Clasament
Continut
Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 10.05.2018 în toate secţiunile
-
8 puncteBună dimineața. Azi m-am trezit cu chef de ruloteala. Și cum nu pot pleca cu rulota, am zis sa intru puțin pe forum și sa va transmit o poza. Poate mai fac vre-o victima
-
6 punctePentru toți prietenii rulotisti acest weekend este gratuit la Camping Salcia Murighiol, cu toate utilitățile necesare incluse. Vă așteptăm intre 11-13 mai să descoperiți Delta Dunării.
-
5 puncte
-
5 puncte
-
5 puncte
-
4 puncte
-
4 punctemembrilor acestei comunitati! Treaba multa si azi, dar AMR-ul unui concediu permanent e in continua scadere...
-
4 puncte
-
4 puncteNeața bună tuturor ! Haideți că mai e puțin și e din nou week-end. O zi ușoară vă dorim !
-
3 puncteO seară liniștită vă doresc! Vine rândul oricărui samurai ...... prietenii știu de ce !
-
3 puncteLa cca 7 km mai departe se gaseste un camping micut, St. Margaret, tinut de o familie de pensionari. Foarte curat si ingrijit, ocupat aproape 100% in sezon de cei care isi aduc rulota aici pe durata sezonului.
-
3 puncteDar ce "bagaj" e ala de jumatate de tona ? Anul trecut in vara am adus eu rulota tot din uk cu acelasi ansamblu, jetta 2012, 1.6tdi in 5 trepte remapata la 140cp plus rulota 770kg. Merge brici, nici nu o simti. Ideea este sa nu sari de 90 km/h si pe autostrada cauta sa stai mereu in spatele unui tir Eu asa am facut, nu ai stres si ajuta la aerodinamica. Grija pe autobanda cu depasirile ; eu ma uitam de 4 ori in oglinzi si in camera (aveam montata una wifi in spatele rulotei cu monitorul in locul oglinzii pentru luneta) pana sa depasesc un tir. Cand ma hotaram sa intru in depasire ma trezeam cu flashuri din spate.Aia zboara p-acolo, acum nu ai nimic in oglinzi, acum ii ai in spatele tau. Parerea mea este sa nu depasesti rulota+bagaj+pisica greutatea masinii si daca esti la limita sa ai bagajul echilibrat in rulota. Ce este mai greu pe axul rulotei/pe roti nu pe fata nu pe spate, sau daca e loc mai bine in masina pe bancheta din spate. Verifica sistemul de franare al rulotei, pentru a evita neplacerile. Eu i-am pus cauciucuri noi. Sa ai rezerva si cupla sa fie ok, sa ai cablul de otel / siguranta la cupla, luminile rulotei sa fie ok . Poti sa-ti iei 2-3 becuri de rezerva sa le ai acolo si cam atat. Daca ii montezi si o camera pe spatele ei, esti "boss" pe autostrada; te ajuta fantastic de mult si ideal sa faci 2-3 iesiri cu ea pana sa vii in tara . Asa vezi si tu cum se comporta la drum. Sa ai spor !
-
2 puncteSalut tuturor, Continui postarile cu preumblarile mele prin Irlanda, momentan fara rulota in 28 aprilie a fost o vreme superba, numai buna de plecat in hoinareala. Daca cu un weekend mai devreme am vizitat Belfastul, in aceasta sambata am dorit sa vad orasul Wexford si imprejurimile acestuia. Regiunea este renumita pentru zona de litoral, se gasesc multe plaje cu nisip fin si curat precum si cu campinguri. Ca localizare Wexford este la cca 140km sud de Dublin. Se ajunge pe autostrada M11, nu exista taxa de autostrada. Intrarea in oras se face pe un pod peste raul Slaney. Orasul este mic cu multa istorie, creat de vikingi in anul 800 dc, cu cladiri vechi. In centrul vechi sunt stradute inguste impartite de masini si pietoni. Mai multe detalii aici.
-
2 puncteLa cativa km de oras se gaseste un camping foarte mare, Carne Beach, 75-80% este ocupat permanent cu case mobile. Casele mobile sunt proprietatea celor care vin in camping. Plaja este mare, nisipul curat. Fata de RO aici exista maree, apa urca si coboara. Eu am ajuns la momentul refluxului. Peste tot curat si ordine. Taxa este de 1.000 euro pe sezon (15.03 - 29.10) sau 25 euro/zi in care este inclus totul.
-
2 puncte
-
2 puncteSa fie-ntrun ceas bun ! locatia s-a marcat si sper ca o voi vizita Cornele , n-am cuvinte Sa va fie de bine !
-
2 puncteSalut! Ma bucur ca am fost primul client al campingului si ca l-am inaugurat. Asadar, va spun cateva impresii: locatia este foarte frumoasa, situata aproape de ghiol, avand posibilitatea de a calatori cu barca, gazdele sunt foarte sociabile si primitoare, iar marimea terenului este foarte generoasa. Va pot confirma cu cateva poze:
-
1 punctBuna ziua, Imi plac plimbarile in aer liber si de aceea m-am gandit sa deschid un camping. Va invit dragi prieteni sa ne vizitati cu toata increderea la Murighiol, jud. Tulcea, Camping Salcia.Nu ezitati sa ne contactati la nr. de telefon 0721314014 sau 0745693056. Atasat voi pune cateva foto. O zi minunata!
-
1 punctPentru ca toata lumea intreaba aici despre campinguri din diverse zone, m-am gandit sa atasez o lista cu campingurile autorizate de Ministerul Turismului. Lista este ordonata pe judete pentru a fi mai usor de cautat. Atasez un format excel editabil pentru cine vrea sa il descarce si sa il modifice dar si un pdf ce nu va putea fi modificat pentru cei ce vor doar sa consulte aceasta lista oricand nemodificata. Campinguri autorizate.pdf Campinguri autorizate.xlsx
-
1 punct
-
1 punctSalutări tuturor, Adrian, 25 ani (încă). Nu dețin o autorulotă sau o rulotă, însă sunt implicat într-o „afacere” de închirieri autorulote. Ideea în sine a pornit pentru că toată treaba cu check in, check out, bagaje, ore fixe.. tot ce ține de turismul convențional nu este pentru toți oamenii (și voi știți bine asta). Un prieten de-al meu îmi spune într-o zi.. fii atent, mă gândesc să cumpăr 2 autorulote, mă mai plimb eu cu fetele, mai închiriez o autorulotă și tot așa. Eu i-am zis că-i puțin nebun doar pentru ca el să-mi spună după 2 săptămâni că a plătit avansul pentru 2 mașini Giottiline T45 fab. 2018 și că ajung în februarie.. deci să nu-mi planific nici un concediu anu ăsta că mergem cu autorulotele. Zis și făcut. Toată treaba a escaladat la site-uri, vânzări, conturi peste conturi pe toate rețele sociale (lucru ce-l fac în fiecare zi, pentru că mă ocup cu marketing online și offline). Concluzia. M-am îndrăgostit nebunește de condus autorulota (după ce îmi era frică să mă urc la volan) și parcă nu mi-aș mai cumpăra o casă! Dacă o să fie cineva interesat să vadă și site-ul, îl voi posta. nu vreau să fac spam Mulțumesc de aprobare Adrian, pasionat până peste cap
-
1 punctBuna tuturor . Sunt nou in bransa ; nu de mult am acizitionat o rulota Elldis englezeasca pe care am inmatriculat-o . Incet tot utilez la ea : am cumparat scaune, masuta, invertor de 1500w de la 12 la 220v , prelungitor 50 m aproximativ ,generator 4 timpi de 1400w, butelie, regulator !
-
1 punctDacă nu a mai fost pornit de mult ar trebui să îl lași la jumătate ( 1/2 ) timp de vreo oră ..... după o oră ar trebui să simți degetul lipindu-se de elementul din congelator ...... apoi îl dai pe maxim
-
1 punct
-
1 punct
-
1 punct..... și atât? nimic mai mult? P.s. te poți inspira din prezentările altora ..... Oricum ar fi @Faca Ionut
-
1 punctRevin , cu scuzele de rigoare , pentru ca a trecut destul de mult timp, sa va impartasesc faptul ca pana la urma am ajuns cu bine in tara. Nu am mai tractat rulota Burstner Holiday de care am vorbit initial in postare, ci am adus o rulota Roller Raphael ceva mai usoara , de 640 kg. Multumesc lui D-zeu , am calatorit bine , nu am avut probleme in locurile unde aveam emotii , urcusurile cu pante mai mari, din Slovenia si de prin tara. Probabil ar fi tras si rulota Burstner, in fine. Multumesc tuturor inca o data pentru informatiile oferite la momentul respectiv.
-
1 punctAm fost si noi la Camperland in iulie 2017 si am stat o saptamana. Am fost pentru cura de aerosoli a copiilor la salina Tg. Ocna si ne-am simtit foarte bine. Drumul in schimb m-a incaruntit. Venind de la Oradea am trecut prin pasul Ghimes, iar DN 12 este intr-o stare deplorabila. Atatea denivelari ca mi-a fost teama efectiv sa nu pierd rulota in conditiile in care mergean cu max 20 km/h, si asta pe o distata de vre-o 40 de km nu mai stiu exact, dar si acum cand imi aduc aminte cum vedeam in retrovizoare rulota saltand in spatele meu parca ma ia cu frig. Pentru cei care vin din partea de vest a tarii recomand drumul pe la Oituz, este incomparabil mai bun, pe acolo m-am intors si eu. Despre camping pot sa spun ca cele prezentate anterior nu s-au schimbat, conditiile sunt excelente si noi abia asteptam sa mergem si anul acesta. Totodata vreau sa spun ca dupa primul an in care am fost la Salina Tg. Ocna efectele benefice s-au vazut in iarna care a trecut asupra copiilor asa ca o recomand in detrimentul celor de la Turda, Praid, etc. Ca si microclimat se aseamana doar cu cea de Slanic Prahova dupa spusele unui medic in care eu am incredere. Am si o intrebare: Stie cineva cum se poate pescui pe acumularea de pe Valea Uzului, daca este acces facil la apa, loc potrivit pentru lansat barca la apa, plaja ceva etc....?
-
1 punctAm vorbit cu Costa. De luni 14.05.2018 ajunge în Costanta, deschide și începe pregătirea pentru sezon . Asa ca între rusalii și ziua copilului totul ar trebui sa fie pus la punct. Dacă vreți detalii și sa rezervați puteți suna de luni. Telefon 0734 986 305 Costa
-
1 punctFara remapare am facut 3 iesiri in uk. Ultima a fost in Snowdonia Park, o zona muntoasa si am concluzionat ca trage greu in panta (masina cu volan pe dreapta). Cu asamblul asta am facut Transalpina ca tot era in drumul meu spre casa, de la Novaci spre Obarstia Lotrului - Voineasa, unde am si campat anul trecut. Apropo de camera, in drum spre casa am ratat intrarea pe centura Bucurestului si am traversat tot Bucurestiul cu rulota in spate ; camera si-a facut toti banii. Vezi ca cei de la Autovox au o camera interesanta, costa £50. Pe cea din poza o am eu acum dar nu e montata, inca. Consumul nu stiu exact ca nu am tinut cont, dar cred ca am bagat 6-7 rezervoare din Cardif pana in Constanta. Cred ca undeva la 11%, dar nu am avut 500kg bagaj cum ai tu ; cred ca tu te duci spre 13%. Cand m-am intors fara rulota am avut 4.8%. Ai passat in 6 trepte dar nu te gandi ca o sa mergi in treapta 6, nu ai cum. Vezi ca bagajul ala in portbagaj iar nu e bun; te ridica mult de fata, plus cand mai cuplezi si rulota o sa ai luminile in cer dupa avioane. Eu aveam farurile date jos la maxim, nu am avut mai mult de 30kg de bagaj si pe timp de noapte pe drum cu un singur sens toti imi dadeau flash-uri. Franele le verifici la orice service autorizat. E cel mai bine sa-i faci o inspectie inainte sa pleci la drum.
-
1 punct
-
1 punct
-
1 punct
-
1 punct
-
1 punctSincer pe mine nu m-au dat deloc pe spate cuplele astea ALKO. Anul trecut mi-am adus rulota cu o cupla standard cea din prima poza (din uk) tractata cu un jetta 1.6 sport si nu am avut nici un fel de problema tot drumul, singurul balans l-am simtit prin Ungaria unde fara sa-mi dau seama aveam 125 km/h. Intre timp rulota s-a furat in Ro. Cu 5 luni in urma am trecut la un Tiguan 2l si mi-am luat alta rulota cu mma de 1200kg, am adus-o de la 600km si pe drum la peste 100 km/h intra mereu in balans, are cupla aks 3004. Acum nu stiu ce sa zic, poate tampoanele de cauciuc din interiorul cuplei sunt uzate, a ramas sa le schimb desi mi s-au parut ok. Parerea mea sa eviti balansul (serpuirea) este sa mergi in viteza legala si nu ai nevoie de nici un anti-balans.
-
1 punct
-
1 punct
-
1 punctDragi prieteni, obligatii de serviciu imi impun lunar un drum Ploiesti - Rm. Sarat si unul Ploiesti - Pitesti. Pot sa transport (fara niciun fel de obligatii), diverse pentru colegii rulotisti!
-
1 punctSalutare prieteni! Cu asta ma ocup si eu acum, dupa un drum obositor pana la Rm. Sarat si retur. Atat la intrare in Buzau (la sensul giratoriu), cat si la podul de la Margineni se lucra si asteptarea a fost greu de suportat. Acum savurez o bere rece si ma pregatesc sa ma bag la scutece. usor va doresc si voua!
-
1 punctLocatia pe care vreau sa v-o prezint printr-un clip se afla la iesirea din localitatea Romanii de Jos, judetul Valcea pe DJ669. GPS - 45.17494, 24.00277 Sv_You_toube.mp4
-
1 punct
-
1 punctSalutare tuturor! Revin cu pareri dupa concediul din Grecia, plaja Azapiko. Am plecat joi (29.04.2018) din Bucuresti, la ora 18:00 si am ajuns pe plaja dupa 13 ore de drum cu cateva pauze scurte si una mai mare de jumatate de ora. Ruta a fost Bucuresti-Ruse-Sofia -Grecia. Plaja am gasit-o foarte repede, Wase-ul te duce direct la hotel Azapiko, si de acolo te orientezi spre plaja. Am gasit 4 echipaje din Austria si unul din Bulgaria, toti cu campere. Eram singura rulota de acolo. Plaja foarte mare, foarte curata, si apa incredibil de clara. Am gasit si robinetul de apa, care mergea dar curgea apa aproape neagra. Si dupa 2 ore de curs incontinuu la fel. Cu apa am rezolvat din sat unde sunt cismele sau peste , unde sunt plaje amenajate care au dusuri cu cismea. Am vizitat cateva plaje din imprejurimi si recomand Portokali beach. Este superba, dar nu stiu daca se poate campa cu rulota. Experienta a fost frumoasa si o mai repetam inca o data in august sper. A fost prima iesire cu rulota si sincer ne-am indragostit de o astfel de vacanta. Imi pare rau ca nu prea le am cu povestitul si voi completa pe parcurs. Va multumesc si ne vedem pe sosea P.s. ultimele poze sunt de pe Portokali beach.
-
1 punctDragi colegi, pentru a ne pastra obiceiul inceput anul trecut, respectiv de a organiza doua intalniri nationale - una primavara si una toamna si avand in vedere calendarul sfarsitului lunii mai si inceputul lunii iunie (luni 28 mai - a doua zi de Rusalii - zi libera, vineri 1 iunie - Ziua Copilului - zi libera), va propun ca perioada pentru organizarea intalnirii nationale intervalul 25 mai - 3 iunie 2018 in ideea ca ne-am mai putea lua cateva zile de concediu si sa stam mai mult pentru a merita efortul unei deplasari mai lungi daca locatia asupra careia se va hotari prin vot va fi mai indepartata pentru unii dintre noi.
-
1 punctSalutare, cam asa va arata patul si corpurile din care se compune. Unul din corpuri este de fapt un mini frigider si are si un mic panou de comanda pentru lumini, frigider si pompa de apa. In celalalt corp ca fi chiuveta si totul se acopera cu, capace care intra in componenta patului, Incepe sa prinda forma, de fapt lucrez ce vreo 2 saptamani la proiect. Are cineva pareri pro sau contra sau ceva idei?
-
1 punct@cristian57 sunt 100% de acord cu celes puse mai sus. In manual spune ca: in functionare normala nu ar trebui sa apara zgomote (atasat informatia din manual). Eu curat, odata la o luna (cu o faie de hartie abraziva foarte fina) pastilele. Am observat ca nu mai apare nici un zgomot. Probabil ca pastila se incarca cu un praf foarte fin de ferodo si devine foarte lucioasa. Aceasta metoda uzeaza (probabil) mai repede pastilele, dar, la un pret de 130RON, cred ca nu este un capat de tara da se uzeaza in 2-3 ani! Aceasta este experienta mea.
-
1 punctAm tras diferite rulote(mai usoare ,mai grele) cu diferite masini (mai usoare,mai grele ), cu cuple anti balans sau cuple normale. Bineinteles ca fenomenul de balans apare in functie de mai multe criterii :masina usoara,rulota grea (la limita posibilitatii de tractare a masinii) viteza peste 80km pe ora conditii meteo nefavorabile(vant puternic ),incarcarea rulotei necorespunzator (stricind echilibrul rulotei) si stiu eu ....o gramada de alte situatii . Ca sa eviti astfel de situatii ar trebui sa facem toti niste cursuri de conducere si rulotism . De conducere ca sa invatam ce sa facem cu masina atunci cand apar situatii limita si de rulotism ca sa invatam cum s-o incarcam si cum se comporta diferitele tipuri de rulote in diferite situatii limita in care suntem pusi in trafic. Cei care si-au luat B+E sau C+E , sau au facut cursul pentru 4250Kg ( acel B extins , cum se mai spune) stiu despre ce vorbesc . Pentru asta producatorii de piese de sasiuri pentru remorci si rulote au venit in ajutorul celor care vor sa evite situatii limita, producand cuplele antibalans. Eu am montat cateva cuple pe rulote si inainte de montaj le-am probat pe carlig. O cupla AKS 1300 eu singur nu am putut s-o urnesc, s-o misc stanga dreapta (sus ,jos o misti pentru ca pastilele se invirt in jurul axei) doi de abia am reusit s-o miscam putin. Cuplele anti balans nu sunt pentru a elimina definitiv balansul ci pentru a face acest fenomen controlabil pentru oricine, nu numai pentru profesionisti. Un sofer cu mare experienta la volan, va seziza imediat cand este posibil sa apara fenomenul si va actiona in consecinta , deci n-are nevoie de antibalans. Dar ce facem cu cei care nu au experienta ?Nu-si mai iau rulota? Zgomotul care apare este normal :tachetii de frictiune apasa pe bila carligului, incercand sa franeze miscarile laterale ale remorcii . Daca zgomotul te deranjeaza, renunti la el si conduci cu 80 km pe ora, sau astepti sa faci experienta lui Adrian (vre-un milion de km ) si pui vaselina. Recomandarea producatorului de a nu se unge nu vine de la a te face sa cumperi mai multe pastile ci pentru ca la frana nu pui vaselina, ca nu mai franeaza. Eu am schimbat pastilele la un AKS 2000 (35 euro)si dupa 3 ani de folosire (aprox. 8000 km) nici nu se cunoaste ca sunt folosite. Pentru cei amatori de cuple anti balans incercati sa luati cupla potrivita pentru greutatea rulotei. La penultima rulota am pus AKS 2000 si rulota avea MMA 1100-scartiitul acela deranjant era mai puternic. La ultima am pus AKS 1300, la un MMA de 1000 si nu mai e asa deranjant. Daca maraie putin radioul, nici nu-l aud. Sfatul meu este sa urmati instructiunile producatorului, dar nu e nevoie neaparat sa urmati sfatul meu ,doar sunteti majori ..nu? Glumesc !
-
1 punctPersonal , sunt adeptul respectarii instructiunilor de folosire a oricarui obiect. Nu inseamna ca nu trec prin filtrul mintii aceste instructiuni, dar experienta de viata in activitatea mea( aviatie) mi-a aratat tocmai ca informatiile din instructiuni provin din studiile, cercetarile si mai ales din experientele anterioare. Deci, cred ca pastilele trebuiesc lasate asa cum sunt, negresate. Dar fiecare este liber sa faca cum doreste, iar parerile pro si contra trebuiesc respectate. Sa nu uitam ca din contradictii se naste progresul.
-
1 punctIn esenta, referitor la acest mod de socializare, ai perfecta dreptate. Cat despre ferodou, am vrut sa arat ca, in oricare organ de masina unde este amplasat din proiectare, joaca exclusiv rol de franare (acest material asigura totodata conditiile de a nu uza semnificativ contrapiesa, in fapt, de aceea a fost inventat), ca atare nu trebuie uns niciodata. Sunetele, scartaiturile (suparatoare adesea) pe care le emite un astfel de mecanism (exemplific frana, uneori chiar ambreiajul), este un semn bun si nu trebuie anihilat cu lubrifiant. Daca se face acest lucru, ansamblul este scos din functiune. In cariera mea am intalnit un sofer (bine ca numai unul !) care a uns tot ce exista in platourile de franare cu saboti. El nu a sesizat nota ironica din "sfatul" unui coleg mecanic auto caruia i s-a plans ca il supara scartaitul sabotilor in tamburi; deci l-a aplicat intocmai. Bineinteles ca a urmat accidentul (astfel am aflat si eu). Erata la postarea anterioara. Pe randul al doilea, se elimina ultimul cuvant dintre paranteze si se inlocuieste cu: "de frictiune". Scuze, acum am observat ! Numai bine tuturor !
-
1 punctTot in contextul topicului, am rugamintea ca toti colegii care sustin ca sistemul de cuplare antibalans trebuie uns in zona cuplarii (sfera - pastile de presiune cu material antifrictiune), sa ne impartaseasca cat de bine se comporta ambreiajul automobilelor dupa ce a beneficiat (experimental desigur !) de o mana zdravana de vaselina. Este lesne de intuit, nu ? Faceti va rog acest experiment daca doriti neaparat sa va edificati practic ! NU recomand sa faceti acelasi experiment peste tot unde gasiti ferodou, adica la frane ! Adevarat, este dreptul fiecaruia sa intretina ceea ce are dupa cum doreste. Nu sunt de acord insa, sa se emita sfaturi (total nefundamentate) ce pot dauna celor ce le citesc. Dupa parerea mea, functionarea acestui tip de cupla este foarte clara. Tocmai mobilitatea greoaie, franata, (exagerat) gripata, diminueaza intrarea in oscilatie a sistemului, iar atunci cand aceasta se amorseaza, se va amortiza rapid. Ca atare sistemul trebuie exploatat si intretinut in conformitate cu instructiunile de utilizare, adica nici macar sa "vada" lubrifiantul. Daca se unge, tot efectul sau benefic se anuleaza. Nu mai este cazul sa subliniez ca toata investitia intr-un astfel de dispozitiv (si nu este deloc mica !) este complet inutila daca se greseaza. Subscriu afirmatiei colegului care a atentionat asupra faptului ca orice ferodou care a fost uns s-a alterat iremediabil, deci trebuie schimbat daca vrem sa revenim la parametrii functionali necesari si prescrisi. Imi cer scuze daca am deranjat cumva. Nu aceasta a fost intentia mea. Ceea ce am scris este izvorat numai din buna intentie. Totodata multumesc pentru raspunsul primit la intrebarea mea anterioara.
-
1 punctStimati colegi, Va rog sa vizionati clipul din link . si sa judecati singuri. Din pacate explicatiile sunt in limba germana, dar imaginile sunt graitoare pe intelesul oricui. Eu sustin ca nu trebuie adaugata vaselina pentru acest tip de prindere, deoarece eficienta sistemului este ZERO. Eu nu o mai ung si recomand posesorilor de cupla AKS sa nu unga. Este doar o recomandare, va rog nu ma omorati! PS: Presiune de apasare pe nuca este de 1,5 tone!
-
Cauta in forum
-
Subiecte de discuţii
-
-
-

