Mircea Goia

De la microbuz de marfa la campervan

13 postări în acest subiect de discuţie despre De la microbuz de marfa la campervan

De la microbuz de marfa la campervan

Mircea Goia

Va salut domnilor!

 

Incep si eu acest topic care sper ca in viitor se va transforma intr-unul cu multe poze, cu siguranta multe intrebari, si sper la fel de multe raspunsuri. Insa sa incepem cu inceputul: mi-am propus ca si proiect pentru anul 2020 transformarea unei dube de marfa in campervan. De ce abia atunci? Pentru ca am planificat deja concediile pana la inceputul anului viitor si ar fi pacat sa am van-ul gata si sa nu ma pot bucura de el cum trebuie, pentru ca imi place sa ma documentez bine de tot inainte sa ma apuc de un lucru si nu in ultimul rand pentru ca vrea sa procur tot ce este necesar pentru a duce acest proiect la bun sfarsit odata ce m-am apucat de el, si asta intr-un timp nu neaparat scurt, dar macar rezonabil.

 

De ce vreau sa fac acest lucru? Eh, aici poate multi nu o sa fie de acord cu mine: nu neaparat pentru ca sunt un impatimit al camping-ului dar mai ales pentru ca imi place sa mesteresc, imi place sa-mi cumpar sculele potrivite si vad acest proiect ca pe un mod extrem de placut de a-mi ocupa timpul liber. Si nu in ultimul rand pentru ca am cochetat de multe ori cu ideea de a inchiria un camper si a vedea nu lumea, dar macar o parte importanta din europa cu el. Si ca un ultim motiv, pentru ca tatal meu este pescar si cred ca s-ar bucura tare mult sa i-l imprumut la cate o iesire pe balta.

 

Cum vad eu acest proiect? Pai deja mi-am trasat in linii mari cateva idei de baza de care probabil nu o sa ma despart. In primul rand masina: fara sa supar posesorii de gama Fiar/Peugeot/Citroen dar exclud din start aceste modele. O sa merg pe Crafter sau Sprinter, in functie de ce o sa gasesc la momentul respectiv sa imi convina cel mai mult, si am sa explic de ce. Am condus ultimii 2 ani un Citroen Jumper scurt, prin natura ocupatiei mele, aproape zilnic. Recent am trecut pe un Crafter mediu fiindca aveam nevoie de ceva mai mult spatiu. Diferenta dintre cele pentru mine ca si sofer este de la cer la pamant. Nu m-as mai urca la volanul Jumper-ului nici impuscat. Avand in vedere ca am de gand sa parcurg distante destul de mari la volanul masinii, este foarte important ca eu sa ma simp confortabil la volan.

 

Apoi am ales modelul mediu, L2H2, cu o lungime interioara de 3.2-3.3 metri. Mi-am planificat in mare interiorul si ma pot incadra foarte bine cu tot ce este nevoie in aceste dimensiuni. Si plus de asta, este mult mai usor de manevrat masina fiind mai scurta (comparativ cu varianta L3, cea lunga), dupa cum am spus mai sus, imi este important sa ma pot misca destul de usor cu masina prin orase, pe stradute, sa o pot parca cat de cat lejer. Nu am nevoie de baie separata, voi monta o toaleta undeva intr-un corp de mobila si ma gandesc sa improvizez un dus undeva intre usile din spate, cu o prelata. De asemenea, voi integra un pat dublu de 1.40x1.90, pentru 2 persoane, pat ce se va aduna pe timpul zilei la 1.40x1.30 probabil, pentru a lasa mai mult spatiu. Aragaz pe butelie, un rezervor de aprox 100 de litri pentru apa montat undeva sub pat, altul pentru apa murdara undeva sub masina, incalzitor cum au luat colegii din China, trapa cu ventilatie, panouri solare de 300 de W, un frigider de dimensiuni si buget mediu. 

 

In mare cam asta e ideea de baza, o sa incerc sa punctez pe fiecare capitol in parte cu idei dar si cu intrebari si nelamuriri unde sper sa ma ajute colegii de aici. Momentan imi fac lista de cumparaturi, incerc sa stabilesc un buget si apoi o sa dau incet incet drumul la comenzi. 

 

  • Like 4
  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Raul G

Felicitări pentru proiect, spor la treabă și multe poze.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Mihai-Arad

Salut @Mircea Goia 

 

Ce zici de VW California / MULTIVAN  sau Mercedes Marco Polo / VIANO ? Economisesti timp , stess ...etc. Timp pe care-l folosesti in alte scopuri....

Despre Europa si calatoriile in Van-uri , nu-i atat de simplu pe cat iti pare. Parcari ptr Sprinter / Crafter nu gasesti la tot pasul , plus ca mai peste tot sunt interdicti (ma refer la mediu). Despre campare off , nici nu vorbim (exceptand Parcarile REZEVATE celor cu CAMPERE , dar si aici mare atentie "unde si cand"!).

Poate te ajuta acesta sectiune ...

 

Multa bafta ! :noroc:

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Mihai-Arad

@Mircea Goia 

 

Uite aici ce-au scris colegii de pe forum ... (transformare partiala fara omologare ! )

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Mircea Goia
în urmă cu 5 ore, Mihai-Arad a scris:

Salut @Mircea Goia 

 

Ce zici de VW California / MULTIVAN  sau Mercedes Marco Polo / VIANO ? Economisesti timp , stess ...etc. Timp pe care-l folosesti in alte scopuri....

Despre Europa si calatoriile in Van-uri , nu-i atat de simplu pe cat iti pare. Parcari ptr Sprinter / Crafter nu gasesti la tot pasul , plus ca mai peste tot sunt interdicti (ma refer la mediu). Despre campare off , nici nu vorbim (exceptand Parcarile REZEVATE celor cu CAMPERE , dar si aici mare atentie "unde si cand"!).

Poate te ajuta acesta sectiune ...

 

Multa bafta ! :noroc:

Salut,

am exclus aceste variante pentru ca sunt mult prea mici. Una din conditii ar fi sa pot sta in picioare, eu avand 1.80m. Am avut multivan, il folosea mai mult tatal meu la iesirile la pescuit si am un vito acum, dar il folosesc pentru transport marfa. Sunt mult prea mici pentru a-ti putea asigura un spatiu confortabil, din punctul meu de vedere.

 

M-am gandit foarte mult inainte sa ma hotarasc asupra masinii, mi se pare ca trebuie sa fiu 100% convins ca e ceea ce trebuie avand in vedere ca o sa investesc in ea mai mult decat in conversie. Am vazut cam tot ce se putea vedea pe Youtube in ceea ce priveste diferite variante de conversii si dimensiunea medie imi este suficienta. Cand vorbeam de parcari in oras, m-am referit la parcari de zi pentru a vizita diverse locuri. Evident ca noaptea masina se va afla in camping in mare parte a timpului, de aici am renuntat la cabina de sus, camping-urile din vest fiind dotate din ce am vazut cu dusuri si toalete civilizate.

  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Fejer Antal

Mult succes la realizarea proiectului.:noroc:

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Mihai-Arad
în urmă cu 17 ore, Mircea Goia a scris:

Cand vorbeam de parcari in oras, m-am referit la parcari de zi pentru a vizita diverse locuri. Evident ca noaptea masina se va afla in camping in mare parte a timpului, de aici am renuntat la cabina de sus, camping-urile din vest fiind dotate din ce am vazut cu dusuri si toalete civilizate.

 

Salut @Mircea Goia

... imi (pot) inchipui ce orase vrei sa vizitezi pe afara , dar trebuie sa ti cont de inaltimea masini (2, 10 max pt parcarile subterane si cele P+R , care-s pozitionate in general la intrare in oras). Un alt pct de vedere este faptul ca parcarile din orase sunt cu plata (incepand de la 1€/ora, asta in cazul fericit) , nr locurilor de parcare redus (cateva locuri care ocupate in mare parte). Sa nu uitam despre "vigneta" de mediu (vezi Germania, Franta, Austria ... aste din apropiere, tarile nordice la fel). Italia cu ZTL (Zona Trafico Limitato). :) 

Da, asa-i , camping-urile din vest sunt bine amenajate si dotate (vb ta: dusuri si toalete civilizate , chiar daca toaletele-s gen "turcesc". vezi Croatia /Franta...).

Iti doresc mult succes !

:noroc:

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Raul G

Dacă îmi permiți, eu cred ca o mașină și o rulota este cel mai potrivit pentru a vizita Europa. Lași căsuța în camping și cu mașina poți merge oriunde fără limite.

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Mircea Goia
La 16/06/2019 la 12:11, Raul G a scris:

Dacă îmi permiți, eu cred ca o mașină și o rulota este cel mai potrivit pentru a vizita Europa. Lași căsuța în camping și cu mașina poți merge oriunde fără limite.

 

Ideea de campervan in cazul meu, asa cum am spus mai sus, e legata de lucra la acest proiect. Imi place sa mesteresc, sa vad tutoriale, sa invat si sa pun in practica. Si nu doar ca imi place, dar imi si ies bine chestii de genul asta. Ma fascineaza efectiv ceea ce au putut sa faca unii dintr-o banala duba de marfa si vreau sa fac si eu asta. In plus, mie personal mi se pare mult mai usor sa ma misc intr-o bucata decat in doua. Adica un singur ansamblu in loc de 2. Plus de asta, am avut si rulota. Am venit cu ea din hamburg in romania. N-a fost cea mai placuta experienta pentru mine. Evident ca la banii pe care o sa-i investesc in microbuz+transformare mi cumpar o rulota foarte smechera, dar nu  mi-am pus niciodata ideea asa. Mi se pare ca un DIY campervan are farmecul lui, lucrul muncit e tine...e altceva

  • Like 2

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Raul G

O poți face și cu o rulota, am văzut ceea ce fac mai ales americani cu Airstream-urile lor, ei chema caravan custom sau Airstream custom.
Noi am avut pe toate, de la cort la camper cu mansarda, la ora actuală pentru noi rulota este cea mai potrivită. Ne gândisem la un moment dat sa ii punem în fata un California sau un Marco Polo, dar când le-am probat ne-am luat gândul.
Oricum spor la treabă, așteptam poze...daca ei un furgon vintage e țâță de mâță cum se spune pe la noi.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Daniel P

Succes in realizarea proiectului tău@Mircea Goia și asteptăm cu interes să te apuci de treabă și să ne ții la curent cu evoluția lucrărilor! :salutare!:

Baftă! :OK:

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Alin Opran

Mult succes, bani, timp si forta de munca ca o sa ai nevoie :OK: Ma bucur sa vad exista inca cineva care impartaseste aceleasi idei/pareri cu ale mele, voi urmari conversia si in caz de nevoie cere si vei primi sugestii si recomandari.

Ai de gand sa o omologhezi autorulota/camper?

  • Like 2

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Mircea Goia
La 19/06/2019 la 12:01, Alin Opran a scris:

Mult succes, bani, timp si forta de munca ca o sa ai nevoie :OK: Ma bucur sa vad exista inca cineva care impartaseste aceleasi idei/pareri cu ale mele, voi urmari conversia si in caz de nevoie cere si vei primi sugestii si recomandari.

Ai de gand sa o omologhezi autorulota/camper?

 

Nu vreau neaparat sa o omologhez, nu stiu ce implica treaba asta la noi in tara. Pun pariu ca e mult mai complicat decat la voi. Sincer, nici nu m-as omora prea mult cu treaba asta. Ceea ce vreau sa fac este sa scot despartitorul intre compartimentul de marfa si cel de sofer, si sa o trec ca si autotusirm, sa nu am probleme la efectuarea itp-ului, am inteles ca de chestia asta se leaga. In rest, ca-i pun un geam si o trapa pe caroserie, cu astea chiar nu sunt probleme.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Anunt !
XGO Autorulote - unic importator in Romania pentru XGO Dynamic model 2020 - Fiat/Rimor si NOBEL ART, modele 2020 - Ford/Roller Team.
Preturi incepand de la 30.000€
www.xgoautorulote.ro,

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să detii un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Creaza un cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Ai deja un cont de membru? Conecteaza-te aici.

Autentificare în cont

  • Activi pe această pagină   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.