Gabriel I

Rooftop tent, teardrop sau rulota compacta?

31 postări în acest subiect de discuţie despre Rooftop tent, teardrop sau rulota compacta?

Rooftop tent, teardrop sau rulota compacta?

Gabriel I

           Cu siguranta nu sunt singurul care m-am gandit sa evit categoria B96 sau B+E si m-am uitat la solutii de camping care sa imi permita sa ma bucur ( folosesc) masina mea actuala si pt camping , asigurandu-mi un minim nivel de confort.

     Am identificat, la vremea respectiva trei solutii care dau si titlul topicului: cortul pe portbagaj( rooftop tent - RTT), teardrop si rulota compacta.

     Ce avantaje si dezavantaje am vazut la fiecare...

     1. RTT- cea mai usoara, mai putin costisitoare varianta din cele trei. Cel putin la nivel psihic iti dau un sentiment de securitate sporit fata de cortul pe sol, se poate amplasa pe orice fel de sol , inclusiv pe unul inundat, este gata de folosire in ~ 5 minute de la campare( se strange in ~ 10 min), da bine in poze :) , daca alegeti unul din bumbac ripstop nu se incinge asa tare la soare ca unul obisnuit din poliester, este foarte bine aerisit, nu trage apa sau frig de pe sol.

BFF41DB0-EB13-4705-AE72-568E7DEAC649.thumb.jpg.1f232493b84409e9d9eadd6380681029.jpg

DSC03736-Edit.jpg.06901735cf71e8f8386ea5821a752e6d.jpg

Dezavantaje: pretul de achizitie pleaca de la ~ 700 euro, nu e chiar la indemana sa il montezi , demontezi singur de pe portbagaj( fara dotari suplimentare sau in cazul unei masini mai inalte), daca este pus chiar pe plafon actioneaza ca o veritabila frana aerodinamica, poate afecta unghiul de inclinare al auto.

In esenta il poti folosi doar ca sa dormi in el, sa te schimbi ( mai usor sau mai greu in functie de gabarit :) ).

Am experimentat varianta, folosind initial o anexa a RTT. Din experienta mea , nu cea mai buna alegere, intrucat este mai dificil sa montezi anexa ( peste 10 min in cazul meu) si pierzi mult pe partea de mobilitate( imi aduc aminte cand eram campati la Jurilovca, am avut pana la una din biciclete si am renuntat sa folosesc masina pe post de suport tehnic ( adica sa car bicicleta in camping :) ) pt ca toata "tabara"  noastra era agatata de masina.

IMG_6518.JPG.ceb189626c6b9c82bb54fc970fec2cfd.JPG

 

Zic eu ca , in prezent am optimizat solutia, in sensul ca i-am adaugat un cort pavilion de la Decathlon care ne permite sa avem si mobilitate in timpul zilei si tabara asezata corespunzator, solutie pe care o folosim la iesirile de weekend, terenuri neamenanjate, etc ( si pe care am vrea sa o testam si in circuite cuplate cu cazarea alternativa la hotel, pensiune...)

13ab6ab6-30cf-4773-9976-0e7ef8348fcd.jpg.149e1bd71756a55c9c72b41a56ef76b4.jpg

PS. Faceti abstractie de rulota din fundal! :default_big_grin:

 

  • Like 2

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Gabriel I

Teardrop

Deja au aparut in oferta nationala cateva oferte :

In doua variante :

 Ader Kuoka Offline la care pretul pleaca de la 8390 euro ( cu TVA) fara dotari;

Ader Kuoka Go cu pret de pornire 4680 euro ( cu TVA) fara dotari.

Fim Caravan Basic pret pornire 10750 euro( fara TVA)

Fim Caravan Ultimate pret pornire 16500 euro ( fara TVA)

Pe mine nu prea m-au convins, cel putin prin prisma faptului ca sunt claustrofobice ( lungimea maxima de 2 m , problematic daca ai 1, 95m inaltime si vrei sa te intinzi in somn sau dai din maini :) ) .

Comparativ cu RTT in care poti doar dormi , in spatele teardrop poti prepara o masa si cara ceva echipament , haine , etc cu dezavantajul pretului de multe ori mai mare fata de RTT si necesitatii de a le tracta .

Nu ai nici confortul unei rulote obisnuite , respectiv WC, dus interior + posibilitatea de a gati in interior in caz de vreme defavorabila.

Au avantajul unei greutati mici de tractare ceea ce le face compatbile ( mai mult sau mai putin ) cu orice autevehicul tractor.

teartrikeweb1.jpg.ea5415006d5f1352b29dedcc85927f7a.jpg

Intrucat am observat pe forum cativa care au teardrop, sunt curios de opinia lor ca si utilizatori.

 

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Raul G

Sunt întru totul de acord cu tine, am văzut ca sunt foarte multe modele, noi acum ne-am axat pe căutarea modelului cel mai faimos anume Maggiolina.
Cum spuneam și în cealaltă discuție, fiind în 5 avem nevoie și de o remorcă locuibila.
Ma gândeam sa plec de la așa ceva, dar 3000€ mi de par mulți.
https://www.subito.it/accessori-auto/pianale-250x138-cm-pronto-da-allestire-off-road-venezia-196341129.htm?from=shop

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Gabriel I

Rulote compacte

Nu am reusit sa identific pana in 750 kg nimic cu exceptia celor poloneze Niewiadow :

Niewiadow N126NTL care sunt comercializate si la noi , cu un pret de pornire de 8525 euro ( fara TVA).

 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Gabriel I

@Raul Gnu sunt atat de experimentat incat sa dau sfaturi, insa pt iesiri scurte eu as evita sa  trag un ansamblu, macar de dragul mobilitatii.

Si teoretic si practic puteti sa incercati un cort lat in care sa incapeti toti 5 ( Rooftop tent EscapePL pe care il gasesti de vanzare si in RO daca preferi) sau doua corturi puse alaturat pe plafonul masinii.

20200911_143825.jpg.a01ab2c8948634643af50f6a448699a6.jpg

The-Crows-Nest-Extended-Rooftop-Tent-by-Feldon-Shelter-People-1600x1067.jpg.222c4beb1f8601078a67957a2993067e.jpg

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Gabriel I

E de discutat si de diferenta intre RTT hardshell si softshell daca te intereseaza subiectul...

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Viorel K
Chiar acum, Gabriel I a scris:

Nu am reusit sa identific pana in 750 kg nimic cu exceptia celor poloneze Niewiadow :

 

Am vazut pe viu Niewiadow anul trecut la un salon in Buc, mai ales ca ma intereseaza o rulota mica si in stare ca noua, daca nu noua. In interior par ok, cam ca orice alta rulota mica, dar exteriorul e de toata jena, zici ca e din anii '80 restaurata. Plus pretul, daca tot nu mai investesc in proiectare, alte matrite etc si merg pe acelasi model, m-as fi asteptat sa fie ceva mai ieftine. Si mai am o nedumerire la caroseria turnata sau cum o fi facuta. Pe de o parte nu are n imbinari predispuse la infiltratii, pe de alta, daca e foarte casanta iar nu e bine. Si n-am inteles de ce vrei neaparat pana in 750kg. Si peste, tot cu B-ul o tragi, doar sa nu te duci prea sus cu greutatile.  

M-au tentat si pe mine un timp acele corturi in principal pe motiv de viteza de instalat/strans,  dar dincolo de pret, mi se par incomod de folosit acolo sus, tot urci si cobori, sunt expuse la vant, iar daca e rece il simti mai abitir ca jos, se clatina cu masina, daca vrei  umbra nu prea ai cum sa te bagi cu el sub copaci. Sunt bune doar daca chiar nu ai spatiu pentru un cort pe sol sau terenul e stancos si nu poti infige tarusi in el. Cine merge in campinguri (ca mine) nu prea are problemele astea, de fapt nici nu tin minte sa fi vazut vreunul prin vreun camping. Mai degraba cei mai aventurosi, sa nu te viziteze chiar orice lighioana. 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Ovidiu Cica
58 minute în urmă, Gabriel I a scris:

E de discutat si de diferenta intre RTT hardshell si softshell daca te intereseaza subiectul...

Hardshell ușor de instalat (secunde!!) aerodinamic și rezistent dar scump ca și achiziție! Am văzut un James Baroud de am rămas interzis! Cost 3000 euro! 

 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
NRLaurentiu
4 minute în urmă, Viorel K a scris:

Si n-am inteles de ce vrei neaparat pana in 750kg

Pe langa crieriile lui @Gabriel I sunt multe automobile care au sarcina de tractare foarte mica... Si pentru ei se adreseaza!

Si eu mi-as dori ceva mic pentru locuri cu adevarat izolate si greu accesibile cu ansamblul actual, dar sunt foarte scumpe si/sau greu de realizat fara un garaj/atelier.

 

Pe langa cele trei categorii din titlul subiectului deschis de Gabriel as aminti si de varianta amenajarii in spatele masinii (deasupra/in locul banchetei spate) a unui spatiu de locuit, cam ca in acest Duster. Mi se pare a fi cea mai accesibila si, mai ales, versatila varianta, desi este cea mai spartana dintre toate. Dar asta pentru o persoana, deja pentru doua este cam... aglomerat! :)

 

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Raul G

Rooftent ma gândesc doar hard, sunt prea bine/rău învățat de accea am nevoie de mobilitate, asta o pot avea doar cu mașina liberă. Un rooftent Maggiolina se închide în 2 minute, pot pleca oriunde în timp zero. Rulota mare rămâne mereu pentru vacanța și pe rază scurtă cât pe rază lungă în Europa.
In România sau mai la est în schimb déjà lucrurile se complică cu 8x2, 50 în spate din lipsa infrastructurilor, campinguri și străzi adecvate.
Cu o mica remorcă precum aceea ce am pus mai sus nu pierzi deloc în mobilitate, merge exact unde merge și o mașină de 5 metri pe 2.
Vorbind in casă astăzi fiul mai mare mi-a dat o a patra soluție, cel puțin pentru o familie cu 3 copii cum este a noastră, este vorba de următoarea.
Rooftent hard pe mașină, o remorcă ( nu locuibila) pregătită pentru off-road cu portbagaj deasupra și un rooftent soft pe ea pentru copiii.
Am găsit ca exemplu aceste imagini, sunt cu hard, dar redau bine idea. a82a4a7dca04b0f691594351976d251a.jpgafc1c5bc2134143f7549798bb24c0f9c.jpg6a579dd5706cfeaef99d4df42c2bfa00.jpg

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Gabriel I

Incerc sa raspund in ordinea intrebarilor.

@Viorel K

- nici mie nu mi-a placut cum arata rulota poloneza, aceeasi senzatie de restaurare din anii 80 am avut cand am vazut o rulota asemanatoare in vama la nadlac ( cred);

- inainte sa imi iau categoria "E" ma uitam dupa rulote de max 750 kg. Masina mea are 3200 kg, aveam varianta B+E sau B 96 ( cu destul de putine optiuni) asa ca am facut scoala, am dat examen , i s-a facut mila examinatorului de mine si acum pot condice cam orice pana in 7 t ansamblu. :) 

- in ce priveste RTT, cu prietenie si in cunostiinta de cauza ..te contrazic partial. Daca pot sau nu fi incomod de urcat/coborat in ele in functie de gabarit , agilitate , etc pot sa iti spun ca este o placere sa dormi sus indeosebi daca e un pic de briza la malul marii. In fapt am iesit de doua ori atat cu rulota cat si cu cortul montat si de fiecare data am preferat sa dorm in cort. Este drept ca nu l-am folosit ( deocamdata) decat in sezonul estival, ramane de vazut cum este sub 10 grd Celsius.

          Am folosit cortul in 75% din iesiri in camping si am vazut, mai timid pe la noi si mai mult peste granita destul de multe corturi asemanatoare in ultima vreme.

          De clatinat nu se clatina mai mult decat rulota, depinde atat de ce "activitati" intreprinzi in el si de suspensiile autovehicolului, ma gandesc ca , la o adica , poti interveni cu niste stabilizatoare in zona sasiului similar cu autorulotele dar, nu am simtit pana acum nevoia.

         Aspectul cu vizita lighioanelor e foarte apreciat , indeosebi de partea feminina a echipajului. 

@Ovidiu Cicaclar hardshell este mai usor de instalat si mult mai aerodinamic daca este montat pe plafon. Eu am gasit varianta de al monta deasupra benei, la nivel cu cabina si nu as putea spune ca il mai simt in vreun fel la mers. In ce priveste corturile James Baroud au recenzii f bune, am optat insa pt softshell pe doua considerente : de regula spatiul interior este mai mare la softshell ( al meu are 2, 4x 1, 6 x 1, 3m , strans are 1, 2 x1, 6x 0, 4 m - incape fix deasupra benei) iar , nu in ultima instanta, pretul de 4 ori mai mare...

@NRLaurentiuin linkul postat de tine , la modul practic, nenea ala doarme in masina si se consuma un pic inainte de a realiza asta. Nu pare atractiva solutia. Exista cum bine ai spus mai multe variante : camperul peste camioneta, cortul montat pe remorca , etc dar mi s-a parut " mai mare daraua , decat ocaua" la ele motiv pt care nici nu le-am mai pomenit.

IMG_1987.jpg.20799b5e17a6a4b772604a0b20f257f9.jpg

  • Like 3

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Gabriel I

@Raul G foarte buna sugestia fiului.

Nici cu RTT pe masina si un pavilion nu pierzi din mobilitate , am vazut asta atat pe pielea proprie cat si in camping in Grecia, "vecinul" strangea RTT , lasa pe loc pavilionul cort, SUP-ul , si celelalte " angarale" si revenea in acelasi loc. Ceva similar am vazut saptamanile trecute la Vampire Camping motiv pt care am comandat si eu un pavilion de la Decathlon.

Nu stiu daca cei din Vampire sunt membrii pe forumul nostru dar mi-a placut setupul lor ( daca imi aduc bine aminte aveau un Land Rover Defender).

PS. Un softshell se strange in ~ 10 min, un hardshel in ~ 2 min. Singura problema indentificata pana acum e ca , dimineata devreme este posibil sa il impachetezi cu roua pe el , nu am observat sa ii dauneze pt perioade scurte de timp dar nu stiu cum s-ar comporta daca l-ai lasa strans cu roua cateva saptamani , probabil ar apare mucegaiul).

Iarasi nu sunt f. sigur dar la cele hardshell mai ales daca au acoperis negru poate apare o sursa suplimentara de incalzire care nu e chiar confortabila vara in plin soare....

PS1 Pe lang probleme de infrastructura, ma gandesc pe viitor sa folosesc cortul in combinatie cu cazarea la hotel eventual la circuite prin mai multe tari ( insorite :) ) si , implicit travesari cu ferry, drumuri inguste , etc

  • Like 3

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Raul G

Habar nu am cât costă unul mare de 5 persone, dar bănuiesc ca nu este ieftin deloc. Cum spui tu este ideal pentru 2 adulți maxim 2 adulți și un țănc mic.
Bagajele, apa, bucătăria, frigiderul, scaunele și măsuța, uneltele de pescuit, etc unde le pui? Trebuie camperizata mașina, dar noi o folosim în varianta 7 locuri 99% din timp, nu mai rămâne loc de bagaje.
De asta spuneam o mica remorcă cu sașiu și suspensii de off-road, ce îți permite să nu ai limită la deplasări, unde se pune apa, modul bucătărie cu ghiuveta și frigider pe o jumătate și bagaje pe cealaltă jumătate. La munte copiii și EA dorm sus departe de lighioane și jivine, sub 750 nu ai limita de viteza diferită de cea a altor automibile, pentru un Overlanding este foarte important a merge cu 140 km/h adică 130 plus toleranța.
Singurul hop este costul, materiale noi costa cam 10 mii la o remorcă ca aceea din poză și 2 corturi, cel puțin aici în Italia. Singura soluție rămâne piața de uzat și economisi bani frumoși făcând în asa fel încât sa devină un pic rentabil.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Raul G
Incerc sa raspund in ordinea intrebarilor.
[mention=2277]Viorel K[/mention]
- nici mie nu mi-a placut cum arata rulota poloneza, aceeasi senzatie de restaurare din anii 80 am avut cand am vazut o rulota asemanatoare in vama la nadlac ( cred);
- inainte sa imi iau categoria "E" ma uitam dupa rulote de max 750 kg. Masina mea are 3200 kg, aveam varianta B+E sau B 96 ( cu destul de putine optiuni) asa ca am facut scoala, am dat examen , i s-a facut mila examinatorului de mine si acum pot condice cam orice pana in 7 t ansamblu.  
- in ce priveste RTT, cu prietenie si in cunostiinta de cauza ..te contrazic partial. Daca pot sau nu fi incomod de urcat/coborat in ele in functie de gabarit , agilitate , etc pot sa iti spun ca este o placere sa dormi sus indeosebi daca e un pic de briza la malul marii. In fapt am iesit de doua ori atat cu rulota cat si cu cortul montat si de fiecare data am preferat sa dorm in cort. Este drept ca nu l-am folosit ( deocamdata) decat in sezonul estival, ramane de vazut cum este sub 10 grd Celsius.
          Am folosit cortul in 75% din iesiri in camping si am vazut, mai timid pe la noi si mai mult peste granita destul de multe corturi asemanatoare in ultima vreme.
          De clatinat nu se clatina mai mult decat rulota, depinde atat de ce "activitati" intreprinzi in el si de suspensiile autovehicolului, ma gandesc ca , la o adica , poti interveni cu niste stabilizatoare in zona sasiului similar cu autorulotele dar, nu am simtit pana acum nevoia.
         Aspectul cu vizita lighioanelor e foarte apreciat , indeosebi de partea feminina a echipajului. 
[mention=200]Ovidiu Cica[/mention]clar hardshell este mai usor de instalat si mult mai aerodinamic daca este montat pe plafon. Eu am gasit varianta de al monta deasupra benei, la nivel cu cabina si nu as putea spune ca il mai simt in vreun fel la mers. In ce priveste corturile James Baroud au recenzii f bune, am optat insa pt softshell pe doua considerente : de regula spatiul interior este mai mare la softshell ( al meu are 2, 4x 1, 6 x 1, 3m , strans are 1, 2 x1, 6x 0, 4 m - incape fix deasupra benei) iar , nu in ultima instanta, pretul de 4 ori mai mare...
[mention=3696]NRLaurentiu[/mention]in linkul postat de tine , la modul practic, nenea ala doarme in masina si se consuma un pic inainte de a realiza asta. Nu pare atractiva solutia. Exista cum bine ai spus mai multe variante : camperul peste camioneta, cortul montat pe remorca , etc dar mi s-a parut " mai mare daraua , decat ocaua" la ele motiv pt care nici nu le-am mai pomenit.
IMG_1987.jpg.20799b5e17a6a4b772604a0b20f257f9.jpg
Foarte frumos set-upul tău, dar tu ai deja un spațiu de depozitare destul de generos unde poți pune și bagaje și un modul bucătărie+frigider +apă.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Raul G



Anul acesta aveam de gând sa dăm o fugă aici, dar din păcate a fost anulat.
In schimb am întrat pe partea paginii web unde se găsesc expozitorii și am găsit lucruri foarte frumoase.
  • Like 3

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Gabriel I

F tare targul! Trebuie sa iti pastrezi un fel de simt al “echilibrului “ cand intrii acolo, mai ceva decat atunci cand te duci pe nemancate in supermarket 😁

Oricum trebuie luat usor si partea cu overlanding, fiica mea se ingrijora ca vom vinde rulota daca ne ambalam iarasi cu RTT, remorci si corturi...😁

 

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Mihai-Arad
în urmă cu 3 ore, Raul G a scris:

Anul acesta aveam de gând sa dăm o fugă aici, dar din păcate a fost anulat.
In schimb am întrat pe partea paginii web unde se găsesc expozitorii și am găsit lucruri foarte frumoase.

Pandemia asta, bat-o vina.

Dar, la anul este sigur? Nu stim nimic, speram ca pina atunci sa revenim la NORMALITATE! :)

Abenteuer & Allrad =   Joi 03.06.2021 - Du: 06.06.2021

EU, sigur nu voi vizita acest targ. Nu, nu, ... nu vreau sa ma lase inima. :default_109:

@Raul G , multumesc pentru pont!

  • Like 2

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Mihai-Arad

Pentru pasionati, "Overland" : https://orp-group.de/products/overland-dachzelt-medium

sau aici: ( pretul, este pe masura): https://shop.autohome-official.com/en/tende-in-tessuto/16-overland.html#/27-colore_tessuti-carbon/46-montaggio-standard/33-size-large

sau p'aici (catalog): https://allrad-nord.de/alle-produkte/

Eu, raman la VW Multivan, .... deocamdata.

Ma avantajeaza enorm de mult. Sunt plecat la fiecare 2 saptamani (daca timpul imi permite).:default_109:

Modificat de Mihai-Arad
icon _-_
  • Like 3

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Gabriel I

 

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Raul G

Păcat că eu sunt asocial și nu pot vedea.

  • Like 2

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Raul G

Cam așa ceva este ceea ce am in cap


  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Fejer Antal
în urmă cu 1 oră, Raul G a scris:

Cam așa ceva este ceea ce am in cap
 

 

 Și pe mine mă tentează să construiesc ceva asemănător.:default_doh:

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Gabriel I
în urmă cu 4 ore, Raul G a scris:

Păcat că eu sunt asocial și nu pot vedea.

950E3D9A-1961-4279-95FF-2DE189D550BE.thumb.jpeg.16100c0d94735581b6016371e6a3bc62.jpeg79413C64-8D3C-45B3-BE0C-0BC2D9442444.jpeg.789cff99fdbbc459429ce43d03a55cbc.jpegCC82B841-8001-4985-86AD-5A99C5EEBA70.jpeg.20f43a32ec1d93f987acad32e87f2e5e.jpeg

153220C9-30AD-4B2F-B3A0-833E6EBB83E7.jpeg

  • Like 2

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Gabriel I
în urmă cu 1 oră, Fejer Antal a scris:

 Și pe mine mă tentează să construiesc ceva asemănător.:default_doh:

M-am tot gandit si eu la varianta asta inca inainte de a cumpara rulota.

Am zis ca , cel putin deocamdata, raman doar la RTT pt iesiri de weekend si cu temperatura care sa nu coboare in principiu prea mult sub 10 grd Celsius.

Ca accesoriu, teoretic mi-ar place asa ceva :

https://www.rhinoadventuregear.com/products/goose-gear-campkitchen-stacked-fridge-stove-slides-w-cabinet-enclosure.

Practic , ma gandesc ca s-ar putea sa imi ocupe permanent loc in bena ceva ce nu as folosi decat din cand in cand. 

 

  • Like 2

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Raul G

Gabriel foarte interesant, cred ca la anul la acel târg din Germania sa găsesc ceva mai ieftin și făcut în Europa.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

XGO Camping - peste 20.000 de repere pentru rulotisti, disponibile din stoc sau la comanda.
NOU !
- Acum gasiti la noi si corturi auto. Pot fi montate pe orice tip de autoturism, inclusiv Dacia Logan si Sandero - www.xgocamping.ro
- Vreti o autorulota noua la cel mai bun raport pret/calitate? www.xgoautorulote.ro

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să detii un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Creaza un cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Ai deja un cont de membru? Conecteaza-te aici.

Autentificare în cont

  • Activi pe această pagină   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.