar inmatriculare si asigurarea de 14 zile, trebuie stiut ca preturile fiind cuprinse intre 75 si 90 euro (in functie de primaria orasului respectiv) si ca sunt doua modalitati de rezolvare: - cumpararea se face dintr-un parc de rulote si firma respectiva are dreptul de a rezolva cu totul actele pentru export; - ori se face deplasarea la oricare centru Western Union (de regula amplasat in gari), cu actele rulotei si cu numarul de inmatriculare existent. Asta in situatia cand se cumpara de la particular, sau cand firma respectiva nu are dreptul de a executa aceste operatiuni. Referitor la comisionul cerut de catre mine, se negociaza de acasa, nu este ceva standard, asa cum am mai afirmat, dar niciodata nu am ajuns la suma 400 euro Chiar am avut colegi din forum care s-au mirat de suma mica ceruta Trebuie totusi luat in calcul si cu ce vehicul se face deplasarea, fiindca una este cu masina mea si un alt comision este cu masina celui in cauza. Mi se pare ceva firesc. Nu cer niciun procent din negociere, fiindca nu mi se pare corect atunci cand vrei sa ajuti. Nu am gandit niciodata sa fac o afacere din asta. Cei care gandesc altfel, sa fie sanatosi. Acum sa nu se inteleaga ca am fost un fraier sa bag bani in buzunarul altuia care nu stia sa aprecieze aspectele unei negocieri, fiindca am facut si astfel de lucruri cu castigul din procent la negociere, dar numai cu persoane care meritau sa fie tratati astfel, ca doar sunt oameni si oameni. Ce este esential pentru mine, este si va ramane totdeauna "locul de buna ziua" si nu banii. Asa m-am ghidat in viata si asa am sa raman.