Clasament


Continut

Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 28.05.2018 în toate secţiunile

  1. 3 puncte
    Ziua buna va transmit si eu de la Canionul Emen si cascada Hotnitsa din Bulgaria.
  2. 2 puncte
    @Costin Dumitru 140km/h ... kamikaze pe drumurile publice ? Te-ai gandit la consecinte ? Calculele tale nu corespund cu "placerea de-a te afla in mijlocul naturii ". Dupa cinci ani , nu-mi trece ....(acest virus, daca la el te referi), si tind sa cred ca multora nu le "trece" ..... Cu respect , pentru varsta d-voastra ! Sanatosi sa fim ! Sa ne bucuram de multe vacante cu rulota sau cu camper-ul !
  3. 2 puncte
  4. 2 puncte
  5. 1 punct
    Salut tuturor, Dupa ce am vandut ultima rulota din dotare in februarie la plecarea din Romania, a venit vremea sa-mi iau "ceva" din nou aici in Irlanda. Am cochetat cu ideea de rulota dar aici in Dublin problema parcarii este mai spinoasa, chiar daca o parchezi pe proprietatea ta din fara casei. Tot cautand pe net m-am gandit ca poate ar fi mai indicat un camper, am vazut ca aici se poarta mai mult ca rulota Acum cca o saptamana m-am decis sa merg pe ideea de camper astfel ca am inceput sa caut. Pentru acest lucru am batut cu drumuri o jumatate de tara, inclusiv in Irlanda de nord care este defapt UK. Destul de ieftine dar trebuie achitata taxa de import, CVRT (ITP de autorulote/comerciale), taxa drum, etc. Te duce la niste banuti destul de multi si timp pierdut. Dupa multe campere vazute am dat de cel care mi-a facut cu ochiul, un model Fiat din 1991, carosat Dethleffs, motor 2.5 diesel, 5 viteze, 5 locuri de dormit si 6 pe scaune (cu centuri de siguranta). Factor important la decizie a fost ca este cu volan normal pe stanga (ca in toata Europa) putand sa circul cu el in IRL si UK fara probleme. Culmea este ca l-am gasit la doar 9 km de unde stau Proprietarul il are din 2009, fiind al doilea. Nu a fost foarte ingrijit, necesita multa munca de curatenie in el in schimb este bine inchegat, nu are infiltratii/lovituri/lipsuri. Un camper sanatos bun de luat la plimbare. Din dotari pot enumera pe cele clasice: - Truma model 3002 cu vent pe 12V, lipsa tija pentru robinetul de gaz - Frigider de 88l - Boiler Truma 15l pe gaz - Baie cu wc cu flush electric si cadita dus - 2 butelii mari - a doua baterie de 12v/120Ah cu invertor de 300w - aragaz cu 2 ochiuri - marchiza omnistore de 3m - inmatriculat in Irlanda Ca minusuri as putea spune ca este geamul de pe partea stanga, a fost spart iar proprietarul l-a inlocuit cu un plexiglass transparent montat fix . Cred ca voi cauta modelul de geam pentru a-l inlocui. Mai jos pozele facute in momentul vizionarii acestuia, vor urma altele dupa ce il voi pune la punct
  6. 1 punct
    Am vrut de mult timp sa scriu aceste randuri , dar nu am stiut cum sa ma adresez si unde. Cu aceasta ocazie cred ca ar fi binevenit pentru toata lumea , mai ales pentru cei ce sunt la inceputul carierei de rulotist, off sau on camping, sa stie un lucru : gunoiul nu este placut nici de mirosit, nici de curatat pentru nimeni. Daca acolo unde au fost vor mai veni si a 2-a oara, este bine de stiut ca daca vor sa intinda patura pe iarba , nu pe gunoi, pot lua de acasa saci de gunoi care se pot folosi si se pot cara in rulota pana la cel mai apropiat "cazan" sau daca unii din noi suntem mai comozi din fire, putem "facem" o vatra sau sa gasim o vatra pentru foc. A fi bine sa tinem cont ca in ultima seara , putem atunci cand stam la ultimul foc de tabara sa scapam "totusi" de gunoiul strans (sticla, cutii de bere, seminte, chistoace de tigara si multe altele). Pot fi facute scrum la ultimul foc de tabara, daca nu dorim sa le caram in mod special cu rulota pana in primul sat .
  7. 1 punct
    Mulțumesc @Stefan P
  8. 1 punct
    Foarte frumoasa zona, o frecventez de 5 ani la rand. Apa curata, aer curat, drumul lasa de dorit si un inconvenient este praful lasat in urma de la masinile care transporta lemne. Daca gasesti un loc mai departe de drum peste parau esti fericit. Drumul pana la iesire din Nuscoara este asfaltat, doar cu mici portiuni de drum rupt unde a alunecat terenul si de la canton cei 3-4 km sunt cam dezastru.
  9. 1 punct
    Mulțumesc @Danut Capra
  10. 1 punct
    @Flavius Ivan La multi ani !
  11. 1 punct
    O zi frumoasă și o săptămână reușită vă doresc! Drumuri bune tuturor!
  12. 1 punct
  13. 1 punct
    Noapte bună și somn ușor în susur de apă...
  14. 1 punct
    @Costin Dumitru , cu tot respectul pentru opinie, constat ca nu am inteles nimic din interventia ta. A mai corectat Radu pe ici, pe colo, dar ... Nu pot sa cred ca la varsta ta, te poti exprima in acest mod cu privire la omul de langa tine. Solicit banarea acestui membru.
  15. 1 punct
    Neața bună tuturor ! Ziua de azi foarte scurtă... dar aglomerată : serviciu, o festivitate de absolvire, bagajele în mașină, legat rulota, întâlnire cu @Levi N în parcarea SELGROS, încă ceva cumpărături mărunte șiiiiiiii cap compas Valea Ilvei lângă Lunca Bradului, unde @Dan Dandeja de ieri a încins grătarul. O zi minunată tuturor !
  16. 1 punct
    Conform legii (vezi RNTR pe site RAROM.ro), se poate transforma o autoutilitara in autorulota, cu cateva conditii: masina sa fie o caroserie inchisa, sa nu se intervina asupra structurii (caroseriei), mobilierul sa fie bine fixat de caroserie, sa aiba dotarile minime - facilitati de gatit, masa, pat, locul de servit masa se poate transforma in pat. Pentru asa ceva nu trebuie proiect, carosier autorizat sau alte baliverne. Inginerii de la RAR care sustin altceva sunt ori rau intentionati, ori neinformati (nepregatiti), ori ambele! Pentru montaj de ferestre, trape sau orice accesorii trebuie o firma autorizata RAR iar accesoriile sa fie omologate (CE) pentru folosirea pe autovehicule. Aceasta firma va elibera un certificat de conformitate pentru lucrarea efectuata, iar restul amenajarii se poate face LEGAL in regie proprie. Traim in Romania 2018, oamenii sunt rai, neinformati, prosti, creduli, lenesi etc. E greu, dar nu imposibil sa te lupti cu toate astea. Din pacate, nu oricine se poate lupta, de aceea schimbarile sunt lente sau inexistente. Pana la urma omologarea atesta schimbarea incadrarii autovehiculului din autoutilitara N1 in autorulota (M1), fapt care are in primul rand implicatii fiscale, poate de aceea se pun atatea piedici.
  17. 1 punct
    'Neata buna, colegi! Am preferat si noi sa adaptam un suport de bicicleta de pe carlig astfel incat sa se poata monta si pe protapul rulotei. Iata varianta noastra (poate ajuta si pe altulk ): 1. Aceasta este baza: suport 2 bicilete pe carligul Golfului: 2. operatiunea incepe prin ciocnirea a 2 beri reci (pentru inspiratie): dupa care se demonteaza din fix 2 suruburi bara care tine stopurile si numarul de inmatriculare: 3.suportul efectiv se potriveste pe protap: 4. dispozitivul de prindere artizanal, folosit (nimic complicat: bara filetata M8x100 taiata la dimensiune + saiba+piulite M8+piulite autoblocante+cauciuc dintr-o camera de bicicleta...) : 5.Rezultatul: Gata de drum! Acum sa vina odata sfarsitul de saptamana ca sa putem iesi !
  18. 1 punct
    Multumesc mult. Acum a venit vremea buna si sper sa incep treaba. Simularea cu carton este buna mai ales pentru a vedea proportiile, prefer ca sotia sa vada “pe viu” cat de “inghesuiti” vom sta si apoi sa finalizez lucrarea. In rest desen tehnic si multa rabdare, fara graba. Imi place sa fac lucrurile cu mana mea, ma deconecteaza. Am lucrat si la o barca de lemn, asa ca aceasta conversie va veni in completarea experientei anterioare. Nu imi place plasticul, nu imi plac materialele compozite, asa ca voi folosi cat mai mult lemn si eventual placaj. Vreau sa ma simt ca intr-o mica cabana de lemn, in mijlocul naturii. De aceea vreau sa fac aceasta conversie. Daca nu era asa, bagam mana in buzunar si acum aveam o masina de serie in curte si mergeam intr-un camping unde eram unul din “ cei multi”. Va voi tine la curent cu evolutia lucrarii, oricum vreau sa pozez toate etapele, sau chiar sa fac mici clipuri care vor folosi poate si altora.
  19. 1 punct
    Cam asa ar arata varianta facuta de tine, la scara, pe Fiat Ducato cu lungimea spatiului de marfa de 4070 mm. Lungimea ambelor paturi este de 1.90 m, pot fi si de 2 m pe aceasta caroserie. Importanta este latimea acestora.
  20. 1 punct
    Ti DC 731 pana se termina asfalt si apoi tot inainte, treci de pensiuni, dai de un pod unde se bifurca drumul si o iei la dreapta si ai ajuns. Coordonate gps 45.394592 cu 24.804374.
  21. 1 punct
    Buna Seara Dle Traian M va multumesc ptr atentionare si apreciez intentiile dvs .Aveti o oarecare dreptate dar situatia sta cam asa :Taxa Salonic Athena este ( conf tabel ) este 48,50 eur dus .( este drept nu este verificata personal dar este garantata de informatiile oficiale ).Aveti dreptate este un plus de buget care trebuie asigurat . Autostrăzile din Grecia În anul 2010, Grecia avea construiţi 1600 km de autostradă (af̱tokini̱tódromos), din cei 2800 km planificaţi pâna în anul 2015. Viteza maximă admisă pe autostrăzile din Grecia este de 130 km/h. Principalele autostrăzi din Grecia A1. Pathe Traseu: Patras – Athens – Thessaloniki (Salonic) – Evzoni (graniţă Macedonia) Aceasta autostrada ne intereseaza ptr mersul sprea Athena Lungimea: 553 km. Legături: A11. A1 - Chalcis. A12. A1 - Volos A13. A1 - Autostrada Olympia Odos. Urmează să fie construită pe traseul Thiva - Elefsina. A2. Egnatia Odos, sau Via Egnatia Traseu: Igoumenitsa - Evros (graniţă Turcia). Lungimea: 670 km. Legături: A21. A2 Egnatia Odos - Ardanio (graniţă Turcia) - Ormenio (graniţă Bulgaria) A25. A2 Egnatia Odos, Promachonas (graniţă Bulgaria în nord) - Salonic - Nea Moudania (peninsula Chalkidiki în sud) A27. A2 Egnatia Odos, Kozani - Ptolemaida - Florina - graniţă Macedonia A29. A2 Egnatia Odos, Kastoria - Krystallopigi (graniţa Grecia şi Albania) A3. Grecia Centrală Traseu: A1, Lamia - Karditsa - Trikala - Kalambaka - Grevena, A2 Egnatia Odos Lungimea: 175 km. A4. Traseu: A1, Larissa - Farkadona - Trikala, A3 Lungimea: 175 km. A5. Ionia Odos, sau Via Ionia Traseu: Kakavia (graniţă Albania) - Tsakona lângă Kalamata. Autostrada traversează Golful Corinthian (podul Rio-Antirrio). Lungimea: 515 km. Legături: A52. A5 (Ionia Odos) - tunelul submarin Aktio - insula Lefkada - Preveza A6. Attiki Odos Traseu: Eleusis - Aeroportul Internaţional Atena Lungimea: 48 km. A7. Moreas Traseu: Corinth - Tripoli - Kalamata Lungimea: 205 km. Legături: A71. A7 Moreas, Lefktro - Sparta A8. Olympia Odos Traseu: Atena, Elefsina - Eleusis - Corinth - Aigio - Patras Lungimea: 215 km. A9. (o parte din A8 Olympia Odos) Traseu: Patras - Pyrgos - Tsakona, A7 Moreas A90. Autostrada Axa Nordică Creta Traseu: Kastelli - Chania - Souda - Rethymno – Iraklio - Malia - Chersonisso - Agios Nikolaos - Pachia Ammos - Sitia lungimea: 310 km. Harta autostrăzilor din Grecia Taxarea Sistemul de autostrăzi din Grecia este administrat, pe secţiunile respective, de 6 companii diferite. De aceea, sistemul de taxare este mai complicat decât în alte ţări europene. Aceste companii nu doar construiesc şi întreţin secţiuni de autostradă, dar şi taxează, fiecare în mod diferit, circulaţia pe aceste secţiuni. În plus, sunt taxate trecerea podurilor şi tunelurilor, de exemplu Podul Charilaos Trikoupis (Rio-Antirio) . • Sistemul de taxare de pe autostrăzile din Grecia nu ţine cont de greutatea vehiculului, ci de înălţimea acestuia şi de numărul de axe . • Taxa se plăteşte în numerar la operatorul de la staţia de taxare. În unele cazuri, taxa se mai plăteşte cu monezi care se introduc în aparatul de taxare, sau cu un card bancar. Taxe orientative pe autostrăzile din Grecia - Suma afişată nu include şi taxa pentru autostrăzile din jurul Atenei, Attiki Odos Faţă de taxele pentru secţiunile respective de autostradă din Grecia, se mai plătește trecerea unor poduri importante si tuneluri Taxe pentru trecerea podurilor şi tunelurilor Taxele pentru Autostrada Aegean Taxa este colectată la fiecare trecere printr-o staţie de taxare. Taxele pentru Autostrada Attiki Odos. Taxarea pentru Autostrada Attiki Odos se face în sistem deschis chiar la staţia de taxare Taxele pentru Autostrada Attiki Odos .Taxarea pentru Autostrada Attiki Odos se face în sistem deschis chiar la staţia de taxare. Taxele pentru Autostrada Egnatia Odos Taxa este colectată la fiecare trecere printr-o staţie de taxare Taxele pentru Autostrada Moreas Taxele pentru Autostrada Nea Odos Taxa este colectată la fiecare trecere printr-o staţie de taxare. Taxele pentru Autostrada Olympia Odos In continuare folosesc prilejul ptr a va expune cateva date utile celor care incep sa faca deplasari auto /caravana in Grecia Condiţii de călătorie în Grecia Cetăţenii români nu au nevoie de viză pentru a călători în Grecia. Intrarea în Grecia este permisă cu paşaportul sau cartea de identitate. Siguranţă şi criminalitate • Grecia este o ţară cu un nivel de criminalitate scăzut. Infracţiuni minore de tipul furtului din buzunare, înşelăciunilor sau furtului din maşini pot apărea în zone aglomerate (gări, staţii, parcări, centre comerciale, benzinării sau zone de servicii pe autostrăzi). • Păstraţi în locuri sigure documentele şi valorile personale şi nu le expuneţi în mod vizibil asupra dumneavoastră sau în maşini. Pentru ieşirile în zonele aglomerate, lăsaţi documentele personale în seiful notelului şi păstraţi numai o copie a actelor de identitate. • În cazul călătoriei cu autobuzul sau trenul păstraţi atenţia asupra bagajelor pe întreaga durată a călătoriei. • În cazul unor incidente care afectează siguranţa persoanei sau a bunurilor, contactaţi poliţia locală şi cel mai apropiat oficiu consular român. • În cazul unor incidente grave (accidente, tâlhării), care necesită intervenţia imediată a autorităţilor elene, apelaţi următoarele numere de urgenţă: - 100 serviciul de urgenţe poliţie - 112 politie, ambulanţă, pompieri (limbile de conversaţie sunt elenă, engleză şi franceză) • Dacă sunaţi din greşeală la 112, nu închideţi! În caz contrar, vi se poate trimite o maşină în locul în care vă aflaţi, pentru a vedea dacă totul este în regulă! Sistemul medical • Asigurarea medicală este obligatorie în Grecia. Încheiaţi o asigurare medicală de sănătate sau obţineţi Cardul European de Sănătate înainte de a pleca în călătorie. Puteţi încheia şi o asigurare medicală facultativă, care vă dă acces la serviciile de urgenţă atât din sistemul public de sănătate, cât şi din cel privat (în funcţie de tipul poliţei de asigurare). La încheierea unei asemenea asigurări verificaţi coordonatele partenerului societăţii de asigurare în ţara de destinaţie şi de tranzit. • Puteţi încheia, înainte de plecare, o asigurare de călătorie. Aceasta are valabilitate în toate ţările şi poate să acopere de la riscurile de bază (îmbolnăviri, accidente, urgenţe stomatologice, repatriere sanitară sau în caz de deces) până la toate riscurile de călătorie, inclusiv pierderea/ furtul/ deteriorarea bagajelor, anularea plecării în străinătate, falimentul companiei aeriene etc. Condiţii privind traficul auto • Circulaţia auto se efectuează pe partea dreaptă a drumului. Permisul de conducere românesc este valabil în Grecia. • Cetăţenii români care au o reşedinţă legală în Grecia (carte de identitate pentru cetăţenii europeni, asigurarea medicală IKA sau număr fiscal elen AFM), sunt obligaţi ca în termen de 6 luni, să-şi înscrie în circulaţie, la autorităţile locale competente, autoturismele proprietate personală care au numere româneşti de înmatriculare. Neînscrierea autoturismelor în termenul legal de 6 luni, constituie contravenţie vamală şi se pedepseşte cu plata unei amenzi consistente, ajungându-se până la confiscarea autoturismului. • Folosirea telefonului mobil la volan este interzisă. • Utilizarea sau deţinerea sistemelor anti-radar sau de detectare a radarului de către conducătorii mijloacelor auto pe drumurile publice din Grecia este interzisă. Fapta constituie contravenţie şi se pedepseşte cu amendă de 2000 euro (art. 103 din Codul Rutier elen prevede şi reţinerea pe loc a permisului de conducere pentru o perioadă de 30 zile, precum şi reţinerea actelor maşinii şi a plăcuţelor de înmatriculare auto pentru 60 zile). • Parcarea ilegală se pedepseşte cu o amendă cuprinsă între 40-150 euro, la care se adaugă reţinerea plăcuţelor de înmatriculare pentru o perioadă de 20 de zile, precum şi plata taxei de parcare pentru acest interval de timp. • Depăşirea vitezei legale cu peste 20 km/h se pedepseşte cu amendă de 100 euro, iar cu peste 30 km/h cu amendă de 350 euro (în acest ultim caz se reţine şi permisul de conducere pentru 60 zile ). •ATENTIE poliţia elenă aplică amenzi mari şi poate reţine permisul de conducere, certificatul şi numerele de înmatriculare pentru cei care: - Folosesc telefonul mobil în trafic, - Circulă pe benzile destinate mijloacelor de transport în comun, - Depăşesc pe linie dublă, trec pe culoarea roşie a semaforului, nu respectă semnalele agentului de circulaţie, opresc în locuri neamenajate sau şofează înapoi pe autostradă, etc. • În caz de accident de circulaţie, chiar şi de mică importanţă, constatarea poliţiei este obligatorie. Completaţi, împreună cu cealaltă parte, formularul tip pus la dispoziţie de societăţile locale de asigurări. Notaţi elementele de identificare ale celuilalt autovehicul implicat în accident şi ale societăţii de asigurare a acestuia. • Dacă în urma accidentului sunt răniţi, conducătorul auto poate fi reţinut şi prezentat tribunalului, care va stabili partea sa de responsabilitate. Adresaţi-vă pentru sprijin partenerului societăţii române de asigurări din Grecia, care figurează pe Cartea Verde. Păstraţi documentele de plată până la înapoierea în ţară pentru a le prezenta societăţii de asigurare. Reglementări vamale Limitele cantitative pentru introducerea anumitor produse sunt: ţigări: 200 bucăţi, 1 litru băuturi alcoolice, parfum 50 ml sau 250 ml apă de toaletă. Astept incontinuare informatii referitoare la solutii de campare ( campinguri de min 3 stele) daca puteti sa-mi oferiti . Sper sa nu va deranjeze acest mesaj mai lung dar daca am avut aceste informatii m-am gandit sa vi le impartasesc si voua Salutari numai de bine tuturor Marian Enache
  22. 1 punct
    .....Si lista ramane deschisa . Sa impanzim plaja greceasca cu Tricolorul Patriei noastre si steagul Forumului.
  23. -1 puncte
    Salut... eu mi=am luat rulote, dar am constatat ca nu pot sa merg la drum lung cu 100km/h (am cupla autobalans). Am mers si cu 140 devenind foarte periculos... asa ca am de gind sa caut o autorulota sau sa-mi fac una dintr-un Fiat Ducato, boxer jumper cu motor de 2000 cm... Dar facind un calcul minimal pt 2, 4 iesiri pe an, nu e mai ieftin sa inchiriezi decit sa cumperi? Sa zicem ca dai 15000 euro pe un camper mai vechi... de cite ori pleci cu el...? Cu banii astia il inchiriezi de 3 sau 4 ori pe an, timp de 5 ani si nu ajungi la pretul unui camper... Dupa cinci ani iti trece cum iti trece si de ...........