Clasament
Continut
Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 24.03.2019 în toate secţiunile
-
5 puncteBuna dimineata.Si astazi se anunta o zi frumoasa de primavara.Va doresc sa o petreceti cat mai frumos.
-
5 puncte
-
4 puncteSalut, Iti sugerez sa nu realizezi personal instalatia de care spui daca nu ai mai executat asa ceva. Risti sa iti aprinzi rulota. Sfatul meu este sa gasesti o solutie pentru a realiza instalatia electrica cu un profesionist, o sa iti descriu mai jos niste repere de care trebuie sa tii cont. 1. Autonomie: o baterie full incarcata de 100Ah cu un consum constant de 100W nu te tine mai mult de 5 ore. 2. Incarcare: Cu 2 panouri de 100W la 12V incarci o baterie de 100Ah in cateva ore bune. Sunt cazuri in care nu se incarca nici intr-o zi. Tine cont de randamentul obtinut in functie de vreme si de tipul bateriei. Pentru cicluri dese de incarcare/descarcare si curenti de utilizare mici sunt recomandate bateriile cu gel. Cele auto au caracteristici tehnice concepute pentru curenti mari, cicluri de incarcare-descarcare reduse si nu suporta o descarcare prea mare, aceasta se va uza prematur. 3. Chestia cu legatul consumatorilor direct pe baterie nu e ok. Ai nevoie de un echipament care sa iti decupleze consumatorii cand valoarea tensiunii pe baterie scade sub 11-11.5V. Se gasesc pe site-urile ce vand panouri solare, dimensionare in functie de curentul consumat. 4. Conectarea pe baterie a panourilor se face prin intermediul unui regulator, acesta va decupla panourile in momentul in care bateria este incarcata. Altfel surplusul de energie generat iti va distruge bateria si/sau cablurile. Acum sa trecem la realizarea instalatiei electrice de distributie: 1. Orice cablu care pleaca de la o sursa de curent trebuie protejat cu o siguranta. 10A pentru 1,5mmp, 16A pentru 2,5mmp. 2. Papucii normali tip auto trebuie sertizati corespunzator. Ai nevoie de cleste de sertizat, cleste pentru deziolare ( cu cutterul sau sficul trebuie sa fii atent sa nu tai din litele conductorului ) 3. Atentie la conexiuni. Cablul flexibil trebuie conectat cu pini sau papuci sertizati. Nu direct. Conexiunile sunt punctele cele mai slabe ale instalatiei. 4. Atentie la cablul utilizat. Recomand folosirea cablului tip RV-K. Nu folositi cablu tip MYYM. 5. Inverterul la care se face referire - 2000W - nu il vad potrivit pentru aceasta instalatie. Este prea mare. In orice caz, acesta trebuie conectat folosind un cablu cu sectiune de minim 16mmp si cu siguranta de 80-100A. Executia: Chiar daca ai gasit un electrician auto trebuie sa fii atent la modul de executie si la materialele folosite de acesta. Ca pregatire sunt ing. electrotehnica ANRE IIIA+IIIB. Experienta: 20 ani. Daca am deranjat pe cineva imi cer scuze.
-
4 puncte
-
4 puncte
-
4 puncte
-
4 puncteVa salut forumisti rulotisti , acum cateva zile am avut ideea de ai solicita lui @Viorel C. un serviciu, sa-mi aduca un cort si niste accesorii din Olanda, a fost de acord cu o amabilitate dezarmanta, duminica a plecat in Olanda si miercuri seara am primit ce am dorit.Am scris aceste randuri in semn de multumire pentru un om pe care acum l-am vazut pentru prima data in viata.Respect VIOREL !
-
3 puncteBuna seara dragi colegi! Am incheiat o saptamana foarte frumoasa, cu o vreme excelenta si cu spor in ceea ce am lucrat! Azi am incheiat vitejeste ca un fel de avant premiere pentru ceeea ce va sa fie la sfarsitul saptamanii viitoare in cadrul programatei iesirii la Zabala. Va doresc sa petreceti o seara linistita, alaturi de cei dragi, in fata unui pahar cu vin! Depanand amintiri frumoase sau facand planuri pentru viitoarele iesiri cu rulota.
-
2 puncteSalut! După câteva luni de cântărit avantaje si dezavantaje si de cautat soluții mai mult sau mai putin clasice, am cumpărat-o pe ea: Am muncit neașteptat de mult ca sa o decolantez: Apoi i-am pus geamuri si trapa: Acum astept programarea la tinichigiu si vopsitor, apoi ma apuc de treaba. Pana atunci ma documentez, faza in care voi avea nevoie de ajutorul vostru. Sa va si explic ce vreau sa fac, in mare. In primul rand nu voi da jos peretele despărțitor si nu voi schimba omologarea. Prefer disconfortul asta in loc de bataia de cap pe care as avea-o dandu-l jos, cel putin pt acest prim proiect.In cel mai rau caz demontez majoritatea componentelor mai grele înainte de vizita anuală la ITP. Apoi, in "compartimentul de marfa" voi amenaja cat pot eu de "modern", dar simplu si practic. Curent electric, apa rece/calda, căldură. Voi reveni pe majoritatea celor de mai sus punctual, rugandu-va sa imi dati sugestii si sfaturi. O prima rugăminte: sub ce denumire gasesc in Romania chestia asta: VSR (Voltage Sensitive Relay) A Voltage Sensitive Relay (VSR) is an automatic component that activates when it sees that higher voltage from alternator charging and then turns off when the voltage drops. This is a clever way to not need any external signal wiring so it is easy to set up. Multumesc!
-
2 puncteAnul acesta m-am hotărât și voi petrece sărbătorile de Paște și 1 Mai tot la Letca Nouă. Față de acum un an, am mai făcut câteva amenajări și îmbunătățiri în locație, mai am puțin de lucru, dar până atunci sigur vor fi gata de folosință. Așadar cine dorește să fie alături de noi, să pregătim ceva la ceaun sau gratar, să bem un pahar de vin sau altceva , va fi binevenit și bineprimit. Singura rugăminte e să-și anunțe prezența aici, unde voi răspunde și la eventuale intrebări...fără telefoane, mesaje private, sms-uri, etc... Cum a fost anul trecut...
-
2 puncte
-
1 punctAm hotarat sa fac o iesire in ultimul sfarsit de saptamana din martie, anul acesta. Locatia aleasa este Zabala, la 6 km de orasul Covasna. Locul, amenajat pentru camping, este in administrarea primariei si este prevazut cu tot ce trebuie pentru campare. Cred ca nu va trebui sa platim nicio taxa, am fost anul trecut in septembrie si nu ne-a deranjat nimeni. Acces usor, peisaj extrem de frumos, oameni prietenosi. Pentru apa apelam la localnici. Pentru gratar mergem pregatiti cu carbuni. Pentru un foc mic, in fata rulotei, culegem lemne din padure. Cine doreste sa ni se alature este primit cu drag! Zabala.docx
-
1 punctBuna seara, Ma numesc Costin Popa, sunt din Craiova, 38 de ani si sunt posesorul unei rulota Abbey 215 GTS din 1991. Multumesc pentru accept si imi cer scuze moderatorului pentru gafele de început.
-
1 punctMa numesc Doru, sunt pasionat de drumetii si pescuit si am un VW Crafter pe care vreau sa-l transform in campervan. M-am inscris in comunitatea dvs. ptr sfaturi si sugestii in privinta modificarii. Voi reveni cu fotografii si detalii in sectiunea dedicata. Va multumesc ptr primirea in forum.
-
1 punct
-
1 punct
-
1 punctLemn uscat, brad sau alta esenta usoara s-ar potrivi de minune. Nu ne trebuie putere calorica, doar sa fie uscat ca sa arda frumos! Cred ca aproximativ 0,5 mc ar fi suficient pentru ceea ce ne trebuie. Cu transportul ma descurc singur. Te rog frumos doar sa insisti ca totul sa fie cu acte in regula. Nu ne dorim probleme cu autoritatile. Oricum eram pregatit sa fac cinste cu o tuica, asa..... de bucurie ca ne intalnim!
-
1 punctSalutare. Nu cunosc pe nimeni din satul Zabala, dar ma interesez daca undeva se poate cumpara. Ce tip de lemne , ce cantitate, aveti nevoie? La cateva km este satul Papauti, si acolo sunt doua gatere, deacolo mai mult ca sigur se poate cumpara, o sa ma interesez sí de asta.
-
1 punctcaa sa cumperi o rulota cum vrei tu costa in jur de 4000 euro. Sper sa gasesti dar va fi foarte greu.La cei 4000 euro mai bagi inca 1000 euro imbunatatiri Cauta pe olx rulote Dragasani
-
1 punctmultumesc de informatii am modificat-o si acum am pus-o sub pat..deci e ok:)
-
1 punctNoi suntem deja aici Așa că la nr. 1, samuraiul șef adjunct, @Flavius Ivan cu consoartă, ceaun și toată recuzita aferentă și corespunzătoare!
-
1 punctSalutare. @Alin Opran a facut dintr-un Sprintes o adevarata minunatie. Daca citesti topicul lui acolo gasesti foarte multe lucruri interesante, este o descriere super detaliata. Mult succes la modificare
-
1 punct
-
1 punct
-
1 punct
-
1 punct
-
1 punct
-
1 punct
-
1 punct
-
1 punct
-
1 punct
-
1 punct
-
1 punct
-
1 punct
-
1 punct
-
1 punct
-
1 punct
-
1 punct
-
1 punctIndiferent ce v-ați decis să cumpărați, fie el lucru nou sau vechi, trebuie să vă informați temeinic înainte. Când vă pregatiți să cumpărați un vehicul recreațional, lucrurile se complică și mai mult. Acesta este practic o casă pe roți, însă e mult mai complex decât o mașină și mult diferit de o casă ori apartament… Ce-ar trebui să știți inainte să porniți la cumpărături? În primul rând ar trebui să știți bine ceea ce căutați. Rulotă sau autorulotă? Câte persoane se vor bucura de ea? Unde veți petrece vacanțele, în camping amenajat ori în sânul naturii? Astfel de întrebări vă vor ajuta să vă dați seama de ce echipări aveți nevoie. Sunt foarte multe configurații interioare, de aceea vă recomand să vedeți cât mai multe vehicule recreaționale pentru a vă face o idee despre ceea ce vă doriți cu adevărat. La prima vedere, orice rulotă vă va atrage. Ar fi păcat să realizați după o vreme că nu se potrivește cu nevoile familiei dv. După ce v-ați facut o idee asupra configurației dorite, veți incepe căutarea în limita bugetului planificat. Dacă nivelul de echipare se poate modifica în timp, este deosebit de important să cumparati un vehicul fără probleme, întrucât reparațiile sunt extreme de costisitoare. La ce ar trebui să fiți atenți atunci când mergeti la cumpăraturi? Cele mai periculoase sunt infiltrațiile, de fapt efectele pătrunderii apei în interiorul pereților (izolației). Efectele infiltrațiilor se văd mult prea târziu, întrucât structura de lemn este uscată, absorbind apa ca un burete. În lemnul umed se dezvolta ciuperci și bacterii care vor devora literalmente fibrele lemnoase. Chiar daca nu se vede la o privire superficială, un specialist poate identifica destul de ușor astfel de probleme. Mulți vânzători vor îmcerca minimize aceste probleme, încercând să vă convingă că este doar o mică problemă, pvestindu-vă cu haz o întâmplare dintr-o vacanță reușită, când a uitat o fereastră sau trapă deschisă. Nu vă lăsați pacăliți, reparația infiltrațiilor este cea mai scumpă dintre toate intervențiile la un astfel de vehicul. Cauza infiltrării apei în izolația rulotei este de obicei pierderea etanșării la îmbinarea pereților sau la trape, ferestre, aerisiri etc. Verificați cu atenție profilele de la îmbinarea pereților, apăsați cu putere în imediata apropiere a acestora, în special la îmbinarea cu peretele frontal. Aplecați-vă și aruncați o privire si sub rulotă. Orice lovitură a podelei poate fi o sursă de infiltrație, dacă e proaspătă, se poate repara, insa dacă e veche, reparația va fi mult mai scumpă. Cereți vânzătorului să vă facă proba tuturor echipamentelor din dotare (frigider, sobă, boiler etc). Orice defecțiune vă va costa bani si nervi ulterior. În general revizionarea periodica a acestora nu este foarte costisitoare, însă piesele de schimb sunt foarte scumpe. Rețineți că aceste echipamente sunt extreme de scumpe, in comparație cu cele casnice. De pilda, un boiler folosit se vinde în jur de 300 EUR, la care se va adăuga montajul. Mirosul dintr-o rulotă spune multe despre starea acesteia. Infiltrațiile au ca efect dezvoltarea mucegaiurilor care au un miros puternic, înțepator. Pentru a contracara aceste mirosuri, multi vânzători încearcă să le ascundă cu diferite parfumuri. Un miros puternic ar trebui să vă pună pe gânduri, în loc să va liniștească gandul că ați dat peste o rulotă curată. Substantele cu care se curăță și se întrețin rulotele au arome fine, discrete, similare celor folosite in casă. Acordați o atenție deosebită ferestrelor și trapelor, acestea fiind extreme de scumpe si greu de găsit. Ar fi bine să știți că sunt foarte multe modele și dimensiuni, iar găsirea ferestrei potrivite nu este tocmai ușoară. Sunt diferite modele de balamale si inchizători, deci va fi aproape imposibil să gasiți fereastra potrivită la dezmembrări. Prețul unei fereastre pleacă de la 350-400 EUR si poate trece usor de 1000 EUR în cazul unei ferestre frontale, de dimensiuni mari. Încercați să cumpărați rulota de la un rulotist, mulți dintre aceștia schimbă la câțiva ani vehiculul recreațional din diferite motive, chiar daca nu au probleme majore (trec la o rulotă mai mare sau mai mică, trec de la rulotă la autorulotă sau chiar invers, își doresc ceva mai nou etc). În general, rulotiștii au grijă de rulote, spre deosebire de vanzatorii de meserie, care doar vând pentru profit. Aceștia cumpără rulote cu mici probleme, pentru că acestea sunt mai ieftine, le aranjează sumar pentru vânzare, apoi scapa repede de ele. Încercați să vedeți cât mai multe rulote si autorulote, atât pe viu cât și pe internet. Intrați pe forumurile de profil și informați-vă cât mai bine. Veți intelege ceea ce vi se potrivește din multitudinea de modele si configurații existente în piață. Recomandarea mea este să nu mergeți singur la cumparături, mai ales dacă nu ați avut rulotă până acum. Veți fi ca un copil pentru prima oară singur la raionul de jucării dintr-un supermarket. Vă veți entuziasma imediat și nu veți vedea nicio problemă, chiar dacă aceasta ar fi cât un elefant. Rugați un prieten rulotist să vă însoțească, de preferat unul care a avut probleme cu rulota. Ideal este să mergeți cu un specialist in rulote, care va ști unde să caute cele mai frecvente probleme ascunse. Chiar dacă va trebui să scoateți incă niște bani din buzunar, asta vă va scuti de cheltuieli suplimentare mai târziu. Rețineți: nu există chilipiruri, ceva ieftin ar trebui să vă pună pe gânduri! Vehiculele recreaționale sunt scumpe oriunde în lume, ocaziile speciale sunt rare… De cele mai multe ori, un lucru ieftin are probleme ascunse, care vor ieși la iveală mai devreme sau mai târziu. Succes la cumpărături!
-
1 punctRevin cu o poza.Asa se foce curatarea bazinelor. Se golesc si se spala cu solutie dezinfectanta.
-
1 punctIntr-o tara normala ar fi totul OK. Dar e plin de Garcea pe drumuri si prin alte institutii. Eu mi-am acoperit bena la pick-up, care oricum a venit din fabrica acoperita cu rulou. Am acoperit-o cu un hardtop din fibra de sticla, in culoarea caroseriei, omologat RAR, lucrare executata de o firma autorzata RAR pentru asa ceva, care a si omologat lucrarea cu serie de sasiu etc, tot la RAR. Bucuresti ca numai central se poate. Idiotii si retardatii de la RAR Cluj m-au respins de trei ori. Ca sa nu-mi scurtez viata din cauza retardatilor am acceptat modificarea in cartea masiinii ca find “”furgon””. Acoperisul respectiv se prinde cu 6 suruburi si o mufa electrica. Il dau jos in 20 minute in functie de ce transport. Mi-au luat (retardatii, din nou, si 1300 lei pentru stupizenie). Acum am furgon. In orice tara din UE se inscrie in talon “” Optional, inchidere bena””. Atat. Adica azi e inchisa, maine nu. Eu am furgon.
-
1 punctDragi colegi, Pentru cei care incearca sa-si realizeze mici modificari la instalatia electrica va transmit cateva informatii : 1. Ca dimensionare a conductorului de cupru se ia o densitate de curent de maxim 6 A/mmp. 2. NICIODATA nu va legati pe bornele bateriei fara o siguranta dimensionata corespunzator. Spre deosebire de alte surse de curent care au minim o protectie proprie, bateria NU are nici o protectie, orice scurtcircuit la bornele ei fiind o mare BELEA!!! 3. Daca nu sunteti siguri pe ceea ce veti face, mai bine intrebati inainte. Veti fi scutiti de multe neplaceri.
-
1 punctSalutare !! salutare !! Bucurie mare la noi in familie !!! Motivul este ...nu nu nu...voi avea un copil ! Avem o noua casa de vacanta !! Deci : Am vazut-o in Olanda , si dupa mai multe tatonari unele reusite, altele nu , am hotarat sa plec eu dupa rulota cu masina mea, dar surprize surprize !! Masina mea constructiv vorbind nu se incadra la forta de tragere 1400kg , fata de 1500 kg ale rulotei !!! Ciudat pentru un motor de 2 litri cu 165 de caluti! Asa, acum ce facem ?? Am spus eu ,dupa ce m-am inteles cu olandezul ! Repede suna un prieten rulotist , si la intrebarea mea , nu a gasit raspuns decat "cand plecam" ; cat mai repede pana nu vine viscolul la tine (C-ta). Gata am fugit de gerul si viscolul din tara , catre o alta tara mai cu soare si multe rulote la vanzare: Olanda. Gata cu vorbareala , sa trecem la poze !!
-
Cauta in forum
-
Subiecte de discuţii
-
-
-

