Clasament
Continut
Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 14.01.2018 în toate secţiunile
-
9 punctePentru ca am fost intrebat si in privat si sunt destul de multi cei care m-au intrebat de ce am renuntat la camper in favoarea rulotei, am sa scriu si eu mai jos parerea mea..., cred ca am experienta destul de mare in a putea face comparatii... Ca si experienta, de-a lungul timpului am avut o rulota englezeasca (prima, de acolo a inceput "microbul"), apoi o alta rulota Hobby 540 din 2011, un camper cu alkoven Knaus 650 din 2012, alt camper semi integrat Dethleffs din 2014, urmand Camperul integrat Hymer Star Light din 2014... Am mers cu camperele cam 15-18.000 km pe an, adunat cam 2-3 luni pe an, plecat de acasa..., in multe tari din Europa..., cel mai departe am fost pana in Spania la Oceanul Atlantic... (o luna si o saptamana a fost acea iesire..) Revenind la diferenta dintre camper si rulota, eu am ajuns la concluzia ca, cu camperul sunt pur si simplu blocat in camping... (nu sunt adeptul offcamping, imi place confortul din camping-uri, sunt mai comod de fel...), de exemplu in Parga Grecia unde am fost anul acesta, la vreo 20 km de Parga era o plaja faimoasa..., (nu retin numele) nu am putut sa ajung din cauza ca nu am avut masina..., cu bicicleta nu se putea, cu un scuter iar nu se putea, (suntem 3, 2 adulti si un copil), cu camperul era exclus sa strang tot sa ies din camping... si sa merg intr-o parcare la acea plaja, iar apoi sa revin in camping...era mult prea mare deranjul..., insa daca aveam masina era foarte simplu... Tot in Grecia (ca si exemplu) la cativa km era un magazin cu peste si fructe de mare..., poate mi-ar fi placut sa fac niste creveti la gratar insa cum sa ajung acolo ? cu camperul nu puteam sta 30 min sa strang tot (afara si in interior, ca altfel nu poti pleca cu camperul) si 30min sa le astez din nou, pentru a merge cativa km... Oriunde as merge mi se pare mai comod sa las rulota intr-un camping si sa plec cu masina..., am fost in multe locatii pentru a vizita, orase mari... (Viena, Praga, Barcelona..., Venetia, Salzburg... etc.) in toate aceste orase puteam foarte usor sa merg si cu rulota..., toate au la marginea lor camping-uri unde se poate lasa rulota..., iar de acolo fie pleci cu masina fie cu transportul in comun cum am mers in orase mari... In Salzburg am fost in 2016 si am vizitat multe atractii din imprejurimi (la 20-40 km) acolo a fost destul de dificil sa merg cu camperul..., in parcari unde nu prea aveam loc, parcam pe 3 locuri de masina..., chiar am fost certat de un "paznic" al unei parcari ca ocup 3 locuri de parcare... Avantajul camperului este in mers, mai ales pentru familie (eu stau la volan si la camper si la masina... ), mai ales pentru fii-mea care in mers dormea sau se uita la TV, (cu rulota nu mai sunt aceste avantaje) in rest diferente nu prea ar fi..., camperul meu era de 7,20 m lungime, deci destul de mare pentru a fi parcat pe un loc de masina normala..., (cum spunea cineva mai sus). Sa nu mai lungesc discutia..., am ales sa trec la rulota, am cumparat un FENDT Opal 520 din 2016, interiorul este net superior oricarui camper..., in rulota fata de camper este "living" (mai ales ca este de 2,5 metri latime), ca si viteza de deplasare merg exact la fel ca si cu camperul 110 km/h (cei care spuneti ca e mare viteza, ganditi-va ca in actele rulotei este omologata pentru 100km/h, deci 10 km peste este foarte ok, mai ales ca o trag cu un jeep de 205 cai putere), apoi ca si campare, am mover full automat, (deci simplu de parcat), in loc de cort am Omnistor de 4,5 metri (ca si la camper) iar destul de simplu, aer conditionat, antena automata si restul dotarilor care erau pe camper sunt si pe rulota..., confortul si spatiul din rulota atunci cand este campata nu se compara cu camperul (trebuie sa tineti cont ca nici rulota nici camperul nu sunt modele mici, nici inferioare ca marci...si nici prea vechi...) Ca si intretinere clar rulota este mai usor de intretinut..., iar ca si costuri de achizitie camperul costa cam cat 3 rulote si ceva... , cosumul de motorina este fix acelasi (masina care trage rulota vs camper) Concluzia mea este daca mergi 2 zile intr-o locatie 1 zi in alta si tot asa, nu ai copii (sau ma rog nu merg cu tine), atunci e ok camperul..., insa daca stai cateva zile in camping si esti mai mult de 2 persoane (deci nu te poti misca cu un scuter) e clar mai ok cu rulota..., cel putin aceasta e parerea mea... Offcamping daca ies aici in Ro, ies maxim un week-end, deci nu conteaza daca e rulota sau camper... Deci pentru cei care doriti camper, ca vad o "moda" trecerea de la rulota la camper, ganditi-va bine ce veti face cu el... si daca vi se potriveste... Daca totusi mai aveti nelamuriri si va pot informa din experienta care o am, va stau la dispozitie ! Am mare rugaminte ca in acest topic sa nu se mai posteze offtopic, pentru ca este un topic de interes major.
-
7 puncteAzi am achizitionat-o, azi o prezint ..... Knauss 8104 (asa scrie in talon), fabricatie 1991 Prima inmatriculare 19.02.1991 Greutate proprie 616, mma 900 In tara din 2009, proprietari o familie din Bucuresti care au intretinut-o exemplar, tinand-o sub o copertina, in curte .... in martie 2017 a fost vanduta celor de la care am luat-o, problema este ca a fost tinuta in curte, dar sub un tei .... necesita o spalare, sa vad cu ce ..... si-au dat seama ca nu sunt facuti sa iasa cu rulota, dupa 2 iesiri, si au renuntat la idee si la rulota ...... La cat m-am uitat, si la cat am stiut eu (impreuna cu unele sfaturi de la colegi), nu am descoperit infiltratii sau alte probleme ..... cauciucurile si plasa de insecte de la geamul din fata este singura! Ce nu se vede in poze ..... butelie mare Butangaz noua, regulatorul de gaz si furtunul pina la teava de gaz, cuplu antibalans Westfalia SSK model mai vechi, acela cu pistonas, cort mare si aproape nou .... baie cu wc fix si golire exterioara, cadita de dus cu scurgere, partea nasoala e chiuveta care se ridica deasupra wc-ului, nu o voi folosi dar, stiti cum este, nu le poti avea chiar pe toate asa cum ti le doresti! Imi cer scuze dar poze in baie nu am facut pentru ca nu era atat de curat cum mi-as fi dorit si sa va pot arata ...... Pretul negociat a fost de 9000 lei Pozele au fost facute azi, in graba, ca sa am ceva sa va pot prezenta ....
-
5 puncteUna peste alta ,ca avem rulota sau autorulota ,ca avem sau nu cheltuieli mari sau mici ,sa fim sanatosi si sa rulotim multi ani de acum incolo caci timpul trece ,imbatranim dar cu doi de i raman pe pozitie Voi ati dezbatut problema teoretic si practic,pro si contra DAR pana la urma ramane distractia si prietenia Eu ma multumesc cu ce am si sunt multumit Ma rog de sanatate ...ceeace va doresc si voua stimati colegi
-
5 puncteBuna ziua, colegilor. Afara e un soare stralucitor, parca vine primavara. Nu mai e mult pana tragem husele de pe rulote! Si pentru ca inceputul sezonului de ruloteala se apropie, sa ne vedem cu bine prin tara. Rulotisti din toata tara, va prezint cateva expresii de-ale noatre, ardelenesti, nu de alta, dar sa ne intelegem cand ne ciocnim paharele de palinca pe la intalniri: A se zbici – înseamnă a se usca şi este un regionalism folosit pe Valea Someşului. -Coleşă – aşa numesc ardelenii mâncarea naţională, mămăliga. -Beteag – regionalism folosit pe Valea Someşului, care înseamnă „bolnav”. -Bolund – aşa numesc ardelenii „nebunii”, nu în sensul medical al cuvântului însă. -Copârşeu – înseamnă în grai ardelenesc sicriu sau coşciug . -Drojder – aşa sunt numiţi beţivii sau alcoolicii. -Găluşte – sarmale. -Horinca sau jinarsul – ţuica e atât de populară în Ardeal, încât are mai multe denumiri. -Mintenaş – atunci când un ardelean îţi spune „mintenaş” înseamnă că se grăbeşte, acesta fiind sinonimul ardelenesc al cuvântului „imediat”. -Nădragi – pantaloni . -Moşcoş – murdar. -Porodici – roşie. -Slobod – liber. -Cinaş – aranjat, dichisit, drăguţ. -A sudui – atunci când un ardelean începe „să suduie” ai face bine să păstrezi distanţa. Sinonimul acestei expresii este „a înjura”. -Musai- neparat. -Oţâră – un pic, putin . -Zălud – zăpăcit. -Hâd – urat. -Goz – gunoi. No bine, no, sa ne vedem cu bine!
-
5 puncte@Ilie Minea si numai buna de o plimbare! Si pe un asa soare pe la unirii fulguia, se perindau niste fulguieti raszleti! Neata lume!
-
5 puncte
-
5 puncte
-
5 puncteO dimineata buna si frumoasa. In Bucuresti a iesit supremul soare,se preconizeaza ,o zi super frumoasa.
-
5 puncte
-
4 puncte@George M. se pare ca din nou te abati de la subiectul topicului, mai ales intr-un topic de interes major..., sper sa fie ultimul topic care deviaza de la subiect... de dragul de a te contrazice... Care este problema daca @Klaudiu Boghiu are sau nu antena ? aici nu este vorba de antena... (am sters cateva postari offtopic..)
-
4 puncte
-
3 puncteO seara frumoasa sa aveti! Eu ud noua achizitie .... Nu va impacientati, o voi uda si la prima intalnire, cu fiecare de pe acest forum!
-
3 puncte@Emil Vinteler si la noi in Moldova e cam la fel, cu mici exceptii : colesa, horinca, moscos, porodici, cinas, si goz . Aceste cuvinte nu stiam ce reprezinta, mai putin horinca . Multumim mult.
-
3 puncteOvidiu, Iveco-ul tau nu se incadreaza la categoria Camper(Wohnmobil), el este in catgoria minibus/furgoneta/dubita, in germana termenul este de Kastenwagen, cum sunt si VW transporter, mergedes Vito, dubele fiat ducato etc Camperele(Wohnmobil) sunt de 3 feluri: alcoven, integrate sau semiintegrate. O rulota noua de X persoane va fi de cel putin 3 ori mai ieftina decat un camper nou tot de X persoane de la acelasi producator. Ca sa comparam coerent. Nu poti compara o rulota din 2010 care e 15000 de euro cu un camper din 1990 care e 6000 de euro si sa zici ca rulota e mai scumpa ca si camperul :))). Cu un scuter nu faci mare lucru in plus fata de o bicileta cand esti mai mult de 2 persoane, plus ca nu poti cara bagaje cu el. Sa zicem ca esti campat in camping si vrei sa te duci la o plaje la 20 de km de camping si trebuie sa iei sotia si copilul, tot echipamentul de plaja, umbrele, jucarii, kit smorcheling, labe, prosoape, rogojini, lada frigorifica cu mancare si bautura si altele trebuincioase. Unde bagi toate astea pe un scooter? Vanurile astea de tip kastenwagen sunt foarte mici si inghesuite la interior, confortul si ergonomia nu este chiar cea mai buna, baia e mai mult o gluma, sau nu e deloc, ce sa mai vorbim de posibilitatea de a face dus in ele. Au si avantajele ca poti intra in orase cu ele, pt 2 persoane de inaltime medie sunt OK, si pentru tururi lungi unde nu stai mult in acelasi loc si esti mereu pe drum, gen spirit tanar si aventurier :)). Majoritatea oamenilor in schimb cauta sa faca concedii relaxante si sa aiba parte de confort alaturi de sotie si copii. Eu cand am ales rulota m-am gandit ca tb sa fie cu 2 spatii de dormit si sa poata acomoda 4 adulti in perspectia in care voi avea probabil copii pe viitor, sau mai iau pe cineva drag cu mine in iesiri. La un moment dat, dupa ce am luat rulota si pe mine ma batea gandul la un camper si am investigat si optiunea de kastenwagen, dar dupa ce am analizat felul meu de a face concedii am concluzionat ca cu rulota si jeep 4x4 rezolv toate nevoile. Am confortul si spatiul rulotei pe care o pot lasa la locul de campare si cu jeep-ul ma pot duce oriunde vreau sa vizitez pe parcursul zilei, seara intorcandu-ma la rulota. Este in schimb un pic mai greu cu parcarea cand esti la drum si vrei sa opresti ca trebuie mereu sa gasesc un spatiu mai mare de oprire dar cu putina atentie rezolv si asta de fiecare data. In final fiecare alege in functie de parerile si nevoile lui de moment sau chiar din impuls, putina lume face o analiza rationala pe termen lung a nevoilor si sa aleaga in conseciinta.
-
3 puncte@Klaudiu Boghiu , Cel mai frumos cadou pe care il poti face cuiva este TIMPUL TAU, pentru ca daruiesti o bucata din viata ta pe care nu o vei mai lua niciodata inapoi.Si daca il invelesti cu dragoste si intelegere pentru aproapele tau, vei fi binecuvantat.
-
2 puncteNu imi place sa dezamagesc ..... si nici nu imi place sa vorbesc ca sa bag in seama .... va veti da seama!
-
2 puncteLa mine se potriveste roata masinii. Nu mai car si rezerva rulotei (vreo 25Kg).
-
2 puncte
-
2 puncte
-
2 puncteBuna seara, dragi colegi rulotisti!! Cum va simtiti la gura sobei/caloriferului?? A venit si IARNA!! Va doresc un weekend placut!!
-
2 puncteSunt nou in domeniul rulotismului, n-am nici un an vechime, mai exact 8 luni. Un lucru e clar: in cele 13-14 iesiri cu rulota, insumand peste 40 zile de cand am inceput, in 70% din locatiile unde am vrut sa ajung si unde am campat nu aveam nici o sansa cu o autorulota, din diverse motive: primul garda la sol, apoi spatiul de manevra, panta mai mare, posibilitatea de a manevra, motor auto (putere/cuplu).
-
2 punctePai asta e tot farmecul rulotei. Ajungi la locul de campare, te faci comod la sort si slapi, deschizi o bericica, pui o muzica si incet, incet, te apuci de tot ce ai pomenit tu. Dupa care.... stai in cort la umbra (la autorulota nu ai si daca mai vine si ploaia fugi in masina, ca nu ai cort)
-
1 punctMultumim mult pentru timpul acordat vizionarii! Inteleg ca v-a placut tura. Speranta mea este ca acest video jurnal va incuraja si pe cei care sunt pregatiti, gata sa plece la drum, dar inca au cateva indoieli in privinta drumurilor mai indepartate, sau mai izolate... Deblocati frana de mana si puneti piciorul pe acceleratie cu incredere. Se poate...
-
1 punctSa o stapaniti sanatosi!Arata foarte bine si e o marca apreciata...
-
1 punctFelicitari @Flavius Ivan pentru noua achizitie! Sa o stapaniti sanatosi si iesiri cat mai frumoase!
-
1 punctAsa este @Sorin Leitoiu ; ceea ce conteaza este rulotismul. Aceste discutii pro si contra au doar rolul de a indruma pe mai tinerii colegi si chear pe unii dintre noi care nu am avut inca experiente complete cu rulote si campere, sa putem alege in cunostinta de cauza, fiind la mijloc sume importante de bani care se pun in joc. Fiecare parere conteaza si este binevenita. Eu personal multumesc tuturor colegilor care au participat la discutie, avand in vedere si intentia pe care am avut-o anul trecut de a trece de la rulota la camper.
-
1 punct
-
1 punct
-
1 punct
-
1 punct
-
1 punctMultumesc @Silviu Pascu Poate iti aduci aminte si imi spui si mie cand pleci anul asta "La Malul Marii"
-
1 punctPoate ca ar fi bine pe protap,dar,asta inseamna,cel putin la mine,ingreunare accesului la portbagajul rulotei,unde am instantul,gratarul si alte ustensile.Plus ca acolo trebuie sa o asiguri mai serios,ca s-ar putea sa nu mai ai, cu ce sa schimbi roata in pana.
-
1 punctAi un miros fin si corect. Se va intampla asta in mod sigur! Problema este cand? La noi inca circula masini din 1970 si parcul auto este preponderent mai vechi de 10 ani. Eu cred ca vor mai trece minim 10 ani pana electricul va cuceri piata noastra. Si, in 10 ani, masina cumparata de tine AZI, va fi deja veche si oricum va trebui inlocuita. Nu lasa timpul sa treaca pe langa tine. Uita-te in buletin si vezi ce varsta vei avea peste 10 ani . Merita sa astepti atat?
-
1 punctAsta n-am intes-o. Si ce ce faci cu ele de acolo? Intr-un concediu pa afara, am vazut doua campere, unul dupa altul, care tractau cate un trailer fiecare cu un smart din acela foarte mic pe ele, de doua locuri. Cel mai probabil erau doua familii impreuna. MI s-a parut o idee foarte buna, insa treaba e sa iti si permiti , si tot nu rezolva problema daca sunt mai mult de 2 persoane. Si eu sunt in pragul in a intra in lumea rulotistilor/camperistilor si citesc cu extrem de mare interes tot ce se scrie in termeni de comparatie. Pe langa dilemele create de avantajele si dezavantajele discutate si sa zicem clasice, mai am doua. Am o intuitie personala, asa cum am avut acum multi ani cand, fotograf pasionat fiind cu un aparat bun pe film, am intiuit explozia digitalului si l-am vandut exact cand inca am mai putut lua un pret bun pe el, asa si acum, ceva imi miroase ca electricul va exploda, sau mai corect, dieselul va fi dat la gunoi, cel putin la nivel de turisme. Sigur, sunt in joc multe chestii economice si politice, si piata auto este incomparabila ca valoare cu piata foto, inca se si mai fabrica masini pe motorina, dar imi mentin aceasta rezerva vizavi de diesel. Si cum campere pe benzina nu prea sunt, nu mai zic electrice, tare mi-e teama sa nu dau o caruta de bani pe unul si sa ma pomenesc ca devine o piatra de moara ca taxe, sau ca am tot felul de interdictii de circulatie. Recunosc ca e o dilema pur subiectiva, poate chiar fantasmagonica pentru altii. Sa vedem si cum se va pune problema cand se va introduce taxa la noi, sper sa pot "mirosi" ceva in sensul asta. Alta dilema o am pentru ca vreau ceva, pe de o parte, in care sa stau pe un teren langa Bucuresti pe perioada calda din an, si in acest caz ar fi mai bun ceva mai spatios, eventual cu cort, si aici inteleg ca o rulota e mai potrivita, dar vrem sa si calatorim, preponderent prin Europa, si in acest caz ar fi ma bun un camper mai mic, mai ales ca ne mutam des si in rastimp facem multe ture cu bicicletele si rezolvam aproape totul cu ele, cumparaturi, vizitat etc. Prin tara nu prea ma vad mergand cu rulota si cu atat mai putin pe afara, am si o masina cu doar 100cp pe benzina, MM tractabila 1300kg. Cu camperul mai da. Suntem doar doi, eu si sotia, pensionari, masurat in zile dispunem de mult timp, masurat in ani si capabili de calatorii, nu se stie dar nu chiar asa multi.
-
1 punctDupa parerea mea, raspunsul pentru colegul @Draghiciu Dumitru incepe sa se contureze. Kitul despre care aminteste, NU este destinat incarcarii recipientelor GPL casnice, de voiaj, transportabile cu mana (sa zicem). Este clar ca oricare dintre piesele din oferta Exis, nu se poate racorda la filetul 1/2 G stg. al unei butelii obisnuite. Acel kit de piese este destinat adaptarii prizei de incarcare a rezervoarelor GPL montate pe (auto)vehiculele din Romania la contrapiesele pistoalelor de la pompele din statiile GPL din diferite tari.
-
1 punct
-
1 punctDa,la drum drept asa e, cel pe benzina este mai vioi in primele 3 trepte de viteza, dar pe urma in celelalte trepte nu va mai avea destula forta sa traga ansamblul,trebuidu-i o distanta mai lunga pentru a ajunge sa zicem la 110km/h cu un consum destul de ridicat de benzina, pe cand cel pe motorina la aceeasi putere si capacitate cilindrica va trage mai usor intreg ansamblu datorita cuplului mai mare oferit si cu un consum mai mic,putand ajunge la 110km/h fara a se chinui! Ma refer la viteza asta deoarece atat aveam nevoie uneori pentru a depasi! Acum un exemplu in cazul meu : la motorul Passatului de 2 l benzina 115cp si cuplu de 126nm nu reuseam sa depasesc cu usurinta un tir aflat la 90km/h fara a avea un spatiu destul de mare,in schimb la Freelenderul de 152cp si cuplu de 400nm ajung cu usurinta la 110km/h,uitand uneori ca am rulota in spate! Deci puterea nu e cu mult mai mare 40cp,dar in schimb forta dezvoltata de motor e de 3 ori mai mare! Iar la urcare daca drumul imi permite,fara a fi rau, masina trage rulota cu o usurinta fara a simti ca nu poate ca la benzinar!
-
1 punctBuna seara va spun si eu dragi colegi Am fost putin plecat din tara, de aceea am “lipsit” in ultimul timp de pe forum...
-
1 punctEu am fost de mai multe ori la Galbenu, Petrimanu si pe toata "Strategica". Cu ARO 243 echipat offroad. Sunt trasee fara dificultate (pentru masinile din club) pe care le numim "de socializare", la care participa si familiile. Daca nu se strica drumul pe zona Oltetului (Polovragi - Curmatura) de catre puhoaiele din iunie 2015, ar fi fost un traseu accesibil chiar si cu Dacia din dotare (este si ea inaltata putin). Sunt, intr-adevar zone turistice incantatoare.
-
1 punct
-
1 punctAr fi interesanta si in 2018 o astfel de iesire, cum stii loc de campare.
-
1 punct
-
1 punctDin putinii care ma cunosc efectiv ( fizic ) stiu ca merg in special off camping . Am traversat Apusenii pina sa se asfalteze, am urcat in Andora . Apreciez camperul pt ca a fost o investitie de aproape 19 000 euro dar in 4,5 ani am cu el 70 000km . Cred ca la cit am umblat aproape ca si-a amortizat achizitia . Am cutreierat Italia pina la Roma 2013 , Turcia 2014-2015 ( Istambul -Ankara-Tuz Gullu -Capadocia -Antalia - intors pe malul marii pina acasa . Ro. pina in Portugalia 2016 .Anul trecut am fost doar in Grecia cine ma urmarit pe FB stie . Campinguri in tot acest interval imi ajung degetele de la miini sa le enumar: 1. Roma -pe Via Aurelia 2-3 Turcia -Erdek Ant Camping 4 .Turcia -Dereli Kusadasi 5 Spania -City Stop Barcelona 6. Portugalia - ? Lisabona 7. Ungaria -Gyula Camping Mark 2017 1si 6 au fost de 4 stele dar a meritat pretul a fost in jurul la 40 euro cu discount avind un card.......... Stellplatz sau parcari gratuite ,,,,,,fara numar. Aici vreau sa va aduc la cunostiinta cu RULOTA nu aveti ce CAUTA acolo . Cel mai ieftin camping pe malul marii Mediterana sau Atlantic pleaca de la 50-60 in sus pe zi ( 2 adulti 1 copil + energie electrica ) Acum sa vorbim deschis un camper nu isi justifica achizitia daca nu pleci in cel putin 3 concedii pe an, de cel putin 7-10 zile si unul de cel putin 3 saptamini . Sa nu vorbesc de week-enduri prelungite 3 zile minim ,1- 2 pe luna . Intretinerea/ costuri - sunt aceleasi ca la un turism ( daca sti de unde sa faci comanda de piese si consumabile). Pentru cei care au Fiat si derivate comandati pe ITALOPARTS . Am dat un pont nu fac reclama ,ma ocup cu altceva.......
-
1 punct"... ai absolut toate utilitățile la îndemâna, nu umbli sa montezi, bati , întinzi , bidoane , antene, cort .etc." Aici te referi ca le ai in aceeasi incinta ? Nu mi se pare o mare chestie ... In plus, nu montezi, bati , întinzi , cort decat daca ai chef. Altfel, poti folosi doar spatiul rulotei atat cat e , ca si la un camper, nu ? Referitor la apa : bidonul se poate amplasa in portbagajul rulotei, cu sistem de umplere din exterior. La camper e altcumva ? Cu antena deja ... ai cumva la camper antena cu pozitioner ce are gps incorporat ? Opresti, aprinzi tv ul si te uiti la canalul dori ? Nu prea cred ... "Nu foloseam mașina când aveam rulo pt transport , era dificil pt găsit parcare." Pai daca nu gaseai ptr. masina cum parchezi camperul, ca e mai mare ?
-
1 punctNu doresc sa fiu judecat precum ca nu-mi place autorulota. Dimpotriva . Dar, primul impediment este pretul exagerat de mare pe care nu mi-l permit. Presupunand ca as depasi acest obstacol, urmeaza costurile de intretinere. Trecem si peste asta si ne gandim la ce o vom folosi. Daca putem calatori fregvent de colo-colo si PE CAROSABIL BUN , e ok. Daca ne place natura OFF si dorim sa parasim soseaua si sa ne campam la marginea padurii, sa trecem prin terenuri denivelate si cu umezeala, sau sa campam pe teren in panta, putem avea surprize (greutatea de 3 tone, tractiunea pe fata, ne pot impiedica sa mai iesim de acolo, iar calarea autorulotei ridica alte probleme.). In concluzie, pentru mine, tot mai buna e rulota, evident inhamata la un cal corespunzator.
-
1 punctBuna seara! Mircea pot sa-ti raspund la problema asta , pentru ca am si rulota iar de curand mi-am cumparat si o autorulota , Fiat Ducato TD motor de 1.9, an 1997. Am ales varianta asta pentru ca nu-mi convine sa bag prea multi bani in masina. Prefer sa ma plimb de ei. De cand am luat-o am facut 1800 de Km afara din Romania , iar de sarbatorile recente am fost plecat cu ea prin tara ,unde am mers cam 1100 de Km. Pot sa-ti spun ca se comporta foarte bine la drum si sunt multumit. Nu alergi cu ea ca si cu o masina mica , dar la 90- 100Km /ora nu ai nici-o problema de siguranta. Consumul este cam de 10 l /100 Km. Am parcat-o in centrul Bucurestiului, centrul Brasovului si centrul Sibiului. Dupa mine diferenta este destul de mare, in sensul ca unde poate sa parcheze o masina mica , poti parca si tu.Pentru mine este mai confortabil cu autorulota. Daca vrei sa mai afli ceva , oricand iti raspund cu mare drag.
-
1 punctD-le Boghiu gasiti diferite marimi de butelii . A mea este de 46 L ( cred ca e cea mai mare - nu stiu sigur ) si am folosit-o din april 2016 pana la sf de august 2017 la drumurile mele . Depinde cat o folositi si in primul rand depinde de spatiul unde doriti sa o montati. Pe caravana eu am una mai mare ( 55 L ) si i - mi ajunge 2 sezoane ( -cu inca 4 inchirieri a cate 2 saptamani in fiecare sezon ) Cu deosebita stima
-
1 punctD-le Draghiciu , eu am sistem care permite infiletarea ( in mufa romaneasca exista la mijloc o gaura filetata in care se infileteaza ceilalti adaptori . Din discutiile pe care le-am avut azi cu Mario am inteles ca sant si modele sistem "Baioneta" care se cupleaza prin "clic" . Despre acestia nu stiu prea multe ( doar ca exista ) Cu deosebita stima
-
1 punctO ultima, dar calda, invitatie la vizionarea lungului video jurnal al traversarii Australiei de la Pacific la Indian. Cele bune, pana la editarea filmului despre traversarea Patagoniei.
-
1 punctCateva poze din calatoria mea la Cap Nord ; 1. https://photos.app.goo.gl/taBGrsZKgfmxAh9z2 2.https://photos.app.goo.gl/a7hpuyTMwDC6jwf52 EU am stat 40 zile , dar am amic care a facut acelasi traseu in 21 zile cu rulota dupa el ...NU as mai merge iar pe Finlanda , e traseul plictisitor in schimb Norvegia este spectaculoasa , foarte costisitor cu rulota sunt trecerile cu feribotul in zona fiordurilor , eu am avut noroc cu autorulota ce o aveam la acea vreme ca era de 6 metri si plateam putin cat un autoturism , dar amicul meu care ma insotit platea de fiecare data de 3 ori mai mult decat mine a lui fiind de 8 metri ...o gasiti in poze . Se poate sta oriunde offcamping , exista in fiecare localitate camperstop de unde se poate alimenta cu apa si golii vasul wc-ului ...Eu recomand cu tarie zona fiordurilor . Motorina nu stiu cat mai este acum dar noi am alimentat si cu 1,35 si cu 1,5 si cu 1,8 eur per litru , asta in 2011 . Cati km vei face pe zi tu singur hotaresti pt ca este si In functie de ce ansamblu ai , cat de puternica este masina , cat de mult iti doresti sa intarzii la masa de pranz , gratar , pescuit , somn de frumusete , obiective de vizitat de-a lungul traseului etc etc ... tu singur hotaresti cate zile vei sta ...poti ajunge garantat in 5 zile pana acolo daca conduci 12 ore pe zi si nu stationezi mult ...dar asta inseamna sa pierzi din farmecul traseului. NU m-a controlat nimeni in autorulota de bautura si mancare ...am fost full .Eu am consumat 2 butelii in 40 zile , dar am fost in iulie-august , din ce stiu nu se recomanda sfarsitul lui septembrie ca este vremea rea si traseul se ingreuneaza . cat costa feribotul Tallin -Helsinki ar trebui sa gasesti pe net , daca faci rezervare este cu mult mai ieftin , dezavantajul este ca trebuie sa fi acolo exact in ziua cand ti-ai facut rezervarea , eu am dat 180 eur colegul 280 eur ...dar acolo difera foarte mult in functie de lungimea ansambului dar si de compania folosita ...din ce imi aduc aminte parca Wiking era cea mai ieftina , TOTUL este mai scump decat in Romania , recomand COOP un fel de supermarket , este foarte intanlit , marfa este diversificata si preturile mai accesibile decat la restul . Au ren uscat care este foarte bun si pretul acceptabil ( un fel de salam de Sibiu dar mai tare ) , merita incercat . NU as alege perioada sept-oct ... NU as mai merge din nou pe Finlanda , este plictisitor , nu degeaba i se spune tara celor o mie de lacuri , pt ca numai asta vezi , lacuri si paduri .... ma poti suna sa ma intrebi orice ; 0722.215.331 ps; dupa parerea mea nu CapNord este asa de important ...pt ca daca ajungi in tarile nordice si nu vezi Insulele Lofoten, Ghetarul Dasilba, fiordul Geiranger , Flam ( calatoria cu trenul in muntii ) , preikestolen din norvegia etc etc degeaba ajungi fuga fuga la capnord si te intorci :( .
-
Cauta in forum
-
Subiecte de discuţii
-
-
-

