Marian Sorop

Problema baterie / invertor

12 postări în acest subiect de discuţie despre Problema baterie / invertor

Problema baterie / invertor

Marian Sorop

Salutare tuturor, am urmatoarea problema. 

Am un panou de 160W , baterie de 120ah si un invertor sinus pur de 2500w. 

In plina zi, cand bateria e full, arata 13, 8 , panoul incarca etc am incercat sa fac o cafea...un expresor Dolce Gusto Mini Me (Krups) are 1500w. 

 

Pus in priza, bagat apa si capsula, in momentul cand apas pe butonul de pornire on/off al expresorului, bateria scade brusc in 10, 8..11V, imi indica si pe invertor si pe controller-ul de la panou , invertorul bipaie sa ma avertizeze ca bateria e descarcata si apoi la cateva secunde (10-15 sec) bateria isi revine 12, 7....13.v etc) adica imediat ce apa s-a incalzit probabil si aparatul a intrat in stand-by.. 

 

acum apa e calda...apas butonul sa fac cafea...porneste pompa si incepe sa curga cafeaua, insa bateria face aceeasi cadere de tensiune pt cateva secunde si isi revine la normal 13 volti si ceva....

 

sa fie un semn ca bateria e dusa? 

Sau e prea mic amperajul bateriei pt expressor? 

 

Acumulatorul e un Jarrett cu gel (scrie

pe el...) entry level, are 2 ani. 

image.jpg

image.jpg

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Vana Petre

Raspunsul ti l-ai dat singur...bateria e pe duca...din pacate nici noua nu e prea mare branza de capul ei...am acelasi tip de invertor si 2 Jarrett-uri de 120 Ah si la pornirea in sarcina tensiunea bateriilor pica foarte mult desi invertorul e cu pornire soft! O sarcina de 1500W are nevoie de capacitate mare a bateriei pt ca tensiunea sa nu pice sub pragul de sesizare al invertorului. La porniri de acest fel, in soc de sarcina, fac fata (doar la pornire!) mai bine bateriile auto care au un curent de pornire muuult mai mare decat asa-zisele gel Jarrett! Ca sa nu mai ai picaj asa mare de tensiune pe baterie si implicit beep-uri si chiar deconectari ale invertorului, incearca si porneste "procesul" din invertor, nu din consumator, in sensul ca, cu invertorul oprit, porneste consumatorul si apoi invertorul, ca astfel beneficiezi de pornirea soft a invertorului si varful de curent este mai mic la pornire!

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Eugen David

Mai oameni buni, despre ce consumatori vorbim la rulotă in off camping? Invertor de 2500 w, expresor de cafea de 1500 w... :default_109: si inca multi alți consumatori pe 220 v si asta pe "o amărâtă" de baterie Jaret de 120 Ah!!!

Un așa consum nici racordat la 220 v intr-un camping n-o să poti folosi!

Obisnuiti-vă cu ideea, nu consumatori mari la rulota, daca se poate totul la 12 v!

Cafea, :coffee:se poate face si in alte nenumărate moduri nu neaparat la expresor!

La expresor o consumăm acasă ori în altă parte!,   @Marian Sorop dar tu poate ca sti mai bine ce vrei! :noroc:

  • Like 1
  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Marian Sorop

Da, clar trebuie sa schimbam expresorul cu ceva la 12v. Am zis ca daca tot bem acasa un expresso bun de la Jacobs sa mentinem

calitatea si la rulota. Nu sunt adeptul cafelei la ibric...mai bine putin si bun...

 

Calculand eu puterea invertorului cu cea a expressorului si neavand niciun alt consumator,  am crezut ca e ok insa nu am luat in calcul si amarata de baterie!! 😁

 

Pentru viitor, cred ca voi opta pt ceva mai mare si mai bun (la baterie ma refer), poate mai pun un panou si vedem cum e. 

Nu stiu ce sa aleg, doua baterii cu amperaj insumand 200/300ah sau una mare ?

Cum o fi mai bine?

aveti ceva recomandari de acumulatori mai bunicei? Cum or fi cei de la Caranda? J

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Ovidiu Cica

O singura baterie de amperaj mare !

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
George M.

@Marian Sorop Stai linistit, e normal ce se intampla. Nu mai investi in baterii de mii de amperi. La 2-3 cafele pe zi nu i bai.

PS : La 150A cat cere boiler ul expressorului e normal sa fluctueze asa tensiunea. Bateria e ok.

  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Marian Sorop
în urmă cu 4 ore, George M. a scris:

@Marian Sorop Stai linistit, e normal ce se intampla. Nu mai investi in baterii de mii de amperi. La 2-3 cafele pe zi nu i bai.

PS : La 150A cat cere boiler ul expressorului e normal sa fluctueze asa tensiunea. Bateria e ok.

Salut George, multumesc mult de raspuns. 

Sper sa nu fie probleme in viitor , pt mine, fiindca nu iesim off-camping foarte mult , intradevar nu se merita sa investesc in baterii multe si mari. Cand o pica asta de tot vad atunci cu ce o inlocuiesc.  Intre timp mi s-a bulit “bateria de la dus” , probabil a ramas ceva apa in ea peste iarna si a crapat ...curgea apa din ea pe toate partile. 

Voi cum goliti iarna instalatia? Cu presiune?  compresor de aer ceva? Cred ca nu am golit-o bine asta toamna..

 

 

 

 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Liviu Crista

Salut Marian, hai sa-ti spun cum sta treaba la mine cu un aranjament oarecum similar si anume:  1. Invertor 3500W , 4 panouri solare de 100W, MPPT , 2 baterii agm x 110AH si duce lejer un frigider de 80L la 220V, un expresor Nespresso ( de 1500W) , un cuptor cu microunde de 800W , TV , iluminat led , laptop, 4 telefoane mobile, ipad, boxa Sonos Play 1 si alte chestii astea in conditiile in care frigiderul merge non stop, cuptorul cu microunde cateva minute ( majoritatea timpului ziua).expresorul face 4-6 cafele pe zi( tot ziua) iar seara TV-ul, boxa si restul. Este normal sa scada la aproape 10.8V atungi cand "suge" expresorul sau microunda ptr cateva secunde la pornire( consumul este de cateva ori mai mare decat ce normal doar la ponire) dupa care sa-si revina in parametrii. Acest stup merge cu brio de 1 an si ceva. Nu arunca banii pe baterii solare care se pot descarca mult( nefiind necesar deoarece iti limiteaza descarcarea invertorul care taie alimentarea la un anumit voltaj) mai ales ca cele solar nu sunt in stare sa puna in scurt amperajul necesar ptr un consumtor puternic( cum ar fi expressorul/microunda /frigiderul ) Bateriile auto agm sunt ceea ce trebuie, restul sunt deja povesti.

Modificat de Liviu Crista
  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Marian Sorop

Multumesc mult Liviu!! E bine de stiut!! 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
George M.

@Liviu Crista Care ar fi diferentele intre "bateriile solare" si "auto agm" ? De ce le recomanzi pe ultimele ?

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Liviu Crista
în urmă cu 9 ore, George M. a scris:

@Liviu Crista Care ar fi diferentele intre "bateriile solare" si "auto agm" ? De ce le recomanzi pe ultimele ?

 Pentru ca bateriile solare nu sunt facute sa fie puse in scurt la curenti mari, precum cele agm auto ( Imagineaza-ti ca atunci cand pornesti un motor diesel este similar cu a folosi un expressor.cuptor microunde etc.) Pur si simplu bateriile solare nu sunt facute ptr asta , ele pot rezista la multe cicluri de incarcare/descarcare si mai ales descarcare sub limita( ceea ce nu este cazul cand de fapt limitarea descarcarii o face invertorul si deci nu-si are rostul o baterie care poate scadea la 9 V cand de fapt invertorul opreste alimentarea la 10 V).Ar fi mai multe de spus dar ati inteles ideea.  

Modificat de Liviu Crista

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
George M.

@Liviu Crista Eu am inteles dizertatia ta. TU nu ai inteles intrebarea mea.

Agm ul ... e agm ! Solar sau auto ... DEDICAT sau nu, cum deja le place multora sa spuna pe aici ... tot agm e ! Ai facut o analiza inteligenta

a situatiei, exceptand cuvantul AGM! :salutare!:

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Anunt !
XGO Autorulote - unic importator in Romania pentru XGO Dynamic model 2020 - Fiat/Rimor si NOBEL ART, modele 2020 - Ford/Roller Team.
Preturi incepand de la 30.000€
www.xgoautorulote.ro,

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să detii un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Creaza un cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Ai deja un cont de membru? Conecteaza-te aici.

Autentificare în cont

  • Conţinut similar

    • Alexandru Remus
      de Alexandru Remus
      Ce parere aveti despre acest invertor?
      https://www.invertoare12-24.ro/invertoare/invertor-sinus-pur-800w-12-v?filter=11, 15, 19, 20, 16, 17
    • Alexandru Remus
      de Alexandru Remus
      Ce parere aveti despre acest invertor?
      https://www.invertoare12-24.ro/invertoare/invertor-sinus-pur-800w-12-v?filter=11, 15, 19, 20, 16, 17
    • Viorel Vilcu
      de Viorel Vilcu
      Buna ziua
       
      M-am apucat de ceva timp de asamblat acumulatori din celule cu litiu, diverse tipuri printre care si unii ce pot fi folositi pentru stocare energie electrica (deci si pentru rulote):
       
      Acumulatori Li-ion Enerdel 14.4v  210Ah  =  3kWh   / celule Enerdel, made in U.S.A ( https://enerdel.com/ce175-360-moxie-prismatic-cell/ )

      Specificatii tehnice:

      Energie utilizabila = 2, 7kWh (comparativ este echivalentul unei baterii VRLA de aproximativ 450Ah sau a unei baterii normale auto de 650Ah)
      Tehnologie Li-ion = NMC/Hard Carbon
      Contine ciurcuit balansare activa (1A)

      Tensiune nominala = 14.4v
      Tensiune baterie plina - 100% = 16.4v
      Tensiune baterie goala - 0% = 10v
      Curent maxim debitat in mod constant = 420A
      Curent maxim debitat puls de 10 secunde = 620A
      Curent maxim de incarcare in mod constant = 420A
      Temperatura functionare : -25...+55 grade Celsius
      Durata de viata   >3000 cicluri la 100% DOD si 30 grade celsius

      Fiecare element are radiator de racire pt o mai buna disipare a caldurii
      Dimensiuni in cm (Lxlxh) = 41 x 18.5 x 29.5
      Greutate = 30Kg

      Fiecare acumulator este testat de mine si se incadreaza in parametrii de mai sus.

      Pret / buc = 4000 lei
       
      P.S. la cerere se pot manufactura si acumulatori de 14.4v 105Ah
       
      Multumesc pentru atentie, o zi faina !

    • Alexandru Remus
      de Alexandru Remus
      Ce parere aveti despre aceasta baterie?
       
      https://www.olx.ro/oferta/baterii-solare-gel-acumulator-100ah-tractiune-deepcycle-agm-IDcDlS0.html
  • Activi pe această pagină   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.