Ionut Antonaru

Sfat achizitie camper

33 postări în acest subiect de discuţie despre Sfat achizitie camper

Sfat achizitie camper

Ionut Antonaru

Inca o data salutari tuturor.

Dupa prima iesire cu duba in natura microbul rulota/autorulota s-a accentuat.

Astfel am inceput cautarile. Intrucat timpul nu este alturi de mine am renuntat la gandul de a modifica singur o duba.

Pasul 2 a fost sa caut pe cineva sa o faca. Am gasit ceva variante dar implica timp si mai multi bani decat bugetul stabilit.

Cred ca asta e cea mai buna varianta dar momentan am renuntat la ea si ma gandeam la un camper sh deja echipat si omologat.

Am gasit 2 variante care se muleaza pe gusturile si bugetul meu

Poate ma puteti ajuta cu ceva sfaturi, sau poate chiar cunoasteti masinile.

https://www.olx.ro/oferta/autorulota-IDdCdsc.html

https://www.olx.ro/oferta/autorulota-omologata-fiat-ducato-2007-euro-4-IDdEJNR.html

Va multumesc.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

NRLaurentiu

In cazul ambelor anunturi, kilometrajul pare cam mare. Stiu ca se ajunge chiar si la milion, dar...

In al doilea caz, sunt doua minciuni: TV UHD de 48 cm - eu nu am vazut pana acum si a doua consumul... :) In fine, reclama (mincinoasa) e sufletul comertului!

 

Nu comentez cum au fost construite sau dotate, dar pe mine nu ma incanta utilizarea unor electrocasnice 230 V... Solutia este ieftina si orientata exclusiv spre castig facil!

 

Bafta si vezi ca pe forum era unul de vanzare.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Ionut Antonaru

Am urmarit forumul dar momentan nu e nici un camper disponibil.

Legat de cele doua anunturi m-am lamurit.

Am dat o fuga si am vazut masina din primul anunt. Consider ca si eu fara experienta mi-as face una la fel cu jumate din banii ceruti.

Al doilea anunt deja nu mai ma atrage.

Am ajuns la concluzia ca l2 nu este deajuns, voi cauta l3 h2.

Aici poate ma puteti sfatui daca voi avea probleme legate de parcarile din orasele europei.

Legat de achizitie o sa ma gandesc foarte bine daca merita sa fac un efort de 35.000 pentru unul nou sau ar fi mai indicat sa iau o duba in firea ei si sa o accesorizez la o firma specializata pe gustul meu.

Aici iar astept ceva sfaturi pentru ca si in varianta 2 bugetul va fi peste 20.000 chiar si cu echipari minimale care vor putea fi upgradate in timp.

 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Ionut Antonaru

Dupa ce am vazut cateva campere si autorulote am ajuns la concluzia ca ramanem pe conversie executata de o firma specializata.

Am inceput sa urmaresc gama jumper, ducato, boxer dar majoritatea sunt h3. In afara de faptul ca voi avea mai mult spatiu la dispozitie si consum mai mare, vor exista costuri marite la plimbarile prin europa(autostrazi/ferry) in cazul in care iau h3 si nu h2?

Multumesc

Modificat de Ionut Antonaru

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Raul G

Nu știu cat înseamnă H2 sau 3, dar știu ca în tunelurile alpine peste 3 metri se plătește mult mai mult.

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Flavius Ivan

La gama Jumper, Boxer, Ducato ...

H2 = 2.524 m

H3 = 2.764 m

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Mihai-Arad

Te salut @Ionut Antonaru 

 

în urmă cu 1 oră, Ionut Antonaru a scris:

Dupa ce am vazut cateva campere si autorulote am ajuns la concluzia ca ramanem pe conversie executata de o firma specializata.

Am inceput sa urmaresc gama jumper, ducato, boxer dar majoritatea sunt h3. In afara de faptul ca voi avea mai mult spatiu la dispozitie si consum mai mare, vor exista costuri marite la plimbarile prin europa(autostrazi/ferry) in cazul in care iau h3 si nu h2?

Multumesc

 

Vezi aceasta postare, poate te ajuta ....

Bafta ! :noroc:

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Raul G
La gama Jumper, Boxer, Ducato ...
H2 = 2.524 m
H3 = 2.764 m
Deci H3 dacă considerăm trapa sau AC trece de 3 metri.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Ionut Antonaru

@Mihai-Arad sa stii ca am avut placerea de a vedea ce face Laurentiu si este una din optiuni.

Incerc sa stabilesc o intalnire cu inca o firma si in final sa iau o decizie.

Din pacate oferta este restransa in tara momentan.

 @Raul G buna remarca cu tunelurile alpine. De retinut.

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Adam Adrian
La 24.05.2020 la 22:51, Ionut Antonaru a scris:

Aici iar astept ceva sfaturi pentru ca si in varianta 2 bugetul va fi peste 20.000 chiar si cu echipari minimale care vor putea fi upgradate in timp.

Cred că știu pe cine ai întrebat? Echipamentul minim costă maxim 5000.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Mihai-Arad

Te salut @Raul G 

 

în urmă cu 1 oră, Raul G a scris:

Nu știu cat înseamnă H2 sau 3, dar știu ca în tunelurile alpine peste 3 metri se plătește mult mai mult.

 Asa-i .... E corect !

Nu numai in tuneluri dar si taxele autostada!

Tabel cu " height - înălţime" ptr Van-uri.

 

Fiat-Ducato.thumb.png.07530a478cbc36535d5c160c98430dd4.png

 

Boxer-Peugeot.thumb.jpg.d194410845e209f1b4db2082ce7a9620.jpg

 

Jumper.thumb.jpg.842da460ff6b0873ffdcafcd9fcd221e.jpg

  • Like 2

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Mihai-Arad
La 24.5.2020 la 21:51, Ionut Antonaru a scris:

Am dat o fuga si am vazut masina din primul anunt. Consider ca si eu fara experienta mi-as face una la fel cu jumate din banii ceruti.

Al doilea anunt deja nu mai ma atrage.

Am ajuns la concluzia ca l2 nu este deajuns, voi cauta l3 h2.

Aici poate ma puteti sfatui daca voi avea probleme legate de parcarile din orasele europei.

Legat de achizitie o sa ma gandesc foarte bine daca merita sa fac un efort de 35.000 pentru unul nou sau ar fi mai indicat sa iau o duba in firea ei si sa o accesorizez la o firma specializata pe gustul meu.

 

1. "fara experienta " , poate te ajuta acest site (schema, pret, "acareturi necesare")

2. Parcarile din orasele Europei, ... Un subiect "larg" si mult de dezbatut.

a. timbru de mediu ptr a intra in orase (Franta, Germania, Italia =ZTL...), acces limitat (latime, inaltime)

b. Tipul masinii: M1 sau N1 (diferenta mare !)

c. Parcari ptr  autorulote , gasesti (depinde!) dar ...

d. smd

 

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Ionut Antonaru

@Mihai-Arad masina va fi minim euro5.

Va fi autoutilitara n1 si va fi transformata in m1.

In europa in orasele mari chiar si cu turismul m-am invatat sa o las la marginea orasului si sa merg cu transportul in comun.

As avea nelamuriri legate de stationarea in europa.

Si aici ma refer la stationarea de noapte pentru ca ziua poti sta cam in orice parcare.

Pana acum am mers doar cu turismul dar i-am urmarit pe toti cei cu autorulote si am vazut ca se opreau pentru masa si odihna in orice parcare. Dar nu stiu pe timpul noptii.

Legat de diy... as face, dar nu am timpul necesar, rabdare, imi lipsesc si unele cunostinte. Sa nu mai zic ca ajungem la omologare si imi e sila de autoritatile din romania si nu vreau sa fiu eu cel care se zbate pentru asta.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Adam Adrian
15 minute în urmă, Ionut Antonaru a scris:

. Sa nu mai zic ca ajungem la omologare si imi e sila de autoritatile din romania si nu vreau sa fiu eu cel care se zbate pentru asta.

A... și vrei să plătești 10 mii de euro în plus pentru asta? Asta costă 1300 e.

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Mihai-Arad

@Ionut Antonaru 

15 minute în urmă, Ionut Antonaru a scris:

Va fi autoutilitara n1 si va fi transformata in m1.

In europa in orasele mari chiar si cu turismul m-am invatat sa o las la marginea orasului si sa merg cu transportul in comun.

As avea nelamuriri legate de stationarea in europa.

Si aici ma refer la stationarea de noapte pentru ca ziua poti sta cam in orice parcare.

Pana acum am mers doar cu turismul dar i-am urmarit pe toti cei cu autorulote si am vazut ca se opreau pentru masa si odihna in orice parcare. Dar nu stiu pe timpul noptii.

 

Omologarea, hmmm, ... multi colegi se confrunta cu aceasta "dilema" (sa nu-i spun problema!).

Rabdare, timp, "legi & paragrafe" , interpretari ... usi inchise la RAR....

Stationarea noapte ! varianta Park & Ride (unele au si pt autorulote)

Rasfoieste sectiunea dedicata de aici si poate gasesti informatii utile. Spor ! :default_109:

 

P.S. Folosesc de ani de zile numai pentru vacanta in afara tarii un VW Multivan.

Am colindat Europa in lung si-n lat .... (ma pregatesc pentru urmatoarea "vacanta de vara" lungaaa!) 

 

 

 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Raul G

Acest discurs nu vrea sa fie polemic ci doar punctul meu de vedere.

 

Exact pt ceea ce vrei sa faci tu eu folosesc rulota, dorm în camping cu orice comfort, in extrasezon cu 20€ pe noapte în mii de camping toți 5 având card ACSI, apoi cu mașina merg oriunde în raza de 10-200 km.

Dacă se preferă o parcare de supermarket pt a se crede smart ca nu ai dat 20€ la un camping, ma 50 mii pe un van este alta treabă.

 

P. S. Îmi pare rău că este în italiană, dar sensul se înțelege

d9b55d4ada6e0cde56650512bbfc3ea9.jpg

 

 

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Ionut Antonaru

@Raul G Scopul nu e sa scutesc 20€ platiti in camping.

Cu rulota sunt legat de camping. Cu un camper poate din 10 nopti vreau sa dorm unde apuc 5 nopti si sa nu fiu legat de o anumita locatie.

Stilul meu de vacanta include opriri de maxim 2 nopti intr-o locatie.Asta ma duce departe de ideea de rulota. 

Nu cred ca iau camper pentru a face economie. Il iau pentru libertatea de miscare in primul rand.

Ca sa iti dau un exemplu am facut in 12 nopti 10.000 km in europa cu turismul si am fost cazat de la apartamente la pensiuni si hoteluri. Acum vreau sa ma cazez la mine "acasa" in camper.

 

 

  • Like 1
  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Raul G
[mention=3832]Raul G[/mention] Scopul nu e sa scutesc 20€ platiti in camping.
Cu rulota sunt legat de camping. Cu un camper poate din 10 nopti vreau sa dorm unde apuc 5 nopti si sa nu fiu legat de o anumita locatie.
Stilul meu de vacanta include opriri de maxim 2 nopti intr-o locatie.Asta ma duce departe de ideea de rulota. 
Nu cred ca iau camper pentru a face economie. Il iau pentru libertatea de miscare in primul rand.
Ca sa iti dau un exemplu am facut in 12 nopti 10.000 km in europa cu turismul si am fost cazat de la apartamente la pensiuni si hoteluri. Acum vreau sa ma cazez la mine "acasa" in camper.
 
 
Îți garantez ca și cu rulota dormi unde vrei, unde iti place locația te oprești campinguri sunt peste tot, în Franța de exemplu din 3 cazări 1 este în camping, Germania 1 la 5, Croația 1 la 7, etc.
Si eu fac in afara de vacanta de 1-2 săptămâni tururi prin Europa cu 13x2, 5 metri străbătând Alpii, sate sau șosele secundare fără probleme pana astăzi. Unde mai pui ca este o diferență în călătorii cu familia într-o mașină 5* EuroNcap sau într-un furgon 1*, vreau sa îți schimb părerea, Doamne ferește.
Singurule Van care își au rostul pt mine sunt California, Marco Polo și noul de la Ford ce îmi scăpa numele, care înlocuiesc întru totul mașina de familie.
In orice caz, drumuri minunate vacanțe superbe doresc tuturor și nu uitați vând ajungeți în zona lacurilor din nordul Italiei va așteaptă mereu o bere rece și o casă primitoare unde călătorii se pot odihni.
  • Like 1
  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Raul G

Este o greșeală in mesajul meu de mai sus, "NU" vresu sa îți schimbi părerea doream sa scriu

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Gabriel I
în urmă cu 7 ore, Ionut Antonaru a scris:

...Cu rulota sunt legat de camping. Cu un camper poate din 10 nopti vreau sa dorm unde apuc 5 nopti si sa nu fiu legat de o anumita locatie.

Sa nu cumva sa fii legat de autorulota mai mult decat de camping.

Cat despre dormitul pe unde apuci, poate ar trebui sa reanalizezi un pic optiunile, daca intentionezi sa pleci impreuna cu familia in afara tarii, trebuie sa aveti un minim de comfort si securitate ( macar la nivel psihic).

In afara de campinguri si camperstop, poti dormi in diverse parcari, benzinarii, mall etc dar trebuie sa vezi si cum va place asta si daca merita efortul.

Banuiesc ca topicul asta l-ai citit deja :

Ai inchiriat vreo autorulota sa faci un mic tur cu ea macar prin tara cateva zile, dar o rulota?

Ideea e sa ai imaginea de ansamblu inainte sa faci o cheltuiala majora, pt ca , alminteri, vei pierde niste timp si banuti de care te-ai fi putut bucura altfel.

 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Ionut Antonaru

@Gabriel I citisem opiniile din acel topic.

Pentru mine e cam asa:

in afara de 2-3 vacante serioase pe an toate iesirile sunt rapide de weekend. Vineri dupa munca plec si ma intorc duminica. Si fac cam o iesire la 2-3 saptamani.

Vreau sa iau bagajul sa ma urc in masina si sa dau cheie sa plec. Daca fac 400km si sunt obosit gasesc un loc retras si ma odihnesc.

Nu stau sa leg rulota si restul de operatiuni pentru ca sunt puturos.

Cu tursimul am facut si 1200 km pe zi in europa. Cu un camper posibil sa ma apropii de aceasta valoare. Dar cu o rulota trasa dupa mine nu ma vad sa rulez mai mult de 600km pe zi in caz de nevoie.

Am avut caravelle in care mi-am improvizat un pat si am apucat sa fac 2 iesiri pana sa il vand.

Am stat si in camping si off camping. Am simtit doar lipsa spatiului pe intaltime si lipsa baii.

Cred ca fiecare are nevoile lui si suntem atat de diferiti incat nici o masina nu ne va satisface in totalitate.

Inca un plus la camper il reprezinta linistea in ceea ce prezinta infiltratiile si alte probleme specifice rulotelor si autorulotelor.

Sa mai zic ceva vazut de mine pe sosele europene . Sotul la volan si sotia in camper/autorulota preparand masa. Asta nu o poti face cu rulota trasa dupa masina.

Am specificat doar sa punctez un avantaj, poate pentru altii nu e interesant. Dar cand mergi sute de km pe zi conteaza.

Personal consider camperul o varianta de mijloc intre rulota si o autorulota.

Iar legat de camping. Acolo vreau sa fiu la fel de independent. Nu conectat la apa/curent etc. Doar umplu rezervorul de apa curata si golesc pe celelalte.

 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Gabriel I

Ok, ai dreptate. 
Succes!

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Dragos M
37 minute în urmă, Ionut Antonaru a scris:

Cu tursimul am facut si 1200 km pe zi in europa. Cu un camper posibil sa ma apropii de aceasta valoare. Dar cu o rulota trasa dupa mine nu ma vad sa rulez mai mult de 600km pe zi in caz de nevoie.


Diferenta in mers intre un camper si rulota este zero..., cel putin pentru mine..., o viteza reala pe autostrada ar fi cam 110 pentru ambele....

 

39 minute în urmă, Ionut Antonaru a scris:

Inca un plus la camper il reprezinta linistea in ceea ce prezinta infiltratiile si alte probleme specifice rulotelor si autorulotelor.


Aici aceasta problema iese din discutie la ambele daca nu vorbim de niste vechituri..., cu camper sau rulota de cativa ani nu exista asemenea probleme...

 

41 minute în urmă, Ionut Antonaru a scris:

Sa mai zic ceva vazut de mine pe sosele europene . Sotul la volan si sotia in camper/autorulota preparand masa. Asta nu o poti face cu rulota trasa dupa masina.


Aici te contrazic, dupa zeci de mii de km facuti cu camperul prin Europa te pot asigura ca nu e chiar asa..., sotia vroia sa faca un sandvis ficei mele si nu prea reusea pe autostrada..., se tinea sau statea sprijinita in blatul de la bucatarie..., daca aparea ceva in fata si trebuia sa franez cat de putin sau sa evit ceva, venea pana in bord..., si aveam un camper destul de mare care nu topaia pe sosea..., de pregatit masa exclus...!

 

Am intervenit in afirmatiile tale deoarece am o oarecare experienta si e pacat sa nu sti de la inceput utilitatea unui camper si a unei rulote..., una e “am auzit” si alta e sa sti exact...

Bafta in achizitia camperului ! :salutare!:

  • Like 2

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Ionut Antonaru

@Dragos M sfaturi binevenite si iti multumesc.

Oricum...fiecare are piticii lui si uneori sunt multi.😂

Eu vad rulota pentru iesiri rare dar mai lungi si cu stationare mare intr-un singur loc.

 Camperul il vad pentru iesiri de orice fel dar cu stationari scurte in diferite locatii.

Revenind la subiectul principal pana acum am stabilit h2 inaltimea si cred ca voi merge pe L4.

L3 ma limiteaza putin la spatiul interior.

As mai avea nevoie de sfaturi privind motorizarile. Am ramas in gama jumper, boxer, ducato. Nu am preferinte asa ca voi alege varianta optima intre motorizarile 2.2 hdi si 2.3 multijet.

Si aici as vrea cel mai bun raport consum/costuri intretinere/fiabilitate.

Pana acum am avut numai masini din gama vag si am 0 cunostinte legate de restul.

Masina va fi productie peste 2015.

 

Legat de versusul creat va intreb de ce sunt mai multi care trec de la rulota la camper/autorulota decat cei care pleaca de la autorulota/camper la rulota?

 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Klaudiu B

@Ionut Antonaru 

Zic si eu o parere de fost posesor de rulota si actual de camper semiintegrat. 

Încearcati să închiriati un camper  exact ca modelul ce vreti sa l achiziționați, pe o perioadă de 10 zile , de exemplu, si va veti lamuri intr o masura ce si cum  e viata la camper. Sunt multe variabile de luat in calcul , de la unde il tii cand nu il folosesti si pana, daca vrei , la costuri, timp de folosință, etc. 

Succes ! 

  • Like 4

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să detii un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Creaza un cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Ai deja un cont de membru? Conecteaza-te aici.

Autentificare în cont

  • Activi pe această pagină   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.