Sign in to follow this  
Followers 0
Viorel

Frigider rulota

39 posts in this topic

Frigiderul dintr-o rulota, autorulota, este un aparat vital, avandu-se in vedere iesirea in aer liber sau excursie.

2gxljx2.jpg

Ca urmare, este foarte important ca frigiderul sa fie pastrat optim, sa functioneze bine si sa se profite de prezenta lui.

Se stie ca frigiderele dintr-o rulota difera de cele din apartament. deoarece acestea au marele avantal de a functiona cu propan.
Multi rulotisti poate nu cunosc faptul ca un frigider daca este 3 grade spre fata, sau 6 grade spre spate, fata de sol, nu va functiona la parametri.

Procesul de racire poate dura intre 20-40 minute.

In situatia ca frigiderul nu raceste, exista mai multe probleme ce duc catre aceasta cauza.

In primul rand mirosul de amoniac care se simte la deschiderea usi, amoniacul fiind un produs chimic puternic ce poate afecta ochii si poate produce dificultati in respiratie.

In situatia ca scurgerea amoniacului a avut loc in timp si nu s-a observat, cel mai la indemana mod de a descoperii aceasta scurgere, este zgomotul de "barbotare" ce vine din spatele frigiderului, imediat dupa pornire.

ivhamt.jpg

Esential, cred eu, ar fi bine ca atunci cand se programeaza o "iesire", frigiderul sa fie conectat cu 2 zile inainte la o sursa de curent, racirea fiind deja efectuata.

Exista multe situatii de acest fel si chiar multe altele, de acea va invit la comentarii.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bune sfaturi.

Cred ca multi au de invatat si de pus in practica din tot ce se discuta aici pe forum.

Numai bine!

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Frigiderul din interiorul rulotei mele, incepe sa racesca dupa 2 ore atunci  cand este pornit pe gaz.

Care sa fie problema?

Multumesc!

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Principiul este, din cate stiu eu, urmatorul : rezistenta incalzeste apa cu amoniacul din care se degaja amoniac gaz. Acesta se raceste in serpentina si apoi este difuzat in mediul de hidrogen. Aici se face racirea lui. Amoniacul racit trece prin serpentina din frigider, raceste spatiul din interior, apoi iese. Pentru a extrage amoniacul se foloseste apa care absoarbe amoniac si lasa hidrogenul dupa care apa aceasta ajunge iar la rezistenta si ciclul se reia. Este o explicatie fara termeni tehnici in care am incercat sa explic mai pe inteles principiul de functionare al frigiderului cu absorbtie. Ceea ce trebuie sa stiti despre el este ca are puterea absorbita de la retea, la aceeasi capacitate de transfer termic, de 2,5 ori mai mare decat un frigider cu compresor. De aceea s-a renuntat la folosirea lor, fiind folosite doar in situatia in care exista o sursa de caldura disponibila.

Si acuma referitor la postul de mai sus: folosirea unui ventilator pus acolo unde trebuie duce la o racire fortata si mai buna a agentului de racire si de aceea temperatura din interiorul frigiderului ajunge la temperaturi joase mult mai repede decat fara ventilator. Despre consumul de curent.... insesizabil fata de ce se obtine.  pnc

Spor la treaba si beri multe in frigider.  xll

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si eu am un frigider portabil MIDLAND, l-am folosit pe 220V, 24V si gaz cu rezultate bune - scrie si in carte cat poate el raci sub temperatura ambianta, deci minuni nu face. Pentru gaz i-am adaptat un regulator cu presiunea ceruta.

Am o intrebare la cine a folosit mai mult asa ceva - 'cica uneori ar trebui rasturnat intr-un anume fel ca sa se adune amoniacul unde trebuie ? In carte nu scrie, dar unii faceau asa si cu Framurile.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

La vechile Framuri functiona mai bine dupa rasturnare.

Ce se intampla nu stiu.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Adrian tot ce se este in rulota impune fixarea.

La frigider ca la orice produs ai o perioada de viata, dar cum romanul este inventiv a gasit solutia asta cu rasturnatul pentru a mai trage de el inca 2-5 ani.

Orice producator ar recomanda schimbare daca nu mai merge decat sa iti ofere solutii simple si gratuite.

De aceea nu are si nu o sa vezi un stiker lipit in care sa iti recomande rasturnarea la x luni.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu vreau sa te conving de nimic.

Toate sunt consumabile, nimic nu este facut sa tina la infinit.

Sa iti raspund si la intrebare, nu am avut ocazia sa fac asta.

hi

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

  Frigiderul rulotei este cea mai mare bataie de cap a unora care nu-i inteleg functionarea, unii ajungand sa-si procure frigidere cu compresor si sa le foloseasca in detrimentul celui pe absortie...eu unul sunt adeptul offcamping si sunt interesat in primul rand de functionarea pe gaz si pe 12v sa ajung cu frigiderul rece la destinatie, adica sa functioneze in timpul mersului. Cel mai important aspect, este cum zicea si Adrian, punerea rulotei la boloboc, cu cat se ignora cu atat nu functioneaza optim. Am avut rulote care trebuiau putin ajutate cu niste coolere dar majoritatea functionau impecabil si fara coolere, Pe timpul verii sunt temperaturi de 35-40 de grade iar deschiderea usii de 10 ori pe zi ca sa iei berea de la rece este dusmanul frigiderului, drept pentru care sfatuiesc ca in frigider sa se pastreze doar mancarea iar numai pentru acest lucru, faptul ca este deschis de 3 ori pe zi functioneaza exceptional si raman 5-7 grade in el.

  Rezolvarea racirii bauturilor am rezolvat-o cu o lada frigorifica cu functionare pe 3 cai, gaz, 12v si 220v, am ales una luata din Anglia care difera de cele europene prin faptul care are in plus level/ indicator gaz, boloboc incorporat si cooler 12v montat pe serpentine in cazul functionarii la 12v, un aspect foarte important...de aceea unii declara ca pe 12v merge cel mai prost, merg prost pentru ca nu are o alimentare corespunzatoare si aici conteaza foarte mult grosimea sarmei de alimentare, in nici un caz iesirea de ceata pe mufa de 7 pini , care este cea mai proasta idee!!...Deci in lada eu racesc toate bauturile si o parte din mancare...o sa postez o poza cu temperaturi in interiorul lazii la aproape 40 grade afara.

  Am sarit de la una la alta adica de la frigider la lada frigorifica intrucat functionarea si cum mentinem rece in interior sunt identice.Lada suporta mai bine deschideri multiple in cursul zilei decat frigiderul din rulota.

  Candva un coleg m-a chemat sa-i dau un sfat deoarece nu-i racea bine frigiderul la 220v, statea la bloc, rulota parcata la scara , avea alimentat rulota cu un prelungitor ordinar cu sarme prea subtiri, saracul frigider ar fi mers daca ii dai curent pe teava, dar cu sarme de 0.5mm mai greu, daca este alimentat cu sarme de 2.5 mm v-a functiona impecabil la 220v, dar si aici cu o conditie sa ai 220v pe teava, daca ai 180-190v nu raceste deloc, mi s-a intamplat acest lucru la Laguna albastra, Fagaras anul trecut, ma miram ca nu racea frigiderul dupa 6 ore de bagat in priza,(locatia avea o instalatie cu pompe si topogane la piscina si sugea tot curentul de pe teava) i-am dat drumul pe gaz si a rrrupt.

  Deci la functionarea pe 220v trebuie sa retinem cu ce cablu alimentam rulota si daca avem 220v la priza din camping.

  La functionarea pe 12v cel mai important aspect este grosimea cablului de alimentare luat direct de la bateria masinii (4mm) releul special care sesizeaza diferenta de curent de 1.5v cand masina este stationata si cand este pornita (eu am un kit de alimentare frigider in timpul mersului montat pe masina si flirtez cu englezoaice, deci am 2 prize si pe masina, daca doresc alimentarea frigiderului din rulota il pornesc sau daca doresc, alimentez lada frigorifica, pe care o tin in masina si pentru care am facut o priza 12v speciala pentru ea direct dupa acel releu, nu alimentez pe ambele simultan niciodata!!...lada functioneaza impecabil pe 12v datorita acelui cooler montat de fabrica la serpentine, fiind intr-un spatiu inchis, necesita ventilatie)

  La functionarea pe gaz cel mai important lucru este punerea la boloboc a rulotei, nu se tine usa deschisa a congelatorului pentru a raci mai bine, congelatorul are si el rolul lui, de a face cuburi de gheata, de a pune 2,3 portii de carne ca sa o pastrezi congelata, el functioneaza perfect daca nu-l deschizi des inutil...zic inutil deoarece nu recomand sticlele de bere de 2l sau 2.5l, adica iti umpli paharul si o pui in frigider, asa incat intr-o ora la 40 de grade afara l-ai deschis de 4 ori, si pe urma te miri ce frigider prost am!!!

w8rt6YQ.jpg

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

La un nivel mai ridicat, pe care unii s-ar putea sa nu-l inteleaga,si noi suntem niste consumabile ,si cu toate astea ne mai ducem pe la doctor, ne mai internam in spital, mai luam niste hapuri.In alta ordine de idei daca eram asa de NABABI incit de fiecare data cind nu ne merge frigiderul cumparam altul,mai bine ne ducem la o pensiune de 5 margarete si nu ne mai facem probleme cu frigiderul rulotei. Adriane sa sti ca sunt chiar mai mult de 50- 60w,la unele modele sunt de 100w la altele 120w asa ca figura cu ceata  chiar mi se pare rea.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am uitat sa zic cel mai important lucru!!...absolut niciodata nu se lasa sa functioneze frigiderul pe gaz in timpul mersului, esti o bomba pe roti!!!...cred ca fiecare dintre noi a retinut acel accident care l-a provocat Silviu Lung cu ceva timp in urma si pentru care a existat o victima...sotia acelei victime a declarat ca a avut o discutie cu sotul ei inainte sa plece de acasa pe acea ceata deasa...ca el conduce bine si are grija ,numai ca-si face probleme pentru altii sa nu-l accidenteze, exact lucrul asta s-a intamplat...concluzia?!!nu suntem singuri in trafic si trebuie sa ne punem intrebarea daca e cazul sa ne facem griji despre cum conduc altii si daca e posibil sa fim accidentati de altii...eu zic ca da...in cazul unui accident major poate ai o sansa sa supravietuiesti, daca ai butelia pornita e posibil deja sa fi facut boom ...o butelie e in stare sa distruga structura de rezistenta a unui bloc la cateva etaje, nu trebuie sa ignoram acest lucru...ca mie nu mi se poate intampla...dar paza buna trece primejdia rea!!

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bunaoara la mine lampa de ceata are 21 w ca si la toate masinile de altfel, iar rezistenta frigiderului are 105 w pentru 12v. Deci destul de subdimensionata instalatia de ceata ( conductor de 1,5 mm pentru a alimenta si figii pe ea . nyo

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Frigiderul cu amoniac chiar se repara prin rasturnare

Mi s-a intamplat sa se defecteze frigiderul de la rulota. Dupa mai bine de 3 luni de functionare fara probleme, intr-o dimineata l-am gasit cald. M-am umplut de draci si am cautat sa-l repar, intreband in stanga si-n dreapta. Nu mirosea a amoniac asa ca aveam sperante.

Toata lumea imi spunea ca trebuie sa-l schimb, doar un iranian mi-a zis linistit sa-l intorc cu fundul in sus si sa-l las 2 zile. Ca ei asa le repara in tara la ei...

Dupa doua zile l-am pus la loc si a mers din nou excelent.

O explicatie empirica pe care am auzit-o si o consider cat de cat plauzibila este ca cu timpul (frigiderul avea 20 de ani) amoniacul face niste depuneri pe fundul rezervorului si obtureaza conductele. Odata intors pe dos depunerile se imprastie din nou in instalatie si merge fara probleme.

Acum, vreau sa va intreb pana nu uit. Ca asta vroiam de fapt.

La ce temperatura are randament frigiderul pe gaz? Pe rulota mea, luata in toamna, incerc instalatiile si frigiderul pare ca nu raceste pe gaz. In carte scrie ca nu functioneaza la o temperatura mai mica de 8 grade. Acum sunt 20 si tot nu merge...

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu l-am rasturnat de mai multe ori astavara la mare si l-am curatat bine de tot la sistemul de ardere si in arzator. Gresala mare a fost ca i-am largit orificiul la diuza de gaz la sfatul unui rulotist incepator ca mine si nu a mai functionat deloc. A trebuit sa o reduc din nou la dimenisunea anterioara si apoi a functionat.....mult mai bine ca inainte. Rasturnatul repetat chiar ajuta!

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma poate ajuta careva cum sa scot frigiderul?
Este incorporat in mobila sub aragaz.....

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pune o poza cu modelul ! In principiu are 4 suruburi 2 pe staga si doua pe dreapta ( cum te uiti la el ) care pot fi pe rama exterioara sau in interior ( cum deschizi usa ). Se trage drept care exteror cam 15 cm cat sa ai acces la teava de gaz ( care trebuie desfacuta ) si dupa ar trebui sa iese . Trebuie scos cosul de fum din grila exterioara ( asta ar fi prima operatiune )

Asa a fost la mine !

Spor!

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uite un filmulet care pe mine m-a ajutat foarte mult

 

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu cand am dat jos frigiderul la rulota veche am desfacut tot caci nu stiam cum sa il scot, inclusiv ochiurile de la aragaz, ocazie cu care am schimbat si garniturile de clinghelit la ochiurile de aragaz.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc de informatie....Acum stie careva daca pot gasi pe dimensiunile frigiderului unul cu,compresor la 220v,care sa se potriveasca.....vreau sa inlocuiesc frigiderul cu unul cu,compresor.......Alta intrebare un cunvector de 500 w face fata sa incalzesc o caravana citroen c 25.......

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cele mai mici frigidere cu compresor la 220V pe care le gasesti in magazine sunt minibarurile.

exemplu: Frigider minibar

Eu as apela la un frigotehnist sa-mi monteze un agregat cu compresor cat mai mic pe frigiderul din rulota (de la un frigider SH). Iesi mai ieftin si nu modifici mobilierul.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inca o intrebare.....cat tine o baterie de 100 care are ca si consumatori aparate de 100w printr-un invertor 12-220....Multumesc.... :-)

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok.Reconditionez autrulota si ii reconfigurez instalatia electrica(adica o scot pe cea veche si pun alta). Chestia e ca vreau sa pun un frigider normal(pentru racitul berii in special),mic,care consuma cam 35-40 w.Plus un tv,satelit(nu propriu-ma refer la antena),lumini, pompa-cam 100-120w.Tv-ul, frigiderul si antena alimentate 220v printr-un ivertor sau direct de la priza exterioara,restul consumatorilor alimentati la 12v de la baterie sau printr-un transformator 220-12v,dupe cum e cazul......

Acum....toata treaba asta e facuta pentru cazul cand nu am posibilitatea de a ma lega la reteaua de 220v(mai concret cand merg la pescuit la balta,Dunare......ceea ce intentionez sa fac destul de des!!!!!!)......

Am o baterie de 100A si vreau sa mai achizitionez inca una de 215A care am gasit-o la 900-1000 ron.Pentru incarcarea lor si posibilitatea de a ma conecta la 220v voi achizitiona un generator, zic eu de 800w.Iar eu vreau sa stiu cat ma pot tine pe mine bateriile,in cat timp se incarca bateriile..........

Sper ca m-am facut inteles.....

Multumesc.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Scuze ca insist....  Daca ma poate ajuta cineva.... a

Am facut putina informare pe net si (din cate am inteles eu) pot avea autonomie cu 2 panouri fotovoltaice polycristalin de 250w, un acumulator deep cycle de 220A plus regulatorul de incarcare aferent sistemului.....

Ma poate asista careva.... am calculat bine? Daca nu, cum se calculeaza ?.......

moderare Adrian V.

V-am rugat sa nu mai postati off-topic , dar degeaba.

Din "frigider" ati ajuns sa discutati de "panouri fotovoltaice". ??!!??

Daca nu intelegeti de vorba buna , eu va promit ca o sa mut toate raspunsurile la off-topic.

])]

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok....scuze..o sa caut sa vad unde pot posta asta.....

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Adrian P,

Har Domnului sunt destule sectiuni unde poti intreba, dar cel mai bine sa creezi un nou topic cu subiectul de care esti interesat.

Chiar si in acasta sectiune, "Intretinere si Sfaturi"!

                              nay

0

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Linkuri sponsorizate

  • Similar Content

    • Maxineanu vasile
      By Maxineanu vasile
      După 3 ani de când dețin o rulota, am făcut o schimbare!




    • Paliu
      By Paliu
      Dragi colegi,
      Precizez ca sunt primul proprietar in tara, rulota venind in romania in luna august-septembrie 2016. Pana anul acesta de Paste m-am ocupat de ea in cele mai mici detalii ( Spalare si igienizare, aspirare cu aburi, inlocuit neoane cu banda led etc) Totodata tin sa mentionez ca o vind cu toate cele necesare unui sejur intreg ( Solutii WC, solutii si sapunuri curatenie, hartie igienica, adaptor butelie Anglia, etc).
      Dotari:

      2 Mese
      Chiuveta bucatarie
      Aragaz 4 ochiuri ( acoperis de sticla )
      2 cuptoare
      Frigider (12v, 220v si gaz)
      Soba truma pe gaz
      Chiuveta baie
      Dus baie
      WC Thetford - golire exterioara
      Sistem electric 220v si 12v
      Priza exterioara pentru terasa (am si doua adaptoare pentru prizele de Anglia)
      Toate geamurile sunt mobile
      Parasolare si plase insecte la geamuri
      Rezervor apa curata 40l - alimentare exterior
      Cupla antibalans marca AL-KO
      Trapa aerisire la spatiul de locuit si la baie
      Doua Cabluri alimentare 220v
      Cort - Nu este cel din poze
      Scara acces
      Roata rezerva
      Ventilatie cu tubulatura in toata rulota pe gaz sau electrica (Carver)
      Panou Electric PCU 1250 Power Master
      Cheie de roti, cheie pentru cale
      Pompa de apa noua
      Redresor al rulotei
      Boiler pe gaz sau curent
      Loc separat pentru haine (Dressing)
      Vanzarea se face numai cu verificare, fiscal pe loc, iar in functie de distanta o pot aduce eu fara nicio pretentie, se va achita doar motorina !

      Detalii:
      -MMA 1077 KG
      -Masa proprie 845 kg
      -Asigurare valabila pana la 13 Noiembrie 2017
      -Itp valabil pana in noiembrie Septembrie 2019

      Pretul este negociabil
      Pret: 4400 euro negociabil[/b]
      Telefon: 0742020230












    • Sorin S
      By Sorin S
      Deschid acest topic cu ideea sa aflu care este mai rezistenta , buna si dotata marca de rulota.
      Aici nu vorbesc de marcile englezesti, care stim toti ca au probleme cu infiltratiile.
      Ce marca de rulota sa imi iau?
       
      TEC
      Dethleffs
      Chateau
      Caravelair
      Sterkeman
      Grau
      Knaus
      Fendt
      Tabbert
      Mai sunt marci de rulote, dar nu imi vin in cap acum , ideea este ca cele frantuzesti si englezesti raman backup.
      Prioritare sunt cele nemtesti si olandeze , problema este ca printre ele apar aceste panouri de plastic in partea din fata .
       
      Astept cu mare interes sfaturile voastre, chiar daca sunt rulotist de 10 ani, mai trebuie sa primim sfaturi la achizitionarea unei rulote, ca doar o iei pentru termen mai mare ..
       
       
      Multumesc!
    • Sorin S
      By Sorin S
      Salutare , cum mai nou sint in cautari dupa rulota am gasit ceva foarte interesant doarca panul din fata este din plastic .
      Doresc impresii si pareri cu privire la acest lucru , cat de rezistente sant aceste panouri , in spatele panoului exista panou de aluminium ?, panoul de fata este de plastic doar de ornament sau acesta este peretele?
      Doresc mai multe pareri ca azi ma duc sa vad ceva si nu vreau batai de cap prea mari..
       
      Multumesc si Paste Fericit tuturor..
    • Daniel77
      By Daniel77
      Adria 4070.
      Anul fabricatiei 1994 si 580 kg.
      o



       

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.