George Popovici

Scădere brusca tensiune baterie

30 postări în acest subiect de discuţie despre Scădere brusca tensiune baterie

Scădere brusca tensiune baterie

George Popovici

Salut,

 

Am observat ca tensiunea bateriei de la rulota scade foarte repede atunci când am butonul de Master pornit.

 

De exemplu, in seara aceasta aveam 12, 6v când am ajuns la rulota. (Ultima data am incarcat-o la priza de 12v când m-am întors cu rulota acum 1 săptămâna, vreo 12 ore de mers, iar înainte la 220v in camping)

 

Am pornit Masterul și 2 becuri și intr-o ora am văzut alarma de baterie slaba, tensiunea 12, 1V. Frigiderul Off, pompa Off, doar cele 2 becuri ca și consumatori la vedere :).

 

Bateria are 6 luni, Varta AMG 95ah.

 

Valorile de mai sus le-am citit in panoul de control, nu am măsurat cu multimetru.

 

Vi se pare normala o astfel de scădere de tensiune?

 

Multumesc,

George

 

 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

George Popovici

Acum dimineața, am ajuns din nou la rulota, 12, 6v.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Fejer Antal

Becurile de care sunt? câte wați?

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
NRLaurentiu

Becuri LED sau incandescente?

 

Pentru a depista consumatori ascunsi masori cu ampermetrul la borna + curentul care trece pe acolo si-ti faci o idee daca ai ceva ce nu stii porit. Bineinteles cu butonul de master pornit, dar cu restul acareturilor oprite (pompa, frigider, becuri).

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
George Popovici

Toate sunt led uri dar nu știu câți wati au.

67D64751-92F2-42AA-9455-2F387BC2F47F.jpeg

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
NRLaurentiu

Nu are importanta cati wati au, sunt LED si au consum mic. Ar fi trebuit sa "tina" ore bune pana sa scada tensiunea la bateria de acumulatori. Ai ceva care consuma exagerat. Fa o cercetare sa vezi cutii care nu stii ce rol au si vezi care este treaba cu ele. Inainte de asta, masoara cum ti-am zis mai devreme si vezi cati mA trec pe acolo.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Raul Radulescu

Eu am patit asa ceva si era butonul de 12V de la frigider pornit. (copilul meu are un hobby de a apasa pe orice buton)...

Stiu ca ai zis ca frigiderul era off, dar in principiu (ce putin teoretic) nu ai alt consumator mare pe 12V....

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
NRLaurentiu

Racirea frigiderului functioneaza la 12 V doar cand rulota este cuplata la masina, pentru ca rezistenta de incalzire a amoniacului "mananca" cel putin 8 A. Asa ca frigiderul are alimentare separata la 12 V pe partea de alimentare a rezistentei. Cele noi, cu control digital, au alimentarea acestui panou de comanda la 12 V ai rulotei (obtinuti fie de la bateria de acumulatori - daca exista - fie de la transformator cand este cuplata la 230 V), insa consumul este insignifiant, iar rezistenta de 12 V este alimentata tot separat, de la alternatorul masinii.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
George Popovici

Mi-am comandat un ampermetru cu clește, voi investiga.

 

Ce am mai observat ieri, am stat cu masterul pornit vreo ora, tensiunea a rămas la 12, 6. Am pornit cele 2 leduri, in 20 min a scăzut la 12, 4.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
NRLaurentiu

Ampermetrul cu cleste cat a costat? Sunt doua modele: unul pentru curent alternatv, mai ieftin si unul pentru curent continuu, mai scump. Puteai masura cu orice aparat de masura de duzina inseriindul intre borna si conector.

Din cele relatate, exista o problema pe circuitul de lumini.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
George Popovici

Am dat 160 RON pe el, marca Uni T UT204+ de pe aliexpress. Știu ca as fi putut măsura cu un multimetru obișnuit însă nu Mi-ar fi așa la îndemâna și așa de ușor de măsurat.

 

Va dura ceva pana sa vina.

 

Vad ca am 2 siguranțe de lumini. Voi încerca sa văd dacă cele 2 leduri fac parte din același circuit și sa scot siguranța și apoi sa văd dacă luminile de pe cealaltă siguranța au aceeași problema. Poate ajung la o concluzie.

 

Multumesc,

George

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Costin Lipan

Spoturile sunt la 12V sau 230V? Poate trec printr-un transformator.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
George Popovici

Nu stiu. Pe ele nu e nicio informatie, probabil ar trebui sa le desfac sa vad. Cand mai ajung la rulota o sa ma uit. Merci!

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
George Popovici

Salut, adaug aici alte date observate ieri la rulota, poate in contextul discutiei aduc ceva valoare. Nu sunt legate de lumini insa.

 

Bateria era conectata la un incarcator solar, arata 13.5 V si era in starea Float, curentul de incarcare era de 0.2A. 

 

Am oprit charger-ul si am observat urmatoarele:

1. La borne bateria masura 12.67V - pe panoul de control al rulotei imi afisa 12.5 / 12.6, oscila intre aceste 2 valori.

2. Pornesc pompa de apa (las apa sa curga la robinet) - la borne imi arata 12.67 - pe panoul de control imi afisa 11.9V si battery low warning.

3. Opresc apa - la borne imi arata 12.67 - pe panoul de control revine tensiunea la 12.5 / 12.6

4. Ocazional, uitandu-ma pe panoul de control al rulotei, am vazut niste oscilatii ale valorii tensiunii afisate - de ex 12.6, apoi 12.4 apoi iar 12.6, asta in decurs de cateva secunde, fara sa schimb ceva in consumatori.

 

Ce parere aveti?

 

Am in plan sa fac si masuratori de consum curent pentru consumatori.

 

Merci,

George

 

 

 

 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
NRLaurentiu

Salut,  @George Popovici!

 

Din cele relatate de tine, daca nu este o eroare in masuratoarea ta, cea a diferentei dintre tensiunea masurata de tine direct la borne vs. cea indicata de panoul de comanda da de gandit ca ceva nu este in regula. Sunt doua posibile cauze:

1. caderea de tensiune de pe traseul pompei este foarte mare (conductori subdimensionati si/sau pompa schimbata cu una care are un consum marit fata de cea originala?) coroborat cu faptul ca panoul de control al rulotei masoara tensiunea fix pe acest traseu;

2. panoul are o defectiune.

 

Ca sa elimini din start bateria de acumulatori ca fiind defecta, dupa ce o vezi incarcata la maxim, adica sa aiba circa 12, 7-12, 8 V dupa un repaus de minim 3-4 ore,  scoate-i bornele de alimentare a rulotei si alimenteaza direct de la ea, pe un traseu cat mai scurt si fara pierderi pe conductor, un compresor auto si urmareste sa vezi daca scade sub 12, 2 V in circa 5 minute sau se pastreaza la o valoare mai mare in tot acest timp. Compresorul sa fie in sarcina, adica sa umfli o roata-doua :) , nu in gol! Ar fi bine daca ai putea masura si curentul absorbit de compresor. Este cam empiric experimentul, dar macar iti faci o idee despre sanatatea ei. Daca ai un alt consumator mare si constant (de ex. fierbator la 12 V pus intr-o oala cu apa) foloseste-l pe acela. Pentru a nu fi chiar empiric experimentul, poti face un calcul sa vezi dupa cati amperi scosi din bateria de acumulatori ii scade tensiunea sub pragul de alerta.

 

Spor la cautat!

 

PS: din bateria de acumulatori ai maxim 35-40 Ah utili pana scade sub pragul critic tensiunea. Daca compresorul/fierbatorul scot circa 10 Ah ai de asteptat cam 3 ore si jumatate! :) Sper sa nu ma fi inselat la calculele consumului orar. Am pus valorile informativ, sub rezerva faptului ca s-ar putea sa gresesc, insa bateria de acumulatori trebuie sa reziste fara probleme pe meterezele voltajului timp de cel putin 5 minute, asa cum am scris mai sus!

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Costin Lipan

Sau ar putea fi o eroare de conectare, sa ai inseriat un consumator intre baterie si panoul de control.  

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Cosmin Dinu

Mie imi pare ca ai o legatura slaba pe undeva, vre`un cablu de conectare slabit pe undeva.. mufa oxidata, de obicei ar trebuii sa se incalzeasca binisor acolo unde contactul este slab,  

Daca tu sesizezi aceasta diferenta direct intre baterie si panoul de control, acela e traseul ce trebuie sa il verifici.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
George Popovici

Multumesc pentru raspunsuri.

 

Am in plan sa iau si bateria sa ii fac niste teste, poate la service. Are 6 luni de cand am cumparat-o si e in garantie.

 

Am facut niste masuratori. Imediat dupa baterie e o siguranta de 25A. Am scos siguranta si am pus sondele multimetrului, sper ca e valida metoda.

 

Fara niciun consumator, cu master ON, se consuma 0, 16A.

 

Cu pompa ON, cosumul este de 4, 78 A. Modelul este Whale Watermaster - link. Can dau drumul la apa la chiuveta, consumul scade pe la 2, 5A. Cand opresc apa, urca din nou la 4, 78 - 4, 8A. Am atasat o poza cu afisajul multimetrului.

 

Acum, referitor la baterie, era full cand am inceput aceste masuratori - 13, 8V cu chargerul pornit si in Float. Am oprit chargerul.

Tensiunea afisata Dupa vreo 30 min de pornit / oprit pompa - pe panou imi arata 10, 9V (atasat poza) si la borne, masurata de un charger Victronic, 12, 52V (atasat poza).

 

 

curent.jpg

panou.jpg

borne_baterie.jpg

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
NRLaurentiu

:) Eu zic ca e clar o problema pe circuitul electric al instalatiei sanitare! Daca ai aproape 5 A (!!!) cand nu face nimic pompa, ceva miroase rau pe acolo. Verifica minutios traseele electrice, precum si in zona pompei, presostatului (circuit cu presostat sau cu intrerupatoare la bateriile sanitare?), precum si a automatizarii din centrala electrica (exista un releu acolo care actioneaza pompa atunci cand presostatul/intrerupatorul de la o baterie sanitara inchide circuitul).

 

Spor si ai grija pentru ca cei 5 A incing ceva pe acolo => risc de a lua foc.

  • Like 1
  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
George Popovici

Merci!

 

Nu exista intrupatoare la baterii. Când dau drumul la apa la baterie pornește pompa. Modelul de pompa e mai sus in thread.

 

Mai bine as zice ca pornea pompa. Azi nu a mai pornit deloc. Am dat master on Off / pump on / Off, nimic. Are tensiune pe alimentare dar refuza sa facă orice mișcare. S-o fi ars?

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
George Popovici

Update-uri:

1. Exista o cadere de ~ 0.3V pe firul de la bornele bateriei la intrarea in panoul de sigurante

2. Exista o cadere de ~ 0.15V dupa iesirea din panoul de sigurante

Astfel, la borne vad 12.5V si pe panoul de control vad 12.1 / 12.0V

 

Vizual, nu pare niciun fir deteriorat, atat cat am am avut acces sa verific.

 

Am desfacut pompa, miroase a ars. Un fir este un pic topit iar alt fir are camasa rupta, am atasat 2 poze. Ar fi normal sa poti invarti cu mana acel ax? Este blocat, nu il pot invarti.

 

Merci,

George

IMG_2851.jpg

IMG_2850.jpg

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Costin Lipan

Daca deconectezi pompa, mai scade tensiunea?

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
George Popovici
5 minute în urmă, Costin Lipan a scris:

Daca deconectezi pompa, mai scade tensiunea?

Da, am uitat sa specific, măsurătorile le-am făcut cu pompa Off.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
George Popovici

Alte date referitoare la scădere tensiune. Le documentez și aici poate au importantă in acest topic.

 

Am Atașat poze in care se vede istoria tensiunii bateriei. Aproximativ  ‘5 days ago’ a căzut panoul fotovoltaic și nu a mai avut soare deloc. Se vede cum tensiunea a ajuns la 9.9V de la 12.47V. 
 

‘Today’ am pus din nou panoul.

 

 

0CAB39EC-4AE8-4F1E-9068-23CDF1B2746C.png

42C10D81-46D3-42F4-B71F-31A5AEF91F7A.png

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
NRLaurentiu

Parametrii acestia i-ai obtinut cu panoul de control al rulotei oprit, in circuit cu bateria de acumulatori fiind doar regulatorul solar, da?

 

1* Daca da, conecteaza la bateria de acumulatori doar regulatorul solar, eliminand fizic orice alta conexiune a circuitelor rulotei. Practic la borne conectezi doar regulatorul solar si nimic altceva.

***Daca si de aceasta data scade mult pana la circa 10 V (ideea este ca nu o sa poti reproduce caderea panoului solar :) ca sa vezi inregistrarea parametrilor fara incarcare! Asa ca ramane sa-l deconectezi tu dupa ce a incarcat bateria de acumulatori si sa vezi din nou evolutia inregistrarii), atunci raman doua posibile cauze: regulatorul sau bateria de acumulatori. Mai departe, deconectezi fizic bateria de acumulatori de orice conexiune (lasi bornele libere), doar dupa ce o incarci in prealabil la maximum si masori tensiunea dupa circa 5 ore --> notezi tensiunea cu o precizie de doua zecimale. Tensiunea ar trebui sa fie aceeasi dupa 3-5 zile --> prima zecimala nu trebuie sa scada, masurata cu acelasi aparat (bine, in functie si de cat este si a doua zecimala). Daca nu scade, ramane regulatorul ca avand o problema (regulatorul are si el un consum de circa 100-200 mA, insa nu "consuma" de tot bateria de acumulatori asa cum ai gasit-o tu). Daca scade prima zecimala cu mai mult de o unitate, atunci bateria de acumulatori are o problema (de regula un element s-a dus). De ex. daca masori 12, 81 V la circa 5 ore dupa ce ai incarcat-o la maximum, iar dupa 5 zile masori 12, 75 V, este bine. Insa nu trebuie sa gasesti o tensiune de 12, 62 V, pentru ca atunci are ceva bateria de acumulatori. La sistemul meu, daca il las la 12, 7 V, dupa doua saptamani tot la 12, 7 V il gasesc. Am un comutator general cu care deconectez fizic bateria de acumulatori de restul instalatiei electrice a rulotei (incusiv regulatorul solar).

*** Daca nu scade tensiunea, atunci defectul este in alta parte: panoul central al rulotei, pe un traseu electric exista o problema, alte cauze. Ramane dupa cum ti-am mai spus, sa testezi fiecare circuit in parte pana descoperi cauza.

 

2* Daca nu (adica ai avut panoul central al rulotei sau altceva pornit/conectat), repeta experimentul pe care l-ai descris. Dupa cum am zis, simulezi caderea panoului fotovoltaic decuplandu-l. Daca si in acest caz scade tensiunea, urmeaza pasii descrisi mai sus.

 

Iesind din zona experimetelor, din aceste inregistrari reiese ca bateria de acumulatori nu a fost niciodata incarcata la 100 % in acel interval de zile.

  • Like 2

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

XGO Camping - peste 20.000 de repere pentru rulotisti, disponibile din stoc sau la comanda.
NOU !
- Acum gasiti la noi si corturi auto. Pot fi montate pe orice tip de autoturism, inclusiv Dacia Logan si Sandero - www.xgocamping.ro
- Vreti o autorulota noua la cel mai bun raport pret/calitate? www.xgoautorulote.ro

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să detii un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Creaza un cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Ai deja un cont de membru? Conecteaza-te aici.

Autentificare în cont

  • Activi pe această pagină   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.