Daniel P

Izolatie butelie rulota

217 postări în acest subiect de discuţie despre Izolatie butelie rulota

Izolatie butelie rulota

Daniel P

Ca sa nu ma mai confrunt cu experienta neplacuta de saptamana trecuta, cand la -12 grade am avut probleme cu aprinderea aragazului si a sobei,  desi butelia era incarcata cu GPL, am hotarat ca trebuie sa fac ceva in sensul asta, mai ales ca folosesc rulota in fiecare week-end si mai ies si iarna cu ea...

Asa ca am cumparat din Dedeman 2 m de folie din aceea care se foloseste la izolarea parchetului, dar groasa de 1 cm, 10m de sfoara groasa de 5mm si m-am apucat de treaba...Am masurat circumferinta buteliei, am trasat, am gaurit cu o sula materialul si l-am cusut sub forma unei legaturi de siret asa cum se vede mai jos...I-am facut si un capac pentru a izola si partea de sus si uite ce-a iesit;

 

 

IMG_1112.JPG

IMG_1111.JPG

IMG_1120.JPG

IMG_1136.JPG

  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Mihnea Stoenescu

Simpatica treaba; sunt ca doi bebelusi (mai dolofani) !  Mi-as dori ca munca sa dea rezultate bune. Am totusi indoieli deoarece, precum se stie, vaporizarea se produce ca proces endoterm. Ca atare "costumasele" vor prezerva si frigul. Poate daca le imbraci inainte de plecare, preincalzite... Oricum, va fi o oarecare tevatura: dezbraca-le, imbraca-le si tot asa.

Modificat de Cristian S.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Sorin S

Foarte tare , eu cand a inceput sa faca figuri gazul mi-am pus husa cu incalzire de pa scaunul de la masina si am conectat-o la 12v toata noaptea , si sa vezi ce a mers soba nene pana dimineata ..

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Marinescu Ion

Salutare, eu am învelit butelia într-o husa de scaun auto cu rezistenta de încălzire cu doua trepte. Nu am avut probleme la -5.5 grade exterioare. Recomand. Prețul de achiziție este de doar 60 Ron. 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Andrei Urucu

Problema grava nu este la butelie ci la regulator- acolo ingheata - Trebuie sa gandesti ceva si in zona respectiva 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Giurumea
36 minute în urmă, Daniel-P a scris:

Ca sa nu ma mai confrunt cu experienta neplacuta de saptamana trecuta, cand la -12 grade am avut probleme cu aprinderea aragazului si a sobei,  desi butelia era incarcata cu GPL, am hotarat ca trebuie sa fac ceva in sensul asta, mai ales ca folosesc rulota in fiecare week-end si mai ies si iarna cu ea...

 

 

 

 

IMG_1111.JPG

 

 

Imi cer scuze. Nu vreau sa fiu " Gica contra". Dar...iarna temperatura din jur,  sub 0 grade. La iesirea gazului din butelie se produce acea detenta, de care stim toti din clasa a 6 a. Gazul  Petrolier Lichefiat se raceste chiar mai mult decat aerul din jur. Nu intru in amanuntele fizice, pe care le cunoasteti. Pentru ca butelia sa nu "inghete " se vine cu o sursa de caldura exterioara. Exista asa ceva construite de firme pentru buteliile de pe stivuitoare. Am vazut cu ani in urma chiar la accesorii ptr. rulote. Sursa este o rezistenta electrica.Conditii mai severe de protectie. Nu intru in amanunte. Intrati pe google si le veti gasi. Am incercat si ei eu cu paturi, cu blanuri. Degeaba. In disperare am infasurat butelia in asa ceva ce ati facut dumneavoastra dar iar de jur imprejur am pus o perna electrica. Cu satisfactie am constatat ca la -14 C am consumat tot gazul. Iarna umpleti-va buteliile cu PROPAN nu cu GPL. 

Modificat de Giurumea

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Daniel P

@Adrian V. SI la mine o sa mearga Truma si se va goli tot qazul din butelie, pentru ca am acea gura de aer cald si se incalzeste temperatua din compartimentul lor, dar asta numai dupa aprinderea sobei...Odata pornita instalatia, numai sunt probleme...

@Giurumea m-am gandit si la solutia unei paturi electrice, dar deocamdata astept un ger mai mare de -12C si voi vedea atunci cum se comporta...:-)

Si in Romania sa incarci butelia, nu ai decat doua posibilitati: GPL sau schimb la un centru de butelii...Stiu ca iarna centrele care imbuteliaza ar trebui sa mareasca concentratia de propan si sa scada pe cea de butan din amestecul de gaz, dar nu cred ca se intampla asta...tamp 
Spun asta, pentru ca am incercat si "ingheata" mai repede decat cele cu GPL, mai avea 40% in ea si nu se mai evapora...tamp

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Marinescu Ion

Dragi colegi, gazele au așa numitul punct de roua pentru hidrocarburi și apa. Punctul de roua îl reprezintă acea valoare a temperaturii, unde apar criohidratii adică gheata. La căderea de presiune (reducerea presiunii de la 16 bar la 30-50 mbar) apare efectul Joule Thomson care duce la scăderea temperaturii gazului. De multe ori aceasta temperatura depășește acel punct de roua și apar criohidratii (se formează gheata). Pentru evitarea apariției criohudratilor trebuie crescuta temperatura de intrate în regulator  (la o cădere de presiune îi corespunde o cădere de temperatura). Cu cât temperatura gazului lichefiat din butelie este mai mare, cu atât temperatura gazului de joasa presiune, 30 sau 50 mbar este mai mare si deci poate fi peste valoarea punctului deci roua. Recomand o sursa de căldură în incinta butelii sau chiar pe butelie. Dacă se dorește pot exemplifica cu calcule concrete și o simulare dinamica a procesului.

PS: cu cât căderea de presiune este mai mare cu atât căderea de temperatura este mai mare, deci apariția criohidratilor este mai frecventa. Deci, o butelie plina care are presiunea mai mare poate crea probleme.

Modificat de Marinescu Ion

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Giurumea

Iarna trecuta si asta am fost plecat. Dar weekend-ul viitor sunt in tara si vreau la Busteni.
Buteliile le incarc la nea...am uitat cum il cheama (este privat, autorizat ) si are centrul de  schimb si umplut butelii, pe Coralilor colt cu   strada Neajlovului - nu-s sigur,   chiar vis a vis de cea mai ramas din Butan Gaz, Damaroaia.
Incarca pe loc butelii cu Propan. Si chiar ramane goala butelia dupa utilizare. Eu am si din cea din plastic si vad ...

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Daniel P

Ma bucur ca am generat asa o dezbatere, nu avem decat de castigat /.;

@Marinescu Ion, foarte corect ce spui, dar se pare ca nu prea am fost inteles...Peste o saptamana merg din nou la teren si evident va trebui sa pornesc caldura...E foarte buna solutia ta, dar pe mine nu prea ma ajuta pentru ca ce-ar trebui sa fac, sa bag patura electrica in priza si sa astept pe langa rulota nu stiu, 20-30 minute pana se incalzeste butelia? tamp Pe mine ma intereseaza sa porneasca imediat si indiferent cate grade sunt afara, pentru ca dupa aceea am chestia asta care incalzeste compartimentul cu 9 gradeC mai mult ca afara si nu mai sunt probleme, merge pana se goleste toata.../.;

IMG_1115.JPG

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Sorin  Leitoiu

Va salut

Nu stiu daca solutia aleasa de mine privind , , incalzirea buteliei " este cea mai indicata dar eu am ales urmatoarele :

Am confectionat o cutie din carton cu latura de 60 cm si cu o inaltime de 100 cm in care am introdus butelia rulotei, este a ei originala -subtire si circa 80-90 cm inaltime[ nu am masurat-o]. Butelia am asezat-o  in interiorul  cutiei pe un inel din plastic. Dupa care am umplut cutia cu spuma folosita la etanseizarea diferitelor orificii ..doua butelii luate de la Praktiker , 11 lei butelia

Spuma s- a umflat in  toata cutia singurul loc mai lejer fiind locul unde insurubez  ceasul cu furtunul de gaz. Ulterior  voi decupa in jurul buteliei spuma si ar trebui sa rezulte ca un fel de termos. o sa trimit si poze  cum arata  ansamblul acum si dupa finisare.
Daca  am gresit  curat butelia si gata...sau iau alta.

Si solutia colegului Daniel este OK   si daca am dat gres eu  fac si eu la fel ca el .

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Daniel P

Hai sa vedem poze, teoretic pare o solutie buna... Si sunt curios cum arata dupa decupara spumei.../.;

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Sorin S

GPL -ul are in amestecul de iarna 60% propan si 40%butan sau chiar 70% , vara amestecul este invers . Propanul este gazul care ingheata la -40 grade , butanul la 0 grade se moaie problema , ganditiva daca ar ingheta GPL-ul la masina ce vom face ? , eu am GPL pe ambele masini si am mers cu ele si la -25 Grade fara probleme . 

Exista o rezistenta care se monteaza pe regulatorul de presiune la butelie , este undeva la 150 ron nu mai stiu unde l-am vazut ..

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Daniel P

Orice posibila solutie, trebuie luata in calcul...Unii lipesc un bec de 21W cu banda adezva pe ceasul regulator si caldura degajata de bec, ajuta ceasul...Dar asta presupune sa ai curent si sa-ti permiti sa irosesti cei 21W...Mai exista si solutia colegului @Sorin S de mai sus cu rezistenta electrica, dar toate astea sunt inutile daca ai o grila de incalzire de la truma-vent, parerea mea...:ascratch: Problema e sa se aprinda soba si daca ceasul il gasesc "sloi de gheata", il incalzesc usor cu ajutorul unei lampi de gaz si trebuie sa porneasca...

Oricum, cel putin calendaristic mai sunt vreo 2 luni de iarna si cum ma duc in fiecare week-end la rulota, trebuie sa prind si temperaturi de -13 -15 grade si voi vedea atunci daca face fatza sau nu izolatia respectiva si ce metode am folosit sa rezolv eventuale probleme.../.; 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Marinescu Ion

Dragi colegi, pe regulator se creaza detenta, implicit scaderea temperaturii. Sigur ca se poate face incalzirea doar pe regulator. Efectul incalzirii este foarte influentat de debitul de gaz care trece prin regulator. In cazul unui debit mai mare, rezistenta care se monteaza pe regulator nu poate incalzi debitul respectiv (timpul si transferul de caldura nu este suficient). De aceea, se recomanda ca intreg fluidul sa fie pastrat la o temperatura pozitiva, si astfel caderea de temperatura pe regulator sa fie peste punctul de roua. Consider ca solutia lui @Daniel-P lucreaza doar daca se adauga o sursa de caldura in incinta buteliilor (precum a si facut). Mai jos aveti presiune de vapori pentru diferite concentratii propan/butane:

Vapor pressure.jpg

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Daniel P

@Marinescu Ion, ma gandesc sa le las asa izolate permanent, adica si pe timpul verii...Rulota mea sta in soare, cu temperaturi vara si de +40 si cred ca o astfel de izolatie nu poate decat sa ajute...Tu ce parere ai? :ascratch:

Modificat de Daniel-P

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Marinescu Ion

Salut @Daniel-P, nu este nicio problema atata vreme cat nu incarci butelia mai mult de 80%. Indicat ar fi ca GPL-ul, vara sa fie undeva la 70 butan + 30 Propan. Vezi mai sus variatia presiunii cu temperatura pentru diferite amestecuri de GPL. Maine calculez caderea de temperatura a diferitelor amestecuri de GPL considerand un consum maxim al unei sobite Truma.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Daniel P
5 minute în urmă, Marinescu Ion a scris:

Indicat ar fi ca GPL-ul, vara sa fie undeva la 70 butan + 30 Propan. 

Asa ar fi indicat si iarna procentele sa fie invers...Din pacate cred ca se merge undeva pe 60-40 si oricum noi incarcam butelia cu ce ni se ofera, n-avem control si nu putem verifica asta...Merci Mario ! :-)

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Marinescu Ion

Se poate controla @Daniel-P dar trebuie sa incarci butelia pe cantar. Propanul si butanul au densitati diferite la aceeasi temperatura. Metoda este urmatoarea: se ia tara la butelie, se incarca butelia cu un numar de Kg caruia ii corespunde un volum in litrii (se citeste la pompa). La diferite concentratii (propan-butan), greutatea fata de volum este diferita. O alta metoda doar indicativa, este citirea presiunii de vapori (presupune un manometru pe butelie) la o temperatura ambientala cunoscuta. Se verifica pe grafic, la acea temperatura care este presiunea si se identifica curba amestecului (se foloseste graficul mai sus prezentat).
Eu vara incarc buteliile la 60-70% pentru siguranta si tin in permanenta o butelie de rezerva incarcata tot 60-70% max. Sunt sigur ca se vor gasi colegi care vor spune ca au incarcat ''ochi'' buteliile si vara, si nu au patit nimic. Pentru siguranta nu recomand astfel de abordare.
Sper sa nu supar pe cineva.
Multumesc pentru intelegere.

Modificat de Marinescu Ion

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Daniel P

Hai sa fim seriosi, tu crezi ca incarca cineva butelia pe cantar ca sa vada concentratia de butan-propan? biggrin

Se mai cantareste cand se apropie de golire, sa-ti dai seama cam cat mai e in ea, dar sa estimezi care e concentratia de butan-propan, cred ca nimeni niciodata...:)

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Marinescu Ion

@Daniel-P De acord cu tine 100%!hi
@Adrian V. Scuze m-am lasat dus de val si te rog sa stergi posturile off.
Multumesc pentru intelegere.

Modificat de Marinescu Ion

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Stefan P

Salutare!

Em am fost cu rulota de revelion la -10-12 grade afara.

Eu am procedat astfel: după ce am incarcat butelia cu GPL am infasurat-o cu un izopren (un izopren care l-am folosit la dormitul in cort, sub sacul de dormit), am avut in vedere sa acopar si ceasul si am aruncat si peste ea o pătura.A mers 4 nopti si 3 zile nonstop si cu frigiderul pornit. Ultima seara au fost c-am vreo -12 grade si ceva si sa comportat binisor. Ultima seara intradevar nu prea a avut presiune ca de obicei, dar cand am pus mana pe butelie era c-am pe gata, poate mai putin de un sfert, dar totusi nu ma lasat! Prima seara la -10 grade afara in rulota m-am trezit cu +30 grade dar am redus la treapta 7 si a fost ok tot timpul.

Am observat ca la frig se consuma mai repede!

Daniel P. cred ca ai facut o treaba buna! Acum fiecare dintre noi incearcam orice experienta si care o gaseste mai buna pe aia o foloseste!

Asa ca spor la inventii si sa ne folosim unii de la altii!

 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Stefan P

Eu stau si ma gandesc asa!  De la butelie dupa cum parca am observat conducta de gaz duce la soba pe sub rulota, adica pe afara, si daca izolam noi butelia sa nu-i fie frig, oare pe conducta aia care este in plin ger si frig, nu stiu ce presiune are, dar asta oare nu ingheata? Tinand cont ca e destul de subtire conducata si ar fi un factor destul de mare sa inghete! Daca e sa o luam asa, ca ingheata butelia!

Dar oricum ar fi, putina caldura si dos, nu-i face rau la butelie cand este frig!

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Mihnea Stoenescu

@Stefan P : In conductele care duc la consumatori presiunea este 30 mbar. Deci GPL-ul este in faza gazoasa si nu ingheata.

Si eu am doua masini cu GPL. Am circulat fara probleme la -20 grd.C. Dar sa nu uitam ca reductorul-vaporizator (asa-zisul plaman)  este INCALZIT (nu butelia) ! Si ca sa asiguri incalzirea, nu este recomandabil sa fortezi pornirea pe GPL, mai ales la temperaturi sub zero (motivele sunt mai multe dar nu intra in tema topicului). Pornesti pe benzina si treci pe gaz (de obicei automat) la atingerea temperaturii de min. 25 grd.C (constructorii recomanda 40 grd). Deci GPL-ul auto (standard, in parti egale butan cu propan) este capabil sa iasa din butelie chiar si la temperaturi scazute. Problema este la trecerea in starea gazoasa (vaporizare = proces endoterm), asa cum a aratat colegul @Marinescu Ion. Diferenta intre butelia auto si cea obisnuita consta in faptul ca din prima gazul este preluat numai in stare lichida (vaporizarea producandu-se numai in reductor-vaporizator), pe cand la clasica butelie GPL-ul este preluat in faza gazoasa.   In butelia auto nu se produce vaporizare semnificativa, existand o "perna" de vapori pe care o putem aproxima ca relativ stabila, deci ea (butelia, rezervorul GPL) nu atinge valori importante de racire. Aceasta "sarcina" o preia "plamanul" care primeste caldura. La butelia obisnuita, vaporizarea se produce in incinta recipientului, ca atare acesta se va raci semnificativ. In reductor se produce numai detenta in faza gazoasa, deci aici absorbtia de caldura este mult mai mica. In acest caz (cel in dezbatere), butelia este cea care trebuie sa primeasca caldura. Solutia cu "hainuta electrica" mi se pare cea mai corecta. Bineinteles ca, dupa intrarea in functiune a sobei, se poate intrerupe alimentarea electrica, urmand a fi folosit numai "vent"-ul.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Sorin  Leitoiu

Am ramas cel putin dator colegului Daniel-P cu poze de la cum mi-am izolat eu butelia de la rulota.Urmeaza acum ca sa iau o lama ascutita si sa finisez lucrarea de jur imprejur  care pana la urma ar trebuii sa arate ca  , , un termos' .Oricum ceva elegant nu a iesit,  bine macar ca izoleaza cat de cat si incalzirea merge bine de tot. Un alt aspect este ca spuma s-a lipit de butelie de zici ca este sudata. Nu prea sunt incantat dar ...tamp

20160113_080549.jpg

20160113_081344.jpg

20160114_201433.jpg

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Anunt !
XGO Autorulote - unic importator in Romania pentru XGO Dynamic model 2020 - Fiat/Rimor si NOBEL ART, modele 2020 - Ford/Roller Team.
Preturi incepand de la 30.000€
www.xgoautorulote.ro,

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să detii un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Creaza un cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Ai deja un cont de membru? Conecteaza-te aici.

Autentificare în cont

  • Conţinut similar

    • Viorel C.
      de Viorel C.
      Vand  butelie originala rulota cu capacitati de 11 l si 22 l.
       
      Mai multe anunturi cu accesorii pentru rulote pe Piese-Accesorii-Rulota
       


    • Paul Marina
      de Paul Marina
      Salutare!
      Construiesc o autorulota intr-un peugeot boxer si as avea nevoie de informatii legate de legislatia referitoare la instalatia de gaz in autorulote.
       
      Ce am: un aragaz cu doua arzatoare compatibil pentru gaz natural si gpl.
       
      Ce vreau: o butelie gpl, eventual re-incarcabila. De ce gpl: vreau sa folosesc si in tara si in strainatate in diferite tari. De ce reinvarcabila: stiu ca in strainatate nu e asa de comuna practica cu datul la schimb a buteliei.
       
      Din ce am vazut pe forum, autorulotele au un compartiment special cu deschidere din afara unde sta butelia. E necesar? Pe youtube, am vazut ca uk accepta si un compartiment sigilat in interiorul masinii, dar cu gaura de evacuare in podea. E necesar?
       
      E nevoie de ceva proiect autorizat? E nevoie de avize?
       
      Va rog sa ma trimiteti catre orice sursa de unde as putea sa iau criteriile de validare penteu o astfel de instalatie.
       
      Mentionez ca vreau sa duc autorulota la rar la bucuresti pentru verificari ca sa-i scrie si in acte ca e autorulota.
       
      Va multumesc mult!
       
       
    • Vasile Oae
      de Vasile Oae
      Cumpăr butelie din fibra de sticla pentru rulota. Volumul nu e așa important 5-12kg (12-24L), dar vreau sa aibă cupla rapida de Anglia, de 20mm.
      Daca nu se poate butelie, poate are cineva un stut (robinet) cu filet pe butelie de 3/4 și ieșire pe cupla rapida de 20mm. As putea sa schimb robinetul existent la butelia verde.
      Am atașat și câteva poze de la o astfel de butelie.




    • NRLaurentiu
      de NRLaurentiu
      Salutare, colegi!
       
      Am o intrebare pentru colegii care au desfacut un perete lateral de la rulota: foaia de aluminiu este lipita de izolatie? Ma refer la tehnologia anilor '90 pentru rulotele entry-level.
      Vreau sa trec doua fire electrice (2x0, 5 mm) prin spatele foii de aluminiu "buburuţate", fara a mai strapunge peretele pana la interior. Zona ar fi de la o gaura pe care o voi face in partea de sus a usii de intrare si pana la gaura de trecere a firelor lampii exterioare existente: 
      Credeti ca as putea ghida o sarma otelita prin spatele foii, fara sa ma "înfig"  in scartaietoare? Distanta ar fi de aproximativ 50 cm. In interior nu este vizibil traseul firelor electrice spre lampa exterioara (nici in zona peretelui, nici in zona tavanului) si banuiesc ca manunchiul de fire este undeva deasupra furnirului de la tavan.
      Ce vreau sa realizez? Vreau sa alimentez LED-urile de la o lampa cu jgheab pe care o voi monta deasupra usii , direct de la lampa exterioara existenta:  Pe aceasta din urma o voi inlocui cu una identica , dar cu senzor de proximitate pentru a comanda aprinderea celor doua lampi exterioare.
    • Keszeg Zsolt
      de Keszeg Zsolt
      Salutare-salutare!
       
      Caut sa cumpar o butelie standard, preferabil in zona Ms-Cj.
       
      Multumesc,
  • Activi pe această pagină   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.