Clasament
Continut
Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 14.01.2019 în toate secţiunile
-
12 puncteNeața bună tuturor colegilor ! Săptămâna ce stă să înceapă, e din nou una lungă, având în vedere orele de recuperare pentru zilele libere acordate anul trecut. A fost bine, însă acum... Asta e, va trece cum toate trec, așadar și prin urmare, dorim tuturor o săptămână ușoară !
-
11 puncte! Pentru colegii ce ,,o iau de coada iar ,,sa aiba o saptamana usoara iar pentru ceilalti o saptamana placuta si la fel de usoara
-
11 puncte
-
11 puncteBuna dimineata tuturor Sa aveti o zi de luni usoara si o saptamana minunata cu multe realizari
-
11 puncte
-
10 puncte
-
10 puncte
-
9 puncte
-
8 puncteBuma ziua tuturor. Saptamana in cepe frumos cu soare,spor la munca celor care inca mai muncesc iar pensionarilor,sanatate si planuri frumoase pt. traseele din acest an.
-
7 puncteIncet, incet, se incalzeste vremea! @Anghelescu Anton, multumim pentru frumoasele urari!
-
5 puncteAm asteptat ceva timp pana sa o intalnesc . Am asteptat undeva ....cam 6 luni . Mi-am dorit o rulota scurta si usoara . O mica prezentare : este din fibra , turnata total , avantajul foarte mare in acest caz fiind faptul ca nu poate intra apa pe la imbinari ( cu totii stiti la ce ma refer ) , este aproximativ usoara ( 524 Kg ) , goala , la care se adauga bagajele , alimentele , butelia ) , etc . Ca dotari : chiveta bucatarie , aragaz , frigider , truma , cabina toaleta , vas portabil wc , chiuveta la toaleta . Dupa ce am cumparat-o , i-am "oferit " un kit de inaltare de 12 cm , robinetii de apa trecuti in 12v ( erau la 220v) , confectionat cutia pentru butelie , bidonul de apa , scaune pliante , butelia cu ochi de aragaz . Am confectionat-o din aluminiu ( cu intentia de a reduce pe cat posibil greutatea totala a rulotei , si a nu rugini . Actualmente sunt multumit la stadiul in care este . Urmeaza roti 165 / 80 / 15 , pentru a ridica garda la sol (actualmente sunt 155 / 80 / 13 ) . I-am pus kit de inaltare pentru ca sunt adeptul camparii off . Mentionez ca 17 ani am avut o rulota marca Felicia , pe bara de torsiune , cu o garda la sol foarte generoasa . Ma opresc aici pentru ca nu vreau sa devin plictisitor .
-
5 puncteVa salut! De ieri sant posesorul unui camper Hymer C524 din 2004, motor de 2.3td pe șasiu de Fiat Ducato. Are 6locuri pe centura, aer conditionat la motor, totul este perfect funcțional...(truma combi, frigider, aragaz, bazin apa de 100l) și urmează înmatricularea, igienizarea și sa ne bucurăm cât mai mult de ea!?.
-
4 puncteEu nu mi-am cumpărat autorulotă , am primit-o cadou de la un amic, care s-a gândit că odată cu pensionarea mă pot plictisi. Acum nu mai poate fi vorba de așa ceva în urmatorii 2-3 ani. Nu o să intru în prea multe detalii tehnice, pentru că nu este locul potrivit in totalitate pentru asta, dar știu că unii apreciază si lucrurile facute acum cateva zeci de ani ( mai simplu, mai trainic și mai durabil ) și probabil o să fie interesați de acest topic. Dar să revin la bătrânel . Este vorba de un microbuz Barkas, fabricat in 1985 in DDR, motor in 2 timpi de 1000 cmc si 50 CP, transformat in autorulota de firma Pierreux din Belgia. Ca si dotări are : aragaz, frigider, chiuvetă, un dulap pentru haine, loc de dormit pentru 4 persoane, loc pentru Porta-potti, spatii depozitare, etc. Mașina nu este funcțională, dar este completă, fapt ce-mi va usura efortul de resuscitare.
-
4 puncteBuna seara tuturor. Azi a nins la noi destul de mult, si temperatura a ajuns in sfarsit la 0.5grade. O seara minunata va doresc ori unde va aflati
-
4 puncteMultumesc pe această cale celor care au prezentat și prezintă lucrări de reparații și reconversii, pe care le-am urmarit cu interes și care-mi vor fi de mare ajutor pe viitor. Pun și cateva poze cu ceea ce ar trebui să iasă la final.
-
4 puncte
-
3 puncteSalutare, sunt din Bucuresti, am 39 de ani si intentionez sa-mi cumpar o rulota si sa ma plimb mult mai mult decat pana acum. Sper sa gasesc aici informatii valoroase care sa ma ajute sa iau deciziile / achizitii corecte.
-
3 punctePrognoza pe două săptămâni. În următoarea perioadă iarna e ca primăvara, ceea ce contravine dictonului ca iarna nu-i ca vara/primavara. Meteorologii anunţă că urmează o perioadă de două săptămâni cel puţin la fel de capricioasă ca primăvara, în sensul în care temperaturile se vor schimba de la o zi la alta. Concret, în majoritatea zonelor astăzi au fost aproximativ 0 grade pentru ca joi termperaturile să crească chiar şi până la 10 grade în Sud. Veti pune cojoacele la naftalina si veti trece la pulovere. In Banat şi Crişana temperaturile vor creşte spre 7 grade, dar incepând din 19 ianuarie, valorile termice diurne vor scădea din nou spre o medie de 1...2 grade, după care va urma o uşoară creştere, spre 4 grade. Deci sus cojocul, jos cojocul. În Transilvania, Maramureş şi Moldova , media maximelor va scădea până spre -4 grade, apoi va creşte spre 4 grade, în zilele de 17 şi 18 ianuarie. Începând din 19 ianuarie, valorile termice diurne vor scădea uşor de la medii de 2 grade spre o medie de -2...-1 grad în perioada 21 - 23 ianuarie, după care va urma o uşoară creştere, spre 2 grade. Noaptea în unele zone din Transilvania se vor înregistra şi -10 grade. Punem pe noi doua cojoace. Regimul temperaturii aerului va avea fluctuaţii şi în Dobrogea, Muntenia şi Oltenia. Aici vor creşte temperaturile la 9...10 grade spre sfârşitul săptămânii. În intervalul 19-22 ianuarie, valorile termice diurne vor scădea treptat până la o medie a maximelor de 3 grade, iar ulterior, până la finalul celor două săptămâni, se estimează o creştere, spre 6...7 grade. În zonele montane însă se vor înregistra permanent medii ale temperaturii aerului sub pragul de îngheţ. Astfel, media maximelor va scădea pe 15 ianuarie, până spre -11 grade, apoi va creşte spre -1...0 grade, în zilele de 17 şi 18 ianuarie. Începând din 19 ianuarie, valorile termice diurne vor scădea treptat spre o medie de -5 grade în perioada 21 - 23 ianuarie, după care va urma o uşoară creştere spre -2 grade. Temperaturile minime vor atinge şi -13...-12 grade. Atentie rulotisti, care doriti sa plecati cu rulota la munte. Recomand statul acasa, in fata sobei, cu o cana de vin fiert in mana. Eu sunt o fire optimista.
-
3 puncte@MARIAN JIANU, Din ciclul una pe zi : mai bine sa fii optimist si sa nu ti se realizeze, decat pesimist si sa se adevereasca .
-
3 puncteA doua zi de dimineață după micul dejun ni s-a comunicat să ne pregătim de debarcare pentru a vizita un ghețar. Stella Australis ieșise din Canalul Beagle spre nord și ancorase într-unul din fjord-urile tributare. Intrasem pe fostele teritorii ale alcalufilor. Asta era Țara de Foc în maiestuoasa sa splendoare. Izolată și cu multe petece de sălbăticie adevartă pe ambele maluri ale fjordului. “Iar trebuie să-mi pun vesta?”, a întrebat recrutul. “Yep! Vesta, căciula, ochelarii...” “OK” Am urcat echipați pe puntea 5 și am așteptat să ne vină rândul pentru a coborâ scările exterioare până la nivelul apei. Recrutul părea să se fi obișnuit cu noua rutină. “Nu uita, când intri în Zodiac, faci trei pași cha-cha-cha...”, i-a reamintit Seasick. “Stiu. No problem.”, a răspuns recrutul cu o noua inflexiune de tupeu in voce... Zodiacul s-a desprins de vas, a făcut o intoarcere de 180 de grade și a pornit în trombă spre ghețar. Echipele de cercetași pregatiseră zona de debarcare și până și cel cu ceștile de ciocolată caldă amestecată cu Johnnie Walker era deja la post pe mal. Aștia chiar erau organizați și dornici să facă sejurul pantofarilor cât mai confortabil și plăcut. Pentru recrut ăsta era primul ghețar văzut in realitate și i se luminase fața ca unui copil ce a ajuns la rafturile de dulciuri Am inceput să urcăm poteca puțin alunecoasă pentru a ajunge la un punct cu o privilește mai bună. Din loc în loc am zărit de o parte și de alta a potecii tufe de chaura. Unele erau pârguite și aveau o culoare roșie închisă, undeva între culoarea sângelui și un Malbec bun. Spre consternarea câtorva pantofari din jur m-am aplecat și am cules câteva bucurându-mă de prospețimea lor. “Excuse me, did I just see you eating those?” Am întors capul spre vocea de femeie din spatele meu. Avea o față mirată. Ca și altădată, era amuzantă dar și firească mirarea cuiva care fusese instruită să nu se atingă de fructe sălbatice, mai sles dacă sunt de un roșu vibrant, văzând cum cineva ca mine, pantofar ca și ea, apucă “fructul oprit” și îl înghite fără ezitare... “Yep.” “Are they good?” “Do you wanna try one?” “No, no, I was just curious...” “They are a bit sour, but they are OK..” Seasick și recrutul se opriseră și ele. “Sunt bune de mâncat?”, a întrebat recrutul “Mie nu-mi plac, dar Adi le mănâncă...”, a răspuns Seasick. “Do you guys, speak Romanian?”, a intrebat pe neașteptate femeia din spatele meu. “Yep.” “Vorbesc și eu romanește...”, a adaugat femeia zâmbind. Whoa! Aveam să aflăm că fusese născută in Romania și că emigraseră în Canada și apoi în Statele Unite când avea 4 ani, cu mai bine de 50 de ani în urmă și că soțul, copiii și mama ei de 92 de ani se aflau pe vas. Pârea să-i facă plăcere să vorbească românește și recrutul s-a așternat la vorbă. “Cand ne intoarcem pe vas am să vă fac cunoștință cu msma mea...” “Sigur...”, a răspuns recrutul vădit încântată. La intervale imprevizibile se desprindeau bucați mari din ghețar și se prabușeau cu un tunet familiar în apă. Păcat că nu ne puteam bucura și de solitudine.
-
3 puncteMarturisesc si eu ca asta noapte, incercat fiind de o nostalgie a iesirilor din iernile trecute si profitand de faptul ca am fost "singur acasa" (sotia a lucrat de noapte), am comis-o! Am aprins soba si mi-am petrecut noaptea in rulota. A fost ca-n povesti.... Cine nu ma crede, sa incerce!!!!
-
2 puncteEu mi-am propus urmatoarele iesiri in 2019 24.01.2019 sau 02.02.2019 01.03. 2019 sau 08.03.2019 Paste si 1Mai 2019 Pescuit 15.06.2019 weekend-uri 1-2 Iulie 2019 2 saptamani in August 2019 15 Octombrie pescuit Dunare 1 Decembrie 2019
-
2 puncte@Daniel P , trebuie sa recunosc plagiatul. Mie imi apartin doar comentariile adnotate. Cele prognozate sunt pentru doua saptamani. Eu sunt optimist si fiecare zi inseamna mai aproape de primavara, dar si de vara de care imi este atat de dor! Iti doresc vreme buna la munte si sa te bucuri de aerul tare si de zapada neprihanita.
-
2 puncteSeara bună preteni! Mulțumim pentru prognoza detaliată @Mircea, dar indiferent cum va fi vremea atunci, între 7-10 februarie voi fi la munte cu rulota!
-
2 puncte
-
2 puncte@Ursu Florin Deocamdata sunt depozitate sculele si materialele in masina si pozele nu sunt relevante. Cand ma apuc de lucru si golesc " frontul de lucru" voi continua cu poze si explicatii. Pregatesc poze pentru materialele si echipamentele ramase nefolosite in vederea vanzarii, se apropie primavara si sigur cineva va avea nevoie de ele.
-
2 puncteTe salut @Radu Ghita Nu e nimic de impartit intre mine si Eugen, din pareri contradictorii s-a ajuns la o distantare si la un alt mod de abordare a situatiei, situatie acceptata de ambii. Micile ironii nu ma deranjeaza, e stilul lui mai acid, dar nu cred ca e si rautacios. Asta e tot, nu e loc in acceasi manusa. Multumesc pentru atitudinea ta colegiala! Eu nu am nominalizat colegii care au vorbit frumos de rulota, am multumit tuturor cu intentia de a nu nedreptati vreun coleg, pentru ca nu puteam sti de eventuale telefoane. Cei care s-au intalnit cu mine stiu ca imi place grupul, ca nu suport sa raman dator si ca sunt recunoscator oamenilor pentru cel mai mic gest. Ca ajut si accept ajutor, asa cum e si normal , caut prezenta oamenilor si nu-mi place singuratatea. Inca odata te salut.
-
2 puncteAsa cum ne-a obisnuit, @Stefan P etaleaza o suita de fotografii foarte bine realizate si in acelasi timp pline de "continut", cu ajutorul carora reuseste sa transmita o parte din emotiile si bucuria clipelor minunate petrecute alaturi de prieteni. Multumim frumos si la mai multe!
-
2 puncteSeara bună prieteni! Am ajuns și eu acasă, după ce am trăit incă o frumoasă experiență la rulotă în acest week-end, cu -7 grade ziua si -13 noaptea...
-
2 puncteBuna seara la toată lumea. De curand am mi-am pus si eu problema buteliei iarna, dar si problema caldurii in rulota vara. Cautand pe aici prin foile forumului am ajuns la concluzia ca un mic ventilator de calculator poate rezolva problemele sus mentionate. Prin urmare ma cumpart cel mai ieftin ventilator ca calculator de 140 mm si l-am montat pe rulota intre compartimentul rulotei si compartimentul buteliei. La inceputul operatiei de montare a ventilatorului in rulota erau 13 grade si la butelie erau -0.6 grade. (rulota am incalzit-o la inceput sa nu lucrez in frig, afara erau -4 grade) Dupa ce am terminat treaba in rulota si am facut ventilatorul sa mearga, la scurt timp s-a incalzit si compartimentul buteliei destul de mult, 16.2 grade in rulota si la butelie 9.8 grade. Cand am inchis caldura in rulota erau 19 grade si la butelie 16 grade, iar afara la bordul masinii aratau -6 grade. Mai trebuie sa-mi montez un mic intrerupator, deoarece acuma ventilatorul merge continuu. La vara sper ca acest ventilator sa faca un pic de curent in rulota cat sa miste aerul.
-
2 punctesi o seara frumoasa! S-a mai scurs o saptamana, suntem un pic mai batrani! Oare si mai intelepti...? De maine "o luam din nou de coada". Spor in toate si sa ne vedem sanatosi!
-
2 puncte@Eugen David ai comis inca un atac gratuit la persoana lui @Alexandru Marin. Nu stiu ce aveti de impartit si nici nu ma intereseaza. Rufele se spala in familie! Daca ai nevoie de timp de reflectie....just let me know
-
2 puncte28-31 decembrie, cer senin, soare, cald si frumos. la cadite Intr-o dimineata! Ciorbita de burta. Ciorbita de perisoare. Mic dejun Pregatirea focului pentru noaptea dintre ani. Crema de zahar ars. Improvizatii cand a inceput sa burniteze.
-
2 puncte26 decembrie. Si masa sarbatoritului! La cadite. Cadoul...multumesc Misu.
-
1 punctIn 2018 nu am putut sa ies deloc cu rulota pentru ca un nou membru in familie a aterizat si vreau sa recuperez anul acesta in 2019 pt ca va avea varsta suficienta sa ii fac botezul in ale rulotismului :)). Deschid acest topic in care sa ne prezentam planurile sau dorintele de iesala pe anul 2019, de indata ce vremea si tipul ne va permite. Eu personal vreau sa bag o Grecia cel putin o luna vara aceasta On si Off camping in 2 runde a cate 2 sapt fiecare, una in iunie/iulie si alta august/sept. Ca zona, va fi aici la nord Macedonia/Halkidiki prima runda si a doua va fi la Marea Ionica - tarmul intre Parga-Lefkada inclusiv. Prin tara iesirile vor fi de weekend si de aceea as vrea sa aflu mai multe locatii de la alti colegi care au planuri aici local. Ideea e ca poate ne alipim unii la altii la ieseli. Ce vise sau planuri de ieseli lungi sa scurte v-ati facut pentru anul acesta?
-
1 punctDar din experienta anilor trecuti cand iarna nu hibernati , cum era la temperaturi de - grade....
-
1 punctSalutare. Asta da cadou Sa ai parte de ea si mult rabdare , succes si nu in ultimul rand bani. Cunosc motoarele de barcas , trabant, wartburg, daca ai intrebari te ajut cu mare placere.
-
1 punctFoarte tare @Stefan Adam Aștept cu interes evoluția "resuscitării"
-
1 punct
-
1 punctFanele anul asta am ratat ieșirea dar poate la anu stiu si eu....... poate poate vom veni si noi.Felicitatari.Oricum tu esti nostim.
-
1 punct
-
1 punctVa salut prieteni , forumul te invata, te ajuta, construieste relatii..uite asa in numai o zi rulota ma paraseste, sa vandut unui prieten forumist ! Multumesc celor care au facut aprecieri, complete si corecte cunoscand rulota, sper ca noul proprietar sa fie la fel fe multumit precum am fost eu .
-
1 punctLa multi ani si din partea noastra, colegilor care astazi 13 ianuarie isi sarbatoresc ziua de nastere!
-
1 punctrulotisti si sa aveti in suflet asa cum este si cel care straluceste pe cer! Acum sunt -6,2 grade, dar asta noapte au fost -15. In casa e cald si bine si facem planuri pentru la vara.
-
1 punctprieteni si o duminică frumoasă! -12,5 grade sunt acum la Letca Nouă...vreme bună de o țuică fiartă
-
1 punct@Daniel P Am vrut sa inlocuiesc de cateva ori texttul pentru ca scriu pe telefon si sunt necesare o sumedenie de corecturi, adaugiri si revizuiri. Ar fi util daca ar exista putzin mai multa flexibilitate in revizuirea unei postari. Multumesc si toate cele bune.
-
1 punct
-
1 punctMultumim pentru raspunsuri. (continuare partea a 5 a) Viata isi deruleaza imperturbabil partitura si Stella Australis a pornit in marsh inapoi spre nord si spre Canalul Beagle, urmand in sens invers traseul strabatut cu o noapte in urma. Apele involburate ale Pasajului Drake ramaneau in urma, in timp ce vasul isi regasea treptat adapost pe masura ce reintra in “palnia” ce conduces spre Canalul Beagle. Nu reusisem sa aterizam cu elicopterul sus in Anzi la un ghetar si nu reusisem sa debarcam pe imsula farului de la Capul Horn. Desi diferite, in ambele situatii am fost in postura de pantofari dependenti de deciziile altora. Oare sa fi fost aceste doua esecuri singurele “ratari” ale acestei ture, sau urmau si alte surprize mai putzin placute? Dupa ce am ajutat nodul din gat sa se spele cu un al doilea pisco sour in fotoliile de pe glorioasa punte 5, ne-am regasit echilibrul la masa, pe puntea 1. Ni se repartizase o anumita masa, la care urma sa ne asezam pana in ultima zi petrecuta la bordul vasului si un anume chelner care sa se ocupe de masa noastra si inca trei alte mese din apropiere. Intr-adevar, calitatea mancarii intrecea asteptarile. Mana nevazura a iscusitului bucatar, grija pentru detaliile prezentarii, amabilitatea si atentia prmanenta a chelnerului repartizat mesei noastre, si nu in ultima instanta dexteritatea cu care Seasick se descurca in spaniola, au transformat simpla si banala necesitate de a ingera calorii intr-un ritual extrem de placut. Fie asezati la masa de pranz, fie reintorsi la barul de pe puntea 5, continuam sa privim afara tanjind sa debarcam. Pe masura ce inaintam spre nord, insulele de pe ambele borduri au capatat contur si s-au “apropiat”, oferindu-ne oportunitatea de a admira padurile ce se indeseau. Aceasta portiune din Tara de Foc, si in special zona vestica pana la apele Pacificului si nord-vestica pana la Stramtoarea Magellan, sunt suficient de salbatice pentru desfatarea ochiului si a sufletului. De-a lungul intregii croaziere, pana in ultima zi cand am urcat in nord pe Stramtoarea Magellan aproape de Punta Arenas, nu am intalnit nici un fel de trafic naval. De la Port Navarino si pana aproape de Punta Arenas, Tara de Foc avea sa ne priveasca mandra de independenta si salbaticia ei. Natura este cu adevarat frumoasa departe de schilodirile provocate de atingerea omului... Ceva mai tarziu dupa pranz, difuzoarele vasului ne-au informat sa ne echipam de debarcare. “Parca-i la armata...”, a reactionat recrutul. “...toata ziua, pune-ti pantalonii, puneti vesta, scoate vesta, pune geaca, pune pantalonii de ploaie, scoate pantalonii, iar pune vesta, iar scoate vesta...” “Te pomenesti ca era mai bine acasa cu ochii la televizor...”, am tachinat-o eu. “Nu, da’...” “Nu te bucuri ca te-am luat?”, a incoltzit-o si Seasick razand. “Ba da, da’...” Am ridicat tonul teatral, cu o indignare vizibil prefacuta. “Atunci de ce te plangi?” Recrutul si-a scos vesta de salvare din dulap mormaind. “Nu ma plang, imi dau si eu cu parerea...” “Nu-i timp de pareri. Pas alergator la puntea 5, ca incep aia instructajul...” Cabina noastra era amplasata in babord, undeva mai aproape de prova, pe puntea 2. Incepand din prima zi aveam sa urcam si sa coboram doua seturi distincte de scari interioare, o scara amplasata in bordul tribord si mai aproape de prova fata de cabina noastra de cate ori mergeam sus la puntile 5 si 6, si o alta scara amplasara in bordul babord aproape de pupa, cand mergeam sus la puntea 4, sau jos la masa pe puntea 1. O admiram in tacere pe maica-mea care isi acceptase zambind rolul de “recrut” si se straduia sa tina pasul cu noi. Dormea putzin, manca repede, era in picioare gata de manevra la orice ora. In unele privinte parea mai apta pentru “indeplinirea misiunii” decat alti pantofari mai tineri decat ea... Instructajul a repetat aceleasi indicatii plicticoase si sufocante de dimineata cand ne pregateam de debarcare. “You assemble on the deck you are summoned to, in the order your group is called. Make sure you fasten your life jacket. Use the rails when you descend and ascend on the stairs. Detach your tag and leave it on board in the designated box on the hook labeled with your cabin number. Wait for the order to board the Zodiac. Use the three step, ‘cha-cha-cha’ style. First step on deck, second step on the rubber of the boat, third step on the wooden plank inside the boat. Do not step forward until you grab the arm of the crew member inside the boat. Once aboard the Zodiac, take a seat on the side indicated by the crew member and slide your bottom towards the back of the boat. Do not stand and do not try to walk inside the boat. Once again, sit and slide. Protect your cameras...” Aveam sa auzim aceleasi cuvinte in fiecare zi, la fiecare debarcare. Evident procedurile se repetau in sens invers la imbarcari. Intr-un tarziu, s-a auzit huruitul lantului de ancora si Stella Australis s-a oprit leganandu-se la vreo 500 m de tarm in apele golfului Wuluaya. Erau valuri relativ domoale, fara berbecei. De data asta aveam sa debarcam... (Va urma)
-
1 punctBuna seara prieteni Foarte frumos , si noi am facut tot ca voi si ca alti doar ca la noi a fost mai multa zapada Poate daca aflam de oferta voastra veneam si noi dar am aflat prea tarziu cand deja era totul aranjat Poate la urmatorul vom fi si noi.
-
1 punct(continuare partea a 4 a) Stella Australis a traversat canalul Beagle spre sud, trecănd din apele argentiniene în cele chiliene și apoi și-a schimbat cursul înapoi spre vest aruncând într-un tărziu ancora în apropiere de Port Navarino, unde s-au urcat la bord autoritățile chiliene pentru formalitățile de vamă. La urcarea pe vas ni se reținuseră pașapoartele de către un membru al echipajului și s-au ocupat ei de formalități. Convenabil și eficient. În jur de miezul nopții Stella Australis a ridicat ancora și a pornit în marș spre sud spre Capul Horn. Acest căpitan și marșurile lui de noapte mă ungeau pe suflet. My cup of tea, ca să zic așa... Seasick și recrutul executaseră programul de seară și alunecaseră deja în lumea viselor. Ni se comunicase înainte de culcare că a doua zi de dimineață urma să ajungem la Capul Horn unde vom încerca să debarcam la far in bărci Zodiac. Oare, cum va fi vremea in Pasajul Drake? Oare, cum se va descurca recrutul in Zodiac? Stella Australis înainta în noapte ca o nălucă cu un ușor perceptibil tangaj și aproape fără ruliu. Deși canalul pe care ne indreptam spre sud părea sa se largească semnificativ, nu ieșisem incă in apele deschise din jurul Capului Horn. Am adormit și eu într-un târziu, frământat de întrebări fără răspuns, privind valurile ce rămăneau undeva în urmă. Mi se păruse, sau se zăreau câțiva berbecei răzleți?... O voce de femeie intr-o engleză afectată puternic de un accent hispanic ne-a trezit prin instalația de intercom a cabinei. Era 06:00 dimineața. Ni s-a spus să ne prezentăm pe puntea 1 pentru a servi micul dejun și apoi să ne prezentăm echipați cu echipament de ploaie si vesta de salvare la puntea la care am fost repartizați pentru instructaj. În dorința de a optimiza administrarea pantofarilor, echipajul vasului hotărâse să ne împartă în echivalentul a patru companii, în funcție de limba pe care o întelegem cel mai bine. Inițial au alcătuit o companie de “nemți” și una de “francezi” pe care i-au combinat cu un mic pluton de “italieni” și le-au repartizat ca loc comun de instructaj o sală de zi în prova pe puntea 3. Au adunat toți vorbitorii de limbă spaniolă intr-o companie “hispanica” care aveau să se întâlnească într-un lounge cochet în pupa vasului pe puntea 4 și au adunat 2 companii de “englezi/americani” în locul cel mai plăcut cu putința in barul de pe puntea 5. Trebuia să fii miop sau tămpit să nu realizezi că cal mai bine era să te aduni la bar... Am mâncat oarecum pe fugă în imensa sală de mese de pe puntea 1, mânați de emoția unei noi experiențe. Așteptam cu o nerăbdare văditâ să coborâm pe insula farului de la Capul Horn. Cerul era acoperit aproape in totalitate de nori grei de un cenușiu inchis. Apele Pasajului Drake păreau din ce in ce mai odulate și era ușor de sesizat o tensiune ce continua să se amplifice cu trecerea fiecărui minut. Pantofarii iși mestecau tartinele cu unt în tăcere și își vorbeau mai puțin ca de obicei. “Crezi că are rost să vin și eu? De ce nu vă duceți doar voi?”, a întrebat recrutul cu o voce lipsită de orice hotărâre. “Ai venit pânâ aici și nu debarci la far?” “Nu pot eu cu barca.” “E usor. Te ajut. Nu-ți fă probleme...” După micul dejun am trecut pe la cabină să ne luăm centurile de salvare si ne-am adunat în barul “anglo-americanilor” să ascultăm instrucțiunile și să ne pregatim de debarcare. Căpitanul a lăsat la apă două Zodiac-uri și a trimis echipajele să inspecteze condițiile de debarcare la țărm. Vântul se monta și vasul nostru la ancoră, în ciuda tonajului, începuse să danseze. Recrutul părea din ce în ce mai îngrijorat. Ca să-i mai înmoi teama, le-am rugat să urce pe puntea 6 direct în bătaia vântului... Seasick a privit echipele din Zodiac-uri prin binoclul de mare putere. “What does it look like, mate? “I don’t know, they seem to struggle...” “Did they land?” “Only one boat.. The surf seems really strong...” “Let me take a look...” Am privit și eu prin binoclu. Era destul de greu să-mi mențin echilibrul datorită tangajului. “Wow! The surf is fucked up...” Ocularele binclului m-au lovit în arcade producându-mi o durere ascutțită. “I don’t think we’ll be able to land, mate...” “Eu nu vreau să merg cu barca...”, aproape ca scâncit recrutul. “It’s OK, if we don’t go to shore...”, a completat cu calmul ei caracteristic Seasick. Intre timp incepuse și ploaia și picăturile de apă ne pișcau fețele. “I want to go to shore. I don’t care if I get wet...” O altă voce de femeie a anunțat prin întreaga instalație de sonorizare a vasului ca vantul a ajuns la peste 54 de noduri și căpitanul a decis anularea debarcării. “Fuck!” N-a fost să fie să coborăm pe mal la Capul Horn. Ne-am refugiat inapoi in barul de pe puntea 5. "Scotch on the rocks, or pisco sour, senor?", ne-a intrebat poiticos barmanul. M-am uitat la Seasick apoi la recruit. "Pisco", au raspuns la unison. "Three Pisco, por favor..." In timp ce imbranceam suav cu paharele de Pisco privind prind afara prin geamul spalat de ploaie, vocea de femeie din difuzoare ne-a comunicat ca dupa pranz vom incerca o debarcare ig golful Wulaia pe locul unde Vice-Amiralul Robert FitzRoy si Charles Darwin au acostat cu HMS Beagle si au intrat in contact cu populatia locala si de unde aveau sa-l ia cu ei pe tanarul Yámana, Jemmy Button pentru a-l scoli in Anglia. Povestea continua, evident, cu o mare dezamagire pentru Fitzroy si Darwin... (probabil va urma) Rasaritul soarelui ne-a intampinat la insula pe care se afla farul de la Capul Horn... Asta avea sa fie cea mai sudica latitudine a turei noastre. Vedere spre sud, spre Antarctica, a Pasajului Drake de la Capul Horn. Echipajul pregateste Zodiac-urile pentru debarcarea promisa la Capul Horn. “Crezi că are rost să vin și eu?" Vantul pare sa se inteteasca. I don't know, mate. It seems a bit tricky for landing. Un echipaj de "cercetasi" se pregateste sa inspecteze plaja de debarcare. Mergem si noi in recunoastere pe puntea 6. Executarea! Poate vedem mai bine de sus ce fac cercetasii la mal. Vantul se monteaza serios si ajunge la 54 knts. Capitanul anuleaza debarcarea si da oridn cercetasilor sa revina la bord. Cercetasii abandoneaza plaja si se grabesc sa revina la bord. Uf, ce-as fi mers si eu cu ei... Dupa ce a fost recuperat si ultimul Zodiac, nu prea a mai ramas nimic de vazut pe punte... Scotch on the rocks, or pisco sour? Ne luam la revedere de la Capul Horn prin geamul barului de pe puntea 5. N-a fost sa coboram pe insula.
-
Cauta in forum
-
Subiecte de discuţii
-
-
-

