Octavian Sorin

De stiut !!!

15 postări în acest subiect de discuţie despre De stiut !!!

De stiut !!!

Octavian Sorin

Nu stiu daca postez in locul potrivit dar am gasit ceva ce cred ca ne este de folos tuturor.

Cel putin noi cei mai putin experimentati, ar trebi sa invatam.

Rulotist incepator

 

  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Gogonea Razvan
neattza! Ce a gresit soferul din aceste imagini? Banuiesc ca a intrat in balans, la depasirea primului autotren.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Viorel C.

Viteza de deplasare, este motivul principal, dupa care vine lipsa de experienta.

Un TIR se deplaseaza pe autostrada, in majoritatea cazurilor, cu viteze de 85-90 km/h.

Din imagini reiese viteza celui cu rulota in momentul efectuarii depasirii, iar faptul ca nu a reusit sa reduca viteza in momentul intrarii in balans, denota stilul lui de conducere.

Un alt factor este lipsa sistemului antibalans, sau chiar amplasarea bagajelor in interiorul rulotei.

Am scris acum ceva timp, cateva randuri pe blog, referitoare la  Deplasare cu rulota

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Alin Mihaila
On 09.03.2015 at 9:25, Viorel a scris:

Viteza de deplasare, este motivul principal, dupa care vine lipsa de experienta.

Un TIR se deplaseaza pe autostrada, in majoritatea cazurilor, cu viteze de 85-90 km/h.

Din imagini reiese viteza celui cu rulota in momentul efectuarii depasirii, iar faptul ca nu a reusit sa reduca viteza in momentul intrarii in balans, denota stilul lui de conducere.

Un alt factor este lipsa sistemului antibalans, sau chiar amplasarea bagajelor in interiorul rulotei.

Am scris acum ceva timp, cateva randuri pe blog, referitoare Deplasare cu rulota

Ati cam trecut toti factorii care pot conduce la un asemenea incident... Au unul altii nu mai stiu, dar cred totusi ca in primul rand viteza de deplasare e principala cauza a accidentului. Daca urmariti cu atentie rulota intrase in balans inainte de a fi executata depasirea tir-ului. Ce se intampla dupa e lipsa de experienta...

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Ovidiu Cica

Am auzit o varianta!

Rog cei experimentati sau cei care au probat sa se exprime: s-ar parea ca pt a , , scoate, , o remorca si/sau rulota din balans ar trebui nu franat ci pastrata aceesi viteza sau cea mai interesanta varianta :accelerarea!

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Viorel C.

Nu pot scrie ca sunt experimentat, dar am multe drumuri facute pe autostrazile de afara.

Am patit si eu de cateva ori, si sigur voi mai pati, cu acesta "intrare in balans", dar de fiecare data, am redus viteza, fara a folosi frana.

Tot pe blog, scriam despre Echilibrare greutate in rulota si pot afirma ca trebuie luate in considerare multe aspecte ce duc la evitarea acestui balans in deplasare, alaturi de viteza.

 

Modificat de Viorel

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Gogonea Razvan

Eu cred ca: Masina daca era mai grea, nu intra asa rau in balans. Viteza de deplasare era de cca 110 km/h.  Concluzie.... Nu putem depasii TIrurile?

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Catalin Bal

In meseria mea am intalnit cateva cazuri de rezonanta. Secretul este sa iesi cat mai repede din acea stare. Eu cred ca si accelerarea e o solutie, dar o accelerare mai rapida. Eu personal as fi redus viteza.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Nicky Vaduva

Parerea mea, viteza foarte mare....si greseala de a frana.Conteaza foarte mult cum spunea si Viorel, distribuirea bagajelor in rulota .

Eu cand merg cu rulota prefer sa-mi incarc mai mult masina.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Vizitator

Avea viteza prea mare, cand a intrat in balans trebuia sa incetineasca.

Inchipuiti-va ca drumul era cu doua benzi , ca la noi si venea ceva din fata.

A avut mare noroc.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Cornelsavu

Eu cred ca: Masina daca era mai grea, nu intra asa rau in balans. Viteza de deplasare era de cca 110 km/h.  Concluzie.... Nu putem depasii TIrurile?

Ba poti depasi tirurile doar ca trebuie sa ai un pic de grija. Pe drumurile noastre de 2 benzi , eu personal prefer sa o fac cat mai repede. Schimband inainte intr-o treapta inferioara ca sa am cuplu si daca simt cat de putin ca incepe sa se balbaie o calc un pic mai tare sa " intind ansamblul". Nu depasesc 2 tiruri consecutiv daca o simt cat de putin ca incepe sa balanseze.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Boicilaurentiu

Mama, mama, cred ca s-a panicat si nu  avea experienta, bine ca a avut noroc, cred ca asta l-a potolit un pic in ceea ce priveste viteza de deplasare.

Asta am remarcat si eu, se deplasa cam repede, dar prin lege nu cred ca poti sa depasesti viteza de 90 km/h cu rulota, doar anumite modele (de obicei cele mai noi dupa 2000) au scris in carte ca pot merge cu viteza de 100 km/h.

Eventual Viorel sau Mario ne puteti spune cum sta treaba cu viteza maxima de deplasare admisa de fabricant.

Eu nu pot sa spun nimic inca, nu am facut nici un metru cu rulota dupa mine, abia in 30 am examen, dar vreau sa va intreb pe voi daca rulotele cu doua axe au aceeasi problema cu balansul sau sunt mult mai stabile decat cele cu o axa?

Multumesc frumos anticipat pentru raspuns!

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Viorel C.

boicilaurentiu

Aici gasesti si limitele de viteza pentru rulote si nu numai, cu mentiunea, ca exista modele de rulote, care, dupa ce trec printr-o inspectie tehnica serioasa, nu ca la noi, li se aproba marirea vitezei de deplasare pe autostrada, dar care nu va depasi 100 km/ora.

Gogonea Razvan

"Eu cred ca: Masina daca era mai grea, nu intra asa rau in balans. Viteza de deplasare era de cca 110 km/h.  Concluzie.... Nu putem depasii TIrurile?"

Nu conteaza masina (bineinteles sa se incadreze in MMA), ci conteaza stilul de mers cu rulota in spate.

Viteza celui in cauza, pot aprecia din videoclip, ca este in jur de 120 km/ora (am intalnit destui de multi "viteji" care practica un asemenea stil de deplasare cu rulota in spate) si este normal sa fie absorbit sau impins de curentii de aer, de catre volumul TIR-ului.

Intotdeauna am simtit si eu un balans cand am depasit, sau am fost depasit de catre  un TIR si niciodata nu am actionat pedala de frana in aceste situatii, ci am continuat cu ridicarea piciorului de pe acceleratie (asta, bineinteles de moment), iar dupa 4-5 secunde, ansamblul s-a redresat si am continuat sa accelerez.

Acum sa nu se inteleaga ca a existat o atat de mare balansare, dar totusi, ea a fost, nu intotdeauna, dar, ce-am observat, mai ales cand vantul sufla in rafale si tocmai atunci, sunt si in depasire.

Despre Deplasarea rulotei cu doua axe, discutia poate continua in acel topic.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Ovidiu Cica

Deci se cam adevereste varianta cu accelerarea!

Credeam ca mi s-a parut mie!

Pot confirma atunci ca metoda functioneaza!

Eu am redresat o data ansanblul desi(poate din fericire!) nu aveam mai mult de 70km/h!

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Adiciordas

Viorel are perfecta dreptate am patit si eu de cateva ori chestia asta, si am luat imediat piciorul dupa acceleratie si ansamblu si-a revenit, dupa care am accelerat lin si totul a decurs normal, vreau sa zic, ca am patit la viteze de peste 100km/h, cand vroiam sa depasesc tiruri, ele creaza un curent de aer care poate duce la intrarea in balans a rulotei.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să detii un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Creaza un cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Ai deja un cont de membru? Conecteaza-te aici.

Autentificare în cont

  • Activi pe această pagină   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.