Clasament


Continut

Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 02.11.2018 în toate secţiunile

  1. 6 puncte
    Mulțumim tuturor pentru gândurile bune. Azi dimineața s-a întors și energia electrică ; o raza de soare efemera, apoi a început sa cada din nou multă apa. Traind într-un mic sătuc cu 300 de suflete la 1000 m.l.m ne cunoaștem toți, iar împreuna cu colegii pompieri voluntari, protecția civilă și asociația locală de vânători nu a fost lipsa de lemne, alimente, medicamente sau asistenta sanitara. Casa nostra este destul de izolata, având vecini cei mai aproape cam la 7-800m . In momentele când eram de serviciu duceam familia in sediul nostru unde era cald și aveam energie electrică de la generator. In casa caldura cu lemne și lumina de la lanterne led. De astăzi nu mai suntem izolați, am reușit sa cobor in vale la munca, locul nostru al pompierilor voluntari a fost luate cel al pompierilor de serviciu. Cu acea slaba raza de soare s-a văzut și zăpada căzută deasupra in acesta noapte. Multumim încă o data pentru gândurile bune.
  2. 6 puncte
  3. 6 puncte
    prieteni și zi scurtă la serviciu celor care lucrează! Hai că vine week-endul!
  4. 5 puncte
    si un gand bun pentru toata lumea!
  5. 5 puncte
    O zi frumoasă vă doresc!
  6. 4 puncte
  7. 4 puncte
  8. 3 puncte
    Au ajuns o parte din lucrurile comandate Trapa mica de baie, 28x28 cm: Busonul de umplere cu apa: Trapele mari 40x40 cm, 2 buc: Panourile semiflexibile de 100W, 2 buc: Am comandat si toaleta cu cadita de dus dedicata van-urilor, model 2017, nou-nout. Mai trebuie sa comand usa de golire.
  9. 3 puncte
    Buna dimineata colegi O zi de vineri usoara sa aveti
  10. 2 puncte
    Bun venit printre noi, iar dacă îmi este permis pt Knaus și Hobby recomand Germania, dar tine minte zicala rulotistilor germani: dacă vrei un hobby i-ați un Hobby
  11. 2 puncte
    @Drinovan Ovidiu le-am achizitionat pe acestea La condensul care se poate face de la geamuri nu m-am gandit In orice caz, inca nu sunt achizitionate inca, mai stau si ma gandesc.... mai lucrez la schita interioara si functie de varianta finala trebuie sa aleg geamurile
  12. 2 puncte
    Butelia este mai ieftina in Romania. Butelie Insa personal iti recomand acest model: Butelie usoara Scuze de offtopic .
  13. 2 puncte
    Salut, Alin! Iti recomand sa te inspiri si de aici daca nu l-ai descoperit deja. In playlist, urmareste mai ales partea cu izolarea, are niste ponturi foarte bune tipul! Am urmarit si eu subiectul conversiei si am vazut multe clipuri de-a lungul timpului, insa cel pe care ti-l recomand are cea mai buna tehnica de izolare. Spor si succes!
  14. 2 puncte
    Să o folosiți sănătoși mulți ani nainte Dane și tradiționalul "Vânt din spate" ! P.S. Dacă îi place la doamna ,restul e ca și rezolvat !
  15. 1 punct
    Așa cum multi dintre voi știți, eu ies și iarna cu rulota și am folosit până acum pentru tractare un Peugeot 307 break, HDI de 110 cp. Sătul să pun de fiecare dată lanțurile și să le dau jos după ce ieseam din necaz, am hotărât să trec și eu in rândul lumii și am achizitionat un tractoraș pentru rulota mea, de care sunt extrem de incântat... Așadar, Nissan X-Trail, fabricație 2006, Euro 4, 2.2 dCi (136 Hp) 4x4, Cuplu 314 Nm /2000 rot/min, cutie manuală cu 6 viteze, pilot automat și foarte important, poate tracta 2000 kg mma cu dispozitiv de frânare Să vină iarna acum...
  16. 1 punct
    Incep acest post prin a spune ca m-am saturat M-am saturat sa cumpar vechiturile altora si sa repar la ele. M-am saturat de cautat motorhome in stare acceptabila dar sa fie o poala de bani M-am saturat de bagat bani in reparatii. Vreau ceva nou Binenteles ca nu am cele cateva zeci de mii de euro pentru achizitia a ceva nou dar, daca faci cu mana ta cu lucruri noi, iese ceva nou, nu? Sa incepem.... Am scos la vanzare motorhome-ul din dotare prezentat aici pentru a ma dedica in aceasta iarna conversiei de la van la motorhome. Am mers pe aceasta varianta deoarece un van este destul de spatios in zona cargo, poti merge pe autostrada cu 120 km/h, are turbo si servo (ce nu am la actualul motorhome), nu ai probleme cu infiltratii/lemn putrezit, etc. Aici in Irlanda si in UK iti poti transforma un van in motorhome si sa ramana van in acte fara a avea probleme la ITP. Binenteles ca il poti modifica in acte, e destul de simplu, caz in care castigi la asigurare si motor tax (mai mici). Am luat-o cu inceputul, mi-am facut un tabel xls cu dimensiunile van-urilor de pe piata pentru a gasi modelul care imi convine cel mai bine, Fiat/Citroen/Mercedes/Iveco/Peugeot/etc. M-am oprit la Ducato maxi L4H3 si Sprinter L4H3. Cum Ducato bun nu am prea gasit, m-am orientat la Sprinter. Am citit din scoarta in scoarta forumuri de aici din Irlanda si din Ro, am inteles din experienta altora ca 315 si 316 sunt problematice la motor si ca cele mai durabile ar fi 311 si 313. Ca sa o iau pe scurtatura, am achizitionat ieri un 311 CDI din 2008, 170k mile, se prezinta in conditie buna spre foarte buna. Modelul extra lung, are zona cargo care se va transforma lunga de 4.8 m! Momentan cateva poze facute la achizitie. Vor urma altele dupa ce voi lucra la cele cateva puncte de rugina (acolo unde a fost zgariat/atins) si in special la usile din spate unde este ceva mai serioasa problema.
  17. 1 punct
    Felicitari, @Daniel P ! X-trail e ... masina... Eu am un Koleos care e fix un X-trail carosat de Renault... Cu 4 x 4 cuplat lock si ESP-ul decuplat, faci minuni in off-road... https://www.youtube.com/results?search_query=nissan+x+trail+2006+off+road
  18. 1 punct
    Salut. Ma numesc Alexandru, am 40 de ani si sunt din Bucurestri. Sa va spun povestea mea pe scurt cum m-am hotarat sa imi indeplinesc un vis de mult uitat, sa ajung rulotist. Anul acesta in vara, am plecat in concediu prin tara fara a avea dinainte cazare sau un loc bine definit de inoptat, stiam doar traseul. La Alba-Iulia dupa ce am terminat de vizitat, surpriza, nu gaseam cazare in urmatorii 100 de km pe traseul de urmat (unii nu raspundeau la telefon, altii erau foarte deranjat ca ii sunam la ora aia sa cer cazare) ce era sa fac cu 2 copii dupa mine si un catel , asa incat am hotarat pe loc "gata imi iau rulota". La vremea accea nu stiam nimic de rulote, nu ma interesasem de acest subiect asa incat am intrat pe olx sa caut. Evident unde in alta parte decat in judetul ARAD :( . Am avut mare noroc cu acea rulota Avondale , nu avea infiltratii (nu stiam de acest lucru atunci), si functionau toate la ea. In fine dupa primul concediu cu ea am inceput sa vad si alte rulote care mai de care, atunci a inceput sa mi se aprinda un bec si am inceput sa caut/cercetez acest subiect(asa am si gasit acest forum). Am reusit sa o vand destul de repede cu aceiasi bani. Acum, saptamana viitoare o sa plec in Olanda sa caut un Hobby sau un knaus in jur de 6000 euro.
  19. 1 punct
    In sfarsit e weekend Rulota e pus deja dupa masina urmeaza in cateva minute sa plecam la Vama Buzaului. Dar am si o preblema mare, dupa ce am cuplat rulota dupa masina si am tras in fata casei, am observat ca cineva mi a spart geamul din spate al rulotei. Daca are cineva, sau stie undeva de vanzare geam spate pentru rulota Hobby din 1990 rog sa ma anunta. Multumesc O seara placuta si weekend placut tuturor
  20. 1 punct
    Salut @NLaurentiu, multumesc de sfaturi, am facut o lista cu 7 rulote/locatii, da vreau cu 2 spatii de dormit, masina este un vitara de 1.6 benzina 120cp, pot sa trag lejer o rulota de 1000kg, in ceea ce priveste concediul am luat 2 saptamani sa fiu sigur, si sa am timp la intoarcere de vizitat, sper sa vanda rulota cu tot cu butelie si acesorii.
  21. 1 punct
    Sunt cam afon în domeniul ăsta, ca să-ti dau un raspuns corect...D-abia de acum incolo incep și eu să ma documentez pe ici, pe colo. Din câte am inteles, are diferential central blocabil electronic și sistemul 4x4 este același care este pus pe Duster: 4W2, 4W4 Auto și 4W4 Lock. Apropo, dacă găsești pe undeva, ți-as fi recunoscător dacă mi-ai trimite și mie niște link-uri cu informații despre acest model...
  22. 1 punct
    @Alin Opran,imi place pretul de la panourile flexibile ! Ai cumva un link?Ms Oare la geamurile clasice de van nu o sa se faca condens, daca inauntru o sa fie cald si afara rece? Pe urma iti curge apa in jos pe sub geam!
  23. 1 punct
    Asa a fost planul de la inceput, sa montez tot ceea ce necesita decupare in tabla dupa care sa ma apuc de izolare. Inca sunt in cautare de materiale...
  24. 1 punct
    Salut, Daniel! Sa o stapanesti sanatos, Daniel! Faina jucaria! Daca ai aderenta doar la o roata din spate, iti recomand sa tragi frana de mana gradual, pana cand cuplul pierdut la roata care patineaza este distribuit spre roata cu aderenta. La puntea fata nu are diferential autoblocabil?
  25. 1 punct
    Salutare, Completez si eu cu: - de verificat actele - seria de pe sasiu sa corespunda cu cea din acte; - o privire de ansamblu a acoperisului, fie pozand cu telefonul daca nu exista o scara, fie ochiometric de pe o scara. De asemenea, de inspectat starea masticului din jurul trapelor, a cosului, a antenei (daca exista), precum si a sinelor de imbinare a peretilor cu acoperisul; - o tavalire pe sub rulota nu strica - vedem starea podelei, a sasiului, a calelor, a cablurilor electrice, a tevilor de gaz si apa, a arzatorului de la soba, etc. Se pot gasi stinghii de lemn/metal, gauri umplute cu spuma, diverse improvizatii, vopsitorii, reparatii, umflaturi ale lemnului sau chiar gauri in lemnul putrezit!) Recomand la interior si ridicarea linoleumului in zonele unde se poate. Poate exista doua straturi de linoleum... - de verificat uzura cauciucurilor, nu numai DOT-ul (majoritatea rulotelor vechi au cauciucuri vechi si e de preferat asa pentru ca nu e important DOT-ul, cat zona de uzura a cauciucului - uniforma sau pe marginea interioara ori cea exterioara). Puteti micsora pretul daca DOT-ul e antic si, mai ales daca exista uzura neuniforma, puteti cere o reducere consistenta, deoarece presupune alinierea axului rotilor fata de sasiu. Nu e complicat, dar presupune ceva munca! - de verificat si marimea rotii de rezerva. Eu am avut surpriza sa fie de 14" in loc de 13"!
  26. 1 punct
    Salut, Alexandru! Sfatul meu este sa cauti din tara rulota pe care s-o iei din Olanda si sa vorbesti efectiv cu proprietarii. Iti vei da seama daca sunt de omenie sau nu. Pregateste dinainte setul de intrebari. La telefon te mai pierzi, mai intervine si romgleza si olangleza! De rezerva, mai antameaza doua-trei rulote din parcurile cu vanzari rulote de acolo. De asemenea, citeste temeinic pe aici. Stabileste-ti ce compartimentare preferi (banuiesc ca vei dori cu doua spatii de dormit). In functie de masina pe care o ai, sa ai in vedere si MMA-ul rulotei. A, sa ai la tine si adaptor pentru priza electrica de cuplare a rulotei (in functie de ce ai la masina montat acum). Eu am avut priza cu 7 pini la masina si adaptor pentru stecher cu 13 pini la rulota - deci eram acoperit! Insa stiam dinainte ce priza are rulota! In cele din urma, planifica calatoria astfel incat sa ai cel putin o saptamana de concediu, iar la intoarcere sa ai timp sa faci si cateva opriri in locuri frumoase din Europa! Eu mi-am luat rulota tot din Olanda si regret ca nu am avut mai mult timp sa colind cu fii-mea prin Europa! Aveam/ai la dispozitie 15 zile cu numerele temporare din Olanda! Nu uita ca in Olanda este cel mai frumos super-magazin dedicat campingului - Obelink. Planifica-ti si o vizita acolo (au parcare imensa pentru a-ti lasa in siguranta rulota). Sigur o sa vrei sa adaugi cate ceva la rulota nou achizitionata! Din pacate nu au livrare catre Romania, insa daca tot esti acolo ai avantajul ca poti sa pipai orice ai nevoie sa cumperi, mai ales ca vei avea cate ceva de inlocuit la rulota. Iti recomand sa cumperi una sau doua butelii cu alimentare speciala GPL. Pot fi achizitionate doar fizic, din magazin, nu online. Sunt mai scumpe decat cele "normale", insa nu vei avea griji cand le vei reincarca, fie in tara, fie in strainatate. Link, aici. Mult succes!
  27. 1 punct
    Taie manerul surubului si sudeaza-i in cap o piulita cu aceeasi dimensiune a suruburilor de la suportii de calare, si vei actiona surubul cu cheia de calare pe care o ai tot timpul cu tine.
  28. 1 punct
    Felicitari pentru achizitie si sa te bucuri impreuna cu ea!
  29. 1 punct
  30. 1 punct
    @Raul G , imi pare rau pentru cele intamplate... @Raul G Ai grija de tine... Protejeaza-ti familia cum sti tu mai bine. E bunul cel mai de pret (mai ales cand esti departe de marea familie) !
  31. 1 punct
  32. 1 punct
    Mi-ar place și mie un agregat la fel. Cat mai mulți km fără probleme!
  33. 1 punct
  34. 1 punct
    Felicitari pentru achizitie! Multi km fara probleme, cu si fara rulota!
  35. 1 punct
    O solutie este sa muti roata de sprijin!
  36. 1 punct
    @Daniel P Felicitari pentru achizitie. Vei vedea diferenta cand vei tracta rulota cu Nissan-ul. Este altceva. Atentie sa nu te ia valul si sa calci acceleratia mai mult decat trebuie cu rulota tractata! Eu am Nissan-ul de cinci ani si nu m-a dezamagit.
  37. 1 punct
    Felicitări ,să o stăpânești sănătos!!!
  38. 1 punct
    Multumesc tuturor prieteni!
  39. 1 punct
  40. 1 punct
    Cred ca ar fi bine sa verificam si preturile la transport...Si sa vezi uimire cand in loc sa-l cumpar de la Lidl din orice colt cu 60 ron, il cumpar din Cluj la un cost total de minim 80 ron.
  41. 1 punct
    Salut si multumesc tuturor de mesaje, @Vana Petre Am vandut vechea rulota pentru ca eram la inceput si nu stiam cu ce se mananca, in scurtul meu concediu am vazut ca se poate si mai bine, asa ca am decis sa o vand si sa cresc bugetul la 6000, un hobby sau un knaus sa il am pana la pensie si dupa. Nu nu avea deloc probleme vechea rulota. (cel putin din cate stiu eu)
  42. 1 punct
    si o după-amiază excelentă!
  43. 1 punct
  44. 1 punct
    Am inceput cumparaturile Box trecere cabluri prin plafon, 8 euro: Panouri fotovoltaice flexibile 100W, 2 bucati, 113 euro/buc: Sistem montaj panouri flexibile pe plafon, 15 euro/set:
  45. 1 punct
    Nu stiu daca se numeste sport, dar a fost ceva miscare prin natura... Enjoy ! Frunzele acestea pe care toamna le arde-n grădini, Sunt ca un semn de plecare dintr-o iubire cu spini. Frunzele acestea de aur, frunzele acestea de rând, Sunt cel mai sincer tezaur după'nflorirea din gând. Frunzele acestea -n plutire, ca nişte nori călători, Sunt cea dintâi amintire de după vara cu flori. Frunzele acestea bătrâne, strânse pe margini de drum, Sunt ca un semn ce rămâne după iubire oricum. Frunzele acestea uşoare smulse din plopii subţiri, Sunt primul semn care doare când intră toamna-n iubiri. Frunzele acestea purtate prin labirintul de ploi, Sunt mai presus decât toate, semnul plecării din noi. - George Tarnea-
  46. 1 punct
    LA MULTI ANI și vacanțe frumoase tuturor colegilor sărbătoriti!
  47. 1 punct
    colegilor care astăzi, 11 septembrie, își sărbătoresc ziua de naștere @Nelu Viorel @NIC RODUT @Mariusb11 @Gabriel Iofciulescu @Criss Surlea @Alexandru Chiritoiu @Viovio700
  48. 1 punct
    Daca privesti cu atentie, vei observa ca barele verticale sunt imbinate prin mufare, in partea de jos, la cca 25 cm de curba. Scoti suruburile de fixare tai teava de sus, apoi dai alte gauri pentru a fixa din nou cu suruburi, asa cum a fost. Pentru a proteja peretele spate al rulotei (presupun ca e batran si bolnav), ar fi bine sa montezi in dreptul suruburilor de sus si al celor de jos cate o bagheta orizontala (lemn sua aluminiu) pe care sa o lipesti de perete si chiar sa o fixezi in cateva holzsuruburi, eventual suruburi care sa strapunga peretele. Nu este foarte estetic, dar este sanatos. Doua biciclete vor pune la grea incercare un perete putred, mai ales in timpul mersului pe soselele noastre. Mult succes!
  49. 1 punct
    În prezent am cele 2 mașini din titlu - prima a fost Logan MCV (luată din țară în 2007, prima variantă cu 1.5dci/68CP), a doua Duster-ul (luată din Irlanda în 2014, 1.5dci/109CP). Când am început să trag cu Logan-ul, multă lume mă întreba: da' poate să tragă? nu gâfâie? etc. Ei bine - POATE! Cel mai mult am tras cu Logan-ul o rulotă cu1670 kg pe ea, plus 940kg pe mașină (pe Logan aveam o bombă, 2 biciclete în spinare + încă 2 pe proțapul rulotei) De unde știu exact greutatea? M-au oprit în Germania și m-au cântărit - mi-am luat €200 amendă pe chestia asta). M-a rupt la consum (cam 12-13) iar la dealuri mai înclinate, puneam avariile și trăgeam spre banda de urgență (nu eram singurul!). La drum drept în schimb, nu stăteam în urma camioanelor - prindea 100 lejer (ce-i drept, într-a 4a și 4000rpm, cum băgam a 5a era gata). Nu s-a stricat nici motorul, nu am rupt nici ambreiajul - dar nici nu am mai tras cu el în halul ăla (mai ales că mi-am și luat amendă). Oricum, nu e recomandabil să o calci prea tare când tragi... TOATE remorcile/rulotele cu o axă încep să șerpuiască după 110-120 (depinde și de masele ansamblului). Caii putere te-ajută mai puțin la tras - cuplu să ai și să nu-ți fie frică de turații (și de consum!). Sigur, ideal e să ai o masă maximă la rulotă undeva la 75% din masa maximă remorcabilă a mașinii (ex la Logan MCV - masa maximă remorcabilă e 1300kg, deci ideal 975). Acest 75% e masa totală a rulotei - dacă dai jos lucrurile pe care le iei cu tine (2-300kg) - rămâi cu 7-800 de kg masa optimă a rulotei goale. La asemenea greutate, rulotele sunt mici și greu de găsit. Ideea e - să nu vă fie teamă să împingeți masele mai spre limită - mașina va trage, chiar dacă nu ideal... Călătorii plăcute - și în siguranță! PS Ca fapt divers, am tras cu Duster-ul (are masa maximă remorcabilă 1500kg/același motor 1.5dci/109CP) o remorcă cu 2 axe, aveam pe ea cca 1400kg - condiții oarecum similare cu exemplul de mai sus... consumul a fost undeva la 11-12, în condițiile în care la deal nu prea îmi stăteau în față nici camioane, nici rulote, nici autorulote (a 3a/4000rpm), la drum drept făceam 120 în mod constant, la vale se ducea în 140 fără nici un fel de probleme (remorcile cu 2 axe NU șerpuiesc). PS 2: Șerpuirea și balansul sunt 2 lucruri diferite, pe care le veți întâlni mai devreme sau mai târziu. TOATE remorcile cu o axă intră în șerpuire - apare undeva peste 100-110 (sunt mai mulți factori care influențează asta: masele ansamblului, lățimea remorcii, dacă remorca are amortizoare sau nu, dacă ești în curbă, vântul, etc.). Practic, simți în cârlig (și vezi în oglinzi) cum remorca se duce stânga-dreapta... prima dată e chiar groaznic, parcă ești pe un vapor! Nu te pierde cu firea - nu prea are ce să se întâmple, cel puțin la început... ia piciorul de pe accelerație, iar dacă nu e suficient, FOARTE ușor apasă frâna... calcă ca pe ouă - remorca se va redresa... Balansul (remorca "țopăie" de pe o roată pe alta) apare de obicei CA REZULTAT al șerpuirii (mai rar se intră direct în balans, cele cu 2 axe fac asta - ele nu prea șerpuiesc). Dacă apare balansul - e o chestie nasoală... nu mi s-a întâmplat (sper că nici pe viitor). Pașii de redresare ar fi cam aceeași - ideea e să nu o lași să ajungă acolo, ci să o controlezi de la primele semne.
  50. 1 punct
    Poti vedea o multime de conversii, chiar si pentru off-road pe www.pinterest.com! Gasesti solutii pentru orice daca ai rabdare ( cred ca nu-ti lipseste). Spor la cautari, mai ales ca vrei 5 locuri intr-un spatiu mai mult decat restrans.