TEODOR

Frigider pe invertor

73 postări în acest subiect de discuţie despre Frigider pe invertor

Frigider pe invertor

TEODOR

Va salut pe toti!

Functionarea frigiderului in mers este un subiect foarte interesant, in special pentru cei care se deplaseaza pe distante mari cu rulota.Recunosc din start ca nu ma pricep mai deloc , dar poate ca ce scriu aici ajuta pe cineva , sau ma ajutati voi pe mine cu un sfat.Dupa ce am cumparat rulota (Caravelair bamba , an 1992, cu un singur loc de dormit) am chemat un electrician sa verifice ce poate la ea, ocazie cu care am constatat ca frigiderul mergea foarte bine la 220 si pe gaz, iar la 12 V nu vrea deloc.De frica sa folosesc gazul in timpul deplasarii, l-am rugat sa-i faca ceva astfel incat frigiderul sa functioneze pe curent. In portbagajul masinii am o priza de 12V, si mi-a pus un stecher legat de priza de la carlig  pe care-l cuplez cand agat rulota. Mi-a spus ca in mers trebuie sa tin invertorul pornit si frigiderul sa fie cuplat la 220V.E foarte adevarat ca sistemul functioneaza , dar nu mai mult de patru ore. Nu stiu de ce si sper ca saptamana viitoare sa aduc electricianul sa vada care este motivul , sau mai bine zis ce pot sa fac pentru a-i mari durata de functionare in mers.Am observat insa ca sunt destui colegi pe forum care se pricep la treburile astea , de aceea ii rog daca  pot sa ma ajute cu sfaturi.In rest va doresc la toti un sfarsit de saptamana cat mai placut!!!

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Gabriel Schuster

Teodor, electricianul a incercat sa rezolve treaba romaneste. A alimentat invertorul de la masina cu 12 VDC  si frigiderul a functionat pe 220VAC. Cand vine sa verifice instalatia, pune-l sa verifice circuitul de 12 v de la frigider ( cablaj, rezistenta, intrerupator) . Daca toate sunt in regula continua verificarea circuitului de la frigider la cupla electrica a rulotei. Este un circuit cu conductor de minimn 2.5 mmp sectiune. Unul din pinii cuplei ( daca sunt 13 ) este special destinat alimentarii frigiderului in mers. Atentie si la instalatia electrica a masinii.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Marinescu Ion

Salutare Teodor,

Solutia electricianului poate este justificata: deja a verificat si a constata ca circuitul de 12V a frigiderului este defect si probabil nu poate fi reparat.

Dezavantajul solutiei cu invertor (fie ca este cu sinus pur sau modificat) este urmatorul: la consumul frigiderului pe 220V se mai adauga si consumul invertorului, deci ai un consum ridicat pe circuitul 12V de la masina. Trebuie putina atentie la releul de incarcare al masinii, care, daca este solicitat prea mult se poate defecta, iar pagubele sunt destul de mari (depinde si de masina).

Luati cele de mai sus ca o parere personala!

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
TEODOR

Adriane draga,
Eu m-am bagat in problema asta din dorinta de a ajuta si pe altii , dar si pe mine. Probabil ca ai ajuns la concluzia ca lucrarea este o tziganie (ca sa-i spun asa cum ii spui tu), datorita faptului ca nu am pus poze colorate ( si pentru asta imi fac mea culpa), dar am vazut ca sunt colegi care au inteles ce am postat si te asigur ca nu este asa ...(tziganie).Daca citeai atent postarea mea , iti dadeai seama ca doresc ca frigiderul sa-mi functioneze atunci cand ma deplasez pe distante lungi, pentru ca nu imi doresc sa ajung numai la Iepuresti , Tantava , etc. si pe deasupra vreau sa mai transport si altceva in el in afara de bere.Consider ca exprimarea din postarea ta este tendentioasa chiar daca esti administrator si te-as ruga sa o stergi pentru ca nu ajuta pe nimeni.Altfel inteleg ca eu trebuie sa am comportamentul unui copil de rrom, care trebuie sa stea ascuns intr-un cotlon al cortului cand vine tasu seara acasa carmolit si arunca in stanga si in dreapta cu noroi.Ca o recomandare, pentru o buna atmosfera a acestui forum, cred ca este bine sa ne lasam frustarile de peste zi atunci cand postam, iar daca nu stim , e mai bine sa nu scriem nimic.In acest caz eu ced ca ai ratat o mare sansa sa taci.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Mihai Dura

Salut Teodor,
Ai perfecta dreptete  ,  cand pleci de acasa cu rulota vrei sa ai cat m-ai multe la tine in frigider si iti dau dreptate . Asa fac si eu . De ce sa merg cu mancarea  in lazi cu pinguini  cand am frigider la rulota ? 
Vezi ca zilele trecute am postat si eu  experienta mea cu frigiderul pornit pe gaz in timpul mersului , vezi topicul,  "Deplasarea cu frigiderul pornit pe gaz" Iniţiat de Fugulin Cristian.
Sau daca ai nelamuriri suna-ma. Raspund cu placere.

  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Vizitator

Aici sunt de acord cu @Adrian V., , ceea ce vrei sa faci cu frigiderul ala, nu cred ca a facut cineva dintre rulotisti.Nu trebuie sa te superi , a fost o exprimare mai neaoşa.Eu la fel gandeam, ca Adrian.Nu cred ca a spus cu rautate , ceea ce a scris a fost in cunostinta de cauza.

Modificat de CIPROSCA

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
TEODOR

Salut cu respect toti rulotistii!

           Luasem decizia sa nu mai postez in acest topic, dar m-am razgandit, pentru ca mi-am dat seama ca este totusi un subiect care ii intereseaza pe multi , in special pe cei care se deplaseaza pe distante lungi.Dar , trecand peste exprimarile neaose si ale lui Adian si ale mele, cred ca ar trebui sa vina cineva sa lamureasca, in cunostinta de cauza , de ce nu se poate ca frigiderul sa functioneze pe invertor in timpul mersului, stiind deja cu totii ca pe gaz si pe 220v, randamentul este mai bun.Faptul ca asa ceva nu a facut nici-un rulotist pana acum , nu este o explicatie argumentata.In vara care tocmai a trecut, asa cum spuneam intr-un alt topic, am facut 2000 Km, in tara cu rulota, traseu in care am folosit frigiderul pentru a-mi pastra la rece o parte din alimentele cumparate de pe traseu.Este foarte adevarat ca trebuie sa le asezi cu grija , astfel incat sa te bucuri de ele  cand ajungi la destinatie, dar tinad cont de marimea frigiderelor cu care sunt dotate de regula rulotele, poti sa faci si tumbe si mai mult de 5-6 Kg nu poti sa bagi in ele.Nu cred ca inertia acestor Kg depozitate pot afecta intr-ata incat sa te trezesti cu frigiderul in pat, sau mai rau peste tine in masina, indiferent daca sursa este curentul sau gazul.Daca totusi frigiderul isi doreste sa faca o plimbare prin rulota, cu siguranta o va face chiar daca este gol si asta se chema ghinion.

        Pe de alta parte, chiar si Adrian spune intr-o postare anterioara ca un frigider are putin peste consumul unui laptop si-atunci chiar nu inteleg care este impedimentul?

Cred ca am citit toate topicurile acestui forum si am tras  urmatoarele concluzii pe aceasta tema:

       1. Aproape toti ne dorim si mare parte dintre noi au si realizat incarcarea bateriei de pe rulota in timpul mersului, unii cu panouri solare, altii de la  masina tragatoare.

Aici , intr-adevar trebuie avuta mare grija la dimensionarea cablurilor si la modul in care se realizeaza instalatia, pentru a evita pe cat este posibil folosirea extinctorului.

       2. Aproape toti avem in dotare invertoare, mai puternice sau mai slabe , functie de dorinta si necesitatea fiecaruia.

       3. Multi dintre noi isi doresc sa foloseasca frigiderul in siguranta in timpul mersului, pentru unii, aceasta fiind o necesitate  nu un moft.

       4. Daca primele conitii le indeplinim si nu vrem sa ne asumam riscul de a folosi frigiderul pe gaz in timpul mersului, nu vad de ce nu l-am putea folosi prin invertor.

Pana la urma este decizia fiecaruia cum si in ce mod foloseste echipamentul din dotare .Aici ne dam si noi cu parerea , dar fiecare face cum il duce capul.

        Eu l-am folosit pe invertor si nu am patit nimic. Si frigiderul si rulota au ajuns cu bine in curte acasa, dupa 10 zile in care am traversat Romania de-a lungul si de-a latul.

In continuare astept parerile colegilor pe aceasta tema , pentru ca ma pregatesc ca anul viitor sa-mi plimb rulota pe un traseu mult mai lung prin Europa si am nevoie de frigider pe tot traseul.Va multumesc daca ati avut rabdarea sa cititi expunerea mea, pe care am incercat sa o sintetizez cat mai mult , dar atat s-a putut! 

       In rest , va doresc sa va bucurati cat mai mult de casutele voastre pe roti!

 

  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Daniel P

@TEODOR, daca tii neaparat sa folosesti frigiderul la 220V pe timpul mersului, sfatul meu este sa-ti achizitionezi un invertor cu sinusoida pura de 300W sau daca in rulota mai ai si alte electrocasnice ( un mixer de ex. ) ia-ti unul de 600W...Acestea nu consuma mai mult de 6-8W care se vor adauga la la consumul frigiderului unde rezistenta de 220V are in jur de 120-130W...( sunt si unele de 75W chiar, nu stiu de care ai tu)

Si foloseste cabluri de sectiune 4 sau chiar 6 la alimentarea cu 12V a invertorului, pentru a nu pierde din puterea acestuia...nay

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
TEODOR

@Daniel-P multumesc de informatie! Da , vreau sa-l folosesc pe 220 v in mers, din trei motive:

- stim ca la 220 frigiderul are performante foarte bune

- mi-e frica sa merg cu frigiderul pe gaz

- vara, cand plec in concediu stau numai in campinguri unde ma racordez la curent si-mi mai incarc bateria.

In primavara asta , ma voi ocupa de aceasta problema si-o voi face ca la carte.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
TEODOR

Asa o sa fac. Am spus ca mi-e frica sa merg cu frigiderul pe gaz, desi stiu ca are cea mai buna performanta, iar pe 12v merge foarte slab. Va trebui sa-mi iau si un invertor bun, care sa duca.In primavara voi face o revizie generala la rulota, ocazie cu care voi pune la punct aceasta problema care pe mine ma arde tare.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Daniel P

Eu mi-am cumparat asa ceva si de care sunt extrem de multumit si pe care il recomand tuturor.../.;

Am folosit cu el si o bormasina cu percutie de 550W si n-a dat nici cel mai mic semn de a intra in protectie...nay

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Mihnea Stoenescu

Fiind interesat, m-am uitat pe site-ul indicat si prezentarea m-a bagat un pic "in ceata". In titulatura este prezentat "sinusoidal (UNDA PURA)"  iar la descrierea produsului unda isi schimba comportarea si devine, asa, brusc, cuasi-sinusoidala :ascratch: (ceea ce nu este deloc acelasi lucru !). Nu cumva o fi pana la urma, de-a dreptul, "in trepte" ?biggrin  Hmm..., ar trebui pus pe osciloscop. Nu de alta, dar poate pretul este prea "umflat" cu toate ca (aparent) s-a ieftinit.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Drinovan Ovidiu
On 10/2/2015 at 10:45, TEODOR a scris:

E foarte adevarat ca sistemul functioneaza , dar nu mai mult de patru ore.

  Asa o fi construit invertorul, dupa un timp de 4 ore sa opreasca totul ca o protectie!

Eu in timpul mersului am folosit direct de la bateria masini 12v, iar cand am oprit mai mult de juma de ora am trecut pe gaz, folosiind fire de 4mm ce vin pina la priza masinii!

E adevarat ca nu mai raceste asa bine, doar mentine putin rece suplimentind cu cei 3 pinguini luati prin rotatie din congelator!Idee preluata de la @Fugulin Cristian!

Am lasat o data din greseala 2ore frigiderul pe bateria de la masina si nu am mai reusit sa o pornesc la cheie, decat cu un fir de la + bateriei la o borna ce mergea direct bobina de comanda a electromotorului!biggrin

E buna ideea ta, numai sa nu iti scada prea mult tensiunea de 12v la bornele invertorului, ca acesta se poate opri la un prag de tensiune mai mic de ~10.5V!

Sau daca vrei inlocueste rezistenta defecta de la 12V, care iti va manca vreo 8-9A din baterie, cand merge!

Modificat de Drinovan Ovidiu

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
TEODOR

@Drinovan Ovidiu, singura chestie este ca atuni cand ma deplasez pe distante mari, la 220v functioneaza bine si evit treaba cu pinguinii, dar sper sa-i dau de cap.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Marius Rotaru

@TEODOR vad ca incerci sa gasesti o solutie sa iti alimentezi frigiderul la 220. Si sunt convins ca vei gasi singur sau impreuna cu colegii o solutie viabila si adaptata necesitatilor si posibilitatilor tale. 
Dar tot am impresia ca ocolesti celalalt aspect: greutatea pusa in frigider. A
ceasta in timpul mersului poate sa iti smulga frigiderul din locul lui. Ok, poate nu azi, poate nu maine ..... dar din pacate directia nu este decat una. In functie de cat de "sanatoasa" este fixarea frigiderul va rezista 1 ora, 1 saptamana, 1 an .... cine stie ...?! Ceea ce iti povestesc colegii, implicit eu, din pacate nu sunt teorii. Unii au experimentat pe pielea lor. Chiar s-au trezit cu frigiderul in mijlocul rulotei. Decizia iti apartine.
Eu am cautat alte solutii la aceasta problema iar rezolvarea mea a fost un frigider/congelator cu compresor la 12V.
Numai bine! 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Eugen David
în urmă cu 5 ore, Daniel-P a scris:

Eu mi-am cumparat asa ceva si de care sunt extrem de multumit si pe care il recomand tuturor.../.;

Eu am cumparat acest  INVERTOR 

De fapt daca urmariti, vedeti caci comercializeaza mai multe echipamente electrice, fotovoltaice etc...

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
TEODOR

Nu va ganditi ca pun cine stie ce in frigider, pentru ca am aflat deja de posibilitatea dislocarii lui, dar cand ma mut dintr-un camping in altul mai cumpar cate ceva d'ale gurii din mers. Dar te rog spune-ne pentru ca vad ca ai frigider /congeletor cu compresor la 12v, care este diferenta, in afara de agregatul care face racirea si performante bineinteles?Acesta nu se poate disloca?

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Eugen David
12 minute în urmă, Marius Rotaru a scris:


Eu am cautat alte solutii la aceasta problema iar rezolvarea mea a fost un frigider/congelator cu compresor la 12V.
 

Apropo @Marius Rotaru, ce solutie ai adoptat? Inlocuit pe cel vechii , ori montat auxiliar?:ascratch:

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Marius Rotaru

@Eugen.D frigiderul rulotei este la locul lui, dar am achizitionat o lada / frigider / congelator cum vrei sa ii spui de 31L cu compresor la 12V ( nu face confuzia cu lazile pe trei cai gaz - 12V - 220V  care nu sunt altceva decat fix frigiderul din rulota, dar mobil ). Al meu este IdelB, dar sunt si de la Waeco si alti producatori si in diferite capacitati ( de pe la 20-25L pana la multi zeci de litri ). Este adevarat ca nu sunt chiar ieftine dar rezultatul merita fiecare banut. Minimul facut in interior, -22.0C. Consumul maxim ( care nu este continuu pentru ca are termostat ) este 4A. Asta a fost solutia buna pentru mine ( mai ales ca am copil mic ).

Modificat de Marius Rotaru

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Eugen David

Am inteles Marius! :-)

Eu am si un frigider cu compresor la 220 v, 50 w, volum 50 l, cu congelator (destul de micut tamp, dar are) si pentru folosinta lui am cumparat invertorul de 600w sinus pur, aveam unul de 150 w tot sinus pur dar "nu-l duce"!

Frigiderul il folosesc si in rulota in timpul deplasarilor dar si stationar in cort!

Acum eu sunt destul de multumit cum functioneaza frigiderul si la 12 v, avand si baterie auxiliara dar si incarcare pe ea in timpul mersului!

Binenteles ca nu plec cu el de acasa decat dupa ce este pornit/folosit la 220V!

 superok Frigiderul este alimentat la 12 v,  de pe bateria auxiliara "nu direct" de la masina (conductoare scurte de sectiune mare)!

In acest fel imi permit pentru ceva timp si oprirea motorului pe perioada unor stationari, bateria masinii nefiind solicitata, cea a rulotei de 100 Ah asigurand functionarea lui unui anumit timp!

Am tot spus/scris asta prin diferite topicuri dar n-am vazut nici unul dintre colegi s-o ia de buna, in schimb am vazut destui "plangandu-se" ca folosind frigiderul de la bateria masinii sa ramana fara pornire! Daca tot ai baterie pe rulota, nu este mai simplu si eficient sa folosesti frigiderul alimentat la 12 v de la ea si circuitul de la masina sa-l folosesti pentru incarcarea ei in mers, ma rog cu motorul pornit si rulota conectata? Dar treaba fiecaruia!

Frigiderul rulotei nu l-am pus niciodata in mers pe invertor, desi as putea, doar frigiderul auxiliar cu compresor la 220 v, de care vorbeam, si asta daca era nevoie!

Dar intr-o stationare de o noapte, il pornesc pe gaz!

Acum fiecare face cum crede ca este mai bine! nay

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Drinovan Ovidiu
In ultima ora, Eugen.D a scris:

 Am tot spus/scris asta prin diferite topicuri dar n-am vazut nici unul dintre colegi s-o ia de buna, in schimb am vazut destui "plangandu-se" ca folosind frigiderul de la bateria masinii sa ramana fara pornire! Daca tot ai baterie pe rulota, nu este mai simplu si eficient sa folosesti frigiderul alimentat la 12 v de la ea si circuitul de la masina sa-l folosesti pentru incarcarea ei in mers, ma rog cu motorul pornit si rulota conectata? Dar treaba fiecaruia!

@Eugen.DMi-ar place sa folosesc frigiderul direct de pe bateria rulotei, dar nu mai ajunge sa se incarce bateria rulotei cu frigiderul pornit!

Asa ca am doua fire de 4mm de + ce vin din fata, print-o siguranta fiecare, care de la protap ajunge pentru fiecare la 2, 5mm + si - .Unu e pentru figider, iar altul pentru incarcare.

Si tot nu sunt multumit ca nu reusesc sa ajung cu o tensiune de incarcare de 13.8V, nici daca opresc frigiderul!/.;

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Mihnea Stoenescu

 Problema activarii unui frigider pe invertor, precum si a altor aparate electrocasnice mai pretentioase, s-ar putea rezolva mai avantajos cu un astfel de aparat: http://www.eglobalmarket.ro/ups-centrale-termice/ups-800va-12v     Nu subscriu pentru utilizarea la frigiderul cu absorbtie (mai avem inca 2 variante de alimentare !), ci pentru unul de felul celui ce se afla in posesia colegului @Eugen.D (foarte inspirat, intrucat acesta nu depinde de orizontalitate - foarte important ! - si are randament frigorific ridicat). Revenind la tipul de invertor amintit (piata abunda de asa ceva si preturile sunt in tendinta descendenta), acesta asigura (cam la aceeasi suma investita), in afara de unda sinus HD,   functiile de incarcare automata a bateriei si stabilizare tensiune retea cu protectie (ca sa nu mai plangem de dorul voltilor in campingurile cu retele prost dimensionate). Dezavantajul sau este ca are masa "ceva" mai mare. La puteri mai ridicate nu prea are rost sa vizam intrucat bateriile sunt limitate si au mase importante.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Daniel P
în urmă cu 3 ore, Eugen.D a scris:

Eu am cumparat acest  INVERTOR 

De fapt daca urmariti, vedeti caci comercializeaza mai multe echipamente electrice, fotovoltaice etc...

@Eugen.D vezi ce mica e lumea? /.; Invertorul achizitionat de tine, face parte din aceiasi gama SolarTronics pe care le-am recomandat si eu in topicul "Dotari utile pentru rulote" si unde comentariul tau a fost ca "la pretul asta sunt de slaba calitate", probabil n-ai fost atent la detalii...:ascratch: 

Mie mi s-au parut calitative si la pret acceptabil, motiv pentru care saptamana viitoare o sa-l comand pe cel de 1000W la 729 lei, ca imi trebuie la teren unde tin rulotele si unde am unul de 600 cu sinusoida modificata pe care vreu sa-l schimb...Tu esti multumit de el? Macar sa stiu inainte sa-l comand....Toata stima xll

 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Eugen David
16 minute în urmă, Daniel-P a scris:

@Eugen.D vezi ce mica e lumea? /.; Invertorul achizitionat de tine, face parte din aceiasi gama SolarTronics pe care le-am recomandat si eu in topicul "Dotari utile pentru rulote" si unde comentariul tau a fost ca "la pretul asta sunt de slaba calitate", probabil n-ai fost atent la detalii...:ascratch: 

.................................................................................................................................................................................................

    @Daniel-P , n-am scapat nici un detaliu, exact asa am spus, dar asa si este! Raportat la calitate/pret este oarecum acceptabil!

Este criteriul care-a stat la baza achizitionarii lui de catre mine, deocamdata acceptand compromisul! Cele cu adevarat bune poate depasesc dublul pretului astuia! 

Mai spunea cineva pe aici "suntem prea saraci ca sa cumparam lucruri ieftine", dar ???tamp Poate pe viitor! :ascratch:

 

 

Modificat de Eugen.D

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Daniel P

Nu mi-ai raspuns la ce ma interesa, esti multumit de el, sau nu? Face banii? /.;

Ti-am spus ca ma intereseaza cel de 1000W :ascratch:

Modificat de Daniel-P

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Anunt !
XGO Autorulote - unic importator in Romania pentru XGO Dynamic model 2020 - Fiat/Rimor si NOBEL ART, modele 2020 - Ford/Roller Team.
Preturi incepand de la 30.000€
www.xgoautorulote.ro,

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să detii un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Creaza un cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Ai deja un cont de membru? Conecteaza-te aici.

Autentificare în cont

  • Conţinut similar

    • Amalia Glodeanu
      de Amalia Glodeanu
      Salutare! Este cineva pe aici care are in plus o grila de evacuare a gazelor arse pentru frigider? Ne trebuie doar partea din exterior (incercuita in foto) - o tot cautam de ceva timp si nu gasim sa o cumparam. Multumim!

    • Alexandru Remus
      de Alexandru Remus
      Salut,
      Cred ca frigiderul pe amoniac pe care il am pe rulota este stricat. In consecinta ma gandesc sa il schimb. Am 2 variante: altul sh tot pe amoniac sau unul pe compresor. 
      Mentionez ca pe rulota am un acumulator deepcycle de 100 a. Din discutiile pe care le-am avut cu vanzatorii mi-au zis ca, daca cumpar un panou de 150 w este suficient.
      Am nevoie de ceva sfaturi de la rulotistii care au folosit asa ceva sau care au cunostinte despre subiect.
      Atasez si un link cu frigiderul cu compresor:
      Frigider:
    • Marian Sorop
      de Marian Sorop
      Salutare tuturor, am urmatoarea problema. 
      Am un panou de 160W , baterie de 120ah si un invertor sinus pur de 2500w. 
      In plina zi, cand bateria e full, arata 13, 8 , panoul incarca etc am incercat sa fac o cafea...un expresor Dolce Gusto Mini Me (Krups) are 1500w. 
       
      Pus in priza, bagat apa si capsula, in momentul cand apas pe butonul de pornire on/off al expresorului, bateria scade brusc in 10, 8..11V, imi indica si pe invertor si pe controller-ul de la panou , invertorul bipaie sa ma avertizeze ca bateria e descarcata si apoi la cateva secunde (10-15 sec) bateria isi revine 12, 7....13.v etc) adica imediat ce apa s-a incalzit probabil si aparatul a intrat in stand-by.. 
       
      acum apa e calda...apas butonul sa fac cafea...porneste pompa si incepe sa curga cafeaua, insa bateria face aceeasi cadere de tensiune pt cateva secunde si isi revine la normal 13 volti si ceva....
       
      sa fie un semn ca bateria e dusa? 
      Sau e prea mic amperajul bateriei pt expressor? 
       
      Acumulatorul e un Jarrett cu gel (scrie
      pe el...) entry level, are 2 ani. 


    • Lucian Pop
      de Lucian Pop
      Astazi am pus ventilatoare la frigider. 
      Am pus doua coolere mari de sursa pc care imping aerul afara. 
       
      Mi s a parut insuficient de puternic ansamblul si am mai pus un ventilator mic de procesor sub radiatorul frigiderului
       
      Inca nu am apucat sa il testez in conditii reale dar am vazut ca temperatura fara racire ajunge la 60-65 de grade
       
      Daca aveti sugestii ptr mine le astept cu placere
    • Lucian Pop
      de Lucian Pop
      Astazi am pus ventilatoare la frigider. 
      Am pus doua coolere mari de sursa pc care imping aerul afara. 
       
      Mi s a parut insuficient de puternic ansamblul si am mai pus un ventilator mic de procesor sub radiatorul frigiderului
       
      Inca nu am apucat sa il testez in conditii reale dar am vazut ca temperatura fara racire ajunge la 60-65 de grade



  • Activi pe această pagină   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.