Adi Aloman

Carlig detectat de senzorii de parcare + priza 7 pini

12 postări în acest subiect de discuţie despre Carlig detectat de senzorii de parcare + priza 7 pini

Carlig detectat de senzorii de parcare + priza 7 pini

Adi Aloman

Salutare,

 

De curand mi-am luat un Peugeot 508 combi cu senzori de parcare originali si carlig Thule cu priza de 7 pini. Am doua nelamuriri.

1. Cand dau cu spatele senzorii centrali detecteaza carligul. Pot sa fac ceva sa rezolv problema asta fara sa dau carligul jos cand nu-l folosesc?

2. Am vazut ca exista adaptor de la 7 la 13 pini. Aceasta solutie poate sa incarce bateria rulotei si sa intretina functionarea frigiderului? sau trebuie sa schimb instalatia electrica si sa am o priza cu 13 pini?

 

Multumesc anticipat!

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Adam Adrian

Salut, @Adi Aloman  Nu ai cum sa tragi 13 din 7. Merge sa iei 2×7 din 13. Deci pe mașina trebuie sa ai 13(sau 2 de 7) daca vrei sa meargă utilitățile rulotei. Din câte am văzut englezii merg pe 2 de 7, atât pe mașina cât și pe rulota(una pentru lumini și alta pentru utilități).In Europa se merge cu o singură mufa de 13 și ai tot.

  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Vasile Oae

Teoretic mufa de rulota ar trebui să aibă comunicatie CAN astfel că în momentul marșarierului, daca ai rulota atașată, sa se dezactiveze senzorii.

Practic, la mine mi-au zis la service că am mufa cu CAN, dar de fiecare dată când am rulota și dau cu spatele trebuie sa ii dezactivez.

Daca nu am rulota, senzorii nu simt cârligul.

Poate ține de pozitia in care e montat.Nu știu.

  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Adi Aloman

@Adam Adrian , multumesc

 

7 minute în urmă, Vasile Oae a scris:

Poate ține de pozitia in care e montat.Nu știu.

Asa cred si eu, doar ca nu il pot muta in alta pozitie.

 

Imi puteti recomanda un electrician in Bucuresti pt a schimba instalația din 7 in 13 pini?

 

A, si inca ceva, mufa cu 7 pini baga curent si in bateria rulotei?

 

Multumesc!

 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Adam Adrian
10 minute în urmă, Adi Aloman a scris:

 

A, si inca ceva, mufa cu 7 pini baga curent si in bateria rulotei?

Nu, că dacă băga nu mai aveai nevoie de 13 pini, că aveai curent din baterie pentru utilități.E doar pentru lumini.(Eu așa știu)

  • Upvote 3

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Vasile Oae

Mufa de 7 e doar pt luminile exterioare: poziție stânga, poziție dreapta, frana, ceata, semnalizare stânga, semnalizare dreapta, masa.

In București nu știu electrician auto bun.

  • Like 1
  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Viorel Vilcu

Salut, cand treceti la mufa cu 13 pino sa fiti foarte atent la urmator aspect:

pinul de +12v pentru incarcarea bateriei din rulota trebuie sa fie gros si tras de la baterie via siguranta + releu comandat de ACC (contact cheie) (+ optional, o dioda schottky de putere ) astfel incat bateria rulotei sa se incarce doar cand contactul este pus.

Fara dioda montata sa fiti atent sa porniti masina doar cand rulota nu este conectata.

succes!

  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Adi Aloman

@Viorel Vilcu, nu ma pricem deloc la partea electrica, dar o sa.i precizez toate cele electricianului.

 

Multumesc tuturor pt lamuriri.

 

Pana la urma am dat jos carligul si il pun doar cand tractez. De... daca nu e din fabrica

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Adam Adrian
în urmă cu 6 ore, Viorel Vilcu a scris:

Salut, cand treceti la mufa cu 13 pino sa fiti foarte atent la urmator aspect:

pinul de +12v pentru incarcarea bateriei din rulota trebuie sa fie gros si tras de la baterie via siguranta + releu comandat de ACC (contact cheie) (+ optional, o dioda schottky de putere ) astfel incat bateria rulotei sa se incarce doar cand contactul este pus.

Fara dioda montata sa fiti atent sa porniti masina doar cand rulota nu este conectata.

succes!

Salut, @Viorel Vilcu La mine mecanicul care monta cârligul voia să îmi tragă plusul de la priza din portbagaj, dar a venit electricianul și a spus că trebuie tras până la baterie. Sunt bunicei cei de la Băicoi Prahova.@Adi Aloman Daca vrei sa mergi la ei spune-mi și caut numărul lor de contact. Sunt recomandați de cei de la crg auto.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
NRLaurentiu

Salut,  @Adi Aloman!

 

Din cate am inteles din descrierea ta, ai carlig demontabil. Daca si firele pentru priza sunt conectate intr-o mufa prin portbagaj (si nu prinse direct pe cablajul spre stopuri, chiar si cu o cutiuta intermediara), banuiesc ca ceea ce ai montat pe masina este din fabrica sau cel putin o instalatie similara. In acest caz carligul este asigurat cu blocare cu cheie. Daca nu este original din fabrica si daca este after market si nu are asigurare cu blocare cu cheie (unele au), atunci ai toate sansele ca un binevoitor sa te lase fara carlig, daca tie iti este lene sa-l scoti cand nu tragi rulota dupa tine. De exemplu, in Anglia este contraventie daca mergi cu carligul pus (modelul demontabil).

 

In ceea ce priveste senzorii de parcare, daca sunt 5 la numar, atunci unul e fix pe centru! :) Si in fata lui va trona bila de la carlig! Daca vrei sa lasi carligul permanent montat, atunci dezactivezi senzorul central si problema este rezolvata!

 

Daca ai instalatia electrica pentru priza originala, iti recomand sa cumperi doar priza cu 13 pini (pe care o pui in locul celei cu 7 pini si conectezi la ea firele existente) si sa mergi la electrician sa-ti completeze cu +12 V de putere pentru frigider si lumina de marsarier (parca asta lipseste la priza cu 7 pini).

 

Spor!

  • Like 2

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Adi Aloman
în urmă cu 12 ore, NRLaurentiu a scris:

Din cate am inteles din descrierea ta, ai carlig demontabil. Daca si firele pentru priza sunt conectate intr-o mufa prin portbagaj (si nu prinse direct pe cablajul spre stopuri, chiar si cu o cutiuta intermediara), banuiesc ca ceea ce ai montat pe masina este din fabrica sau cel putin o instalatie similara. In acest caz carligul este asigurat cu blocare cu cheie. Daca nu este original din fabrica si daca este after market si nu are asigurare cu blocare cu cheie (unele au), atunci ai toate sansele ca un binevoitor sa te lase fara carlig, daca tie iti este lene sa-l scoti cand nu tragi rulota dupa tine. De exemplu, in Anglia este contraventie daca mergi cu carligul pus (modelul demontabil).

Habar n.am de unde sunt trase firele iar carligul e prins de un cadru prin doua suruburi generoase, nu e o prindere asigurata cu cheie.

 

în urmă cu 13 ore, NRLaurentiu a scris:

In ceea ce priveste senzorii de parcare, daca sunt 5 la numar, atunci unul e fix pe centru! :) Si in fata lui va trona bila de la carlig! Daca vrei sa lasi carligul permanent montat, atunci dezactivezi senzorul central si problema este rezolvata!

 Am patru senzori, dar cum spuneam, am dat carligul jos.

 

în urmă cu 13 ore, NRLaurentiu a scris:

Daca ai instalatia electrica pentru priza originala, iti recomand sa cumperi doar priza cu 13 pini (pe care o pui in locul celei cu 7 pini si conectezi la ea firele existente) si sa mergi la electrician sa-ti completeze cu +12 V de putere pentru frigider si lumina de marsarier (parca asta lipseste la priza cu 7 pini).

 Nu stiu daca instalatia este originala dar inclin sa cred ca nu. O sa merg la un electrician (ii precizez cele spuse de voi) si se descurca el 😁

 

Multumesc!

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să detii un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Creaza un cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Ai deja un cont de membru? Conecteaza-te aici.

Autentificare în cont

  • Conţinut similar

    • Adi Aloman
      de Adi Aloman
      Salutare!
       
      Vreau sa inlocuiesc priza de pe masina (are 7 pini) si am constata ca are 8 fire. Al optulea este unul gri care este legat la un intrerupator mic, impreuna cu "masa".
      Priza noua are loc pentru un fir in plus, dar nu sunt sigur daca aici trebuie sa-l pun pe cel gri. 
      Cand nu e cuplata rulota, lamela pt al optulea fir face contact pinul de ceata. Cand cuplez rulota, lamela se decupleaza de pe "ceata"
       
      Atasez pozele mai jos.
       
      Multumesc!
       
       


    • Florin Tofan
      de Florin Tofan
      Salutare tururor
      Un sfat: dacă montez carlig cu priza 7 pini pe un Mondeo din 2008 pentru care ar fi necesară și montarea Can-bus, dacă pe rulota am pus becuri led fără modul (fără rezistența can-bus) aș putea merge așa sau risc sa stric calculatorul mașinii? Multumesc
    • NRLaurentiu
      de NRLaurentiu
      Salutare colegi,
       
      Pentru ca voi da la casat masina din dotare, incepand cu jumatatea lunii martie a.c. vor fi la vanzare urmatoarele piese (urmeaza sa le demontez cu o zi inainte de a veni platforma):
       
      1. carlig tractare Hakpol cu instalatie electrica pentru priza cu 7 pini. BONUS o priza noua cu 13 pini! Stare excelenta. Pret 200 lei.
      2. polita portbagaj (Corsa in 3 usi - hatchback). Stare buna. Pret 100 lei.
      3. alternator Febi Bilstein (piesa noua, nu reconditionata, cod producator: 101560; coduri OE OPEL: 1204157, 1204158, 6204182, 6204284), folosit aproximativ 3.000 km (a fost montat in luna iulie anul trecut cu ocazia rontaielii soarecilor la motor - vezi topicul de pe forum). Stare excelenta. Pretul cu care l-am cumparat a fost de 900 lei de la ePiesa. Pretul de vanzare acum: 500 lei. De asemenea, este disponibil imediat si alternatorul vechi daca veniti cu piesa la schimb. Pret 150 lei.
      4. CD Player MP3 Sony (nu stiu modelul in momentul de fata). Stare acceptabila cu urme de uzura. Pret 50 lei.
      5. covorase cauciuc Petex, cu forma exacta a interiorului. Stare perfecta pentru cele de la pasageri si cu urme de uzura la calcaie pentru cel al soferului. Pret 50 lei.
      6. antena tip "aripioara de rechin" cu tot cu mufa, poate fi montata pe oricare alt tip de autoturism. Este model doar pentru radio, nu si pentru GPS. Pret 50 lei.
       
      Suplimentar fata de acestea ar putea fi si cele 4 amortizoare. Le-am schimbat la AutoA anul trecut in septembrie si am parcurs circa 2.000 km,  insa va trebui sa veniti sa le schimbati pana duc masina la casare, dar si pentru ca trebuie sa o duc cu piesele complete! Marca amortizoarelor este Monroe, sunt cele standard pentru Opel Corsa (nu pentru drumuri grele) si la momentul schimbarii tinuta de drum a masinii s-a schimbat radical! Parca aveam masina noua! Este pacat de ele sa le las sa le distruga... Au costat din cate imi amintesc peste 10 milioane lei, fara manopera. Daca veniti sa le schimbati, pretul este de 400 lei. De asemenea, pot vinde orice piesa - cu piesa la schimb - si o valoare in lei care sa merite efortul si doar daca o pot schimba in timp rezonabil pana vine platforma sa ia masina.
       
      Cine ia tot, beneficiaza de discount! Altfel, preturile sunt nediscutabile.
       
      Telefon: 0728.096.478
    • Lucian Pop
      de Lucian Pop
      Salutare,  
      Doresc sa montez carlig.  Masina este audi a4 2002 berlina.  Am gasit second cu tot cu instalatie de avant.  
      Se potrivește oare? 
    • Cosmin J.
      de Cosmin J.
      Buna ziua,
       
      As vrea sa imi achizitionez un carlig pentru a remorca viitoarea rulota. Masina este un VW Golf 5 din 2005.
       
      Eu sunt din Ploiesti, imi puteti recomanda pe cineva care comercializeaza/monteaza carlige pentru tractare in Ploiesti?
       
      Si nu sunt hotarat daca sa cumpar cu mufa pe 7 sau 13 pini. Sau e mai bine sa astept pana iau rulota ca sa stiu ce mufa am nevoie?
       
      Multumesc anticipat!
  • Activi pe această pagină   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.