A.Claudiu

Instalare cârlig remorcare

20 postări în acest subiect de discuţie despre Instalare cârlig remorcare

Instalare cârlig remorcare

A.Claudiu

Salutare tuturor, am citit câteva topic-uri referitoare la instalarea prizei pentru cârlig și aș avea câteva întrebări.

Dețin un passat variant 2004 comfort line, ESP, tracțiune față cu senzori de parcare și aș vrea să instalez un cîrlig pe spate plus legăturile electrice. Mașina din fabrică nu a avut cârlig.
Dacă obținerea unui cârlig nu ar fi o problema și aici mă refer original din dezmembrări sau nou after market, problema intervine la partea electrică și instalarea prizei.
Am citit că cel mai bine ar fi să îmi instalez un kit cu priză de 13 pini. Am găsit firma Jaeger și kitul model de serie Jaeger 21270011 luat din catalogul lor de pe siteul oficial dar am observat din catalog că nu are opțiunea pentru conectare la CAN pentru mașinile dotate cu ESP și nici posibilitatea de a încărca bateria unei rulote în mers (poate mă înșel eu dar așa cel puțin am văzut eu din tabelul catalogului - atașez și pozele din catalog cu modelul meu in germană și acelaș catalog și în engleză).
O altă nedumerire a mea ar fi dacă suspenisa pe spate la modelul meu de passat destul de moale - model comfortline - este pretabilă pentru instalarea unui cârlig auto și implicit pentru tractarea unei rulote sau va trebui făcute schimbări la angrenajul din spate.

 Aștept părerile voastre și alte sugestii.
Vă mulțumesc!

kit jaeger DE.jpg

kit jaeger EN.jpg

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Gogonea Razvan

Salut!

Nu. Nu trebuie sa schimbi nimic la suspensie, cat despre partea electrica multi spun ca este mai buna priza cu 13 pini.
Consulta-l pe Viorel (stapanul biggrin), el are Passat de ceva vreme, si baga' si ceva km cu rulotele.

Toate bune!

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Viorel C.

In primul rand rog pe @Gogonea Razvan sa nu mai scrie "stapanul" cand face referire la persoana mea, fiindca nu sunt stapanul nimanui, sunt coleg, poate si prieten cu cei care sunt inregistrati in comunitate.

@A.Claudiu sfatul meu este sa montezi carligul intr-o unitate service auto, iar carligul de remorcare sa-l achizitionezi la mana a doua, mai ales ca in majoritatea parcurilor de dezmembrari au si instalatia electrica aferenta carligului.
Suspensia nu are probleme, doar ca in timp, telescoapele vor incepe sa cedeze, dar asta dupa multe deplasari cu rulota tractata.
Mult succes!
 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
A.Claudiu

Mulțumesc pentru reply. Am citit pe unele forumuri de specialitate că nu este recomandat instalarea unui kit electric pentru cârlig daca nu se instalează deasemenea și un modul special ce face legătura cu canbus-ul mașinii cu funcția de control al ESP-ului. Am înțeles că fără acesta mașina cu trailer pe spate se comportă urât  pe șosea deoarece este dat peste cap ESP-ul, acesta din urmă funționând în parametri doar dacă nu îi este atașată mașinii trailerul. Tot citind prin forumuri am înțeles că după instalarea acestui kit special plus modulul respectiv, operație urmată de configurarea acestuia din urmă  cu ajutorul vag-comului în calculator, calculator ce are o funcție numita - Trailer mode. Eu tot încerc să caut acest kit special ce are în dotare acest modul dar se pare că nu am succes. Tot ce am găsit la producătorii specializați de kituri electrice dedicate pentru cârlige de tractare precum Bosal sau Jaeger sunt doar kituri simple fără posibilitatea de instalare în canbus și alte opțiuni precum încărcarea bateriei rulotei în mers, dezactivarea senzorilor de parcare.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Viorel C.

Nu stiu ce ai citit, dar ce pot scrie este faptul ca am detinul un alt Passat cu ESP, am montat carligul de remorcare second hand si nu am intampinat nicio problema.
Despre comportamentul masinii, cu care am facut peste 400.000 km, nu am vreun motiv sa scriu ca s-a comportat nu stiu cum.

Sa sti ca si eu citesc mult pe internet despre tot felul de probleme, dar niciodata nu cred totul.
Despre Passat-ul actual nu pot scrie decat ca l-am achizitionat cu carligul montat de fabrica.

Incearca si intreaba si pe cei care monteaza asemenea carlige de remorcare, in special prin service-uri auto.
 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Gogonea Razvan

Viorel, eu cand am scris "stapanul" , ma refeream la stapanul forumului, nicidecum al vreunui om biggrin

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Viorel C.

Stiu @Gogonea Razvan si nu ma supar, dar parca nu da bine in comunitatea noastra.
Administrator, fondator, parca e altceva decat "stapan".

Incheiem aici discutia ca sa nu stricam topicul.
Multumesc!
nay

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Cornelsavu

Claudiu. Eu am luat carligul after market si modulu pt can bus din reprezentanta.

Pe langa faptul ca esp si abs lucreaza altfel cu modulul cuplat mai ai si alte avantaje. Daca ai maxidot iti afiseaza ce bec de pe rulota nu merge, iti opreste senzorii de parcare daca ii ai din fabrica, la fel si stopul de ceata.

Viorel , ca tu nu l-ai simtit lucrand e la fel ca mersul cu butelia deschisa cu care te lauzi pe alt topic. Iti doresc sincer sa nu ai nevoie sa vezi cum lucreaza. Nu a fost inventat doar de dragul marketing-ului cel putin pe modelel vag sau la bmw.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
A.Claudiu

Revin cu informații noi. Discutând pe forumul vwforum mi s-a atras atenția că modelul meu de Passat B 5.5 nu are posibilitatea de conexiune a vreunui modul pe CAN (doar modelele de passat de la B6 în sus). În schimb mi sa recomandat din service că este imperativ necesar instalarea pachetului de drumuri grele deoarece modelul meu venit din fabrică fără cârlig de remorcare nu are instalate suspensii rigide. Pachetul de drumui grele este format din amortizoare+arcuri heavy duty+scut. Cred că mai mult ca sigur ar trebui să fac aceasta modificare mai ales că mașinuța mea este cam barca pe denivelari și bănui de ceva timp probleme la suspensii arcuri sau amortizoare. Din ce am observat marea majoritate a passaturilor care vin din fabrică cu cârlig de remorcare sunt 4motion și acestea au arcuri mai rigide.

Modificat de A.Claudiu

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Marinescu Ion

Stimate Domn,

Eu posed Ocatvia II cu ESP. Am instalat carlig nou after maket si cu modul can. NU am nicio problema. Nu stiu daca acest lucru este relevant.

In ceea ce priveste suspensia....NU vad nicio legatura dintre carlig si pachet de drumuri grele. Sarcina maxima pe carlig este de 50 pana la 70 Kg. Instalarea unui carlig si tractarea unei rulote este echivalenta (din punct de vedere suspensie) cu transportarea unei greutati de 50-70 Kg in portbagaj.

Parerea mea.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Cornelsavu

Nici eu nu cred ca trebuie sa puneti pachet de drumuri grele desi eu il am din fabrica. In cartea masinii la mine nu este conditionata montarea carligului de pachet.

Daca masina este barca eu zic ca nu ar fi rau sa schimbati amortizoarele inainte de a incepe sa tractati , va vor ajuta la stabilitatea intregului ansamblu.

Legat de apasarea pe carlig 50-75 kg sunt in repaus, dar in dinamica ansamblului nu este chiar asa. Pe drum in functie de denivelari sau franari va apasa cu mai mult sau mai putin.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Nic

Viorel , bunule stapan , cu smerenie si adanca supunere te roaga curiosul tau supus , daca poti sa ne impartasesti mai mult despre comportamentul Passat-ului 1.9 TDI cu sarcina dupa el.

Cum se comporta

Ce putere are

Cum rezista cutia

Cat rezista ambreiajul

Cam ce greutati ai tras cu el

Daca ai sau ai dori sa ai 4x4

Mentionez ca sunt admirator al Passat-ului 1.9 TDI 130 cp  4x4 2000-2005

Motorul poate fi resoftat usor la 150 cp fara modificari mecanice si FARA consecinte negative daca nu il abuzezi prea tare.

Un monument al utilitatii economiei si fiabilitatii, unul din putinele de la VAG.

Dupa 2005 VAG a produs numai masini oribile ca fiabilitate.

Multumesc anticipat in speranta ca abordarea mea va fi inteleasa ca fiind politicoasa si respectuasa fara a intetiona sa ironizeze in vreun fel hi

Volkswagen Passat Variant 1.9 TDI 130hp 4Motion

Service

Running Gear

 

 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Viorel C.

In primul rand, eu detin si am detinut numai modelul din 2000 de 116 CP.

Este modelul care imi satisface cerintele mele, mai ales consumul.

Am tras si trag rulote fara sa am sentimentul ca nu poate, dar asta si prin felul meu de a conduce.

Am mai mentionat prin topicul Conduita si comportamentul la volan, ca nu mai sunt la varsta la care sa fac concurenta cuiva, dar nici batran rau nu sunt biggrin

In rest, numai de bine despre modelul detinut.

 

Pot oricand sa fac o resoftare, este chiar un tip in Craiova cunoscut prin toata Romania, Romanciuc se numeste, dar nu ma incanta acest lucru, fiindca cunosc urmarile si pataniile multora.

 

Referitor la cele scrise de tine "Dupa 2005 VAG a produs numai masini oribile ca fiabilitate.",  in cele descoperite de mecanicii pe care-i cunosc, majoritatea considera ca cele dupa 2003 sunt cele la care mereu apar probleme. Nu grave, dar care exista.

Referitor la 4x4, niciodata nu m-a tentat si nu ma va tenta, deoarece consumul este cel care are prioritate la mine.

 

Am probat si acele modele de 130 CP, dar iata ca tot la "babatia" mea am ramas.

Acum detin un model cu 6 trepte si sunt curios si eu cum se va comporta la primul drum afara, fiindca nu l-am testat inca. Doar ce l-am achizitionat, iar pana la acesta, am detinut numai cu 5 trepte.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Razvan Marinescu

Dragi colegi 

In ideea de  a avea si a doua masina gata de tractat rulota-respectiv un SUV -Mitsubishi Outlander din 2011 ce cirlig de remorcare recomandati . Preferabil sa fie  demontabil daca se poate . 

Multumesc !hi

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Traian M

Evident un carlig de remorcare dedicat pt masina pe care il vei pune. Producatori sunt  mai multi. Nu pune ceva universal, sfatul meu.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Razvan Marinescu

Traian ,

Multumesc de sfat, idee este ca e plina piata de tot felul de branduri ciudate, cind am intrebat, am intrebat in ideea de a fi recomandat un nume Ok..si nu vre-o chinezarie.

  De montat voi monta in mod sigur ceva dedicat..nu umblu cu improvizatii..nu sunt genul .hi

   

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Traian M

ca si marci poti sa iei, hakpol, autohak, galia, steinhof, westfalia, oricum poti sa verifici producatorul si fisa tehnica pe saitul lui.

chiturile electrice deasemenea tb sa fie dedicate, nu universale. Cele dedicate au mufe care se mufeaza peste tot, nu e nevoie sa infigi fire in mufele masinii.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să detii un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Creaza un cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Ai deja un cont de membru? Conecteaza-te aici.

Autentificare în cont

  • Activi pe această pagină   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.