Clasament
Continut
Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 25.03.2019 în toate secţiunile
-
7 puncte
-
7 puncte
-
6 puncte
-
6 puncte
-
6 puncte
-
5 puncte
-
5 puncte
-
5 puncteprieteni! Maine este ziua cea mare, la ora 10 am programare la firma agreata in a verifica si certifica conversia, Sper sa treaca fara probleme Am mai lucrat ieri si astazi la amanunte. Unul dintre ele este rezervorul de apa gri care nu il aveam. L-am achiztionat impreuna cu cele aferente: muge, furtunuri, coliete, etc. L-am montat sub masina cu ajutorul unui kit de ansamblare dedicat astfel de lucrari. Ma nemultumeste gura de golire, este mica dar este singura pe care am gasit-o in magazinul cu articole de campere. Momentan o las asa pana trec de omologare si re-certificare dupa care voi cauta sa o schimb cu una de cca 1 toll. Am mai comandat si sosit diverse maruntisuri: VSR - Voltage Sensitive Relay - o componenta electronica ce se monteaza intre cele 2 baterii, a masinii si a camperului si care permite incarcarea acesteia in timpul mersului. Conectarea si decontarea se face automat pe baza de tensiune: Pentru sporirea comoditatii am comandat si 4 buzunare de plasa elastica spre a le pozitiona in locurile unde vom petrece timpul. Utile in a pune o carte, telefonul, maruntisuri: Am achizitionat si o camera pentru vizualizarea partii din spate, model dedicat Sprinter. Va functiona conectata la un sistem DVR auto care va inregistra in toata perioada deplasarii si se va activa la miscare/coliziune. Cum a trage fire acum este cam imposibil am cumparat un sistem video sender dedicat auto ce va permite sa transmit semnalul din spatele camperului in fata wireless: Avand in vedere deplasarile lungi pe care le am in plan am achizitionat si un tester profesional dedicat Merc Sprinter. As putea spune ca este aproape gratis in sensul ca trebuind sa ma deplasez la o reprezentanta Mercedes spre a sterge eroarea de SRS din bord aparuta ca urmare a mutarii banchetei de 2 locuri din fata in spate si afland ca distractia ma costa 85 euro + TVA am preferat sa dau acesti bani pe acest tester. Voi sterge eroarea de SRS si voi ramane cu aparatul Inchei tu 2 poze facute in momentul testarii terasei, este prima oara cand o deschid complet. M-am gandit ca poate o vor deschide maine si sa nu foe surprize... Maine voi reveni cu detalii despre cum a mers omologarea ...
-
4 punctePentru că sunt membru nou, eram dator cu ceva date și fotografii despre rulotica noastră. Este un Agenți Royal,cam batrinică 1986,dar este foarte bine întreținută și dotată, și pentru asta îi mulțumesc fostului proprietar un om demn de tot respectul. Am avut o primă ieșire anul acesta la Cheile Dobrogei,și am niște poze.
-
3 punctePentru cei care isi fac planuri de vacanta va prezint o locatie off-camping in Grecia. E vorba de plaja Paltsi, Pelion Argalasti (39.2368162,23.3129053). Este destul de departe, de la noi de acasa sunt aproape 1000 km. In Grecia se merge pe traseul Salonic-Atena. Taxele de autostrada pana la Volos sunt maricele, dar drumul national care merge aproape paralel este destul de bun. Eu am vizitat-o in calitate de nerulotist, de mai multe ori. Se campa la limita dintre drum si plaja, sub micii pini unde se vad in a doua fotografie masinile parcate. Sunt si cateva campere si rulote, mai spre zona cu terase, dar nu se vad. Cea de a treia fotografie este facuta aproximativ in locul unde se poate campa. Existau niste cismele cu apa si 2 terase destul de ieftine. Fotografiile sunt facute la inceputul lui iulie. Este una dintre cele mai frumoase plaje pe care le-am vizitat, nu numai ca peisaj, ci mai ales ca atmosfera. Pe nicio alta plaja nu am vazut atatia oameni citind (carti, nu ecrane). E frecventata de greci, mai ales in weekend si de cativa germani, italieni si francezi. De aici se poate vedea zona mai de nord a coastei de est a Pelionului, care este extrem de spectaculoasa. Numai ca acolo drumurile sunt ceva gen Transalpina, dar mai inguste pe alocuri. Asa ca, pentru curajosi va mentionez acolo doua campinguri frumoase, pe malul marii, la Papa Nero si Chorefto. Acolo aerul de munte coboara pana in zona plajei, este ceva extraordinar seara. Nu stii daca esti la mare sau la munte. Revenind la Paltsi cel minunat, are si locul asta un pacat: tantarii! Niste bestii hamesite care seara te mananca de viu. Asa ca daca va planificati o vacanta aici, mergeti pregatiti! In plus, daca sunt valuri pe mare, puteti lua masina si merge pe partea cu golful, unde apa este tot timpul calma. Traversarea pana la Kalamos dureaza 30-40 de minute cu masina. Pentru cei interesati, mai am detalii din zona.
-
3 puncteA trecut si prima zi de cautare... Azi am fost in Timisoara si am vazut 5 rulote. Din toate 5 una singura, Chateau Chiara (nu mai retin anul) era ok din punct de vedere al infiltratiilor. Dar era 2500 euro si in plus avea cauciucuri normale, nu erau "C" si cupla simpla. Daca mai adaugi cauciucurile si cupla... 3000 euro. Cam mult. Nu merita! Ce pot sa spun ca m-a "socat" astazi, desi e oarecum de inteles (dar totusi) e cat de prosti ne cred samsarii. Sau... poate fatza mea sa fie de vina??? Toti, fara exceptie, aveau copii (de fapt mai mult fetite) de 3-4 ani si jurau pe toti sfintii ca rulota nu are infiltratii. "Daca avea infiltratii nu o luam eu, doar nu sunt nebun sa-mi pun fetitza de 3 ani sa doarma intr-o rulota cu mucegai"... Cred ca toti au absolvit aceleasi "cursuri" de vanzare rulote, pentru ca toti aveau aceeasi replica! De parca au cumparat rulota pentru a culca copilul acolo, nu pentru vanzare... Am inceput cu unul din anunturile care imi dadeau impresia ca ar incerca sa vanda cea mai proasta rulota. Si ieftina! Pentru ca m-am gandit ca la aia pana si eu o sa vad defectele, fiind mai evidente, si sa-mi "fac mana". Si nu am gresit! Prima rulota avea suficiente defecte vizibile chiar si pentru mine. Mirosul... greu de suportat. Dar bineinteles ca nu avea infiltratii, doar... " (...) fetitza sa doarma in ea...". Atata doar ca mirosea. Rau! Dar vanzatorul nu simtea. O fi fost racit sarmanul... Placajul in zona geamurilor era moale. Nu se vedeau pete dar la unghie se simtea moale, ramanea urma unghiei... Dedesupt, in zona baii, coltul podelei era pur si simplu mancat. Si multe, multe altele. Dar... cred ca a fost cea mai buna scoala pentru mine! E adevarat, si pretul era 1200 euro, dar... sa fim seriosi! La alta rulota "in perfecta stare" i-am aratat proprietarului (vanzatorului) cel putin 10-12 defecte si se mira saracul ca nu le-a vazut si el inainte de parca mi se facea si mila de el! Mai-mai sa i-o cumpar numai sa nu-l mai vad ca-l chinuie atat constiinta... El, vanzator cnstit, sa nu observe atatea defecte... Saracul! Dar m-am abtinut! Oricum, 2150 euro era mult pentru starea rulotei... De fapt, daca ma gandesc bine, si 215 euro ar fi fost mult! La o alta rulota, incercand sa-i deschid geamul, am ramas cu el in mana! Totusi, oamenii astia ne cred prosti? Sau... repet... sa fie fatza mea de vina??? In fine! Ideea e ca ziua de azi mi-a prins bine. Chiar foarte bine! Desi nu am gasit nici o rulota care sa poata fi luata in calcul, a fost o buna scoala pentru mine si saptamana viitoare merg in Cluj (unde din start aveam sperante mai mari, in Timisoara a fost doar un atelier-scoala) cu mai multa incredere in capacitatea mea de a depista infiltratiile sau alte defecte... Si poate... cine stie???
-
2 puncte
-
2 puncteCu toate că locuim la curte,nu pot să-ti spun cît de fericite sunt cele mici de fiecare dată când ieșim.
-
2 puncteSalut! Geamuri originale culisabile am pus si eu. Nu din cauza ca au fost putin mai ieftine (cca 300 euro/buc) decat cele Seitz/Dometic ci pentru a pastra aspectul cat de cat "stealth" al ansamblului. Si pentru ca "pica" bine pe caroserie in conturul caroseriei. Ca dezavantaj as putea spune ca la diferente mari de temperatura intre afara/inauntru face ceva condens. Nu sa curga dar se vede... Spor la conversie. Cu cea mai mare placere pot ajuta cu sfaturi si sugestii, doar ce am terminat conversia mea iar Crafterul este frate siamez cu Sprinterul
-
2 puncteBuna seara dragi colegi! Am incheiat o saptamana foarte frumoasa, cu o vreme excelenta si cu spor in ceea ce am lucrat! Azi am incheiat vitejeste ca un fel de avant premiere pentru ceeea ce va sa fie la sfarsitul saptamanii viitoare in cadrul programatei iesirii la Zabala. Va doresc sa petreceti o seara linistita, alaturi de cei dragi, in fata unui pahar cu vin! Depanand amintiri frumoase sau facand planuri pentru viitoarele iesiri cu rulota.
-
2 puncteBuna dimineata.Si astazi se anunta o zi frumoasa de primavara.Va doresc sa o petreceti cat mai frumos.
-
2 puncte
-
2 puncteVa salut forumisti rulotisti , acum cateva zile am avut ideea de ai solicita lui @Viorel C. un serviciu, sa-mi aduca un cort si niste accesorii din Olanda, a fost de acord cu o amabilitate dezarmanta, duminica a plecat in Olanda si miercuri seara am primit ce am dorit.Am scris aceste randuri in semn de multumire pentru un om pe care acum l-am vazut pentru prima data in viata.Respect VIOREL !
-
2 puncteBuna dimineata, @Claudiu Muresan ! Iti voi descrie mai jos pasii pe care trebuie sa-i urmezi cand cuplezi protapul la carlig. Decuplarea o faci in ordine inversa. Pasul unu: maneta argintie sa fie in sus (ar trebui sa stea singura), maneta din dreapta sa fie si ea in sus, iar rotita desfacuta pana simti o mica, doar o MICA impotrivire, apoi te opresti din desfacutul ei (asta daca mai are o piesa de care voi vorbi mai departe). Daca insisti cu rotitul ei pentru a o desface, o sa iasa, mai bine zis o sa "zboare" un o-ring de siguranta care tine sabotul din acea parte sa nu cada. Rolul sigurantei este ca atunci cand nu e pe carlig sa nu iasa sabotul si sa nu stea in "gabarit" atunci cand o pui pe carlig. Deci, nu-i bai mare, doar atentie sa nu iti dai de lucru! Apoi o pui pe carlig si lasi protapul in jos. Maneta argintie se va lasa in jos, iar indicatorul verde apare, dupa cum ai si observat cand se ridica "tumburelul". Asta iti indica DOAR ca a intrat pana la capat carligul! Atat! De asemenea, mai exista un indicator in zona prinderii manetei argintii. Acela iti indica daca stiftul de blocare a intrat sub bila. Iti recomand sa verifici intotdeauna acest fapt, urmand pasul doi: Pasul doi: fara sa lasi maneta rosie sau sa umbli la rotita rosie, ridici protapul de la manivela rotii de manevra! Este foarte important acest pas! Asa verifici daca stiftul de siguranta a intrat sub bila si aceasta nu iese din cupla. Vei observa ca se va ridica si masina odata cu protapul. Daca se intampla asa, inseamna ca s-a cuplat bine. Daca iese protapul din carlig, inseamna ca ai o problema cu stiftul de siguranta si trebuie s-o rezolvi inainte de a pleca la drum! Pasul trei: strangi rotita rosie pana cârâie (daca e in stare buna de functionare). Apoi vei lasa maneta rosie in jos. Daca nu simti nici o impotrivire cand ajunge in partea de jos si se lasa foarte usor, inseamna ca ai sabotii uzati si va trebui sa-i schimbi. Sau (improbabil) bila are diametrul mai mic decat cel standard pentru cupla. De asemenea, indicat ar fi sa observi ochiometric suprafata concava a sabotilor de frictiune sa nu aiba urme de vopsea de la carlig. Chiar daca se vor strange pe carlig, nu va fi eficienta frecarea. Si cel mai important este sa verifici toata cupla, pentru ca arata rau vopseaua de pe ea. Observa defectele posibile din pasii descrisi mai sus si remediaza. Daca este cazul sa-i schimbi, setul de saboti nu este foarte scump. De asemenea, bila de la carlig trebuie s-o slefuiesti bine de tot, pana iti faci freza in ea! Nu este o gluma, trebuie sa arate precum discul de frana, pentru a fi eficienta frecarea. La final iti recomand ca la manevrele de parcare sa ridici maneta rosie si sa desurubezi un pic si rotita rosie, astfel ansamblul masina-rulota va fi mai flexibil si deci mai manevrabil. Spor!
-
1 punctBuna seara. Am revenit cu poze de la proiectul meu. As dori niste sugestii pentru instalarea unor geamuri, m-am gandit la doua variante, geam tip hobby sau geam original culisabil...Ce spuneti? As dori sa va intreb si cum sa procedez cu omologarea.
-
1 punctAm hotarat sa fac o iesire in ultimul sfarsit de saptamana din martie, anul acesta. Locatia aleasa este Zabala, la 6 km de orasul Covasna. Locul, amenajat pentru camping, este in administrarea primariei si este prevazut cu tot ce trebuie pentru campare. Cred ca nu va trebui sa platim nicio taxa, am fost anul trecut in septembrie si nu ne-a deranjat nimeni. Acces usor, peisaj extrem de frumos, oameni prietenosi. Pentru apa apelam la localnici. Pentru gratar mergem pregatiti cu carbuni. Pentru un foc mic, in fata rulotei, culegem lemne din padure. Cine doreste sa ni se alature este primit cu drag! Zabala.docx
-
1 punctFelicitări! Gândește-te serios sa faci o afacere din asta. Cu ceva experienta si lucrând full time la asta, cred ca in 2 luni poti scoate cate un camper. Si are câteva mii bune valoare adăugată. Probabil ca cei care fac asta tot asa au început, dar puțini cred ca au fost atât de meticulosi. Succes! Si concedii plăcute!
-
1 punct
-
1 punctAtentie la ....contravențiile rutiere din Austria. (NEW) https://e-justice.europa.eu/content_rights_of_defendants_in_criminal_proceedings_-169-AT-maximizeMS-en.do?clang=ro&idSubpage=5 * pe autostrada: ştiţi că dacă mergeţi doar pe banda a doua / a treia (cea din mijloc sau cea din stanga , sensul de deplasare) sunteţi contravenient? De ce? Pentru că în legislaţie scrie că pe autostradă şi drumurile cu 2 -3 benzi, se va folosi banda cea mai din dreapta. Banda a doua / a treia o folosiţi doar pentru depasiri/devansări. Minim ... 30 €. Vezi aici , la minutul 3:42 Pe site-ul MAE - Austria gasiti informati utile despre .... Recomandări privind călătoriile în Austria dar si despre ...detectoare anti-radar . https://viena.mae.ro/node/344#null Vacanta placuta !
-
1 punctMa numesc Doru, sunt pasionat de drumetii si pescuit si am un VW Crafter pe care vreau sa-l transform in campervan. M-am inscris in comunitatea dvs. ptr sfaturi si sugestii in privinta modificarii. Voi reveni cu fotografii si detalii in sectiunea dedicata. Va multumesc ptr primirea in forum.
-
1 punct, pentru "munca" depusa ! Nu-ti face probleme in leg. cu verificarea /certificarea conversiei. Daca ti-ai facut "temele" cum trebuie, nu vor fi probleme. Cei de acolo nu-ti vor cauta nod in papura.; isi fac doar meseria si aplica "litera" legii ... in favoarea ta (siguranta). Eu sunt ferm convins ca vei trece ... acest mic hop.
-
1 punct
-
1 punct
-
1 punctSalut! Tot o idee de genul asta mi-a venit si mie prin iarna. M-am interesat daca as putea pune pe o autoremorca o rulota fara roti. După ce am vorbit la Poliția Rutieră, RAR, ARR si ISCTR concluzia e: poti pune pe orice autoremorca orice autorulota sau orice alt "bagaj" cu condiția ca ansamblul sa nu depășească greutatea si dimensiunile gabaritice înscrise în cartea masinii. Eventualele probleme generate de neancorarea corespunzătoare sunt pe răspunderea șoferului. Eu am abandonat, dar tare as vrea sa imi vad ideea pusa in practica la altcineva mai nonconformist.
-
1 punct
-
1 punct
-
1 punctla o rulota buna adusa din Germania sau Olanda se castiga intre 500 si 1000 Euro. Daca te duci tu acolo sa o cumperi iti trebuie intre 7 si 10 zile. Daca faci socoteala te costa in Romania cu 200-300 euro mail mult dar fara deranjul tau. la cel de la Dragasani poti sa faci comanda de ce rulota vrei cu ce imbunatatiri doresti si cand o are fixati pretul si ti-o aduce.
-
1 punctSincer, ideea cortului pe masina nu imi surade deloc. In privinta rulotei-cort... da, a mai aparut o problema la care nu ma gandisem. Lipsa frigiderului, care e un "must-have"! Lazile frigorifice nu mi se par a fi o varianta ok. Una buna si destul de incapatoare costa mult. In plus, trebuie transportata si aia cu masina, o masina micutza in care oricum mai trebuie bagate o gramada de chestii, cum a spus @Draghiciu Dumitru. Pana la urma cred ca mai bine plusez la rulota... Credeam ca in Italia preturile ar trebui sa fie mai mici daca de acolo se aduc rulote, dar din ce am vazut pe net... nu prea. Ma gandeam ca as putea sa fac o tura de Italia dar... nu stiu daca merita!
-
1 punctPrima mea rulota a fost o rulota cort Camplet. Dezavantaje cand pleci acasa trebuie sa astepti sa se usuce cortul nu ai WC nu ai incalzire nu ai curent decat de la masina nu ai frigider care trebuie inlocuit cu lazi sau cutii frigorifice. vesela, masa, scaune, bauturi, mancare si altele trebuiesc transportate in masina
-
1 punctSalut, Iti sugerez sa nu realizezi personal instalatia de care spui daca nu ai mai executat asa ceva. Risti sa iti aprinzi rulota. Sfatul meu este sa gasesti o solutie pentru a realiza instalatia electrica cu un profesionist, o sa iti descriu mai jos niste repere de care trebuie sa tii cont. 1. Autonomie: o baterie full incarcata de 100Ah cu un consum constant de 100W nu te tine mai mult de 5 ore. 2. Incarcare: Cu 2 panouri de 100W la 12V incarci o baterie de 100Ah in cateva ore bune. Sunt cazuri in care nu se incarca nici intr-o zi. Tine cont de randamentul obtinut in functie de vreme si de tipul bateriei. Pentru cicluri dese de incarcare/descarcare si curenti de utilizare mici sunt recomandate bateriile cu gel. Cele auto au caracteristici tehnice concepute pentru curenti mari, cicluri de incarcare-descarcare reduse si nu suporta o descarcare prea mare, aceasta se va uza prematur. 3. Chestia cu legatul consumatorilor direct pe baterie nu e ok. Ai nevoie de un echipament care sa iti decupleze consumatorii cand valoarea tensiunii pe baterie scade sub 11-11.5V. Se gasesc pe site-urile ce vand panouri solare, dimensionare in functie de curentul consumat. 4. Conectarea pe baterie a panourilor se face prin intermediul unui regulator, acesta va decupla panourile in momentul in care bateria este incarcata. Altfel surplusul de energie generat iti va distruge bateria si/sau cablurile. Acum sa trecem la realizarea instalatiei electrice de distributie: 1. Orice cablu care pleaca de la o sursa de curent trebuie protejat cu o siguranta. 10A pentru 1,5mmp, 16A pentru 2,5mmp. 2. Papucii normali tip auto trebuie sertizati corespunzator. Ai nevoie de cleste de sertizat, cleste pentru deziolare ( cu cutterul sau sficul trebuie sa fii atent sa nu tai din litele conductorului ) 3. Atentie la conexiuni. Cablul flexibil trebuie conectat cu pini sau papuci sertizati. Nu direct. Conexiunile sunt punctele cele mai slabe ale instalatiei. 4. Atentie la cablul utilizat. Recomand folosirea cablului tip RV-K. Nu folositi cablu tip MYYM. 5. Inverterul la care se face referire - 2000W - nu il vad potrivit pentru aceasta instalatie. Este prea mare. In orice caz, acesta trebuie conectat folosind un cablu cu sectiune de minim 16mmp si cu siguranta de 80-100A. Executia: Chiar daca ai gasit un electrician auto trebuie sa fii atent la modul de executie si la materialele folosite de acesta. Ca pregatire sunt ing. electrotehnica ANRE IIIA+IIIB. Experienta: 20 ani. Daca am deranjat pe cineva imi cer scuze.
-
1 punct
-
1 punct
-
1 punct
-
1 punctSpicuiesc din mai multe articole si forumuri referitoare la subiect, cu oarece traducere libera si adaptare. Completari sau observatii sunt binevenite. Cat timp sunteti plecati cu rulota, aruncati-va un ochi pe prognoza meteo permanent. Daca prognoza este de vant cu 40 km/h sau mai mult, evitati sa va puneti in miscare. Retineti ca de multe ori la prognoza este data viteza medie, la rafala poate fi mult mai mult, poate chiar dublu. Nu va panicati si nu brucati comenzile. Tineti ferm ambele maini pe volan, pregatiti sa reactionati in caz de nevoie. Micsorati viteza pana la limita la care va simtiti in siguranta, dar retineti ca chiar si o viteza foarte mica nu inseamna ca rulota nu se poate rasturna, daca vantul este suficient de puternic si este coroborat cu alti factori (incarcarea defectuoasa a rulotei, manevre bruste cu creare de balans, curenti de aer formati la trecerea in viteza a unor masini mari etc). Daca totusi viteza la care stapaniti ansamblul devine foarte mica, mai bine opriti undeva, preferabil la adapost de vant, in general in localitati. Nu va stresati familia mai mult decat e cazul, ca sa nu fie ultima iesire cu rulota pentru ei. Chiar daca va simtiti stapan pe condus, daca ei insista sa opriti, faceti-o. Ar fi bine ca inca de cand va planificati calatoria/concediul sa luati in considerare astfel de eventualitati si sa va intocmiti un program care accepta usor modificari. Tot legat de familie, nu vorbiti in casa despre ce periculos poate fi mersul cu rulota sau si mai rau, sa le aratati filmulete sau poze cu accidente si rasturnari de pe net. Nu va ajuta cu nimic, si in plus induceti o teama in membrii familiei de care nu au nevoie. Daca stiti dv pericolele e suficient, pentru ca dv sunteti "la butoane". Evitati autostrazile. Sunt mai expuse la vant decat drumurile nationale pe care si viteza generala este mai mica, cu toate avantajele care decurg pe vreme cu vant. Atentie la indicatoarele rutiere de vant. Conduceti mai atent si eventual mai incet in zona lor, mentinand banda de circulatie. Cine le-a pus, in mod sigur nu le-a pus degeaba, iar ca si conducatori cu rulote sunteti dintre cei mai vizati de aceste indicatoare. Incercati sa determinati periodic directia vantului si sa aproximati taria lui, indeosebi in afara localitatilor, unde bate mai tare, observand diverse lucruri de pe margine cum ar fi steaguri care flutura (sunt pe la benzinarii), copaci, sau chiar sa opriti si sa coborati din masina, apreciind pe pielea dv taria lui. Ceea ce ar fi si indicat, ca sa va mai uitati si prin rulota daca lucrurile mai sunt unde le-ati pus. Dupa curbe tineti cont ca veti fi suflati dintr-o noua directie. Vantul din laterlal este evident cel mai periculos. Pe parcursul calatoriei, directia vantului sigur se va schimba, posibil si intensitatea, depinde si de distanta parcursa, in general cam dupa cateva zeci de km puteti sa va asteptati la ceva schimbari. Daca vedeti motociclisti si mai ales biciclisti pe drum, bucurati-va. Pe un vant care v-ar crea pericol de resturnare, ei nu ar putea merge. Atentie la balansul rulotei din timpul depasirilor. O inclinare contra vantului e inofensiva, dar implicit va urma imediat una spre partea cealalta, si adugata la forta vantului poate crea probleme. In tot cazul, la depasiri, daca e musai sa le faceti, trebuie luat de volan usurel, atat la inceputul depasirii cat si la sfarsit, la reintrarea pe dreapta. Daca sunteti campati si considerati, sau prognoza este ca vantul este atat de puternic incat va poate chiar rasturna, intoarceti rulota cu fata sau cu spatele inspre vant, si daca aveti loc pe teren, puneti autoturismul in calea vantului ca paravan si mai aproape de rulota. Chiar daca autoturismul e mai scund decat rulota, in situatii extreme conteaza. Preferabil strangeti cortul cat inca nu bate vantul foarte tare sau daca nu, verificati ancoarea si asigurati-l suplimentar (ar fi bine ca de acasa sa plecati pregatiti pentru astfel de situatii). Foarte important este ca toate chingile sa fie bine intinse. Oricat ar fi de solide si prinse bine in pamant, daca nu sunt intinse, miscarea permanenta din timpul furtunii le va slabi. Daca aveti in plus o chinga sau funie, puteti sa il legati suplimentar de trunchiul unui copac solid din partea din care bate vantul. Daca in apropiere este un obstacol mai mare in directia de unde bate vantul, movila de pamant, cladire, gard etc, va puteti proteja mutand rulota la adapostul lui. Uitati-va imprejur dupa obiecte care se pot disloca la furtuna si mai ales copaci uscati care se pot rupe cu totul sau doar crengi, si sa cada peste rulota/masina si preferabil relocati-va. Asta cu copacii ar fi bine sa o faceti de cand va campati, indiferent de vreme si de prognoza, o vijelie poate aparea oricand (vara). Noaptea, in caz de vijelie, obiectele pe care le lasati sub cerul liber s-ar putea sa devina mici proiectile indreptate spre rulota/masina dv sau ale vecinilor. La pregatirea de plecare la un drum cu vant, asezati bagajele in rulota mai cu atentie. Regulile le stiti. Cele mai grele pe podea si cat mai pe ax. Obiectele de sus care sunt cat de cat mai grele, mutati-le in masina. Nu fac bine acolo rulotei, in schimb veti ajuta masina la stabilitate. Presiunea corecta in roti devine foarte importanta, asa ca masurati-o cu manometrul ajustati-o daca e cazul.
-
1 punctEu te-am salutat si ti-am multumit pentru informare. Sa spui ca sunt obraznic, este cel putin impertinenta din partea ta! Ca sa fiu concis, in 2014 scriai in acelasi stil, cu prescurtari si litere lipsa. Asta inseamna perseverenta in a arata lipsa de respect fata de cei care-ti citesc postarile/anunturile. Dar lasa, ca merge si asa! Dovada este pe Youtube, aici.
-
1 punctSalut, Ciprian! Multumim pentru informare! Vreau sa te intreb: ti-a fost lene sa scrii?! Si daca-mi permiti o a doua intrebare: in acelasi stil ai facut promovarea in anii trecuti?
-
Cauta in forum
-
Subiecte de discuţii
-
-
-

