Clasament
Continut
Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 25.01.2019 în toate secţiunile
-
10 puncte
-
9 puncte
-
9 puncteIn urma cu ceva ani, am incercat sa scot aceasta intrebare "casa de vacanta sau autorulota" in afara peisajului forumurilor de profil, rulotistice. Am zis ca noi, avand "microbul" RV deja in sange, suntem subiectivi. Am deschis un chestionar cu aceasta intrebare pe cel mai mare forum, pe Softpedia. Rezultatul sondajului si comentariile... https://forum.softpedia.com/topic/988327-casa-de-vacanta-sau-autorulota/ Mai precizez ca am avut mai multe case de vacanta, dar si autorulota. Pot trage niste concluzii in cunostinta de cauza. In anul 2000 mi-am construit o casa de vacanta pe Valea Mostistei in apropierea lacului, la cca. 30 minute de Bucuresti, in localitatea Gostilele. Vara, pe parcursul vacantei mari a copiilor ne mutam acolo. Pentru noi, a fost casa de care ne atasasem cel mai mult. Din pacate, in 2006 am renuntat la aceasta dupa a patra spargere a acesteia. Si cu toate acestea, nu ne-am invatat minte, am zis sa ne facem alta intr-o zona mai populata, nu izolata ca cea anterioara. La inceputul lui 2008 am hotarat sa demaram noul proiect. Aveam de ales intre munte si mare si cum locati montane sunt nenumarate in tara, sa nu ne legam strict de o anumita zona, am ales marea. Intr-o ora-doua parcurgi tot litoralul de la un capat la altul. Intrucat copiii erau amatori de plaja pe parcursul verii la Costinesti, am zis sa o facem acolo. Ne-am apucat de treaba exact in momentul in care preturile materialelor de constructii explodasera. In iulie 2008, aflandu-ma intr-un camping in Ausburg, in zona receptiei erau expuse spre vanzare cateva RV-uri noi. Cand am vazut un campervan, m-am indragostit pe loc. M-am gandit ca pentru mine si sotie acel RV ar fi ideal, copiii fiind deja la o varsta la care in curand nu-si vor mai dori vacante cu mama si cu tata. Zis si facut, ma intorc acasa, ii spun sotiei despre ce este vorba, a agreat cu bucurie ideea, am tot scotocit pe net sa vad spre ce varianta de campervan ne vom indrepta si dupa 2-3 saptamani am plecat cu un prieten sa luam autorulota. Cum am ajuns acasa, am inmatriculat-o si am si pus-o de o iesire intr-un circuit prin europa cu punct terminus Amsterdam. Revenind in tara, la jumatatea lui septembrie am plecat la Costinesti sa termin constructia casei de vacanta. In primavara facusem fundatia. La sfarsitul lui octombrie am terminat casa de vacanta si vreau sa spun ca autorulota mi-a fost chiar indispensabila in aceasta perioada pe post de "organizare de santier" Pot sa zic ca amintirea cea mai frumoasa petrecuta acolo a fost in vara lui 2010 cand am avut curtea plina de prieteni... rulotisti. Copiii s-au mai bucurat de cateva vacante acolo cu colegii de facultate, dar incet, incet pe masura ce anii au trecut, au preferat vacantele/concediile in strainatate, dornici si ei sa vada altceva. Imi amintesc ca intr-un an nu am putut ajunge in primavara la casa de la Costinesti, iar la inceputul verii cand am ajuns m-am ingrozit. Buruienile crescusera cat mine de mari. Baiatul meu numarase pe varful unei balarii, pe vreo 10 cm... 12 capuse. Apuca-te de defrisat, taiele cu sapa pentru ca mai apoi sa pot baga masina de tuns. Operatia a durat vreo 2 zile pline de munca. Cum pe la casa de vacanta treceam doar ca sa intretinem locul, am hotarat de comun acord sa renuntam la ea. De atunci autorulota si-a intrat cu adevarat in paine. Anul trecut, dupa nenumarate circuite si amintiri placute, datorita lipsei de timp preconizata pentru circa 2 ani de zile, am hotarat sa vand autorulota. Cand i-am spus Danei (sotia), acesteia i-au dat lacrimile... Acum, deja dupa un an fara autorulota, cum am ceva timp liber... fac ce fac si intru pe "mobile" sa vad ce modele au mai aparut, ce configurari noi mai sunt. Microbul nu dispare niciodata, mai am un an de asteptat... dupa care, iau drumul Germaniei pentru a face o noua achizitie. Dar, gata ! Deja am dat prea mult din casa ! Am decis sa fac aceasta lunga postare, pentru care imi cer scuze, in ideea de a veni cu informatii traite personal pentru cei ce vor mai avea de rezolvat aceasta dilema: casa de vacanta sau autorulota.
-
9 puncte
-
8 puncte
-
8 puncte
-
8 puncte
-
8 puncte
-
8 puncte
-
7 puncte
-
5 punctePare-se colega nu prea mai da ghes pe aici, In fine. Pana sa se iveasca ocazia de anul trecut cu casa din Balotesti unde m-am si mutat, am studiat si eu in toate felurile cum sa ma mut pe un teren langa Buc. Autorulota e mai buna daca iti place sa te plimbi. Daca iti place sa te relaxezi doar stand loco undeva, o casuta e mai buna. Cea construita in primul rand necesita acte. Cea mobila, o pui pe teren si gata. Si daca te razgandesti si vrei sa o dai in alta pozitie, poti sa o faci. Apoi, cu cat petreci static mai mult timp, cu atat lipsa de spatiu devine mai stresanta, mai ales pe timp mai friguros, deci avantaj tot casuta. Probabil si colega a simtit lucrul asta, avand rulota. Se adauga insa mai multe probleme. Frigul iarna si caldura vara trebuiesc rezolvate bine si mai ales ieftin daca stai multe zile. O aplecatoare e foarte buna, cu un perete paravan din directia preponderenta a vantului, daca exista vreuna. Zic asta pentru ca in Balotesti am constatat ca in 80% din cazuri, vantul bate dinspre est, mai rar dinspre vest si niciodata din nord sau sud. Utilitatile se fac, cineva priceput le rezolva, evident cu ceva costuri, dar nu mai esti limitat la rezervoarele rulotei/camperului. Si ajungem la marea problema: imprejmuirea si securitatea, ca asta e tara. Am vazut casuta de vacanta cu geamul spart ca sa caute in frigider ceva de mancare. Si sa te duci sa te relaxezi si in schimb sa gesesti umblat si furat, te indispui de mai bine stai acasa. Iar o casuta nelocuita cu zilele sau saptamanile e ideala pentru hoti. Sunt solutii si aici, dar depinde in primul rand cat vrei sa cheltui pentru asta, sau daca ai vecini care sa se mai uite peste gard, dar nu e o garantie. In cazul asta, camperul sau rulota sunt in mare avantaj, apar si dispar din peisaj,. Chiar daca mai pleci de langa ele, e vorba de ore.
-
5 puncteCred ca nici una, nici cealalta. Ambele variante te vor lega de un singur loc. Oricat de placut ar fi acel loc, parca este pacat sa ne legam pe viata de el cand exista atat de multe locuri minunate de vazut. Cum vei avea una sau mai multe zile libere, vei da fuga la proprietate. Iar acolo cand ajungi, o buna parte din timp te vei ocupa de intretinerea acesteia. Vegetatia nu sta-n loc... am trecut prin astea si stiu ce spun. In locul tau as opta pentru achizitia unei autorulote. Am o deplina libertate de miscare, tot timpul vad altceva, nu depind de programari, nu sunt stresat de posibilele conditii de cazare, nu-mi place ceva in locul in care m-am oprit... nu-i problema... ma urc in autorulota si plec mai departe. S-a inserat, am obosit, trag pe dreapta cam in orice parcare si trec la somn. Cu autorulota pot intra in buricul targului si pot vizita cam orice obiectiv pe care mi-l doresc, nu am limitari de acces daca greutatea maxima autorizata este sub 3,5 to. Eu am facut pasul acestei schimbari si nu regret nimic.
-
4 puncte
-
4 puncteCostul de achizitie al autorulotei variaza functie de an, dotari, noua sau sh, etc. Eu pe a mea (campervan) am dat 38.000 euro de noua (2008) si am vandut-o anul trecut cu 24.700 euro. Am amici care la 15-22.000 de euro si-au luat autorulote sh. foarte ok. Spre exemplu, ca tot urmaresc evolutia preturilor la campervan-uri noi, pretul acestora porneste de la 34-35.000 euro cu o dotare de baza, pentru 2 persoane, 4 locuri in talon. https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/search.html?categories=VanMotorhome&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&isSearchRequest=true&maxPrice=36000&minPrice=34000&pageNumber=1&scopeId=MH&sfmr=false&sortOption.sortBy=searchNetGrossPrice&sortOption.sortOrder=ASCENDING&usage=NEW Sigur, nu stiu lui @Radasanu Manuela ce fel de autorulota i-ar fi necesara, dar daca punem in balanta pretul terenului + pretul unei case mobile sau al unei case construite din lemn cu cel al unei autorulote... suntem cam tot pe acolo. Taxele aferente autorulotei: - impozit - 360 lei/an - motor 2.200 cmc - incadrare la: alte vehicule cu tractiune mecanica cu masa totala maxima autorizata de pana la 12 tone; - rovinieta - 126 lei/an - incadrare la autovehicule transport persoane sub 3, 5 to; - RCA - se poate plati RCA-ul si pe o luna - 50-70 lei; - ITP-ul - o data la 2 ani - 80-120 lei - incadrare la autoturism (M1). Eu zic ca aceste taxe inca sunt ok.
-
3 puncte
-
3 puncteBuna dimineata Lucian. Felicitari pentru achizitia instantului. Am cumparat si am instalat si eu pe rulota aceasta bijuterie . Pentru ajutor in montaj si lamurilri mai mult decat suficiente, acceseaza titlul - Sectiuni Forum - aflat pe prima pagina urmat de : Discutii tehnice, Probleme tehnice rulota, Sistemul de apa rulota si in final - In loc de boiler pentru apa calda. Referitor la presiunea de 5 atm pe care o are pompa ta, cred ca aceasta se datoreaza diametrului mic al tevii de la iesirea din pompa, care cred ca este de aproximativ 5 mm, dar care nu va reprezenta o problema, daca furtunile rulotei au diametrul de 8-10mm. Ramane in discutie doar debitul ce cred ca este cam mic, motiv pentru care oricat de redus va fi reglat debitul gazului, apa tot fiarta va fi la iesirea din instant. In aceasta situatie te sfatuiesc sa citesti sectiunea indicata mai sus ce contine 17 pagini , care cuprind munca si experientele mai multor colegi cu suflet mare ce au vrut sa ajute pe ceilalti doritori. Iti doresc spor la treaba si sa postezi tot ce faci, precum si ce lamuriri mai doresti in sectiunea in cauza, pentru a fi ajutat in timp util.
-
2 puncteCred ca o sa aveti un membru pe care nu l-ati vazut niciodata... Dar pentru toate exista un inceput......
-
2 puncte(utima parte) Ne-a prins înserarea pe drum căutând un loc de înnoptat. Am intrat la un hotel din Bahia Ingles și am închiriat două camere. Se lăsase răcoarea odată cu întunericul și piscina mi-a adus un zâmbet greu de oprit Era chiar răcoare... A doua zi dimineață după micul dejun am făcut plinul cu motorină și ne-am așternut la drum continuând coborârea spre sud, de-a lungul coastei. Și eu și Seasick am fost cu telefoanele în rețea în această tură și a rezervat ușor două camere online, la un hotel din Valparaiso. Trebuia să ne grăbim pentru a ajunge pe lumină pentru a ne bucura puțin de oraș. Înainte de a ne apropia de La Serena am mutat “rezerva strategică” de motorină din canistră in rezervor și am dăruit cadou canistra goală unuia de la o stație de alimentare. Părea foarte fericit de acest cadou neașteptat. Dacă tot am oprit într-un loc unde se putea spăla mașina, am hotărât să-i redăm lustrul inițial. Probabil din plictiseală, și recrutul și Seasick s-au înghesuit s-o spele până i-au tocit vopseaua... Orașul La Serena mi s-a părut urât și sufocant. Am încercat să trecem prin el și să ieșim cât mai repede. Alunecarea apusului în apele Pacificului ne-a prins la intrarea în traficul de sfârșit de săptămână din Valparaiso. “Where is this hotel?”, am întrebat încercând să-mi protejez ochii de razele roșiatice ale soarelui pe cale să dispară în adâncuri. Indicațiile ambelor GPS-uri păreau să contrazică realitatea din teren și an bâjbâit puțin până am nimerit dealul abrupt pr care se afla cocoțat hotelul. Strazile înguste de acces se avântau in pante care păreau greu de urcat chiar și la pas. Noroc ca era uscat și roțile din spate au patinat mai puțin la urcat. Intrarea în micul garaj al hotelului era in mod cât se poate de clar proiectată pentru mașini mai mici decât troaca noastră... A urmat puțin “circ” cu o intrare în garaj “din bucăți” și cu treceri de muchii de perete la o “foiță de țigare”... Recepționerul nu mai părea convins că făcuse o afacere închiriindu-ne cele două camere... Cum am scăpat de mașină am pornit ca din oușcă spre funicularul din apropierea hotelului, care avea să ne coboare direct în centru. Era vineri seara și tocmsi începea forfota... Pe la 23:00 am pornit inapoi spre hotel pe străzi laturalnice și am intrat intr-un excelent amplasat restaurant “de cartier” chiar la închidere. Ne-au primit ospitalieri și ne-au îmbiat cu bere “Nomad”... Mâncarea a fost delicioasă. Puțin după miezul nopții ne-am retras la hotel. Recrutul s-a dus la culcare in camera ei în timp ce eu cu Seasick am mai întins o Coronita admirând de pe acoperișul hotelului salba de lumini a orașului. Muzica unui club din apropiere s-a auzit până pe la 04:15. A doua zi de dimineața ne-am anuzat puțin cu scoaterea Nissan-ului din garaj, reușind neintenționat să sculăm toate clădirile din jur cu diesel-ul nostru “strâns în căpăstru” în timpul manevrelor de doar câțiva țoli înainte și înapoi... Undeva la jumatatea drumului intre Valparaiso și Santiago am oprit pentru un ultim delicios mic dejun. Am predat cu bine Nissan-ul la aeroport, dar am decolat cu mai bine de o oră întârziere datorită unei defecțiuni tehnice. Din păcate, întârzierea ne-a plasat e aeroportul din Bogota, Columbia, după ce legătura noastră spre New York decolase. Ceea ce a implicat un nou val de formalități de vamă pentru a intra pe teritoriul Columbiei. Pană s-au dezmeticit și cei de la compania aeriană să ne ducă la un hotel potrivit, după ce inițial ne-au eliberat vouchers pentru un alt hotel unde nu mai existau camere libere, a trecut de 01:00 dimineața. Ironia era că am fost repartizați în camere de 5 stele pentru aproape 3 ore de somn pentru că la 4:30 dimineață trebuia să fim înapoi în vama aeroportului pentru a ne îmbarca in prima cursă spre New York. Si cei de la hotel au fost extrem de amabili și la 01:45 dimineața ne-au adus la camere o cină cu niște porții imense imposibil de consumat... Practic am avut timp să ne scăldăm puțin la duș și să atingem în treacăt pernele... La 04:30 eram înapoi în vamă gata să plecăm spre casă. Era deja dumincă dimineață și a doua zi urma prima luni de servici a noului an. (sfârșit) Ne-am trezit devreme la Bahia Ingles pentru ca stiam ca aveam inca un drum lung pana la Valparaiso. Evident, nu aveam timp de piscina... Continuam "marshul" spre sud de-a lungul coastei Pacificului. La o statie de alimentare ne-am decis sa transferam motorina din canistra in rezervor. Nu mai consideram necesara "rezerva strategica"... Dorinta recrutului sa ajute "la motorina" era de neclintit.. Nici Seasick n-a vrut sa ramana cu mainile in san... Au "tocit" vopseaua Nissan-ului... Traficul de sfarsit de sapatamana la intrarea in Valparaiso. Undeva sus pe unul din dealuri, am gasit si intrarea pe alea care conducea la intrarea garajului hotelului... Urma trecerea prin "poarta, apoi pe trotuar pe langa masina parcata pe dreapta, apoi intoarcere ingusta de 90 de grade unde se infunda aleea, urmata de alta intoarcere de 90 la dreapta pe ingusta poarta a garajului hotelului... Acea ultima intoarcere a necesitat cele mai multe manevre pentru a nu zgaraia Nissan-ul... distractie.. Portiune din poarta (inchisa) a hotelului si fatzada hotelului... Video jurnalul va curpinde si o secventa alocata acestei manevre... Vedere a portii garajului din interior.. Receptia hotelului purta inca "vesmintele" de sarbatoare... Scara interioara care conducea din garaj la camere. Balconul camerei noastre avea deschiderea spre piata centrala, faleza si port... Recrutul a primit o camera la un etaj mai jos, dar privelistea era aproape aceeasi. Peretele cladirii vecine, adiacenta hotelului... Nissan-ul a ramas parcat in garaj. Plecam la pas. Coboram panta abrupta pana in centru cu funicularul din apropierea hotelului. La pas spre piata centrala... N-am mai vazut troleibuze de multi ani... Valparaiso, zona centrala Cine poate rezista acestor cirese?... Se innopteaza... Ne intoarcem spre hotel pe strazi laturalnice sa prindem si cealalta fatza a orasului. Un tip in stare de ebrietate s-a bagat singur in seama si m-a interpelat. I-am vorbit ca la NY... Chiar nu cred ca ar fi trebuit sa ne temem de ceva... Seasick si recrutul merg in fata si eu le supraveghez din ariergarda.. Funicularul inchide la ora 23:00... noroc ca am prins un restaurant sus in deal tocmai cand se pregateau sa inchida. Au fost amabili si ne-au primit. Nu-i rea nici berea asta... Recrutul se retrage la culcare in camera ei si eu cu seasick mergem pe acoperisul hotelului sa mai intindem o Coronita dupa miezul noptii... cum le sta bine calatorilor plecati pe un drum fara sfarsit... Noapte buna, Valparaiso... Buna dimineata, Valparaiso.. Ultimul desert in Chile, undeva pe marginea soselei intre Valparaiso si Santiago. Am predat Nissan-ul si am luat autobuzul pana la terminal... Plecam din Santiago cu mai mult de o ora intarziere si pierdem legatura de NY din Bogota... In autobuzul care ne duce de la avion la terminal in aeroportul din Bogota, Columbia. iar ne apropiem de miezul noptii... Ajungem la hotel in Bogota, dupa ora 01:00 dimineata. La 04:00 dimineata vine o masina sa ne ia inpaoi la aeroport. Am ajuns in sfarsit n taxiul care ne duce de la JFK in NY, acasa... Nu stiu daca va mai avea cineva chef sa vizioneze si jurnalul video dupa aceasta prezentare, dar pricum sper sa fie gata in cel mult doua luni...
-
2 puncteLa containere te-ai gandit ? Se pot amenaja cum vrei in interior, sunt bine izolate si dotate. Second, pretul e de pe la 3000 euro, cu doua faci o casa spatioasa. https://www.containerul.ro/produs/containere-de-locuit
-
1 punctAcest topic se doreste a fi un ghid de calatorie pentru cei care iubesc Romania si doresc sa o cunoasca mai bine. Intr-o frumoasa zi de iulie, am atasat la noul si proaspatul armasar “VW Tiguan 4x4” casuta noastra de vis si am plecat la drum, avand un itinerariu prestabilit. Directia: DN1 Ploiesti – Brasov. Prima oprire, pentru o noapte, evident, la Valea Cerbului, Busteni, asta pentru remember si incarcare baterii.
-
1 punctSalut, Ma numesc Sebastian Gansca, din Brasov, si sunt in proces de achizitionare a unei autorulote. Dupa o vacanta in Spania cu autoruloata unor prieteni si dupa mai multe cautari si investigatii am decis sa cumparam o autorulota. In primul rand imi doersc sa ma ajutati cu sfaturi si feedback in achizitionarea autorulotei, urmand ca apoi sa trecem la alte subiecte Multumesc
-
1 punctAzi cautam ceva prin Decathlon si mi-a sarit in ochi produsul acesta. Producatorul se lauda ca produce 550W, daca pedalezi bine. Sa inteleg ca daca pedalezi o ora e echivalentul a 5 panouri si jumatate de 100W daca incarca la maxim. Pentru cei care le place pedalatul....
-
1 punct
-
1 punctVazand titlul acestui topic, fac o postare in atentia posesorilor de autorulote ce practica off-campingul. In situatia in care bateria aferenta rulotei se descarca periculos de mult si mai dorim sa stam in locatie, dar nu avem acces la un generator sau la o alta sursa de 220v, pornim motorul autorulotei in vederea incarcarii bateriei in cauza. Asa am procedat si eu in ultima perioada in care varsta bateriei era destul de inaintata. Pentru a mai prelungi sederea in off-camping pentru inca o zi era necesar sa las motorul pornit minim 30 minute. Acest lucru m-a costat EGR-ul. Si cum acesta la ultimele modele este capsulat, nu poate fi curatat, am fost nevoit sa-l schimb. Partea proasta este ca acesta te lasa cand iti este lumea mai draga (in cazul meu, intr-un circuit prin Germania), precum butelia la rulota... spre 3-4 dimineata :))) Discutand cu specialistul mecanic care se ocupa de camperul meu si expunandu-i aceasta situatie, el mi-a spus: Motorul nu trebuie lasat la relanti mai mult de 5 maxim 10 minute, trebuie ca pe parcursul celor 30 minute de incarcare motorul sa mai fie scos din turatia de relanti, usor accelerat, altfel EGR-ul va avea de suferit. Am spus mai sus "specialistul mecanic" si exprimarea mea are totala acoperire. El, mi-a dat un diagnostic la un defect in 2 minute fara nici un fel de tester, diagnostic pe care nu au fost in stare sa mi-l dea nici cei de la service Ford Rosenheim (Germania) si nici cei de la un service Auto-Teile din aceeasi tara.
-
1 punctBuna tuturor. Desi sunt inscrisa de ceva timp pe forumul dvs., nu am indraznit sa scriu pana acum. La ora actuala ma vad nevoita sa va cer sfatul, cu speranta ca ma puteti ajuta cu cateva raspunsuri. Sunt proprietara unei rulote mobile de mai multi ani, am avut destule iesiri cu ea si pot spune ca suntem adaptati la traiul in asemenea spatiu. La ora actuala sunt interesata de achizitionarea unei case mobile in vederea amplasarii ei pe un teren achizitionat la munte. Am cateva nelamuriri totusi, motiv pentru care am nevoie de ajutor. Astfel, ma intereseaza: 1. Pana la ce temperatura se poate locui intr-o asemenea locatie, tinand cont de conditiile climatice din zona de munte de la noi din tara? 2. Cum poate fi incalzita pe perioada de iarna? 3. Ce ar trebui sa am in vedere cand imi achizitionez o asemenea locuinta? 4. Se pot face izolatii in plus fata de standardul ei asa incat sa imbunatatesc confortul termic din ea? 5. Evacuarea trebuie facuta in fosa sau cum? 6. Alte sfaturi pentru achizitionarea ei, ce ar trebui sa caut etc La ora actuala este doar un proiect si nu stiu cum e mai avantajos: achizitionarea unei case mobile sau constructia unei casute din lemn. Orice sfat este binevenit. In cazul in care postarea nu respecta regulamentul forumului dvs., va rog sa o stergeti. Multumesc anticipat!
-
1 punct
-
1 punctVezi că ai scris greșit data plecării spre Cheia...poate pe 07.02 ajungi, că pe 10 ne intoarcem
-
1 punctDaniel am fost programat pe data de 14.02.2019 la ora 11.00. Acum ramane sa vedem vremea si sa ma decid. Asta inseamna sa plec pe 10.02.2019 la Cheia pe la ora 4-5 dimineata si sa ma intorc pe 10 sau pe 11.02.2019 din cauza aglomeratiei iar pe 14 sa plec la Bucuresti.
-
1 punctCe mai fac băieții ? Pregătiți pentru aventură? Deci, la cele 9 echipaje posibile ințeleg că s-ar mai putea adauga următorele: - @Draghiciu Dumitru și @StefanCornel Gabor, dacă nea Mitică își rezolvă cu programarea; - @Mihai Ciprian - @Lupu Ciprian - @Adam Adrian Deasemenea, se pare că vine și frate-miu cu încă un echipaj...Eu zic că ne adunăm 10-15 până la urmă, având în vedere că unii se vor decide pe ultima 100 de metri, iar alții vor renunța...
-
1 punct
-
1 punctCasa din 2 containere Casa din 2 containere, de 29mp, la pret de 6900E+TVA. Oferta pentru containere de locuit, sau case din containere, complet echipate la cerere. Aproape 30 m2, la 6900 euro+tva, noua zic ca e un pret bun!
-
1 punct"" Sunt proprietara unei rulote mobile de mai multi ani, am avut destule iesiri cu ea si pot spune ca suntem adaptati la traiul in asemenea spatiu. La ora actuala sunt interesata de achizitionarea unei case mobile in vederea amplasarii ei pe un teren achizitionat la munte. "" Înțeleg din ce spuneti ca vreti sa amplasati o casa , mobila sau construită, pe acest teren. Eu am un prieten , care , si a facut asemenea calcule, fiind in aceeasi situatie. Sunt multe de spus, de la cautare, aducere si montare (aprobare) utilități.Nu dezvolt, dar sa stiti ca nu e simplu si nici ieftin daca optati pentru casa mobila si vreti si ceva calitativ. Concluzia a fost ca a inceput construirea unei case , pe care o face în timp, nici acum nu e gata toata , are 2 ani de când a început. Va doresc succes !
-
1 punct@Nelu Predonu, sunt total de acord cu cele propuse de tine, dar... nu ar fi rau sa o informezi pe colega @Radasanu Manuela, ce costuri implica achizitia unei autorulote cat si costurile de intretinere anuale. Eu am avut acum cativa ani o tentativa de acest gen dar am renuntat. Am cumparat o rulota micuta si usoara, cu care pot campa cam peste tot in Romania fara probleme. Daca vei citi Ghidurile de calatorie in Romania pe care le-am postat in 2016, 2017 si 2018 te vei convinge.
-
1 punct
-
1 punct
-
1 punctDaca cineva isi imagineaza ca odata ajuns la Saratel dai o tura- doua , stai cateva zile si pleci, va spun eu ca se inseala. Noi am stat 10 zile si am lasat in urma acest colt de rai, cu parere de rau, avand de rezolvat niste lucruri care nu suportau amanare. Am plecat de la Saratel cu gandul sincer ca vom reveni si la anul . Am luat-o spre nord pe DN15A , am trecut pusca prin Bistrita si de aici pe DN17 pana la Vatra Dornei unde ne-am cazat la Runc. Despre acest OFF Camping am relatat in Ghidul de calatorie prin Romania – iulie 2017, asa ca nu mai revin. La Suceava , am rezolvat niste probleme si zilele ce au urmat am ramas acolo. In sfarsit , pe E85 pana la Ploiesti. Zilele viitoare, voi povesti despre excursia la Vama Veche.
-
1 punct
-
1 punctAm si eu in instant la fel pe care il folosesc de ceva ani si sunt foarte multumit de el. eu folosesc o pompa submersibila de 12l/min. si baterii de apa cu microcontact pt a nu avea surprize cu furtune sparte. Pt. dus cel mai eficient este furtunul si para primite in set.
-
1 punctsi La Multi Ani Romani Un scurt update legat de progresul transformarii. Ieri am montat definitiv pe pozitie dulapul suspendat. Astept sa-mi soseasca azi-maine (sper) balamalele pentru toate usile sa le pot monta. Maine ma duc sa cumpar parchetul si 3 placi taiate la dimensiuni din placaj furniruit ca sa termin partea de mobilier. Mai trebuie usa de la baie, masuta din fata canapelei duble si pentru cutia de sub canapele. Resturile ramase de la taiarea celor 5 placi de placaj furniruit sunt mult prea mici, voi mai folosi probabil pe la spatiul de depozitare. Momentan renunt la instalatia de incalzire in pardoseala deoarece am in intentie sa vand camperul undeva in vara (cand cererea este mare) si sa ma apuc de altul, probabil tot pe Sprinter sau pe Ducato Maxi. Am mai comandat pe un site din UK (cu livrare free in IRL) prize de 230V si doze de ramificatie. Dozele de pe aici (si UK) sunt mult mai "inteligente" ca cele care se gasesc la noi, au deja locuri prevazute pentru conectarea firelor Deasemenea am gasit la un pret decent profil de aluminiu cu dispersor alb pentru banda LED de montat sub dulapul suspendat, in baie si in compartimentul de depozitare de sub pat, packet de 4buc x 1m la pretul de £16.19 toate patru. Deci in weekend ordinea de bataie este: - montat parchet ca sa: - execut si montat cutie de sub bancheta ca sa: - montez bancheta Daca vremea va tine cu mine (vor fi 10 grade dar se anunta si ceva ploaie) voi putea taia si fasona si monta usile dulapului suspendat. Dupa operatiunile astea pot spune ca am terminat cu munca de conversie, vor urma lucruri de finisaj, instalatie gaz si apa, etc
-
1 punctA propos de corugatii nu vreau sa ramana nimeni cu impresia ca incurajez in vreun fel un anume mod de abordare. Asa am procedat eu in situatia, sau situatiile, respective. Cel mai important aspect este ca fiecare trebuie sa adopte procedeul potrivit situatiei, expertizei, si gradului de fiabilitate a masinii si echipamentelor. Cunosc despre Raliul Paris-Dakar, dar ma amuzam cum numele unei localitati din Africa a devenit un fel de "brand" global... Singurele felicitari le merita "recrutul" pentru anduranta... Multumim pentru timpul dedicat cititului si pentru cuvintele prietenoase.
-
1 punctCei care chiar vor sa vada geyser-ele se scoala cu noaptea in cap pentru a profita de diferenta de temperatura dintre apa ce iese la suprafata si aerul de afara. Pana la rasarit, datorita acestei diferente de temperatura coloanele de abur sunt mai puternice, mai vizibile si mai impresionante. Tururile organizate cu microbuzele sunt aproape in totalitate programate pentru plecarea din San Pedro de Atacama la 05:00 dimineata. Corect, este extrem de riscant sa mergi peste corugatii cu viteze mai mari de 100 kmh pentru ca masina incepe sa planeze. Tocmai aceata planare are menirea sa protejeze suspensia. Metoda se poate aplica doar pe portiuni drepte, datorita lipsei de control asupra directiei, pentru ca practic te bazezi pe inertia masinii si exclude orice posibilitate de franare eficienta. Anticipezi din timp cand vrei sau trebuie sa opresti si lasi masina sa se opreasca... apropae identic cu condusul pe gheata. Evident, iti permiti asta cand stii bine zona, sau cand altii din jur fac acelasi lucru pentru ca ei cunosc bine zona. Orice groapa mai mare, sau denivelare, se "sare" la risc, pentru ca orice tntativa de franare sau schimbare brusca a directiei poate conduce la deraparea severa a masinii cu iesirea de pe carosabil, coliziune sau rasturnare. Viteza optima de abordare a corugatiilor pentru a ameliora vibratiile este determinata de distanta dintre ele, adancimea, frecventa si uniformitatea lor. Exista o asa zisa "viteza de rezonanta, subcare vibratiile sunt severe si peste care controlul masinii scade pana la lipsa oricarui control. Noroc cu inertia... Caracteristicile corugatiilor depind de diametrul rotilor care le-au format si nu n ultimamasura de viteza si greutatea masinilor care au format acele corugatii. Condurea pe portiuni intinse de corugatii devine o adevarata "arta" in "Australia".. Soferii localnici de microbuze pareau si ei experti. Mi s-a parut totusi ca suspensia a resimtit efectul corugatiilor. Chestia cu "Raliul Dakar" in Chile mi se pare amuzanta... Puteau sa-i spuna raliul sarii, raliul anzilor, raliul inca, raliul Atacama, pentru ca nu prea are nici o legatura cu Dakar-ul de peste garla... Nu stiu, glumesc si eu, pentru ca nu m-au preocupat niciodata raliurile, nici sa le urmaresc, ni ci sa particip, nici sa cumpar produse bazandu-ma pe cum s-au comportat la vreun raliu... Cu tot cu confuzii, intoarcerea in Santiago pentru a inlocui prima masina, alimentari, mancat, facut poze, etc. noi am facut semnificativ mai mult de 18.5 ore, desi unde s-a putut s-a mers in jurul vitezei legale. Interpretarea dificultatii drumului depinde firesc de perceptia fiecaruia. Nu mi s-a parut nici foarte lung si absolut deloc dificil. Sosele din Chile sunt foarte bine intretinute si traficul moderat. Da, exista mii de cruci si troite pe marginile soselelor, dar asta nu inseamna ca nu poti trece este tot fara vreo pana, sau zgarietura, daca esti treaz, atent si precaut si daca starea tehnica a masinii corespunde cerintelor. Da, exista caroserii stalcite si calcinate pentru ca cedarea franelor pe o serpentina la coborarea intr-o panta poate conduce la dezastru. Sunt convins ca membrii acstui forum cunosc toate aceste aspecte legate de intretinerea si exploatarea unui autovehicul. A fost o "aventura", doar in masura in care nu stiam cum va rezista solicitarilor o femeie de 81 de ani, in rest oricine cu suficienti bani de motorina si timp disponibil, poate strabate usor acest traseu. Cea mai "aventuroasa" situatie a acestei ture a fost parcarea si iesirea din parcarea hotelului din Valparaiso. Garajul extrem de stramt, ca si strada de acces, nu fusese proiectat pentru masini mai maricele si s-a intrat efectiv la "foitza de tzigara" prin numeroase manevre de ajustare in care masina se deplasa mai putzin de 10 cm... Nu am zgariat-o dar a fost o aventura. Probabil versiunea video a jurnalului a surprins momentele... Cele bune.
-
1 punctBuna ideea cu cablul MHL. Deci poate fi folosit si un telefon care sta degeaba pe acasa
-
1 punctCetatea Sighisoara este in fapt centrul vechi al municipiului, construit in sec.XII de colonistii sasi si care si-a pastrat aproape neschimbat pana astazi aspectul, fiind locuit si in prezent. Cetatea este inconjurata de un zid de 930 m cu 14 turnuri din care 9 se pastreaza pana in ziua de azi. Aceste turnuri functionau ca sedii ale diferitelor bresle mestesugaresti( Turnul cu Ceas- turnul poarta, Turnul franghierilor, Turnul Macelarilor, Turnul Cojocarilor, Turnul Tesatorilor, etc.) Pentru colegii care nu au trecut niciodata pe aici, va asigur ca in cetate veti gasi magazine, terase cu mancare si bautura si va veti simti excelent. Nu ratati acest obiectiv unic. Dimineata, am servit cafeluta si, din nou la drum cu destinatia Saratel, de care ne-am indragostit. Am plecat pe DN13 pana la Tg. Mures, apoi pe DN15 pana la Reghin si in continuare pe DN15A pana la Saratel. Date despre coordonatele si orientarea pana la Campigul Saratel le gasiti in Ghidul de calatorie prin Romania – iulie 2017. Acelasi tarif neimpus de 10 lei /zi si 5 lei/zi acces la strand. Grup sanitar, apa izvor, fara energie electrica.
-
1 punctAm pornit, din nou, la drum si iata-ne intrati in Sighisoara , pentru prima data. Am luat-o la intamplare pe strazi uitandu-ne la arhitectura urbei, dar si cautand un loc unde sa putem parca. Am strabatut tot orasul , fara succes, si ne-am intors cautand drumul catre Cetate. La intrare pe strada care este la baza dealului ce urca spre Cetate, am parcat si am plecat , pe jos, sa vizitam singura cetate medievala din lume care este inca locuita.
-
1 punctA doua zi, dupa ce am servit cafeluta, am pornit din nou la drum. Noua destinatie era Cetatea Sighisoara. Ne-am interesat cu privire la starea drumurilor si am ales sa ne intoarcem pe DN1 la Sercaia si acolo sa viram stanga pe DN1S spre Hoghiz unde am virat la stanga pe E60 spre Rupea. In drum, am facut un mic popas la Cetatea Rupea si am vizitat-o. Ceea ce face cetatea sa fie deosebita este sectorizarea in functie de colina proeminenta: Cetatea de sus (incinta I), Cetatea de mijloc (incinta II) si Cetatea de jos (incinta III). Fiecare incinta se identifica printr-o centura de zidarie aparte, corespunzatoare unei epoci diferite. La randul lor, turnurile au identitatea unui nume propriu (Turnul Portii, Turnul Slujitorilor, Turnul Slaninii, etc), cel mai spectaculos fiind Turnul Pentagonal. Gratie fortificatiilor si intelepciunii gospodarilor ei (aproape 100 de case), Rupea nu a fost niciodata atacata, cucerita sau jefuita. Incepand cu prima jumatate a sec. al XVIII-lea , cetatea a fost incet-incet parasita, pierzandu-si din importanta. Sper ca v-am trezit interesul si va asigur ca merita din plin sa urcati rampa dealului si sa vizitati acest obiectiv istoric.
-
1 punctNu mai putin emotionanta a fost si intalnirea cu Fecioara de Fier, instrument de tortura de o cruzime nemaivazuta. In secolul al XV –lea, cetatea a fost folosita initial pentru aparare, fiind o cetate militara, dar pe la 1530 , Stefan Mailat – stapanul demeniului feudal al Fagarasului , o transforma in castel senioral fortificat. Cetatea a devenit celebra in momentul in care a fost preluata de Mihai Viteazul si donata sotiei sale, Doamna Stanca, timp in care, castelul a ajuns sa fie cea mai cautata locatie pentru balurule ce se tineau acolo . In perioada comunismului, intre anii 1948-1960, cetatea a fost transformata intr-o inchisoare de temut, unde aproape 1000 de detinuti politic au trecut prin cele mai crunte toruri, menite sa-i macine fizic si psihic. Este un loc incarcat de istorie care merita a fi vizitat. Dupa atata umblatura, a venit si momentul placut , pe care desigur il asteptati, cel al camparii. Ne-am documentat si am aflat ca in spatele Castelului este o parcare pentru autocare si astfel, ne-am asezat confortabil intr-o margine, unde am si ramas peste noapte. Nu ne-a deranjat nimeni. Am luat masa in oras si ne-am potolit si setea cu o berica rece, apoi ne-am plimbat prin Fagaras pana ni s-a facut somn si ne-am retras la casuta noastra.
-
1 punctA doua zi, inca de dimineata, conform planificarii, am pornit spre o destinatie pe cat de cunoscuta, pe atat de misterioasa : Cetatea Fagaras, unde se afla unul dintre cele mai frumoase castele din lume. La Predeal, am parasit DN1 si am virat stanga pe DN73 A spre Paraul Rece si Cheile Rasnoavei. La Cheile Rasnoavei intentionam sa mai facem un popas, dar inundatiile din perioada precedenta au alungat toti rulotistii si era pustiu. Cu parere de rau, ne-am continuat calatoria pe DN73A, am ocolit Rasnovul si iata-ne la Fagaras. Am parcat langa mareata Catedrala din fata Cetatii si am intrat in lacasul de cult sa ne rugam, dupa care “am luat cu asalt” cetatea. Am parcurs cu emotie si curiozitate cele 66 de incaperi ale castelului dispuse pe cinci niveluri. Ni s-a facut onoarea de a fi primiti in sala tronului, pe pardoseala pe care au calcat zeci de regi si regine.
-
1 punct@Cosma Laurentiu Ionut Eu ies cu rulota numai OFF, in principiu ma campez linga o sursa de apa, rau sau izvor si-mi este foarte comod, doar cu rezevorul de 20l al rulotei si mai am 2 bidoane de Cumpana 19-20l, bine noi suntem doar 2 persoane, am iesit in vara si 4 adulti si 2 copii si ne-am descurcat destul de bine, o data la 2 zile faceam plinul la cele 3 bidoane. Nu cred ca merita investitia cu rezervorul de apa. Tu pompele de apa nu le ai la 12v?
-
1 punct@Draghiciu Dumitru Dragul meu! Hai sa nu al descurajam, eu am dat 3500E pe rulota, am mai investit inca 500E pana acum si nu am timp decat 2-3 saptamani pe an sa ma bucur de ea, dar si asa cred ca merita toti banii.
-
1 punct@Cosma Laurentiu Ionut Depinde daca luna aia pe an este continua ori in reprize, daca ai frigiderul si pe gaz te sfatuiesc sa-l folosesti pe gaz are cel mai bun randament, eu am o baterie de 120A care ma tine cam 10 zile lumini (led), pompe si incarcare baterii tel, daca stai mai mult cred ca un panou de 100W si un controler de 20-30A, cost 700-800 roni si montarea acestora nu stiu cat ar costa in cazul in care nu le montezi tu, eu cred ca ar fi de ajuns la ce ai zis tu ca folosesti pe rulota.
-
Cauta in forum
-
Subiecte de discuţii
-
-
-

